abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2021 @ 15:43:19 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199151876
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 april 2021 @ 15:43:36 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199151877
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het in de ziekenhuizen een – absolute - stijging van 18 (relatieve stijging: 0,7%). Het zijn 2.532 bezette bedden in totaal, dus nog boven de grens van 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 25 april: 841 (absolute stijging 25; relatieve stijging 3,1%);
- zaterdag 24 april: 816 (absolute daling 21; relatieve daling 2,5%);
- vrijdag 23 april: 837 (absolute daling 2; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 22 april: 839 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 21 april: 822 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 20 april: 823 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,2%);
- maandag 19 april: 813 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%);
- zondag 18 april: 808 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,7%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 25 april: 1.691 (absolute daling 7; relatieve daling 0,4%);
- zaterdag 24 april: 1.698 (absolute daling 78; relatieve daling 4,4%);
- vrijdag 23 april: 1.776 (absolute daling 67; relatieve daling 3,6%);
- donderdag 22 april: 1.843 (absolute stijging 51; relatieve stijging 2,8%);
- woensdag 21 april: 1.792 (absolute daling 38; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 20 april: 1.830 (absolute stijging 99; relatieve stijging 5,7%);
- maandag 19 april: 1.731 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%);
- zondag 18 april: 1.670 (absolute stijging 44; relatieve stijging 2,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 25-04-2021 15:52:28 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 april 2021 @ 15:44:15 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199151889
Het percentage positieve tests is gelijkgebleven op 10,6.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 25 april 2021 @ 15:51:36 #4
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 25 april 2021 @ 15:52:43 #5
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199152025
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6)
Stijging t.o.v. week ervóór: 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
totaal: 50.452
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
totaal: 48.311
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6)

dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag: 8.218
maandag: 6.675


totaal: 49.874

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,5% (percentage positieve tests: 10,1)

dinsdag: 6.685
woensdag: 5.386
donderdag: 8.734
vrijdag: 8.898
zaterdag: 8.285
zondag: 8.505
maandag: 7.117


totaal: 53.610

Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 7,9%

dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag:


totaal: 58.550 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zondag 25 april 2021 @ 15:55:10 #6
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199152064
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 25 april 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar altijd wel met een realistische kijk daarop.

Het was persoonlijk een merkwaardig weekje. Ik werd geblokkeerd door Yorick omdat ik alleen zei dat ik vond dat hij zich makkelijk liet kennen. En nu loop ik zelf al een paar daagjes de cijfertjes te twitteren _O-. En dagelijks sneller dan Yorick _O_. Weet niet hoelang ik ermee door ga hoor, het is en blijft een grap.

Vandaag is het weer zondag, de dag van de weekcijfers. En om die cijfers is veel te doen, want stijgen we nog steeds, vlakken we af, of is de daling echt ingezet. Laten we eens kijken:

Weekcijfers: Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 4,1%

Voor de achtste week op rij een stijging, en zelfs een stijging die iets groter is dan vorige week. De exacte stijging komt uit op 4,1%, wat staat voor maar liefst 841 patiënten.

Historische weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 1,8%

Na de mooie daling van vorige week worden we nu geconfronteerd met een hele lichte stijging van 1,8%. Eigenlijk meer stabilisatie te noemen, omdat we ook deze week niet boven de 1700 patiënten uitkomen.

Historische weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Instroom Covid patiënten op de IC afdelingen
Daling: 2,9%

Voor de tweede week op rij een kleine daling, maar qua instroom op de IC afdelingen lijkt echt de daling te zijn ingezet. Hij gaat tergend langzaam, maar voor de tweede week op rij dus een lichte daling. Wat mij betreft het positiefste nieuws uit de weekcijfers.

Historische weekcijfers instroom Covid patiënten op de IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Instroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen
Stijging: 7,4%

En van het positiefste nieuws, maar het meest negatiefste nieuws uit de weekcijfers. Want de instroom op de verpleegafdelingen kreeg er een stijging bij van bijna 7,5%. Dit nadat we vorige week de eerste daling in weken zagen. Volgens het RIVM moet de daling in deze cijfers aankomende week zichtbaar worden, dus ben erg benieuwd.

Historische weekcijfers Instroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom patiënten op de IC afdelingen
Daling: 7,1%

Hoewel de uitstroom op de IC afdelingen net geen 300 patiënten is, zien we toch een daling in de uitstroom van 7,1%. Dit kan ermee te maken hebben dat er nieuwe patiënten op de IC afdelingen liggen, en de gemiddelde ligtijd op de IC afdelingen bedraagt ongeveer twee weken.

Historische weekcijfers uitstroom patiënten op de IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom Covid patiënten op de Verpleegafdelingen
Stijging: 2,8%

De hoogste uitstroom van 2021 sinds de eerste week van januari 2021. Hij steeg zelfs nog met 2,8%, dat staat voor 1.796 patiënten.

Historische weekcijfers uitstroom Covid patiënten op de Verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Sterftegevallen
Daling: 9,5%

Voor de vijfde week op rij alweer een daling in de sterftecijfers. We zitten met volle IC afdelingen, middenin de derde golf, maar de sterftegevallen blijven dalen. Deze week zelfs met bijna 10%. Dit lijkt mij ook een duidelijk vaccinatie-effect.

Historische weekcijfers sterftegevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen, fijne zondag nog. Morgen kom ik weer met de kijk naar de landen in de wereld en om ons heen. Wegens drukte op mijn werk kan dit ook dinsdag worden, maar doe mijn best om dit morgen toch te kunnen doen.

_O_
pi_199152223
Las bij de NOS dit
quote:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 8079 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 21 minder dan gisteren, maar op weekbasis stijgt het aantal positieve tests nog wel. Het gemiddelde van 8218 besmettingen in de voorbije zeven dagen betekent een toename van 8 procent vergeleken met vorige week.
Daar vergelijken ze dus nog steeds met de cijfers van de dag ervoor :') Dus toen ging ik snel naar dit topic om te kijken of het wel lager is ten opzichte van vorige week zondag. En jawel hoor, het is de tweede dag op rij dat de dagcijfers lager zijn dan op dezelfde dag in de week daarvoor. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199152322
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet t/m 18 april. Het weekpatroon van vorige week is vergelijkbaar met dat van de laatste weken: een hoog plateau van maandag t/m woensdag, dan een daling naar een plateau op donderdag t/m zaterdag en dan weer een daling op zondag. Op maandag volgt dan weer een stijging. Dit is ook weer zichtbaar op maandag 19 april. Over het algemeen waren de cijfers vorige week net wat hoger dan een week eerder, in lijn met de hogere dagelijkse cijfers van afgelopen week. Het verschil is echter klein.


De dagcurves van vandaag (paars) en gisteren (lichtblauw) zijn een stuk lager dan die van de twee dagen ervoor. Ze zijn ook iets lager dan die van vorige week zaterdag en zondag (meest linker blauwe en grijze curve). De 'buik' van de curves is vergelijkbaar, de piek is wat lager voor de meest recente dagcurves.


De aandelen per leeftijdsgroep aan de besmettingen. Ik heb een lichtblauwe lijn toegevoegd om aan te geven tot welke datum de cijfers betrouwbaar zijn. Redelijk wat ruis van dag tot dag, maar ik zie toch wel het begin van een daling in de groep 60-80 jaar vanaf ca 9 april.
pi_199152402
normaliseert het aantal vaccinaties boven de 60 eigenlijk, het gemiddeld aantal totale besmettingen echt?

het gele en het bruine lijntje gaan verder uit elkaar.
pi_199152494
Als het coronadashboard klopt zijn er deze week 729.732 prikken gezet.

En als het staatje van de voorraad ook klopt, kan er opgestoomd worden, want er worden tussen 26 april en 2 mei bijna 1,4 miljoen vaccins verwacht.

pi_199152507
dubbel
pi_199152588
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:21 schreef luxerobots het volgende:
Als het coronadashboard klopt zijn er deze week 729.732 prikken gezet.

En als het staatje van de voorraad ook klopt, kan er opgestoomd worden, want er worden tussen 26 april en 2 mei bijna 1,4 miljoen vaccins verwacht.

[ afbeelding ]
spannend, ik kan nu al janken dat ik die prik er in zie gaan.
pi_199153127
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:11 schreef simonblue het volgende:

[ afbeelding ]
De aandelen per leeftijdsgroep aan de besmettingen. Ik heb een lichtblauwe lijn toegevoegd om aan te geven tot welke datum de cijfers betrouwbaar zijn. Redelijk wat ruis van dag tot dag, maar ik zie toch wel het begin van een daling in de groep 60-80 jaar vanaf ca 9 april.
Ook wel fijn om te zien dat de groepen 20-40 en 40-60 redelijk stabiel zijn. De stijging van de laatste tijd lijkt echt bij de schoolkinderen te zitten.
A mind with a heart of it's own
pi_199155373
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:59 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ook wel fijn om te zien dat de groepen 20-40 en 40-60 redelijk stabiel zijn. De stijging van de laatste tijd lijkt echt bij de schoolkinderen te zitten.
Het zijn in die grafiek wel percentages van het totaal. De groepen 20-60 zijn dus “gewoon” net zo hard gegroeid als het totaal van alle besmettingen. Stabiel is hier absoluut een relatief begrip :-)
pi_199155562
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:59 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ook wel fijn om te zien dat de groepen 20-40 en 40-60 redelijk stabiel zijn. De stijging van de laatste tijd lijkt echt bij de schoolkinderen te zitten.
En dat komt alleen maar omdat ze nu getest worden, dus komen ze in verhouding meer voor in de totale cijfers.
pi_199156400
Mijn vader word morgen geprikt.🥳🥳🥳
pi_199161233
quote:
Nederland ontvangt vandaag een eerste versnelde levering van het Pfizer-BioNTech-vaccin. Deze week gaat het in totaal om 680.940 doses, 190.000 meer dan eigenlijk gepland stonden. Vanaf volgende week levert Pfizer telkens 651.690 doses per week, een ruime 140.000 meer per week dan gepland.

Top!!
  maandag 26 april 2021 @ 09:22:44 #18
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199161359
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Top!!
Mooi. Hopelijk weer wat meer prikken na de toch ietwat teleurstellende afgelopen week.
pi_199161507
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:21 schreef luxerobots het volgende:
Als het coronadashboard klopt zijn er deze week 729.732 prikken gezet.

En als het staatje van de voorraad ook klopt, kan er opgestoomd worden, want er worden tussen 26 april en 2 mei bijna 1,4 miljoen vaccins verwacht.

[ afbeelding ]
Dat laatste is inderdaad goed nieuws.
Die 700+k vaccins deze week zal niet gehaald zijn, als je ziet hoeveel er t/m zaterdag is geprikt.
  maandag 26 april 2021 @ 09:50:50 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199161600
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 807 *O*

NICE geeft op het moment dit aan ! Zal wel wat gaan stijgen vandaag maar is toch goed nieuws.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199162881
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 09:22 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Mooi. Hopelijk weer wat meer prikken na de toch ietwat teleurstellende afgelopen week.
80k en meer per dag is absurd veel, maar voelt als een teleurstelling. Gek eigenlijk. Maar het temp mag zeker weer wat omhoog deze week.
  maandag 26 april 2021 @ 14:05:14 #22
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199163938
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het in de ziekenhuizen een – absolute - stijging van 40 (relatieve stijging: 1,6%). Het zijn 2.572 bezette bedden in totaal, dus nog boven de grens van 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 26 april: 813 (absolute daling 28; relatieve daling 3,3%);
- zondag 25 april: 841 (absolute stijging 25; relatieve stijging 3,1%);
- zaterdag 24 april: 816 (absolute daling 21; relatieve daling 2,5%);
- vrijdag 23 april: 837 (absolute daling 2; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 22 april: 839 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 21 april: 822 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 20 april: 823 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,2%);
- maandag 19 april: 813 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 26 april: 1.759 (absolute stijging 68; relatieve stijging 4,0%);
- zondag 25 april: 1.691 (absolute daling 78; relatieve daling 0,4%);
- zaterdag 24 april: 1.698 (absolute daling 78; relatieve daling 4,4%);
- vrijdag 23 april: 1.776 (absolute daling 67; relatieve daling 3,6%);
- donderdag 22 april: 1.843 (absolute stijging 51; relatieve stijging 2,8%);
- woensdag 21 april: 1.792 (absolute daling 38; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 20 april: 1.830 (absolute stijging 99; relatieve stijging 5,7%);
- maandag 19 april: 1.731 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199163947
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het in de ziekenhuizen een – absolute - stijging van 40 (relatieve stijging: 1,6%). Het zijn 2.572 bezette bedden in totaal, dus nog boven de grens van 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 26 april: 813 (absolute daling 28; relatieve daling 3,3%);
- zondag 25 april: 841 (absolute stijging 25; relatieve stijging 3,1%);
- zaterdag 24 april: 816 (absolute daling 21; relatieve daling 2,5%);
- vrijdag 23 april: 837 (absolute daling 2; relatieve daling 0,2%);
- donderdag 22 april: 839 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 21 april: 822 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- dinsdag 20 april: 823 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,2%);
- maandag 19 april: 813 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 26 april: 1.759 (absolute stijging 68; relatieve stijging 4,0%);
- zondag 25 april: 1.691 (absolute daling 78; relatieve daling 0,4%);
- zaterdag 24 april: 1.698 (absolute daling 78; relatieve daling 4,4%);
- vrijdag 23 april: 1.776 (absolute daling 67; relatieve daling 3,6%);
- donderdag 22 april: 1.843 (absolute stijging 51; relatieve stijging 2,8%);
- woensdag 21 april: 1.792 (absolute daling 38; relatieve daling 2,1%);
- dinsdag 20 april: 1.830 (absolute stijging 99; relatieve stijging 5,7%);
- maandag 19 april: 1.731 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
er liggen "maar" 28 patiënten meer in het ziekenhuis dan vorige week maandag.
en op de IC exact evenveel. Hopelijk is het aan het eind van de week minder dan de week ervoor.
  maandag 26 april 2021 @ 14:10:51 #24
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199164498
quote:
7s.gif Op maandag 26 april 2021 14:06 schreef koemleit het volgende:

[..]

er liggen "maar" 28 patiënten meer in het ziekenhuis dan vorige week maandag.
en op de IC exact evenveel. Hopelijk is het aan het eind van de week minder dan de week ervoor.
het is eigenlijk steeds toe kijken naar het hoogste punt, waarna je een daling ziet, dan gaat ie met een langzame sinus beweging weer naar beneden, maar die data, waar komt de data vandaan?, ik wil het niet weten.

Ik denk ook, maar dat verzin ik nu ter plekke, de data gewoon niet goed laat zien dat we al een paar maanden op een een extreem hoog plateau zitten, die gaat straks afbuigen, maar omdat de data gewoon niet juist is, is het plateus al veel hoger dan we nu kunnen inschatten, en daarom duurt het zo lang, voordat we echt snel effect zien van de mensen die geprikt zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')