abonnement Unibet Coolblue
pi_199209717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:35 schreef DX11 het volgende:

[..]

Geen idee ik snap er ook geen zak van daarom de vraag hier. Ben ook wel teleurgesteld in de dyno, had ik net zo goed niet kunnen doen op deze manier. Maar de tune zelf bevalt wel ontzettend goed.
Ik vind het ook vreemd ja. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Je wil pk voor en na tuning weten, maar dan moet je wel 2x op dezelfde manier meten. Als je wil weten of je afgevallen bent ga je ook niet eerst wegen met bergschoenen, winterjas, 6 gouden kettingen, etc. en de volgende dag in je Speedo 😋

Ik vond op Google even gauw iemand die 201pk aan de wielen had met een E90 325i handgeschakeld.
pi_199209768
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd ja. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Je wil pk voor en na tuning weten, maar dan moet je wel 2x op dezelfde manier meten. Als je wil weten of je afgevallen bent ga je ook niet eerst wegen met bergschoenen, winterjas, 6 gouden kettingen, etc. en de volgende dag in je Speedo 😋

Ik vond op Google even gauw iemand die 201pk aan de wielen had met een E90 325i handgeschakeld.
Hij had die vorige grafiek per ongeluk weg geklikt, ik heb hem wel gezien op het scherm, alleen de geprinte variant zag er wel heel anders uit, maarja vond het ook zo lullig om te zeggen ja zet maar weer die oude software terug om een nieuwe grafiek te printen. Nouja het is niet anders. We zullen het dan nooit weten. Ben in ieder geval wel heel blij met mijn (al dan niet gecorrigeerde) 277pk 325i :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199209883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:47 schreef DX11 het volgende:

[..]

Hij had die vorige grafiek per ongeluk weg geklikt, ik heb hem wel gezien op het scherm, alleen de geprinte variant zag er wel heel anders uit, maarja vond het ook zo lullig om te zeggen ja zet maar weer die oude software terug om een nieuwe grafiek te printen. Nouja het is niet anders. We zullen het dan nooit weten. Ben in ieder geval wel heel blij met mijn (al dan niet gecorrigeerde) 277pk 325i :)
Ach het is vast een vooruitgang. Als het fijn rijdt was het sowieso niet voor niks! Je bent nu naar iemand die vrij goedkoop is gegaan toch?
pi_199209917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ach het is vast een vooruitgang. Als het fijn rijdt was het sowieso niet voor niks! Je bent nu naar iemand die vrij goedkoop is gegaan toch?
Jep 200 voor de tune, 75 extra voor de dyno. Dyno gedaan op advies van mensen hier, maar was achteraf niet heel nuttig. Maar ik ben er inderdaad blij mee. Heb nu echt de in-de-stoel-gedrukt-worden acceleratie en dat had ik eerst zeker niet. Vind het wel bizar dat er zo veel marge zat op die motor en dat BMW met de 325i eigenlijk gewoon een 330i heeft geleverd maar dan geknepen, kost net zo veel om te maken voor BMW toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199209979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:59 schreef DX11 het volgende:

[..]

Jep 200 voor de tune, 75 extra voor de dyno. Dyno gedaan op advies van mensen hier, maar was achteraf niet heel nuttig. Maar ik ben er inderdaad blij mee. Heb nu echt de in-de-stoel-gedrukt-worden acceleratie en dat had ik eerst zeker niet. Vind het wel bizar dat er zo veel marge zat op die motor en dat BMW met de 325i eigenlijk gewoon een 330i heeft geleverd maar dan geknepen, kost net zo veel om te maken voor BMW toch?
Hmm met extra betalen voor de dyno is het niet zo netjes dat ze die niet konden laten zien. Op z’n minst hadden ze korting op de dyno kunnen geven.
pi_199210455
Het is een rare en beetje ongeloofwaardige grafiek. De meeting geeft aan 187pk aan de wielen, daarna wordt er een berekening gedaan en kom je uit op 276pk op de krukas. (je ziet dat bij de rode peil, eerste getal is wiel pk, 2e tussen haakjes is de berekende krukas pk, 3e is bij welke toeren) Er zijn 2 runs gedaan waarvan de eerste te snel is afgebroken ondanks dat deze veel hoger zat. Al met al een beetje raar...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_199210462
Je echte winst in pk's is volgens deze grafiek 10% oftewel 17 pk aan de wielen.
Je ging van 170 pk naar 187 pk. Nu gaan er best wel veel pk's verloren onderweg maar 89 pk lijkt me wat overdreven. De tunig verandert (vrijwel) niets aan die verliezen dus origineel zou je ook al 259 pk hebben.
Nu worden de cijfers wel wat beinvloedt door het toerental waar dat bij was.
De run waarin die 187 pk aan de wielen wordt gemeten is gestopt bij 5800 rpm.
Mogelijk zit er nog wel wat meer in en stijgt het vermogen nog wat tot ongeveer 6200 rpm.
Die meting "Test-768" is ofwel een hele slechte meting of het laat zien dat er nogal wat aan de tune mankeert en misschien is dat de reden waarom "Test-769" bij een zo laag toerental is afgebroken.
Overigens bij "Test-768" is het verlies opeens nog maar 65 pk wat een stuk geloofwaardiger klinkt.
Ik heb zo mijn twijvels over de vakkundigheid van deze "tuner".
Ik persoonlijk zou terug gaan naar origineel en geen risico's met de dure motor nemen met deze "tune".
pi_199210620
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:35 schreef oldford het volgende:
Je echte winst in pk's is volgens deze grafiek 10% oftewel 17 pk aan de wielen.
Je ging van 170 pk naar 187 pk. Nu gaan er best wel veel pk's verloren onderweg maar 89 pk lijkt me wat overdreven. De tunig verandert (vrijwel) niets aan die verliezen dus origineel zou je ook al 259 pk hebben.
Nu worden de cijfers wel wat beinvloedt door het toerental waar dat bij was.
De run waarin die 187 pk aan de wielen wordt gemeten is gestopt bij 5800 rpm.
Mogelijk zit er nog wel wat meer in en stijgt het vermogen nog wat tot ongeveer 6200 rpm.
Die meting "Test-768" is ofwel een hele slechte meting of het laat zien dat er nogal wat aan de tune mankeert en misschien is dat de reden waarom "Test-769" bij een zo laag toerental is afgebroken.
Overigens bij "Test-768" is het verlies opeens nog maar 65 pk wat een stuk geloofwaardiger klinkt.
Ik heb zo mijn twijvels over de vakkundigheid van deze "tuner".
Ik persoonlijk zou terug gaan naar origineel en geen risico's met de dure motor nemen met deze "tune".
Deze 2 metingen zijn beide gedaan NA de tune. De fabriek getallen staan hier niet in. Maar jouw berekening snap ik helemaal niks van. Wat is die 277pk dan volgens jou?

Is die 187/212 aan de wielen? Die was dus voorheen 170, dus dan ben ik er alsnog op vooruit gegaan.

De software bevalt prima, ik ga niet weer betalen om terug naar stock te gaan, omdat de dyno wat vaag is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199211442
Inderdaad, beide metingen zijn gedaan na die zogenaamde "tune".
Bij de 1e meting (Test-768) zou de motor 212 pk aan de wielen leveren en 277 pk aan de krukas bij 6815 rpm.
Bij de 2e meting (Test-769) zou de motor 187 pk aan de wielen leveren en 276 pk aan de krukas bij 5780 rpm.
Dat is een verschil in meting van 25 pk aan de wielen, maar aan de krukas is het verschil slechts 1 pk.
Dat is een beetje (boel) vreemd.

En dan hebben we het maar niet over die gigantische power-dip rond de 6600/6700 rpm.
De motor verliest heel snel 40 pk, om daarna even snel weer 60 pk te winnen.
Ofwel de meting was erg slecht, dan wel er is iets verschrikkelijk mis met die "tune" bij 6700/6800 rpm.
De 2e meting is veel te vroeg afgebroken, zodat je daar niet kunt zien wat er boven de 6500 rpm gebeurt.

Dat er iets mis is met de metingen staat voor mij als een paal boven water.
De motor heeft niet de ene keer 65 pk verlies (wat ook al heel erg veel is) om daarna 89 pk verlies te hebben en dat ook nog bij een veel lager toerental.
  donderdag 29 april 2021 @ 22:25:02 #60
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_199213356
1200.0mbar omgevingsdruk, uhu lekker geloofwaardig.
Maar zo te horen ben je tevreden dat is het belangrijkste. Beste was die dyno te laten zitten en voor dat geld een Dragy kastje te kopen. Dan kun je nauwkeurig 0-100kmh tijden meten en dat had je zelf, keer op keer, realiteit laten zien. Maar dat is makkelijk praten achteraf, de dyno zou ook mijn voorkeur hebben. Maar 't is prutsen als een grafiek ineens weg is.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_199213747
Ja ik denk dat deze meneer niet zo heel veel kennis van dyno runs heeft. Maar dat heb ik zelf ook niet dus ik kon er op dat moment niet veel over zeggen. Hij liet me zien kijk je hebt nu 277 dus tja ik ging er maar vanuit dat dat klopte.
Maar 212 op de wielen is alsnog heel netjes lijkt me aangezien hij van 2012 is en af fabriek 218 zou hebben (niet op de wielen toch?).
Ik heb ook bimmercode/bimmerlink inc BT kastje, volgens mij kan je daar zelf ook metingen mee doen, daar zal ik later nog eens naar kijken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199214243
Het wordt allemaal nog mysterieuzer als je de fabrieksgegevens van de standaard mapping er bij pakt.
Volgens BMW levert de motor 218 pk en op de wielen is er 170 pk gemeten.
Dat is een verlies van 48 pk (nou dat is een waarde die ik wel wil geloven).
Het lijkt erop dat de meeste winst door deze "tuner" bereikt wordt door het verlies in de aandrijflijn gigantisch te laten stijgen (van 48 pk naar 89 pk). Alleen dat verlies kun je niet via de mapping veranderen. Dat zijn allemaal mechanische (weerstand) verliezen. De enige manier om meer verlies te creëren is het beinvloeden/manipuleren van de dyno runs.

Ook zo'n fraai staaltje is de atmospherische luchtdruk van 1200 mbar bij de meting Test-768.
Als de druk werkelijk zo hoog geweest zou zijn, dan moet je de gemeten pk's meten aan de wielen flink verminderen. Dat is verwerkt in een formule daarvoor, zodat metingen met elkaar vergeleken kunnen worden.
Sommige rollenbanken staan namelijk niet op zeeniveau, maar bevinden zich een stuk hoger, waar de luchtdruk een stuk lager is. En dan mag je de gemeten pk's vermeerderen.
Zelfs bij 2 metingen op dezelfde rollenbank kun je al flinke verschillen krijgen als de luchtdruk de ene keer 970 mbar is en de andere keer 1030 mbar. Dat alleen al geeft zo'n 5 tot 6% vermogenverschil.

De beloofde 265 pk aan de krukas (laat staan de 277 pk van de dyno run) zie ik er niet in zitten.
Maximaal denk ik zo'n 235 pk. Misschien 245 als het vermogen nog zo'n 10 pk toeneemt tussen 5800 rpm en 6200 rpm wat bij Test-769 helaas niet gemeten is.
pi_199214268
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 23:19 schreef oldford het volgende:
Het wordt allemaal nog mysterieuzer als je de fabrieksgegevens van de standaard mapping er bij pakt.
Volgens BMW levert de motor 218 pk en op de wielen is er 170 pk gemeten.
Dat is een verlies van 48 pk (nou dat is een waarde die ik wel wil geloven).
Het lijkt erop dat de meeste winst door deze "tuner" bereikt wordt door het verlies in de aandrijflijn gigantisch te laten stijgen (van 48 pk naar 89 pk). Alleen dat verlies kun je niet via de mapping veranderen. Dat zijn allemaal mechanische (weerstand) verliezen. De enige manier om meer verlies te creëren is het beinvloeden/manipuleren van de dyno runs.

Ook zo'n fraai staaltje is de atmospherische luchtdruk van 1200 mbar bij de meting Test-768.
Als de druk werkelijk zo hoog geweest zou zijn, dan moet je de gemeten pk's meten aan de wielen flink verminderen. Dat is verwerkt in een formule daarvoor, zodat metingen met elkaar vergeleken kunnen worden.
Sommige rollenbanken staan namelijk niet op zeeniveau, maar bevinden zich een stuk hoger, waar de luchtdruk een stuk lager is. En dan mag je de gemeten pk's vermeerderen.
Zelfs bij 2 metingen op dezelfde rollenbank kun je al flinke verschillen krijgen als de luchtdruk de ene keer 970 mbar is en de andere keer 1030 mbar. Dat alleen al geeft zo'n 5 tot 6% vermogenverschil.

De beloofde 265 pk aan de krukas (laat staan de 277 pk van de dyno run) zie ik er niet in zitten.
Maximaal denk ik zo'n 235 pk. Misschien 245 als het vermogen nog zo'n 10 pk toeneemt tussen 5800 rpm en 6200 rpm wat bij Test-769 helaas niet gemeten is.
Dankjewel voor de uitleg. Ik neem het voor wat het is. Vond de ervaring niet heel positief dus wil ook niet terug naar ze, maar ben verder wel tevreden met de nieuwe software, hij voelt echt een heel stuk vlotter en krachtiger. Dus ik neem het voor lief zoals het nu is, en doe later nog wel een keer een dyno run bij een andere garage om te weten wat ik nou echt heb.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 30 april 2021 @ 07:24:39 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199215386
Goedkoop is duurkoop. Maar volgens mij val ik in herhaling, dus laat ik maar niet weer over dyno uitdraaien met standaard chips beginnen :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199216171
Kan een slechte "tune" je auto niet ook gewoon slopen? Of zie ik het nu heel somber in? :)
pi_199216454
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 23:21 schreef DX11 het volgende:
maar ben verder wel tevreden met de nieuwe software, hij voelt echt een heel stuk vlotter en krachtiger.
Heb je al eens (voorzichtig) geprobeerd door te trekken tot aan de toeren begrenzing (of als die er niet is 6800 rpm)?
  vrijdag 30 april 2021 @ 10:17:16 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199216725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:27 schreef Questular het volgende:
Kan een slechte "tune" je auto niet ook gewoon slopen? Of zie ik het nu heel somber in? :)
Kan maar dat is met dit soort dingen een erg kleine kans.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:59 schreef DX11 het volgende:

[..]

Jep 200 voor de tune, 75 extra voor de dyno. Dyno gedaan op advies van mensen hier, maar was achteraf niet heel nuttig. Maar ik ben er inderdaad blij mee. Heb nu echt de in-de-stoel-gedrukt-worden acceleratie en dat had ik eerst zeker niet.
Zoals ik al voorspelde is de gasrepons aangepast om je dit gevoel te geven. Er is niet meer vermogen, ja tot je met de schuifjes van de dyno gaat spelen, zoals je nu zelf ondervonden hebt. Maar dat vermogen zit in de grafiek en niet in je motor.

quote:
Vind het wel bizar dat er zo veel marge zat op die motor en dat BMW met de 325i eigenlijk gewoon een 330i heeft geleverd maar dan geknepen, kost net zo veel om te maken voor BMW toch?
Nee. Dit hebben we onlangs ook al bediscussierd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199221374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:53 schreef oldford het volgende:

[..]

Heb je al eens (voorzichtig) geprobeerd door te trekken tot aan de toeren begrenzing (of als die er niet is 6800 rpm)?
Ja, loopt over de hele range vloeiend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:17 schreef daNpy het volgende:
Zoals ik al voorspelde is de gasrepons aangepast om je dit gevoel te geven. Er is niet meer vermogen, ja tot je met de schuifjes van de dyno gaat spelen, zoals je nu zelf ondervonden hebt. Maar dat vermogen zit in de grafiek en niet in je motor.
Ik weet echt wel een verschil tussen throttle response en pk. Als ik eerst vol gas gaf werd ik niet in mij stoel gedrukt, ook niet bij de S, nu wel. Het verschil is echt heel duidelijk merkbaar. Ik snap niet waarom je zo zeker bent van je zaak dat ze niet de tuning hebben gedaan, er zijn immers tientallen bedrijven die deze aanpassing doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:37:29 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199221419
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:33 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ja, loopt over de hele range vloeiend.
[..]

Ik weet echt wel een verschil tussen throttle response en pk. Als ik eerst vol gas gaf werd ik niet in mij stoel gedrukt, ook niet bij de S, nu wel. Het verschil is echt heel duidelijk merkbaar. Ik snap niet waarom je zo zeker bent van je zaak dat ze niet de tuning hebben gedaan, er zijn immers tientallen bedrijven die deze aanpassing doen.
Waarom ben je toch zo godsgruwelijk eigenwijs :')

Toon dan eens aan dat je meer peekaas hebt? Want die heb je niet. Niet. Één. Er is namelijk geknoeid met de dyno. Als die vent 80pk weet te vinden zonder fysieke aanpassingen in een NA blok dan staat zijn telefoon roodgloeiend met engineeringfirma's en autofabrikanten.

Je wil zo graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dat je je nu voor 275 euro hebt laten foppen. En het is je vooraf verteld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199221566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom ben je toch zo godsgruwelijk eigenwijs :')

Toon dan eens aan dat je meer peekaas hebt? Want die heb je niet. Niet. Één. Er is namelijk geknoeid met de dyno. Als die vent 80pk weet te vinden zonder fysieke aanpassingen in een NA blok dan staat zijn telefoon roodgloeiend met engineeringfirma's en autofabrikanten.

Je wil zo graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dat je je nu voor 275 euro hebt laten foppen. En het is je vooraf verteld.
Prima joh. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met wat er is aangepast :) en ik doe later nog een keer een fatsoenlijke dyno.

PS 212pk op de wielen schijnt ongeveer overeen te komen met een 330i, aldus mensen op een BMW forum.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199221709
De N52 haalt alleen z'n originele vermogen met goed onderhoud.

Ik had de 300 euro in nieuwe olie, bougies en Mahle luchtfilter gestoken.

De N52 heeft 2 irritante koppel dips en spikes bij 3000 & 4500 toeren als Disa en Vanos tegen elkaar stoten. Die kan je eruit 'chippen' maar aan de andere kant hoort het bij de motor.
pi_199221748
Lijkt er op dat die "tuner" behoorlijk handig is met software en als 1e zijn nieuwe dyno heeft getuned.
pi_199221840
Het maakt me allemaal niks uit, ik merk een zeer duidelijk verschil, en ik weet ook 100% zeker dat het niet alleen de gas response is (want ik ben namelijk niet geheel achterlijk). Dus ik ben er blij mee. Laten we het nu weer over leuke BMW's hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199222466
Een vergelijk in pk's heeft alleen maar zin als ze allebei op dezelfde dyno gestaan hebben. Waarschijnlijk haalt een standaard 330 op die dyno 246 pk...

Ik heb 10 jaar geleden eens een tuning gedaan met mijn mustang en die kwam toen uit op ~340 pk. Een paar weken daarna was er een meeting met een mobile dyno waar iedereen die lid was van de club gratis op mocht, dus ik dacht, leuk even vergelijken :) Uit die run kwam ineens maar 290 pk.... Achteraf kwam de aap uit de mouw, Hij (de man van de dyno) was gespecialiseerd in tunen en je kon 'met korting' een afspraak maken om je mustang te tunen. Iedereen had een lage score die dag op zijn dyno..

Maar het belangrijkste is dat je zelf tevrede bent, met dit soort tunes kan er eigenlijk niet veel mis gaan dus als hij lekker rijd en jij bent tevreden, lekker blijven rijden :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 30 april 2021 @ 20:17:48 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199223480
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:16 schreef DX11 het volgende:
Het maakt me allemaal niks uit, ik merk een zeer duidelijk verschil, en ik weet ook 100% zeker dat het niet alleen de gas response is (want ik ben namelijk niet geheel achterlijk).
Nee, jij bent het schoolvoorbeeld van de tevreden klant die gefopt is, zoals voorspeld.

Je bent er voor gewaarschuwd, en nu ga je het proberen goed te zitten lullen. Sterker nog, je vind de dyno uitdraai zelf ook onbetrouwbaar en daarom is het chippen wel goed gegaan :? :?
Dat is echt een kromme banaan recht proberen te lullen.

Mij maakt het niet uit hoor maar geef het gewoon toe, want je hebt nog steeds 0,0 bewijs en je hebt 275 euro betaald dus in je hoofd is de auto "sneller". Of is iedereen in dit topic gek behalve jij :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')