abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:17:27 #251
8781 crew  Frutsel
pi_200890109
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Naam komt mij bekend voor.
Heeft Nederland niet ook daar gezeten?
Ja, hoofdstad Uruzgan
pi_200890233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een Afghaan is heel pragmatisch. Als de Taliban zijn stad omsingeld heeft dan staat hij aan de kant van de Taliban. Daarom stort het nu ook zo verbazingwekkend snel in elkaar. Het is ook niet zo dat de Taliban een vreemde macht is die van buiten is gekomen in het land is gaan zitten. Die vreemde macht dat waren wij.
Je hoort en ziet het letterlijk in het nieuws, een en al steun voor de taliban.

Medelijden met de kinderen daar maar volgende keer gewoon 1 grote parkeerplaats van maken aub.
Scheelt de wereld een hele hoop ellende.

Als we nou eens ophielden met alles en iedereen zielig te vinden en op te houden met doen alsof wij beschaafd zijn en dat soort dingen nooit zouden doen.. want die illusie komt puur en alleen voor in de “first world” landen die de luxe van dat soort waanbeelden kunnen veroorloven.
pi_200890464
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat ik me kan voorstellen is dat er toch een soort tegenactie gaat komen vanuit het westen als ze alle vliegvelden in handen hebben...
Enige tegenactie die echt werkt is boots on the ground, en dat wil niemand. Dus als je iets vanuit de lucht doet haalt het niets uit, niets blijvends in ieder geval. Ze al eerder via bondgenoten die de Taliban wel serieus nemen al eerder hun “rode lijnen” hebben aangegeven bij de Taliban. En de voornaamste zal zijn dat ze niet gaan toekijken hoe de Taliban (weer) op een of andere manier internationaal terrorisme steunen. Nu heeft de Taliban ook IS als concurrent in Afghanistan hoewel erg klein en wellicht dat hierin het verschil naar buiten komt; Taliban alleen bezig met Afghanistan en geen grotere strijd terwijl IS per definitie een wereld-jihad uitvoert.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:47:18 #254
8781 crew  Frutsel
pi_200890490
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat ik me kan voorstellen is dat er toch een soort tegenactie gaat komen vanuit het westen als ze alle vliegvelden in handen hebben...
Hoe zit het met Turkije? Die wilde toch koste wat het kost Kabul Airport open houden en heeft daar troepen zitten?

En tja...enerzijds willen ze met de Taliban praten al weten ze dat het vermoedelijk geen zin heeft.
en als over 10 jaar blijkt dat ze daar weer grote terroristen huisvesten of weet ik ut dan hebben ze spijt.
pi_200890628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het beste is de betrekkingen zo snel mogelijk te normaliseren. Vooral voor de bevolking aldaar.
De oude Sovjet-republieken in het Noorden hopen ook op dit scenario, hoor ik nu op een podcast bij BNR-radio. Stabiliteit en rust.
pi_200890645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Van binnenuit ja dan zou Saudi-Arabië ook nooit de afgelopen 20 jaar financiering van de extremistische scholen mogen hebben doen die het wahabisme prediken .

Vrouwen tot slaaf maken door de achterlijke interpretatie van de koran moeten we dan maar wel toestaan. Maar als er christelijke achtige minderheden tot slaaf gemaakt worden moeten we wel wat doen. Dat vind ik dan maar een vreemde logica.
Dat wat WIJ beschouwen als “vrouwen tot slaaf maken” zien men daar gewoon als de normaalste gang van zaken. Ik wens je heel veel geluk dat als buitenstaander van bovenaf op te leggen. De enige manier hoe je dat erdoorheen krijgt gedrukt is door een dictatuur die zulke ideeen DECENNIALANG van bovenaf afdwingt tot het gemeengoed is en in het DNA zit. Vele voorbeelden van in de moderne geschiedenis van islamitische landen.

Meest recente is kroonprins Salman die oude wetten bij het oud vuil zet en concerten toelaat etc en wie zijn mond durft open te trekken zal het zwaar te verduren krijgen. Maar over 30/40 jaar zijn met deze methode bepaalde ideeen afgedwongen waarschijnlijk. In Afghanistan zitten velen nog op de lijn dat vrouwen zelfs onkuis zijn met een hoofddoek zeer waarschijnlijk en zonder gehele boerka en een wet tegen verkrachting (binnen het huwelijk) niet door het parlement kwam om aangenomen te worden paar jaar geleden 😩
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_200890708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hoe zit het met Turkije? Die wilde toch koste wat het kost Kabul Airport open houden en heeft daar troepen zitten?

En tja...enerzijds willen ze met de Taliban praten al weten ze dat het vermoedelijk geen zin heeft.
en als over 10 jaar blijkt dat ze daar weer grote terroristen huisvesten of weet ik ut dan hebben ze spijt.
Je kan als het moet met drones en luchtaanvallen makkelijk terroristische doelwitten uitschakelen. Zoals men elders deed. De Taliban heeft ook veel te verliezen.
pi_200890865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je kan als het moet met drones en luchtaanvallen makkelijk terroristische doelwitten uitschakelen. Zoals men elders deed. De Taliban heeft ook veel te verliezen.
Het is alleen jammer dat het niet gelukt is om plaatselijk een sterk leger op te bouwen.

Dat leger helpen met luchtsteun zou dan zeker wel helpen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:09:02 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200890871
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200891131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:08 schreef luxerobots het volgende:
Het is alleen jammer dat het niet gelukt is om plaatselijk een sterk leger op te bouwen.

Dat leger helpen met luchtsteun zou dan zeker wel helpen.
Zeker jammer. Blijft ook wel hoe moeilijke case Afghanistan en vernietigen van Taliban dan is.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:28:04 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200891229
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200891270
Barbaarse monsters nemen Afghanistan over. In Nederland maakt het nieuws over een weggestuurde caissière vanwege gelakte nagels meer indruk. :wtf:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200891282
quote:
Ik heb zo het idee dat een groot deel van de Afghanen het wel prima vindt.

Deze aanvallen waren te verwachten. En zoveel stellen die Taliban ook niet voor, het zijn vooral mannen met mitrailleurs, zonder luchtsteun en zonder veel zwaar materiaal.
pi_200891297
quote:
Nou, lekker dan. Gisteren zou de Afghaanse president zijn (Ismail Khan) hulp gaan inschakelen om tegen de Taliban te strijden, maar hij geeft zich over. :')
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:41:42 #265
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200891482
De Taliban heeft gewoon steun van 80% van de bevolking, deal with it.

Lijkt me wel vrij logisch dat de grens potdicht moet voor Afghaanse gelukszoekers en de Afghanen die hier een verblijfsvergunning hebben terug worden gestuurd. Zeg tegen hen: Deal with it.
pi_200891735
Stukje geschiedenis.

Toen een Indiaas vliegtuig werd gekaapt..... en ze uiteindelijk besloten om te landen in Kandahar, de officieuze hoofdstad van de Taliban, te zien vanaf 25:58

pi_200891766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:31 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Nou, lekker dan. Gisteren zou de Afghaanse president zijn (Ismail Khan) hulp gaan inschakelen om tegen de Taliban te strijden, maar hij geeft zich over. :')
Er is dan ook geen enkele sprake van verzet. Al die onzinberichten over 'hevige gevechten' zijn nergens op gebaseerd. Het enige wat de Taliban doet is even boos kijken en het 'regeringsleger' vlucht al.

De lafaards. Of ja, lafaards. Kennelijk vinden de meeste mannen van Afghanistan dat ze terug moeten naar de middeleeuwen. Dat is ook niet zo raar, want elke mannelijke bevolking in die regio staat daar grotendeels achter.

En dan die politici die nog durven te zeggen dat het 'niet voor niets' was. :') Wat een fiasco.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:12:12 #268
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200891956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Er is dan ook geen enkele sprake van verzet. Al die onzinberichten over 'hevige gevechten' zijn nergens op gebaseerd. Het enige wat de Taliban doet is even boos kijken en het 'regeringsleger' vlucht al.

De lafaards. Of ja, lafaards. Kennelijk vinden de meeste mannen van Afghanistan dat ze terug moeten naar de middeleeuwen. Dat is ook niet zo raar, want elke mannelijke bevolking in die regio staat daar grotendeels achter.

En dan die politici die nog durven te zeggen dat het 'niet voor niets' was. :') Wat een fiasco.
Bouw een hek om dat land + Pakistan en laat ze het lekker uit zoeken.

Ps. Turkije gaat ten onder door de instroom van mannelijke 'vluchtelingen' uit Afghanistan en Syrie.
pi_200891999
Men vlucht als een tierelier.

twitter

En waar vlucht men voor? Mannen in jurken met machinegeweren.

Uit militair oogpunt gezien zijn de taliban amateurs.

twitter
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:17:54 #270
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200892059
Zo gaat het altijd. Dat soort landen hebben of een stevige dictator of ze worden in no time overlopen.
pi_200892086
Dus kort resumé:
- 20+ jaar oorlog
- Miljarden en miljarden euro's
- Talloze doden
- Talloze weeskinderen
- Talloze vluchtelingen
- Taliban groter en beter bewapend dan ooit
- Taliban wint

Chapeau voor de VS en NAVO hoor _O_ :N

Hadden ze niet beter even aan de Russen kunnen vragen of die oorlog te winnen is en waarom zij in de jaren 90 al zijn vertrokken?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200892172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus kort resumé:
- 20+ jaar oorlog
- Miljarden en miljarden euro's
- Talloze doden
- Talloze weeskinderen
- Talloze vluchtelingen
- Taliban groter en beter bewapend dan ooit
- Taliban wint

Chapeau voor de VS en NAVO hoor _O_ :N

Hadden ze niet beter even aan de Russen kunnen vragen of die oorlog te winnen is en waarom zij in de jaren 90 al zijn vertrokken?
Ze hadden het ook aan de Britten kunnen vragen, die kwamen daar in de 19e eeuw al achter
pi_200892310

Hier een link dat Pakistan de taliban zou steunen.

https://www.lowyinstitute(...)ing-taliban-takeover

Hier een artikel waarom dat juist niet het geval zou zijn.
pi_200892626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Of even Rambo 3 kijken

pi_200893177
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:14 schreef luxerobots het volgende:
Men vlucht als een tierelier.

[ twitter ]

En waar vlucht men voor? Mannen in jurken met machinegeweren.

Uit militair oogpunt gezien zijn de taliban amateurs.

[ twitter ]
Dat is altijd makkelijk gezegd vanachter de pc. Het zijn amateurs die strategisch de Amerikanen hebben verjaagd en in no time het land hebben veroverd op een leger dat 20 jaar door de Amerikanen is opgeleid en ook wapentuig heeft gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')