SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Nou, daarover gesproken, ik heb sinds kort de Aftershockz Aeropex en dat werkt echt supergoed! Je hoort én de muziek heel goed en alles wat er om je heen gebeurt. Podcasts luisteren gaat wat minder goed als je eenmaal in de stad aankomt met vrachtwagens e.d., maar dat is dan ook het enige.quote:Op maandag 19 april 2021 10:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
En Hugo is het goede voorbeeld met oordopjes in zijn oren.
Welke oordoppen je ook gebruikt, je zult altijd minder horen dan zonder. Wellicht bij de ene wat beter dan de andere, maar in de basis is het onmogelijk om hetzelfde te kunnen horen.quote:Op maandag 19 april 2021 10:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou, daarover gesproken, ik heb sinds kort de Aftershockz Aeropex en dat werkt echt supergoed! Je hoort én de muziek heel goed en alles wat er om je heen gebeurt. Podcasts luisteren gaat wat minder goed als je eenmaal in de stad aankomt met vrachtwagens e.d., maar dat is dan ook het enige.
Dit zijn dus ook geen oordoppen, ze zitten niet in je oor maar op je schedel.quote:Op maandag 19 april 2021 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Welke oordoppen je ook gebruikt, je zult altijd minder horen dan zonder. Wellicht bij de ene wat beter dan de andere, maar in de basis is het onmogelijk om hetzelfde te kunnen horen.
Zeker omdat je als fietser heel kwetsbaar bent, wil je alles zo goed mogelijk kunnen horen, maar dat is slechts mijn bescheiden mening. Ik vind het bij mijn auto ook razend irritant dat deze zo goed geïsoleerd is, sirenes hoor je verdomd slecht/laat.
quote:Op maandag 19 april 2021 11:45 schreef McM77 het volgende:
Hugo geeft iig het goede voorbeeld, lekker buiten sporten en #RideSolo
@:La_Tramposa: Wat bedoelde je met Castelli mannetje?
Ik vind het ook echt topdingen. Ook chill bij het Zwiften om de buren tevreden te houden maar toch keiharde drum n bass te horen tijdens een race.quote:Op maandag 19 april 2021 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dit zijn dus ook geen oordoppen, ze zitten niet in je oor maar op je schedel.
Ik ben ook heel voorzichtig, ik wil echt alles horen maar dat gaat prima met deze dingen. Ik kan zelfs gesprekken voeren als ik de muziek aan heb staan. Het is een heel gekke ervaring maar het werkt dus met trillingen die door je schedel gaan of zo.
Ik doe ze overigens niet in als ik echt ga fietsen om te fietsen, maar wel bij mijn woon-werk verkeer waar ik meestal rond de 24-26 gemiddeld rijd.
Ik ga voor het Michelinmannetje....quote:Op maandag 19 april 2021 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hugo is het Castellimannetje pur sang.
Vermogen is bij mij ook niet erg constant op de fiets, ook niet als ik het vergelijk met Zwiften. Maar ik denk dat dat een beetje hoort bij het meten op de pedalen? Je kan natuurlijk nooit elke trap precies evenveel druk zetten.quote:Op maandag 19 april 2021 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ga voor het Michelinmannetje....
Gister met wat vrienden wezen MTB'en... Daar bleek nogmaals dat ik wat achterstallig onderhoud heb, dus er moet getrained worden. Nou heb ik tegenwoordig een powermeter op mn fiets zitten, is in mijn geval net zoiets als een hoogtemeter op een boot maar dat terzijde, maar ik vind het vooralsnog nog lastig aflezen.
Het schommelt me nog iets te veel, ook in relatie tot hartslag (waar ik gewend ben naar te kijken). Ondanks dat ik 3s Avg. heb in het scherm. Zaterdag probeerde ik eens rustig te fietsen, en wat me opviel is dat ik totaal verschillende hartslagen kan hebben bij eenzelfde vermogen en vice versa, afhankelijk van wind, ondergrond etc.. Stabiliseert dat nog als ik wat fitter wordt? of moet ik echt gaan wennen aan wat 'strakker' rijden? En wat is dan uiteindelijk beter om aan te houden voor zones, vermogen of hartslag?
3 seconden is heel volatiel he? Even een dijkje oprijden, een paar harde trappen om iemand voorbij te rijden en je schiet van 200 naar 600. Je kan dan beter naar 20 seconden avarage kijken.quote:Op maandag 19 april 2021 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ga voor het Michelinmannetje....
Gister met wat vrienden wezen MTB'en... Daar bleek nogmaals dat ik wat achterstallig onderhoud heb, dus er moet getrained worden. Nou heb ik tegenwoordig een powermeter op mn fiets zitten, is in mijn geval net zoiets als een hoogtemeter op een boot maar dat terzijde, maar ik vind het vooralsnog nog lastig aflezen.
Het schommelt me nog iets te veel, ook in relatie tot hartslag (waar ik gewend ben naar te kijken). Ondanks dat ik 3s Avg. heb in het scherm. Zaterdag probeerde ik eens rustig te fietsen, en wat me opviel is dat ik totaal verschillende hartslagen kan hebben bij eenzelfde vermogen en vice versa, afhankelijk van wind, ondergrond etc.. Stabiliseert dat nog als ik wat fitter wordt? of moet ik echt gaan wennen aan wat 'strakker' rijden? En wat is dan uiteindelijk beter om aan te houden voor zones, vermogen of hartslag?
Rmjk.quote:Op maandag 19 april 2021 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ga voor het Michelinmannetje....
Gister met wat vrienden wezen MTB'en... Daar bleek nogmaals dat ik wat achterstallig onderhoud heb, dus er moet getrained worden. Nou heb ik tegenwoordig een powermeter op mn fiets zitten, is in mijn geval net zoiets als een hoogtemeter op een boot maar dat terzijde, maar ik vind het vooralsnog nog lastig aflezen.
Het schommelt me nog iets te veel, ook in relatie tot hartslag (waar ik gewend ben naar te kijken). Ondanks dat ik 3s Avg. heb in het scherm. Zaterdag probeerde ik eens rustig te fietsen, en wat me opviel is dat ik totaal verschillende hartslagen kan hebben bij eenzelfde vermogen en vice versa, afhankelijk van wind, ondergrond etc.. Stabiliseert dat nog als ik wat fitter wordt? of moet ik echt gaan wennen aan wat 'strakker' rijden? En wat is dan uiteindelijk beter om aan te houden voor zones, vermogen of hartslag?
185 en 215 vind ik nog ambitieusquote:Op maandag 19 april 2021 20:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Rmjk.
Verder, vermogen is geen constante maar een berekende waarde. Ons toerental is niet hoog genoeg om een constant vermogen te kunnen leveren. Dus als je zeg maar 200 watt wilt rijden, dan moet je op je 3s vermogen tussen de 185 en 215 aanhouden.
En in het begin zou ik gewoon hartslag aanhouden. Ik rijd nu ook nog steeds heel veel op hartslag. Vermogen gebruik ik eindelijk alleen bergop en als ik kopbeurten bij het team doe.
In de app lijkt die heel onstabiel. Dat vertekend wel wat..maar idd schommelt wat onder en boven het gemiddelde.quote:Op maandag 19 april 2021 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
185 en 215 vind ik nog ambitieus
@:muzas kijk anders eens naar de ftp test van prof P.A. Troon op 13 april. Dan zie je ook constant fluctuaties. En als hij het mag hebben, mogen wij het ook.
Doen jullie die FTP test op Zwift of gewoon buiten zo hard mogelijk 20 minuten/1 uur fietsen?quote:Op maandag 19 april 2021 22:18 schreef Patroon het volgende:
@:muzas je vermogen is nooit stabiel idd. Ik heb een scherm met 3s, 10s en 30s avg. Bij lange blokken richt ik mij op 30s avg en stuur ik bij met 3s avg. Toen ik 6 jaar geleden met power ging rijden, moest ik ook wennen.. maar dat gaat snel. Je leert ook snel om stabieler te trappen en dan voel je wel hoeveel watt je ongeveer trapt.
Zou wel op vermogens gaan trainen. Wat moet je anders met die powermeter? Teveel zaken beïnvloeden hartslag. Ik kijk in de winter bij duurritten wel naar hartslag. Als de conditie wat minder is en de hartslag dan aan het einde van de rit teveel oploopt, laat ik het vermogen wat zakken. Maar in het seizoen is het 100% op vermogen.
Voor de zones even een ftp test doen. Succes!
Binnen en buiten FTP zijn niet hetzelfde.quote:Op maandag 19 april 2021 23:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Doen jullie die FTP test op Zwift of gewoon buiten zo hard mogelijk 20 minuten/1 uur fietsen?
Of is de conclusie dat je zones niet kloppen?quote:Op maandag 19 april 2021 23:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo zag mijn ritje er vandaag uit:
Qua hartslag heb ik een perfecte herstelrit gedaan
Z1 Recovery 0 - 80% 0 - 143 1h32m 99.9%
Z2 Aerobic 81% - 89% 144 - 159 6s 0.1%
Qua vermogen heb ik herstel en duur gedaan (met wat piekjes vanwege de heuveltjes en wegfietsen bij verkeerslichten):
Z1 Active Recovery 0% - 55% 1 - 182w 40m41s 44.2%
Z2 Endurance 56% - 75% 183 - 248w 39m48s 43.3%
Z3 Tempo 76% - 90% 249 - 297w 9m43s 10.6%
Z4 Threshold 91% - 105% 298 - 347w 84s 1.5%
Z5 VO2 Max 106% - 120% 348 - 397w 17s 0.3%
Z6 Anaerobic 121% - 150% 398 - 496w 6s 0.1%
Mijn normalized power was weer Z2, en mijn gemiddelde power was Z1:
Normalized 196w
Average 182w
Ik ben er derhalve ook nog steeds niet over uit dat je je moet concentreren op hartslag of vermogen, maar gewoon een goede mix van beide. Het moet gewoon leuk blijven dat fietsen. Als je alleen maar meer op cijfertjes gaat letten kan ook gebeuren dat je het plezier in fietsen verliest omdat je geforceerd binnen de cijferlijntjes wilt kleuren.
Dit was buiten. In de winter doe ik het binnen.. hangt er maar net vanaf waar ik de komende periode de trainingen op ga doen.quote:Op maandag 19 april 2021 23:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Doen jullie die FTP test op Zwift of gewoon buiten zo hard mogelijk 20 minuten/1 uur fietsen?
Nee, deze kleine overlap is redelijk normaal. Als er het nu Z1 tegenover Z3 was, dan wordt het een ander verhaal. Andersom is ook niet goed, dus power zone lager dan hartslag zone.quote:Op dinsdag 20 april 2021 05:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of is de conclusie dat je zones niet kloppen?
Een goede herstelrit blijf je onder de 50% van je FTP en doe je zo weinig mogelijk pieken in je vermogen. Dus niet hard aanzetten etc. Een goede herstelrit laat je dus echt alleen je benen vallen en zet je geen kracht.quote:Op maandag 19 april 2021 23:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo zag mijn ritje er vandaag uit:
Qua hartslag heb ik een perfecte herstelrit gedaan
Z1 Recovery 0 - 80% 0 - 143 1h32m 99.9%
Z2 Aerobic 81% - 89% 144 - 159 6s 0.1%
Qua vermogen heb ik herstel en duur gedaan (met wat piekjes vanwege de heuveltjes en wegfietsen bij verkeerslichten):
Z1 Active Recovery 0% - 55% 1 - 182w 40m41s 44.2%
Z2 Endurance 56% - 75% 183 - 248w 39m48s 43.3%
Z3 Tempo 76% - 90% 249 - 297w 9m43s 10.6%
Z4 Threshold 91% - 105% 298 - 347w 84s 1.5%
Z5 VO2 Max 106% - 120% 348 - 397w 17s 0.3%
Z6 Anaerobic 121% - 150% 398 - 496w 6s 0.1%
Mijn normalized power was weer Z2, en mijn gemiddelde power was Z1:
Normalized 196w
Average 182w
Ik ben er derhalve ook nog steeds niet over uit dat je je moet concentreren op hartslag of vermogen, maar gewoon een goede mix van beide. Het moet gewoon leuk blijven dat fietsen. Als je alleen maar meer op cijfertjes gaat letten kan ook gebeuren dat je het plezier in fietsen verliest omdat je geforceerd binnen de cijferlijntjes wilt kleuren.
Ik denk dat als het een echt vlakke rit was geweest, dat het qua power veel mooier zou zijn geweest. Mijn gemiddelde hartslag was 126, en de hoogste hartslag was het klimmetje om mijn huis te bereiken. Je zult ook zien dat mijn hartslag heel erg fluctueert tijdens de rit.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een goede herstelrit blijf je onder de 50% van je FTP en doe je zo weinig mogelijk pieken in je vermogen. Dus niet hard aanzetten etc. Een goede herstelrit laat je dus echt alleen je benen vallen en zet je geen kracht.
Ik deed toevallig gisteren ook een herstelrit:
Z1 Active Recovery 0% - 56% 1 - 173w 50m 77.9%
Z2 Endurance 57% - 76% 174 - 235w 11m47s 18.4%
Z3 Tempo 77% - 88% 236 - 272w 75s 1.9%
Z4 Threshold 89% - 105% 273 - 325w 60s 1.6%
Z5 VO2 Max 106% - 155% 326 - 480w 7s 0.2%
Hartslag
Z1 Recovery 0 - 81% 0 - 145 1h3m 99.4%
Z2 Aerobic 82% - 89% 146 - 160 23s 0.6%
Mijn conclusie was onderweg ook al dat ik net iets te hard tegen de wind in reed.
Als je op vermogen rijdt moet je je niet teveel blind staren op het vermogen, de zones zijn breed dus je hoeft niet constant naar de cijfertjes te kijken. Die zones zoals ik hierboven laat zien laten ook niet altijd de werkelijkheid zien. Stel je Z2 begint vanaf 180w. Als je dan ook maar even 181w trapt telt die voor Z2 en niet meer Z1. Terwijl er in je lichaam echt niet veel anders gebeurd tussen 180 en 181w. Op papier zijn de zones harde lijnen, maar in het lichaam is het geen aan/uit knop. Die zones vervagen in elkaar over. Als je dat weet, ga je ook minder druk maken of het Z1 of Z2 is. Je kan bij herstel prima even kort onderin Z2, maar je moet niet bovenin die zone gaan zitten.
@:realbizkit666
Jouw rit is wel een mooi voorbeeld waarom je juist wel meer op vermogen moet focussen. Als je die rit op hartslag focust doe je qua herstel echt teveel. Ik heb dat zelf ook, tijdens een hertelrit komt mijn hartslag niet echt boven de 135, terwijl mijn hertelzone hartslag tot 145 gaat. Zou ik mij focussen op hartslag, dan was ik harder gaan rijden..terwijl ik met het vermogen al boven in de herstelzone zat.
Ja zeker, dat reageert direct.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:53 schreef Zwansen het volgende:
Het lastige bij hartslag vind ik zelf de vertraging die erin zit. Als ik even een paar seconden flink aanzet na een bocht zie ik dat vrijwel niet aan mijn hartslag. Ik zou dus een hele rit een aantal van die sprintjes kunnen doen, maar hartslag-technisch toch een rustig herstelritje kunnen fietsen.
Zie je die korte sprintjes wel terug in je (gemiddelde) vermogen?
In je gemiddelde vermogen niet/nauwelijks natuurlijk. In je vermogensgrafiek wel heel duidelijk, immers gaan die sprintjes/aanzetten op vermogen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:53 schreef Zwansen het volgende:
Het lastige bij hartslag vind ik zelf de vertraging die erin zit. Als ik even een paar seconden flink aanzet na een bocht zie ik dat vrijwel niet aan mijn hartslag. Ik zou dus een hele rit een aantal van die sprintjes kunnen doen, maar hartslag-technisch toch een rustig herstelritje kunnen fietsen.
Zie je die korte sprintjes wel terug in je (gemiddelde) vermogen?
Wel in je vermogen, amper in je gemiddelde vermogen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:53 schreef Zwansen het volgende:
Het lastige bij hartslag vind ik zelf de vertraging die erin zit. Als ik even een paar seconden flink aanzet na een bocht zie ik dat vrijwel niet aan mijn hartslag. Ik zou dus een hele rit een aantal van die sprintjes kunnen doen, maar hartslag-technisch toch een rustig herstelritje kunnen fietsen.
Zie je die korte sprintjes wel terug in je (gemiddelde) vermogen?
Flink aanzetten is dan ook sowieso geen herstel meer. Gewoon na een bocht aanzetten moet niet een grote piek geven, bij een verkeerslicht is de piek meestal wel groter.quote:Op dinsdag 20 april 2021 08:53 schreef Zwansen het volgende:
Het lastige bij hartslag vind ik zelf de vertraging die erin zit. Als ik even een paar seconden flink aanzet na een bocht zie ik dat vrijwel niet aan mijn hartslag. Ik zou dus een hele rit een aantal van die sprintjes kunnen doen, maar hartslag-technisch toch een rustig herstelritje kunnen fietsen.
Zie je die korte sprintjes wel terug in je (gemiddelde) vermogen?
Het is niet altijd de betere volgens mij, maar wel een directere link naar prestatie. Als jij blokjes traint op 300 watt ben je vrij zeker dat je uiteindelijk in de wedstrijd ook 300 watt kunt rijden. Als je blokjes traint op hartslag kun je inderdaad soms te licht en soms te zwaar trainen omdat hartslag door meer factoren beinvloed wordt.quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef muzas het volgende:
Thanks allen, interessant. Ik moet me maar wat meer in gaan lezen ook...
Ik begreep altijd dat vermogen de betere is om op te trainen, vergeleken met hartslag. Maar al op de tacx deze winter viel me op dat met elk blokje op X watt, de gemiddelde hartslag gedurende zo'n blok toeneemt. Dat zal ook met duurritten zo zijn denk ik? Plus dat je een kutdag kan hebben ofzo? Dat je dus qua vermogen wel in je duurzone zit, maar je harstlag veel te hoog zit.. ofzo.
Voorlopig maar gewoon fietsen, en uberhaupt eens wat data verzamelen.
Mijn ervaring is dat mijn hartslag per dag meer schommelt in de winter als mijn conditie minder is. Zodra de vorm beter wordt blijft mijn hartslag ook stabieler. Om dit te begrijpen moet je je even verdiepen in de energiesystemen van je lichaam en welke veranderingen er plaatsvinden door training (verhogen bloedplasma volume, aanmaak mitochondriën etc).quote:Op dinsdag 20 april 2021 12:29 schreef muzas het volgende:
Thanks allen, interessant. Ik moet me maar wat meer in gaan lezen ook...
Ik begreep altijd dat vermogen de betere is om op te trainen, vergeleken met hartslag. Maar al op de tacx deze winter viel me op dat met elk blokje op X watt, de gemiddelde hartslag gedurende zo'n blok toeneemt. Dat zal ook met duurritten zo zijn denk ik? Plus dat je een kutdag kan hebben ofzo? Dat je dus qua vermogen wel in je duurzone zit, maar je harstlag veel te hoog zit.. ofzo.
Voorlopig maar gewoon fietsen, en uberhaupt eens wat data verzamelen.
Blokjes tot 1 minuut heeft op vermogen weinig zin. Als je dat goed doet sta je 30s op je pedalen en geen tijd om op je klokje te kijken. Op hartslag heeft dan ook geen nut. Mijn garmin laat ook altijd de avg power last lap zien. Ik kan dan na de interval nog rustig kijken of het vermogen wat is wat het moet zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2021 13:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is niet altijd de betere volgens mij, maar wel een directere link naar prestatie. Als jij blokjes traint op 300 watt ben je vrij zeker dat je uiteindelijk in de wedstrijd ook 300 watt kunt rijden. Als je blokjes traint op hartslag kun je inderdaad soms te licht en soms te zwaar trainen omdat hartslag door meer factoren beinvloed wordt.
Ik zou het altijd in samenhang bekijken. Voor blokjes tot 1 minuut heeft trainen op hartslag echt 0 zin vanwege de vertraging. Voor duurtrainingen is het wellicht lekkerder om onder een bepaalde hartslag te blijven, een keer aanzetten bij een stoplicht heeft echt geen effect op het trainingseffect.
Als je constateert dat je hartslag op een gegeven moment niet meer makkelijk omhoog gaat, of dat hij juist elke dag/week hoger wordt bij hetzelfde vermogen, moet je misschien eens kijken of je niet aan het overtrainen bent.
Uiteindelijk is je gevoel vaak toch de beste raadgever.
Het is dan ook gewoon tijd dat we weer bij elkaar mogen komen, dat Gripper een meet organiseert en dan heb jij weer een trainingsdoel.quote:Op dinsdag 20 april 2021 14:16 schreef muzas het volgende:
Vooralsnog is die hele powermeter in mijn geval meer een manier om te zien dat ik idd tegenwind heb
Stond paar posts boven jequote:
quote:Op dinsdag 20 april 2021 14:16 schreef muzas het volgende:
Vooralsnog is die hele powermeter in mijn geval meer een manier om te zien dat ik idd tegenwind heb
Rondje Tankenberg + Paasberg is wel de klassieker. Vanuit Enschede kan je ook mooi over het vliegveld bijvoorbeeld. Er is ook nog wel een andere mooie en populaire binnendoor weg achter de golfbaan langs.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben komend weekend in omgeving Enschede. Heeft iemand nog een leuk gpxje of anderszins tips voor daar?
Ik had altijd een standaard route vanaf de Deurningerstraat, vliegveld, Wilmersberg, rondje Tankenberg, langs dat houten pad doorsteken naar de Paasberg en dan weer terug. Was wel mooi.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rondje Tankenberg + Paasberg is wel de klassieker. Vanuit Enschede kan je ook mooi over het vliegveld bijvoorbeeld. Er is ook nog wel een andere mooie en populaire binnendoor weg achter de golfbaan langs.
En verder is rond Ootmarsum en Nutter erg mooi. En als je de grens over durft kan je voor de combi Muhlenberg (heel steil) + Bad Bentheim gaan.
Vanuit Twente kan je ook eens richting Horstmar proberen. Dat is wel al snel 100 km. Dan heb je wel wat langere, niet zo steile klimmetjes.
Ah, overheen gelezen. Erg gaaf!quote:Op dinsdag 20 april 2021 16:54 schreef ddx het volgende:
[..]
Stond paar posts boven je
Wikkit ;
https://wikkit.nl/de-enig(...)dellen/wikkit-L-Nino
Afgelopen weekend ff goed uitgetest, zaterdag in duinen en strand.
Zondag gravelpaadjes (en veel asfalt) en rond Hilversum onverhard.
tvp.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Rondje Tankenberg + Paasberg is wel de klassieker. Vanuit Enschede kan je ook mooi over het vliegveld bijvoorbeeld. Er is ook nog wel een andere mooie en populaire binnendoor weg achter de golfbaan langs.
En verder is rond Ootmarsum en Nutter erg mooi. En als je de grens over durft kan je voor de combi Muhlenberg (heel steil) + Bad Bentheim gaan.
Vanuit Twente kan je ook eens richting Horstmar proberen. Dat is wel al snel 100 km. Dan heb je wel wat langere, niet zo steile klimmetjes.
Ja hoorrrrr.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
De eerste 2 weken van mei ben ik weer in Epe, dus als iemand zin heeft om dan een rondje samen te fietsen houd ik mij aanbevolen.
Je mag Duitsland niet in nu toch?quote:Op woensdag 21 april 2021 10:34 schreef Fretwork het volgende:
Je kan vanaf Enschede ook even snel naar Tecklenburg rijden, dan kan je echt mooi klimmen.
Ah kut man, sterkte de komende tijd. Heb je al getekend?quote:Op woensdag 21 april 2021 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja hoorrrrr.
Ik ben nu toch werkeloos, het gaat blijkbaar slecht met het bedrijf, dus mijn functie houd op te bestaan.
maw, ik heb tot juni vakantie en ga daarna uitkering trekken. Heb dus mooi de tijd om te fietsen.![]()
Maar ik ben wel traag
Pff, zou kunnen, ik dacht eventueel met een zelftest?quote:Op woensdag 21 april 2021 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je mag Duitsland niet in nu toch?
Och, krijg een zak geld mee en er is werk zat. Dus ik maak me geen zorgen.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ah kut man, sterkte de komende tijd. Heb je al getekend?
Van de ene kant vind ik het leuk dat je meer tijd hebt om te fietsen, van de andere kant vind ik het klote voor je dat je geen werk meer hebt.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja hoorrrrr.
Ik ben nu toch werkeloos, het gaat blijkbaar slecht met het bedrijf, dus mijn functie houd op te bestaan.
maw, ik heb tot juni vakantie en ga daarna uitkering trekken. Heb dus mooi de tijd om te fietsen.![]()
Maar ik ben wel traag
Nee. Je moet een officieel reiscertificaat hebben. Kost rond de 100 euro om dit te krijgen. Moet via een commerciële teststraat.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Pff, zou kunnen, ik dacht eventueel met een zelftest?
Ik was ook nog vergeten te vermelden dat de sfeer binnen het bedrijf toch al helemaal kut geworden was en dat alle leuke/goede mensen langzaam maar zeker er uit gaan...quote:Op woensdag 21 april 2021 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Van de ene kant vind ik het leuk dat je meer tijd hebt om te fietsen, van de andere kant vind ik het klote voor je dat je geen werk meer hebt.
En ik prefereer gezellig samen fietsen altijd boven hard en snel fietsen, dus dat komt helemaal goed. We hebben contact via DM/Whatsapp.
Dat zou heel leuk zijn.quote:Op woensdag 21 april 2021 12:51 schreef Fretwork het volgende:
Als team Epe een weekendritje doet wil ik ook wel aansluiten
Verbouwmeet?quote:Op woensdag 21 april 2021 14:12 schreef Gripper het volgende:
Laat ik nou net in de maand mei en juni genoeg werk voor je hebben kano! Als je je verveelt mag je altijd een dagje komen helpen
Ai, sterkte! Ik zat eind vorig jaar even in die situatie. Op dat moment even kut, maar had gelukkig vrij snel iets anders en ik zit nu veel beter op m’n plek met veel betere arbeidsvoorwaarden. Zie het maar als een kans!quote:Op woensdag 21 april 2021 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja hoorrrrr.
Ik ben nu toch werkeloos, het gaat blijkbaar slecht met het bedrijf, dus mijn functie houd op te bestaan.
maw, ik heb tot juni vakantie en ga daarna uitkering trekken. Heb dus mooi de tijd om te fietsen.![]()
Maar ik ben wel traag
Precies dat zei ik een week voor ik het hoorde tegen een collegaquote:Op woensdag 21 april 2021 14:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ai, sterkte! Ik zat eind vorig jaar even in die situatie. Op dat moment even kut, maar had gelukkig vrij snel iets anders en ik zit nu veel beter op m’n plek met veel betere arbeidsvoorwaarden. Zie het maar als een kans!
En fietstechnisch gezien pak je het goed aan, ik was per 15 december vrijgesteld van werk, maar toen gingen de scholen dicht en een tijdje later kregen we ook nog een echte winter.
Jij kan straks heerlijk in de lente je kilometers gaan maken.
Is dat zo interessant ja? Ik dacht dat over de grens het wat interessanter werd?quote:Op zondag 25 april 2021 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Heerlijk weekendje gehad in Lonneker/Enschede! Niet heel lang gefietst, 2x 45km, maar toch al genoeg meegekregen van de mooie omgeving!
Waarschijnlijk wel, maar dat gaat nu niet he.quote:Op zondag 25 april 2021 20:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Is dat zo interessant ja? Ik dacht dat over de grens het wat interessanter werd?
Twente heeft nog zoveel meer te bieden.quote:Op zondag 25 april 2021 20:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat gaat nu niet he.
Voor mij als Randstadfietser is het al heel fijn om daar te kunnen fietsen over brede wegen zonder stoplichten. En ik vond de Tankenberg best een grappige klim! Vrijdag reed ik heel rustig omdat ik met een vriendin was die bijna nooit fietst. Vandaag wilde ik hem nog een keer doen, maar toen had ik mijn route verkeerd getekend waardoor ik van de verkeerde kant erop kwam.. En nog een rondje ging me iets te ver.
Maar mooi landschap vond ik het. Een hertje dat in alle vroegte voor me uit rende over de weg, overal die kapelletjes en mooie boerderijen.
Ik kom zeker nog een keertje terug!quote:Op zondag 25 april 2021 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Twente heeft nog zoveel meer te bieden.
En de fietsers hier zie ik op Strava ook wel vaak Du erbij pakken. Wordt waarschijnlijk gewoon gedoogt.
Als je dat al mooi vind dan moet je eens rond Markelo/Holten/Hellendoorn in een huisje. Echt genieten.quote:Op zondag 25 april 2021 20:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik kom zeker nog een keertje terug!
Nu ook niet zoveel gefietst omdat ik op zaterdag ook een zware hardlooptraining heb gedaan, in het bos rondom de vliegbasis, dat was ook mooi.
Er zijn ook genoeg mensen die niet snappen dat wielrennen leuk is. Er zijn genoeg mensen die lekker all-in willen luieren aan het zwembad met een lekkere cocktail in de hand.quote:Op zondag 25 april 2021 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snap dus echt zo erg niet dat mensen liever in een resort in Rhodos gaan zitten waar je niet eens het hotelterrein af mag dan gewoon ergens in Nederland waar je op mooie plekken kunt wandelen, fietsen, rennen
Maarja die mensen zullen wel op meer punten verschillen van ons.
Vind ik ook leuk! Zeker na het fietsen. Met dat zwembad kan je meteen ook weer trainen voor een triathlonquote:Op zondag 25 april 2021 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die niet snappen dat wielrennen leuk is. Er zijn genoeg mensen die lekker all-in willen luieren aan het zwembad met een lekkere cocktail in de hand.
En zich volstoppen, 4x per dag met matig bereid voedsel. Zo mij mogelijk doen en zo veel mogelijk eten en drinken.quote:Op zondag 25 april 2021 20:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die niet snappen dat wielrennen leuk is. Er zijn genoeg mensen die lekker all-in willen luieren aan het zwembad met een lekkere cocktail in de hand.
Exact. Ik kan best rustig een boek lezen met een drankje en wat lekkers, maar dan wel het liefste nadat ik een berg heb beklommen, of een stuk heb hardgelopen, of gefietst.quote:Op zondag 25 april 2021 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, relaxen is zoveel fijner als je je eerst buiten hebt uitgeleefd!
Gewoon een paar dagen zo hard sporten dat je die rustdag echt nodig hebtquote:Op zondag 25 april 2021 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet wel zeggen dat het moeilijker wordt om eens een dag niets te doen. Soort schuldig voelen dat je niet sport.
Augustus Italië geboekt, maar tegen die tijd heb ik een auto zonder trekhaak.quote:
2 kinderen en een vrouwquote:Op zondag 25 april 2021 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
FIets in de kofferbak kan toch ook primaOf moeten er ook nog kinders mee..
Jezus man, op het dak, op de achterklep... zoveel opties.quote:Op zondag 25 april 2021 22:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Augustus Italië geboekt, maar tegen die tijd heb ik een auto zonder trekhaak.
Heb al gekeken om daar een fiets te huren, maar is nog best lastig. Moet er niet aan denken om 2 weken in Italië te zitten zonder fiets.![]()
Op het dak heb ik paar jaar geleden gedaan. Nadeel is dat bii hard rijden je fiets zo hard trilt dat ik bang ben dat m’n frame het niet overleeft. Bij 120 km/h houdt het wel op. En door Duitsland met 120 schiet niet echt op.quote:Op zondag 25 april 2021 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jezus man, op het dak, op de achterklep... zoveel opties.
Die krachten zijn niets vergeleken met als jij erop zit en door de bocht knalt. Het kost wel wat extra benzine.quote:Op zondag 25 april 2021 22:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op het dak heb ik paar jaar geleden gedaan. Nadeel is dat bii hard rijden je fiets zo hard trilt dat ik bang ben dat m’n frame het niet overleeft. Bij 120 km/h houdt het wel op. En door Duitsland met 120 schiet niet echt op.
Een carbon frame kan daar ook tegen?quote:Op zondag 25 april 2021 22:40 schreef Z het volgende:
[..]
Die krachten zijn niets vergeleken met als jij erop zit en door de bocht knalt. Het kost wel wat extra benzine.
Waarom niet?quote:
Tot 140/150 vond ik met fietsen achterop iig geen probleem. Op het dak geen ervarin gmee.quote:Op zondag 25 april 2021 22:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op het dak heb ik paar jaar geleden gedaan. Nadeel is dat bii hard rijden je fiets zo hard trilt dat ik bang ben dat m’n frame het niet overleeft. Bij 120 km/h houdt het wel op. En door Duitsland met 120 schiet niet echt op.
Geen idee, ik ben geen expert, maar ik heb wel eens gelezen dat een carbon frame wat minder goed tegen puntbelasting kan en ook minder goed tegen krachten die vanaf de zijkant op het frame komen (bijvoorbeeld als je hard door een hobbel of voegoverhang rijdt).quote:
Ik heb weliswaar een stalen fiets maar een carbon vork. Voor mijn Thule op het dak gaat het voorwiel eruit. Voorwiel wordt vastgeklemd. En dat zit muurvast.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |