Natuurlijk kan dit. Maar wie wil ze nu eigenlijk echt zien gaan? Die clubs vertegenwoordigen een enorme historie in Europa en ik zie ze graag in de CL spelen. Ik denk dat iedereen graag het moderne voetbal ziet veranderen, maar niet op die manier. Want dit lost het probleem van het moderne voetbal niet op. Het plakt een pleister op een open wond. Geld moet een middel zijn om sportieve doelen te bereiken. Geld moet geen doel zijn dat je bereikt met sportieve middelen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is geen probleem als ze hun eigen ding hebben. Gooi die clubs eruit en je bent klaar.
quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://speld.nl/2021/04/(...)gen-super-kamer-aan/
was bedoeld als grapje.quote:
hij is leukquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Is nog genoeg markt voor de rest. De bal blijft wel rollen bij Heerenveen-Groningen daar gaat niks aan veranderen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:33 schreef damsco het volgende:
[..]
Gegarandeerd budget van 350 miljoen per jaar voor de founding fathers en doodsteek voor andere clubs
Okéquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is nog genoeg markt voor de rest. De bal blijft wel rollen bij Heerenveen-Groningen daar gaat niks aan veranderen.
Allemaal even lachen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kartelvorming.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:31 schreef M.Melandri het volgende:
Wat is het probleem dat een aantal clubs een eigen competitie willen starten en bedanken voor de Cl tickets?
Er zijn niet iedere week interessante wedstrijden.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sentimenteel gejank. Een nieuwe competitie met iedere week interessante wedstrijden is alleen maar mooi.
Voor de 12e keer in drie jaar United - Real Madrid kijken in de strijd om de 5e plek van de ESL is nog steeds interessant ja?quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sentimenteel gejank. Een nieuwe competitie met iedere week interessante wedstrijden is alleen maar mooi.
Die wedstrijden zijn niet meer interessant als ze voor de tiende keer plaatsvinden en de uitslag consequentieloos is.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het nooit meer hetzelfde worden, voor deze clubs is het nooit genoeg.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou volgens dit topic gaat het voetbal nooit meer het zelfde worden. Er is geen probleem.
ja want daar keek jij naar uit natuurlijk die derby van het noordenquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is nog genoeg markt voor de rest. De bal blijft wel rollen bij Heerenveen-Groningen daar gaat niks aan veranderen.
Minder interlandaids zou ik wel toejuichen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het nooit meer hetzelfde worden, voor deze clubs is het nooit genoeg.
Verwacht:
- meer reclames tijdens de wedstrijd, bijvoorbeeld door zuivere speeltijd in te voeren en vaste blokken van 15 seconden snelle reclame
- spelregelwijzigingen om het attractiever te maken
- een rondreizend circus in plaats van spelen in vaste stadions
- uitnodigingen voor clubs van buiten Europa
- een einde of in ieder geval een afwaardering voor interlandvoetbal
- grote financiële problemen voor alle clubs die niet meedoen
Dan start je je eigen clubje die dat niet heeft.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het nooit meer hetzelfde worden, voor deze clubs is het nooit genoeg.
Verwacht:
- meer reclames tijdens de wedstrijd, bijvoorbeeld door zuivere speeltijd in te voeren en vaste blokken van 15 seconden snelle reclame
- spelregelwijzigingen om het attractiever te maken
- een rondreizend circus in plaats van spelen in vaste stadions
- uitnodigingen voor clubs van buiten Europa
- een einde of in ieder geval een afwaardering voor interlandvoetbal
- grote financiële problemen voor alle clubs die niet meedoen
Als je totaal geen feeling hebt met wat dan ook in het voetbalwereldje kan je beter je kop houden.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan start je je eigen clubje die dat niet heeft.
Interlandvoetbalquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Minder interlandaids zou ik wel toejuichen.
Mee eens, maar daarbij zijn er in ieder geval gelijke kansen voor iedereen.quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mee eens, maar daarbij zijn er in ieder geval gelijke kansen voor iedereen.
Het grootste probleem is de vaste inkomsten van die 12 clubs door gegarandeerde deelname.
Eindtoernooien zijn prima en zelfs die Nations League vond ik nog wel prima (gelijkwaardige wedstrijden waarbij er altijd iets op het spel stond) maar kwalificatiepotjes tegen Gibraltar doe je niemand een plezier mee.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Interlandvoetbal
Ik snap wel dat die clubeigenaren en zaakwaarnemers al helemaal daar een hekel aan hebben, valt geen geld mee te verdienen. Maar dat maakt het juist zo puur.
Eigenlijk het enige onderdeel van het betaalde voetbal dat me nog écht boeit.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Interlandvoetbal
Ik snap wel dat die clubeigenaren en zaakwaarnemers al helemaal daar een hekel aan hebben, valt geen geld mee te verdienen. Maar dat maakt het juist zo puur.
eens dit keer, die CL is ook een gedrocht maar wel de top van een (al ietwat kromme) piramide, dat is mijn bezwaar tegen SL tenzij die clubs uit hun nationale competities stappen of getrapt worden, zo ja dan gaan ze hun gang maar.quote:
Zelfs die kijk ik, in tegenstelling tot bv Ajax-RKCquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eindtoernooien zijn prima en zelfs die Nations League vond ik nog wel prima (gelijkwaardige wedstrijden waarbij er altijd iets op het spel stond) maar kwalificatiepotjes tegen Gibraltar doe je niemand een plezier mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |