Laat ik die nou net ook hebben meegenomen, wantquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:30 schreef Seul het volgende:
Nee idd, niet gezien... Ze hadden wel nog BFM Sot Terne 2...![]()
![]()
![]()
https://untappd.com/b/bra(...)-sot-terne-2/4404125
Bij De Caigny? Hun koelkastregime snap ik ook nog niet helemaal, vaak staan verse IPAs gewoon in de normale schappen. En de koelkastdingen staan dan zowel in de koelkast als in het normale schap, denk ruimtegebrek.quote:Op zondag 19 december 2021 13:12 schreef Seul het volgende:
Wel vervelend: bijna alle IPA's die al flink oud waren... Track Brewing wel in koelkast maar niet vers... Clouwater schurkte al tegen BB datum aan...
Wat voor type bier (denk niet dat je het over pilsjes hebt?)quote:Op maandag 3 januari 2022 10:47 schreef greatgonzo het volgende:
Ik lust wel een speciaalbiertje, en zeker rondom de feestdagen pak ik er dan wel eens een van een micro-brouwerij.
Maar het valt me vaak op dat zulke biertjes vaak snel dood slaan, of dat er uberhaubt weinig leven in zit bij het inschenken. En ik heb ze niet te koud liggen
Denk eerder dat het aan de brouwerij ligt. Genoeg microbrouwerijen die consistent goede bieren afleveren die voldoen aan alle logische verpakkingseisen- en normen in de industrie.quote:Kan het aan het brouwproces liggen dat er minder CO2 wordt toegevoegd, of is het vaak, omdat ze minder technische middelen hebben, dat de verpakking (en dan met name de bierdop) gewoon wat slechter is?
brouwersnös en schoemrakker (Terschelling)quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Wat voor type bier (denk niet dat je het over pilsjes hebt?)
[..]
Denk eerder dat het aan de brouwerij ligt. Genoeg microbrouwerijen die consistent goede bieren afleveren die voldoen aan alle logische verpakkingseisen- en normen in de industrie.
Ik zie zelf veel van die hobbyistenbrouwers (vaak kerels van rond de 50 jaar) die ooit op kleine schaal begonnen zijn en per toeval of met mazzel gewoon groot zijn geworden. Niet op basis van de kwaliteit van hun bieren zijn ze dan alsnog wel te vinden in lokale slijterijen en bio winkels, maar meestal is het meuk. Ik heb die ervaring bijvoorbeeld met lokale biertjes uit Santpoort, Den Haag, Alkmaar, Enkhuizen, Hillegom.
Te veel of te weinig koolzuur, onvoltooide vergisting, oxidatie, ander amateuristisch gedoe. Die biertjes zijn meer marketing dan kwaliteit.
Dus welke brouwerijen specifiek heb je het over?
Tijdje geleden geweest toevallig.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:16 schreef Welten het volgende:
Ik ben van plan om aan het eind van de maand naar Gent te gaan. Wat zijn daar de geuze en IPA-hotspots? Het lijkt me allemaal wat 'traditioneler' in Gent (qua Belgische bieren: dubbel, tripel etc.) dan in een Brussel of Antwerpen. Uiteraard ken ik het Waterhuis, Dulle Griet, Trollekelder etc. maar die voldoen in mijn ogen precies aan het beeld wat ik hier boven schets.
Denk dat je dan meer in de Brussel area (of Antwerpen) moet zijn dan in Gent, helaas. Maar Gent is wel heel tof.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:19 schreef Welten het volgende:
Ik loop er niet direct per se warm voor (ben wat kieskeurig en hoop op 'echte' klappers met name op het gebied van geuze) maar voor Belgische begrippen is dit al best 'vernieuwend'.
Dok Brewing is wel gelijk een fantastische locatie. Daar kan je een flink poosje doorbrengenquote:Op maandag 3 januari 2022 16:19 schreef Welten het volgende:
Thanks, die had ik inderdaad ook allebei gevonden. Ik loop er niet direct per se warm voor (ben wat kieskeurig en hoop op 'echte' klappers met name op het gebied van geuze) maar voor Belgische begrippen is dit al best 'vernieuwend'.
Mocht iemand nog tips hebben, graag! Echter vrees ik dat alles wel genoemd is.
Dit ja, vond het echt een toffe stek. En toen ik daar in de zomer van 2020 was hadden ze ook gewoon flessen St. Lam in hun koelkast staan.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dok Brewing is wel gelijk een fantastische locatie. Daar kan je een flink poosje doorbrengen
Het begint wel vreemd te worden ja. Laatst ‘The Realest’ van Cloudwater gehad, dat was echt een dertiendozijn Citra Mosaic TNEIPA. 4.41 gemiddeld… dan geven mensen naar mijn idee de hoge rating gewoon wegens de naam want het was werkelijk niks speciaals.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:51 schreef pfefferkatze het volgende:
Waarom krijgen triple neipa's op Untappd telkens zulke teringhoge ratingsEen triple neipa met een >4.30 is geen uitzondering.
Vanwege de naam denk ik ook ja. Of vanwege de prijs, omdat ze 10+ euro voor een biertje hebben betaalt en ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen een 3.75 te geven net zoals een Kees Mosaic hop van 2.89 in de supermarkt.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het begint wel vreemd te worden ja. Laatst ‘The Realest’ van Cloudwater gehad, dat was echt een dertiendozijn Citra Mosaic TNEIPA. 4.41 gemiddeld… dan geven mensen naar mijn idee de hoge rating gewoon wegens de naam want het was werkelijk niks speciaals.
Het grappige is dat ik bij andere NEIPA’s (met name die van Treehouse, maar ook Basqueland en Atelier Braukunste) die kwaliteit wel terugproef. Maar veel merken, het zijn een beetje de usual suspects als Other Half, Cloudwater, Polly’s en Verdant, die krijgen voor iedere NEIPA die ze uitschijten enorm hoge ratings terwijl het vaak geen bijzondere bieren zijn.quote:Op maandag 17 januari 2022 17:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Vanwege de naam denk ik ook ja. Of vanwege de prijs, omdat ze 10+ euro voor een biertje hebben betaalt en ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen een 3.75 te geven net zoals een Kees Mosaic hop van 2.89 in de supermarkt.
Moet dan wel de naam zijn inderdaad, of een soort 'fanbase' die de brouwerij heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik bij andere NEIPA’s (met name die van Treehouse, maar ook Basqueland en Atelier Braukunste) die kwaliteit wel terugproef. Maar veel merken, het zijn een beetje de usual suspects als Other Half, Cloudwater, Polly’s en Verdant, die krijgen voor iedere NEIPA die ze uitschijten enorm hoge ratings terwijl het vaak geen bijzondere bieren zijn.
Ik ben die stijl zeer gaan waarderen en geef ze meestal ook wel hoge ratings.quote:Op maandag 17 januari 2022 14:51 schreef pfefferkatze het volgende:
Waarom krijgen triple neipa's op Untappd telkens zulke teringhoge ratingsEen triple neipa met een >4.30 is geen uitzondering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |