SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.![]()
Maar dat is al de hele tijd natuurlijk. Je kunt nooit *nu* iets aan de situatie veranderen, je kunt hooguit het op termijn een bepaalde kant op sturen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat je daar nu al te laat mee bent, je had 5 weken terug alles op alles moeten zetten om mensen te vaccineren, desnoods met 1 prik.
quote:Vandaag (5 mei) zijn er 7.336 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 461 minder dan de vorige waarde.
Bel je familie om te helpen, is het nou zo moelijk....in mijn familie zou dat niet voorkomen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doel op o.a. de mensen die zeggen:
-Ik heb geen vervoer
-Afspraak maken lukte niet
-Ik wacht tot het vaccinatie centrum hier in de buurt open gaat
-Ik kan binnenkort vast wel Pfizer krijgen
Etc. etc
Je kan nog steeds alle kwetsbaren voorrang geven en er eigen verantwoordelijkheid van maken. Zo moeilijk is het allemaal niet. Nu houden die oudjes alles op.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies, een strategie is helemaal niet nodig!
Waarom zou je de meest kwetsbaren eerst doen die de grootste druk op de ziekenhuizen leggen? Nergens voor nodig!
Ik heb ook geen enkel familielid meer. Die mensen zijn er.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
Bel je familie om te helpen, is het nou zo moelijk....in mijn familie zou dat niet voorkomen.
Als ze iets toevoegen vind ik het prima, maar aangezien ik net telefoon heb gehad dat er opnieuw besmettingen zijn op de instelling van mijn zoon, waar ze half januari oeps februari oeps tot nu nog aan het prikken zijn, ben ik het vertrouwen wel een beetje kwijt in de coördinatie in dezen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben echt helemaal klaar met al die instituten hier in Nederland. Wat een fucking puinhoop.
Ja dat zou je zeggen, maar toch gebeurt het niet, mijn ouders spraken verschillende mensen in hun flat 2 maanden terug, die konden in Purmerend, maar in de buurt stond een Vaccinatiestraat in opbouw, en die mensen zeidene: Oh dan wacht ik wel even tot ik daar kan.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bel je familie om te helpen, is het nou zo moelijk....in mijn familie zou dat niet voorkomen.
Taxi pakken.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb ook geen enkel familielid meer. Die mensen zijn er.
Je buurman desnoods. Ik heb hier ook al een buurvrouw geholpen om bij het vaccinatiecentrum te komen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb ook geen enkel familielid meer. Die mensen zijn er.
Ja, dat gaat vast werken. Geniaal idee! Doen we. Bel jij Hugo?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan nog steeds alle kwetsbaren voorrang geven en er eigen verantwoordelijkheid van maken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Met meer dan 100k geschatte prikken.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef NaturalScience het volgende:
1200 minder dan de donderdag cijfers van de afgelopen weken.![]()
Lage sterfte![]()
Tweede dag op rij met meer dan 100K prikken!
Maar het is woensdagquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef NaturalScience het volgende:
Lage sterfte![]()
quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat gaat vast werken. Geniaal idee! Doen we. Bel jij Hugo?
Was ook mijn voorstel, geef al die 70+ers een taxi voucher, er is ook een miljard beschikbaar voor testfeestjes.quote:
Het zou ook al helpen als je meer mensen toelaat om een afspraak te maken. We moeten in principe allemaal ( als we dit willen) dus laat jongere leeftijdsgroepen nu ook meteen hun kans grijpen als je ziet dat de ouderen treuzelen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch, het probleem zit hem niet in het vaccineren, maar in de afspraken maken en de mensen te overtuigen dat het noodzakelijk is.
maar het is woensdagquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef NaturalScience het volgende:
Lage sterfte![]()
Ja, dat er wat meer pro-activiteit bij veel mensen mag komen ben ik het volkomen mee eens. Maar dan houd je nog een restgroep over.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je buurman desnoods. Ik heb hier ook al een buurvrouw geholpen om bij het vaccinatiecentrum te komen.
80 minder mensen op de verpleegafdelingenquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef NaturalScience het volgende:
Lage sterfte![]()
Er zijn genoeg mogelijkheden om als 70+er bij de vaccinatiepost te komen. Als je het maar aangeeft bij het callcenter. Ook het rode kruis is ingezet om mensen met vervoersproblematiek gratis te vervoeren.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was ook mijn voorstel, geef al die 70+ers een taxi voucher, er is ook een miljard beschikbaar voor testfeestjes.
Dat weggooien gebeurt maar heel weinig, en dat was een foutje omdat de spuiten al vol zaten, normaal kan een arts dat een aantal dagen in de koeling bewaren.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zou ook al helpen als je meer mensen toelaat om een afspraak te maken. We moeten in principe allemaal ( als we dit willen) dus laat jongere leeftijdsgroepen nu ook meteen hun kans grijpen als je ziet dat de ouderen treuzelen.
Verlaag de leeftijd van AZ dat zou ook al erg helpen. Het is toch te zot voor woorden dat huisartsen de vaccins weg moeten gooien ? Dat kan toch veel beter ?
Nou dat is dan kennelijk nieuw.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mogelijkheden om als 70+er bij de vaccinatiepost te komen. Als je het maar aangeeft bij het callcenter. Ook het rode kruis is ingezet om mensen met vervoersproblematiek gratis te vervoeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
36 gemeentes met 2-4 besmettingen
82 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:27 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 05-05-2021 - 15:26
Totaal aantal besmettingen: 7336
Gemeentes met +10 besmettingen:
355 Amsterdam
343 Rotterdam
282 's-Gravenhage
161 Utrecht
131 's-Hertogenbosch
117 Eindhoven
108 Tilburg
89 Nijmegen
85 Enschede
79 Sittard-Geleen
69 Breda
65 Arnhem
65 Dordrecht
61 Almere
58 Oss
57 Groningen
55 Venlo
54 Haarlemmermeer
54 Leiden
54 Delft
54 Maastricht
54 Zaanstad
51 Meierijstad
49 Westland
48 AlmeloDat is daling. Zeker inclusief achterstallig onderhoud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Hoe kan dat nou?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan gebeuren! Ik ging zelfs even twijfelen en kijken welke dag 't was.
quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je buurman desnoods. Ik heb hier ook al een buurvrouw geholpen om bij het vaccinatiecentrum te komen.
Er zijn mensen die geen familie hebben, of een rotfamilie en als gevolg daarvan een minimaal vermogen om een eigen netwerk op te bouwen. Ik heb het zelf aardig recht kunnen trekken maar een jaar of tien geleden zou ik overgeleverd zijn aan mezelf.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:27 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 05-05-2021 - 15:26
Totaal aantal besmettingen: 7336
Gemeentes met +10 besmettingen:
355 Amsterdam
343 Rotterdam
282 's-Gravenhage
161 Utrecht
131 's-Hertogenbosch
117 Eindhoven
108 Tilburg
89 Nijmegen
85 Enschede
79 Sittard-Geleen
69 Breda
65 Arnhem
65 Dordrecht
61 Almere
58 Oss
57 Groningen
55 Venlo
54 Haarlemmermeer
54 Leiden
54 Delft
54 Maastricht
54 Zaanstad
51 Meierijstad
49 Westland
48 AlmeloKort Ramadan-effect.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou?![]()
Alsof de dagen op elkaar gaan lijken!![]()
Je doet nu net alsof het nu allemaal hartstikke goed looptquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat gaat vast werken. Geniaal idee! Doen we. Bel jij Hugo?
eerste generatie waren toch Italianen en Grieken maar die bedoel je vast nietquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Nou mijn voorspelling klopte redelijk, regios met veel eerste generatie gastarbeiders zijn booming, Rijnmond en de omgeving Enschede.
Galliërs dacht ik.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerste generatie waren toch Italianen en Grieken maar die bedoel je vast niet
Ja klopt, de andere kwamen iets later, Italianen en Grieken deden volgens mij ook over het algemeen wat hoogwaardiger werk.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
eerste generatie waren toch Italianen en Grieken maar die bedoel je vast niet
Zou het kunnen dat die eigen verantwoordelijkheid dan toch niet zo goed werkt?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het nu allemaal hartstikke goed loopt
Nou ja, we krijgen met beetje geluk wat beter weer.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Besmettingen lijken te gaan dalen.. zullen we dan pas over 2-3 weken een echt effect gaan zien op de instroom bij klinieken / IC? Of is dit een tijdelijk effect door de vakanties momenteel en gaan we na Hemelvaart weer stijgen?
Haal dat woord 'voorzichtig' maar weg hoorquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Koningsdag zou je toch wel zo langzamerhand moeten terugzien in de cijfers nu toch? Kunnen we voorzichtig concluderen dat feesten in de buitenlucht geen echte superspread events zijn?
Ondanks dat er veel geviert werd, was het dus vooral buiten en hielden de meeste nog best afstand, op een paar gekken na dan.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Koningsdag zou je toch wel zo langzamerhand moeten terugzien in de cijfers nu toch? Kunnen we voorzichtig concluderen dat feesten in de buitenlucht geen echte superspread events zijn?
Oh verrek, dat verband had ik niet eens aan gedacht bij Twente. De Turkse Zwollenaren hier zijn trouwens voorbeeldig bezig deze maandquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Nou mijn voorspelling klopte redelijk, regios met veel eerste generatie gastarbeiders zijn booming, Rijnmond en de omgeving Enschede.
Mwa, vooralsnog veel regen.. binnenzit weer dus.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, we krijgen met beetje geluk wat beter weer.
Dit blijft een lastige. Waren de cijfers zonder die feesten op Koningsdag niet lager geweest?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Aan de ene kant snap ik dat wel, uit praktisch oogpunt. Maar als we uit deze crisis willen, dan is wachten niet zo'n briljant plan. Hoe eerder mensen gevaccineerd zijn, hoe beter.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat zou je zeggen, maar toch gebeurt het niet, mijn ouders spraken verschillende mensen in hun flat 2 maanden terug, die konden in Purmerend, maar in de buurt stond een Vaccinatiestraat in opbouw, en die mensen zeidene: Oh dan wacht ik wel even tot ik daar kan.
Ik vermoed dat de "tokkies" een deel van het probleem zijn, veel vaccinatie weigeraars schat ik zo in, bij de allochtonen heb je het probleem dat die nu s'avonds bij de Iftar met zijn allen in een huis gaan zitten, niet de beste combinatie.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh verrek, dat verband had ik niet eens aan gedacht bij Twente. De Turkse Zwollenaren hier zijn trouwens voorbeeldig bezig deze maand, beter dan mijn roomblanke buurtgenoten die vannacht krijsend van dronkenschap over straat kropen, vanuit drie verschillende Tokkiehotspots.
Oh nee hoor, ik vind het waardeloos allemaal. Maar de strategie kwetsbaren eerst, inclusief brief, vind ik toch wel 1 van de betere dingen. Alleen al om mensen die dit gebeuren allemaal niet zo goed volgen als wij hier te triggeren om die prik te halen. Mijn opa bijvoorbeeld was zonder die brief (en zonder aansporing mij) nooit die prik gaan halen. En ondanks die prik lag ie toch vorige week even 5 dagen in het ziekenhuis dankzij corona. Zonder die 1e prik was het (gokje natuurlijk, maar lijkt me logisch) een IC opname geweest, dus dankzij brief + aansporing heeft het toch 1 IC plekje vrij gehouden.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het nu allemaal hartstikke goed loopt
Klopt, en ik snap dat niet, want het RIVM heeft ook gedragswetenschappers, die horen toch ook wat het probleem is? Toen ik dat hoorde van die lokatie in aanbouw, had gewoon folders in de bus gedaan, waarom ze zich niet daar kunnen vaccineren.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik dat wel, uit praktisch oogpunt. Maar als we uit deze crisis willen, dan is wachten niet zo'n briljant plan. Hoe eerder mensen gevaccineerd zijn, hoe beter.
De noodzaak van het laatste lijkt niet zo goed doorgedrongen bij iedereen.
Tubbergen en Dinkelland scoren vooral hoog in Twente en ik kan je vertellen, daar wonen praktisch geen mensen die Ramadan vierenquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Staan daar veel kerken?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tubbergen en Dinkelland scoren vooral hoog in Twente en ik kan je vertellen, daar wonen praktisch geen mensen die Ramadan vieren
In ieder geval las ik laatst in het AD dat er in Rijnmond ook veel Hindoestaanse mensen hard geraakt worden, daar speelt diabetes en obesitas weer een grote rol.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Tubbergen en Dinkelland scoren vooral hoog in Twente en ik kan je vertellen, daar wonen praktisch geen mensen die Ramadan vieren
Ze staan er in elk geval niet om bekend zover ik weet. Volgens mij net zoveel als andere gemeentes hier in de buurt.quote:
Ik zie dat als niet ongunstig om de lange termijn, laat een hoop jongeren waar minder animo is voor vaccineren maar via deze weg immuun wordn.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:41 schreef NaturalScience het volgende:
Koningsdag effect is wel te zien in de leeftijdsgroep 20-29 jaar.
[ afbeelding ]
Dat konden we toch al een jaar geleden al concluderen ?quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Dat te druk had je al bij het openen van het winkelen op afspraak.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat konden we toch al een jaar geleden al concluderen ?
Velen zaten een jaar geleden al meewarig te kijken bij de burgemeesters die in paniek raakten bij 'drukte' buiten, en het potsierlijke uitmeten van 1,5m in de buitenlucht.....
Pasen, Hemelvaart, Koningsdag, Pinksteren etc, telkens was er gejammer over 'te druk' vorig jaar
Als ze niet omhoog gaan, is er in ieder geval geen sprake van een stijging door Koningsdag.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit blijft een lastige. Waren de cijfers zonder die feesten op Koningsdag niet lager geweest?
Die belanden niet in het ziekenhuis, dus dat is niet interessantquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:41 schreef NaturalScience het volgende:
Koningsdag effect is wel te zien in de leeftijdsgroep 20-29 jaar.
[ afbeelding ]
Ik vind het eigenlijk vervelender dat mensen denken dat 'even wachten met vaccineren' een goed idee is. Ongeacht de reden.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, en ik snap dat niet, want het RIVM heeft ook gedragswetenschappers, die horen toch ook wat het probleem is? Toen ik dat hoorde van die lokatie in aanbouw, had gewoon folders in de bus gedaan, waarom ze zich niet daar kunnen vaccineren.
Mwa, ze besmetten wel weer hun ouders van in de 40 en 50 - die allen nog niet gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie dat als niet ongunstig om de lange termijn, laat een hoop jongeren waar minder animo is voor vaccineren maar via deze weg immuun wordn.
Maar hadden we dus misschien wel sneller kunnen dalen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Als ze niet omhoog gaan, is er in ieder geval geen sprake van een stijging door Koningsdag.
Ongelooflijk dat je dat 13 maanden later nog steeds moet uitleggen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ze besmetten wel weer hun ouders van in de 40 en 50 - die allen nog niet gevaccineerd zijn.
maar we krijgen de Ajax huldiging golf nogquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ondanks dat er veel geviert werd, was het dus vooral buiten en hielden de meeste nog best afstand, op een paar gekken na dan.
als de ME er zich niet mee bemoeid had waarschijnlijk welquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit blijft een lastige. Waren de cijfers zonder die feesten op Koningsdag niet lager geweest?
Krijg wel het idee dat dat basale sneeuwbaleffect echt verdwenen is ja..quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat je dat 13 maanden later nog steeds moet uitleggen.
Nee hoor.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de ME er zich niet mee bemoeid had waarschijnlijk wel
Tjah je kent mijn standpunt, ik heb daarover gezegt, roep die groep nou even op om extra voorzichtig te zijn, en dan heb ik met name over 50+, de groep 40-50 word niet zo hard getroffen namelijk.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ze besmetten wel weer hun ouders van in de 40 en 50 - die allen nog niet gevaccineerd zijn.
Rijssenquote:Op woensdag 5 mei 2021 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze staan er in elk geval niet om bekend zover ik weet. Volgens mij net zoveel als andere gemeentes hier in de buurt.
Rijssen en Staphorst volgens mij ook hebben belachelijk veel kerken bijvoorbeeld.
Dat kan gewoon niet zo maar effe. Het zijn ouders, werkende mensen.. druk druk druk.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah je kent mijn standpunt, ik heb daarover gezegt, roep die groep nou even op om extra voorzichtig te zijn, en dan heb ik met name over 50+, de groep 40-50 word niet zo hard getroffen namelijk.
Lastig te zeggen, het aantal positief getesten als geheel is weinig representatief ben ik bang, het is slechts een ruwe indicator.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
Heeft iemand verstand van dat groeipercentage? Ik zit op het dashboard naar de ontwikkeling daarvan te kijken en dat lijkt wel een soort van sinusfunctie.
[ afbeelding ]
Als je dat doortrekt, lijkt er weer groei aan te komen? Of zie ik het verkeerd?
Ik denk dat het idee om besmettingen binnen een bepaalde leeftijdsgroep te houden gewoon onrealistisch is.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
In deze fase is het cruciaal, en vaccinatie is in zicht.
Zeker, als mensen gewoon waren thuisgebleven of de geijkte plekken hadden gemeden was 't allemaal niet nodig geweestquote:
Als je het over vele maanden wel hebt, alleen zie je nog een enorme stijging in groep 60-70, hamer je die naar beneden dan redden we het voorlopig.quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het idee om besmettingen binnen een bepaalde leeftijdsgroep te houden gewoon onrealistisch is.
als mensen geen mensen waren geweest bedoel jequote:Op woensdag 5 mei 2021 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker, als mensen gewoon waren thuisgebleven of de geijkte plekken hadden gemeden was 't allemaal niet nodig geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |