Ben er nog niet zeker van. Zie jij de waarde van een E36 stijgen?quote:Op vrijdag 7 mei 2021 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De E36 niet dan gaan ook al voor bizarre prijzen weg hoor. Ik zie voor mijn cabrio ook een paar met 10k+. Niet in de staat zoals mijne is uiteraard, maar alles is natuurlijk wel op te knappen.
Een E46 heeft op zich een vrij tijdloos design, maar het hangt echt wel van het type en de opties af. Een nette coupe kun je nog prima mee voor de dag komen. Een kale sedan met die plastic handgrepen enzo ziet er echt armoedig uit.
Ah bende er zoeenquote:
Zijn natuurlijk wel vraagprijzen.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef boegschroef het volgende:
Als ik op marktplaats kijk dan snap ik niet wat voor mensen hier zoveel geld aan uitgeven.
Standaard 4 deurs over de 10000 euro
316 baur 16500
318 2 deurs voor 17000
touring voor 18000
325 cabrio voor 35000
325 cabrio m-tech voor 39000
Ik kan echt niet begrijpen dat iemand zoveel geld voor een e30 over heeft..... Dan heb ik het al helemaal niet over de prijzen van de m3's
M135i ach je hebt goede tijden en slechte tijden hé als ondernemer. Maar ik ben een genie dus het komt wel weer goed.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:11 schreef Questular het volgende:
Totaal offtopic maar gaat het niet zo lekker met de eigen zaak dan? Want van een 130 (toch?) naar een Berlingo is wel een dingetje zeg.
Dat hielp wel mee. Die Tesla had onder aan de streep de prijs van een vrij kale 3-serie. Maar alsnog betaalde ik ruim 50k belasting in goede jaren dus om nou te zeggen dat ik gesponsord werd.....quote:Op vrijdag 7 mei 2021 16:13 schreef daNpy het volgende:
Haha, leven is toch anders als je auto niet gesponsord wordt door de rest van werkend Nederland hè
Is toch altijd een sigaar uit eigen doos... Veel mensen hebben niet door dat die subsidies gewoon belastinggeld is en dat de mensen met geld over om te besteden aan een dure tesla dat geld van die subsidie ook eerst gestort hebben bij de belastingdienst.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M135i ach je hebt goede tijden en slechte tijden hé als ondernemer. Maar ik ben een genie dus het komt wel weer goed.
[..]
Dat hielp wel mee. Die Tesla had onder aan de streep de prijs van een vrij kale 3-serie. Maar alsnog betaalde ik ruim 50k belasting in goede jaren dus om nou te zeggen dat ik gesponsord werd.....
Zonder zakelijke -financiële- voordelen van die E-hokken reed niemand er een.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat hielp wel mee. Die Tesla had onder aan de streep de prijs van een vrij kale 3-serie. Maar alsnog betaalde ik ruim 50k belasting in goede jaren dus om nou te zeggen dat ik gesponsord werd.....
Ja alleen wordt die sigarendoos niet eerlijk onder de bevolking verdeeld je moet eruit pakken wat je pakken kan.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Is toch altijd een sigaar uit eigen doos... Veel mensen hebben niet door dat die subsidies gewoon belastinggeld is en dat de mensen met geld over om te besteden aan een dure tesla dat geld van die subsidie ook eerst gestort hebben bij de belastingdienst.
Dat is toch het idee van een subsidie? Ze bouwen nu af en de prijs komt nu in de buurt van de normale auto's. M'n broertje zat te kijken naar zo'n ix3, die begint bij 66k ofzo terwijl een kale x3 bij 60k begint. Als je dan kijkt wat de voordelen van de elektrische variant zijn (nog los van besparing op brandstof en geen mrb tm 2025 en lagere bijtelling) dan zie je dat deze vaak ook meer opties hebben en wat sneller zijn dan de basis x3. Dan is de keuze zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zonder zakelijke -financiële- voordelen van die E-hokken reed niemand er een.
Ruige Karquote:Op vrijdag 7 mei 2021 18:01 schreef pvdplanet het volgende:
Vooruit dan maar, omdat het zo'n onzettend stoere kar is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot de MRB en bijtelling voordelen ook verdwijnen. Nogal naïef om te denken dat de overheid het met minder kan.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 19:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is toch het idee van een subsidie? Ze bouwen nu af en de prijs komt nu in de buurt van de normale auto's. M'n broertje zat te kijken naar zo'n ix3, die begint bij 66k ofzo terwijl een kale x3 bij 60k begint. Als je dan kijkt wat de voordelen van de elektrische variant zijn (nog los van besparing op brandstof en geen mrb tm 2025 en lagere bijtelling) dan zie je dat deze vaak ook meer opties hebben en wat sneller zijn dan de basis x3. Dan is de keuze zo gek nog niet.
I did my research!quote:Op vrijdag 7 mei 2021 08:03 schreef NoComment het volgende:
Ik geloofde er eigenlijk geen bal van dat een 330d sneller zou zijn dan een 335d, maar toch maar even opgezocht en verrek... Als je puur naar 0-100 tijden kijkt is dat inderdaad het geval. Bij de LCI scheelt het niet heel veel pk's meer (245 vs 286 pk) en inderdaad met handbak en X-drive heb je het lagere gewicht en de grip om een 335d voor te zijn op de sprint. Daarna maakt de 335d het wel weer goed door erlangs te stomen maar het verschil op 1000 m is ook niet dramatisch te noemen.
E91 330d automaat 0-100 6.3s (1000 m 26.2s)
E91 330d handbak 0-100 6.2s (1000m 26.0s)
E91 330d handbak X-drive 0-100 6.0s (1000m 26.3s)
E91 335d automaat 0-100 6.1s (1000m 25.3s)
Overigens doet de F31 330d de 0-100 sprint in 5.6s en das dan nog niet eens met de extra 50-60pk die er bij mij ter beschikking staat. F31 335d doet het overigens in 4.9s dus ik zal met de mijne in die buurt zitten als ik goed weg kom. Komt in ieder geval wel overeen met mijn gevoel dat de F31 een stuk sneller is
Totdat je er in gereden hebt.quote:Op vrijdag 7 mei 2021 17:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zonder zakelijke -financiële- voordelen van die E-hokken reed niemand er een.
Zat daar toen nog over te twijfelen toen ik een M135i had haha.... hoeveel pk dan met stage 2?quote:Op zaterdag 8 mei 2021 19:27 schreef -Richard- het volgende:
Gisteren een VRSF intercooler en chargepipe op een M135i gemonteerd. Stage 2 getuned, de downpipe moet nog en zal tzt wel komen. Ik vewacht hem binnen een half jaar, dan zijn de basis mods van deze motor ook wel klaar. Pasvorm is superb en wat is zo'n kar snel!
Met XHP versnellingsbak snel en soepel met een druk op de knop. Wauw, wat een lekkere bak, vooras mag kan meer grip gebruiken maar stuurt toch wel lekker.
[ afbeelding ]
Hoarderquote:Op donderdag 20 mei 2021 14:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou het schiet niet heel erg op met de verkoop van de 540i. Logisch, je moet daar echt een liefhebber voor treffen. Wel 2 kijkers gehad, maar niks concreets. Prima, twijfel ook nog steeds. Het plan voor een E91 330d heb ik voor nu even laten varen, om een nette (de uitvoering die ik wil) te kopen moet ik wel de 540i eerst verkopen en dan nog is het lastig om exact zo een uitvoering te vinden. Dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op iets totaal anders, maar wel een leuke 'gezinsauto' Een E38 728i uit 2000 Altijd al een prachtige auto gevonden en kwam nu een mooie tegen voor een zeer mooie prijs. Het is niet de snelste uiteraard, maar wilde per se de 'simpele' 2.8 als ik voor zoiets zou gaan. Blok is in meerdere BMW's geleverd en je kunt overal prima bij. Niet zulke hoge onderhoudskosten en relatief zuinig. Ik rijd over de snelweg naar m'n werk dus dat gaat dan prima. De E39 525d heb ik van de zomer nog nodig voor wat aanhanger klusjes en daarna gaat die weg. Voor de 540i ga ik een stalling zoeken. Liefst een garagebox eigenlijk, na wat slechte ervaring met een stalling (bleek met m'n auto te zijn gereden ondanks dat 'ie geschorst was). Volgende week haal ik 'm pas op, zal tegen die tijd wat foto's plaatsen!
...
The fuck? Je moest de sleutels zeker achterlaten zodat ze "in geval van calamiteiten" je auto veilig konden stellen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
na wat slechte ervaring met een stalling (bleek met m'n auto te zijn gereden ondanks dat 'ie geschorst was).
Thuis is m'n garage 2.8m bij 5.3m.... dat is net gaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:29 schreef daNpy het volgende:
Daarom ben ik blij dat ik ein-de-lijk ruimte thuis heb
Nog steeds veel te klein natuurlijk, maar ik kan iig iets.
Dat is dan ook een fietsenstalling en geen garagequote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Thuis is m'n garage 2.8m bij 5.3m.... dat is net gaar.
Zo wordt ie inderdaad gebruikt...quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is dan ook een fietsenstalling en geen garage
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:30 schreef boegschroef het volgende:
Als je genoeg plek hebt thuis, heb je gewoon teweinig auto's
Ik dacht hier ook genoeg plek te hebben, maar met 2 auto's op de inrit, 2 in de garage, en een auto + aanhanger achter onder de carport moet ik toch echt nog altijd 2 auto's op de gemeentelijke parkeerplaatsen zetten
Maar wanneer heeft iemand genoeg auto's?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:30 schreef boegschroef het volgende:
Als je genoeg plek hebt thuis, heb je gewoon teweinig auto's
Ik dacht hier ook genoeg plek te hebben, maar met 2 auto's op de inrit, 2 in de garage, en een auto + aanhanger achter onder de carport moet ik toch echt nog altijd 2 auto's op de gemeentelijke parkeerplaatsen zetten
3 is teveel hier.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:30 schreef boegschroef het volgende:
Als je genoeg plek hebt thuis, heb je gewoon teweinig auto's
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Ja maar ik ga sowieso niet klussen boven een put, en liever pleite dan tussen de multiriemquote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:36 schreef Hyperdude het volgende:
Als je zonder zo'n plastic ding boven een put had gestaan, was je schroefje pleite.
Ja een wrak heb ik vaak genoeg er naast gehad hoor. Is inderdaad altijd wel relaxed, gewoon neerpleuren bij de supermarkt ipv helemaal aan de andere kant van het parkeerterreinquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben blij met m'n loodsje bij m'n kantoor. Kunnen twee auto's achter elkaar... maar de helft wordt gebruikt als tafeltennisruimte veel belangrijker. Je kunt beter gewoon een wrak rijden dan maakt het je ook niet uit waar ie staat
E38 blijft wel een masterbak haha, maar de E32 vond ik nog net wat toffer eigenlijk. Zie je helaas zelden nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |