Vergeet nog een belangrijke invloedsfactor niet; de tendens in de media.quote:Op zondag 18 april 2021 19:03 schreef Vasilevski het volgende:
Ben ik de enige die dat niet meer boeiend vindt? Dat koffiedik kijken, dat dagelijks lekken of ze nu weer positief of negatief gestemd zijn. Al die stemmingswisselingen worden gebaseerd op modellen die wij toch niet kunnen beoordelen.
En daarom maak je je druk over 4 mensen in een 208. Juist.quote:Op zondag 18 april 2021 18:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De keuzes van een ander om bij mij op bezoek te komen als ik dat niet wil? Inderdaad joh, zou ik me niet druk over mogen maken.
De reden dat ik me druk maak: Mijn ouders, en vooral mn pa, hebben niet de beste gezondheid. Ze zijn bijna aan de beurt voor vaccinatie, ik wil niet dat ze wat overkomt. Vooral niet omdat ze de enige personen zijn waar ik echt contact mee heb. Ik zou het verschrikkelijk vinden als blijkt dat ik ze heb besmet en ze daardoor overlijden. Precies dit is net nog gebeurd in onze familie met een oom en nichtje. Ik zou niet met die situatie kunnen leven.
Ik snap jou echt niet. Aan de ene kant zeg je kom niet, straks overkomt je wat.quote:Op zondag 18 april 2021 18:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De keuzes van een ander om bij mij op bezoek te komen als ik dat niet wil? Inderdaad joh, zou ik me niet druk over mogen maken.
De reden dat ik me druk maak: Mijn ouders, en vooral mn pa, hebben niet de beste gezondheid. Ze zijn bijna aan de beurt voor vaccinatie, ik wil niet dat ze wat overkomt. Vooral niet omdat ze de enige personen zijn waar ik echt contact mee heb. Ik zou het verschrikkelijk vinden als blijkt dat ik ze heb besmet en ze daardoor overlijden. Precies dit is net nog gebeurd in onze familie met een oom en nichtje. Ik zou niet met die situatie kunnen leven.
Bij een volle stempelkaart met 10 testen krijg je er één gratis.quote:Op zondag 18 april 2021 17:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hugo is nu bezig om die te maken.
Waar komen dan die 8.000 besmettingen per dag vandaan?quote:Op zondag 18 april 2021 17:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bergen onderzoeken hebben inmiddels aangetoond dat de scholen niet de driver zijn achter de pandemie. Dat zijn onderzoeken die gedaan zijn in Noorwegen, Zweden en Duitsland. Daarnaast de schade die je veroorzaakt met het sluiten van scholen is vele male groter.
[ twitter ]
Ik zei het toch?quote:
kan zo aantal mogelijkheden bedenken:quote:Op zondag 18 april 2021 19:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar komen dan die 8.000 besmettingen per dag vandaan?
Los van het feit of je er voor of tegen bent, dat je gaat kijken of bestaande dingen weer open kunnen om de maatschappelijke schade te beperken daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Dat je iets dat er nog niet is, gaat creëren voor 10.000 vind ik het andere uiterste.quote:Op zondag 18 april 2021 19:11 schreef falling_away het volgende:
Toch ben ik niet per definitie tegen de testevenementen.. Stel over een paar maanden of een jaar lopen de cijfers weer enorm op door een nieuwe variant, gaat iedereen dan klagen dat alles weer op slot moet omdat we niet hebben getest hoe zaken toch open kunnen blijven onder die omstandigheden? Ook dat geklaag van de ziekenhuizen snap ik niet aangezien de kans op een flinke uitbraak nihil is omdat iedereen getest is.
Dat het 1 miljard Euro moet kosten daar snap ik dan wel niks van.
Of mis ik soms iets?
Samenleving straft het wel af, geduld.quote:Op zondag 18 april 2021 19:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik zei het toch?
Even voor iedereen die zei dat ik stom was en het niet begreep in die andere thread: wat zei ik? heh? Het gaat gewoon door. Deal with it.
quote:
Er zijn al testen uitgevoerd met kleinere evenementen.. Als je festivals wil laten doorgaan zul je ook op grotere schal moeten testen.quote:Op zondag 18 april 2021 19:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Los van het feit of je er voor of tegen bent, dat je gaat kijken of bestaande dingen weer open kunnen om de maatschappelijke schade te beperken daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Dat je iets dat er nog niet is, gaat creëren voor 10.000 vind ik het andere uiterste.
Dit kleinere zijn nog niet eens afgerond.quote:Op zondag 18 april 2021 19:16 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn al testen uitgevoerd met kleinere evenementen.. Als je festivals wil laten doorgaan zul je ook op grotere schal moeten testen.
Dit. Ik snap heus wel dat je dat plan van met z'n allen in een auto en dan vier personen op bezoek bij jou niet geslaagd vindt. Maar is vooral dat vervoer niet hun eigen keus? Het zijn volwassen mensen.quote:Op zondag 18 april 2021 19:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik snap jou echt niet. Aan de ene kant zeg je kom niet, straks overkomt je wat.
Aan de andere kant zeg je, pleur maar op, ik wil je nooit meer spreken.
Is iedereen alweer vergeten dat ze het eerst met 1500 mensen hebben getest ?quote:Op zondag 18 april 2021 19:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Los van het feit of je er voor of tegen bent, dat je gaat kijken of bestaande dingen weer open kunnen om de maatschappelijke schade te beperken daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Dat je iets dat er nog niet is, gaat creëren voor 10.000 vind ik het andere uiterste.
Lijkt me nogal voorbarig: 'geen enkele conclusie', want 'test is niet verplicht'. 80-85% doet tot nu toe volgens mij keurig mee met die test achteraf.quote:
Onverantwoord, het perspectief wordt volledig weggegooid door te snelle versoepelingen. Die kutwinkels worden continu beloond door het constante muiten, als laatste dicht, als eerste open. De avondklok en éénbezoekersregel zijn echt wel effectief en hadden beter gehandhaafd kunnen worden. Het openen van de buitenschoolse opvang is al helemaal risicovol en het openen van het hoger onderwijs zorgt voor veel drukkere treinen en bussen. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik ben bang dat de tweede stap versoepelingen (opening sportscholen) moet worden uitgesteld of dat er zelfs versoepelingen moeten worden teruggedraaid.quote:
Meer dan een miljoen mensen wilden een kaartje. Dat is 10+ % van de volwassen bevolking. Minder dan 150.000 hebben nu getekend. Het meerendeel vind het prima hoor.quote:Op zondag 18 april 2021 19:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Samenleving straft het wel af, geduld.
Dat is voor Fieldlab geen onderdeel van het onderzoek. Zeggen ze zelf.quote:Op zondag 18 april 2021 19:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me nogal voorbarig: 'geen enkele conclusie', want 'test is niet verplicht'. 80-85% doet tot nu toe volgens mij keurig mee met die test achteraf.
... wat....wat... WAT? Weten ze nou zelf niet wat ze testen daar?quote:
Klopt, iedere week wel 1, maar niet dit festival. Had gekeken of je de organisatie van een festival dat normaal rond deze tijd gepland stond tegenmoet had willen komen. Als je al iets wil organiseren.quote:Op zondag 18 april 2021 19:19 schreef eragon2890 het volgende:
En wat bedoel je er nog niet is? Festivals hebben we al decennia
Oh ja, eens dan. Ik ga er nooit heen, veel te hutje mutje zwetend op elkaar bier zuipen springen en eventueel in de regen en of hitte terwijl je elkaar niet kan verstaan door de teringherie is mijn persoonlijke visie van de Hel, maar ik gun het iedereen die ervan houd net als ik mijn conventies weer terug wil en anderen theaters etc.quote:Op zondag 18 april 2021 19:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, iedere week wel 1, maar niet dit festival. Had gekeken of je de organisatie van een festival dat normaal rond deze tijd gepland stond tegenmoet had willen komen. Als je al iets wil organiseren.
Wetenschappelijk onderzoekquote:
Dan niet vergeten je bril op te doen.quote:Op zondag 18 april 2021 19:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een mondkapje opgezet tijdens het fietsen. Af en kwam ik zwermen insecten tegen, die in mijn neus en oren landden. Mondkapje hielp niet voor oren, maar daar kropen ze zelf weer uit, in mijn neus bleven ze steeds erger plakken. Mondkapje, best wel handig in de Biesbosch.
Ze kunnen niet anders.quote:Op zondag 18 april 2021 19:43 schreef leolinedance het volgende:
28 april terrassen open en avondklok eraf. Zou tijd worden.
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op zondag 18 april 2021 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek![]()
Benieuwd welke onderzoeksvragen bedacht zijn en welke data écht daadwerkelijk onderzocht wordt en met welke methodieken
En of er iets uit komt
Vaag verhaal op alle vlakken
Ze kunnen hendig anders.quote:Op zondag 18 april 2021 19:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders.
Het is genoeg geweest.
Alle obese en overige kwetsbaren (zo die er nog zijn) isoleren en back to business!!!!
Ja ik word er helemaal niet cynisch van verderquote:Op zondag 18 april 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden
En Frankrijk doet er vandaag nog een schepje bovenop, nu op het Franse nieuws. En ze mogen daar al bijna niets, lock-down, avondklok, reisverbod, controles bij mensen thuis en giga-boetes (tot ¤3750).quote:Op zondag 18 april 2021 19:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Ze kunnen niet anders.
Het is genoeg geweest.
Alle obese en overige kwetsbaren (zo die er nog zijn) isoleren en back to business!!!!
Heb je wel iets van een CV in je bunker?quote:Op zondag 18 april 2021 19:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Onverantwoord, het perspectief wordt volledig weggegooid door te snelle versoepelingen. Die kutwinkels worden continu beloond door het constante muiten, als laatste dicht, als eerste open. De avondklok en éénbezoekersregel zijn echt wel effectief en hadden beter gehandhaafd kunnen worden. Het openen van de buitenschoolse opvang is al helemaal risicovol en het openen van het hoger onderwijs zorgt voor veel drukkere treinen en bussen. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik ben bang dat de tweede stap versoepelingen (opening sportscholen) moet worden uitgesteld of dat er zelfs versoepelingen moeten worden teruggedraaid.
Donald Trumpquote:Op zondag 18 april 2021 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal in gang gezet door The Donald toch?
Ja hee heb ik vanmiddag voor niks een verklaring uitgeprint voor de avondklokquote:
quote:Op zondag 18 april 2021 20:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja hee heb ik vanmiddag voor niks een verklaring uitgeprint voor de avondklok![]()
Een klap in het gezicht voor alle bomen.
Dat wordt de volgende ochtend wat later starten met werkenquote:
Wat is dat altijd voor een gezeur met die alcoholklok, laat die maar lekker in stand blijven. Of liever gewoon tijdelijk een alcoholklok van 0:00 tot 23:59. Scheelt ook qua thuisbezoek en dergelijke.quote:
Jij bent vast heel gezellig op feestjesquote:Op zondag 18 april 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is dat altijd voor een gezeur met die alcoholklok, laat die maar lekker in stand blijven. Of liever gewoon tijdelijk een alcoholklok van 0:00 tot 23:59. Scheelt ook qua thuisbezoek en dergelijke.
We zitten in een crisis en in principe mag je al vier maanden vrij weinig. Wat is er dan op tegen om dan ook het alcoholgebruik tijdelijk aan banden te leggen?quote:Op zondag 18 april 2021 20:46 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Jij bent vast heel gezellig op feestjes
Omdat het een totaal zinloze maatregel is? Totaal zinloos, in het kwadraat.quote:Op zondag 18 april 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is dat altijd voor een gezeur met die alcoholklok, laat die maar lekker in stand blijven. Of liever gewoon tijdelijk een alcoholklok van 0:00 tot 23:59. Scheelt ook qua thuisbezoek en dergelijke.
Dat laatste was natuurlijk de uitkomst na een woordenwisseling, niet iets dat ik wens. We zullen zien hoe het loopt, voorlopig zal het zeker even rustig blijven.quote:Op zondag 18 april 2021 19:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik snap jou echt niet. Aan de ene kant zeg je kom niet, straks overkomt je wat.
Aan de andere kant zeg je, pleur maar op, ik wil je nooit meer spreken.
Wij weten niet of de alcoholklok zinloos is, dat wordt beweert, maar er is geen bewijs dat het zinloos is.quote:Op zondag 18 april 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het een totaal zinloze maatregel is? Totaal zinloos, in het kwadraat.
Proportionaliteit, subsidiariteit.quote:Op zondag 18 april 2021 20:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We zitten in een crisis en in principe mag je al vier maanden vrij weinig. Wat is er dan op tegen om dan ook het alcoholgebruik tijdelijk aan banden te leggen?
Zo werkt het dan ook niet. Het is aan de voorstanders om met bewijzen te komen.quote:Op zondag 18 april 2021 20:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wij weten niet of de alcoholklok zinloos is, dat wordt beweert, maar er is geen bewijs dat het zinloos is.
Oh, maar dan kunnen we autorijden ook wel aan banden leggen; immers gaan mensen met de auto hooguit naar het werk of naar de supermarkt of naar een andere plek waar andere mensen samenkomen en dat moeten we voorkomen. Dus vanaf nu mag je maximaal 35 kilometer per week rijden, kom je daarboven: boete.quote:Op zondag 18 april 2021 20:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We zitten in een crisis en in principe mag je al vier maanden vrij weinig. Wat is er dan op tegen om dan ook het alcoholgebruik tijdelijk aan banden te leggen?
Normaal wel, maar zo werkt het nu ook weer niet.quote:Op zondag 18 april 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo werkt het dan ook niet. Het is aan de voorstanders om met bewijzen te komen.
Oh?quote:Op zondag 18 april 2021 21:04 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Normaal wel, maar zo werkt het nu ook weer niet.
Bedoel meer dat er maatregelen genomen zijn zonder dat meteen duidelijk is in hoeverre het werkt. Bv de avondklok.quote:Op zondag 18 april 2021 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh?
Je zou dit op het voorzorgsbeginsel gooien, dat lijkt me ten aanzien van dat alcoholverbod echt je reinste onzin.
Nee er waren aanvragen voor een miljoen kaartjes, niet door individuele mensen. En je mocht 4 kaartjes op aanvragen. Dat betekent dat voor 4 personen je dus 16 aanvragen gehad zou kunnen hebben. Al die aanvragen telden op tot 1 miljoen.quote:Op zondag 18 april 2021 19:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Meer dan een miljoen mensen wilden een kaartje. Dat is 10+ % van de volwassen bevolking. Minder dan 150.000 hebben nu getekend. Het meerendeel vind het prima hoor.
En hoe dan? Met een bomaanslag erop?
Waar slaat deze reactie op? Er wordt zeer selectief versoepeld, terwijl de cijfers nog slechter zijn dan een jaar geleden. Ondertussen ben ik bang, dat de volgende set versoepelingen nog langer op zich laat wachten of dat er versoepelingen moeten worden teruggedraaid. Het kabinet moet gewoon eens luisteren naar Diederik Gommers in plaats van gehoor te geven aan de muiterijen vanuit de samenleving.quote:Op zondag 18 april 2021 20:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je wel iets van een CV in je bunker?
Al scheelt het enkele besmettingen, het scheelt toch besmettingen. Ook zitten er weinig negatieve gevolgen aan de alcoholklok.quote:Op zondag 18 april 2021 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo werkt het dan ook niet. Het is aan de voorstanders om met bewijzen te komen.
Ze moeten zeker luisteren naar het OMT, en dat wegen tegen andere belangen. Dat ziet de regering gelukkig steeds meer in.quote:Op zondag 18 april 2021 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie op? Er wordt zeer selectief versoepeld, terwijl de cijfers nog slechter zijn dan een jaar geleden. Ondertussen ben ik bang, dat de volgende set versoepelingen nog langer op zich laat wachten of dat er versoepelingen moeten worden teruggedraaid. Het kabinet moet gewoon eens luisteren naar Diederik Gommers in plaats van gehoor te geven aan de muiterijen vanuit de samenleving.
We leven in een democratie, niet in een Gommerscratie.quote:Op zondag 18 april 2021 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie op? Er wordt zeer selectief versoepeld, terwijl de cijfers nog slechter zijn dan een jaar geleden. Ondertussen ben ik bang, dat de volgende set versoepelingen nog langer op zich laat wachten of dat er versoepelingen moeten worden teruggedraaid. Het kabinet moet gewoon eens luisteren naar Diederik Gommers in plaats van gehoor te geven aan de muiterijen vanuit de samenleving.
En als het nu extra besmettingen veroorzaakt? Daarnaast moet het ook gewoon proportioneel zijn....quote:Op zondag 18 april 2021 21:12 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Al scheelt het enkele besmettingen, het scheelt toch besmettingen.
Dus? Dat is geen vrijbrief...quote:Ook zitten er weinig negatieve gevolgen aan de alcoholklok.
En wat zegt Gommers hierover dan?quote:Op zondag 18 april 2021 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind de alcoholklok onzin maar blijkbaar kan het nog ergerquote:Op zondag 18 april 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat de situatie in ziekenhuizen verre van goed is. Alles opengooien kan ook absoluut niet. Maar niet alles kan meer daarom draaien: bedrijven, ondernemers, maar vooral mensen gaan kapot. Dat verhaal van, ik ben zijn naam even kwijt, vanmiddag: degene die het contact met ouders verbreekt door iets wat voor ons buitenstaanders niet te begrijpen is. Zo leven er momenten honderdduizenden mensen: op standje ontploffen. Je moet mensen iets meer ruimte geven, en dan zijn terrassen open en uitermate geschikte: buiten en het is te reguleren.quote:Op zondag 18 april 2021 21:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-druppel-a4040273quote:Bontrop wijst op de ambiguďteit die hij ziet bij Fieldlab als het gaat om de hamvraag: hoe gevaarlijk is zo’n dansfeest nou eigenlijk? Dat beantwoordt Fieldlab niet. Het doel van de experimenten is níet de virusverspreiding in kaart brengen. „Maar wat is dan precies de wetenschappelijke waarde van deze experimenten? En waarom komen er dan wel enthousiaste persberichten over aantallen besmettingen naar buiten?”
Die zegt nog niet versoepelen voordat alle 60-plussers de eerste spuit hebben gehad.quote:
Alcoholverbod voor eeuwig, nooit meer feest, dat maakt ons leven een stuk risicoloze.quote:Op zondag 18 april 2021 20:46 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Jij bent vast heel gezellig op feestjes
Mwah, ondertussen komen meerdere ziekenhuisbestuurders dat ze de terrassen bv wel open willen. Dus je kiest je nieuws wel heel selectief.quote:Op zondag 18 april 2021 21:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die zegt nog niet versoepelen voordat alle 60-plussers de eerste spuit hebben gehad.
Juist door nu te gaan versoepelen, gaat het kabinet heel erg gokken en als het kabinet verkeerd gokt, dan zijn wij allemaal de pineut en zijn we weer terug bij af.
Geen alcohol kan zeker risico's schelen.quote:Op zondag 18 april 2021 21:18 schreef popje het volgende:
[..]
Alcoholverbod voor eeuwig, nooit meer feest, dat maakt ons leven een stuk risicoloze.
* deedeetee jengelt : en winkels, winkels óók open.quote:Op zondag 18 april 2021 19:43 schreef leolinedance het volgende:
28 april terrassen open en avondklok eraf. Zou tijd worden.
En de dames van plezier ookquote:Op zondag 18 april 2021 21:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
* deedeetee jengelt : en winkels, winkels óók open.
Mensen gaan kapot doordat de lockdown te lang duurt, aangezien de lockdown te slap is, er zijn geen broodnodige, impopulaire maatregelen genomen zoals een algeheel bezoekverbod en een algemene reisbeperking. Verder wordt er vanaf februari zeer selectief versoepelt, heb je niets aan de versoepeling dan heb je pech en mag je 5-6 maanden wachten tot echte versoepelingen.quote:Op zondag 18 april 2021 21:15 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat de situatie in ziekenhuizen verre van goed is. Alles opengooien kan ook absoluut niet. Maar niet alles kan meer daarom draaien: bedrijven, ondernemers, maar vooral mensen gaan kapot. Dat verhaal van, ik ben zijn naam even kwijt, vanmiddag: degene die het contact met ouders verbreekt door iets wat voor ons buitenstaanders niet te begrijpen is. Zo leven er momenten honderdduizenden mensen: op standje ontploffen. Je moet mensen iets meer ruimte geven, en dan zijn terrassen open en uitermate geschikte: buiten en het is te reguleren.
quote:Op zondag 18 april 2021 21:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mensen gaan kapot doordat de lockdown te lang duurt, aangezien de lockdown te slap is, er zijn geen broodnodige, impopulaire maatregelen genomen zoals een algeheel bezoekverbod en een algemene reisbeperking.
Er is geen enkel bewijs dat zwaardere lockdowns beter werken. In Europa hebben we alle smaken gehad, alleen niet de Chinese "we timmeren de deur dicht" variant en overal is het klote.quote:Op zondag 18 april 2021 21:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mensen gaan kapot doordat de lockdown te lang duurt, aangezien de lockdown te slap is, er zijn geen broodnodige, impopulaire maatregelen genomen zoals een algeheel bezoekverbod en een algemene reisbeperking. Verder wordt er vanaf februari zeer selectief versoepelt, heb je niets aan de versoepeling dan heb je pech en mag je 5-6 maanden wachten tot echte versoepelingen.
Vanaf nu altijd een helm op met fietsen want dat scheelt 1.2 doden per jaar. Niemand mag meer suiker eten want dan krijgen we geen obesitas.quote:Op zondag 18 april 2021 21:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Oh, maar dan kunnen we autorijden ook wel aan banden leggen; immers gaan mensen met de auto hooguit naar het werk of naar de supermarkt of naar een andere plek waar andere mensen samenkomen en dat moeten we voorkomen. Dus vanaf nu mag je maximaal 35 kilometer per week rijden, kom je daarboven: boete.
En als we dan toch bezig zijn: het lijkt erop dat rokers juist minder kans hebben op heftige ziekteverschijnselen van covid, dus vanaf nu is iedereen verplicht om dagelijks een zware Havanna te inhaleren. Met een vrijstelling kun je dit reduceren tot anderhalve halfzware.
Je kunt beter gewoon kijken of zo'n 'spontane' bijeenkomst zoals vrijdagavond in Leeuwarden veel problemen heeft opgeleverd qua corona. Als je virusverspreiding tijdens een event wilt meten dan heeft het natuurlijk weinig zin om alleen maar mensen binnen te laten die negatief getest zijn. Dan verkrijg je nooit fatsoenlijke data.quote:Op zondag 18 april 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-druppel-a4040273
Er slaat iemand de spijker op z’n kop, die fieldlabs gaan nergens over
Als je 2x zo snel prikt hoeft dat geen bezwaar te zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 17:22 schreef raptorix het volgende:
Ik vind die 20% eerste prik wel heel positief, als we zo doorprikken en liefst nog tandje harder over 2 weken dan maken we echt meters, nadeel is dat we nu bij 1 van de grootste leeftijds cohorten zijn aangekomen....
Het heeft vooral met communicatie te maken imo. Als ze puur dit soort dingen aan het onderzoeken zijn zodat we bij grote tegenvallers toch niet helemaal op slot hoeven dan denk ik niet dat er veel mensen zijn die daar tegen zouden zijn. Het wordt echter niet op die manier gebracht. Het wordt gebracht op een manier die uitstraalt dat ze dit ook in rustigere tijden (de zomer) rustig door gaan zetten. Door nu al plannen voor juli en verder bekend te maken (die 7.50).quote:Op zondag 18 april 2021 19:11 schreef falling_away het volgende:
Toch ben ik niet per definitie tegen de testevenementen.. Stel over een paar maanden of een jaar lopen de cijfers weer enorm op door een nieuwe variant, gaat iedereen dan klagen dat alles weer op slot moet omdat we niet hebben getest hoe zaken toch open kunnen blijven onder die omstandigheden? Ook dat geklaag van de ziekenhuizen snap ik niet aangezien de kans op een flinke uitbraak nihil is omdat iedereen getest is.
Dat het 1 miljard Euro moet kosten daar snap ik dan wel niks van.
Of mis ik soms iets?
Goed gezegd.quote:Op zondag 18 april 2021 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt beter gewoon kijken of zo'n 'spontane' bijeenkomst zoals vrijdagavond in Leeuwarden veel problemen heeft opgeleverd qua corona. Als je virusverspreiding tijdens een event wilt meten dan heeft het natuurlijk weinig zin om alleen maar mensen binnen te laten die negatief getest zijn. Dan verkrijg je nooit fatsoenlijke data.
Zat het stuk met te lezen, fantastisch stukquote:Op zondag 18 april 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-de-druppel-a4040273
Er slaat iemand de spijker op z’n kop, die fieldlabs gaan nergens over
In de UK heeft de idioot strenge lockdown, samen met een vlotte vaccinatiecampagne echt geholpen. Daar zijn nu echte versoepelingen ingegaan, zoals sportscholen, restaurants en bioscopen open.quote:Op zondag 18 april 2021 21:24 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat zwaardere lockdowns beter werken. In Europa hebben we alle smaken gehad, alleen niet de Chinese "we timmeren de deur dicht" variant en overal is het klote.
Maar veel plezier in Noord Korea.
Bingoquote:Op zondag 18 april 2021 21:33 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In de UK heeft de idioot strenge lockdown, samen met een vlotte vaccinatiecampagne echt geholpen. Daar zijn nu echte versoepelingen ingegaan, zoals sportscholen, restaurants en bioscopen open.
Zo gaat het nu een beetje natuurlijk, ze nodigen meer mensen uit, omdat de slots niet volkwamen, deels kwam dit natuurlijk door de trage bottleneck genaamd callcenter, het andere deel is dat mensen niet meteen belden. Nu je ook online kan boeken kan het inderdaad zo zijn dat de snelle 73er met Digid eerder een prikje krijgt.quote:Op zondag 18 april 2021 18:08 schreef Mishu het volgende:
[..]
Lost het simultaan uitnodigen van doelgroepen die vertraging niet op? De snelle 73-er pikt dat plekje wel in hoor.. mag die trage 77-er zijn tijd nemen
Misschien is dat wél een briljant plan, een pretpark openen met de meest fabuleuze attracties, waar mensen alleen maar van kunnen dromen. Park nooit openen, maar de volwassenen en kinderen iets geven om van te dromen.quote:Op zondag 18 april 2021 21:12 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Geen Droomvlucht, geen Fata Morgana. Nou gaan ze te ver.
De trendlijn van de omt voorspellingen komen juist verrassend overeen met de werkelijkheid. Ook de impact van maatregelen valt verrassend vaak op die trendlijn.quote:Op zondag 18 april 2021 21:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het heeft vooral met communicatie te maken imo. Als ze puur dit soort dingen aan het onderzoeken zijn zodat we bij grote tegenvallers toch niet helemaal op slot hoeven dan denk ik niet dat er veel mensen zijn die daar tegen zouden zijn. Het wordt echter niet op die manier gebracht. Het wordt gebracht op een manier die uitstraalt dat ze dit ook in rustigere tijden (de zomer) rustig door gaan zetten. Door nu al plannen voor juli en verder bekend te maken (die 7.50).
Vorige zomer zagen we wat er allemaal mogelijk was. Zonder miljoenen gevaccineerde kwetsbaren (en anderen). Deze zomer hebben we die wel. En toch ligt de focus communicatief op ''testen, testen en testen''. Overal. Zelfs op plekken waar je vorige zomer echt zo goed als veilig was. Een bioscoop? Hoeveel besmettingen hebben er daar nou echt plaatsgevonden? Een terras? Buitensport? En ga zo maar door.
Dat ze het willen onderzoeken voor evenementen en eventueel toerisme kan ik nog enigszins inkomen, maar dan ook enkel zodat ze dat als back-up plan hebben voor als de situatie toch weer verslechtert later in het jaar. Zolang de ziekenhuizen vrij leeg blijven moeten we gewoon z.s.m. terug naar het oude normaal. Geen enkele reden om dan alsnog in een testsamenleving te blijven zitten; enkel en alleen omdat ze uit gaan van de meest negatieve OMT voorspellingen. Die relatief vaak niet eens in de buurt kwamen van de realiteit.
[..]
Goed gezegd.
Wie?quote:Op zondag 18 april 2021 20:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal in gang gezet door The Donald toch?
Nee. Van dissel legde ook duidelijk uit dat doordat alle cijfers zo hoog zijn, een kleine relatieve stijging in absolute zin meteen grote getallen zijn. Maar helaas wordt de wereld geregeerd door alfa's en gamma's.quote:Op zondag 18 april 2021 21:41 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Grote kans dat terras op 28 april weer open gaat
Snappen jullie het nog?
Nog een aanvuling:quote:
Van 14% van alle testen positief naar 15% positief onder die leeftijdsgroep van de middelbare school, explosief inderdaad.quote:Op zondag 18 april 2021 18:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet de basisscholen, maar de middelbare scholen zijn het probleem. Sinds de middelbare scholen open zijn, zijn de besmettingen geexplodeerd.
Gaat niet gebeuren uiteraard.quote:Op zondag 18 april 2021 21:41 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Snappen jullie het nog?
In Ierland en Portugal zijn de cijfers ook gunstiger na idioot strenge lockdowns en de vaccinatiegraad is ongeveer hetzelfde als hier. Bron: Google Mapsquote:
BUITENLUCHTquote:Op zondag 18 april 2021 21:41 schreef DX11 het volgende:
[ afbeelding ]
Snappen jullie het nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |