abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199101371
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 06:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Langs de fysio. Rust en koelen kan je sowieso mee beginnen. En stoppen met hardlopen voordat het pijn gaat doen.
Vandaag zooltjes in mijn schoenen gedaan en kreeg pas na 11km wat last. Gestopt en na even wandelen rustig de cooldown gedaan.

Ook zooltjes in ‘normale’ schoenen gedaan. Die lijken wel wat te helpen dus. Verder maar wat rustig aan doen en kilometers wat terugbrengen.
Whatever...
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:08:56 #52
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199120195
Voor de mensen die Aftershokz wilden kopen: Vandaag 20% korting bij futurumshop.nl

Ik heb geen prijsvergelijk gedaan, dus ik weet niet of het goedkoper kan :@
F means you're fucked
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:51:51 #53
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_199136146
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:08 schreef YUR het volgende:
Voor de mensen die Aftershokz wilden kopen: Vandaag 20% korting bij futurumshop.nl

Ik heb geen prijsvergelijk gedaan, dus ik weet niet of het goedkoper kan :@
Thankss!!

Ik heb ze al een paar weekjes binnen inmiddels. Bij Coolblue voor 150euro gekocht. Bevalt uitstekend! Als je 'm wat harder zet hoor je de omgeving-geluiden nauwelijks, en als je het volume iets omlaag gooit dan kan je alles om je heen ook prima horen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 april 2021 @ 12:59:36 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_199136223
Ik heb deze week gezondigd en ben eens op mijn oude schoenen (1600km ofzo) gaan lopen, ter vergelijk. Geen last van mijn enkels of iets dergelijks, dus dat is aan de ene kant positief en aan de andere kant wat verontrustend met betrekking tot mijn 'nieuwe' schoenen, maar wel flink last van de onderkant van mijn voeten, die voelde ik de dag erna nog.

Komende woensdag de fysio, we zullen zien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 april 2021 @ 13:00:38 #55
179002 GwaiLow
pi_199136236
Omdat ik in de lente/zomer vaak last heb van ''scheurtepels'' tijdens het hardlopen, en ik er ook een beetje klaar mee ben om elke keer klodders vaseline te smeren, zit ik er over te denken om een hartslagband (borstband) te kopen. In de winter/herfst loop ik met een strak onder shirt met lange mouwen dus dan weinig last van. Maar goed, nu las ik ergens dat je hier minder last van hebt als je een hartslagband draagt, dus dat lijkt me wel de moeite waard. + nog het voordeel dat ik dan nauwkeurig mijn hartslag bij kan houden.

Iemand tips voor een goede (niet al te dure) hartslagband? Heb zelf mijn oog laten vallen op de Polar H10 (Coolblue's keuze) voor 89 euro. Maar ik heb er verder niet zoveel verstand van.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 april 2021 @ 13:05:38 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_199136289
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:00 schreef GwaiLow het volgende:
Omdat ik in de lente/zomer vaak last heb van ''scheurtepels'' tijdens het hardlopen, en ik er ook een beetje klaar mee ben om elke keer klodders vaseline te smeren, zit ik er over te denken om een hartslagband (borstband) te kopen. In de winter/herfst loop ik met een strak onder shirt met lange mouwen dus dan weinig last van. Maar goed, nu las ik ergens dat je hier minder last van hebt als je een hartslagband draagt, dus dat lijkt me wel de moeite waard. + nog het voordeel dat ik dan nauwkeurig mijn hartslag bij kan houden.

Iemand tips voor een goede (niet al te dure) hartslagband? Heb zelf mijn oog laten vallen op de Polar H10 (Coolblue's keuze) voor 89 euro. Maar ik heb er verder niet zoveel verstand van.
Ik heb me toch pijnlijke tepels gehad terwijl ik met een hartslagband liep...zou dat echt positief verschil maken? Die band zit er in principe niet overheen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199138154
:W
* Tele6 heeft een PR *G*

Ik heb de 7 km in 33:23 gelopen (4:45 min/km, mikte op max 5:00 min/km dus helemaal blij)
en meteen een PR op de 5 km in 23:20. :D Mijn vorige PR was van iets van 5 jaar geleden, 23:40. Geen enorm verschil, maar ja, toen moest ik nog 2 km. Volgende keer kan ik wel wat beter erop letten dat ik een wat gelijkmatiger tempo loop, want ik ben veel te hard gestart :')

Erna moest ik achter iemand anders aan fietsen die de 9 km in 4:00 min/km wilde lopen, dus ik heb goed door moeten fietsen en hij heeft het gehaald :D
pi_199139383
Voor de bata? Ik zit hier een weekendje vlakbij Enschede en zag net ook een studententeam voorbij komen, 2 hardlopers en 2 fietsers met muziek en mascottes en zo 😁
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199139533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 18:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor de bata? Ik zit hier een weekendje vlakbij Enschede en zag net ook een studententeam voorbij komen, 2 hardlopers en 2 fietsers met muziek en mascottes en zo 😁
Ja :D
We hadden met een groepje van 4 afgesproken, twee van ons moesten 7, eentje 9 en eentje 5 dus ik heb ruim 21 km gefietst ook :D
Wij hadden geen mascottes, maar wel muziek en veel clubkleding *)

Een paar oudere dames in het bos vonden het zo gek dat alle hardlopers vandaag fietsers bij zich leken te hebben, dat hadden ze goed opgemerkt :D
pi_199139677
quote:

Iets strakkere shirtjes dragen helpt ook wel.

Volgens mij zijn bijna alle banden we goed. Ik heb voor op de racefiets een wahoo tickrx. Prima ding. Was 50
Euro dacht ik.
Whatever...
  zaterdag 24 april 2021 @ 21:00:55 #61
179002 GwaiLow
pi_199141966
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb me toch pijnlijke tepels gehad terwijl ik met een hartslagband liep...zou dat echt positief verschil maken? Die band zit er in principe niet overheen.
Ja vreselijk is dat altijd. ''Omdat de band wat ruimte geeft tussen je hardloopshirt en tepels zal er minder wrijving komen en krijg je minder snel last'', dit staat er dan op bepaalde websites. Maar bij jou hielp het dus niet veel?

Hoop vaseline of strakke shirtjes dan maar. Alleen vaseline gaat altijd in je shirtjes zitten. Als je ze wast zit er nog een hele vlek op de plek van de tepels. Is wat lastiger om eruit te krijgen.
pi_199157507
Was weer een heerlijk buiten weekend. Vanochtend heerlijk 13 km gedaan. Helaas dwongen mijn darmen me om de laatste drie km af en aan te wandelen :o ... maar qua fitheid begint het nu echt wel op te bouwen merk ik. Had het gevoel of ik zo nog makkelijk tien km verder kon. En dat nadat ik gisteren toch 80 km gefietst had.

De metatarsalgie-zooltjes zijn een soort magische dingen. Niet alleen is de pijn n mijn voeten weg maar voel dat ook in het algemeen alles beter loopt zo. Wat een verschil!
Whatever...
  zondag 25 april 2021 @ 23:15:10 #63
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_199158968
afwisseling in training.... vandaag een rustig loopje van 30 minuten maar als addertje onder het gras.... ieder uur 2 minuten krachttraining. Dus push ups, shoulder dips, lunges, butterfly sit ups, etc, dat mag ik zelf invullen als het maar ieder uur gebeurt
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_199160859
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
afwisseling in training.... vandaag een rustig loopje van 30 minuten maar als addertje onder het gras.... ieder uur 2 minuten krachttraining. Dus push ups, shoulder dips, lunges, butterfly sit ups, etc, dat mag ik zelf invullen als het maar ieder uur gebeurt
Ook 's nachts?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 26 april 2021 @ 08:31:33 #65
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199160965
quote:

Ik plak gewoon een klein stukje cheapass sporttape op mn tepels. Werkt perfect ^O^
F means you're fucked
  maandag 26 april 2021 @ 12:32:06 #66
179002 GwaiLow
pi_199163158
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik plak gewoon een klein stukje cheapass sporttape op mn tepels. Werkt perfect ^O^
Raakt dit nog los als je gaat zweten? En geen borsthaar? :P
  maandag 26 april 2021 @ 12:50:00 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199163325
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Raakt dit nog los als je gaat zweten? En geen borsthaar? :P
Nee en jawel. Maar een beetje kerel kan dat gewoon handelen natuurlijk :P
F means you're fucked
  maandag 26 april 2021 @ 13:20:57 #68
179002 GwaiLow
pi_199163599
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:50 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee en jawel. Maar een beetje kerel kan dat gewoon handelen natuurlijk :P
Haha true true >:)
pi_199165549
Nadat ik in januari 2 halve marathons heb gelopen (tot een paar weken/maanden er voor liep ik eigenlijk nooit verder dan 12 tot 15 kilometer) heb ik het wat rustiger aan gedaan.

Ik kon begin februari terecht bij een vriend die een complete gym in zijn schuur heeft. Krachttraining vind ik stiekem net iets leuker dan hardlopen en ik viel teveel af van het hardlopen. Paar kilo aangekomen, nieuwe PR's gezet (deadlift: 160, squat: 150, benchpress: 95 bij 70 kilo lichaamsgewicht) dus helemaal blij.

Toch had ik wel weer zin om een trail te lopen, zodoende ingeschreven voor the Longest Day, 27 kilometer op 13 juni in Spa. De komende weken ga ik dus weer opbouwen naar langere afstanden en lekker in de duinen lopen. Als het weer een beetje mee zit kan ik daar oprecht van genieten. Gisteren een virtueel loopje gedaan (https://www.runyourownrace.nl/) en dat was echt leuk om eens een andere, mooie route in je eigen omgeving te lopen.
Al met al dus weer zin in de komende weken met een leuk doel voor ogen.
  maandag 26 april 2021 @ 22:10:06 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_199171724
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ook 's nachts?
nee, van 6am tot 6pm voor mij :D Maar nu ik intensief krachttraining doe als onderdeel van mijn training merk ik flinke vooruitgang, vooral tijdens loopjes met vert.
pi_199172639
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 21:00 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja vreselijk is dat altijd. ''Omdat de band wat ruimte geeft tussen je hardloopshirt en tepels zal er minder wrijving komen en krijg je minder snel last'', dit staat er dan op bepaalde websites. Maar bij jou hielp het dus niet veel?

Hoop vaseline of strakke shirtjes dan maar. Alleen vaseline gaat altijd in je shirtjes zitten. Als je ze wast zit er nog een hele vlek op de plek van de tepels. Is wat lastiger om eruit te krijgen.
Heb af en toe bij lange runs in nieuwe of verkeerde shirts ook wel schuurtepels, en loopt altijd met borst hartslangband. Ik zou gewoon verschillende shirts proberen om te weten bij welk shirt het niet gebeurd, en dan dat soort shirts kopen.
pi_199172663
Lang artikel op BBC over ultrarunning, Big Dog's Back Yard Ultra: https://www.bbc.co.uk/sport/56720358
pi_199185670
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Lang artikel op BBC over ultrarunning, Big Dog's Back Yard Ultra: https://www.bbc.co.uk/sport/56720358
Tof! Die ga ik morgen lezen.
pi_199194877
Zo, lekker warm vandaag. Korte mouwen!

10x 400 gedaan op mijn beoogd 5 km tempo. Dat gaat op zich prima. Benieuwd wanneer ik klaar ben om onder de 20m te komen. Gaat me nu nog niet lukken. En eigenlijk wilde ik dat we
Doen voordat de sport weer open is. Maar een beetje extra fietsen erbij voor de conditie dan maar. Zien hoe dat gaat
Whatever...
  woensdag 28 april 2021 @ 22:18:16 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_199199088
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
mijn online coach won verleden jaar de NZ'se versie van die evenement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')