abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199276804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Redelijk argument als je 't mij vraagt.
Zeker. Maar wel een argument waar je iets tegenover kunt zetten/ruimte is voor een weging. Dat gaat bij een dreigend code toch wat minder.
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:18:32 #77
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199276809
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet 0 dat weet ik ook wel maar je gaat me toch niet vertellen dat al die besmette mensen zich 100% aan de regels hebben gehouden
Je kunt je afvragen wie zich überhaupt 100% aan de regels houden. Dat aantal zal dicht tegen de 0 schuren, dus ja, dat blijft een wat theoretische discussie dan.
pi_199276810
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie Gommers, Van Dissel, Koopmans, Bonten, Timen, Voss. Regelmatig optreden, en dat is zo uit m’n hoofd. Er zijn er meer. Ik vind dat echt te veel.
En kijk eens uit hoeveel leden het OMT bestaat: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt

En ieder van de namen die jij noemt heeft een aparte expertise, die over een ander terrein wat te melden heeft.
pi_199276832
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wie zich überhaupt 100% aan de regels houden. Dat aantal zal dicht tegen de 0 schuren, dus ja, dat blijft een wat theoretische discussie dan.
Het is dan ook geen dichotomie. Maar een schaal. Waarin de mate van verwijtbaarheid hoger is naarmate men zich minder goed aan de maatregelen gehouden heeft.

Feit blijft dat als men zich grosso modo beter aan de maatregelen houdt, de ellende veel minder groot is.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:20:32 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199276841
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

dat is ook onmogelijk, de één loopt al dan niet vrijwillig wat meer risico dan de ander
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:20:40 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199276843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Feit blijft dat als men zich grosso modo beter aan de maatregelen houdt, de ellende veel minder groot is.
Absoluut. Daarom is het ook jammer dat zoveel mensen zeggen en klaar mee te zijn, want dat helpt allemaal bepaald niet.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:21:04 #82
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199276845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook bij mijn kinderen "als jullie niet gaan luisteren, dan krijgen jullie geen ijsje vanavond".
Ja, en dat werkt 1, 2 en misschien ook wel 3 keer. Op een gegeven moment laten ze dat ijsje voor wat het is, zeker als de baten van de overtreding over de consequentie heengaan.
Komt daar nog bij dat de andere kant niet altijd even rechtlijnig met hun regels en de belofte voor versoepeling is, dan krijg je dus dat mensen hun eigen plan gaan trekken.
pi_199276864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En kijk eens uit hoeveel leden het OMT bestaat: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt

En ieder van de namen die jij noemt heeft een aparte expertise, die over een ander terrein wat te melden heeft.
Ik ken die pagina, maar er zijn ook nog veel meer media-optredens.
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:22:45 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199276875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:21 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja, en dat werkt 1, 2 en misschien ook wel 3 keer. Op een gegeven moment laten ze dat ijsje voor wat het is, zeker als de baten van de overtreding over de consequentie heengaan.
Komt daar nog bij dat de andere kant niet altijd even rechtlijnig met hun regels en de belofte voor versoepeling is, dan krijg je dus dat mensen hun eigen plan gaan trekken.
En het gevolg is dat er nu meer mensen op de IC liggen dan op dezelfde datum vorig jaar.
pi_199276892
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:04 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat effect van die versoepelingen is nu nog niet eens te zien in de ziekenhuizen. Besmettingen lijken licht te dalen. Opnames zijn nog steeds hoog, maar wel enigszins stabiel.

Dus ik snap dan niet waar die ''daar begint het nu op te lijken'' vandaan komt.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:24:42 #86
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199276903
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

En het gevolg is dat er nu meer mensen op de IC liggen dan op dezelfde datum vorig jaar.
Ik wil die conclusie echt nog niet zo gemakkelijk trekken. Je kunt niet alle maatregelen 1-op-1 koppelen aan de bezetting van de IC's.
pi_199276913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daar zijn die testen dus precies niet voor bedoelt, bij klachten --> pcr test.
Maar veel mensen zullen de testen idd wel zo gebruiken, aangezien die zelftesten een hoger percentage false negatives hebben is dit eigenlijk niet wenselijk. Ik hoop dat ze goed nagedacht hebben over de eventuele negatieve impact van het scenario wat jij schetst, dat veel mensen bij lichte klachten een thuistest doen, en dat er daardoor mensen zullen zijn die het virus verspreiden omdat ze denken het virus niet bij zicht te hebben.
En niet onlogisch ook dat mensen hem zo gebruiken. Volgens de bijsluiter is de kans op vals negatief minder dan 2% als ik het goed heb. Dat is maar weinig slechter dan een PCR test.

Ik ben momenteel verkouden, heb de laatste 4 dagen met niemand contact gehad en de komende week ook niks gepland staan(sowieso zo lang klachten niet). Dan kan ik 20 minuten gaan rijden voor een test of ik doe een zelftest die ik toch al in huis heb.
Als de test dan positief is zal ik alsnog naar de teststraat rijden. Maar ik vermoed dat een deel van het advies. toch PCR te doen bij een positieve zelftest ook gebaseerd is op het zicht houden op de besmettingen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 17:26:48 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199276923
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat effect van die versoepelingen is nu nog niet eens te zien in de ziekenhuizen. Besmettingen lijken licht te dalen. Opnames zijn nog steeds hoog, maar wel enigszins stabiel.

Dus ik snap dan niet waar die ''daar begint het nu op te lijken'' vandaan komt.
Dat is toch heel logisch?

Verwachting was dat de opname cijffers ook al een daling zouden laten zien. Roepen nu al weken dat top is bereikt. Er is geen of in ieder geval nauwelijks daling te zien qua bezetting, dus het lijkt er op dat het tegen gaat vallen.

Ze namen een voorschot op een eventuele daling, die is er niet, dus valt het tegen. Je hebt gelijk dat effect van versoepelingen nog niet zichtbaar zijn. Als er geen effect is is het mooit, maar als er toch een effect is/komt dan is het wel mooi kut met volle ziekenhuizen.

Dat is wat ze bedoelenen imo.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 17:27:47 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199276932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik wil die conclusie echt nog niet zo gemakkelijk trekken. Je kunt niet alle maatregelen 1-op-1 koppelen aan de bezetting van de IC's.
Nou ja, het is een feit dat de IC-cijfers belachelijk hoog zijn. Dat zou gewoon niet mogen gebeuren na ruim een jaar, miljoenen vaccinaties en heel veel kennis extra .....
pi_199276952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie Gommers, Van Dissel, Koopmans, Bonten, Timen, Voss. Regelmatig optreden, en dat is zo uit m’n hoofd. Er zijn er meer. Ik vind dat echt te veel.
Het lijkt mij dat ze prima uitleg kunnen geven over eventuele risico's en weet ik 't wat. Als dan de vraag komt: Wat is uw advies? zeg je: "Daarvoor verwijs ik graag naar het meest recente OMT advies. Op individuele basis kan ik daar geen uitspraak over doen"

En al helemaal niet net nadat het kabinet een besluit genomen heeft als OMT lid Twitter opzoeken en daar aangeven wat een dom besluit je het vindt van het kabinet. Het verschil tussen het OMT en een de Hond is dat het OMT een verantwoordelijkheid heeft in het adviseren van het kabinet. Op het moment dat ze op maandag een OMT advies schrijven, dat advies niet overgenomen wordt en op woensdag ze Twitter opzoeken om hun gal te spuwen over het niet overgenomen advies verlies je onafhankelijkheid als adviseur.
pi_199276960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ken die pagina, maar er zijn ook nog veel meer media-optredens.
En als je iedere keer naar een woordvoerder verwijst die niets durft te zeggen wat ook maar enigszins buiten het advies valt gaan media ook andere experts vragen, waarbij je als OMT helemaal geen sturing meer hebt over de boodschap die naar buiten gebracht wordt.
pi_199276966
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Weer is ook veel minder mooi dan vorig jaar.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:32:42 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199276981
Weer storing bij de vaccinatiecijfers? :')
pi_199276992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat is toch heel logisch?

Verwachting was dat de opname cijffers ook al een daling zouden laten zien. Roepen nu al weken dat top is bereikt. Er is geen of in ieder geval nauwelijks daling te zien qua bezetting, dus het lijkt er op dat het tegen gaat vallen.

Ze namen een voorschot op een eventuele daling, die is er niet, dus valt het tegen. Je hebt gelijk dat effect van versoepelingen nog niet zichtbaar zijn. Als er geen effect is is het mooit, maar als er toch een effect is/komt dan is het wel mooi kut met volle ziekenhuizen.

Dat is wat ze bedoelenen imo.
Niet duidelijk imo.

Als dat effect nu nog niet te zien is moeten ze niet zeggen dat het er nu al op begint te lijken dat de versoepelingen zorgen voor een flinke tegenvaller; dat is te voorbarig. Beetje stemmingmakerij en komt over alsof ze niet kunnen wachten om met ''I told you so' te smijten.

Ja, de opname cijfers dalen nog niet echt. Klopt. Maar ze stijgen ook niet; dus de verwachting dat we de piek hebben bereikt lijkt toch vrij redelijk te kloppen. De daling wil alleen nog niet echt inzetten. Denk dat dat meer met het te trage vaccinatietempo te maken heeft. We zitten qua prikken lang niet op het niveau wat er geschetst wordt. Dat nemen ze natuurlijk ook mee in de berekeningen.

Daarnaast betwijfel ik oprecht of dat soort buiten versoepelingen (behalve iets meer ruimte in winkels dan) nou echt voor grote tegenvallers gaat zorgen. Denk dat er meer schade wordt aangericht door het trage vaccineren, maar dat ben ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2021 17:34:48 ]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:34:19 #95
12221 Tijn