Geen idee eigenlijk, nog niet binnen geweest. Ben al lang blij dat ik eindelijk een droge privé stalling heb! Mag er toch niet klussen en is denk ik te klein ook. Druppellader laat ik er nooit onbeheerd op. Laatst nog bij de buren van een maatje zijn loods een auto afgefikt die aan de druppellader hing.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Cool. Met stroomaansluiting?
[..]
Waarom moet die weg
Hier staat de A112 al 4 jaar ofzo aan de druppellader. En in de jaren daarvoor hing er een motor aan.quote:Op zondag 25 juli 2021 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ik laat de handel 24/7 aan de druppellader hangen. Snap wat je bedoelt, maar moet geen probleem zijn bij goede auto en lader. En verzekering.🤔
160 pmnd.en weinig gebruiken,en milieuzones zijn wel goede verkoop redenen.
Goede auto, daar zeg je al wat..quote:Op zondag 25 juli 2021 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
Ik laat de handel 24/7 aan de druppellader hangen. Snap wat je bedoelt, maar moet geen probleem zijn bij goede auto en lader. En verzekering.🤔
Oh wacht, MRB is 185 euro incl. de fijnstoftax 🥲quote:Op zondag 25 juli 2021 13:49 schreef Hyperdude het volgende:
Arme jij.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh wacht, MRB is 185 euro incl. de fijnstoftax 🥲
Ik zou niet teveel afgaan op dit soort horror verhalen, want die kan je voor elke auto wel vinden. Zo hebben we hier ook een Cooper S uit 2004 die volgens alle verhalen Olieboten zijn, superchargers die snel kapot lopen kantelende zuigers en nog veel meer... Deze is nu 17 jaar oud, verbruikt nauwelijks olie (hoef niet bij te vullen tussen de beurten door) en heeft nog de originele supercharger enz. Km stand: 320000.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Net ook even ingelezen over de 1.6 HDi die in de MINI zit, maar de turbo schijnt wel geregeld kapot te gaan door te krappe oliekanalen. Dus daar heb ik ook geen zin in. Al moet ik zeggen dat ze op het werk wel tevreden zijn, sommige hebben gewoon 200.000km per jaar getuft zonder problemen. Maar dat komt dan door de lange afstanden lijkt me.
Nee ik zoek er altijd wel goed op en het ligt ook aan wat de problemen zijn. Maar de 1.6D heeft gewoon een groot probleem en dat zijn de oliekanalen. Als je daarmee geregeld je turbo kan slopen, dan is dat voor mij gewoon te veel gezeur. Als de turbo 250.000km mee gaat en als je er weer een nieuwe opzet dat 'ie weer zo lang mee gaat vind ik het prima, maar als het ook binnen paar 1000km weer kan (door de verstopte oliekanalen) is dat voor mij een te groot risico. Ik was juist vrij positief over dit blokje omdat ze het op het werk goed doen, zoals ik aangaf. Maar die rijden wel vooral lange afstanden en dan zullen die oliekanalen wel lekker doorspoelen lijkt me.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:32 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik zou niet teveel afgaan op dit soort horror verhalen, want die kan je voor elke auto wel vinden. Zo hebben we hier ook een Cooper S uit 2004 die volgens alle verhalen Olieboten zijn, superchargers die snel kapot lopen kantelende zuigers en nog veel meer... Deze is nu 17 jaar oud, verbruikt nauwelijks olie (hoef niet bij te vullen tussen de beurten door) en heeft nog de originele supercharger enz. Km stand: 320000.
Ja schrok er ook wel weer van haha, absurde MRB prijzen. Nou een volle dieseltank is ook niet heel plezierig meer, was van de week nog 82 euro kwijt. Maar ik haal er wel meer km's uit dan jij op benzine (hoop ikquote:Op maandag 26 juli 2021 22:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Arme jij.
Aan de andere kant kreeg ik vorige week mijn tank niet vol omdat het pinding maar tot ¤123 ging.
Ik zal niet zo snel weer een E46 kopen.... Voor ik weer een BMW koop zal ik mij er sowieso weer goed in verdiepen maar geen zin om mijn volgende auto ook weg te moeten doen in verband roest.quote:Op woensdag 28 juli 2021 12:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee ik zoek er altijd wel goed op en het ligt ook aan wat de problemen zijn. Maar de 1.6D heeft gewoon een groot probleem en dat zijn de oliekanalen. Als je daarmee geregeld je turbo kan slopen, dan is dat voor mij gewoon te veel gezeur. Als de turbo 250.000km mee gaat en als je er weer een nieuwe opzet dat 'ie weer zo lang mee gaat vind ik het prima, maar als het ook binnen paar 1000km weer kan (door de verstopte oliekanalen) is dat voor mij een te groot risico. Ik was juist vrij positief over dit blokje omdat ze het op het werk goed doen, zoals ik aangaf. Maar die rijden wel vooral lange afstanden en dan zullen die oliekanalen wel lekker doorspoelen lijkt me.
Nou ja, ik moet even kijken wat ik doe. Een E46 of E39 op LPG is ook nog een optie. Alleen de MINI leek een mooie optie omdat 'ie lekker licht is, dus relatief lage MRB. Zuinig en toch een leuke auto. Met een E46 of E39 heb je uiteraard ook dingen die stuk kunnen en ook irritant: roest. Maar over het algemeen zijn dat wel betrouwbare wagens en net weer wat moderner dan de E34. En ruim zat voor vakantie, alleen is LPG dan wel een nadeeltje.
[..]
Ja schrok er ook wel weer van haha, absurde MRB prijzen. Nou een volle dieseltank is ook niet heel plezierig meer, was van de week nog 82 euro kwijt. Maar ik haal er wel meer km's uit dan jij op benzine (hoop ik).
1 op 20 in een E90? Handbak diesel neem ik aan dan?quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
M'n E90 verbruikt 1:20. voor die 54,33 euro wegenbelasting per maand vind ik het wel prima.
Fabrieksopgave is zelfs 1:20,4. Misschien als je de kieren afplakt dat je dat kan halen.
Handgeschakeld op benzine. 316i op E5 Euro98 van BP.quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
1 op 20 in een E90? Handbak diesel neem ik aan dan?
Mijn automaat E93 benzine gebruikt 1 op 10, op snelweg 1 op 13 maar beter wordt het niet. Ik heb gelezen dat dat normaal is.
Oh dat is wel netjes dan maar handbak en kleine motor helpt natuurlijk. Ik wist niet eens dat er een 316i bestond dacht dat 320i de kleinste is?quote:Op donderdag 29 juli 2021 09:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Handgeschakeld op benzine. 316i op E5 Euro98 van BP.
316i is bij E90 en F30 de kleinste.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oh dat is wel netjes dan maar handbak en kleine motor helpt natuurlijk. Ik wist niet eens dat er een 316i bestond dacht dat 320i de kleinste is?
F30 316i, in ieder geval de pre-LCI is ook nog een 1.6, met turbo. Daarna vervangen voor een 1.5 3-pitter geloof ik, maar zou best kunnen dat ze die 318i hebben genoemd en toen de 316i vervallen is.quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
316i is bij E90 en F30 de kleinste.
bij de E90 is het ook echt een 1.6 motor, net als vroeger toen de type-aanduiding bij BMW gelijk stond aan de cilinderinhoud.
Inmiddels begint BMW bij 318i
Nouja wat is vroeger?quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
316i is bij E90 en F30 de kleinste.
bij de E90 is het ook echt een 1.6 motor, net als vroeger toen de type-aanduiding bij BMW gelijk stond aan de cilinderinhoud.
Die motor wordt al regelmatig gechipt tot 260 pk / 420 nm.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik zie nu pas dat BMW weer gewoon een handgeschakelde 3 te koop heeft.
Dat is een 4 cilinder 2.0 liter met 156 pk.
Helemaal top. Het downsizen is iets van het verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |