abonnement Unibet Coolblue
pi_199257145
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199257172
Gooide 'em dicht op de vroege druilerige maandagochtend ;).

Wij hebben vorig jaar een ventilator gekocht, alleen het verplaatsen van lucht vind ik eigenlijk al wel aangenaam. We hebben van die screens voor de ramen. Alleen voor het badkamerraam en op zolder zit niks en daar zou ik eigenlijk ook wel iets voor willen hebben, want het scheelt een beste partij warmte die binnen komt.
Nu komt er met de lucht ook wel warmte binnen, maar de zon die niet de hele tijd naar binnen schijnt is wel lekker hoor.
Maar goed, ik krijg het er nog niet doorheen, heb ook 5 jaar moeten lullen om bij de jongste ook iets voor het raam te laten maken, dus werk aan de winkel :P. Man wil eerst een andere auto en dan is het potje weer ff leeg vrees ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199257371
Onze airco komt woensdag. O+ Wij krijgen 1 grote unit op de zolder-overloop, zodat zolder gekoeld wordt en de kou ook het trapgat in naar de overloop van de eerste verdieping valt. Als we daar dan nog ventilatoren zetten om de koude lucht de slaapkamers in te laten blazen dan zou dat aanzienlijk aangenamer moeten zijn dan vorig jaar. :+ En als het écht heel warm wordt kunnen we altijd tijdelijk op zolder slapen, als die het allerbeste afkoelt.

Plus de verbouwing is vandaag gestart en daarmee krijgen we een beter geďsoleerde schuifpui (met beter glas en een hor) čn een zonnescherm, dus dat zou ook moeten helpen met koel houden en krijgen.

Qua vakantie; ik ben ook een ontzettende mooiweer kampeerder, anders liever huisjes. Man en ik houden allebei niet zo heel erg van constant rondreizen, en qua voorbereiding zoeken we op wat een mooie omgeving is, boeken iets en gaan daar dan heen zonder verdere voorbereiding van dag-activiteiten. Dat zoeken we eenmaal daar wel op via de wifi. :D
  maandag 3 mei 2021 @ 10:04:30 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199258299
Wij hebben sinds een paar weken airco *O* Dochters slapen op zolder en in de zomer is dat niet te doen. En als ze groter worden komen ze hun kamer ook niet meer af dus dan is het wel fijn. Wij hebben wel 2 units. Op elke kamer een.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:11:58 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_199258372
Wij krijgen volgende maand 3 airco's (op elke slaapkamer 1) en volgend jaar nog eentje op zolder.
Ik was er een beetje op tegen maar vorig jaar gingen we echt dood in de zomer. En dan kun je 's nachts best alles open zetten maar dan bleef het gewoon dertig graden binnen (en mijn man ging dood van de hooikoorts).

Dus, sja. Dan toch maar.
disclaimer
pi_199258399
Airco is fantastisch. Mits goed ingesteld. Wij hebben hier in huis centrale airco. Dat ga ik missen.
Met een meidenkwartet
pi_199258499
Wij hebben een mobiele airco. Gekocht voor kantoor aan huis, maar buiten werktijd gebruiken we hem bij hitte ook op de kinderslaapkamer. Alleen maakt dat ding zoveel herrie dat we hem aanzetten vóór bedtijd en uitzetten als kind naar bed gaat.
Ik zou best 'goede' airco willen, maar heb het geld niet over voor die paar hete dagen in een jaar.
pi_199258515
Wij hebben dus 2 jaar geleden (of is het 1 jaar? :? ) voor elke kamer zo’n Duux gehaald. Kan je verstellen in hoogte en werkt zelfs op je telefoon. Heel stil ook, draait de hele kamer rond.

Nu wilt mijn man alsnog airco. }:|
pi_199258530
Ik zou ook liever geen airco hebben, maar met al dat thuiswerken nu is het best wel nodig tijdens een hittegolf. Plus man slaapt veeeel beter in een koele kamer, en ons huis koelt niet supersnel af, zelfs met het raam open niet.

Dus nu toch maar de investering gedaan, hopelijk zsm ook wat zonnepanelen erbij zodat we hem iig 'gratis' kunnen draaien.
pi_199258552
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:11 schreef SQ het volgende:
Wij krijgen volgende maand 3 airco's (op elke slaapkamer 1) en volgend jaar nog eentje op zolder.
Ik was er een beetje op tegen maar vorig jaar gingen we echt dood in de zomer. En dan kun je 's nachts best alles open zetten maar dan bleef het gewoon dertig graden binnen (en mijn man ging dood van de hooikoorts).

Dus, sja. Dan toch maar.
Jullie kunnen als het heel warm is gewoon een tentje opzetten in de tuin toch? :+
Wij hebben dat vorig jaar wel daadwerkelijk overwogen, toen het zo heel warm was. Maar uiteindelijk toch niet gedaan want we wilden ons fijne bed er niet voor opgeven die nachten.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:33:10 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199258603
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Jullie kunnen als het heel warm is gewoon een tentje opzetten in de tuin toch? :+
Wij hebben dat vorig jaar wel daadwerkelijk overwogen, toen het zo heel warm was. Maar uiteindelijk toch niet gedaan.
Wij hebben dat vorig zomer zelfs nog overwogen op de bouwkavel :D

Maar toen was hij nog net niet officieel van ons, dus maar niet gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199258656
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hebben dat vorig zomer zelfs nog overwogen op de bouwkavel :D

Maar toen was hij nog net niet officieel van ons, dus maar niet gedaan.
Was wel een leuk gezicht geweest denk ik. :D
Maar misschien niet heel handig als de grond nog niet van jou is idd, haha.
  maandag 3 mei 2021 @ 10:43:58 #13
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199258710
@KNAK
Ik zag laatst een advertentie voor screens die je dmv magneten (geloof ik) aan je ramen kon bevestigen. Misschien dat dat wat is?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 3 mei 2021 @ 10:47:49 #14
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199258748
Dit jaar eerst maar een dakkapel op zolder erbij. Als dat mijn op zolder werkende man de zomer niet door helpt, dan overweg ik ook wel een airco in het trappenhuis. Die zit mooi aan de buitenmuur en neemt dan de rest van het huis ook wel.

En er komen ook nog nieuwe ramen beneden, dat zou ook iets moeten schelen.

Een tent bouwen in de woonkamer van een dekbedhoes en een ventilator voor het gat bleek ook heerlijk te zijn. Boekje erbij en je hebt je eigen frisse cocon :D
pi_199258751
Wij willen volgend jaar een airco systeem. We hebben nu een mobiele unit in onze slaapkamer, die loeit lekker en met de deuren open gaat dat redelijk boven.
We hebben alleen geen zonneschermen meer....(kapot) en ook die staan pas volgend jaar op de planning. Kortom we gaan wat schaduwdoeken monteren als het te warm wordt.
En bij echte hitte slapen wij allemaal beneden met de mobiele unit in de woonkamer.

Thuis van vakantie en echt gek gezicht, tegels zijn eraf in de keuken, toilet is nieuw geplaatst en zonder tegels uiteraard. Convector put is leeg want de radiator paste niet (iets met rare aansluitingen, what else is new) en wat bleek....alle stopcontacten in de keuken waren doorgelust. Dus dat moet nog even opgelost worden voor het tegelen.
pi_199258785
Oh en bij ons moet een unit op het platte dak, want ik ga echt geen unit op de zijmuur van ons schattige huisje hangen.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:08:07 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199258927
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:26 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben dus 2 jaar geleden (of is het 1 jaar? :? ) voor elke kamer zo’n Duux gehaald. Kan je verstellen in hoogte en werkt zelfs op je telefoon. Heel stil ook, draait de hele kamer rond.

Nu wilt mijn man alsnog airco. }:|
Ik neem je Duux’ wel over. Ik bied 20 euro per stuk
  maandag 3 mei 2021 @ 11:22:17 #18
24329 KNAK
ff w88,......
pi_199259043
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:30 schreef LeSage het volgende:

[..]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al :D
Voor ¤100-¤200 heb je een ventilator, een airco is duurder. En als je echt wil koelen heb je een airco nodig.
Wij hadden voorheen een mobiele airco, maar daar moest je de slang voor buiten hangen (en door het raam komt dan weer warme lucht naar binnen) en die zijn echt heel groot. Nu een unit hangen. Binnen is dat vrij klein, hangt bij ons in de hal, buitenunit is wat groter, maar staat op het platdak en zie je dus niet.
Is toch wel jammers dat als je een babykamer rond de 20 graden wilt krijgen waar de rest van het huis zowat de 30 voorbij gaat je een half maandsalaris uit moet geven, voor iets wat vaak -Nederland kennende- niet langer dan een maand duurt. Als het dan ook een huurwoning betreft is een split-unit airco ook niet de moeite waard.

Hoe doen ouders dat dan met een baby <2 jaar tijdens warme zomermomenten met een beperkt budget, in een huurwoning?
Mai pben rai~!
  maandag 3 mei 2021 @ 11:27:11 #19
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199259103
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:22 schreef KNAK het volgende:

[..]

Is toch wel jammers dat als je een babykamer rond de 20 graden wilt krijgen waar de rest van het huis zowat de 30 voorbij gaat je een half maandsalaris uit moet geven, voor iets wat vaak -Nederland kennende- niet langer dan een maand duurt. Als het dan ook een huurwoning betreft is een split-unit airco ook niet de moeite waard.

Hoe doen ouders dat dan met een baby <2 jaar tijdens warme zomermomenten met een beperkt budget, in een huurwoning?
Accepteren dat een baby ook slaapt in een kamer >20 graden, en temperatuur aangepast kleden?

In ons vorig huis sliepen we in een ongeďsoleerde zolderverdieping. In de zomer werd het wel 33 graden in de slaapkamer. We hadden een mobiele airco, maar die koelde het een paar graden af. De kinderen sliepen er eigenlijk prima...
  maandag 3 mei 2021 @ 11:29:32 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199259131
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:
@:KNAK
Ik zag laatst een advertentie voor screens die je dmv magneten (geloof ik) aan je ramen kon bevestigen. Misschien dat dat wat is?
Ik denk dat ik op insta dezelfde langs zag komen, volgens mij een soort zuignap gevallen zelfs.

Deze had ik gezien, ik herkende de naam :D
https://suneclipse.nl
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 11:33:03 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_199259167
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Jullie kunnen als het heel warm is gewoon een tentje opzetten in de tuin toch? :+
Wij hebben dat vorig jaar wel daadwerkelijk overwogen, toen het zo heel warm was. Maar uiteindelijk toch niet gedaan want we wilden ons fijne bed er niet voor opgeven die nachten.
Ja joh, ff een tentje opzetten in de tuin waar het ook in de nacht bijna 30 graden is _O-
Ik denk dat dit soort dingen iets rooskleuriger worden geschetst dan ze zijn ;)
disclaimer
  maandag 3 mei 2021 @ 11:35:23 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_199259196
En ja, babies slapen veel beter dan volwassenen in 30+ graden. Nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ze sliepen er vaak langer op dan op 20 graden ;)
disclaimer
  maandag 3 mei 2021 @ 11:37:51 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199259230
Als het 30 graden is ben ik sowieso al blij dat ik thuis zit en niet in een caravan :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 11:39:40 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_199259246
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:37 schreef Leandra het volgende:
Als het 30 graden is ben ik sowieso al blij dat ik thuis zit en niet in een caravan :X
Ja dit dus, haha :')

Toen ik nog jong was en net op mezelf woonde had ik een klein tuintje met een hangmat, dat gaf nog wel wat verkoeling in hete nachten.
Alleen die teringmuggen he :')
disclaimer
pi_199259253
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja joh, ff een tentje opzetten in de tuin waar het ook in de nacht bijna 30 graden is _O-
Ik denk dat dit soort dingen iets rooskleuriger worden geschetst dan ze zijn ;)
Je tuin koelt wel een stuk sneller af. ;) Maar eens hoor, wij vonden dat dus ook niet heel chill.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:52 schreef exode het volgende:
Oh en bij ons moet een unit op het platte dak, want ik ga echt geen unit op de zijmuur van ons schattige huisje hangen.
Onze buitenunit komt op onze dakkapel. :Y Zo ver mogelijk bij de tuin vandaan en redelijk uit het zicht.
pi_199259261
Tijdens de vele hittegolfen vorige zomer waren we heel blij met de vouwwagen. 20 graden 's nacht, heerlijk. Op een camping met lekker veel bomen, daar zat ik toen 100x liever dan in ons bloedhete huis.
pi_199259278
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:39 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Je tuin koelt wel een stuk sneller af. ;) Maar eens hoor, wij vonden dat dus ook niet heel chill.
[..]

Onze buitenunit komt op onze dakkapel. :Y Zo ver mogelijk bij de tuin vandaan en redelijk uit het zicht.
Wij hebben aan de achterkant op 2 hoog een plat dak, dus als we die daar neer laten zetten, ziet echt niemand hem. En als goed is hoort ook niemand hem. En het is het dak boven de kinderkamers dus prima plek om te laten plaatsen.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:44:15 #28
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199259295
Ik huil nu al om de eerste hittegolf die er komen gaat, ik mag geen airco unit plaatsen van de VVE, en zo een verplaatsbaar ding maakt zoveel herrie dat ik er gek van word. Ik heb wel een lelijke plafondventilator, die doet wel wat, en gewoon alles potdicht houden scheelt ook veel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199259300
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op insta dezelfde langs zag komen, volgens mij een soort zuignap gevallen zelfs.

Deze had ik gezien, ik herkende de naam :D
https://suneclipse.nl
Ja dit lijkt me ook nog wel wat, maar eerst het effect van de airco maar eens afwachten. :D
  maandag 3 mei 2021 @ 11:45:33 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199259302
Oh en ik slaap met van die hondenkoelmatten in bed bij mijn voeten. Dat werkt echt goed :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 3 mei 2021 @ 11:47:31 #31
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199259323
ik heb beneden in de woonkamer de Dyson Cool En dat is het enige wat het een beetje te doen maakt. En 2 kinderen hebben airco op de kamer dus als het heel warm is dan doen we sleepovers.
  maandag 3 mei 2021 @ 11:48:34 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199259333
Ik slaap gewoon.
pi_199259353
Wij hebben geluk dat ons appartement op het noorden zit. Dat scheelt aanzienlijk, onze buren zien veel meer af.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Vroeger, toen ik nog jong was, gingen wij ook met een klein tentje en zaten op het gras, maar intussen ben ik geen 20 meer en waardeer ik toch wel een fijne stoel en een bed ipv een matje op de grond :')
:D
(Ik ben 31 ;) Maar ik snap dat het niet ieder zijn ding is hoor )
pi_199259540
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:45 schreef oh-oh het volgende:
Oh en ik slaap met van die hondenkoelmatten in bed bij mijn voeten. Dat werkt echt goed :D
Dat is echt een briljant idee! Ik heb in de zomer 's nachts last van van enorm brandende voeten en een natte handdoek warmt te snel op. Ik doe ook wel eens icepacks in mn sokken, maar ik ben altijd bang dat dat niet zo goed is voor mn bloedvaten, zo direct op de huid.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:12:15 #35
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199259617
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:22 schreef KNAK het volgende:

Hoe doen ouders dat dan met een baby <2 jaar tijdens warme zomermomenten met een beperkt budget, in een huurwoning?
Mijn schoonzusje zat een paar dagen achter elkaar in de ikea overdag :D
Die is verhuisd voordat de oudste een jaar was. Dus maar 1 zomer ellende.

Mijn kinderen slapen wel met die warmte. Oudste slaapt op noorden, daar valt het lang mee. De jongste wel op zuiden. Maar met rolluik en zijn zweet-talent slaapt hij prima.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:13:28 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199259643
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 12:06 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat is echt een briljant idee! Ik heb in de zomer 's nachts last van van enorm brandende voeten en een natte handdoek warmt te snel op. Ik doe ook wel eens icepacks in mn sokken, maar ik ben altijd bang dat dat niet zo goed is voor mn bloedvaten, zo direct op de huid.
Komt niet van mij maar van Greys hoor maar het werkt als een malle. Ik leg echt alle koelmatten onderaan mn bed, als de honden mazzel hebben kunnen ze er ook op.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199259647
Mijn zoon slaapt in op mijn bed (kamer op het oosten) en gaat zodra ik op bed ga naar z'n eigen (kamer op het westen). Inslapen lukt hem niet op écht bloedhete dagen waarbij de zon nog volop op z'n kamer schijnt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199259671
Ik had vorige zomer van die hondenkoelmatten in bed, maar vond ze echt vreselijk, zodra de koelte eraf is, lig je op plastic.
B ligt wel met icepack in zijn bed als het heet is. Die jongen die heeft het zo snel warm. Zelfs met -12 lag hij nog in zijn onderbroek in bed te zeuren dat ie het warm had.

Juul slaapt wel, die is tijdens een hittegolf geboren, die trekt zich er echt niets van aan. Terwijl het in haar kamer snel warm is.
  maandag 3 mei 2021 @ 12:16:48 #39
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199259681
Ik heb goede matten, die voelen sowieso niet als plastic aan maar meer als stof, die honden van mij gaan niet op de plastice dingen liggen met die naakte vellen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199259752
Die mobiele airco doet het voor nu erg goed, dus we laten het deze zomer zo.

Ik ga zo naar het tuincentrum, ik ben vandaag nog vrij, B is naar een kinderfeestje en Juul gaat zo slapen. Vriendin gaat bankhangen vermoed ik. :)
pi_199259822
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dit dus, haha :')

Toen ik nog jong was en net op mezelf woonde had ik een klein tuintje met een hangmat, dat gaf nog wel wat verkoeling in hete nachten.
Alleen die teringmuggen he :')
Er zijn hiking-hangmatten met muggennet te koop!
  maandag 3 mei 2021 @ 12:30:23 #42
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199259863
Ik ben ook vrij vandaag. Het is hier heerlijk weer dus ik ga zo denk ik even te voet naar de stad, dan heb ik weer een middag om. Ik wil ff naar Lush, als er geen rij is.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199260461
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik neem je Duux’ wel over. Ik bied 20 euro per stuk
Ooh, toch wel per stuk? :D
pi_199260486
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:48 schreef amaranta het volgende:
Ik slaap gewoon.
Ik eigenlijk ook wel. :P
  maandag 3 mei 2021 @ 13:41:32 #45
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199260917
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat ik op insta dezelfde langs zag komen, volgens mij een soort zuignap gevallen zelfs.

Deze had ik gezien, ik herkende de naam :D
https://suneclipse.nl
Ja die inderdaad! Leek me wel een goede uitvinding :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 3 mei 2021 @ 13:44:43 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199260988
Melba sliep in de hitte gewoon alleen in n luier met lakentje. Ging prima.
Kwak
pi_199261026
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:50 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben geluk dat ons appartement op het noorden zit. Dat scheelt aanzienlijk, onze buren zien veel meer af.
[..]

:D
(Ik ben 31 ;) Maar ik snap dat het niet ieder zijn ding is hoor )
Haha, inderdaad ieder zijn ding. Ik vind het idee van kamperen wel leuk, het gemakkelijk andere mensen ontmoeten enzo dat spreekt mij dan wel aan (als ik al op vakantie ga ;) ), maar dan liever luxe kamperen.
Zeg maar het gemak van een huisje (liefst ook eigen sanitair) en toch ook het leuke van kamperen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 mei 2021 @ 14:03:05 #48
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199261223
Mijn peuter heeft geen last van de warmte met slapen. Hij lijkt op mij denk ik. Ik warm altijd heel snel op vlak voordat ik in slaap val. Ik hou ervan :D

Sinds n jaar wonen we in een huis met vloerkoeling, dat bleek echt awesome te zijn afgelopen zomer O+ tis nooit warmer geweest dan 22 graden binnen, al was t buiten 35+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199261879
Ik ben een lastige in-slaap-valler en hitte is al helemaal niet bevorderlijk voor mij. Ik zie er dan ook een beetje tegenop.

Vorig jaar waren we naar farmcamps gegaan in de zomer. Dat was precies in de week toen het 30/40 graden was :P

Dat was ook weer een aparte ervaring. Overdag/ in de avond kon je niet in slaap vallen door de hitte, terwijl je 's nachts weer wakker werd door de kou :')

Dit jaar staat Spanje en Turkije op de planning. Even kijken of corona dat toelaat :P
  maandag 3 mei 2021 @ 15:08:18 #50
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199262044
Wij hadden dus vorig jaar wel een tentje in de tuin. Oudste heeft er 2 weken geslapen. Zijn zolderkamer was niet te doen, de tuin koelde genoeg af. Airco zou ik wel willen voor de zolder, maar staat niet bovenaan het lijstje, en de geldboom is behoorlijk kaalgeplukt helaas...
  maandag 3 mei 2021 @ 16:55:20 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199263491
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dit dus, haha :')

Toen ik nog jong was en net op mezelf woonde had ik een klein tuintje met een hangmat, dat gaf nog wel wat verkoeling in hete nachten.
Alleen die teringmuggen he :')
Oh shit... muggen idd, dat wordt wel feest met een tuin die aan de wadi grenst :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 17:08:43 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199263634
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh shit... muggen idd, dat wordt wel feest met een tuin die aan de wadi grenst :X
Ik geloof niet dat dat heel anders is dan muggen in Gouda hoor. ;) :D Dat is een grote wadi. _O-
***
pi_199263776
Onze tuin ligt ook aan een (treurig) slootje, maar het valt ons dus echt heel erg mee hoeveel muggen we hebben. Wel ondertussen overal horren op, want dat is nóg fijner, maar ik had het qua muggen echt veel erger verwacht!
pi_199263944
Heb horren op mijn lijst voor het nieuwe huis gezet. Hoog op de lijst. Mijn dochter krijgt echt enorme bulten van muggenbeten. Stekkers, horren, spray en anti allergie spul. Alles zet ik in.
Met een meidenkwartet
  maandag 3 mei 2021 @ 18:07:32 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199264292
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:08 schreef BE het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat heel anders is dan muggen in Gouda hoor. ;) :D Dat is een grote wadi. _O-
True, daar hadden we dan ook horren voor de ramen aan de achterkant van het huis :D

Maar ik moet idd wel even voor horren op pad, overmorgen maar even, ik zag dat Luxaflex horren in de aanbieding zijn (2de 50% korting) tot 15 mei, dus maar even naar de lokale Luxaflex dealer, want ik heb er ehm.... 8 nodig ofzo :X of 10 zelfs als ik de tuindeuren meereken, nou ja, dan gaan we dus weer failliet.

Maar goed, per saldo 25% korting is wel lekker natuurlijk, en met zulke bedragen zou het echt wel zonde zijn om daarmee te wachten tot na 15 mei.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 18:08:22 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199264300
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

True, daar hadden we dan ook horren voor de ramen aan de achterkant van het huis :D

Maar ik moet idd wel even voor horren op pad, overmorgen maar even, ik zag dat Luxaflex horren in de aanbieding zijn (2de 50% korting) tot 15 mei, dus maar even naar de lokale Luxaflex dealer, want ik heb er ehm.... 8 nodig ofzo :X of 9 zelfs als ik de tuindeuren meereken, nou ja, dan gaan we dus weer failliet.
Een van de beste features van ons huidige huis, dat had op elk raam aan de binnenkant van die mooie schuifhorren of vaste horren. _O_
***
  maandag 3 mei 2021 @ 18:08:58 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199264316
Oja horren. Wij hebben naar buiten openende ramen, daar kan het naar mijn weten niet bij :{.
KuikenGuppy
  maandag 3 mei 2021 @ 18:09:06 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199264317
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:08 schreef BE het volgende:

[..]

Een van de beste features van ons huidige huis, dat had op elk raam aan de binnenkant van die mooie schuifhorren of vaste horren. _O_
Nou.... op elk raam gaat m niet worden, dat zouden er nog 4 extra worden, en dat zijn grote ramen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 18:09:55 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199264322
Misschien moet ik de grote ramen beneden eerst ook maar een jaartje laten zitten, eens kijken hoe dat uitkomt, of we die wel open doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 18:16:38 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199264391
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:09 schreef Leandra het volgende:
Misschien moet ik de grote ramen beneden eerst ook maar een jaartje laten zitten, eens kijken hoe dat uitkomt, of we die wel open doen.
Ja, dat zou ik idd wel even rustig overwegen. Wat niet of nauwelijks open gaat hoeft niet a la minute een hor op idd.

Oh, en check ook je ventilatieroosters. Vaak kan je de voorkant er af halen en dan zelf een strookje hor er in doen. Die gaatjes zijn nl over het algemeen groot genoeg voor muggen. ;)
***
  maandag 3 mei 2021 @ 18:18:10 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199264408
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:16 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik idd wel even rustig overwegen. Wat niet of nauwelijks open gaat hoeft niet a la minute een hor op idd.

Oh, en check ook je ventilatieroosters. Vaak kan je de voorkant er af halen en dan zelf een strookje hor er in doen. Die gaatjes zijn nl over het algemeen groot genoeg voor muggen. ;)
Die kunnen er idd af, maar geen idee hoe. Overigens zitten die niet heel standaard in elkaar maar zullen ze er idd tussendoor kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 18:18:11 #62
5428 crew  miss_sly
pi_199264410
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:16 schreef BE het volgende:

[..]

Oh, en check ook je ventilatieroosters. Vaak kan je de voorkant er af halen en dan zelf een strookje hor er in doen. Die gaatjes zijn nl over het algemeen groot genoeg voor muggen. ;)
Ik heb daar nog nooit over nagedacht, maar nu je het zegt :o
Ik ga dat toch maar eens bekijken bij onze roosters. Bedankt voor de tip!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199264664
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:16 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik idd wel even rustig overwegen. Wat niet of nauwelijks open gaat hoeft niet a la minute een hor op idd.

Oh, en check ook je ventilatieroosters. Vaak kan je de voorkant er af halen en dan zelf een strookje hor er in doen. Die gaatjes zijn nl over het algemeen groot genoeg voor muggen. ;)
Die ga ik onthouden!
A wordt lek geprikt. We wonen niet eens aan het water 🤣

Mijn moeder heeft gisteren geluk gehad. De bovenburen hadden een scheerapparaat op de strijkplank laten liggen. Deze had kortsluiting veroorzaakt en er was brand uitgebroken. Gelukkig kwamen de bovenburen net op tijd thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 mei 2021 @ 19:12:15 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199265124
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:36 schreef Vicky het volgende:

[..]

Die ga ik onthouden!
A wordt lek geprikt. We wonen niet eens aan het water 🤣

Mijn moeder heeft gisteren geluk gehad. De bovenburen hadden een scheerapparaat op de strijkplank laten liggen. Deze had kortsluiting veroorzaakt en er was brand uitgebroken. Gelukkig kwamen de bovenburen net op tijd thuis.
Oh, dan is iedereen in het gebouw idd wel door het oog van de naald gekropen, het zal je gebeuren zeg :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 19:34:58 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199265409
Oi Vicky! :X
***
  maandag 3 mei 2021 @ 19:40:49 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199265497
Ik heb in alle ramen citroengeraniums staan , scheelt ook heel veel, echt zelden muggen binnen.
Ik liep dus met de honden naar de stad vandaag. Beetje vergeten dat het vakantie was.
Nou ja laten we het er maar op houden dat ik lekker 12 km heb gelopen en geen cent heb uitgegeven.
De rijen waren echt idioot, wat een drukte :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 3 mei 2021 @ 20:01:08 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199265766
Wij stonden in de rij voor de Wibra (ik had geen Dasty meer, the horror), bleek dat ze daar ook Corona-zelftesten hadden; ¤ 2,99 per stuk, 5 voor ¤ 10,=
Maar meegenomen dus, voor de zekerheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 mei 2021 @ 20:28:09 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199266171
Bij de Jumbo liggen ze ook voor dat geld, ik heb echt nog steeds 0 klachten gehad dus ik ga het er niet aan uitgeven :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199266983
Ik woon op de derde verdieping (of de vierde als je bg meetelt...) en wij hebben dus af en toe een explosie van muggen in huis door oudermuggen die vermoedelijk ergens in de ventilatieschachten hun broedsel hebben gedumpt. }:| .
Horren voor de ramen helpen dus niet. Pantykousjes voor de vierkante openingen van de ventilatieschachten wel enigszins. (Schimmel op de muren prikt en jeukt niet zullen we maar zeggen :') ) Helaas zitten er om diverse leidingen/buizen openingen, dus het komt regelmatig voor dat we eerst 15-20 muggen gedag moeten zwaaien, tot we weer wat doekjes in en eromheen gepropt hebben. En dan 's nachts alsnog wakker worden van die twee die zich wisten te verstoppen *O* .
  maandag 3 mei 2021 @ 21:16:06 #70
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199267076
Ik heb nog een shitload van die rare brandende dingen die ze in Indonesië tegen muggen branden ook, als ik een mug ergens zie dan fik ik die gelijk en zijn ze meestal wel weg daarna.
Ik woon op verdieping C :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199267104
Wij hebben bij de slaapkamers en openslaande deuren horren. Maar helpt niet 100%. Wat wel goed helpt: lavendel, doen wij op een geursteen in de slaapkamers.

Zo, weer teveel geld uitgegeven in 2 tuincentra. Helaas niet alles gevonden, ik zoek nog een aantal varens, redelijk formaat. Maar ze hadden alleen kleintjes.
  maandag 3 mei 2021 @ 21:20:40 #72
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199267151
Ik ben zo blij als dalijk een deel van mijn planten naar buiten kan, nog twee weken, alleen uitkijken dat ik niet nog meer planten aanschaf en straks weer van alles naar binnen moet :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 3 mei 2021 @ 21:26:37 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199267251
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:17 schreef exode het volgende:
Wij hebben bij de slaapkamers en openslaande deuren horren. Maar helpt niet 100%. Wat wel goed helpt: lavendel, doen wij op een geursteen in de slaapkamers.

Zo, weer teveel geld uitgegeven in 2 tuincentra. Helaas niet alles gevonden, ik zoek nog een aantal varens, redelijk formaat. Maar ze hadden alleen kleintjes.
Zou lavendel voor open ramen zetten ook helpen?
Beneden dan, boven kan dat niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199267379
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:24 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben een mobiele airco. Gekocht voor kantoor aan huis, maar buiten werktijd gebruiken we hem bij hitte ook op de kinderslaapkamer. Alleen maakt dat ding zoveel herrie dat we hem aanzetten vóór bedtijd en uitzetten als kind naar bed gaat.
Ik zou best 'goede' airco willen, maar heb het geld niet over voor die paar hete dagen in een jaar.
Ik dacht dat ook, die paar hete dagen, maar stiekem staat hij echt vaak aan in de zomer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199267649
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zou lavendel voor open ramen zetten ook helpen?
Beneden dan, boven kan dat niet :D
Je kan het proberen :) Wel de geurende kopen, niet de cheap ass zonder geur.
  maandag 3 mei 2021 @ 22:02:09 #76
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199267911
Ik ben van de Vapona muggen gifstekkers (alleen dat merk! Roxasect en Kruidvat stinken te veel).

Niet die laffe citronella dingen, gewoon gif. Heel onvriendelijk en vies maar het werkt.

:@

We slapen dan in de zomer met de ramen en gordijnen wagenwijd open, geen muggen. Nu met baby geen optie alleen.... al slaapt die van de zomer wel al op zijn eigen kamer denk ik.
Kwak
pi_199268733
Wij krijgen beneden alleen op de schuifpui een hor, keukenraam hebben we bijna nooit open dus vond ik het geld niet waard. Badkamer hebben we een horretje voor gekocht maar nog niet vastgeplakt, komt ook zelden iets door naar binnen.

quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:08 schreef Burdie het volgende:
Oja horren. Wij hebben naar buiten openende ramen, daar kan het naar mijn weten niet bij :{.
Wij hebben ook naar buiten openende ramen, daar hebben we rolhorren voor. Werkt prima!
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 00:39:40 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199269178
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:01 schreef Leandra het volgende:
Wij stonden in de rij voor de Wibra (ik had geen Dasty meer, the horror), bleek dat ze daar ook Corona-zelftesten hadden; ¤ 2,99 per stuk, 5 voor ¤ 10,=
Maar meegenomen dus, voor de zekerheid.
Die zelftests hebben een foutmarge van 30-50%, een negatieve test is dus weinig betrouwbaar. Kwam ik overigens ook pas achter nadat ik zelf zo’n test had gedaan 8)7

Heeft bijna iedereen nou airco hier? Ik vind die warme dagen echt afschuwelijk, het wordt hier makkelijk 30 graden in huis. Maar de prijs en het feit dat het slecht is voor het milieu houdt me tegen. Ook is het steeds maar een paar dagen. Al heb ik tijdens de hittegolf vorig jaar toen ik aardig zwanger was wel een offerte aangevraagd _O-

Toen mijn schoonmoeder overleed hebben we een tijdje in haar huis gebivakkeerd. Ik heb toen wel ontdekt hoe heerlijk airco is. Iedereen klagen over de hitte en wij lagen heerlijk onder de dekens O+

Muggen lusten mij niet, dat is het enige voordeel van mijn bleke huid :9
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 4 mei 2021 @ 03:22:51 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199269560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:39 schreef MaJo het volgende:
Die zelftests hebben een foutmarge van 30-50%
Muntje opgooien kan dus ook :+.
KuikenGuppy
pi_199269736
3 jaar geleden hebben wij alle kozijnen, deuren en ramen laten vervangen en overal horren voor laten zetten. Ben nog steeds zo blij met die keuze!

We hebben een mobiele airco, gekocht toen Sjaak baby was. Daar ben ik ook nog steeds heel blij mee. We hebben een plat dak boven de slaapkamers dus het wordt daar in de zomer 30+ graden. De airco krijgt het meestal naar 23 graden en dat scheelt al een hoop. Merk wel dat het ding wat oud begint te worden.
pi_199269916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 00:39 schreef MaJo het volgende:

[..]


Muggen lusten mij niet, dat is het enige voordeel van mijn bleke huid :9
Dat heeft muggen bij mij anders nooit weggehouden. :P Tot mijn 25e ofzo werd ik elke zomer lek gestoken.
Tegenwoordig blijven ze weg.
pi_199270153
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:08 schreef Burdie het volgende:
Oja horren. Wij hebben naar buiten openende ramen, daar kan het naar mijn weten niet bij :{.
Onze ramen gaan ook naar buiten open, we hebben die uitzetstang wel vervangen door een telescoop stang geval en we hebben rolhorren op de slaapkamers en 1 zolderkamer.
Voor de schuifpui hebben we een vliegengordijn.

quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:16 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik idd wel even rustig overwegen. Wat niet of nauwelijks open gaat hoeft niet a la minute een hor op idd.

Oh, en check ook je ventilatieroosters. Vaak kan je de voorkant er af halen en dan zelf een strookje hor er in doen. Die gaatjes zijn nl over het algemeen groot genoeg voor muggen. ;)
Ga ik eens naar kijken, we hebben hier af en toe een verdwaalde mug.
En die roosters moet ik er sowieso maar eens afhalen om schoon te maken misschien weer eens :s)

@Vicky, wat een mazzel dat ze op tijd thuis waren!

Wat een wind vannacht, werd wakker van het klapperende raam (we hebben zo'n tochtstand zeg maar) raam dicht gedaan en verder geslapen. Beetje troosteloos weer met die wind en de regen :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 08:19:58 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199270185
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:14 schreef Nijna het volgende:

[..]

Onze ramen gaan ook naar buiten open, we hebben die uitzetstang wel vervangen door een telescoop stang geval en we hebben rolhorren op de slaapkamers en 1 zolderkamer.
Voor de schuifpui hebben we een vliegengordijn.
[..]

Dit idd, telescoop uitzetijzers en een rolhor bij naar buiten openende ramen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199270529
Bij onze achterburen is een flinke tak van een boom gewaaid vannacht, hij hangt half over de schuur van onze buren. Wat ging het tekeer joh!

Vandaag gekke dag, werken tussen bezoek dierenarts voor controle en met B naar longverpleegkundige in. Hij moet een longfunctietest doen voor het eerst. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Die mobiele airco is wel een ding trouwens, zo groot dat wij hem de vlizotrap niet opkrijgen en hij dus het hele jaar op onze slaapkamer staat als een soort lelijke gadget. Voordeel is wel dat hij voor een wifi booster staat waardoor we geen last van het lampje van die booster hebben.
pi_199270568
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
pi_199270623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
Dat is misschien ook wat kort door de bocht he. ;) Wij krijgen wel een airco, maar ik eet weer heel weinig vlees, koop bijna nooit meer fast fashion, ben bewust aan het aansturen op autovakanties ipv vliegvakanties, wilde vroeger 3 of 4 kinderen en heb die wens ivm het milieu omlaag geschroefd naar max 2, etc. Iedereen maakt zijn eigen keuzes op wat voor manier hij/zij rekening houdt met het milieu, en op welk vlak wellicht voor persoonlijk gemak gekozen wordt.
Ik denk dat als iedereen een beetje zijn best doet het wereldwijd al heel veel beter zou gaan, maar helaas zijn er ook nog heel veel mensen die eerder het tegenovergestelde doen. Dus juist blijven besparen, want alle beetjes helpen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 04-05-2021 09:17:40 ]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:11:54 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199270625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
Andere milieuredenen dan het stroomverbruik van die wasdroger?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:24:33 #88
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199270721
We hebben geen airco, maar vloerkoeling. Heel fijn wanneer het werkt.
En afgezien van twee ramen en de voordeur hebben we overal horren laten plaatsen. Wat een verademing.

Even over vakantiehuisjes.. wij doen dat eigk nooit, maar denken er dit jaar wel over na. Waarschijnlijk zijn we hopeloos te laat met wat boeken… maar ik hoor graag waar jullie jullie vakantiehuisjes boeken. :)
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:28:50 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199270757
Wij boeken meestal bij het park zelf, maar we hebben niet van die luxe-eisen aan het huisje en het park.
Hoewel ik dan wel weer altijd het huisje met wasmachine en droger boek :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199270801
Wij boeken bijna altijd via AirBnB, hebben nu voor tijdens de verbouwing een huisje voor 4 weken, die is bij het park zelf geboekt.
pi_199270880
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
We hebben geen airco, maar vloerkoeling. Heel fijn wanneer het werkt.
En afgezien van twee ramen en de voordeur hebben we overal horren laten plaatsen. Wat een verademing.

Even over vakantiehuisjes.. wij doen dat eigk nooit, maar denken er dit jaar wel over na. Waarschijnlijk zijn we hopeloos te laat met wat boeken… maar ik hoor graag waar jullie jullie vakantiehuisjes boeken. :)
Jullie kunnen buiten de schoolvakanties toch? Dat scheelt aannemelijk.
Wij boeken altijd rechtstreeks, wij vinden Landal fijn, die hebben ook baby huisjes, wel zo handig.

Je kan ook eens kijken bij Ardoer, dan zit je in een huisje op een camping, ook leuk.
pi_199270881
Wij hebben genoeg zonnepanelen laten plaatsen om onze airco en droger zelf te laten draaien :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199270888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
Als de mensen met een Airco zonnepanelen hebben, zie ik het probleem niet zo.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 mei 2021 @ 09:44:35 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199270894
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
Hier ook geen airco of wasdroger, niet vanwege milieu-redenen trouwens maar gewoon omdat ik het stroomverbruik niet vind opwegen tegen de voordelen.

Vliegen doe ik dan weer zelden, ga veel liever met de trein als die optie er is. Veel relaxter reizen ook :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199270897
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:43 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben genoeg zonnepanelen laten plaatsen om onze airco en droger zelf te laten draaien :+
Dat wil ik dus ook. O+ Hoeveel zonnepanelen hebben jullie?
pi_199270913
Wij hebben een droger gekocht toen ik een massagepraktijk had. Die stond destijds dagelijks aan. Nu 2 keer per week voor het beddengoed en de handdoeken. Heerlijk zacht O+

Ik heb gisteren de tuin gemest met koeienmest korrels en nu heb ik een enorm stinkende kat waarmee ik zo naar de dierenarts moet. Hij is er doorheen gaan rollen....maf beest. Maar met ramen open zo in de auto.
pi_199270934
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:44 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Dat wil ik dus ook. O+ Hoeveel zonnepanelen hebben jullie?
12 stuks op ons platte dak, liggen op zuidwesten. We zien ze eigenlijk niet dus, maar brengen wel genoeg op voor ons gezin.
We hebben nu nog geen accu, maar die willen we nog wel een keer aanschaffen, zodat we zelf op kunnen slaan en gebruiken als de compensatie stopt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199270972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:05 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier ook geen airco.. ook geen wasdroger trouwens vanwege milieu-redenen..
Maar als ik hier lees over airco s, vliegvakanties enzo heb ik het gevoel dat t niet veel uithaalt. Wat ik bespaar compenseren sommigen hier ruimschoots..
Dat hou je toch. Zorgen voor het milieu doe je ook voor jezelf, voor je geweten en je steentje bijdragen. Opboksen tegen de massa en tegen de mensen die het tegenovergestelde doen, zou niet 1 van je beweegredenen moeten zijn.
pi_199271115
Ik zou niet zonder wasdroger kunnen. Moet er niet aan denken. Maar zo gauw het weer het toelaat hang ik alles buiten O+ . Uitgezonderd de handdoeken want anders krijg ik teveel gezeur want 'auw zo ruw' :')
8 zonnepanelen trouwens. Meer kunnen helaas ook niet.
pi_199271224
Wij hebben wel een droger maar die wordt zelden gebruikt. Eigenlijk alleen als ik extra veel was heb ofzo.
Nu zit er ergens in de aansluiting iets ook niet goed, de stroom valt namelijk uit als de droger een tijdje bezig is.
Als dat gefixt is, kan de droger weer zonder problemen gebruikt worden.

En ik hang nooit was buiten, al die moeite. :P
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:53 #101
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199271270
Wij gooien allles wat in de droger kan in de droger. Zeker ondergoed en sokken, ik heb zo'n hekel aan die allemaal ophangen...

Maar, er liggen ook 21 zonnepanelen op ons dak....
pi_199271368
Oh ja, ondergoed en sokken gaat hier ook altijd de droger in. Ik ga echt geen 5 uur klein spul ophangen.

Ik vergeet altijd dat veel mensen hun wasmachine op zolder hebben staan. Met een wasmachine op de begane grond is buiten ophangen net veel minder moeite dan alles naar zolder tillen :)
pi_199271455
Bij ons staan de wasmachine en droger in de badkamer. Ophangen doen we buiten als het kan en anders hangt het boven de convectorput :D
pi_199271461
Wij gebruiken de droger alleen voor de 60 graden was (dat is bij ons ondergoed, sokken, handdoeken, beddengoed en keukendoeken), gemiddeld twee keer per week. Volgende maand komen de zonnepanelen, 11 stuks.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:33:11 #105
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199271473
Hier de wasmachine en droger ook op zolder.

Ik gooi meestal de halve was in de droger en de rest op zolder aan een lijntje. Ondergoed, sokken, basic shirts gaan erin. Broeken, shirts met opdruk, handdoeken (team ruw) aan de lijn.

Ik krijg meer stroom van de zonnepanelen dan we op kunnen maken. Dat is ook wel fijn.
pi_199271479
Yes, nieuwe opsom! *O*
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:42:20 #107
344469 Amsel
zonder t
pi_199271587
Ik heb airco en een droger en kan niet wachten om weer een verre reis te maken zodra het weer mag :6
pi_199271591
De wasmachine staat hier ook op zolder.
De was wordt opgehangen aan het wasrek en aan de reling.
Sokken leg ik gewoon over de doos met gourmetstel en de gigantische ( ;( ) speelgoedbak.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:51:10 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199271699
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:43 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben genoeg zonnepanelen laten plaatsen om onze airco en droger zelf te laten draaien :+
:D ja, dit... ik verwacht dat de panelen meer opbrengen dan wij en de warmtepomp verbruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199271705
Hier zo'n combi wasmachine/droger. Uiteindelijk gebruiken we de droger nooit, want we doen er altijd even over om genoeg was op te sparen en dan is het niet handig dat je niet op een dezelfde dag 2-3 wassen kan draaien.

Dus, wijze les voor de volgende keer.

Zou wel graag was wat vaker buiten willen kunnen ophangen. Of in elk geval in een andere ruimte dan de slaapkamer. Harde eis voor een volgend huis :P
pi_199271723
Wij hebben wasmachine en droger op zolder. Buiten ophangen doe ik heel soms, voelt zo lekker burgerlijk. *) Maar meestal hangen we gewoon alles op de zolder-overloop op, en boven het trapgat. Alleen handdoeken, schoonmaakdoekjes en beddengoed gaat in de droger.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:33 schreef exode het volgende:
Yes, nieuwe opsom! *O*
_O- O+
pi_199271735
Ik ben wel benieuwd hoeveel zonnepanelen wij kwijt kunnen, en of we daar de airco en droger van kunnen laten draaien. Tuin op het zuidwesten, dus je zou denken dat het best ok is. Maarja, eerst maar kijken wat de spaarstand is na de verbouwing. :+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:55:18 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_199271747
Alweer de was? -O-
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:55:23 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199271748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:48 schreef exode het volgende:
Wij hebben een droger gekocht toen ik een massagepraktijk had. Die stond destijds dagelijks aan. Nu 2 keer per week voor het beddengoed en de handdoeken. Heerlijk zacht O+

Ik heb gisteren de tuin gemest met koeienmest korrels en nu heb ik een enorm stinkende kat waarmee ik zo naar de dierenarts moet. Hij is er doorheen gaan rollen....maf beest. Maar met ramen open zo in de auto.
LOL!
Bij ons wordt het gras donderdag bezorgd en we hebben afgelopen weekend dus handjes met wormen neergelegd op het deel waar gras moet komen maar we hebben ook 20 kg kippenmestkorrels gekocht die we morgen willen strooien, dat is een mooie voedingsbodem voor de graszaden.
Het is voor de buren met katten te hopen dat die er van woensdag op donderdag geen feestje gaan houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199271783
Opsom O+

Wasmachine op zolder en de was droogt daar ook perfect
Geen airco en vind ik voor ons huis niet nodig tenzij het in de toekomst weken aan een stuk + 30graden blijft dan wellicht wel maar tegen die tijd hebben we vast ook zonnepanelen. Wel wil ik nog screens voor 2 ramen boven om de warmte net iets meer buiten te houden.
Horren voor alle ramen maar dat zijn nu nog simpele klittenbandhorren en ook een reststukje van het gaas achter de ventilatieroosters.

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:
Hier zo'n combi wasmachine/droger. Uiteindelijk gebruiken we de droger nooit, want we doen er altijd even over om genoeg was op te sparen en dan is het niet handig dat je niet op een dezelfde dag 2-3 wassen kan draaien.

Mijn man had in zijn appartement ook een combi. Voor daar was het wel handig want te weinig ruimte voor een losse droger en de was droogde voor geen meter door vochtproblemen.
Ander nadeel was bij die combi dat er minder kilo's was in de droger mocht dan in de wasmachine. Dus een volle wasmachine moest in 2 delen worden gedroogd. Wat een gedoe.
pi_199271803
Ik heb een waskamer! Met 2 rekjes voor kleding en een aantal lijntjes aan de muur voor het beddengoed.
Vieze doekjeswas gaat in de droger, kleding en beddengoed met mooi weer aan mijn O+ Brabantia O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199271853
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:55 schreef SQ het volgende:
Alweer de was? -O-
Elke week weer! Die wasmand raakt vanzelf weer vol, ondankbare taak eigenlijk ;(
pi_199271896
Ik heb een droger en alles wat erin mag gaat er in.
Maar ik was dan wel weer maar 1x in de twee weken 2 wassen en die gaan dan samen in 1 droger lading. Dus hij staat op dit moment maar 2x per maand aan. Elke twee weken 1 kledingwas, en de andere was is 1x per maand beddengoed en de andere keer ofwel handdoeken ofwel schoonmaakdoekjes.

Da's dan weer een voordeel van alleen zijn en corona waardoor ik de deur vrij weinig uit kom..
pi_199271968
'Heeft ie zichzelf ondergepoept in de auto?'
Ze zijn blij met me bij de dierenarts.

Wij kunnen eventueel alleen zonnepanelen op het Noordwesten kwijt en ik vermoed dat de dakconstructie niet sterk genoeg is. Dus helaas.

Sinds het isoleren en de nieuwe ketel verbruiken we wel 20% minder. Dus niet voor niets gedaan.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:13:15 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199271985
Ik heb wasparfum gekocht. Einde bericht.
pi_199272005
Overigens, meld wel even bij je verzekeraar dat je ze laat plaatsen en controleer of het een erkende installateur is.
Sorry, mijn professionele ik neemt het even over.
pi_199272040
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:55 schreef SQ het volgende:
Alweer de was? -O-
Geldt ook voor de vaatwasser legen. :')
pi_199272060
Het allerergste van het huishouden vind ik trouwens bedden verschonen. :')
En maar hijsen en rechttrekken en kutten ermee.

Mijn man doet de ramen en de rest is easy breezy.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:18:51 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_199272068
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
disclaimer
pi_199272112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
Dit is met recht een kutdag ja :{ :*
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:22:03 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272114
Hier gaat alles in de droger wat er in mag, en niet alleen nu we tijdelijk helemaal geen ruimte hebben om was op te hangen maar dat was altijd al zo.
Bij het oude huis wilde ik op een zonnige dag nog wel eens de was ophangen aan het balkon aan de achterkant van het huis (op het zuiden), maar ik verwacht niet dat ik een droogmolen in de tuin van het nieuwe huis ga zetten, dus dan gaat de boel gewoon, net als nu, altijd in de droger.

Overigens is ons stroomverbruik voor een 3-persoonshuishouden met nog geen 2.400 kWh over het afgelopen jaar gewoon heel erg netjes, zeker gezien we nu beiden thuis zijn en N thuis werkt.
Helemaal als je weet dat het gemiddelde energieverbruik voor een 3-persoons huishouden 3.310 kWh is.

En dan zal het straks in het huis vast wel weer meer zijn dan nu, al was het alleen al vanwege het aantal lampen dat je nodig hebt om de hut te verlichten (en de 7 buitenlampen :X) en wordt de vergelijking dan lastiger omdat er ook een warmtepomp meedraait, maar ik heb een warmtepompdroger en geen Quooker :P
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199272127
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
Aaaargh! Wat kut voor je, in elk opzicht. :o :+
Is het je eerste menstruatie sinds je baby? :X
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:23:02 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272131
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
Zit het in de lucht ofzo? Mijn fietsband vorige week ook al en 2 dagen later de band van N z'n fiets....

Oh.... en de rest van je verhaal :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:24:03 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_199272142
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:22 schreef vencodark het volgende:

[..]

Aaaargh! Wat kut voor je, in elk opzicht. :o :+
Is het je eerste menstruatie sinds je baby? :X
Nee de tweede, en het zat al half in mijn achterhoofd van "het zal een dezer dagen wel weer komen", maar ja, omdat ik nooit ergens anders ben dan thuis vergeet je dus ook alles.
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:24:57 #130
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199272154
Wij zitten rond de 3000 kWh, met 4 mensen. en ca 3500 opwek.

Neem je ook een kraslot mee @SQ? Na zoveel pech is het tijd voor geluk :P
pi_199272169
Da's inderdaad netjes stroomverbruik @Leandra!

Mijne ligt dit jaar (half aug 20-half aug21) naar verwachting rond 1700kwh, waarvan tm september met twee personen en vanaf oktober nog maar één. Wel fulltime thuiswerkend (allebei tm sept). Vind ik ook al best netjes. Gasloos huis dus elektrisch koken, stadsverwarming voor warm water en verwarming. Geen zonnepanelen. Wel twee koelkasten :P.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:26:45 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199272172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
Precies om deze reden heb ik ervoor gezorgd dat er op het werktoilet een mandje staat met vrouwen producten...
Enige nadeel... de vrouw die hem vult koopt dus luiermaandverband. Echt matrassen van 5 cm dik en 30 cm lang.
Of... als er wel gewoon maandverband ligt. Dan is dat action B merk zonder vleugels. Gaat na 15 minuten al vet irriteren aan mijn bipshuidje.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:28:37 #133
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199272195
Wij hebben de droger weg gedaan. Wasmachine staat op zolder en m’n man doet de was. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
pi_199272198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
:'( Wat stom!!
pi_199272207
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:18 schreef SQ het volgende:
ik wilde even zeggen dat het vandaag een kutdag is.

Ik ging naar kantoor vandaag omdat bijna mijn hele gezin vrij is en ik dan niet kan werken. Toestemming gehaald, dus ik vanmorgen met baby in draagzak 3 tassen op mijn fiets gehesen, in de regen, hek open gezet.
IS MIJN FIETSBAND LEK :')

Kut kut, snel switchen, baby in autostoel, tassen in auto, hup rijden maar. (rijbewijs vergeten trouwens, bedenk ik me nu).
Kom op kantoor waar natuurlijk niemand is, ga ik naar de WC: ongesteld :') dat was echt al wel even geleden en het zit dus nog niet in mijn systeem om tampons of maandverband in mijn tas te hebben.
En hier is niemand, en al helemaal geen vrouwen. Dus ik zit nu met een prop pleepapier in mijn onderbroek te wachten tot het ophoudt met hard regenen zodat ik snel naar de kruidvat kan wandelen om ff wat spullen te halen.

:')
Oh dat is wel echt knudde :{
pi_199272208
Ons verbruik afgelopen jaar was 2.284 kWh, met allebei thuiswerken een heel jaar. Viel me op zich niet tegen, alleen straks met Quooker en airco erbij wordt het wel tijd voor zonnepanelen denk ik. :+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:31:10 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_199272224
Dank voor alle medeleven O+
Mijn verbruik ga ik niet posten hier, dan gaan jullie allemaal huilen.

Of lachen natuurlijk. :')
disclaimer
pi_199272229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:12 schreef exode het volgende:
'Heeft ie zichzelf ondergepoept in de auto?'
Ze zijn blij met me bij de dierenarts.

Wij kunnen eventueel alleen zonnepanelen op het Noordwesten kwijt en ik vermoed dat de dakconstructie niet sterk genoeg is. Dus helaas.

Sinds het isoleren en de nieuwe ketel verbruiken we wel 20% minder. Dus niet voor niets gedaan.
:D

Het is altijd beter dan met je (langharige) hond komen als die net in de sloot is gesprongen en nog vol met drek zit. Kun je heel die wachtkamer en behandelkamer daarna dweilen :')

Hoe is het met poezel?

De konijnen hier zijn vandaag goedgekeurd en gevaccineerd. Ik hoefde ze vandaag niet eens eerst onder de bank vandaan te plukken, dus dat scheelde weer wat stress.
pi_199272235
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef SQ het volgende:
Dank voor alle medeleven O+
Mijn verbruik ga ik niet posten hier, dan gaan jullie allemaal huilen.
_O- Groot oud huis he.
pi_199272300
Ik weet mijn verbruik niet. :+
Was moet nu eenmaal gebeuren en ik bespaar in ieder geval door zo goed als geen droger te gebruiken.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:39:17 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199272310
Verbruik van wat?
pi_199272312
Ongesteldheidsboks met @SQ overigens.
Ik vergeet één dag m'n pil (zondag, gister wel genomen) en meteen raak. Gelukkig wel nog iets in huis, meestal niet omdat ik de pil permanent doorslik en nauwelijks doorbraakbloedingen heb normaal.

Oh, en long shot, maar wie weet: heeft iemand toevallig ervaring met eicellen laten invriezen? Om evt later te kunnen gebruiken als nodig.
pi_199272374
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef SQ het volgende:
Mijn verbruik ga ik niet posten hier, dan gaan jullie allemaal huilen.

Of lachen natuurlijk. :')
Dit was precies wat ik dacht toen ik de laatste opsomming las :')

Edit: en dan heb ik niet eens een heel groot of heel oud huis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hupje op 04-05-2021 12:15:21 ]
pi_199272421
Ik dacht trouwens dat ik een paar dagen terug al ongesteld zou worden (de laatste maanden steeds een paar dagen eerder dan ‘normaal’).
Had alle voortekenen en er gebeurt nog niks. :')
Zal je zien dat het morgen begint terwijl ik net op werk ben. Heerlijk. :P
pi_199272460
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:39 schreef amaranta het volgende:
Verbruik van wat?
Elektriciteit. :Y
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:55:11 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272463
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef SQ het volgende:
Dank voor alle medeleven O+
Mijn verbruik ga ik niet posten hier, dan gaan jullie allemaal huilen.

Of lachen natuurlijk. :')
Je stroomverbruik zal met al die verbouwtoestanden en zware apparaten idd wel drama zijn, en je gasverbruik met zo'n huis ook.....

Mocht N ooit nog eens serieus denken dat we wel naar een oud huis willen verhuizen dan vraag ik wel of hij even met je gaat praten :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:57:27 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199272486
Heeft er iemand nog ultieme tips voor oude bv-vlekken? Spruit is uit het prematurenpakket gegroeid, maar ik heb een beetje schrik om het door te sturen. Er zitten in veel spulletjes oude bv-vlekken. Niet van spruit overigens, maar ze zaten er dus al in. Maakt het niet minder bruikbaar, maar ik zou het graag opknappen. Ik las ergens 'in de zon hangen', maar het is hier takkeweer en ik wil het graag vandaag fixen en weer netjes inpakken.

Aanvullingen mogen btw ook, als er iemand nog spullen kwijt wilt. Zorg ik dat het klaarstaat voor verzending in één grote doos voor de volgende minibaby.


En nu ga ik even bijlezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_199272505
Ons gasverbruik is trouwens echt mega laag als ik het vergelijk met de gemiddelden op het internet. Dat is wel chill aan ons huis.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 11:59:21 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272506
Gas is 681 mł over het afgelopen jaar trouwens, maar goed, nieuwbouw flatje van 83 m˛ dus dat is ook niet te vergelijken met een huis, in ons oude huis was ik blij dat het niet meer boven de 2.000 mł zat na wat aanpassingen :D.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:01:24 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:57 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand nog ultieme tips voor oude bv-vlekken? Spruit is uit het prematurenpakket gegroeid, maar ik heb een beetje schrik om het door te sturen. Er zitten in veel spulletjes oude bv-vlekken. Niet van spruit overigens, maar ze zaten er dus al in. Maakt het niet minder bruikbaar, maar ik zou het graag opknappen. Ik las ergens 'in de zon hangen', maar het is hier takkeweer en ik wil het graag vandaag fixen en weer netjes inpakken.

Aanvullingen mogen btw ook, als er iemand nog spullen kwijt wilt. Zorg ik dat het klaarstaat voor verzending in één grote doos voor de volgende minibaby.

En nu ga ik even bijlezen.
:o
Ik heb helemaal gemist dat je bevallen bent, gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199272526
Ons koffiemachine is weer gemaakt! *O*

Wie heeft een bakkie nodig? c_/ c_/ c_/
pi_199272560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:59 schreef Leandra het volgende:
Gas is 681 mł over het afgelopen jaar trouwens, maar goed, nieuwbouw flatje van 83 m˛ dus dat is ook niet te vergelijken met een huis, in ons oude huis was ik blij dat het niet meer boven de 2.000 mł zat na wat aanpassingen :D.
Wij zitten met onze tussenwoning dus maar op 634mł :o
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:08:15 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199272602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

:o
Ik heb helemaal gemist dat je bevallen bent, gefeliciteerd :*
Txs, alweer bijna 7 weken geleden. Spruit is heel ziek geweest en we modderen nog steeds met de bv, maar verder gaat het goed nu O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:10:30 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Wij zitten met onze tussenwoning dus maar op 634mł :o
Nieuwbouw hč, dus dan moet er het eerste jaar sowieso nog een hoop vocht uit.
Daarbij zitten we op de begane grond en gebruiken we de terrasdeur als "achterdeur" en de thermostaat zit er recht tegenover dus die zal wel eens op stoken slaan als er een paar man achter elkaar de deur uit gaat.

Overigens was ik zo gewend aan mijn thermostaat die helemaal automagisch aan nachterverlaging en weer opwarmen deed dat ik het afgelopen jaar vrijwel niets met de thermostaat gedaan heb, behalve hem op 18 graden zetten na de winter, en weer terug naar de 21 in het najaar.
Ook vloerverwarming hier dus veel verlagen is sowieso zinloos.

Het zou pas interessant zijn om te zien hoeveel gas je over 3 jaar in dit appartement verbruikt, maar dat weet ik dan weer niet, want over anderhalve maand heb ik helemaal geen gas meer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:11:07 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Txs, alweer bijna 7 weken geleden. Spruit is heel ziek geweest en we modderen nog steeds met de bv, maar verder gaat het goed nu O+
Jeetje :o
Fijn dat het nu goed gaat :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:11:51 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199272646
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:01 schreef vencodark het volgende:
Ons koffiemachine is weer gemaakt! *O*

Wie heeft een bakkie nodig? c_/ c_/ c_/
Oeh, goed dat je het zegt, even de thermos gaan halen bij de schilders en nieuwe koffie brengen!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199272665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nieuwbouw hč, dus dan moet er het eerste jaar sowieso nog een hoop vocht uit.
Daarbij zitten we op de begane grond en gebruiken we de terrasdeur als "achterdeur" en de thermostaat zit er recht tegenover dus die zal wel eens op stoken slaan als er een paar man achter elkaar de deur uit gaat.

Overigens was ik zo gewend aan mijn thermostaat die helemaal automagisch aan nachterverlaging en weer opwarmen deed dat ik het afgelopen jaar vrijwel niets met de thermostaat gedaan heb, behalve hem op 18 graden zetten na de winter, en weer terug naar de 21 in het najaar.
Ook vloerverwarming hier dus veel verlagen is sowieso zinloos.

Het zou pas interessant zijn om te zien hoeveel gas je over 3 jaar in dit appartement verbruikt, maar dat weet ik dan weer niet, want over anderhalve maand heb ik helemaal geen gas meer :D
Ja dat maakt wel weer uit idd.
pi_199272740
Opsom, we hebben een droger en die gebuik ik alleen voor de handdoekenwas en het beddengoed.E
En nu ga ik proberen of ik niet met mijn auto van de weg waai, moet met de oudste op pad naar haar afspraak een half uur verderop.
Man en jongste zijn net uit bed.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199272948
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mijn neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 04-05-2021 12:47:00 ]
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:40:03 #160
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199272978
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef vencodark het volgende:
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mij neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)
Hier eigenlijk altijd 3fm, soms funx :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199272984
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef vencodark het volgende:
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mij neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)
Ik luister echt alleen nog maar spotify (en daar vaak leuke afspeellijsten of ‘radio’ van een bepaalde artiest). Precies omdat ik op de gewone radio niets kan vinden.. -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:40:46 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199272988
Sublime <3
Ik heb mijn droger vorig jaar weggegeven aan arme mensen, staat nu een vriezer voor vlees voor mijn honden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199273016
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:40 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik luister echt alleen nog maar spotify (en daar vaak leuke afspeellijsten of ‘radio’ van een bepaalde artiest). Precies omdat ik op de gewone radio niets kan vinden.. -O-
Ik heb een Apple Music abonnement. :)
pi_199273102
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef vencodark het volgende:
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mijn neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)
Qmusic!

Oeh stroom en gas.. ik heb even gekeken wat wij verbruiken. Verwachting voor dit jaar is 1222m3 gas en 4120 kwh elektra.

We koken elektrisch en de droger en wasmachine staan bijna dagelijks aan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:11:56 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199273361
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef SQ het volgende:
Dank voor alle medeleven O+
Mijn verbruik ga ik niet posten hier, dan gaan jullie allemaal huilen.

Of lachen natuurlijk. :')
Idem :').

Wij gaan dit jaar voor de inbouw airco en spouwmuurisolatie, zonnepanelen staan eigenlijk ook voor dit jaar op de wensenlijst, maar we hebben niet genoeg groepen over in de meterkast en de meterkast kan niet groter. Dus dat moeten we eerst oplossen. Oude huizen ftw ;( :').
KuikenGuppy
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:13:20 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_199273386
Waarom kan de kast niet groter burdie?
Wij hebben 24 groepen in een kast die niet heel veel groter is dan de ouderwetse stoppenkast in ons vorige huis.
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:15:47 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199273424
Ik luister graag podcasts, bijv radio documentaires via https://podcasts.apple.com/nl/podcast/docs/id399783111

Maar je bent vast op zoek naar muziek zenders/programma’s? De meeste muziek luister ik via spotify.

Is kink.nl misschien wat voor je, venco?
in de haak.
  FOK!fossiel dinsdag 4 mei 2021 @ 13:16:50 #168
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199273444
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

Het is altijd beter dan met je (langharige) hond komen als die net in de sloot is gesprongen en nog vol met drek zit. Kun je heel die wachtkamer en behandelkamer daarna dweilen :')

Helemaal irritant als die hond ook nog eens voor een operatie komt }:|
Chick on a mission
pi_199273503
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef vencodark het volgende:
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mijn neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)
+1 op Q-Music!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:23:14 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199273525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:57 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand nog ultieme tips voor oude bv-vlekken? Spruit is uit het prematurenpakket gegroeid, maar ik heb een beetje schrik om het door te sturen. Er zitten in veel spulletjes oude bv-vlekken. Niet van spruit overigens, maar ze zaten er dus al in. Maakt het niet minder bruikbaar, maar ik zou het graag opknappen. Ik las ergens 'in de zon hangen', maar het is hier takkeweer en ik wil het graag vandaag fixen en weer netjes inpakken.

Aanvullingen mogen btw ook, als er iemand nog spullen kwijt wilt. Zorg ik dat het klaarstaat voor verzending in één grote doos voor de volgende minibaby.


En nu ga ik even bijlezen.
In de zon leggen. Baksteentje erop dat het niet wegwaait.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:23:29 #171
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199273529
Ik luister ook vaak podcasts. Vanalles wat. Ben nu bezig met een serie over Harrie Bannink.

Qua radio hangt het van mijn bui af. Radio 1, 3fm, qmusic, funx, radio 10 gold.
Of toch gewoon een map herriemuziek bij het klussen (Prodigy, Greenday, Nirvana
pi_199273543
Radio Veronica _O_
En anders een classic rock lijstje van Spotify.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:25:55 #173
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199273559
Ik moet zo nog een rondje fietsen. Spul naar de kringloop en boodschappen. Begon net te hozen. Hoop dat buienradar gelijk heeft en het over 10 minuten weer droog is..
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:27:19 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199273574
Cadena 100. 45 minutos sin interrupción.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:28:41 #175
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199273588
Mijn man heeft echt een ongelofelijke kutplant in de tuin gezet. Komt een witte bloesem vanaf. Beide auto’s zitten onder. De hele oprit. Al het gras. Kortom alles.
pi_199273644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:28 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft echt een ongelofelijke kutplant in de tuin gezet. Komt een witte bloesem vanaf. Beide auto’s zitten onder. De hele oprit. Al het gras. Kortom alles.
Dit is dus precies waarom ik bloesembomen geweldig vind om langs te lopen, maar ze echt niet in mijn tuin wil hebben. _O-
pi_199273787
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef vencodark het volgende:
Ik gooi even een andere vraag in de groep:
Luisteren jullie weleens naar de radio? Welke zenders zijn leuk?
Ik ben niet in de stemming voor een bepaald genre ofzo dus ‘gemengd’ is prima.
Easy listening (geen sky).
Ik luister vaak NPO 2 maar dat komt echt mijn neus uit (U2, Maan, Kensington en De Dijk) :r

Het mag ook buitenlands zijn. :)
In de auto luister ik naar Qmusic non stop of spotify
Thuis vaak spotify
pi_199273886
Ik luister graag naar de podcast van Ruben Tijl Ruben. Tijdens het buiten wandelen en dan loop ik vaak hardop te grinniken :)

In de auto skyradio of 100% NL maar dat klinkt niet als iets wat jij zou waarderen @vencodark :D
pi_199273899
Team Spotify hier. We hebben een Family account en het is die 14-15 euro per maand dik waard want we luisteren er dagelijks uren naar. Radio haat ik, om de reclames. Zelfs in de auto gebruik ik daarom Spotify. O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:35:00 #180
344469 Amsel
zonder t
pi_199274470
Ik wist dat ik volwassen was geworden toen ik in de auto NPO Radio 1 ging luisteren.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:35:40 #181
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199274473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:57 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er iemand nog ultieme tips voor oude bv-vlekken? Spruit is uit het prematurenpakket gegroeid, maar ik heb een beetje schrik om het door te sturen. Er zitten in veel spulletjes oude bv-vlekken. Niet van spruit overigens, maar ze zaten er dus al in. Maakt het niet minder bruikbaar, maar ik zou het graag opknappen. Ik las ergens 'in de zon hangen', maar het is hier takkeweer en ik wil het graag vandaag fixen en weer netjes inpakken.

Aanvullingen mogen btw ook, als er iemand nog spullen kwijt wilt. Zorg ik dat het klaarstaat voor verzending in één grote doos voor de volgende minibaby.

En nu ga ik even bijlezen.
Ossengalzeep. Dat gelige is een reactie van de enzymen in de melk. Ossengalzeep breekt de enzymen af.
Beste combi is wel wassen met ossengalzeep en daarna drogen in de zon. Dus wil je het echt goed opknappen dan nog even geduld hebben.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_199274484
Spotify voor alles. Ook mijn podcasts. Ik vind radio niets meer aan. Altijd hetzelfde geklets.
Met een meidenkwartet
pi_199274633
Onze auto heeft nog de in 2013 meegeleverde radio en kan dus geen bluetooth, dus daar zijn we aangewezen op radio of cd. :+
pi_199274672
Ik heb de klassieke fout gemaakt speelgoed op te willen ruimen terwijl de kinderen thuis zijn.
Ligt hammertje tik wéér beneden. ;(

En de speelgoedbank neemt tot 1 juni niets meer aan. -O-
pi_199274682
Q-Music is inmiddels opgezet. Moet nog even ontdekken waarom de HomePods hm niet oppikken wanneer ik het Siri verzoek.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:50:35 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199274694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
Onze auto heeft nog de in 2013 meegeleverde radio en kan dus geen bluetooth, dus daar zijn we aangewezen op radio of cd. :+
Onze auto is uit 1999 dus het is al een wonder dat er CD's in de autoradio kunnen :D

Niet onbeperkt trouwens, als hij heel warm wordt gaat hij overslaan, net een ouderwetsche pick-up

Oh, en we hebben nog een antenne die omhoog gaat als je de radio aanzet, ook als je een CD opzet :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:50:55 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199274699
Haha sorry Venco. Te grappig
pi_199274702
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onze auto is uit 1999 dus het is al een wonder dat er CD's in de autoradio kunnen :D

Niet onbeperkt trouwens, als hij heel warm wordt gaat hij overslaan, net een ouderwetsche pick-up

Oh, en we hebben nog een antenne die omhoog gaat als je de radio aanzet, ook als je een CD opzet :D :')
_O- Klinkt geweldig!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:21 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_199274710
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:49 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de klassieke fout gemaakt speelgoed op te willen ruimen terwijl de kinderen thuis zijn.
Ligt hammertje tik wéér beneden. ;(

En de speelgoedbank neemt tot 1 juni niets meer aan. -O-
Soberso opruimen als je kinderen thuis / wakker zijn :')
Dat is water naar de zee dragen joh.
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:51:55 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199274721
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
Onze auto heeft nog de in 2013 meegeleverde radio en kan dus geen bluetooth, dus daar zijn we aangewezen op radio of cd. :+
Kan wel, kun je inbouwen
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:53:27 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_199274743
opruimen als mijn man in huis is is al tamelijk zinloos ;(
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:54:29 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199274754
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:50 schreef Vaiana het volgende:

[..]

_O- Klinkt geweldig!
Het is wel een heerlijke auto idd O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199275007
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan wel, kun je inbouwen
Klopt, maar de hoop is dat we semi binnenkort over kunnen stappen naar een iets groter model met trekhaak, dus ik heb nu geen zin om die investering te doen. ;)
Bij lang reizen nemen we gewoon een JBL speaker mee en zetten we daar spotify op aan, en lang reizen doen we voorlopig toch niet. _O-
  dinsdag 4 mei 2021 @ 15:15:21 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199275169
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan wel, kun je inbouwen
9 tientjes, inclusief carkit voor hands free bellen. Beste investering in mijn auto'tje ever en nog zelf ingebouwd ook. *)
***
pi_199275489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:53 schreef SQ het volgende:
opruimen als mijn man in huis is is al tamelijk zinloos ;(
We moeten de zolder al jaren opruimen. Ik heb al zoveel weggedaan waar man niets van weet of doorheeft. Resultaat: man die tegen mij zegt dat ik tijd zat heb, nooit opruim (zolder gericht) en “van hem alles weg mag”.
Tot ik bijv. suggereer dat de platen wel weg mogen (we hebben geen platenspeler meer), maar dat vindt hij zonde. :?

Ik heb een tas met 16 deo’s die hij al sinds 2010 niet meer gebruikt want “die is niet lekker”. :?
In de lade van de wastafel staan 4 x kwart gevulde deo’s. ;(
Mijn man heeft meer verschillende (halve) bodylotions dan ik en 3 soorten scheermessen die NIET worden gebruikt. Nog nooit.
Er staan nog zeker 3 men douchespullen cadeaupakketten ongeopend. ;(

En het mag niet weg.

Ik heb zoiets van: doe weg wat je niet gebruikt of maak het op.
En alle beetjes en dingetjes die je weggooit, maken ruimte voor spullen die je wél gebruikt.

Echt, ik loop inmiddels gewoon vast. :{
pi_199275524
Ohja en de kerstpresentjes van zijn werk (drank vooral) heeft hier 3 maanden op de bar gestaan.
Inclusief verpakking.
En nee, ook dát gaat niet op. :')
pi_199275591
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:50 schreef amaranta het volgende:
Haha sorry Venco. Te grappig
Mijn zoon wilde nog gauw in de vuilniszak kijken maar ik heb hem afgeweerd met mijn krachtige ellebogen. :P
pi_199276047
Venco!!! Ik moest even lachen!

Ik heb zelf gewoon zin in de verhuizing!!! Nemen alleen Lego en boeken mee en al het andere speelgoed geef ik weg. Mijn jongsten zijn 8 nu. Het is tijd voor een grote opruiming. Een set mooie nieuwe stiften na de verhuizing en dan is het goed!

Heb hier ook drie dozen staan die niet open gegaan zijn na de laatste verhuizing. Die gaan verdwijnen. Mijn man kan okk niet opruimen. Vooral de afdeling kabels en electra moeten deze keer héél grondig uitgezocht worden.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 4 mei 2021 @ 16:07:34 #199
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199276057
Hier is dat opruimen een meivakantie-traditie. Eerder voor de koningsdagrommelmarkt, maar hou het er maar in: We halen al het speelgoed uit hun kasten. Alles verzamelen op 1 plek. En dan schiften. Dan vinden ze altijd wel iets dat ze opnieuw ontdekken, hebben ze mooi wat voor de vakantie om te doen. We sorteren dan alles uit in 1)gebruiken in de komende weken 2) gebruiken in het komende jaar 3) nooit meer gebruiken/kapot is. Deel 1 komt voorin de slaapkamerkast of beneden. Deel 2 gaat boven/achterin de kast op hun kamer. Deel 3 verdwijnt dan richting rommelmarkt, kringloopwinkel of kliko.

Ben ik vaak ook wel een poosje af van het gezeur "ik heb helemaal niks om mee te spelen".
pi_199276084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
Onze auto heeft nog de in 2013 meegeleverde radio en kan dus geen bluetooth, dus daar zijn we aangewezen op radio of cd. :+
Wij hebben laatst een nieuwe radio in mijn auto uit 2007 gezet, met bluetooth, ideaal ;).
Ok, de oude eruit krijgen was een helse klus, maar nu wel blij met de nieuwe :Y .

@Venco, opruimen met de kinderen thuis is alleen een succes als ze het niet zien ;).
Tot dan de jongste op zolder gaat kijken wat er in de dozen zit die daar staan en de helft weer uitgepakt wordt... :') . Dus ik probeer het vaak zo snel mogelijk weg te brengen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199276086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:06 schreef Cathmar het volgende:
Venco!!! Ik moest even lachen!

Ik heb zelf gewoon zin in de verhuizing!!! Nemen alleen Lego en boeken mee en al het andere speelgoed geef ik weg. Mijn jongsten zijn 8 nu. Het is tijd voor een grote opruiming. Een set mooie nieuwe stiften na de verhuizing en dan is het goed!

Heb hier ook drie dozen staan die niet open gegaan zijn na de laatste verhuizing. Die gaan verdwijnen. Mijn man kan okk niet opruimen. Vooral de afdeling kabels en electra moeten deze keer héél grondig uitgezocht worden.
Praat me niet over elektra, dozen van spullen en reserve dingen. :')
pi_199276113
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Praat me niet over elektra, dozen van spullen en reserve dingen. :')
Oh die hebben we hier ook, mijn man is ook een hoarder wat dat betreft ;).
Mijn vader heeft eens opgeruimd in onze garage, mijn man boos want er was vanalles weg en ik had gezegd doe maar weg :W .
Op zolder staat ook nog een kast vol snoertjes en computeronderdelen enzo. Maar die liggen voor nu niet in de weg, tot het kastje vol is... en ik weet niet hoeveel dozen van telefoons, computerdingen enzovoort enzovoort.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199276132
Ik geef hem 1 bak en als het daar niet past is het pech. Best handig paar keer (internationaal) verhuizen. Ruimt lekker op.
Met een meidenkwartet
pi_199276155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:06 schreef Cathmar het volgende:
Venco!!! Ik moest even lachen!

Ik heb zelf gewoon zin in de verhuizing!!! Nemen alleen Lego en boeken mee en al het andere speelgoed geef ik weg. Mijn jongsten zijn 8 nu. Het is tijd voor een grote opruiming. Een set mooie nieuwe stiften na de verhuizing en dan is het goed!

Heb hier ook drie dozen staan die niet open gegaan zijn na de laatste verhuizing. Die gaan verdwijnen. Mijn man kan okk niet opruimen. Vooral de afdeling kabels en electra moeten deze keer héél grondig uitgezocht worden.
Hahaha, de elektra/kabels is hier ook een discussie. Dus nu mag er nog 1 bak zijn (uitgezonderd nu met de verbouwing, dat zijn nieuwe kabels). En dat werkt wel redelijk :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199276169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:14 schreef Cathmar het volgende:
Ik geef hem 1 bak en als het daar niet past is het pech. Best handig paar keer (internationaal) verhuizen. Ruimt lekker op.
Precies dit dus :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 4 mei 2021 @ 16:19:03 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199276181
Ja, zo'n bak met elektra en computersnoeren en weet ik het wat, maar dan heb je ergens een videorecorder waarvan je vervolgens nergens een laadsnoer vindt :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199276203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Oh die hebben we hier ook, mijn man is ook een hoarder wat dat betreft ;).
Mijn vader heeft eens opgeruimd in onze garage, mijn man boos want er was vanalles weg en ik had gezegd doe maar weg :W .
Op zolder staat ook nog een kast vol snoertjes en computeronderdelen enzo. Maar die liggen voor nu niet in de weg, tot het kastje vol is... en ik weet niet hoeveel dozen van telefoons, computerdingen enzovoort enzovoort.
Hij laat dergelijke spullen gauw beneden staan of in de kelderkast waardoor je er dagelijks naar moet kijken en verplaatsen als je bijv. moet stofzuigen.
Dus ik verplaats het vroeg of laat naar zolder, vervolgens vraagt hij een half jaar later waar bepaalde dingen zijn. :')

Maar ik schijn de hoarder te zijn volgens hem: mijn kledingkast staat tenslotte op de bodem vol met stripboeken, tekenspullen en enkele privéspullen. Op zolder staan ook 2 bakken fotoalbums en andere herinneringen die mij dierbaar zijn. Dat gaat dus niet weg. ;)
pi_199276221
Er wordt zo hard gewerkt door mijn vriend en schoonvader.
Ik was net een uurtje winkelen met jongste en ineens zit de eerste laag stuc al op de muur O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199276311
SQ, ik zou me klemzuipen vanavond! Wat een kutdag zo.

Met kat gaat het ok, hij is weer wat afgevallen, het is echt een mager scharminkel nu. We blijven aan de prednison en we moeten echt in de gaten houden dat ie niet nog meer afvalt. Als hij meer gaat afvallen, valt ie vanzelf een keer om, letterlijk.

Net naar ziekenhuis met B geweest voor de longfunctietest. Over 1,5 week bij de kinderarts de uitslag. Hij heeft vanwege die test nogal wat Ventolin in dat lijfje......dus ik heb een hyper kind thuis en het regent buiten.

Verbruik....hoekhuisje uit 1926, matig geďsoleerd (lees grotendeels eensteens muren) koken op inductie, al meer dan een jaar 24/7 minstens 1 iemand thuis.
Ik heb dus wat hogere bedragen dan de meeste hier. Nou ja, behalve SQ dan. :D
pi_199276329
Oh en as we speak gaat alle Lego van B het bad in. Doen we vrij regelmatig omdat anders B hoestend, tranend en snotterend door het leven gaat.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:19:59 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199276835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:33 schreef exode het volgende:
Oh en as we speak gaat alle Lego van B het bad in. Doen we vrij regelmatig omdat anders B hoestend, tranend en snotterend door het leven gaat.
Gewoon in een kussensloop, elastiekje om de opening en dan in de wasmachine joh.... misschien niet op 1600 toeren centrifugeren maar verder gewoon een kort programma laten draaien.

En nee, die gooi ik dan niet in de droger :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199276861
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gewoon in een kussensloop, elastiekje om de opening en dan in de wasmachine joh.... misschien niet op 1600 toeren centrifugeren maar verder gewoon een kort programma laten draaien.

En nee, die gooi ik dan niet in de droger :+
Lego in de wasmachine? Ga je mond spoelen!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:25:55 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199276912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:22 schreef exode het volgende:

[..]

Lego in de wasmachine? Ga je mond spoelen!
Standaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:26:01 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199276914
Zo
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:22 schreef LeSage het volgende:
Er wordt zo hard gewerkt door mijn vriend en schoonvader.
Ik was net een uurtje winkelen met jongste en ineens zit de eerste laag stuc al op de muur O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo’n soort (en kleur) kastjes hadden wij in ons vorige huis. Ik mis mijn aanrecht vooral. Geborsteld graniet. Maar wat ik het meeste mis is de granieten gootsteen. Je zag er niks op.
En.. wat ik helemaal mooi vond. Het aanrecht liep over de gootsteen. Dus geen smerig kitlaagje.
Nu een rvs gootsteen wat óp het aanrecht ligt. Met lelijk kitrand dus. En de gootsteen is altijd vies.
pi_199276937
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Standaard.
_O-
Nee, wij zijn Lego freaks, hier gaat de Lego echt niet elke maand de wasmachine in. Gewoon in bad met lauw water donderen. 2 kinderen erbij en daarna drogen. 10 minuten werk denk ik.
Lego en een wasmachine is echt een no go voor Lego maniakken als ons.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:28:59 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199276947
pi_199276962
Bergen met Lego hier waar zo goed als niet mee gespeeld wordt. ;(
Zelfs niet met Mario Lego. ;(
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:31:41 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199276973
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:30 schreef exode het volgende:
SQ, ik zou me klemzuipen vanavond! Wat een kutdag zo.

Met kat gaat het ok, hij is weer wat afgevallen, het is echt een mager scharminkel nu. We blijven aan de prednison en we moeten echt in de gaten houden dat ie niet nog meer afvalt. Als hij meer gaat afvallen, valt ie vanzelf een keer om, letterlijk.

Net naar ziekenhuis met B geweest voor de longfunctietest. Over 1,5 week bij de kinderarts de uitslag. Hij heeft vanwege die test nogal wat Ventolin in dat lijfje......dus ik heb een hyper kind thuis en het regent buiten.

Verbruik....hoekhuisje uit 1926, matig geďsoleerd (lees grotendeels eensteens muren) koken op inductie, al meer dan een jaar 24/7 minstens 1 iemand thuis.
Ik heb dus wat hogere bedragen dan de meeste hier. Nou ja, behalve SQ dan. :D
Kan hij er nog enigszins overheen groeien? Ik had vroeger ook zo’n inhalator. En heb later zelfs nog gerookt. Nergens last van.
Behalve dan hooikoorts en dieren allergieën enzo
pi_199276976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:30 schreef vencodark het volgende:
Bergen met Lego hier waar zo goed als niet mee gespeeld wordt. ;(
Zelfs niet met Mario Lego. ;(
Ik speel er zelf mee :)
B heeft toevallig vandaag de hele dag geLego't. Het gaat hier in fasen. Hij wisselt het af met Hot Wheels waar hij zelf hele banen mee maakt.
Ik ben momenteel druk bezig de boomhut weer op te bouwen en dan zit B vaak naast me kleinere pakketten te bouwen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:33:06 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199276985
Ik waste vandaag een donsjas in de machine. Die is nu plat.
:{

Hij moet met tennisballen in de droger. Maar die heb ik geen.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:34:01 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_199276994
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:33 schreef amaranta het volgende:
Ik waste vandaag een donsjas in de machine. Die is nu plat.
:{

Hij moet met tennisballen in de droger. Maar die heb ik geen.
geen droger of geen tennisballen?
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:35:52 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199277021
Ik ben wat dat betreft iedere keer weer verbaasd over mijn kleinzoon van 2½ want die staat iedere keer verlekkerd te kijken naar al die Harry Potter Lego van Soneal, maar hij blijft er keurig af, kijkt alleen maar.

En hij kijkt graag naar de Lego Mario, maar dan moet hij opgetild worden want Soneal heeft een baan gemaakt bovenop de Hemnes schoenenkast en daar kan hij nog niet bovenop kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199277044
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan hij er nog enigszins overheen groeien? Ik had vroeger ook zo’n inhalator. En heb later zelfs nog gerookt. Nergens last van.
Behalve dan hooikoorts en dieren allergieën enzo
Het zou kunnen, maar hij vinkt wel een hele lijst af hoor. Hooikoorts, tegen eczeem aan, huisstofmijtallergie en dus astma.
Ze hopen dat ie naar 1 keer puffen per dag kan gaan. Hij doet het namelijk erg goed sinds hij medicijnen krijgt. Al een jaar geen piepende ademhaling gehoord. Hij hoeft zijn noodpuf ook zelden te gebruiken, gelukkig.
pi_199277079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:35 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wat dat betreft iedere keer weer verbaasd over mijn kleinzoon van 2½ want die staat iedere keer verlekkerd te kijken naar al die Harry Potter Lego van Soneal, maar hij blijft er keurig af, kijkt alleen maar.

En hij kijkt graag naar de Lego Mario, maar dan moet hij opgetild worden want Soneal heeft een baan gemaakt bovenop de Hemnes schoenenkast en daar kan hij nog niet bovenop kijken.
Leuk!

Juul is bijna 3 en slaat de Duplo fase volledig over. Ze heeft een klein Lego Frozen setje gekregen vorige week. Dat vindt ze geweldig. Ze bouwt ook vaak in B zijn kamer, die heeft lades vol Lego waar zij gewoon bij kan en dan gaat ze heel geconcentreerd bouwen.

Wij hebben altijd een Lego tafereel in de woonkamer, nu dus met de boomhut. Juul komt daar nooit aan, ze kijkt er alleen naar. terwijl het op haar speelhoogte staat.
pi_199277106
Ik ben ook een beetje een hoarder wel.
Ik heb mijn allereerste mobiel uit 2008 nog O+ en alle mobiels erna ook nog. Incl opladers O-)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:41:52 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199277119
Ik geef en gooi echt alles weg :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:11:50 #227
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_199277473
Net als Nikki, Team Spotify hier..
Mijn playlist staat ook dagelijks aan als ik in de auto zit

Als ik radio luister, dan zet ik vaak een station via Nederland.fm op, dan is het vaak Dance Departement. :)

Mijn man en ik lopen qua smaak flink uit een, dus onze playlists ook :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_199277483
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:26 schreef amaranta het volgende:
Zo
[..]

zo’n soort (en kleur) kastjes hadden wij in ons vorige huis. Ik mis mijn aanrecht vooral. Geborsteld graniet. Maar wat ik het meeste mis is de granieten gootsteen. Je zag er niks op.
En.. wat ik helemaal mooi vond. Het aanrecht liep over de gootsteen. Dus geen smerig kitlaagje.
Nu een rvs gootsteen wat óp het aanrecht ligt. Met lelijk kitrand dus. En de gootsteen is altijd vies.
Wij krijgen er een glanzend granieten blad op, met koperen spikkels O+ Glanzend omdat onze vloer al mat granito is. En dan wel een rvs spoelbak, maar inderdaad onderbouw, zoveel mooier en je ziet de troep een stuk minder.
Ben echt zó blij hoe het nu gaat worden. Helemaal gelukkig met alle keuzes, allemaal los uitgekozen, dus dan is het altijd maar afwachten hoe het samenkomt.
Kastjes zijn trouwens gewoon Ikea, maar door een bedrijf deurtjes laten maken (Ostoya, voor de liefhebbers. Online gesprek gehad, dachten fijn mee, snelle communicatie, perfecte levertijd en super mooi verpakt. En 10% korting op de Ikea meubels #nospon #zelfbetaald :') ).

Ik zeg trouwens wel heel stoer over dat blad, maar dat hebben we nog niet besteld :D eerst alles plaatsen, dan heel nauwkeurig inmeten (want kastjes staan iets voor de muur, dus dieper blad en een extra uitsnede nodig). Dus dadelijk nog ongeveer 2 weken zonder blad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:18:55 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199277561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:34 schreef SQ het volgende:

[..]

geen droger of geen tennisballen?
Geen tennisballen
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:27:08 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199277674
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:12 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wij krijgen er een glanzend granieten blad op, met koperen spikkels O+ Glanzend omdat onze vloer al mat granito is. En dan wel een rvs spoelbak, maar inderdaad onderbouw, zoveel mooier en je ziet de troep een stuk minder.
Ben echt zó blij hoe het nu gaat worden. Helemaal gelukkig met alle keuzes, allemaal los uitgekozen, dus dan is het altijd maar afwachten hoe het samenkomt.
Kastjes zijn trouwens gewoon Ikea, maar door een bedrijf deurtjes laten maken (Ostoya, voor de liefhebbers. Online gesprek gehad, dachten fijn mee, snelle communicatie, perfecte levertijd en super mooi verpakt. En 10% korting op de Ikea meubels #nospon #zelfbetaald :') ).

Ik zeg trouwens wel heel stoer over dat blad, maar dat hebben we nog niet besteld :D eerst alles plaatsen, dan heel nauwkeurig inmeten (want kastjes staan iets voor de muur, dus dieper blad en een extra uitsnede nodig). Dus dadelijk nog ongeveer 2 weken zonder blad.
Die van ons kwam volgens mij bij granito natuursteen (Berlicum) vandaan.
Wij hadden ook alles los. Apparatuur van online winkels. Kastjes van Kvik.
Aanrecht was 1 stuk overigens. Loei zwaar. Gootsteen zat ook vast in een soort van stalen harnas.
pi_199277756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geen tennisballen
Hop, naar de Action jij.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 4 mei 2021 @ 18:35:23 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199277783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:33 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hop, naar de Action jij.
🤣 damn. Ben net bij triljoen kringloops geweest. Op nog geen 500 mtr van de action zelfs.
Gewoon niet aan gedacht.
Morgen dan maar.
pi_199277977
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:35 schreef amaranta het volgende:
Gewoon niet aan gedacht.
Morgen dan maar.
Het zit ook niet in het systeem, dat je spontaan naar een winkel kunt _O-

Hier ook een hele collectie je-weet-nooit-waar-het-nog-handig-voor-kan-zijn-dus-bewaar-maar. :') En er mag niks van weg. Snif.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:30:35 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199278420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:39 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Juul is bijna 3 en slaat de Duplo fase volledig over. Ze heeft een klein Lego Frozen setje gekregen vorige week. Dat vindt ze geweldig. Ze bouwt ook vaak in B zijn kamer, die heeft lades vol Lego waar zij gewoon bij kan en dan gaat ze heel geconcentreerd bouwen.

Wij hebben altijd een Lego tafereel in de woonkamer, nu dus met de boomhut. Juul komt daar nooit aan, ze kijkt er alleen naar. terwijl het op haar speelhoogte staat.
Oh, de Duplo pakt hij wel gewoon hoor, daar staat een bak van naast het aanrecht en het gebeurt vrijwel niet dat hij hier is en die bak niet open gaat, ongeacht of hij hier een kwartier of een hele dag is :D

Maar ik vind het echt indrukwekkend dat hij naar dat kasteel en al die poppetjes staat te kijken en er keurig afblijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199279476
De Duplo die wij hebben is nog van mij van vroeger. En Primo hebben we ook. Dat doe ik nooit weg.
Met een meidenkwartet
pi_199279522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben ook een beetje een hoarder wel.
Ik heb mijn allereerste mobiel uit 2008 nog O+ en alle mobiels erna ook nog. Incl opladers O-)
Als je eerste mobiel uit 2008 is, kan dat idd. Ik heb 5 jaar geleden mijn mobiel uit 1999 weggedaan en had toen opeens een hele plank leeg in de kast :P

Hier ook heel veel duplo waar niet mee gespeeld wordt. Ook de Mario Lego (want Super Mario fan hiero... de kleuter dan) blijft onaangeroerd :(
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:34:01 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199279637
Zoon vroeg zich af wat er in de tas van Máxima zit. En waarom je een tas meeneemt naar de dodenherdenking. Ik ben ook wel benieuwd...

Toen de commentator zei:.... defilé openen. Zegt ie; is het defilé dat tasje? Gaat ze dat nu openen?
Vond het wel een schattige reactie eigenlijk.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:35:21 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199279674
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:29 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Als je eerste mobiel uit 2008 is, kan dat idd. Ik heb 5 jaar geleden mijn mobiel uit 1999 weggedaan en had toen opeens een hele plank leeg in de kast :P

Hier ook heel veel duplo waar niet mee gespeeld wordt. Ook de Mario Lego (want Super Mario fan hiero... de kleuter dan) blijft onaangeroerd :(
Was het een pocketline Swing?
pi_199279693
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:29 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Als je eerste mobiel uit 2008 is, kan dat idd. Ik heb 5 jaar geleden mijn mobiel uit 1999 weggedaan en had toen opeens een hele plank leeg in de kast :P

Hier ook heel veel duplo waar niet mee gespeeld wordt. Ook de Mario Lego (want Super Mario fan hiero... de kleuter dan) blijft onaangeroerd :(
Haha ja mijn mobiels zijn uit de tijd dat ze al/nog zo heerlijk klein waren O+ eentje met volledig kapot (=zwart, niet met barsten) scherm maar ik wist de mensen die ik veel smste uit m'n hoofd precies te vinden in m'n contactenlijst dus ik heb daar nog een half jaar mee gelopen omdat ik er nog geen afscheid van kon nemen :') en dan de sms'jes aan mij doorsturen naar de prepaidkaart in m'n oude telefoon zodat ik ze kon lezen :+ en toen kocht ik daarna precies dezelfde haha.

1999, wauw. Die zal wel een stuk groter zijn geweest ja :D
pi_199279867
Venco, geopende creme enzo heeft een tht heb ik laatst geleerd. Dat is een goed excuus om aangebroken oud spul weg te gooien. Op de achterkant staat een soort potje getekend met meestal 12 erin, dat betekent 12 maanden na opening weggooien.

Mijn Mario en Lego-fan heeft juist geen Mario Lego, omdat ik er een beetje mijn twijfels bij heb Hoelang hij dat leuk blijft vinden. Ik vind het er gewoon niet zo aantrekkelijk uit zien in vergelijking met een willekeurig iets van LEGO city.

Kleuter mocht vandaag niet naar de BSO want snotneus, dus we hebben maar Pokémon Snap voor de Switch gekocht, waar we al over twijfelden. Erg leuk spel voor kinderen is het, een beetje foto’s maken van Pokémon. en ook voor volwassenen :X
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:53:50 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199280093
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Was het een pocketline Swing?
Die had ik 1, een blauwe. Die deed t dus alleen in Nederland, kwam ik achter toen ik naar huis wou bellen dat ik veilig aangekomen was in mijn hall voor mijn uitwisselingsjaar in de UK. Ging dus niet. Paar dagen later een gloedjenieuwe Nokia3310 gekocht. Was helemaal hippe shit toen. Wisselbare frontjes, en snake O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:55:16 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199280118
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:34 schreef amaranta het volgende:
Zoon vroeg zich af wat er in de tas van Máxima zit. En waarom je een tas meeneemt naar de dodenherdenking. Ik ben ook wel benieuwd...
Ik vroeg het me ook af.
Maandverbandje, misschien?
KuikenGuppy
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:58:43 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199280179
Ik vroeg t me dus ook af... mondmasker (ook eentje voor W-A) en handgel misschien :+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:59:02 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199280185
De blauwe was mijn eerste mobiele telefoon... in 1998 :D



Niet helemaal trouwens, want ik had in 1988 ook al eens zo'n echte ouderwetsche autotelefoon gehad, zo'n bakbeest :D
De Carvox:
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:02:51 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_199280261
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vroeg het me ook af.
Maandverbandje, misschien?
Lippenstift natuurlijk. En zakdoekjes. En de huissleutel. En de bril van Willem.
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:04:44 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199280298
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Lippenstift natuurlijk. En zakdoekjes. En de huissleutel. En de bril van Willem.
En d'r mobieltje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:08:14 #247
344469 Amsel
zonder t
pi_199280360
Mijn eerste telefoon was een lichtblauwe Sagem van Dutchtone.

En dat dan je geheugen vol raakte en je oude sms'jes ging overschrijven om ze toch te kunnen bewaren O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:08:21 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_199280364
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En d'r mobieltje.
Soberso.
En de portemonnee van Willem.
En een vijltje.
En tictacs.
disclaimer
pi_199280387
FF, is het echt leuk Pokemon Snap? B is gek van Pokemon, hij kent ze bijna allemaal bij naam.

Hier wordt het Lego'en natuurlijk wel aangemoedigd door ons. Als wij zitten te bouwen, doen ze snel mee.

Ik wacht zelf met smart op de 2e Friends set, gerucht gaat dat het Monica's appartement zal zijn.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:10:37 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199280416
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Soberso.
En de portemonnee van Willem.
En een vijltje.
En tictacs.
Willem zal toch wel zo'n pasjeshouder hebben?
Begint wel een beetje vol te raken in d'r defilé zo :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:13:25 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_199280480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Willem zal toch wel zo'n pasjeshouder hebben?
Begint wel een beetje vol te raken in d'r defilé zo :')
Damestassen zijn dan ook een soort harry potter tenten :')
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:15:10 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199280526
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Soberso.
En de portemonnee van Willem.
En een vijltje.
En tictacs.
Moet een tas geweest zijn met een onzichtbare dubbele bodem dan.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:17:16 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199280560
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Damestassen zijn dan ook een soort harry potter tenten :')
:D
Ja, mijn man denkt ook dat ik wel zijn pasjeshouder, sleutels en weetikveel nog wel even in mijn tas kan doen, waarbij ik al niet snap waarom hij überhaupt sleutels bij zich heeft als ik ze in mijn tas kan doen, want ik heb zelf ook wel sleutels bij me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:18:12 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199280579
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die had ik 1, een blauwe. Die deed t dus alleen in Nederland, kwam ik achter toen ik naar huis wou bellen dat ik veilig aangekomen was in mijn hall voor mijn uitwisselingsjaar in de UK. Ging dus niet. Paar dagen later een gloedjenieuwe Nokia3310 gekocht. Was helemaal hippe shit toen. Wisselbare frontjes, en snake O+
Ik had een 3310 of 3210
Geen idee welke het was. Met verwisselbaar front indd. Ik had de helft gewisseld met een scharrel. Ik geloof dat hij babyblauw had. En zo hadden we elk een telefoon met donkerblauw/babyblauw.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:21:31 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199280640
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had een 3310 of 3210
Geen idee welke het was. Met verwisselbaar front indd. Ik had de helft gewisseld met een scharrel. Ik geloof dat hij babyblauw had. En zo hadden we elk een telefoon met donkerblauw/babyblauw.
3310.
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:22:43 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_199280659
Maar eerlijk, ik denk dat maxima een tasje had zodat ze dr handen een plek kon geven.
disclaimer
pi_199280672
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik had een 3310 of 3210
Geen idee welke het was. Met verwisselbaar front indd. Ik had de helft gewisseld met een scharrel. Ik geloof dat hij babyblauw had. En zo hadden we elk een telefoon met donkerblauw/babyblauw.
Dat is echt liefde. O+

Ik had ook een 3310, frontje gekocht op de (toen nog) Zwarte markt Beverwijk. :P
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:26:32 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199280722
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is echt liefde. O+

Ik had ook een 3310, frontje gekocht op de (toen nog) Zwarte markt Beverwijk. :P
Neh. Want dan had ik wel verkering gezegd O-) . Stom genoeg weet ik niet eens meer hoe hij heette. Maar dat van die frontjes nog wel 😋

Ik had trouwens ook deze telf toen ik een auto ongeluk kreeg. Telefoon was van buiten helemaal intact, maar ging dus niet meer aan.
pi_199280728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:09 schreef exode het volgende:
FF, is het echt leuk Pokemon Snap? B is gek van Pokemon, hij kent ze bijna allemaal bij naam.

Hier wordt het Lego'en natuurlijk wel aangemoedigd door ons. Als wij zitten te bouwen, doen ze snel mee.

Ik wacht zelf met smart op de 2e Friends set, gerucht gaat dat het Monica's appartement zal zijn.
Ik moet nog even kijken hoe het op de langere termijn is (en qua oplopende moeilijkheidsgraad), maar O vindt het tot nu toe erg leuk, zelfs al heeft hij de besturing nog niet helemaal onder de knie (maar dat geldt voor alle games). Nadeel is overigens wel dat het niet Nederlandstalig is, dus de intro met uitleg zul je zelf moeten vertalen.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:27:46 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_199280742
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Neh. Want dan had ik wel verkering gezegd O-) . Stom genoeg weet ik niet eens meer hoe hij heette. Maar dat van die frontjes nog wel 😋

Ik had trouwens ook deze telf toen ik een auto ongeluk kreeg. Telefoon was van buiten helemaal intact, maar ging dus niet meer aan.
Ik heb mijn 3310 een keer in de Berenkuil laten vallen. Frontje en batterij waren losgeschoten maar verder niks aan de hand _O_
disclaimer
pi_199280803
Ik had een gouden frontje met glitters O+
En zowel een 3210 als een 3310 gehad. Lekker Snake spelen in de pauze op school O+
Oh those good old days..
pi_199280871
Ik voel me oud. Telefoon op school.... euhhh nooit volgens mij.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:36:49 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199280906
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb mijn 3310 een keer in de Berenkuil laten vallen. Frontje en batterij waren losgeschoten maar verder niks aan de hand _O_
Voor de niet kenners, lijkt het nu alsof je in de dierentuin was. En die telefoon bij de beren hebt laten vallen in een kuil.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:38:17 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_199280930
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor de niet kenners, lijkt het nu alsof je in de dierentuin was. En die telefoon bij de beren hebt laten vallen in een kuil.
Dat geeft het verhaal wel extra sjeu toch?
disclaimer
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:40:15 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199280965
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat geeft het verhaal wel extra sjeu toch?
https://www.nu.nl/binnenl(...)appen-berenkuil.html

Ik weet niet of het dit verhaal is of dat er meer van dit soort gevallen zijn. Maar de vader in dit geval is de broer van een vriend van ons.
pi_199281038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:42 schreef FlyingFish het volgende:
Venco, geopende creme enzo heeft een tht heb ik laatst geleerd. Dat is een goed excuus om aangebroken oud spul weg te gooien. Op de achterkant staat een soort potje getekend met meestal 12 erin, dat betekent 12 maanden na opening weggooien.

Mijn Mario en Lego-fan heeft juist geen Mario Lego, omdat ik er een beetje mijn twijfels bij heb Hoelang hij dat leuk blijft vinden. Ik vind het er gewoon niet zo aantrekkelijk uit zien in vergelijking met een willekeurig iets van LEGO city.

Kleuter mocht vandaag niet naar de BSO want snotneus, dus we hebben maar Pokémon Snap voor de Switch gekocht, waar we al over twijfelden. Erg leuk spel voor kinderen is het, een beetje foto’s maken van Pokémon. en ook voor volwassenen :X
Oh wat goed dat ik jouw post lees. Ik heb vandaag ook Pokémon snap besteld voor mijn dochter maar toen ik de recensies las, had ik er wel een beetje spijt van. Toen bedacht ik me dat het vooral volwassenen waren die de reviews plaatsten terwijl het volgens mij gewoon een spel voor kinderen is. Morgen wordt het geleverd, ik ben benieuwd!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:44:43 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199281056
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor de niet kenners, lijkt het nu alsof je in de dierentuin was. En die telefoon bij de beren hebt laten vallen in een kuil.
Ik associeerde het in eerste instantie met Utrecht en daarna dacht ik pas aan de dierentuin :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199281159
Ik had deze:


Wat is de Berenkuil? :P
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:54:43 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199281245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)appen-berenkuil.html

Ik weet niet of het dit verhaal is of dat er meer van dit soort gevallen zijn. Maar de vader in dit geval is de broer van een vriend van ons.
:o :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:57:19 #270
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199281302
3310 heb ik ook gehad. Daarvoor een c35i. Die kreeg een hele serie studenten toen, niet erg handig met iedereen dezelfde ringtone. We leerden voor nieuwe programmeren :D

Ervoor heb ik nog een andere gehad, die kreeg ik bij mijn folder wijk. 1998 denk ik.

Daarna vanalles wat. Nu een Nokia 8. Maar ook een Apple (oude van man, nooit weer), een oukitel (gewonnen, ¤50 waard en perfect voor mij), een samsung, een LG. Nooit dure modellen en alleen omdat de oude niet meer functioneerde met wat ik nodig had..
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:59:31 #271
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199281345
Ik heb voor mijn werk een N.okia gekregen, en dat is echt net zo’n 3310. Het is echt een telefoon waar je op kunt bellen, SMS’en en snake spelen. _O- Ik vind het echt een rotding, die kleine kutknopjes zijn amper te bedienen. Soms krijg ik een sms maar ik waag me er niet meer aan die te beantwoorden, 300 tekens kost me bekant een half uur. :')
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:01:46 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199281381
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:50 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik had deze:

[ link | afbeelding ]
Wat is de Berenkuil? :P
Een verkeersplein met de twee verdiepingen aldus Wikipedia
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Berenkuil_(Eindhoven)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:03:29 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199281409
Volgens die beschrijving zou de verhoogde rotonde bij het citycentrum in Veldhoven ook een Berenkuil moeten zijn. Want de auto’s gaan bovenlangs en de fietsers gaan onderlangs.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:04:04 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199281425
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:50 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik had deze:

[ link | afbeelding ]
Wat is de Berenkuil? :P
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Berenkuil_(Eindhoven)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:04:27 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_199281431
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:03 schreef amaranta het volgende:
Volgens die beschrijving zou de verhoogde rotonde bij het citycentrum in Veldhoven ook een Berenkuil moeten zijn. Want de auto’s gaan bovenlangs en de fietsers gaan onderlangs.
Klopt.
En de hovenring dan?
disclaimer
pi_199281773
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:59 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb voor mijn werk een N.okia gekregen, en dat is echt net zo’n 3310. Het is echt een telefoon waar je op kunt bellen, SMS’en en snake spelen. _O- Ik vind het echt een rotding, die kleine kutknopjes zijn amper te bedienen. Soms krijg ik een sms maar ik waag me er niet meer aan die te beantwoorden, 300 tekens kost me bekant een half uur. :')
Grappig, ik kon (en kan!) dus heel snel typen op die oude telefoons. Met die nieuwe meuk kan ik helemaal niet overweg, ik heb dan ook Whatsapp Web bijvoorbeeld zodat ik die berichten gewoon op m'n laptop kan tikken :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199281850
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een verkeersplein met de twee verdiepingen aldus Wikipedia
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Berenkuil_(Eindhoven)
En ik denken dat het een of andere toffe kroeg was :')
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:27:33 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199281871
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 22:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt.
En de hovenring dan?
Daar gaan de auto’s via de onderkant en de fietsers via de bovenkant.
pi_199282004
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Neh. Want dan had ik wel verkering gezegd O-) . Stom genoeg weet ik niet eens meer hoe hij heette. Maar dat van die frontjes nog wel 😋

Ik had trouwens ook deze telf toen ik een auto ongeluk kreeg. Telefoon was van buiten helemaal intact, maar ging dus niet meer aan.
Ik las vriendje ipv scharrel. :D
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:33:47 #280
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199282039
Mijn telefoon is een klassieker O+ Snake inderdaad, T9 dus berichten sturen doe ik nauwelijks nog, gaat dagen mee als hij opgeladen is, en je kan m nog eens laten vallen. Ik ben fan. O+
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:39:23 #281
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199282135
Oooh de Nokia 3310 O+ O+
Die heb ik nog wel eens in bad laten vallen en evengoed deed ie t nog :D

Pocketline swing heb ik ook nog gehad :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_199282281
Ik heb ook de Nokia 3310 gehad.
Nu heb ik al jaren de iPhone. Ik zit nu bij de 11pro O+

Venco. Ik moest lachen om je opruimactie.
Hier staat er speelgoed van haar babytijd tot nu. En opruimen met haar lukt idd niet. Want alles is gewoon leuk en bruikbaar dan. En ik herken het wel. Want ik heb dat zelf ook als ik dozen uitzoek. Dat ik alles wel weer kan en wil gebruiken.
pi_199284396
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:33 schreef amaranta het volgende:
Ik waste vandaag een donsjas in de machine. Die is nu plat.
:{

Hij moet met tennisballen in de droger. Maar die heb ik geen.
Oh dat had ik laatst ook en na 2x in de droger met tennisballen was het nog steeds een sneu hoopje.
Toen heb ik hem eerst maar te drogen gehangen en daarna nog een keer in de droger met tennisballen en toen was ie weer redelijk fluffy, alleen zat het dons niet helemaal lekker verdeeld.
Dus toen heb ik het handmatig ook nog maar wat proberen te verdelen.

Intussen een andere jas gekocht in de opruiming, zonder dons. *)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:35 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wat dat betreft iedere keer weer verbaasd over mijn kleinzoon van 2½ want die staat iedere keer verlekkerd te kijken naar al die Harry Potter Lego van Soneal, maar hij blijft er keurig af, kijkt alleen maar.

En hij kijkt graag naar de Lego Mario, maar dan moet hij opgetild worden want Soneal heeft een baan gemaakt bovenop de Hemnes schoenenkast en daar kan hij nog niet bovenop kijken.
O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:39 schreef exode het volgende:

[..]

Leuk!

Juul is bijna 3 en slaat de Duplo fase volledig over. Ze heeft een klein Lego Frozen setje gekregen vorige week. Dat vindt ze geweldig. Ze bouwt ook vaak in B zijn kamer, die heeft lades vol Lego waar zij gewoon bij kan en dan gaat ze heel geconcentreerd bouwen.

Wij hebben altijd een Lego tafereel in de woonkamer, nu dus met de boomhut. Juul komt daar nooit aan, ze kijkt er alleen naar. terwijl het op haar speelhoogte staat.
Goed voorbeeld doet goed volgen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:59 schreef Leandra het volgende:
De blauwe was mijn eerste mobiele telefoon... in 1998 :D

[ afbeelding ]

Niet helemaal trouwens, want ik had in 1988 ook al eens zo'n echte ouderwetsche autotelefoon gehad, zo'n bakbeest :D
De Carvox:
[ afbeelding ]
Die laatste hadden mijn oom en tante ook, die zaten op een binnenvaartschip.

Mijn eerste mobiel was een lichtblauwe pocketline swing.
Daarna verschillende nokia's gehad, toen samsung en nu een huawei, volgende wordt weer samsung.
Ben aan het kijken welke, want mn batterij wordt nu wel heel hard minder.

Mijn man is maandag gevaccineerd, was er gisteren toch echt niet lekker van, sneu op de bank hangen. Hij heeft vakantie :') . Hij leek zich net weer wat beter te voelen, zou mooi zijn want we wilden eigenlijk nog langs een meubelzaak voor nieuwe stoelen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 5 mei 2021 @ 08:03:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199284495
Waar is hij mee gevaccineerd?
Ik was van AZ ook een dagje blegh (maar kreeg hem op vrijdag en had dat weekend op voorhand al als verloren beschouwd), mijn ouders hadden van hun eerste Pfizer nergens last van, mijn moeder krijgt morgen de tweede (en mijn vader overmorgen), dus ik hoop dat die tweede bij hen net zo goed gaat.
Mijn tweede mag wel wat minder, want eigenlijk kan ik dan geen dagje meer missen, ook geen weekend-dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199284612
Ik heb Janssen gekregen, op de avond van de vaccinatie kreeg ik flink koorts, volgende dag moemoemoe en die avond weer koorts. Daarna ging het weer goed. En veel mijn collega's hadden hetzelfde :Y

Ik was vooral ook heel gelukkig dat mijn oproep een week ná de verhuizing kwam ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199284648
Wordt er inmiddels volop met AZ en Jansen gevaccineerd in NL?
pi_199284658
AZ alleen boven de 60, Janssen wordt breder ingezet, maar niet bij zwangeren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199284942
Schijnbaar krijgen morgen 1,5 miljoen mensen een brief die een medische aandoening hebben voor de vaccinatie. Ook als je astma hebt. Maar ja....astma staat niet officieel in mijn dossier.
Ik moet morgen weer voor controle naar de huisarts dus zal het eens aankaarten.

De longverpleegkundige van B zei ook dat ik me kan laten doorsturen naar het zkh voor de test. Bij de huisarts gaan ze waarschijnlijk pas weer testen vanaf september. (ik heb dus nog steeds geen longfunctietest gehad, maar krijg wel alle medicijnen en ben in behandeling bij een longverpleegkundige van de huisarts)
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:19:43 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199285160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Schijnbaar krijgen morgen 1,5 miljoen mensen een brief die een medische aandoening hebben voor de vaccinatie. Ook als je astma hebt. Maar ja....astma staat niet officieel in mijn dossier.
Ik moet morgen weer voor controle naar de huisarts dus zal het eens aankaarten.

De longverpleegkundige van B zei ook dat ik me kan laten doorsturen naar het zkh voor de test. Bij de huisarts gaan ze waarschijnlijk pas weer testen vanaf september. (ik heb dus nog steeds geen longfunctietest gehad, maar krijg wel alle medicijnen en ben in behandeling bij een longverpleegkundige van de huisarts)
Wanneer is iets een medische aandoening en in welk dossier moet het staan? Ik heb ook wel een medische aandoening. Geen idee waar dat genoteerd staat.
Sowieso bij diverse verzekeringsmaatschappijen. MaarGoed.
pi_199285198
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:19 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wanneer is iets een medische aandoening en in welk dossier moet het staan? Ik heb ook wel een medische aandoening. Geen idee waar dat genoteerd staat.
Sowieso bij diverse verzekeringsmaatschappijen. MaarGoed.
Net de assistent gesproken en zij zegt dat iedereen die een griepprik oproep krijgt, deze week een brief krijgen voor de vaccinatie. De huisartsen hebben een lijst aan de GGD moeten doorgeven daarvoor. Zij gebruiken daarvoor dus de griepprik lijst.

Ik dus niet want ik sta niet zo in het systeem. Ik heb vanmiddag al een consult met de huisarts en dan kan hij me alsnog aanmelden bij de GGD gaf ze aan.
pi_199285203
Volgens mij worden medisch specialisten gevraagd de hoog-risico patiënten aan te leveren, die werden bij ons de afgelopen weken al in het ziekenhuis gevaccineerd. Voor de 'gewone' risicopatiënten gelden dezelfde criteria als voor de griepvaccinatie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:26:06 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199285217
Ah oké. Dan ben ik niet ziek genoeg voor :+
Ik blijf wel gewoon wachten in de rij.
pi_199285227
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Wordt er inmiddels volop met AZ en Jansen gevaccineerd in NL?
Het voelt nog niet echt volop maar meer als een dieseltreintje doortuffen.

AZ is voor 60+ers.
Janssen gaat op dit moment in ieder geval naar de zorg begreep ik van mijn moeder die daar vorige week mee is gevaccineerd. Haar ziekenhuis had nog lang niet voldoende binnen gekregen voor al het contactpersoneel maar met Janssen zou het allemaal een stuk sneller moeten gaan dus we zullen zien.
pi_199285235
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:26 schreef amaranta het volgende:
Ah oké. Dan ben ik niet ziek genoeg voor :+
Ik blijf wel gewoon wachten in de rij.
;)
Ik ben wel serieus bezorgd als ik het wederom krijg. Mijn longen gaan al op hol van een simpele nesuverkoudheid tegenwoordig.
Vriendin heeft oproep binnen en ik ben zo blij voor haar. Is een hoop gezeik geweest om hem te krijgen maar zij zal de IC niet eens halen als ze het krijgt. Ze leeft dus al 14 maanden in isolatie en kan binnenkort hopelijk weer eens wat doen. (zoals naar de supermarkt)
pi_199285242
Klopt, ons ziekenhuis krijgt in ieder geval steeds batches Janssen en dan worden er een paar duizend 'tweedeschilmedewerkers' opgeroepen. Voor de tempoverhoging is het niet handig dat ze op vrijdagavond 19 uur een mail sturen je zaterdag en zondag mag komen :') Goddank las ik dat nog en kon mijn collega's informeren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199285244
Mijn man (diabetes) mag vanaf morgen ook een uitnodiging maken als het goed is. Mijn ouders hebben de afspraken ook al staan. Nu alleen ikzelf nog. :P
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:30:03 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199285254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:28 schreef exode het volgende:

[..]

;)
Ik ben wel serieus bezorgd als ik het wederom krijg. Mijn longen gaan al op hol van een simpele nesuverkoudheid tegenwoordig.
Vriendin heeft oproep binnen en ik ben zo blij voor haar. Is een hoop gezeik geweest om hem te krijgen maar zij zal de IC niet eens halen als ze het krijgt. Ze leeft dus al 14 maanden in isolatie en kan binnenkort hopelijk weer eens wat doen. (zoals naar de supermarkt)
🤞
pi_199285265
Al mijn ouders hebben minstens een vaccin, ik ben vanaf zaterdag volledig beschermd, dus alleen mijn partner nog ^O^ En mijn zus, die moest Janssen aan haar neus voorbij laten gaan want zwanger -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199285297
Mijn vriendin is een jonkie dus die is voorlopig niet aan de beurt en ook nog eens kerngezond. Kortom ik ga alleen naar Zweden denk ik komende zomer ;)
pi_199285318
Ik heb - ondanks mijn ziekte vorig jaar en de behandelingen die ik nu nog krijg - ook geen oproep gekregen. Gister eens nagevraagd in het ziekenhuis (had een bloedonderzoek) en mijn arts zei dat ik niet meer tot een risicogroep behoor *O*

Vond ik toch fijn om te horen *O*
Maar dat ik gewoon tot juni moet wachten is natuurlijk -O-

Vind het wel raar dat mensen met een longaandoening (astma e.d.) geen voorrang krijgen.
pi_199285330
En dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')