abonnement Unibet Coolblue
pi_199277143
quote:
Meelwormen als knapperig tussendoortje, als poedervorm in de pasta of op de hamburger. Gaan jouw nekharen overeind staan bij dit idee? Toch is het niet ondenkbaar dat jij binnenkort ook een portie meelwormen op je bord hebt liggen. De gedroogde gele meelworm mag voortaan namelijk als voedingsmiddel dienen.

Elders in de wereld worden ze al veel gegeten, maar in Europa worden meelwormen nu nog hooguit aan dieren gevoerd.

Daar gaat nu verandering in komen, want de EU-landen stemden dinsdag in met een voorstel van de Europese Commissie om de meelworm toe te laten voor gebruik als voedsel voor mensen.

De meelworm, eigenlijk een larf van de meeltor, kan als knapperig tussendoortje worden gegeten. Maar je vindt hem bijvoorbeeld ook in poedervorm als ingrediënt in koekjes of pasta.

Meelwormen zijn rijk aan onder meer belangrijke eiwitten en kunnen goed als vervanger voor vlees dienen. Het eten van insecten trekt bovendien een minder zware wissel op milieu en klimaat dan van bijvoorbeeld rundvlees.


https://www.telegraaf.nl/(...)eurd-voor-consumptie

Nou , wie wil er met mij het klimaat redden c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:45:17 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199277176
Ik wist niet dat ik toestemming nodig had vanuit Brussel om een worm te eten. Ik heb ze ook al eens in de Sligro zien liggen, dus was betekent dit nou?
pi_199277177
Verwerkt in pasta is dit prima te eten. Of eigenlijk in elke staat waar het geen meelworm meer is. Het smaakt nergens naar.

Hoeveel eten allang niet meer smaakt naar wat het is maar door allerlei shit is toch al niet meer te tellen op 1 hand. Een frikadel op basis van separatorvlees of meelwormen smaakt waarschijnlijk hetzelfde (en heeft de laatste nog belangrijkere proteďnen ook).

Oftewel goeie ontwikkeling lijkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_199277178
ik heb weleens meelwormen gegeten en vond ze eigenlijk nergens naar smaken.
Sprinkhanen daarintegen vond ik wel lekker knapperig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199277183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wist niet dat ik toestemming nodig had vanuit Brussel om een worm te eten. Ik heb ze ook al eens in de Sligro zien liegen, dus was betekent dit nou?
dat heb je ook niet nodig.

Dit betekent dat ze mogen worden verkocht als voedsel voor mensen. Maar je mocht ze zowiezo altijd al eten. Daar is geen goedkeuring voor nodig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199277188
Mogen/zullen vegetariërs trouwens meelworm eten....?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:46:18 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199277189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heb je ook niet nodig.
Daarom mijn vraag.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:47:19 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199277211
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat heb je ook niet nodig.

Dit betekent dat ze mogen worden verkocht als voedsel voor mensen. Maar je mocht ze zowiezo altijd al eten. Daar is geen goedkeuring voor nodig.
Ik heb al eens een bakje meelwormen gekocht bij de Sligro, lag bij het vlees. Dat mocht dus eigenlijk niet?
pi_199277216
Prima alternatief voor de figuren die alleen nog maar planten willen eten.
pi_199277219
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet

quote:
De vraag naar insectenproducten komt niet van de grond. Reden voor de grote Nederlandse supermarkten hun insectenproducten uit de schappen te halen, ontdekte VMT.

Albert Heijn is sinds november 2019 gestopt met de verkoop van 5 producten met insecten, laat een woordvoerder weten aan VMT: “We merkten echter dat de vraag naar deze producten bij ons laag was. Daarom zijn de producten uit ons assortiment verdwenen.”

Bij Jumbo geldt een soortgelijke situatie: “Klanten vinden het eng om insecten te eten en dat heeft ook te maken met hoe het eruit ziet”, aldus een woordvoerder. Jumbo heeft meerdere insectenproducten in zijn assortiment gehad, onder meer als ingrediënt in burgers, schnitzels en nuggets. “De stap voor de consument om insecten te eten werd dus wel meerdere keren verkleind, maar we hebben geleerd dat klanten nog niet klaar zijn om de stap te nemen naar het eten van insecten.”

Insecten worden gezien als een duurzame bron van eiwitten, omdat zij veel eiwit opleveren per kilogram voer en een kleine ecofootprint hebben. Ze zijn ook veilig om te eten. Maar consumenten willen er niet aan. Met die afkeer, en hoe er vanaf te komen, zegt de wetenschap raad te weten. Maar zolang de consument zijn geld liever aan wat anders uitgeeft, gaan supermarkten niet overstag. Hun ervaringen sluiten voorlopig het schap voor insecten.

https://www.foodlog.nl/ar(...)j%20ons%20laag%20was.
pi_199277220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik heb al eens een bakje meelwormen gekocht bij de Sligro, lag bij het vlees. Dat mocht dus eigenlijk niet?
jawel hoor, ze mochten wel worden verkocht, maar niet als voedsel voor mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199277221
Hoe worden ze opgekweekt, ook met soja meel?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_199277269
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet
[..]

Ze waren ook belachelijk duur bij de Jumbo. Een klein handjevol meelwormen of sprinkhanen waren een paar jaar geleden wel 8 euro. Zo'n mini rond plastic doosje waar je bij de cafetaria je saus in kan krijgen. Dan zeg ik, toedeledoki met je insecten. In de dierenwinkel heb je minstens 4x zoveel voor dezelfde prijs.
pi_199277273
Waar zijn de vlees lovers ffs?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199277305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet
[..]

Daar zal wel verandering in komen, aangezien we te maken zullen hebben met een groot voedseltekort , vrees dat ze dit als alternatief zullen bieden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199277376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Daar zal wel verandering in komen, aangezien we te maken zullen hebben met een groot voedseltekort , vrees dat ze dit als alternatief zullen bieden
Ik ga liever op de vega tour dan dit. Het idee alleen al.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:14:50 #17
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199277509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet
[..]

^O^ Ik zal ze ook nooit eten! :N NOOIT!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:17:02 #18
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199277536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Daar zal wel verandering in komen, aangezien we te maken zullen hebben met een groot voedseltekort , vrees dat ze dit als alternatief zullen bieden
Ze kunnen aanbieden wat ze willen maar als men het niet eet of koopt dan is het nog steeds niets!
Laat de wormen lekker voor de vogeltjes en vissen!
pi_199277548
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:52 schreef Ali_boo het volgende:
Waar zijn de vlees lovers ffs?
Daar kunnen ze ongetwijfeld heerlijke vegaburgers van maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet
[..]

Het was hartstikke duur en het smaakt niet echt ergens naar. Dus ik denk dat de klant de prijs eng vond en de smaak niet bemoedigend, eerder dan dat ze het product zelf 'eng' vonden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:18:27 #20
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199277553
In Duitsland zou men zeggen: "Da ist der Wurm drin!"
pi_199277611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:47 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar...

Supermarkten stoppen met insectenproducten, consumenten kopen ze niet
[..]

Ik heb vaak insectenburgers in het schap zien liggen maar dan waren ze 3x zo duur als de 'gewone' burger die daarnaast lag. Zelfde geld voor dit idee: als ze meelwormen als voedingsmiddel gebruiken om te mengen door andere producten dan vind ik dat prima, maar ik ga niet ineens astronomische bedragen betalen daarvoor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:23:51 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199277627
Het doet wel een beetje gek aan maar denk stiekem dat het wel zaak is om die dingen aan te blijven bieden zodat het genormaliseerd wordt, en als een meelwormburger net zo smaakt en aanvoelt qua structuur als een hamburger boeit het me vrij weinig. Misschien is het net als dat drama met de biefstukken die stiekem van paarden af kwamen, niemand merkt het maar oh wee als het duidelijk wordt. Poeh nou,hč.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:27:06 #23
481998 K21
Cappuccino
pi_199277673
Vraag me af waarom het zo duur is. Ik heb o.a. gekko's die insecten eten en hou er een kleine krekelkolonie op na. Als er iets zich makkelijk voortplant... :P

Zal wel de prijs voor de hipfactor zijn.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:30:05 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199277710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:27 schreef K21 het volgende:
Vraag me af waarom het zo duur is. Ik heb o.a. gekko's die insecten eten en hou er een kleine krekelkolonie op na. Als er iets zich makkelijk voortplant... :P

Zal wel de prijs voor de hipfactor zijn.
Ze kunnen nog niet echt een goede schaalvergroting toepassen gok ik. Dus is het nog relatief duur om het zo te maken dat het ook nog de moeite waard is voor de producent.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199277735
Driekwart van de wereld eet insecten, maar ik geef mn portie aan fikkie :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')