Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Altijd leuk die cabine ritjes. Onder de sluitende spoorboompjes doorgaan mag niet, maar op 12.20 minuten zie je wat er dan kan gebeuren
Hij komt op 12:22 de overweg op rennen terwijl de bellen al hoorbaar zijn op 12:16. En op 12:21 zie je de bomen al dalen.quote:Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij deed niks verkeerd, bomen stonden nog ruim open.
Ik lees nu dat de snelheid zelfs naar 100km/h zal gaan op (delen van) Neuenhaus-Coevorden: http://www.asm-muenster.d(...)t=76&idart=911&lang=quote:Op zaterdag 17 april 2021 16:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is nu 50km/h en is op Bentheim-Neuenhaus naar 80km/h gegaan. Dat zal ongetwijfeld ook op de rest gaan gebeuren.
quote:Het ontmantelen zelf gaat door het in stukken knippen van de wagons door een kraan met een grijper. Vervolgens worden de materialen in de losse brokstukken gescheiden. In totaal zitten er 21 verschillende materialen verwerkt in een reizigerstrein als de DDAR. Naast veel staal zit er ook veel aluminium, kunststof, koper, roestvrij staal, rubber en glas in verwerkt. Deze materialen worden dus niet per onderdeel losgeschroefd, maar vermalen en daarna gesorteerd.
In principe pluk je nu nog om de rest van je vloot op de baan te houden. En wellicht dat er overlappende systemen zijn met een treinserie als ICM. Oorspronkelijk waren de tractie-installaties van ICM0/1 en SGM volgens mij enigszins gelijk, maar met de revisie van SGM is dat sowieso teniet gedaan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 11:21 schreef Fred het volgende:
Plukken heeft toch ook geen enkele meerwaarde? Er is geen materieel meer met vergelijkbare onderdelen op de baan en de versleten stoeltjes hebben bij lange na niet dezelfde charme als een ouderwetste treinbank.
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 20:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
De bewering dat de treinen voor 99,9% worden gerecycled past hier niet bij. Misschien was de proef met bva-auctions niet verlopen als waar men op gehoopt had.
misschien zie ik het verkeerd, ja.quote:Op donderdag 6 mei 2021 22:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is ook maar net wat je onder recycling verstaat. Kunststof verhakselen en als vulstof in beton gebruiken wordt ook gezien als recycling door sommige partijen.
Een trein lijkt me sowieso wel voor 85% uit recyclebaar materiaal als staal, koper, aluminium en glas te bestaan?
D'r hangt nog een stuk auto op de crashbuffer...quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Die wink van Arriva kan weer terug naar de fabriek zo te zien
Mwah, denk dat Stadler in Leeuwarden of desnoods een ander filiaal dit wel kan fixxen. Je gaat een trein toch niet voor elk wissewasje naar de fabriek sturen terwijl er onderhoudswerkplaatsen zijn? Voor een schrammetje ga je toch ook niet naar de polikliniek ?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef Salatrel het volgende:
Die wink van Arriva kan weer terug naar de fabriek zo te zien
Uit jouw beeld misschien. Misschien verkopen ze dat wel weer door aan een bedrijf dat zich specialiseert in kunststof-recycling.quote:Op donderdag 6 mei 2021 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
misschien zie ik het verkeerd, ja.
2,5 jaar lang fietste ik elke werkdag langs HKS metals. Het is een shredderbedrijf wat zich puur richt op metaalrecycling. Dat wil zeggen knippen en shredden.
De rest is voor HKS onbruikbaar rest-afval wat uit beeld verdwijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |