abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:50:58 #1
5428 crew  miss_sly
pi_199271697


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199271700
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:34 schreef speknek het volgende:

Ga nou eerst iedereen een shot geven voordat je de tweede shot inplant.
Ik zie een aantal hier al schuimbekken dat het niet conform de richtlijn van de fabrikant is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199271712
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:40 schreef Tarado het volgende: [..] nee dat was niet zo
Wel in Amsterdam. Ik werk hier 4 dagen per week en moet van klant naar klant, ging daarna vaak wat eten. Letterlijk altijd, overal, geen enkel restaurant waar ik kwam al die maanden pretendeerde ook maar dat die 1.5m regel bestond. Hele groepen aan een tafel, etc. Zowat elke kroeg waar ik ooit langsliep zat stampvol en was ouderwets gezellig, terassen ook overvol, in de arcade waar ik paar heen ging stond ook iedereen te kletsen en liep kris kras door elkaar heen, ik heb niet één iemand in al m'n bezoekjes ooit een handgel zien gebruiken, in winkels deed iedereen ook gewoon normaal, de karaoke bar was gewoon open, ga zo maar door. Bij de bowling hielt ook niemand zich ergens aan, bij de bioscoop niet, toen ik bij filmfestival camera japan was zoals ik eerder al heb verteld heb ik niet één keer het woord corona gehoord en zat echt iedereen gezellig te kletsen, koffie te drinken, ik direct nieuw gemaakte vriendin te knuffelen waar op staf vroeg of ze een foto moest maken want was zo cute, etc. In al die maanden zou ik oprecht niet door hebben gehad dat er iets aan de hand was als ik daarvoor in een coma had gelegen en nieuws niet had gevolgd. Om het over de wallen en drukte in het centrum maar niet te hebben. Politie liep overigens regelmatig langs als ik in restaurant, kroeg of terras zat, ik heb ze niet één keer ook maar een vinger zien optillen. Dus dat was echt wel zo 😂
#WeesGeenWhales
pi_199271718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Of juist andersom. Dat bij stront aan de knikker er een overheid is die harde maatregelen niet uit de weg gaat om de economie nog enigzins op gang te laten houden.
Een overheid die alleen met harde maatregelen een economie nog enigszins op gang kan laten houden, is de facto natuurlijk gewoon een structurele economische crisis.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199271722
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag natuurlijk. Als er nog redelijk lang een zweem boven de markt blijft hangen dat de overheid telkens weer vol op de rem kan stappen als dat nodig is, dan is dat funest voor het vertrouwen. En platgeslagen is economie niet veel meer dan dat.
Die 'zweem' hangt altijd boven de markt natuurlijk. Uiteindelijk is de Nederlandse economie ook geen op zichzelf staande entiteit. Als in veel andere landen de economie aantrekt, dan heeft dat uiteindelijk ook gewoon weer impact op de Nederlandse economie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199271732
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zijn de grootste witwassers inderdaad
Precies, het feit dat het groot is maakt het niet automatisch minder mafia 😂
#WeesGeenWhales
pi_199271737
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. De argumentatie slaat als een tang op een varken. Buiten het feit dat je rekening moet houden dat het overgrote merendeel vd bevolking écht geen zin heeft om voor elk etentje of bioscoopje eerst naar een teststraat te rijden om lekker weer die stok in je neus te krijgen.

Leeft die man in een andere dimensie ofzo vraag je je inmiddels af.....
Ja, en ondertussen hebben we het nog maar over een periode van 3 maanden.
Maar ja we hebben ingezet op dit pad dus we gaan het toch doen.

Ik zou me er verder ook niet meer druk over maken, ik ga er wel vanuit dat de opzet echt is om zaken "eerder" te kunnen openen en dat er geen testplicht komt straks.

Ik wacht dat nog wel 2 weken om naar het zwembad te gaan.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:55:59 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel in Amsterdam. Ik werk hier 4 dagen per week en moet van klant naar klant, ging daarna vaak wat eten. Letterlijk altijd, overal, geen enkel restaurant waar ik kwam al die maanden pretendeerde ook maar dat die 1.5m regel bestond. Hele groepen aan een tafel, etc. Zowat elke kroeg waar ik ooit langsliep zat stampvol en was ouderwets gezellig, terassen ook overvol, in de arcade waar ik paar heen ging stond ook iedereen te kletsen en liep kris kras door elkaar heen, ik heb niet één iemand in al m'n bezoekjes ooit een handgel zien gebruiken, in winkels deed iedereen ook gewoon normaal, de karaoke bar was gewoon open, ga zo maar door. Bij de bowling hielt ook niemand zich ergens aan, bij de bioscoop niet, toen ik bij filmfestival camera japan was zoals ik eerder al heb verteld heb ik niet één keer het woord corona gehoord en zat echt iedereen gezellig te kletsen, koffie te drinken, ik direct nieuw gemaakte vriendin te knuffelen waar op staf vroeg of ze een foto moest maken want was zo cute, etc. In al die maanden zou ik oprecht niet door hebben gehad dat er iets aan de hand was als ik daarvoor in een coma had gelegen en nieuws niet had gevolgd. Om het over de wallen en drukte in het centrum maar niet te hebben. Politie liep overigens regelmatig langs als ik in restaurant, kroeg of terras zat, ik heb ze niet één keer ook maar een vinger zien optillen. Dus dat was echt wel zo 😂
Ik woon ook in Amsterdam hoor en het was gewoon een fractie van wat het in 2019 was qua drukte, dat je er verder op terrassen en kroegen weinig van merkte klopt wel maar in de restaurants waar ik geweest ben was het allemaal netjes, dus 99% van wat het in 2019 was klopt van geen kant.
pi_199271776
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ziekenhuizen blijven anders doorgaans met hun code zwart bangmakerij
het is al code donkergrijs anders. Nou ja, voor een deel van de patiënten.

https://www.volkskrant.nl(...)e-nu-voert~bb78c0bb/
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:57:25 #10
19840 Libris
Live from Singapore
pi_199271782
Vaccinatie is ook niet de totale oplossing.

Hier in Singapore zijn we goed bezig geweest, amper locale gevallen in de afgelopen 2 maanden, maar opeens eind vorige week een besmetting in een ziekenhuis. Dit is gegroeid tot een cluster van 35 mensen (40 inmiddels, net 10 minuten geleden een update).



In het cluster zeker 8 medische staf die allemaal gevaccineerd zouden moeten zijn. En veel van de cases testen eerst een of twee keer negatief, voordat (na een dag of vier) ze positief testen. In heel Singapore is het dragen van maskers (binnen en buiten, behalve thuis natuurlijk) verplicht. Het is echt een sneaky virus waar we zelfs nadat de meerheid van de mensen gevaccineerd is nog niet vanaf zijn. Afgezien van 1 persoon die overleden is, ligt er niemand op de ICU trouwens.

Geschiedenis can cases:
pi_199271808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Een overheid die alleen met harde maatregelen een economie nog enigszins op gang kan laten houden, is de facto natuurlijk gewoon een structurele economische crisis.
Wat ze denk ik bedoelen als dat zodra dit voorbij is, zodra we die stap 6 hebben bereikt, veel wat dicht is of op beperkte capaciteit draait een enorme rebound gaat hebben: nachtclubs, festivals, theaters, bioscopen, fanconventies, concerten, ga zo maar door. Die verdienmodellen zijn dus structureel gezond.

Ik zou me wel zorgen maken als ik nu kantoren ontwikkel bv, of zakelijke bijeenkomsten organiseer,of dat voorbeeld van minister maanden terug een stomerij... die sectoren zouden wel eens last kunnen houden van blijvende structurele digitalisatie, thuiswerken gedeeltelijk etc...
#WeesGeenWhales
pi_199271819
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:57 schreef Libris het volgende:
Afgezien van 1 persoon die overleden is, ligt er niemand op de ICU trouwens.
Dan doen de vaccins hun werk voorlopig prima toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 11:00:15 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik woon ook in Amsterdam hoor en het was gewoon een fractie van wat het in 2019 was qua drukte, dat je er verder op terrassen en kroegen weinig van merkte klopt wel maar in de restaurants waar ik geweest ben was het allemaal netjes, dus 99% van wat het in 2019 was klopt van geen kant.
To be fair, Amsterdam was pre-covid ook wel écht een grote hectische chaosbende met eindeloze hordes dronken/stonede paupertoeristen.

Daar kwam ik echt niet voor mn plezier kan ik je melden :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 11:01:38 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199271848
Toch apart. Engeland is al bijna klaar met vaccinaties, de US ook, Israel ook. Maar wij staan bijna onderaan op de EU ranglijst...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:02:24 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_199271855
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan doen de vaccins hun werk voorlopig prima toch?
Wel 1 persoon overleden, maar het gevaar is dat het zich zo snel verspreidt. Niet in ICU betekent ook niet niet in ziekenhuis. Van de 398 active cases (meeste mensen die van buiten Singapore het land binnenkwamen), liggen er 131 in het ziekenhuis, rest is geisoleerd.
pi_199271860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:57 schreef Libris het volgende:
Vaccinatie is ook niet de totale oplossing.

Hier in Singapore zijn we goed bezig geweest, amper locale gevallen in de afgelopen 2 maanden, maar opeens eind vorige week een besmetting in een ziekenhuis. Dit is gegroeid tot een cluster van 35 mensen (40 inmiddels, net 10 minuten geleden een update).

[ afbeelding ]

In het cluster zeker 8 medische staf die allemaal gevaccineerd zouden moeten zijn. En veel van de cases testen eerst een of twee keer negatief, voordat (na een dag of vier) ze positief testen. In heel Singapore is het dragen van maskers (binnen en buiten, behalve thuis natuurlijk) verplicht. Het is echt een sneaky virus waar we zelfs nadat de meerheid van de mensen gevaccineerd is nog niet vanaf zijn. Afgezien van 1 persoon die overleden is, ligt er niemand op de ICU trouwens.

Geschiedenis can cases:
[ afbeelding ]
Dat boeit niet, als ze maar niet zo ziek worden (meestal) dat ze naar het ziekenhuis moeten.

Onze nl experts roepen al een jaar dat het nooit meer helemaal weggaat, maar er direct bij dat we toch gewoon weer normaal zonder 1.5m en bekvodjes gewoon vrij gezellig open sociaal moeten kunnen leven zonder beperkingen omdat massa vaccinatie zoveel uit het ziekenhuis houd dat het voor hun niet meer wordt als een gemiddelde griepgolf elk jaar. Een sluit het ander dus niet uit.

En dan zijn we er wat mee betreft "van af". Crisis is die klotebeperkingen die mijn leven volledig van mij afpakken, niet dat er een nieuw virus is. Zodra we stap 6 hebben bereikt en het onder controle is en maatregelen weg zijn vergeet ik dat dit bestaat en ga lekker verder met leven 😃😄

Voordeel van onze strategie, de ic moet dan echt niet meer heel vol komen liggen dus dan is het goed 😉
#WeesGeenWhales
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 11:02:43 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199271861
Ik ben toch blij dat ik niet in Amsterdam woon...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199271862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan doen de vaccins hun werk voorlopig prima toch?
Exact dit dus
#WeesGeenWhales
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:03:13 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271866
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

To be fair, Amsterdam was pre-covid ook wel écht een grote hectische chaosbende met eindeloze hordes dronken/stonede paupertoeristen.

Daar kwam ik echt niet voor mn plezier kan ik je melden :')
ieder nadeel heeft z'n voordeel, het had ook wel een prettige kant zo zonder toeristen in je stad
pi_199271871
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

To be fair, Amsterdam was pre-covid ook wel écht een grote hectische chaosbende met eindeloze hordes dronken/stonede paupertoeristen.

Daar kwam ik echt niet voor mn plezier kan ik je melden :')
Maar dat is niet het standaard Amsterdam, dat is waarschijnlijk het Centrum en daar komen Amsterdammers zelf niet, ik zag het hier in de buurt ook, dat zijn vooral kleine kroegjes waar je normaal met 5 man binnen bent, echter van de zomer stonden daar 30 man binnen, geloof me: Dan is het echt hutjemutje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199271876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Toch apart. Engeland is al bijna klaar met vaccinaties, de US ook, Israel ook. Maar wij staan bijna onderaan op de EU ranglijst...
Dat staan we niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik woon ook in Amsterdam hoor en het was gewoon een fractie van wat het in 2019 was qua drukte, dat je er verder op terrassen en kroegen weinig van merkte klopt wel maar in de restaurants waar ik geweest ben was het allemaal netjes, dus 99% van wat het in 2019 was klopt van geen kant.
Ik geloof je ik woon in leiden alleen speelde 90% van mijn leven zich vorig jaar in Amsterdam af, ik kon me eerlijk gezecht niet voorstellen dat het ooit nog drukker was geweest 😅

Hoe erg is het normaal dan?!

Hoe dan ook in restaurants did ik deed (random) niet... terassen enzo waren idd ook gezellig.

Grosso modo deed iedereen gewoon normaal gezellig zonder 1.5m bullshit ofzo was echt heerlijk 😃😂
#WeesGeenWhales
pi_199271882
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Toch apart. Engeland is al bijna klaar met vaccinaties, de US ook, Israel ook. Maar wij staan bijna onderaan op de EU ranglijst...
Nee dat is niet apart, wat denk je wat makkelijker is, biertjes tappen in een volle feesttent, of dat als 1 barman een cafe moet bedienen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199271888
quote:
OMT-lid Bonten: genomen risico lijkt verkeerd uit te pakken
Arts-microbioloog Marc Bonten, lid van het Outbreak Management Team, zegt dat de situatie in de ziekenhuizen nu geen versoepelingen toelaat. "Alle bedden zijn bezet, reguliere zorg wordt uitgesteld. Dat is een situatie die je voor één of twee weken misschien nog acceptabel kunt vinden, maar niet voor de periode die het nu duurt", zei hij in het NOS Radio 1 Journaal.

Het OMT adviseert om pas nieuwe versoepelingen door te voeren als de instroom in de ziekenhuizen op weekbasis met minimaal 20 procent is gedaald. Eerder adviseerde het OMT ook al om pas te versoepelen als er daadwerkelijk een daling zichtbaar is, maar het kabinet legde dat naast zich neer. Sinds vorige week is de avondklok verdwenen, zijn de terrassen beperkt open en mogen winkels weer klanten zonder afspraak ontvangen.

"Die versoepelingen gaan twee tot drie weken later vertaald worden in meer ziekenhuisopnames", zegt Bonten. "Het was mooi geweest als de daling al was ingezet." Hij wijst erop dat het aantal coronapatiënten op de IC's al een tijdje schommelt rond de 800. Er is geen duidelijke stijging zichtbaar, maar ook geen daling. Het aantal positieve tests lag gisteren op weekbasis 12 procent lager dan de week ervoor.

Bonten: "Het kabinet heeft gezegd: we gaan een risico nemen. En als je een risico neemt, kan het tegenvallen. Daar begint het nu op te lijken."
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199271897
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Toch apart. Engeland is al bijna klaar met vaccinaties, de US ook, Israel ook. Maar wij staan bijna onderaan op de EU ranglijst...
Blijkt toch dat dat 'spierballenvertoon' een stuk effectiever is dan de Nederlandse 'zorgvuldigheid'.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:07:38 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199271905
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik geloof je ik woon in leiden alleen speelde 90% van mijn leven zich vorig jaar in Amsterdam af, ik kon me eerlijk gezecht niet voorstellen dat het ooit nog drukker was geweest 😅

Hoe erg is het normaal dan?!

Hoe dan ook in restaurants did ik deed (random) niet... terassen enzo waren idd ook gezellig.

Grosso modo deed iedereen gewoon normaal gezellig zonder 1.5m bullshit ofzo was echt heerlijk 😃😂
de bezettingsgraad van de hotels was meen ik <20% dus tel maar uit al ben ik het wel met @raptorix eens dat de toeristen hun eigen dingen hebben waar je als local eigenlijk niet komt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 11:08:50 #27
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199271918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat staan we niet.
Je hebt gelijk. We staan in de middenmoot. Nog steeds niks om de vlag over uit te hangen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199271928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

de bezettingsgraad van de hotels was meen ik <20% dus tel maar uit al ben ik het wel met @:raptorix eens dat de toeristen hun eigen dingen hebben waar je als local eigenlijk niet komt
En nemen der AirBNB's in de buitenwijken ook wat af, we hadden er 11 in ons blok, dat was niet te harden met een gezamenlijke binnentuin omdat dan 300 huishoudens meegenieten. Gelukkig nu bij de VVE verboden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199271930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. We staan in de middenmoot. Nog steeds niks om de vlag over uit te hangen.
Die hoort sowieso halfstok vandaag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199271933
Aantal teststraten dicht door de wind, kroegen zullen open kunnen.
- verwijderd door admin -
pi_199271946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. We staan in de middenmoot. Nog steeds niks om de vlag over uit te hangen.
Het maakt allemaal niet zo heel veel uit, zolang je er voor zorgt dat de voorraad niet te groot is gaat iedereen even hard in Europa.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199271955
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu dit, straks moeten we de maatregelen in stand houden omdat de reguliere zorg ingehaald moet worden, daarna moeten we de maatregelen in stand houden om bij te komen, daarna op vakantie en daarna is er vast weer iets.
Besmettingen nemen af volgens het RIVM dus de opnames zullen ook dalen langzamerhand.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:11:36 #33
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_199271959
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bonten is nog een beetje butthurt dat het kabinet niet naar het OMT heeft geluisterd.

quote:
"Die versoepelingen gaan twee tot drie weken later vertaald worden in meer ziekenhuisopnames", zegt Bonten. "Het was mooi geweest als de daling al was ingezet." Hij wijst erop dat het aantal coronapatiënten op de IC's al een tijdje schommelt rond de 800. Er is geen duidelijke stijging zichtbaar, maar ook geen daling. Het aantal positieve tests lag gisteren op weekbasis 12 procent lager dan de week ervoor.
Er is dus wel een daling, maar nog niet op de IC. Want die loopt drie weken achter.
pi_199271960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:10 schreef groenen het volgende:
Aantal teststraten dicht door de wind, kroegen zullen open kunnen.
Geeft niet, we compenseren dat wel met storingscijfers 8-)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199271970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:11 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Bonten is nog een beetje butthurt dat het kabinet niet naar het OMT heeft geluisterd.
[..]

Er is dus wel een daling, maar nog niet op de IC. Want die loopt drie weken achter.
De daling op de IC al te zien, helaas niet in absolute cijfers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 11:12:32 #36
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271976
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

En nemen der AirBNB's in de buitenwijken ook wat af, we hadden er 11 in ons blok, dat was niet te harden met een gezamenlijke binnentuin omdat dan 300 huishoudens meegenieten. Gelukkig nu bij de VVE verboden :)
Owja, damn dat lijkt me een partij ruk ja, als je in een appartementencomplex woont waar meerdere units als Airbnb worden ingezet. Schreeuwende dronken Britten die om 04:00 sochtends door de gangen zwalken de hele tijd. :')
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 11:12:35 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199271978
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Toch apart. Engeland is al bijna klaar met vaccinaties, de US ook, Israel ook. Maar wij staan bijna onderaan op de EU ranglijst...
Klaar? Nou, dat valt wel mee. Rond 50% heeft een dosis gehad, nog geen 20% heeft er 2 gehad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199271984
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waar heeft hij het nou over? Versoepelingen zijn zo kort geleden dat de invloed op de ziekenhuisbezetting nog totaal niet duidelijk is.
- verwijderd door admin -
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 11:13:19 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199271986
Ben ik trouwens een zure kut als ik vind dat het erg mooi is dat door de anderhalvemetersamenleving dat debiele geknuffel met vriendengroepen een beetje verdwenen is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 11:13:55 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199271996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben ik trouwens een zure kut als ik vind dat het erg mooi is dat door de anderhalvemetersamenleving dat debiele geknuffel met vriendengroepen een beetje verdwenen is.
Ja!
pi_199272002
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Owja, damn dat lijkt me een partij ruk ja, als je in een appartementencomplex woont waar meerdere units als Airbnb worden ingezet. Schreeuwende dronken Britten die om 04:00 sochtends door de gangen zwalken de hele tijd. :')
We hebben het nog wel aan de voorkant, dan komen die lui rond die tijd uit de stad en gaan ze op hun bek over de fietsen ;) Gelukkig slaap ik nogal vast dus daar geen last van :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199272035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben ik trouwens een zure kut als ik vind dat het erg mooi is dat door de anderhalvemetersamenleving dat debiele geknuffel met vriendengroepen een beetje verdwenen is.
Knuffelen met vrienden?

Eragon, is dit je kloon?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:17:27 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199272045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben ik trouwens een zure kut als ik vind dat het erg mooi is dat door de anderhalvemetersamenleving dat debiele geknuffel met vriendengroepen een beetje verdwenen is.
Volgens mij heb jij een knuffel nodig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 11:17:50 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199272050
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Knuffelen met vrienden?

Eragon, is dit je kloon?
Ik heb wel wat van die hipstervrienden en als je daar dan op een verjaardag bent geweest wil iedereen altijd aan het eind even lekker knuffelen. Ik vind het echt pure aids. Voor mij hoeft die kolder echt niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199272073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben ik trouwens een zure kut als ik vind dat het erg mooi is dat door de anderhalvemetersamenleving dat debiele geknuffel met vriendengroepen een beetje verdwenen is.
Ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:20:03 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199272086
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb wel wat van die hipstervrienden en als je daar dan op een verjaardag bent geweest wil iedereen altijd aan het eind even lekker knuffelen. Ik vind het echt pure aids. Voor mij hoeft die kolder echt niet.
Die feestjes ken ik, lekker hoor. :D
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199272088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:57 schreef Libris het volgende:
Vaccinatie is ook niet de totale oplossing.

Hier in Singapore zijn we goed bezig geweest, amper locale gevallen in de afgelopen 2 maanden, maar opeens eind vorige week een besmetting in een ziekenhuis. Dit is gegroeid tot een cluster van 35 mensen (40 inmiddels, net 10 minuten geleden een update).

[ afbeelding ]

In het cluster zeker 8 medische staf die allemaal gevaccineerd zouden moeten zijn. En veel van de cases testen eerst een of twee keer negatief, voordat (na een dag of vier) ze positief testen. In heel Singapore is het dragen van maskers (binnen en buiten, behalve thuis natuurlijk) verplicht. Het is echt een sneaky virus waar we zelfs nadat de meerheid van de mensen gevaccineerd is nog niet vanaf zijn. Afgezien van 1 persoon die overleden is, ligt er niemand op de ICU trouwens.

Geschiedenis can cases:
[ afbeelding ]
Maar hoe ziek zijn ze? Echt doodziek, ziekenhuisopnamens of klein beetje ellendig?
Diegene die overleden is kan bv de vrouw van 98 zijn dat zegt niet veel vind ik.
Als dat ziekteverloop verder niks voor stelt boeien die uitbraken toch niet?
  Redactie Sport dinsdag 4 mei 2021 @ 11:21:01 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199272097
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die feestjes ken ik, lekker hoor. :D
Verdomme.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199272103
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb wel wat van die hipstervrienden en als je daar dan op een verjaardag bent geweest wil iedereen altijd aan het eind even lekker knuffelen. Ik vind het echt pure aids. Voor mij hoeft die kolder echt niet.
Hoe werkt dat dan? Iedereen tegelijk in een soort van licht-homoseksuele groepshug?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199272123
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

To be fair, Amsterdam was pre-covid ook wel écht een grote hectische chaosbende met eindeloze hordes dronken/stonede paupertoeristen.

Daar kwam ik echt niet voor mn plezier kan ik je melden :')
M'n vriendin heeft jarenlang in London en München gewoond en gewerkt, Amsterdam vond ze maar één groot, chaotisch mierennest toen we er in 2019 een dag naar toe zijn geweest.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')