Bereid je maar voor voor de lente. Dit gaat meer gebeuren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi
Tijd voor alternatief en perspectief
Ga lekker naar BNW. Je dagelijkse berekening klopt van geen kanten.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe de testgetallen sturend gebruikt worden door de politiek.
Maar vaccineren is echt geen verplichting hoor! Als het je al lukt met die vaccin stops en het trage vaccineren. Tot die tijd lekker testen, testen en testen! Ka-ching!quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een dystopie krijgen we straks zeg mbt dat testen. Lekker ontzettend veel mensen uitsluiten ook die krap bij kas zijn. Ik heb echt nul vertrouwen meer in de overheid, om te kotsen.
Ergens wel fijn om te zien dat er steeds wat meer mensen zijn die het openlijk gewoon zat zijn. Mensen gaan er toch wel op uit met het lekkere weer. Verbieden werkt alleen maar averechts. Op een gegeven moment is het mooi geweest wat mij betreft; leven moet weer fatsoenlijk opstarten. In plaats van dat we met z'n allen vallen over mensen die eigenlijk gewoon normaal leven.quote:
Koningsdag wordt lache, 20 graden in de zon.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bereid je maar voor voor de lente. Dit gaat meer gebeuren.
Het jammere is alleen dat de overheid dat niet gaat zien als ''hmm, handhaven werkt niet, ze gaan toch wel naar buiten, dus we kunnen net zo goed buiten wat meer mogelijk maken (veiliger ook nog eens!)'', maar als ''tja, jullie eigen schuld dat we nog een maandje langer lockdown hebben; gedrag, gedrag, gedrag''. Zelfreflectie ontbreekt volledig.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Koningsdag wordt lache, 20 graden in de zon.
Straatfeestenquote:Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meer testen is meer positieve tests in de absolute getallen. Hoe hoger hoe meer angst de politiek kan creëren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een domme stelling. Alsof politici ook maar enig idee hebben hoe ze dat zouden moeten doen
quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn Antwerpse schoonouders komen volgende week op de verjaardag van onze zoon. Eindelijk, heb hen al een halfjaar niet gezien
Lekker pillen klappen in het park. Nu al zin inquote:Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gesloten parken, me cordons, flessen door de lucht ... Wordt feest.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het aantal tests per dag is niet gelimiteerd door capaciteit, wat een bizarre redenering.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer testen is meer positieve tests in de absolute getallen. Hoe hoger hoe meer angst de politiek kan creëren.
En hoe? Meer testcapaciteit laten vrijstellen. Zij sturen tich via mvws de ggd's aan?
Gossieee!quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga lekker naar BNW. Je dagelijkse berekening klopt van geen kanten.
Denk dat dat mee gaat vallen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gesloten parken, me cordons, flessen door de lucht ... Wordt feest.
Dat is ook de enige keuze die je hebt. Repressie toepassen wordt bende.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk dat dat mee gaat vallen.
Menig burgemeester van grote steden heeft zich al tegen het kabinetsbeleid uitgesproken en gaan geen repressie toepassen op burgers die gewoon buiten willen zijn.
Er zal weinig tot niet gehandhaafd gaan worden.
De drukke plaatjes zijn leuk en aardig, maar het is gewoon uit te rekenen dat als je de terrassen opent dit tot nog meer mobiliteit gaat leiden. Met de beste wil van de wereld kun je niet overtuigend zeggen dat het openen van zaken tot slechts een verschuiving van mobiliteit gaat leiden in plaats van een verhoging.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het jammere is alleen dat de overheid dat niet gaat zien als ''hmm, handhaven werkt niet, ze gaan toch wel naar buiten, dus we kunnen net zo goed buiten wat meer mogelijk maken (veiliger ook nog eens!)'', maar als ''tja, jullie eigen schuld dat we nog een maandje langer lockdown hebben; gedrag, gedrag, gedrag''. Zelfreflectie ontbreekt volledig.
Oogkleppen die zijn opgezet bij ze door het omt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het jammere is alleen dat de overheid dat niet gaat zien als ''hmm, handhaven werkt niet, ze gaan toch wel naar buiten, dus we kunnen net zo goed buiten wat meer mogelijk maken (veiliger ook nog eens!)'', maar als ''tja, jullie eigen schuld dat we nog een maandje langer lockdown hebben; gedrag, gedrag, gedrag''. Zelfreflectie ontbreekt volledig.
Zeker is die max er wel.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het aantal tests per dag is niet gelimiteerd door capaciteit, wat een bizarre redenering.
Natuurlijk krijg je dan nog meer mensen die naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De drukke plaatjes zijn leuk en aardig, maar het is gewoon uit te rekenen dat als je de terrassen opent dit tot nog meer mobiliteit gaat leiden. Met de beste wil van de wereld kun je niet overtuigend zeggen dat het openen van zaken tot slechts een verschuiving van mobiliteit gaat leiden in plaats van een verhoging.
Op het niveau van de rijksoverheid is het macro-management.
Leidt dat tot meer besmettingen van mensen in risicogroepen? En hoe verhoudt dat zich tot het verder uitkleden van het draagvlak, de maatschappij en ondernemers?quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De drukke plaatjes zijn leuk en aardig, maar het is gewoon uit te rekenen dat als je de terrassen opent dit tot nog meer mobiliteit gaat leiden. Met de beste wil van de wereld kun je niet overtuigend zeggen dat het openen van zaken tot slechts een verschuiving van mobiliteit gaat leiden in plaats van een verhoging.
Natuurlijk gaat dat gebeuren, het gaat bijna altijd over de vorm en niet over de inhoud in die debatten.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat k ook wel weer zie gebeuren, is dat bij het debat over die Testbewijzenwet er dan de hele tijd over die eigen bijdrage gezeurd wordt en niet over de essentie (dat het gewoon uit den boze is om uberhaupt zo'n wet in te voeren). En dan krijg je dadelijk dat de oppositie het dan toch accepteert omdat ze dan uiteindelijk wel gratis zijn of maar ¤ 3,50.
Benieuwd of daar vantevoren zo over is nagedacht...
Klopt dat eeuwig denken in beperkingen zorgt alleen maar voor meer frustratie en minder draagvlak.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je dan nog meer mensen die naar buiten gaan.
Tegelijkertijd vond ik het centrum nou niet bepaald rustiger met de horeca dicht. Mensen zaten alleen op andere plekken.
Maar zelfs als je meer mensen hebt die er op uit gaan; het is nog steeds de buitenlucht. Het is nog meer een motivatie voor sommige mensen om dan maar buiten op een terras af te spreken i.p.v. binnen in je eigen huis. Minder sociale controle, minder ventilatie in sommige gevallen, etc.
Plus extra draagvlak omdat je aan je bevolking laat zien dat je ook bereid bent om mee te denken met wat er wél kan. Dit veroorzaakt alleen maar frustratie bij alle partijen.
Als de rijksoverheid nu ergens niet mee bezig is, is het dat wel. Terwijl juist Mark dat zou moeten begrijpen, maar ja.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:49 schreef Confetti het volgende:
Percentage positief wordt berekend over 3 dagen. Besmettingstotalen zijn in 75% van de gevallen max 5 dagen oud. Oftewel je berekening over afgenomen testen klopt niet en al helemaal niet dat je daaraan koppelt dat de overheid stuurt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gossieee!
Nou, vertel mij dan eens hoeveel tests er dan waren.
Als een % en het absolute getal gegeven worden, is het niet zo moeilijk om een totaal uit te rekenen.
Dus hou je beschuldiging bij je.
Ik verwacht weinig van zo'n debat. Veel groot praat, en dan stemmen ze toch allemaal voor (CDA/D66/VVD/Groenlinks), behalve die paar splinterpartijen stemmen tegen. Dan wordt het 2,50 inderdaad, maar het principe blijft hetzelfde. Niks spontaan ergens heen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat k ook wel weer zie gebeuren, is dat bij het debat over die Testbewijzenwet er dan de hele tijd over die eigen bijdrage gezeurd wordt en niet over de essentie (dat het gewoon uit den boze is om uberhaupt zo'n wet in te voeren). En dan krijg je dadelijk dat de oppositie het dan toch accepteert omdat ze dan uiteindelijk wel gratis zijn of maar ¤ 3,50.
Benieuwd of daar vantevoren zo over is nagedacht...
We zullen nog met weemoed terugdenken aan de zomer van 2020, toen je zonder mondmasker gewoon kon winkelen, je zonder test naar een museum kon en niet s avonds telkens op je horloge hoefde te kijken.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat eeuwig denken in beperkingen zorgt alleen maar voor meer frustratie en minder draagvlak.
Nog steeds best wat mensen die geloven dat dit echt tijdelijk gaat zijn totdat we genoeg mensen gevaccineerd hebben in juli. Nou, ik hoop echt heel hard dat ik hier ergens in juli kan gaan zeggen dat ze allemaal gelijk hadden. Geloof er niks van alleen. ''Tijdelijk''. Uhu. Daar steken ze even 1 miljard in.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gebeuren, het gaat bijna altijd over de vorm en niet over de inhoud in die debatten.
Nu die testbewijzen invoeren betekent dat je er weer een groot deel van 2021 aan vast zit, mark my words.
Ik vind dit jaar echt vele malen kutter. Ik had eerlijk gezegd vrij weinig moeite met de maatregelen in de zomer, lekker rustig in de winkels, lekker ergens eten waar weinig mensen waren, boekhandel lekker rustig, geen avondklok, etc.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zullen nog met weemoed terugdenken aan de zomer van 2020, toen je zonder mondmasker gewoon kon winkelen, je zonder test naar een museum kon en niet s avonds telkens op je horloge hoefde te kijken.
Yep. Avondklokje nog weer even verlengen (2 weken, haha), maskerplicht tot 1 september verlengen en tegen die tijd staat het najaar voor de deur en moeten we het echt nog eerst een winter aankijken in de ziekenhuizen en bla bla blaquote:Op zaterdag 17 april 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nog steeds best wat mensen die geloven dat dit echt tijdelijk gaat zijn totdat we genoeg mensen gevaccineerd hebben in juli. Nou, ik hoop echt heel hard dat ik hier ergens in juli kan gaan zeggen dat ze allemaal gelijk hadden. Geloof er niks van alleen. ''Tijdelijk''. Uhu. Daar steken ze even 1 miljard in.
Beginnen die bewijzen niet pas in juli ook?quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nog steeds best wat mensen die geloven dat dit echt tijdelijk gaat zijn totdat we genoeg mensen gevaccineerd hebben in juli. Nou, ik hoop echt heel hard dat ik hier ergens in juli kan gaan zeggen dat ze allemaal gelijk hadden. Geloof er niks van alleen. ''Tijdelijk''. Uhu. Daar steken ze even 1 miljard in.
Dat kan toch eigenlijk bijna niet. Zou er dan nog wel iemand naar de horeca gaan als het zo moet?quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gebeuren, het gaat bijna altijd over de vorm en niet over de inhoud in die debatten.
Nu die testbewijzen invoeren betekent dat je er weer een groot deel van 2021 aan vast zit, mark my words.
Die maskerplicht moet er ook zo snel mogelijk weer af, maar daar blijven we ook nog 3 maanden extra aan vast zitten als het zo door gaatquote:Op zaterdag 17 april 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Avondklokje nog weer even verlengen (2 weken, haha), maskerplicht tot 1 september verlengen en tegen die tijd staat het najaar voor de deur en moeten we het echt nog eerst een winter aankijken in de ziekenhuizen en bla bla bla
Die bui zie ik ook wel hangen ja. Elke keer wel weer een smoesje om dingen te rekken.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Avondklokje nog weer even verlengen (2 weken, haha), maskerplicht tot 1 september verlengen en tegen die tijd staat het najaar voor de deur en moeten we het echt nog eerst een winter aankijken in de ziekenhuizen en bla bla bla
Waarschijnlijk eerder, maar voor juli zijn ze nog ''gratis'' (a.k.a. de overheid betaalt tot die tijd, maar indirect betalen we als volk natuurlijk alsnog).quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Beginnen die bewijzen niet pas in juli ook?
Nee, die gaan direct in als er iets open gaat. Vandaar dat ze dat ook steeds uitstellen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Beginnen die bewijzen niet pas in juli ook?
3 maanden? Reken er maar op dat maskerplicht nog zeker 3/4 - een heel jaar gaat duren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die maskerplicht moet er ook zo snel mogelijk weer af, maar daar blijven we ook nog 3 maanden extra aan vast zitten als het zo door gaat
God nee niet nog 3 maanden die kutkapjes. Je wordt er toch knetterdepressief van, al die gemaskerde gezichten in de Appie. Vreselijk. Fijn ook als het straks echt warm is, vieze kleffe lap op je smoel bah.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die maskerplicht moet er ook zo snel mogelijk weer af, maar daar blijven we ook nog 3 maanden extra aan vast zitten als het zo door gaat
Misschien in de begin periode, omdat mensen zo wanhopig om weer eens de horeca te bezoeken. Maar het is het voor veel mensen al niet meer snel waard om elke keer 7.50 neer te leggen voor een spontaan pilsje. Zelfs als het gratis is haal je gewoon het spontane weg. Je moet tijd vrijmaken om een test te doen en dan hopen dat je er die dag nog steeds zin in hebt. Is gewoon niet te doen joh. Maar er zullen mensen gebruik van maken, want het alternatief is (in hun ogen) dichte horeca. Of een dicht zwembad.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat kan toch eigenlijk bijna niet. Zou er dan nog wel iemand naar de horeca gaan als het zo moet?
Maskerplicht gaat dit jaar denk ik niet verdwijnen. Corona blijft nog steeds actief in de wereld, golfje hier in Europa neemt het af, ergens anders laait het weer op. Dus de angst kan men blijven verkopen.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Snap ook niet dat iedereen dat zo braaf doet. Ik doe het eigenlijk nergens, tenzij ik er om gevraagd wordt dan ga ik ook absoluut niet moeilijk doen. Dat is sinds 1 december 2 keer gebeurd. Als niemand het meer doet, dan verslonst zoiets op een gegeven moment van zelf.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maskerplicht gaat dit jaar denk ik niet verdwijnen. Corona blijft nog steeds actief in de wereld, golfje hier in Europa neemt het af, ergens anders laait het weer op. Dus de angst kan men blijven verkopen.
Corona gaat niet meer weg, maar het is de vraag wanneer regeringsleiders dat gaan inzien.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maskerplicht gaat dit jaar denk ik niet verdwijnen. Corona blijft nog steeds actief in de wereld, golfje hier in Europa neemt het af, ergens anders laait het weer op. Dus de angst kan men blijven verkopen.
Zou mooi zijn als straks iedereen op het terras zit zonder test, zou wel een strakke actie zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Snap ook niet dat iedereen dat zo braaf doet. Ik doe het eigenlijk nergens, tenzij ik er om gevraagd wordt dan ga ik ook absoluut niet moeilijk doen. Dat is sinds 1 december 2 keer gebeurd. Als niemand het meer doet, dan verslonst zoiets op een gegeven moment van zelf.
Je krijgt natuurlijk ook BOA's die testbewijzen gaan controleren midden op het terras en dat soort sneue acties.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als straks iedereen op het terras zit zonder test, zou wel een strakke actie zijn.
Ik denk dat het vooral aan de bevolking ligt, als er steeds meer mensen niet meedoen dan kom je ergens.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona gaat niet meer weg, maar het is de vraag wanneer regeringsleiders dat gaan inzien.
Ja daarom, je moet dan echt al die terrassen vol hebben, als die Boas dan komen ga je naast het terras zitten.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je krijgt natuurlijk ook BOA's die testbewijzen gaan controleren midden op het terras en dat soort sneue acties.
Laten we hopen van niet, het is een belachelijke regel die nog steeds nul onderbouwing heeft.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
3 maanden? Reken er maar op dat maskerplicht nog zeker 3/4 - een heel jaar gaat duren.
Tegelijkertijd is het ook een regel die heel weinig verstorend werkt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet, het is een belachelijke regel die nog steeds nul onderbouwing heeft.
Ik doe 'm altijd gewoon op zo net onder m'n neus. M'n bril beslaat anders en het kan me toch niet zo veel meer schelen. Loop ook gewoon langs mensen en hou geen rekening met anderhalve meter. Het is wel een beetje klaar, de rek is er uit.quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:10 schreef josja het volgende:
[..]
God nee niet nog 3 maanden die kutkapjes. Je wordt er toch knetterdepressief van, al die gemaskerde gezichten in de Appie. Vreselijk. Fijn ook als het straks echt warm is, vieze kleffe lap op je smoel bah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |