abonnement Unibet Coolblue
pi_199091399
Vraagje,

Wij hebben een huis gekocht.

Nu komen we er achter dat ze de zolder van de vrijstaande garage mee hebben genomen als woonruimte. Woning staat geadverteerd als 89 M2. Maar is in werkelijkheid dus maar 75 M2.

Ik vind het misleidend. Je kan er verder niet zo veel mee denk ik, en we hadden de woning als we dit wisten ook wel gekocht denk ik. Maar ik vind dat dit zeker vermeld had moeten worden.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:12:31 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199091496
In werkelijkheid is hij 89m²
Zonder de zolder van de vrijstaande garage is hij 75m²

Toch vrij logisch?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:12:52 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199091507
Heb je de plattegronden wel goed bekeken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199091512
Als ik paragraaf 3 van de NVM Meetinstructie goed begrijp, dan had die ruimte niet meegerekend mogen worden. Evenmin als de begane grond van de vrijstaande garage.
pi_199091539
Als koper heb je een onderzoeksplicht.

Op basis van de plattegronden en bezichtiging(en) niet kunnen zien/meten wat de oppervlakte was?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199091620
Moet het niet een bepaalde minimale hoogte en raam hebben?
-nee-
pi_199091685
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:08 schreef Makrolon het volgende:
Vraagje,

Wij hebben een huis gekocht.

Nu komen we er achter dat ze de zolder van de vrijstaande garage mee hebben genomen als woonruimte. Woning staat geadverteerd als 89 M2. Maar is in werkelijkheid dus maar 75 M2.

Ik vind het misleidend. Je kan er verder niet zo veel mee denk ik, en we hadden de woning als we dit wisten ook wel gekocht denk ik. Maar ik vind dat dit zeker vermeld had moeten worden.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover.
In welke fase van de koop zit je? Bedenktijd? Sleutel al gekregen?
pi_199091825
Geld terugeisen voor die 14 meters in het kwadraat
pindazakje
pi_199091933
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:14 schreef baskick het volgende:
Als koper heb je een onderzoeksplicht.

Op basis van de plattegronden en bezichtiging(en) niet kunnen zien/meten wat de oppervlakte was?
Bezichtiging kan je wel uitsluiten. Je hebt er tegenwoordig 1 en die duurt precies een half uur. ;)

Maar inderdaad, ik had het eerder kunnen narekenen vanaf de plattegrond. Niet gedaan, je gaat er vanuit dat dat goed zit.

Ik had ook nooit gedacht dat ze zo'n ruimte zouden meenemen als woonopp.
pi_199091953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In welke fase van de koop zit je? Bedenktijd? Sleutel al gekregen?
Nee al uit bedenktijd. In juli de overdracht.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:33:50 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199091962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:32 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Bezichtiging kan je wel uitsluiten. Je hebt er tegenwoordig 1 en die duurt precies een half uur. ;)

Maar inderdaad, ik had het eerder kunnen narekenen vanaf de plattegrond. Niet gedaan, je gaat er vanuit dat dat goed zit.

Ik had ook nooit gedacht dat ze zo'n ruimte zouden meenemen als woonopp.
Koopcontract wel goed doorgelezen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_199091977
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Koopcontract wel goed doorgelezen?
Jahoor
pi_199092116
Wel bizar om zoiets mee te rekenen in de woonoppervlakte. Je kan er idd niet veel mee denk ik.

Klacht indienen bij de NVM tegen de betreffende makelaar zou nog kunnen.
pi_199092143
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:41 schreef Heph844 het volgende:
Wel bizar om zoiets mee te rekenen in de woonoppervlakte. Je kan er idd niet veel mee denk ik.

Klacht indienen bij de NVM tegen de betreffende makelaar zou nog kunnen.
Waarom bizar? Als je er kan staan/wonen? :D

Zat gezinnen die zoiets door een kind laten bewonen als tussenstap voor uit huis gaan :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199092158
Wel een naaistreekje ja.. Een vrijstaande garage wordt niet meegeteld voor zover ik weet.

Maja boeie
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:46:37 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199092216
Ben bang je er te laat achter bent gekomen...
So we just called him Fred
pi_199092326
Er mist best veel info vind ik...

Hoe hoog is de zolder?
Is er een vaste trap naar de zolder?
Is er een raam in de zolder?

14 m² is nou geen lullig zoldertje :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199092410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:52 schreef tombolafan het volgende:
Er mist best veel info vind ik...

Hoe hoog is de zolder?
Is er een vaste trap naar de zolder?
Is er een raam in de zolder?

14 m² is nou geen lullig zoldertje :D
Nee de garage is ook niet lullig. ;)

Vaste trap, met ramen, 14m2 boven de 1.5m hoog. Dat klopt allemaal.

Maar ik vind het niet fair dat je dat bij de woonruimte van het huis op telt. Woonruimte die op 10m van het huis af staat is natuurlijk nooit het zelfde als woonruimte in/aan het huis.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:59:21 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199092458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:56 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nee de garage is ook niet lullig. ;)

Vaste trap, met ramen, 14m2 boven de 1.5m hoog. Dat klopt allemaal.

Maar ik vind het niet fair dat je dat bij de woonruimte van het huis op telt. Woonruimte die op 10m van het huis af staat is natuurlijk nooit het zelfde als woonruimte in/aan het huis.
Het is maar net wat je wilt. Ik kan me wel toepassingen voorstellen die het juist een enorme plus maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199092498
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is maar net wat je wilt. Ik kan me wel toepassingen voorstellen die het juist een enorme plus maken.
Das ook weer waar.
pi_199092682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:56 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nee de garage is ook niet lullig. ;)

Vaste trap, met ramen, 14m2 boven de 1.5m hoog. Dat klopt allemaal.

Maar ik vind het niet fair dat je dat bij de woonruimte van het huis op telt. Woonruimte die op 10m van het huis af staat is natuurlijk nooit het zelfde als woonruimte in/aan het huis.
Nou ja het is niet hetzelfde als in het huis maar ik kan me voorstellen dat het wel gewoon meegeteld wordt en dat dat mag, het blijft woonruimte die je koopt...

En juist zo'n groot verschil zou je toch opgevallen moeten zijn bij het goed bekijken/bestuderen van het huis en plattegronden voordat je een bod deed...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199093408
In je koopcontract en straks de akte staat vast dat je van de opgegeven oppervlakte niet uit mag gaan en dat je zelf behoort na te meten. Vaak staat er dat je koopt wat je hebt gezien, ook als blijkt dat de afmeting niet helemaal te kloppen.
dag
pi_199093872
Misschien niet kloppend, maar ik vraag me af wat je eigenlijk wil?

Geld terug?
Excuses van de verkopers?

Woonoppervlak of niet, je hebt alle ruimtes bekeken en bepaald wat het huis voor jou waard was en her gekocht voor wat je het waard vond.
pi_199094023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 04:59 schreef Inbox het volgende:
Misschien niet kloppend, maar ik vraag me af wat je eigenlijk wil?

Geld terug?
Excuses van de verkopers?

Woonoppervlak of niet, je hebt alle ruimtes bekeken en bepaald wat het huis voor jou waard was en her gekocht voor wat je het waard vond.
Staat er toch duidelijk wat hij wil? Een mening.

Niet iedereen gaat meteen een advocaat inzetten om mensen tegen te werken, het is gewoon een beetje lullig, hij wil dit kwijt en is gewoon benieuwd wat anderen er van denken, ik begrijp dit maar al te goed.

heb trouwens in 2006 een huis gekocht en daarna was het crisis, nu zag je opeens mensen toch weer hun huis in de verkoop doen en zag uit nieuwsgierigheid dat overal 85m2 staat terwijl destijds bij die van mij 90m2 stond, exact zelfde huizen en indeling
pi_199094032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 06:58 schreef JDx het volgende:

[..]

Staat er toch duidelijk wat hij wil? Een mening.

Niet iedereen gaat meteen een advocaat inzetten om mensen tegen te werken, het is gewoon een beetje lullig, hij wil dit kwijt en is gewoon benieuwd wat anderen er van denken, ik begrijp dit maar al te goed.

heb trouwens in 2006 een huis gekocht en daarna was het crisis, nu zag je opeens mensen toch weer hun huis in de verkoop doen en zag uit nieuwsgierigheid dat overal 85m2 staat terwijl destijds bij die van mij 90m2 stond, exact zelfde huizen en indeling
Precies! Ben gewoon benieuwd wat andere hier van vinden.

Ik geef in de ts al duidelijk aan dat ik ook wel snap dat je hier niet zoveel meer mee kan. Maar daar lijken mensen overheen te lezen..
pi_199094641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 06:58 schreef JDx het volgende:
heb trouwens in 2006 een huis gekocht en daarna was het crisis, nu zag je opeens mensen toch weer hun huis in de verkoop doen en zag uit nieuwsgierigheid dat overal 85m2 staat terwijl destijds bij die van mij 90m2 stond, exact zelfde huizen en indeling
Niet in verdiept, maar misschien is de meetmethode in de tussentijd aangepast? Of misschien is er iets afgerond om beter op de zoekfilters aan te sluiten?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199094666
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 06:58 schreef JDx het volgende:

[..]

Staat er toch duidelijk wat hij wil? Een mening.

Niet iedereen gaat meteen een advocaat inzetten om mensen tegen te werken, het is gewoon een beetje lullig, hij wil dit kwijt en is gewoon benieuwd wat anderen er van denken, ik begrijp dit maar al te goed.

heb trouwens in 2006 een huis gekocht en daarna was het crisis, nu zag je opeens mensen toch weer hun huis in de verkoop doen en zag uit nieuwsgierigheid dat overal 85m2 staat terwijl destijds bij die van mij 90m2 stond, exact zelfde huizen en indeling
Meetinstructie is een aantal jaren geleden ook wat strenger geworden
pi_199095224
Voor de WOZ meten ze alle ruimte tussen de tussenmuren, voor een verhuur-puntentelling meten ze zonder de binnenmuren, deuren en een paar ruimtes. Daar zit zo een paar m2 verschil in.. Beiden is niet het totale gebruiksoppervlakte wat je in de woning hebt, maar zo heeft elke meetinstructie zijn eigenaardigheden.
dag
pi_199096217
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:14 schreef baskick het volgende:
Als koper heb je een onderzoeksplicht.

Op basis van de plattegronden en bezichtiging(en) niet kunnen zien/meten wat de oppervlakte was?
De informatieplicht weegt in beginsel zwaarder dan de onderzoeksplicht. Zaken waar de verkopende partij mededelingen over doet, hoef je als koper niet meer te onderzoeken. Je dient te kunnen vertrouwen op de juistheid van de informatie die verkoper verstrekt
pi_199096242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De informatieplicht weegt in beginsel zwaarder dan de onderzoeksplicht. Zaken waar de verkopende partij mededelingen over doet, hoef je als koper niet meer te onderzoeken. Je dient te kunnen vertrouwen op de juistheid van de informatie die verkoper verstrekt
Ja ben geen expert, maar als jij zegt 120m2 en dezelfde huizen om je heen zijn 90m2 en jij krijgt daardoor meer kijkers en verkoopt je huis sneller, dan lijkt me dat ook niet echt eerlijk.

Je verkoopt ook geen goed werkende laptop en dan leveren zonder hardeschijf, accu en lader toch?

Tenzij vermeld?

Zo heb je ook nog de filters vanaf zoveel m2 en zoveel kamers, net even een groot genoeg raampje voor 4 slaapkamers op zolder ofzo en je wordt door meer kopers gezien.
pi_199096413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De informatieplicht weegt in beginsel zwaarder dan de onderzoeksplicht. Zaken waar de verkopende partij mededelingen over doet, hoef je als koper niet meer te onderzoeken. Je dient te kunnen vertrouwen op de juistheid van de informatie die verkoper verstrekt
Echter, in dit geval lees ik niet dat er onjuistheden door de verkoper verstrekt zijn.

als ook de plattegrond gewoon verstrekt is en aangegeven is in de documenten dat die ruimte boven de garage als woonruimte meeteld bij het oppervlak, heeft de koper dat kennelijk geaccepteerd.

Als hij daar overheen gelezen heeft en een verkeerde inschatting gemaakt heeft oer de aanwezige ruimte, is dat verder zijn probleem.
maar nergens heeft de verkoper niets onjuist gedaan of onwaarheden verteld.

Als de koper het niet ermee eens dat die ruimte als woonruimte telt, had hij dat in de onderhandelingsfase kunnen ertelen en bv zn bod erop afstemmen... maar als je wel gewoon koopt moet je er niet over miepen als je de documenten niet goed gelezen heb en kennelijk niet goed doorhad wat je kocht
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199096511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Echter, in dit geval lees ik niet dat er onjuistheden door de verkoper verstrekt zijn.

als ook de plattegrond gewoon verstrekt is en aangegeven is in de documenten dat die ruimte boven de garage als woonruimte meeteld bij het oppervlak, heeft de koper dat kennelijk geaccepteerd.

Als hij daar overheen gelezen heeft en een verkeerde inschatting gemaakt heeft oer de aanwezige ruimte, is dat verder zijn probleem.
maar nergens heeft de verkoper niets onjuist gedaan of onwaarheden verteld.

Als de koper het niet ermee eens dat die ruimte als woonruimte telt, had hij dat in de onderhandelingsfase kunnen ertelen en bv zn bod erop afstemmen... maar als je wel gewoon koopt moet je er niet over miepen als je de documenten niet goed gelezen heb en kennelijk niet goed doorhad wat je kocht
Het is dus niet vermeld. Bij nameten kom ik tot de conclusie dat die ruimte mee is genomen in de woonruimte.

Als er in de advertentie had gestaan dat de zolder van de garage mee is getelt als woonruimte had je mij niet gehoord.
pi_199096582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou ja het is niet hetzelfde als in het huis maar ik kan me voorstellen dat het wel gewoon meegeteld wordt en dat dat mag, het blijft woonruimte die je koopt...

En juist zo'n groot verschil zou je toch opgevallen moeten zijn bij het goed bekijken/bestuderen van het huis en plattegronden voordat je een bod deed...
Volgens de meeste bestemmingsplannen, mag je een bijgebouw niet als woonruimte gebruiken. Het als zodanig verkopen is dan dwaling.

De grote vraag is op dit moment nog wel of er in de documenten staat volgens welke meetinstructie de woning is ingemeten. En wat daar staat over de oppervlakte van bijgebouwen.

Als de gebruikte meetinstructie het meetellen van oppervlakte van bijgebouwen toestaat in de vorm van woonruimte, dan is de volgende stap om te kijken wat het bestemmingsplan zegt over het gebruik van bijgebouwen. Als één van die twee zegt "bijgebouw is geen woonruimte" en er dan volgens de meetinstructie echt geen 89m2 uit komt, dan heeft verkoper simpelweg onjuiste informatie verstrekt. Dat kan gevolgen hebben voor verkoper.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ivo1985 op 21-04-2021 12:14:03 ]
pi_199097380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:30 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De informatieplicht weegt in beginsel zwaarder dan de onderzoeksplicht. Zaken waar de verkopende partij mededelingen over doet, hoef je als koper niet meer te onderzoeken. Je dient te kunnen vertrouwen op de juistheid van de informatie die verkoper verstrekt
Dat neem ik voor waar van je aan. Ogenschijnlijk zijn de vierkante meters, wellicht ten onrechte, en wellicht ook per abuis, bij elkaar opgeteld in plaats van separaat vermeld. Het totaal aantal vierkante meters staat niet ter discussie (alleen de onderverdeling per 'post') en TS had ook geen andere keuze gemaakt als hij het wel had geweten. Tja. What's next? Terug naar verkoper? Kom je wellicht weer hier uit:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:38 schreef Peter het volgende:
In je koopcontract en straks de akte staat vast dat je van de opgegeven oppervlakte niet uit mag gaan en dat je zelf behoort na te meten. Vaak staat er dat je koopt wat je hebt gezien, ook als blijkt dat de afmeting niet helemaal te kloppen.
Dat houdt niet altijd stand. Bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBDHA:2020:1933. In het geval van TS is het een procentueel veel grotere afwijking. Moet je wel zin in hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 21-04-2021 13:26:44 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199097529
Om dit soort dingen te voorkomen liet onze makelaar altijd een officieel meetrapport maken door een onafhankelijk bureau. Het kan ook zijn dat de makelaar verantwoordelijk gehouden kan worden:
https://penrose.law/aansprakelijkheid-makelaar/
pi_199097757
Ik vind het absoluut een geniepig trucje van de makelaar, erg jammer. Maar goed, als het boven de 1,5 meter is en het heeft ramen.. tja. Je kan er altijd nog een kutpuber in zetten voordat deze het huis uit gaat :P
-nee-
pi_199097818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:01 schreef Makrolon het volgende:
Het is dus niet vermeld.
je hebt een woning gekocht zonder dat er ergens aangegeen stond wat je kocht?

dan vind ik jouw koopgedrag eigenlijk nog een stuk vreemder.... Iets kopen zonder dat je wist wat je kocht?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199097874
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Volgens de meeste bestemmingsplannen, mag je een bijgebouw niet als woonruimte gebruiken. Het als zodanig verkopen is dan dwaling.


Maar dat weten wij niet toch, wat er in het bestemmingsplan staat? Misschien klopt alles wel zoals het genoemd is in de beschrijvingen over het huis...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 21 april 2021 @ 13:52:27 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199097910
Stond er in de advertentie en formulieren dat het gemeten is volgens de meetinstructie NEN 2580?
https://www.nrvt.nl/wp-co(...)ningen-juli-2019.pdf

Voldoet de ruimte boven de garage verder wel aan eisen voor woonruimte? Raam, geïsoleerd, verwarming en dat soort zaken?
Kun je er zonder allerlei aanpassingen aan te maken verblijven zoals je in het huis kunt verblijven?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 april 2021 @ 13:54:42 #40
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_199097940
Tuurlijk mag je dit niet meerekenen als woonoppervlakte! Beetje verkeerde term ook eigenlijk, woonoppervlakte. De NVM verwijst naar de NEN2580, maar daarin wordt niet gesproken over woonoppervlakte. Gebruiksoppervlakte wel en daarvan is de meetmethode al jaren gelijk.

Een garage is een externe bergruimte.
  woensdag 21 april 2021 @ 14:06:04 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199098099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:54 schreef ueberduitser het volgende:
Tuurlijk mag je dit niet meerekenen als woonoppervlakte! Beetje verkeerde term ook eigenlijk, woonoppervlakte. De NVM verwijst naar de NEN2580, maar daarin wordt niet gesproken over woonoppervlakte. Gebruiksoppervlakte wel en daarvan is de meetmethode al jaren gelijk.

Een garage is een externe bergruimte.
De garage van TS wel, want een vrijstaande garage, maar onze garage voldoet volgens de NEN2580 aan het criterium "overige inpandige ruimte" want deelt muur met huis en is ook vanuit het huis te bereiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 april 2021 @ 14:09:50 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_199098144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

De garage van TS wel, want een vrijstaande garage, maar onze garage voldoet volgens de NEN2580 aan het criterium "overige inpandige ruimte" want deelt muur met huis en is ook vanuit het huis te bereiken.
Ik zal het het anders formuleren: Garage van TS mag niet bij woonoppervlakte gerekend worden, tenzij op de vergunningstekeningen de ruimte als verblijfsruimte is aangemerkt. Betekend wel dat ventilatie/daglicht etc. op orde moet zijn.
pi_199098482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:09 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ik zal het het anders formuleren: Garage van TS mag niet bij woonoppervlakte gerekend worden, tenzij op de vergunningstekeningen de ruimte als verblijfsruimte is aangemerkt. Betekend wel dat ventilatie/daglicht etc. op orde moet zijn.
Je weet toch niks over de vergunningstekeningen of bestemmingsplannen?

Roep dan niet zo stellig dat het sowieso niet mag :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 21 april 2021 @ 14:48:53 #44
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_199098608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je weet toch niks over de vergunningstekeningen of bestemmingsplannen?

Roep dan niet zo stellig dat het sowieso niet mag :D
Lezen is ook een kunst.
pi_199098728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:48 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Lezen is ook een kunst.
Waar lees ik dan verkeerd? :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 21 april 2021 @ 15:42:56 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_199099332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Waar lees ik dan verkeerd? :)
Een garage is nooit woonoppervlakte en de ruimte erboven is dat alleen "tenzij" dit in de vergunningstukken staat. En nee ik weet niet wat in de vergunningstukken staat, daarom ook tenzij
  woensdag 21 april 2021 @ 15:49:29 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199099438
Wat zei je aankoopmakelaar?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199101669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:42 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Een garage is nooit woonoppervlakte en de ruimte erboven is dat alleen "tenzij" dit in de vergunningstukken staat. En nee ik weet niet wat in de vergunningstukken staat, daarom ook tenzij
Hier zeg je geen tenzij hoor :D

Daar doelde ik op met je stellige bewering.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:54 schreef ueberduitser het volgende:
Tuurlijk mag je dit niet meerekenen als woonoppervlakte!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199103162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 06:58 schreef JDx het volgende:

[..]

Staat er toch duidelijk wat hij wil? Een mening.

Niet iedereen gaat meteen een advocaat inzetten om mensen tegen te werken, het is gewoon een beetje lullig, hij wil dit kwijt en is gewoon benieuwd wat anderen er van denken, ik begrijp dit maar al te goed.

heb trouwens in 2006 een huis gekocht en daarna was het crisis, nu zag je opeens mensen toch weer hun huis in de verkoop doen en zag uit nieuwsgierigheid dat overal 85m2 staat terwijl destijds bij die van mij 90m2 stond, exact zelfde huizen en indeling
Ja, leuk. Maar die mening.. wat heb je daar verder aan? En bij 10 vragen krijg je 10 meningen.

Mijn mening in deze is dan: 'Zie het probleem niet zo. Je ziet het huis, de mogelijkheden, bepaalt je nod en hebt het gekocht voor een bedrag waar je hopelijk nog steeds achter staat. Geen reden wat mij betreft om je genaaid te voelen.
pi_199108137
Je had het huis toch wel gekocht gaf je aan en je hebt het huis bekeken, dus terplekke vond je het groot genoeg. Zou me er niet heel druk om maken ( je hebt tenslotte een huis kunnen krijgen wat je graag had willen hebben)

Ik zou inderdaad wel een klacht indienen. Want het is misleiding, denk alleen niet dat er heel veel aan gedaan kan worden.

En die “onderzoeksplicht” die hierboven genoemd wordt, je mag er toch wel vanuit gaan dat wat in een omschrijving staat toch wel klopt met de werkelijkheid ipv dat je daar zelf maar moet achterkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')