abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202691743
Nee idd, niet gezien... Ze hadden wel nog BFM Sot Terne 2... *O* *O* *O*

https://untappd.com/b/bra(...)-sot-terne-2/4404125
  zaterdag 18 december 2021 @ 22:46:24 #202
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_202693816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:30 schreef Seul het volgende:
Nee idd, niet gezien... Ze hadden wel nog BFM Sot Terne 2... *O* *O* *O*

https://untappd.com/b/bra(...)-sot-terne-2/4404125
Laat ik die nou net ook hebben meegenomen, want _O_ BFM _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_202700514
Wel vervelend: bijna alle IPA's die al flink oud waren... Track Brewing wel in koelkast maar niet vers... Clouwater schurkte al tegen BB datum aan...

Maar goed... Mooi reeksje Spartacus bij Beerdome besteld en hopsa... We kunnen weer even verder...
pi_202717178
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:12 schreef Seul het volgende:
Wel vervelend: bijna alle IPA's die al flink oud waren... Track Brewing wel in koelkast maar niet vers... Clouwater schurkte al tegen BB datum aan...
Bij De Caigny? Hun koelkastregime snap ik ook nog niet helemaal, vaak staan verse IPAs gewoon in de normale schappen. En de koelkastdingen staan dan zowel in de koelkast als in het normale schap, denk ruimtegebrek.
  maandag 3 januari 2022 @ 10:47:27 #205
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_203006532
Denk dat ik het het beste hier kan posten.

Ik lust wel een speciaalbiertje, en zeker rondom de feestdagen pak ik er dan wel eens een van een micro-brouwerij.
Maar het valt me vaak op dat zulke biertjes vaak snel dood slaan, of dat er uberhaubt weinig leven in zit bij het inschenken. En ik heb ze niet te koud liggen

Kan het aan het brouwproces liggen dat er minder CO2 wordt toegevoegd, of is het vaak, omdat ze minder technische middelen hebben, dat de verpakking (en dan met name de bierdop) gewoon wat slechter is?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_203006759
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:47 schreef greatgonzo het volgende:
Ik lust wel een speciaalbiertje, en zeker rondom de feestdagen pak ik er dan wel eens een van een micro-brouwerij.
Maar het valt me vaak op dat zulke biertjes vaak snel dood slaan, of dat er uberhaubt weinig leven in zit bij het inschenken. En ik heb ze niet te koud liggen
Wat voor type bier (denk niet dat je het over pilsjes hebt?)

quote:
Kan het aan het brouwproces liggen dat er minder CO2 wordt toegevoegd, of is het vaak, omdat ze minder technische middelen hebben, dat de verpakking (en dan met name de bierdop) gewoon wat slechter is?
Denk eerder dat het aan de brouwerij ligt. Genoeg microbrouwerijen die consistent goede bieren afleveren die voldoen aan alle logische verpakkingseisen- en normen in de industrie.

Ik zie zelf veel van die hobbyistenbrouwers (vaak kerels van rond de 50 jaar) die ooit op kleine schaal begonnen zijn en per toeval of met mazzel gewoon groot zijn geworden. Niet op basis van de kwaliteit van hun bieren zijn ze dan alsnog wel te vinden in lokale slijterijen en bio winkels, maar meestal is het meuk. Ik heb die ervaring bijvoorbeeld met lokale biertjes uit Santpoort, Den Haag, Alkmaar, Enkhuizen, Hillegom.

Te veel of te weinig koolzuur, onvoltooide vergisting, oxidatie, ander amateuristisch gedoe. Die biertjes zijn meer marketing dan kwaliteit.

Dus welke brouwerijen specifiek heb je het over?
  maandag 3 januari 2022 @ 11:09:26 #207
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_203006777
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Wat voor type bier (denk niet dat je het over pilsjes hebt?)
[..]
Denk eerder dat het aan de brouwerij ligt. Genoeg microbrouwerijen die consistent goede bieren afleveren die voldoen aan alle logische verpakkingseisen- en normen in de industrie.

Ik zie zelf veel van die hobbyistenbrouwers (vaak kerels van rond de 50 jaar) die ooit op kleine schaal begonnen zijn en per toeval of met mazzel gewoon groot zijn geworden. Niet op basis van de kwaliteit van hun bieren zijn ze dan alsnog wel te vinden in lokale slijterijen en bio winkels, maar meestal is het meuk. Ik heb die ervaring bijvoorbeeld met lokale biertjes uit Santpoort, Den Haag, Alkmaar, Enkhuizen, Hillegom.

Te veel of te weinig koolzuur, onvoltooide vergisting, oxidatie, ander amateuristisch gedoe. Die biertjes zijn meer marketing dan kwaliteit.

Dus welke brouwerijen specifiek heb je het over?
brouwersnös en schoemrakker (Terschelling)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_203006868
Ik ben van plan om aan het eind van de maand naar Gent te gaan. Wat zijn daar de geuze en IPA-hotspots? Het lijkt me allemaal wat 'traditioneler' in Gent (qua Belgische bieren: dubbel, tripel etc.) dan in een Brussel of Antwerpen. Uiteraard ken ik het Waterhuis, Dulle Griet, Trollekelder etc. maar die voldoen in mijn ogen precies aan het beeld wat ik hier boven schets. ;)
pi_203008022
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 11:16 schreef Welten het volgende:
Ik ben van plan om aan het eind van de maand naar Gent te gaan. Wat zijn daar de geuze en IPA-hotspots? Het lijkt me allemaal wat 'traditioneler' in Gent (qua Belgische bieren: dubbel, tripel etc.) dan in een Brussel of Antwerpen. Uiteraard ken ik het Waterhuis, Dulle Griet, Trollekelder etc. maar die voldoen in mijn ogen precies aan het beeld wat ik hier boven schets. ;)
Tijdje geleden geweest toevallig.

Brouwbar is een brewpub waar ik wel een verse NEIPA van hun gescoord hebt, was prima en de moeite waard: http://www.brouwbar.be/menu/

En Dok Brewing! Groot pand net buiten de stad, beetje die hipster industriële sfeer. Voor hun eigen biertjes niet heel erg de moeite waard maar wel voor gastbieren die ze hebben: https://untappd.com/v/dok-brewing-company/7612113
Ik had daar een verse Cloudwater IPA van de tap toen ik er was in ieder geval, en zie nu wat lekkers van Arpus.
pi_203010608
Thanks, die had ik inderdaad ook allebei gevonden. Ik loop er niet direct per se warm voor (ben wat kieskeurig en hoop op 'echte' klappers met name op het gebied van geuze) maar voor Belgische begrippen is dit al best 'vernieuwend'.

Mocht iemand nog tips hebben, graag! Echter vrees ik dat alles wel genoemd is.
pi_203010730
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:19 schreef Welten het volgende:
Ik loop er niet direct per se warm voor (ben wat kieskeurig en hoop op 'echte' klappers met name op het gebied van geuze) maar voor Belgische begrippen is dit al best 'vernieuwend'.
Denk dat je dan meer in de Brussel area (of Antwerpen) moet zijn dan in Gent, helaas. Maar Gent is wel heel tof.
  maandag 3 januari 2022 @ 16:51:07 #212
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203010973
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:19 schreef Welten het volgende:
Thanks, die had ik inderdaad ook allebei gevonden. Ik loop er niet direct per se warm voor (ben wat kieskeurig en hoop op 'echte' klappers met name op het gebied van geuze) maar voor Belgische begrippen is dit al best 'vernieuwend'.

Mocht iemand nog tips hebben, graag! Echter vrees ik dat alles wel genoemd is.
Dok Brewing is wel gelijk een fantastische locatie. Daar kan je een flink poosje doorbrengen
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:28:43 #213
356424 PrideoftheSouth
pi_203033924
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dok Brewing is wel gelijk een fantastische locatie. Daar kan je een flink poosje doorbrengen
Dit ja, vond het echt een toffe stek. En toen ik daar in de zomer van 2020 was hadden ze ook gewoon flessen St. Lam in hun koelkast staan.

Edit: verder ziet de taplist van Bar Beenhouwer er zwaar oké uit (Antidoot, om maar wat te noemen), maar daar heb ik nog nooit van gehoord (nieuw misschien?)

[ Bericht 12% gewijzigd door PrideoftheSouth op 04-01-2022 18:42:42 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_203033972
Ben wel een beetje klaar met al die soorten speciaalbier. Daar blijf je mee bezig.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:03:16 #215
356424 PrideoftheSouth
pi_203034495
O ja, en De Geus van Gent heeft soms wat tof spul van Tilquin (Experimentals) op tap.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_203041772
Bedankt voor al jullie input! Wanneer ik t.z.t. gegaan ben zal ik jullie nog wel informeren.

Eind januari vertrek ik, als het goed is, voor 7 weken naar Thailand. Ik mag met KLM echt enorm veel bagage meenemen en heb amper wat nodig. Dan verdwijnt er ongetwijfeld ook het één en ander in de koffer, aan blikken en flessen. Ik neem eigenlijk altijd wel dikke IPA a la Tree House enzo mee op vakantie, om mezelf wat te gunnen. :+
pi_203071803

De Caigny in Essen is verified op Untappd :o Ben benieuwd wat ze van plan zijn, hele assortiment in real time er op?
pi_203237099
Waarom krijgen triple neipa's op Untappd telkens zulke teringhoge ratings :') Een triple neipa met een >4.30 is geen uitzondering.
  maandag 17 januari 2022 @ 17:30:27 #219
474254 GurneyIsBestOke
pi_203239768
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:51 schreef pfefferkatze het volgende:
Waarom krijgen triple neipa's op Untappd telkens zulke teringhoge ratings :') Een triple neipa met een >4.30 is geen uitzondering.
Het begint wel vreemd te worden ja. Laatst ‘The Realest’ van Cloudwater gehad, dat was echt een dertiendozijn Citra Mosaic TNEIPA. 4.41 gemiddeld… dan geven mensen naar mijn idee de hoge rating gewoon wegens de naam want het was werkelijk niks speciaals.
pi_203239971
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het begint wel vreemd te worden ja. Laatst ‘The Realest’ van Cloudwater gehad, dat was echt een dertiendozijn Citra Mosaic TNEIPA. 4.41 gemiddeld… dan geven mensen naar mijn idee de hoge rating gewoon wegens de naam want het was werkelijk niks speciaals.
Vanwege de naam denk ik ook ja. Of vanwege de prijs, omdat ze 10+ euro voor een biertje hebben betaalt en ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen een 3.75 te geven net zoals een Kees Mosaic hop van 2.89 in de supermarkt.
pi_203264872
Gister die Lori van De Moersleutel op. Lekkere stout wel. Al vond ik in dit geval zo'n groot blik wel wat zwaar op de maag liggen. :P
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:57:09 #222
474254 GurneyIsBestOke
pi_203299424
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 17:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Vanwege de naam denk ik ook ja. Of vanwege de prijs, omdat ze 10+ euro voor een biertje hebben betaalt en ze het niet over hun hart kunnen verkrijgen een 3.75 te geven net zoals een Kees Mosaic hop van 2.89 in de supermarkt.
Het grappige is dat ik bij andere NEIPA’s (met name die van Treehouse, maar ook Basqueland en Atelier Braukunste) die kwaliteit wel terugproef. Maar veel merken, het zijn een beetje de usual suspects als Other Half, Cloudwater, Polly’s en Verdant, die krijgen voor iedere NEIPA die ze uitschijten enorm hoge ratings terwijl het vaak geen bijzondere bieren zijn.
pi_203299775
Wat is er dan bijzonder aan die bieren die volgens jou wel de score waard zijn? "Niks speciaals" en "niet bijzonder" is ook een beetje onduidelijk qua standaard.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_203300010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het grappige is dat ik bij andere NEIPA’s (met name die van Treehouse, maar ook Basqueland en Atelier Braukunste) die kwaliteit wel terugproef. Maar veel merken, het zijn een beetje de usual suspects als Other Half, Cloudwater, Polly’s en Verdant, die krijgen voor iedere NEIPA die ze uitschijten enorm hoge ratings terwijl het vaak geen bijzondere bieren zijn.
Moet dan wel de naam zijn inderdaad, of een soort 'fanbase' die de brouwerij heeft.

Ik drink zelf nauwelijks dure IPAs, maar neem er af en toe wel eentje van Arpus mee. En dan proef je idd wel verschil in kwaliteit vergeleken met andere, wat meer common IPAs.
pi_203300179
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:51 schreef pfefferkatze het volgende:
Ik ben die stijl zeer gaan waarderen en geef ze meestal ook wel hoge ratings.

Eigenlijk scoren mijn stouts ook vrijwel altijd hoog. Maar ik weet ook wel wat ik koop. En ik vind het gruwelijk lekker dus dan krijg je gewoon een hoge score.

Beetje vals misschien. Een saison bijvoorbeeld zal hier zelden een hoog punt krijgen, omdat ik dat gewoon niet echt kan waarderen.

Wat anderen het voor punt geven interesseert me niet. Regelmatig wijk ik daar flink vanaf, helemaal op gebied van sours. Daar heb ik een bepaald soort sour wat ik heel erg lekker vind, maar zodra het een beetje chemisch wordt neigt het meteen naar een onvoldoende.

Niet dat het in mijn geval relevant is, mijn cijfers tellen toch niet mee aangezien ik een afgesloten profiel heb. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')