quote:Op zondag 18 april 2021 11:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eens, het liefste gaan de scholen en buitenschoolse opvang pas weer open als de ouders gevaccineerd zijn. Open scholen houden het hele land in gijzeling.
Dit heeft me nog het meest gestoord. Je weet dat er op een gegeven moment vaccins komen, dan moet er van te voren een goed plan van vaccinatievolgorde liggen. De en na de andere belangengroep "eiste" voorrang, en hup, dat ging de volgorde weer.quote:Op zondag 18 april 2021 11:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wisselvallig vaccinatiebeleid begin dit jaar
Ik had de betreffende uitspraak nog niet eerder gezien, maar na deze teruggezocht te hebben, concludeer ik dat ik het met hem eens ben. Hij zegt ook niet dat het een vergelijkbaar alternatief is. Maar dat is wel de consequentie als je én niet wil laten vaccineren, én niet laten testen.quote:Op zondag 18 april 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
En nee, een dvd opzetten is geen alternatief voor een museumbezoek of een avondje bioscoop, Hugo Lul de Behanger.
ALLES VERBOTEN!!!!!quote:Op zondag 18 april 2021 11:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom moet de avondklok bijgesteld worden. Op werkdagen geldt de avondklok tussen 20:00 en 4:30, op zaterdag, zondag en feestdagen geldt de avondklok tussen 18:00 en 4:30 en in gebieden met hoge besmettingscijfers geldt de avondklok op zaterdag, zondag en feestdagen tussen 16:00 en 4:30.
Vergeet niet het openen van besmettingshaarden die de buitenschoolse opvang heet.quote:Op zondag 18 april 2021 11:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren. Stap 1 bestaat uit de volgende zaken:
- Opening hoger onderwijs (1 dag per week)
- Einde avondklok
- Max 2 personen thuis ipv 1
- Terrassen open
- Winkels open
Als ze ook maar iets versoepelen is dat het hoger onderwijs, en verder niks.
Nee, je moet gewoon geen testsamenleving willen.quote:Op zondag 18 april 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik had de betreffende uitspraak nog niet eerder gezien, maar na deze teruggezocht te hebben, concludeer ik dat ik het met hem eens ben. Hij zegt ook niet dat het een vergelijkbaar alternatief is. Maar dat is wel de consequentie als je én niet wil laten vaccineren, én niet laten testen.
Sommigen lijken wel de baten te willen, maar niet de lasten. Ja, dan moet je dus thuis je dvd gaan kijken.
Ja want de regionale aanpak heeft zich wel echt bewezen vorig jaar. Komt wel een beetje over als masochisme dit voorstel van een 12,5 uur durende avondklok.quote:Op zondag 18 april 2021 11:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daarom moet de avondklok bijgesteld worden. Op werkdagen geldt de avondklok tussen 20:00 en 4:30, op zaterdag, zondag en feestdagen geldt de avondklok tussen 18:00 en 4:30 en in gebieden met hoge besmettingscijfers geldt de avondklok op zaterdag, zondag en feestdagen tussen 16:00 en 4:30.
Inderdaad! Laten we de kinderen veilig bij Opa en Oma brengen Hugo!quote:Op zondag 18 april 2021 11:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet het openen van besmettingshaarden die de buitenschoolse opvang heet.
Ok, jij blijft liever nog even twee maanden langer binnen. Prima.quote:Op zondag 18 april 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon geen testsamenleving willen.
Dat staat er niet.quote:Op zondag 18 april 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, jij blijft liever nog even twee maanden langer binnen. Prima.
Hoort formeel niet bij stap 1 maar is een besluit buiten het openingsplan om. Dat zal wel doorgaan.quote:Op zondag 18 april 2021 11:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet het openen van besmettingshaarden die de buitenschoolse opvang heet.
Er zijn genoeg versoepelingen mogelijk die heel effectief zijn en die geen enkele invloed op de cijfer gaan hebben, sterker nog, ze zullen zelfs beter werken.quote:Op zondag 18 april 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok, jij blijft liever nog even twee maanden langer binnen. Prima.
Heeft hij dit echt gezegd?quote:Op zondag 18 april 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook gewoon schofterig t.o.v. mensen met een kleine beurs, die gewoon geen geld hebben om telkens tests en ritjes naar teststraten elke keer af te tikken. En nee, een dvd opzetten is geen alternatief voor een museumbezoek of een avondje bioscoop, Hugo Lul de Behanger.
Ook zat kinderen die hier weer de dupe van gaan worden in gezinnen met minder te besteden.
Onzin, ik bestel m'n telefoons al sinds 2003 ofzo online. Dat kan dus prima online!quote:Op zondag 18 april 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou nog eerder boeken dan een telefoon online bestellen.
Ja joh, bioscopen en theaters open zorgt voor minder besmettingen? Ik denk het ook.quote:Op zondag 18 april 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn genoeg versoepelingen mogelijk die heel effectief zijn en die geen enkele invloed op de cijfer gaan hebben, sterker nog, ze zullen zelfs beter werken.
Stoor me ook aan de mensen die hun kinderen thuis houden, omdat ze zelf een risicogeval zijn.quote:Op zondag 18 april 2021 11:38 schreef SilverEyes het volgende:
Dit heeft me nog het meest gestoord. Je weet dat er op een gegeven moment vaccins komen, dan moet er van te voren een goed plan van vaccinatievolgorde liggen. De en na de andere belangengroep "eiste" voorrang, en hup, dat ging de volgorde weer.
Het ging mij om de vergelijking van de huidige bezetting van de IC's vergelijken met maart/april 2020.quote:Op zondag 18 april 2021 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is geen eerlijk vergelijk, want dat is onhaalbaar. Zo kun je overal wel over klagen. Jouw post suggereert dat vrijwel niemand zich meer aan de maatregelen houdt. Aantoonbaar onwaar.
Als het alternatief voor vaccineren en/of testen kut met peren is, dan kan je toch wel concluderen dat er een indirecte verplichting bestaat? Als hij dat nou gewoon eerlijk zegt.quote:Op zondag 18 april 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik had de betreffende uitspraak nog niet eerder gezien, maar na deze teruggezocht te hebben, concludeer ik dat ik het met hem eens ben. Hij zegt ook niet dat het een vergelijkbaar alternatief is. Maar dat is wel de consequentie als je én niet wil laten vaccineren, én niet laten testen.
Sommigen lijken wel de baten te willen, maar niet de lasten. Ja, dan moet je dus thuis je dvd gaan kijken.
Nou daar ben ik ook geen voorstander van, ook niet met testen, wees creatief, zorg dat zoveel mogelijk dingen buiten mogen, geef de sector tijdelijk een vergunning om buiten evenementen te creëren, blijf weg uit afgesloten krappe lokaties.quote:Op zondag 18 april 2021 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja joh, bioscopen en theaters open zorgt voor minder besmettingen? Ik denk het ook.
Natuurlijk, het moet toch ook rendabel zijn voor de bioscopen?quote:Op zondag 18 april 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Of we kunnen ook bioscopen open doen met 10% van de capaciteit. Dat kan ook.
Nee, dan liever met testen maar dan wel voor > 50% vol, zonder de anderhalve meter.
https://nos.nl/artikel/23(...)-meter-loslaten.html
Daar kan ik dan wel weer begrip voor opbrengen. Ik ken ook me heen een aantal mensen wiens kinderen niet naar school gaan. Daar zitten hele valide redenen tussen: sterker nog, dan had ik het zelf ook zo gedaan. Ik denk dat iedereen daar zelf een afweging in moet maken.quote:Op zondag 18 april 2021 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Stoor me ook aan de mensen die hun kinderen thuis houden, omdat ze zelf een risicogeval zijn.
Vind dat tamelijk overdreven. Ik blijf ook thuis, doe zelf geen boodschappen, vermijd anderen zoveel mogelijk. Maar mijn zoon gaat gewoon werken.
quote:Op zondag 18 april 2021 11:42 schreef Evenstar het volgende:
Het is ook aantoonbaar waar dat jij altijd een zin of twee uit een post haalt, daar op inhaakt en je eigen draai er aan geeft wat discusseren met jou echt onzettend vermoeiend maakt.
Dit suggereert niet bepaald het idee dat men zich door de bank genomen prima aan de maatregelen houdt.quote:Het klinkt allemaal streng met een avondklok, maar het stelt echt niks meer voor.
Je krijgt die 50% helemaal niet vol op die manier. Waarom denk je dat bioscopen ageren tegen dit idee? Als het in hun voordeel was hadden ze het gewoon gedaan.quote:Op zondag 18 april 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Of we kunnen ook bioscopen open doen met 10% van de capaciteit. Dat kan ook.
Nee, dan liever met testen maar dan wel voor > 50% vol, zonder de anderhalve meter.
https://nos.nl/artikel/23(...)-meter-loslaten.html
Ik vind het zielig.quote:Op zondag 18 april 2021 11:45 schreef SilverEyes het volgende:
Daar kan ik dan wel weer begrip voor opbrengen. Ik ken ook me heen een aantal mensen wiens kinderen niet naar school gaan. Daar zitten hele valide redenen tussen: sterker nog, dan had ik het zelf ook zo gedaan. Ik denk dat iedereen daar zelf een afweging in moet maken.
Ah, ja, een bioscoop kan wel even naar buiten. Dat gaat ze vast heel veel geld opleveren.quote:Op zondag 18 april 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou daar ben ik ook geen voorstander van, ook niet met testen, wees creatief, zorg dat zoveel mogelijk dingen buiten mogen, geef de sector tijdelijk een vergunning om buiten evenementen te creëren, blijf weg uit afgesloten krappe lokaties.
Tja de drive-in bioscopen zijn nu ook gesloten. Wat natuurlijk nergens op slaat. Gooi die lekker open.quote:Op zondag 18 april 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, ja, een bioscoop kan wel even naar buiten. Dat gaat ze vast heel veel geld opleveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |