abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199122539

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; Coingecko. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Doe je eigen onderzoek.

Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199122541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We worden allemaal miljonair van al dat gratis rum.
Als je de nullen dubbel ziet ja.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:47:35 #3
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_199122558
3 belastingdienst miepen verder en nog steeds niks wijzer.

Iets over "actief beleggingsbeheer" dat blijkbaar nergens is vastgelegd en ook geen criteria heeft.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_199122564
Ah de geodriehoeken komen er weer bij zie ik
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 11:48:51 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Als je de nullen dubbel ziet ja.
Nee, ik weet zeker dat er 12 nullen op Pancakeswap stonden en 10 op die site waar een grafiek staat.

Maar goed, daar gaan sowieso nog wat nullen van af :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122581
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:48 schreef dimmak het volgende:
stok twee flow, heb ik niks mee

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 11:49:07 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 11:49:39 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122594
Ik ga denk ik anticiperen op een doorbraak naar 43-44k. Amerika is nog niet wakker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:47 schreef Quotidien het volgende:

Iets over "actief beleggingsbeheer" dat blijkbaar nergens is vastgelegd en ook geen criteria heeft.
Waardeloos man. Gelijk hebben is helaas niet hetzelfde als gelijk krijgen. Succes ermee.
pi_199122628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga denk ik anticiperen op een doorbraak naar 43-44k. Amerika is nog niet wakker.
Mooi, vanaf hier omhoog dus. ^O^
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:53:00 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199122649
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Het scheelt dat de prijsweergave in USD belangrijker is dan EUR. Aangezien we nu naar bijna 39.999 EUR lijken te gaan. Je zag dit psychologische effect bij 49.999 USD, wat resulteerde in een flinke verdere daling naar beneden.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:00 #11
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_199122658
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waardeloos man. Gelijk hebben is helaas niet hetzelfde als gelijk krijgen. Succes ermee.
Nou het probleem was wel opgelost, maar ik had nog wat vragen en die konden ze blijkbaar niet echt beantwoorden.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:07 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199122662
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:47 schreef Quotidien het volgende:

Heb je de crypto bij je aangifte van dit jaar bij box 1 of 3 aangegeven?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:24 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122665
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. De enige twee zekerheden zijn: een coin zal moon gaan als ik verkoop, en alles zal dalen als ik koop. Met ETH en BTC time ik de markt de laatste tijd behoorlijk goed :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122667
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:51 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zie je wel wie je quote hier.

BEREN OP DE WEG
What Would Goku Do
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:54:37 #15
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_199122670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:54 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Heb je de crypto bij je aangifte van dit jaar bij box 1 of 3 aangegeven?
Niet omdat het op 1 januari nog niks waard was. Daarna is het snel gegaan.
pi_199122675
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:30 schreef dimmak het volgende:
Ik kan er stiekem wel van genieten. Het halve kantoor rekt terwijl ze de laatste weken de wijsneus hebben uitgehangen. :')
Wat shillden ze dan?
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:30 #17
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_199122677
Hoe zal het nu met @F.Sinatra zijn?

Het scheelt dat die belastingverhoging voor mensen met 1M+ is, vind ik. Geen paniek.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:41 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122680
Ik had maar 2 nullen op 1 januari 2020 :')

Godverdomme wat heb ik spijt dat ik niet wat genvesteerd had toen. Ik wilde wel, maar ik schoof het telkens voor me uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:48 schreef dimmak het volgende:
Ed Raket heeft ook weer groene boxjes neergeplempt
pi_199122686
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. De enige twee zekerheden zijn: een coin zal moon gaan als ik verkoop, en alles zal dalen als ik koop. Met ETH en BTC time ik de markt de laatste tijd behoorlijk goed :)
Ik heb 254254% profit op mijn Nattebot over de afgelopen jaren. Doet precies het tegenovergestelde van jou.

Voor 0.5 BTC per jaar mag je hem lenen.
pi_199122695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:55 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Wat shillden ze dan?
De standaard coins van beginners. XRP, Doge en dat soort grut.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 11:56:41 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122696
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik heb 254254% profit op mijn Nattebot over de afgelopen jaren. Doet precies het tegenovergestelde van jou.

Voor 0.5 BTC per jaar mag je hem lenen.
Maar dan doe ik wat Nattebot doet, dus moet ik weer doen wat ik aanvankelijk wilde doen, waarna Nattebot weer het tegenovergestelde aanraadt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122716
quote:

[..]

vechain zit daar tegenwoordig bij merk ik

paar neefjes zitten er vol in :D
pi_199122717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar dan doe ik wat Nattebot doet, dus moet ik weer doen wat ik aanvankelijk wilde doen, waarna Nattebot weer het tegenovergestelde aanraadt.
pi_199122722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:58 schreef dimmak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
prima einde was dat
pi_199122727
quote:

[..]

Nja afhankelijk van hun instapmoment zouden ze toch wel aardig wat rendement hebben moeten gemaakt. Als ze vorige week ingestapt zijn... tja.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:59:13 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199122733
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Nog meer believers @Zipportal
pi_199122747
quote:

[..]

Kek grafiekje wel.

Bitcoin is een underperformer.
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:02:06 #29
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199122768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:58 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Nja afhankelijk van hun instapmoment zouden ze toch wel aardig wat rendement hebben moeten gemaakt. Als ze vorige week ingestapt zijn... tja.
Het is toch allemaal gerommel in de marge wat de meeste doen. Nou jippie 5 tientjes verdiend. Al dat altcoin gehandel is bij de meeste kinderspel, niveautje flippo's verzamelen.

Kijk als je nu met 75k of 150k of 300k handelt dan mag je meedoen. Maar al die brave burgervadertjes die met wat barkies spelen, kansloos.
pi_199122788
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:22 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
Dit stemt me wel hoopvol.
pi_199122799
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is toch allemaal gerommel in de marge wat de meeste doen. Nou jippie 5 tientjes verdiend. Al dat altcoin gehandel is bij de meeste kinderspel, niveautje flippo's verzamelen.

Kijk als je nu met 75k of 150k of 300k handelt dan mag je meedoen. Maar al die brave burgervadertjes die met wat barkies spelen, kansloos.
Klopt ze denken idd ook allemaal dat ze de beste daytraders zijn, maar het is buy high sell low niveau. Het gros staat rood iig.

Maar is iedereen niet met een paar barkies ooit begonnen? Mijn initile inleg was in 2013 ook niet meer dan een paar 100 euro.
pi_199122813
quote:

[..]

Niet alleen altcoin. De bitcoin maxi's hier met hun dagelijkse/wekelijkse DCA hebben zitter er ook in met tientjeswerk. Als je een beetje portfolio hebt dan heeft DCA helemaal geen nut meer.
pi_199122831
quote:

[..]

prima einde was dat
Tijd voor een vervolg
pi_199122834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:04 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Niet alleen altcoin. De bitcoin maxi's hier met hun dagelijkse/wekelijkse DCA hebben zitter er ook in met tientjeswerk. Als je een beetje portfolio hebt dan heeft DCA helemaal geen nut meer.
:')

DCA is mijn vorm van sparen. In BTC heb ik er meer aan dan op mijn spaarrekening. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 12:07:05 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122848
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Tijd voor een vervolg
Welke film is dat ook al weer? :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:07:51 #36
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199122859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Klopt ze denken idd ook allemaal dat ze de beste daytraders zijn, maar het is buy high sell low niveau. Het gros staat rood iig.

Maar is iedereen niet met een paar barkies ooit begonnen? Mijn initile inleg was in 2013 ook niet meer dan een paar 100 euro.
Tuurlijk, maar de investeerders van het 1e uur zijn rijk geworden door de bitcoin. Niet de altcoins.

Overigens vind ik het vooral wel positief dat mensen in crypto investeren omdat het een alternatief kan gaan zijn voor fiat geld. Wat mogelijk op termijn waardeloos zal zijn door hyperinflantie. Zo kun je jezelf hier gedeeltelijk tegen wapenen.
pi_199122863
quote:

[..]

Liever dat iemand met wat kleingeld feeling krijgt voor de markt, dan all-in op dogecoin met geld dat je niet kan missen.
pi_199122867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welke film is dat ook al weer? :@
Inception.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 12:08:50 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199122881
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Inception.
Goede film :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199122888
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:07 schreef viceversa het volgende:

[..]

Liever dat iemand met wat kleingeld feeling krijgt voor de markt, dan all-in op dogecoin met geld dat je niet kan missen.
bijna niemand heeft 'feeling voor de markt', dat is de valkuil

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 12:09:20 ]
pi_199122894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de investeerders van het 1e uur zijn rijk geworden door de bitcoin. Niet de altcoins.

Overigens vind ik het vooral wel positief dat mensen in crypto investeren omdat het een alternatief kan gaan zijn voor fiat geld. Wat mogelijk op termijn waardeloos zal zijn door hyperinflantie. Zo kun je jezelf hier gedeeltelijk tegen wapenen.
Eens, maar dat snappen sommige hier nog niet.

twitter
pi_199122910
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:09 schreef aTypisch het volgende:

[..]

bijna niemand heeft 'feeling voor de markt', dat is de valkuil

Buy high sell low
pi_199122942
quote:

[..]

Zoals deze gast. van 2k naar 10 miljoen in 6 maanden.
Erg interessant gesprek.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199122957
quote:

[..]

Dan mag je meedoen... :') X100

quote:

[..]

Dat dus
Alpha kenny one
pi_199122969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:06 schreef dimmak het volgende:

[..]

:')

DCA is mijn vorm van sparen. In BTC heb ik er meer aan dan op mijn spaarrekening. :)
Dat kan. Doet niets af aan mijn standpunt verder.
pi_199123028
Vanochtend verkocht en nu lijkt alles weer op de brommer om hoog te gaan :')
pi_199123033
twitter
pi_199123040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:16 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dat kan. Doet niets af aan mijn standpunt verder.
Waarom zou DCA bij hogere bedragen geen nut hebben? Meebewegen met de markt zodat je de dips meepakt lijkt me in alle gevallen gunstig. Tenzij je berhaupt nauwelijks meer investeert en alleen hodled.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 12:24:16 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:23 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Verkopen in de dip is wel behoorlijk niet slim.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 april 2021 @ 12:24:18 #50
364681 over_hedge
pi_199123042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:23 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
In paniek verkopen :') Niet gewoon bijkopen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_199123077
quote:
Zondag afwachten, het kan nog lager gaan.
pi_199123117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:24 schreef viceversa het volgende:

[..]

Waarom zou DCA bij hogere bedragen geen nut hebben? Meebewegen met de markt zodat je de dips meepakt lijkt me in alle gevallen gunstig. Tenzij je berhaupt nauwelijks meer investeert en alleen hodled.
Als je nu 10 btc hebt en je koopt maandelijks voor 200 dollar bij voor de komende 10 jaar

Stel btc staat over 10 jaar op 1 miljoen dollar en laten we voor het gemak van de berekening uitgaan dat btc 9 jaar lang zijwaarts beweegt op 50k en in jaar 10 de 1 miljoen aantikt.

dan is je 10 btc 10 mil waard en heb je +480k (200x12x10x20) verdiend met DCA.

Maandelijks 200 dollar bijkopen heeft je dus in het meest gunstige en onwaarschijnlijkste scenario je een extra rendement van 4,8% over 10 jaar opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 12:31:38 ]
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:31:20 #53
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_199123118
quote:

[..]

:') je moet ergens mee beginnen om het te leren.

Ik ben met 50 begonnen om het te leren. Heb nooit meer dan dat hoeven inleggen door XVG O+

Dus alles is mogelijk, het is beter om laag in te kopen om te leren ipv al je spaargeld ergens ingooien zonder verstand

Ik ben overigens wel tevreden dat ik vorige week op 64k weer wat van de hand heb gedaan :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Maikuuul op 23-04-2021 12:37:19 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_199123123
quote:
Buy high, sell low.
pi_199123130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:31 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Als je nu 10 btc hebt en je koopt maandelijks voor 200 dollar bij voor de komende 10 jaar

Stel btc staat over 10 jaar op 1 miljoen dollar en laten we voor het gemak van de berekening uitgaan dat btc 9 jaar lang zijwaarts beweegt op 50k en in jaar 10 de 1 miljoen aantikt.

Maandelijks 200 dollar bijkopen heeft je dus in het meest gunstige en onwaarschijnlijkste scenario je een extra rendement van 4,8% over 10 jaar opgeleverd.
Maar dat is toch altijd nog beter dan een spaarrekening met negatieve rente en onderhevig aan inflatie?
pi_199123171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:31 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dat is wel vrij onwaarschijnlijk.

Alsof BTC 9 jaar lang zijwaarts gaat bewegen en dan in n keer naar het miljoen in een jaar.
blablablabla
pi_199123198
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Maar dat is toch altijd nog beter dan een spaarrekening met negatieve rente en onderhevig aan inflatie?
Zeker. Maar het moet heel erg met je gesteld zijn als je wakker ligt van 480k misgelopen rendement op 10mm.

Als je nu net begint laat DCA wel zien dat het een prima strategie is om maandelijks btc te kopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 12:37:56 ]
pi_199123210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is wel vrij onwaarschijnlijk.

Alsof BTC 9 jaar lang zijwaarts gaat bewegen en dan in n keer naar het miljoen in een jaar.
Ja dus je rele rendement valt dan nog een stuk lager uit ook. Dan ga ik er wel vanuit dat BTC in de periode van 10 jaar vaker over de 50k zit dan eronder.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 12:40:20 ]
pi_199123252
quote:
Rookie mistake
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:41:39 #60
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199123258
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:14 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Zoals deze gast. van 2k naar 10 miljoen in 6 maanden.
Erg interessant gesprek.
Ik hoor hem vaak zeggen "I got lucky" "Made a gamble and got really lucky"

oftewel....
pi_199123265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:38 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ja dus je rele rendement valt dan nog een stuk lager uit ook. Dan ga ik er wel vanuit dat BTC in de periode van 10 jaar vaker over de 50k zit dan eronder.
4% is gewoon belachelijk ik verwacht dat we dit jaar nog op de 100k uitkomen..als je nu instapt zal het eerder 40% rendement.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 12:43:19 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123280
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:40 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Rookie mistake
Het is ook een rookie mistake om te denken dat een 2% stijging in deze markt relevant is gelukkig :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:43:21 #63
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199123281
quote:
Dat deed ik eerst ook HAHA! Herkenbaar!

Ben er achter gekomen dat je hoog moet verkopen en dan laag moet inkopen. Wist ik ook niet eerst hoor!
pi_199123289
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]

4% is gewoon belachelijk ik verwacht dat we dit jaar nog op de 100k uitkomen..als je nu instapt zal het eerder 40% rendement.
Lees mijn posts nog eens goed.
pi_199123316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:43 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat deed ik eerst ook HAHA! Herkenbaar!

Ben er achter gekomen dat je hoog moet verkopen en dan laag moet inkopen. Wist ik ook niet eerst hoor!
Goede tip, doen we niks mee :D
pi_199123337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik hoor hem vaak zeggen "I got lucky" "Made a gamble and got really lucky"

oftewel....
Geluk is sowieso een factor als je voornamelijk met nieuwe low-cap coins handelt.
pi_199123452
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:37 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Zeker. Maar het moet heel erg met je gesteld zijn als je wakker ligt van 480k misgelopen rendement op 10mm.

Als je nu net begint laat DCA wel zien dat het een prima strategie is om maandelijks btc te kopen.
Slecht argument. Ik heb geld genoeg dus laat ik het maar weggooien.
pi_199123495
BTC, koop order op 40k zetten? Of nog lager?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:01:56 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123526
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef Den_Haag het volgende:
BTC, koop order op 40k zetten? Of nog lager?
Daar gaan we niet komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199123555
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:56 schreef dimmak het volgende:

[..]

Slecht argument. Ik heb geld genoeg dus laat ik het maar weggooien.
Dat maak jij ervan. Je betaalt pas negatieve rente vanaf 150k spaargeld (tenminste bij ABN) dus of je lult uit je nek of je hebt inderdaad 150k+ op de bank staan. Wat sowieso dom is want het is inderdaad onderhevig aan inflatie zoals je zelf al zei en dan heeft het al helemaal geen zin om te DCA'en. Dan kan je beter gelijk een aantal BTC aanschaffen als je er zoveel vertrouwen in hebt en het geld toch niet nodig hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 13:06:35 ]
pi_199123558
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar gaan we niet komen.
Vannacht zijn we dat wel geweest. 39k zelfs
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:05:43 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:04 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Vannacht zijn we dat wel geweest. 39k zelfs
Het laagste punt is 2 uur geleden op 48k.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199123595
quote:
Dus je hebt verkocht in zo ongeveer de diepste dip? Damn bruh.
pi_199123608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Sterke support op de 48k *O*
pi_199123614
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kijk op bitvavo en reken in euro's. Denk dat dat de verwarring is
pi_199123623
quote:

[..]

Ik ben in 2017 begonnen met 500 euro, toen ik de potentie zag heb ik een maand later 5K bijgestort, en daarna nog eens 20K.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:26:23 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123830
Breakout naar boven, ik ga kopen :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:27:05 #78
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199123841
quote:

[..]

Verstandige neefjes _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:32:00 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199123905
Als de koers nu weer een ATH haalt, heb ik een gratis airco.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199123925
Na de blunder van vanochtend heb ik weer ingekocht en weer een hogere saldo als vanochtend
pi_199124006
50k wat fijn om je weer te zien *O*
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:40:01 #82
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199124013
Maar blijft toch allemaal bizar he, muntjes die door het leven gaan als maan piraat of kont munt... waar gaat het allemaal over
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 13:40:33 #83
42184 crew  DaMart
pi_199124014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:26 schreef Nattekat het volgende:
Breakout naar boven, ik ga kopen :Y
Ik zet alvast een kooporder op 35K euro dan :+.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:41:06 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199124022
Kut, omgerekend net niet onder de 50k gekocht -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:44:37 #85
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199124068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Na de blunder van vanochtend heb ik weer ingekocht en weer een hogere saldo als vanochtend
In hoeverre je mij serieus moet nemen.

Bedenk een plan voor jezelf, welke strategie wil je en wijk daar zo min mogelijk vanaf. Het klinkt als hap en snap werk wat je momenteel doet :P. En zet je emoties opzij.
pi_199124111
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

In hoeverre je mij serieus moet nemen.

Bedenk een plan voor jezelf, welke strategie wil je en wijk daar zo min mogelijk vanaf. Het klinkt als hap en snap werk wat je momenteel doet :P. En zet je emoties opzij.
Ah mij moet je ook niet te serieus nemen hoor. Heb een aantal munten die Hodl en doe wat daytrading for fun.
Waarbij 95% in Hold strategie zit :)
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:51:08 #87
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199124133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:49 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Ah mij moet je ook niet te serieus nemen hoor. Heb een aantal munten die Hodl en doe wat daytrading for fun.
Waarbij 95% in Hold strategie zit :)
Cool, bon chance amice :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:54:05 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199124170
Bl3p is uit zichzelf gewoon al hoger dan andere exchanges, dus ik tel dit als onder de 50k gekocht hebben :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199124195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Bl3p is uit zichzelf gewoon al hoger dan andere exchanges, dus ik tel dit als onder de 50k gekocht hebben :{w
Ze zijn wel wat duurder dan Binance maar ik gebruik zelf liever Bl3p voor m'n tweewekelijkse Bitcoin aankoop.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:57:40 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199124202
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ze zijn wel wat duurder dan Binance maar ik gebruik zelf liever Bl3p voor m'n tweewekelijkse Bitcoin aankoop.
Als je ooit uit wil stappen krijg je het verschil weer terug.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199124347
Eerst de BNB-storing vannacht bij Binance tijdens de market dip (versterkt door Biden FUD) en nu de naween van de Pancakeswap V2 migration waardoor je op V1 een totaal andere LP hebt en dus niet hetzelfde ge-/verkocht krijgt.

Binance :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 14:10:36 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199124361
Mijn sabotage werkt :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199124372
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Mijn sabotage werkt :)
Zal jouw Lambo straks eens saboteren. :{w
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 14:15:06 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199124409
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:11 schreef Erasmus het volgende:

[..]

:'(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 14:21:12 #95
42184 crew  DaMart
pi_199124474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:09 schreef Erasmus het volgende:
Eerst de BNB-storing vannacht bij Binance tijdens de market dip (versterkt door Biden FUD) en nu de naween van de Pancakeswap V2 migration waardoor je op V1 een totaal andere LP hebt en dus niet hetzelfde ge-/verkocht krijgt.

Binance :')
Die migratie is ook nog eens vertraagd omdat er ergens een bug gevonden is, geloof ik :X. Ze hopen het binnen 24 uur opgelost te hebben...
pi_199124477
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:04 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Je betaalt pas negatieve rente vanaf 150k spaargeld (tenminste bij ABN) dus of je lult uit je nek of je hebt inderdaad 150k+ op de bank staan. Wat sowieso dom is want het is inderdaad onderhevig aan inflatie zoals je zelf al zei en dan heeft het al helemaal geen zin om te DCA'en. Dan kan je beter gelijk een aantal BTC aanschaffen als je er zoveel vertrouwen in hebt en het geld toch niet nodig hebt.
Je kan idd geen negatieve rente betalen als je vrijwel all-in BTC bent..
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:30:39 #97
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199124564
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:11 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dat wordt wat in 2027 als iedereen multimiljonair is. Komt iedereen met de Lambo naar de volgende fok crypto meet.
pi_199124585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dat wordt wat in 2027 als iedereen multimiljonair is. Komt iedereen met de Lambo naar de volgende fok crypto meet.
ik denk dat ik liever gewoon dood ga
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:37:02 #99
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_199124626
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ik denk dat ik liever gewoon dood ga
Hahaha true _O-
pi_199124642
quote: