abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199265518
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een camelbag met een bladder van 2L en een rietje, vond ik op zich een prima optie behalve dat je niet echt doorhebt hoeveel je drinkt. Daarnaast had die van mij geen zakjes aan de voorkant dus als ik een gelletje wilde pakken moest ik hem toch even afdoen of mijn arm bijna verrekken.
Prima optie voor langzame loopjes door het bos in mijn ogen. Maar bij lange marathontrainingen probeer ik nu toch altijd te regelen dat iemand meefietst of dat ik een rondje langs een plek waar ik bidons neer kan zetten plan, want het beïnvloedt toch teveel je lopen als je op snelheid traint. Ik drink ook niet heel vaak tijdens trainingen, hoogstens een keer of 3 bij belangrijke marathontrainingen om dat te oefenen. Van tevoren goed drinken scheelt al de helft.
Stuitert dat niet, zo’n bladder? Voor mij is even stoppen niet perse een probleem. Maar ik zal toch even kijken om iets te kopen met zakjes vooraan.

Update: avondje gezocht en een 6l hydration vest gevonden dat goed lijkt.

Binnenkort een halve marathon. Daarna een 24km trail op de planning.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spanky78 op 03-05-2021 23:16:27 ]
Whatever...
pi_199270923
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Stuitert dat niet, zo’n bladder? Voor mij is even stoppen niet perse een probleem. Maar ik zal toch even kijken om iets te kopen met zakjes vooraan.

Update: avondje gezocht en een 6l hydration vest gevonden dat goed lijkt.

Binnenkort een halve marathon. Daarna een 24km trail op de planning.
Nee het stuiterde niet als je hem goed vacuum maakt na het vullen. In de zomer had ik wel eens schuurplekken, dus wel altijd zorgen dat je een goed, liefst strak shirt eronder aanhebt zodat het niet heen en weer gaat schuiven.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:47:08 #103
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_199278661
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah dan moet het kunnen toch? 14 seconden tussen 10km en 21km pace is best realistisch!
1:39 volgens www.corniel.nl/runs
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_199279206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:47 schreef Corniel het volgende:

[..]

1:39 volgens www.corniel.nl/runs
Mijn iPhone wil ergens onbetrouwbaar niet naar je website….
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 mei 2021 @ 20:51:38 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199294060
Achterna gezeten door jochies van een jaar of 8-11 (ik kan dat nooit goed schatten) op skeelers. Nou ja, drie gaven het snel op, één ging door en wilde er heel graag een wedstrijdje van maken, dus ineens moest ik een stevig sprintje trekken. Hij kwam naast me, zei 'ik heb gewonnen!' en toen had ik nog precies genoeg adem over om 'dacht het niet' te zeggen en nog nét wat te versnellen en dat vol te houden tot dat kreng afhaakte

Overigens heb ik het concept van de backyard ultra even bij m'n vriendin gedropt. Top, nu kan ik een keer een halve dag (minstens) elk uur 6,7 kilometer mee gaan fietsen, want voor iemand die niet zo gek is op hardlopen was ze verbazend enthousiast, het zal de verslaving aan uitdagingen wel zijn. 'Acht keer moet wel lukken', dus het doel is gezet op tien keer (dus tien uren met 6,7km in elk uur).

Wel ná de Olympische Spelen van volgend jaar, want hier moet ze wel even een beetje voor trainen en haar trainingsprogramma in het olympische seizoen (nu dus) omver gooien is niet zo handig :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199294589
OS volgend jaar? Heel gaaf dat je dat eens van zo dichtbij mee kunt maken. Zal een boel dedication kosten in de aanloop ernaartoe, succes!!!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 mei 2021 @ 21:35:42 #107
284411 crew  heywoodu
pi_199294738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
OS volgend jaar? Heel gaaf dat je dat eens van zo dichtbij mee kunt maken. Zal een boel dedication kosten in de aanloop ernaartoe, succes!!!
Fysiek is zwaar, maar te overzien. De stress (in elk geval in haar geval, met slecht materiaal, oneerlijke nationale bonden, tegengewerkt worden, etc) daarentegen...laat ik het zo zeggen, ik begrijp tegenwoordig een heel stuk beter dat er sporters zijn die volledig aan het mentale deel ten onder zijn gegaan, het is soms echt onmenselijk. Als ze inderdaad één van de olympische startbewijzen krijgt en ze doet mee in Beijing, dan ga ik daarna eens heel hard op de rem trappen en zorgen dat ze een hele tijd alleen maar leuke en ontspannende dingen gaat doen. Mentale gezondheid is belangrijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_199295542
Mooi hoor, de OS. Ook iets om met vrijwel 100% focus naartoe te werken.
Whatever...
pi_199298878
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 19:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Stuitert dat niet, zo’n bladder?
Nee, een goede camelbak voor hardlopen voel je amper op je rug zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199301195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Fysiek is zwaar, maar te overzien. De stress (in elk geval in haar geval, met slecht materiaal, oneerlijke nationale bonden, tegengewerkt worden, etc) daarentegen...laat ik het zo zeggen, ik begrijp tegenwoordig een heel stuk beter dat er sporters zijn die volledig aan het mentale deel ten onder zijn gegaan, het is soms echt onmenselijk. Als ze inderdaad één van de olympische startbewijzen krijgt en ze doet mee in Beijing, dan ga ik daarna eens heel hard op de rem trappen en zorgen dat ze een hele tijd alleen maar leuke en ontspannende dingen gaat doen. Mentale gezondheid is belangrijk.
Jep, er zou een optimaal klimaat gecreeerd moeten worden voor die sporters om zich helemaal op sport te kunnen focussen en om optimaal te kunnen presteren. Maar bestuurders (regionaal, nationaal en internationaal), ego's en jaloezie gaan vaak in de weg zitten helaas. Duimen dat ze het haalt, als dat zo is, is het sowieso een onvergeetelijke ervaring!
pi_199301893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, een goede camelbak voor hardlopen voel je amper op je rug zitten.
Thx, met wandelen/hiken is dat ook mijn ervaring. Hardlopen gaan we deze week zien, ik verwacht mijn pakketje morgen!
Whatever...
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:10:35 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199302490
Nadat ik een tijdje heb lopen emmeren na afloop van mijn Garmin schema en geen fijn schema kon vinden recent de Trenara app gedownload. In het begin ging dat ook niet vanzelf omdat het niet aansloot met de data vanuit mijn inspanningstest van 2 weken geleden, maar uiteindelijk heb ik de app goed in kunnen stellen. Mooi schema dat er uit komt rollen en vandaag de eerste loop vanuit dat schema gedaan :)

Andere Trenara gebruikers hier?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199304219
Nou, ik zit weer twee weken aan de antibiotica. Ik hoop dat ik niet compleet naar de klote ga.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_199305033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef sanger het volgende:
Nadat ik een tijdje heb lopen emmeren na afloop van mijn Garmin schema en geen fijn schema kon vinden recent de Trenara app gedownload. In het begin ging dat ook niet vanzelf omdat het niet aansloot met de data vanuit mijn inspanningstest van 2 weken geleden, maar uiteindelijk heb ik de app goed in kunnen stellen. Mooi schema dat er uit komt rollen en vandaag de eerste loop vanuit dat schema gedaan :)

Duur! Ik gebruik voorlopig stryd voor niets. Maar schema’s kosten daar straks ook een tientje per maand.

Misschien dat ik dan een ander platform ga overwegen dat ook met stryd werkt. Trenara lijkt daar niet geschikt voor te zijn. Maar training peaks etc wel.
Whatever...
pi_199306569
Het is weer het seizoen van de skeeleraars en fietsers die op strava je hardloopkroontjes afpakken :|
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199306817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is weer het seizoen van de skeeleraars en fietsers die op strava je hardloopkroontjes afpakken :|
Ik ben al even gestopt met Kom’s. Ze zijn ofwel neergezet door heel goede (semi)profs die speciaal de wind afwachten en/of in groepen op de fiets. Het ergst zijn de cheaters, waarvan sommigen ook nog achter een brommer gaan hangen, maar dat is helemaal triest. Compleet onhaalbaar dus en daarom ook niet echt interessant voor een gewone amateur zoals ik.

Qua hardlopen gat het nog wel, en kun je de top tien wel halen op sommige segmenten. Met de fiets is het voor mij echt volledig onhaalbaar.
Whatever...
pi_199306987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben al even gestopt met Kom’s. Ze zijn ofwel neergezet door heel goede (semi)profs die speciaal de wind afwachten en/of in groepen op de fiets. Het ergst zijn de cheaters, waarvan sommigen ook nog achter een brommer gaan hangen, maar dat is helemaal triest. Compleet onhaalbaar dus en daarom ook niet echt interessant voor een gewone amateur zoals ik.

Qua hardlopen gat het nog wel, en kun je de top tien wel halen op sommige segmenten. Met de fiets is het voor mij echt volledig onhaalbaar.
Met hardlopen is het wel vrij eerlijk. En wind helpt wel iets maar ook weer niet zoveel. Alleen veel mensen gaan dus skeeleren of fietsen en dan staat het op hardlopen..
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:35:54 #118
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_199307538
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met hardlopen is het wel vrij eerlijk. En wind helpt wel iets maar ook weer niet zoveel. Alleen veel mensen gaan dus skeeleren of fietsen en dan staat het op hardlopen..
Die kun je wel vrij makkelijk melden via de strava-site, dan wordt het vrij snel uit het kom-overzicht verwijderd.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_199307673
quote:
99s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:49 schreef mosselmossel het volgende:
Nou, ik zit weer twee weken aan de antibiotica. Ik hoop dat ik niet compleet naar de klote ga.
Wat heb je opgelopen?
pi_199307725
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De hardloop- kom’s lijken ook ‘haalbaarder’. En degenen bovenin zijn in de regel ook mensen die dan ook een marathon in 2:30 lopen oid. Ik loop soms per ongeluk ergens in de top tien. Met name op de wat obscuurdere kom’s.

Ik heb besloten alleen tegen mezelf te lopen. Verbeter ik, ben ik tevreden. Heb ik lekker gelopen ook.
Whatever...
pi_199307802
Ik ben in het bezit van liefst 2 CR's. Bergen hebben we hier niet, dus een KOM lijkt me lastig.
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 22:49:58 #122
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199308712
Ik ben van de winter een QOM kwijtgeraakt. Het tempo was niet bijzonder veel sneller, dus toen heb ik eens gekeken waar die persoon langsging. Bleek ze ongeveer de route van de Overijsselse merentocht "gelopen" te hebben. Die heb ik ook maar geflagd en toen had ik ook vrij snel de QOM weer terug :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_199310917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:35 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Die kun je wel vrij makkelijk melden via de strava-site, dan wordt het vrij snel uit het kom-overzicht verwijderd.
Ja dat klopt, maar ik vind het wel vrij irritant, vooral als het dezelfde persoon is die elke keer weer een fietsrit als hardlopen uploadt. Maar goed, klein leed ;)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:45:08 #124
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199312966
Vraagje over mijn nieuwe trainingsdoel. Volgend weekend wil ik eindelijk eens een 'race' doen om de 10K onder de 45 minuten te krijgen. Dat moet wel gaan lukken alleen wat wordt dan het volgende doel?

Ik twijfel tussen een 5K onder de 20 minuten of mijn halve marathon tijd (1:46:15) aanscherpen met als doel 1:30:00 - 1:35:00. Idealiter zou een tijd onder de 1:30:00 helemaal top zijn.

Voor mijn gevoel moet ik werken aan mijn snelheid, afstand is het probleem niet. Trainen voor een snelle 5K gaat daar sowieso voor zorgen natuurlijk. Alleen trainen voor een snellere HM zal lijkt me ook zorgen voor een snellere 5K tijd. Heb nog nooit een 5K tijd neergezet, maar gezien de huidige trainingsresultaten moet dat momenteel al wel onder de 22 minuten lukken.

Momenteel loop ik zo 55-60km per week, 80% rustig / zone 2 en 20% interval / tempo.

Wat zouden jullie doen?
pi_199313425
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:45 schreef Black-Hole het volgende:
Vraagje over mijn nieuwe trainingsdoel. Volgend weekend wil ik eindelijk eens een 'race' doen om de 10K onder de 45 minuten te krijgen. Dat moet wel gaan lukken alleen wat wordt dan het volgende doel?

Ik twijfel tussen een 5K onder de 20 minuten of mijn halve marathon tijd (1:46:15) aanscherpen met als doel 1:30:00 - 1:35:00. Idealiter zou een tijd onder de 1:30:00 helemaal top zijn.

Voor mijn gevoel moet ik werken aan mijn snelheid, afstand is het probleem niet. Trainen voor een snelle 5K gaat daar sowieso voor zorgen natuurlijk. Alleen trainen voor een snellere HM zal lijkt me ook zorgen voor een snellere 5K tijd. Heb nog nooit een 5K tijd neergezet, maar gezien de huidige trainingsresultaten moet dat momenteel al wel onder de 22 minuten lukken.

Momenteel loop ik zo 55-60km per week, 80% rustig / zone 2 en 20% interval / tempo.

Wat zouden jullie doen?
Je loopt inderdaad al behoorlijk wat kilometers per week, dus extra snelheid trainen kan geen kwaad. Dat zal overigens ook nodig zijn voor een snellere halve marathon, want onder de 1.30u lopen betekent 4.15 per kilometer, en zo te lezen is dat nu nog sneller dan je 5km tempo.
Sowieso zijn de sprongen die je noemt vrij groot.. 2 minuten op je 5km tijd of een kwartier op je HM is echt heel veel.. Als je 5 minuten per jaar vooruit gaat op de halve is dat al heel mooie vooruitgang, al kan het in het begin natuurlijk sneller gaan als je ver onder jouw potentie zit.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:38:01 #126
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199313617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je loopt inderdaad al behoorlijk wat kilometers per week, dus extra snelheid trainen kan geen kwaad. Dat zal overigens ook nodig zijn voor een snellere halve marathon, want onder de 1.30u lopen betekent 4.15 per kilometer, en zo te lezen is dat nu nog sneller dan je 5km tempo.
Sowieso zijn de sprongen die je noemt vrij groot.. 2 minuten op je 5km tijd of een kwartier op je HM is echt heel veel.. Als je 5 minuten per jaar vooruit gaat op de halve is dat al heel mooie vooruitgang, al kan het in het begin natuurlijk sneller gaan als je ver onder jouw potentie zit.
Snelheid en vooral mijn techniek / staplengte zijn de grootste verbeterpunten. Als ik kijk naar mijn trainingsdata dan is de cadans goed, 180 gemiddeld. Basis conditie lijkt me ook prima kijkend naar de hartslag die laag zit in zone 2 tijdens alle easy trainingen. Verschil in stap lengte tussen interval / tempo / easy is niet al te groot. Interval is bij mij vooral ook een hogere cadans dan echt grotere stappen maken, uiteraard wel zonder over te strekken.

4:15 de km is inderdaad wel heel ambitieus, dat is kijkend naar m'n huidige interval tempo net iets daarboven dus dat wordt nog wel een uitdaging... Ik zou sowieso ook al heel tevreden zijn met een HM tijd onder de 1:40:00. Maar een beetje ambitie, mits wel realistisch uiteraard, vind ik wel leuk om te hebben. Moet wel echt het gevoel hebben dat ik ergens voor train.

Maar daarom ook het idee om daar eerst aan te werken en dus voor de 5K tijd te gaan. Onder de 20 wordt ook echt een uitdaging maar denk wel dat het me uiteindelijk moet lukken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Black-Hole op 07-05-2021 12:44:01 ]
pi_199313680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:38 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Snelheid en vooral mijn techniek / staplengte zijn de grootste verbeterpunten. Als ik kijk naar mijn trainingsdata dan is de cadans goed, 180 gemiddeld. Basis conditie lijkt me ook prima kijkend naar de hartslag die laag zit mooi in zone 2 tijdens alle easy trainingen. Verschil in stap lengte tussen interval / tempo / easy is niet al te groot. Interval is bij mij vooral ook een hogere cadans dan echt grotere stappen maken, uiteraard wel zonder over te strekken.

4:15 de km is inderdaad wel heel ambitieus, dat is kijkend naar m'n huidige interval tempo net iets daarboven dus dat wordt nog wel een uitdaging... Ik zou sowieso ook al heel tevreden zijn met een HM tijd onder de 1:40:00. Maar een beetje ambitie, mits wel realistisch uiteraard, vind ik wel leuk om te hebben. Moet wel echt het gevoel hebben dat ik ergens voor train.

Maar daarom ook het idee om daar eerst aan te werken en dus voor de 5K tijd te gaan. Onder de 20 wordt ook echt een uitdaging maar denk wel dat het me uiteindelijk moet lukken.
Hartstikke goed om zo fanatiek en ambitieus te zijn!
Cadans zou ik me niet te druk om maken, dat is een gevolg van je snelheid en kracht en deels ook persoonlijk bepaald.
Gewoon de rustige duurtrainingen in lage hartslagzones combineren met 1 intervaltraining voor de 5km snelheid en 1 blokkentraining waarbij je bijvoorbeeld begint met 3x2km op HM tempo en dat dan toewerkt naar uiteindelijk 3x5km.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:50:05 #128
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199313727
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hartstikke goed om zo fanatiek en ambitieus te zijn!
Cadans zou ik me niet te druk om maken, dat is een gevolg van je snelheid en kracht en deels ook persoonlijk bepaald.
Gewoon de rustige duurtrainingen in lage hartslagzones combineren met 1 intervaltraining voor de 5km snelheid en 1 blokkentraining waarbij je bijvoorbeeld begint met 3x2km op HM tempo en dat dan toewerkt naar uiteindelijk 3x5km.
Dat klinkt wel al eens goede combi zo. En snelheid en werken aan de HM tijd. Bedoel je met de blokkentraining een tempo / threshold training met wat herstel tijd ertussen en dan steeds de tempo blokken verlengen?

Tempo runs vind ik veruit de lekkerste trainingen om te doen, zo lekker om net tegen je verzuring aan te lopen maar nog wel door te kunnen gaan.
pi_199313816
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:50 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat klinkt wel al eens goede combi zo. En snelheid en werken aan de HM tijd. Bedoel je met de blokkentraining een tempo / threshold training met wat herstel tijd ertussen en dan steeds de tempo blokken verlengen?

Tempo runs vind ik veruit de lekkerste trainingen om te doen, zo lekker om net tegen je verzuring aan te lopen maar nog wel door te kunnen gaan.
Ja, bijv. 3km inlopen, 3x2km op HM tempo met 3 minuten rustig duurtempo als pauze, en een stukje uitlopen.
Dan de week erna 3x3km, 4x2km, 4x3, 3x4 etc.
Dat gaat je waarschijnlijk meer helpen om het tempo omhoog te krijgen dan 10km op een bepaald tempo lopen, want dan ga je het toch doen op het tempo wat je nu al kunt volhouden ipv het tempo waar je naartoe wilt werken. Heel af en toe kun je zo'n tempoduurloop zoals jij bedoelt wel doen, maar elke week werkt averechts.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:48:17 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_199315351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Duur! Ik gebruik voorlopig stryd voor niets. Maar schema’s kosten daar straks ook een tientje per maand.

Misschien dat ik dan een ander platform ga overwegen dat ook met stryd werkt. Trenara lijkt daar niet geschikt voor te zijn. Maar training peaks etc wel.
TP is ook niet goedkoop anders....

Ik vergelijk het maar met een (triatlon)coach. Die kost ook al snel ¤75-90 per maand....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_199317607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef sanger het volgende:

Poosje gedaan, was er niet te tevreden over. 5k schema met 4 loopjes per week was te makkelijk. Liep op een gegeven moment tijdens een training mijn uiteindelijke doeltijd en dat werd ook niet opgepikt, hij gaf toen aan dat ik ongeveer nog 2 min van mijn doeltijd verwijdert zat. Uiteindelijk liep ik bijna 3 min sneller dan de doeltijd.

Vervolgens 10k schema met 5 loopjes gaan doen en dat vond ik weer te zwaar, en onlogisch ingedeeld. Lange 'recuperatie-trainingen' (>10k). Op vrijdag bijv een tempoduurloop (10k), zaterdag een LSD (12.5k), zondag een duurloop (10k), maandag een recuperatieloop van 11k, dins rust, woe interval, don rust. Dan loop je dus 5 dagen achter elkaar elke dag 10-12k. Niet echt veel variatie in afstand dus, en, voor mij, is een hersteltraining nooit langer dan 40 min, want anders is het gewoon (voor mij) geen herstel meer.
Ben weer overgestapt op mijn oude vertrouwde 3-2-1 schema en maak afgelopen weken goede progressie.
pi_199334571
Zo, loopvestje is binnen. Van ultraspire. Past goed, morgen na het onweer maar eens testen, ik zal het wel warm krijgen, dus wat drinken meenemen lijkt me prima als test.

Update: test geslaagd. 17km gelopen door de duinen en over het strand, uitstekend ontworpen dingetje. En het water was vandaag erg welkom. Fijn om petje weg te kunnen steken en ook prettig om de belangrijkste dingen mee te hebben. Toch fijn als je wat verder van huis bent.

[ Bericht 45% gewijzigd door Spanky78 op 09-05-2021 20:11:21 ]
Whatever...
pi_199386737
Fijn dat het vest bevalt @Spanky78 ^O^

@George_of_the_Jungle wat is jouw 3-2-1 schema? Als ik het google zie ik een schema om te trainen voor 1 mijl, pas je het aan voor andere afstanden?
pi_199386916
Ik heb vanochtend weer intervallen gedaan, voor de 2e keer de 12x200m. Dit is de 6e week dat ik netjes mijn intervallen doe. Het lijkt wel makkelijker te gaan. Ik weet niet goed hoe moeilijk die intervallen horen te zijn, moet je na de laatste interval verzuurd en totaal buiten adem zijn? Ik kan nu na de laatste interval gewoon nog doorjoggen voor de 2 km die het nog is naar huis. En ik heb erop gelet dat ik alle intervallen even hard heb gelopen. Volgende keer dan net ietsje harder beginnen?

Ik ben in juni jarig en denk erover om als cadeau voor mezelf toch een sporthorloge te kopen. Ik zie alleen door de bomen totaal het bos niet meer. Mijn broer heeft de Garmin Instinct Solar, maar die is ¤300 en ik vraag me toch af of er iets goedkopers is dat ongeveer hetzelfde kan. Ik hoef er geen touchscreen op en de smartwatch-functies boeien me niet zo. Ik denk dat ik het liefst een goed leesbaar scherm heb, begrijpelijke knoppen, en zo onverwoestbaar mogelijk. Wat voor horloges hebben jullie?
pi_199387074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:29 schreef Tele6 het volgende:
Fijn dat het vest bevalt @:Spanky78 ^O^

@:George_of_the_Jungle wat is jouw 3-2-1 schema? Als ik het google zie ik een schema om te trainen voor 1 mijl, pas je het aan voor andere afstanden?
https://forum.slowtwitch.com/forum/?post=1612485

6x per week lopen, 3x kort, 2x middellang, 1x lang. Lang is 3x zo langs als kort, middel is 2x zo lang als kort. Opgebouwd naar 50k per week (dus 3x5km, 2x10km, 1x15km), opgebouwd door elke week 0.5km toe te voegen aan de korte loop (dus 5km per week extra). Dit gebruik ik vooral om het volume op te bouwen tijdens de basis fase. Vrijwel alles dus nog op rustig tempo. Als ik intervallen, tempo en progressive runs toe ga voegen dan ga ik waarschijnlijk naar 4-5x lopen per week weer, maar eerst maar weer eens een goede basis leggen.

Een simpel schema, en het frequent lopen, maar vaak kort, bevalt me en ik boek er goede progressie mee.
pi_199394092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanochtend weer intervallen gedaan, voor de 2e keer de 12x200m. Dit is de 6e week dat ik netjes mijn intervallen doe. Het lijkt wel makkelijker te gaan. Ik weet niet goed hoe moeilijk die intervallen horen te zijn, moet je na de laatste interval verzuurd en totaal buiten adem zijn? Ik kan nu na de laatste interval gewoon nog doorjoggen voor de 2 km die het nog is naar huis. En ik heb erop gelet dat ik alle intervallen even hard heb gelopen. Volgende keer dan net ietsje harder beginnen?

Ik ben in juni jarig en denk erover om als cadeau voor mezelf toch een sporthorloge te kopen. Ik zie alleen door de bomen totaal het bos niet meer. Mijn broer heeft de Garmin Instinct Solar, maar die is ¤300 en ik vraag me toch af of er iets goedkopers is dat ongeveer hetzelfde kan. Ik hoef er geen touchscreen op en de smartwatch-functies boeien me niet zo. Ik denk dat ik het liefst een goed leesbaar scherm heb, begrijpelijke knoppen, en zo onverwoestbaar mogelijk. Wat voor horloges hebben jullie?
Ik heb een Garmin Forerunner 230, de Forerunner serie zijn vrij basic horloges maar wel alles wat je nodig hebt als hardloper. En ze zijn er van heel simpel tot geavanceerder met muziek etc (en dus ook duurder).

Over de training; het is goed om met dit soort trainingen niet helemaal de verzuring in te lopen. Je traint in principe je 5km tempo, zou niet goed zijn als je daarvan keihard verzuurt na een paar honder meter. Door de rust niet te lang te maken blijft je hartslag wel hoog en train je eigenlijk de hele tijd net rond/onder je verzuringsdrempel, waardoor je het moment van verzuring in de wedstrijd uit stelt. Als het makkelijk voelde kun je de volgende keer uiteraard wat harder beginnen!
pi_199395887
quote:

Loop met een Garmin Forerunner 235.
Als je een goed basishorloge wilt zou ik de forerunner 45 aanraden. Dan ben je voor ongeveer 150euro klaar.
pi_199403620
Bedankt voor de horlogetips! Ik was de Forerunner 45 al aan het overwegen omdat die ook als beste budgethorloge uit deze test kwam, al proberen ze je in die test er wel erg van te overtuigen om voor een duurder horloge te gaan. Da's allemaal leuk als je dat geld hebt. :6

@La_Tramposa ik probeer in de rust ook zo min mogelijk stil te gaan staan, maar heel rustig te blijven lopen. Ziet er vast soms nogal belachelijk uit, want dan loop ik wel heeeeel langzaam, maar voelt wel meer alsof ik dan bezig blijf. Ik ga in ieder geval door zoals ik bezig was en verhoog het tempo als ik merk dat het te makkelijk wordt. Dankjewel! :)
pi_199406532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:57 schreef Tele6 het volgende:
Bedankt voor de horlogetips! Ik was de Forerunner 45 al aan het overwegen omdat die ook als beste budgethorloge uit deze test kwam, al proberen ze je in die test er wel erg van te overtuigen om voor een duurder horloge te gaan. Da's allemaal leuk als je dat geld hebt. :6

@:La_Tramposa ik probeer in de rust ook zo min mogelijk stil te gaan staan, maar heel rustig te blijven lopen. Ziet er vast soms nogal belachelijk uit, want dan loop ik wel heeeeel langzaam, maar voelt wel meer alsof ik dan bezig blijf. Ik ga in ieder geval door zoals ik bezig was en verhoog het tempo als ik merk dat het te makkelijk wordt. Dankjewel! :)
Wat je ook kunt doen is even 20 stappen wandelen in de rust, dan in gewoon duurlooptempo de pauze volmaken.
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:47:15 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199407987
Hier een Forerunner 220, inmiddels 5,5 jaar oud. Ik merk dat de batterij langzaam minder meegaat. Ik twijfel wel eens om een Solar-opladende Garmin te kopen, maar volgens mij zijn het tot nu toe alleen de smartwatches die dat hebben, zoals deze, de Garmin Instinct Solar:

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 mei 2021 @ 18:15:28 #141
426493 crew  PippenScottie
pi_199408336
Ik heb een 10k gelopen vandaag. Ik heb mijn hardloopgeschiedenis erbij gepakt en dit was voor het eerst sinds 1 juni vorig jaar. :s)

Lekker gelopen, ik wilde niet moe worden en dat is gelukt. Net onder de 55 minuten.
My friends all drive horses
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:26:15 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199410098
Hier ook tevreden. In maart, toen ik me net overmoedig voor allerlei virtuele runs had ingeschreven, een zweepslag in mijn rechterkuit gekregen. Aantal keer een poging gedaan om weer te lopen, maar het ging niet of ik moest staken bij 3km. Vorige week 3km gelopen, eergisteren 4,6km en net weer 5,5km, zonder stijfheid of pijn.

Fijn is dat, als je weer op je lichaam kunt vertrouwen O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_199414458
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:47 schreef SEMTEX het volgende:
Hier een Forerunner 220, inmiddels 5,5 jaar oud. Ik merk dat de batterij langzaam minder meegaat. Ik twijfel wel eens om een Solar-opladende Garmin te kopen, maar volgens mij zijn het tot nu toe alleen de smartwatches die dat hebben, zoals deze, de Garmin Instinct Solar:

[ afbeelding ]
Die heeft mijn broertje. Het horloge komt op mij niet over als echt een smartwatch omdat hij geen touchscreen heeft. Je kunt er wel berichtjes op lezen en wat standaard berichtjes terugsturen met de knoppen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:01:25 #144
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199415099
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:47 schreef SEMTEX het volgende:

[ afbeelding ]
Garmin heeft ook de nieuwe Enduro, ook op zonne energie maar die is meer gericht op trail runners en is ook heel erg aan de prijs .... 880,- :X

Zelf nog heel erg tevreden met mijn Forerunner 245 met prima batterij naar een jaar gebruik.

Morgen staat de eerste 10K op de planning en dan met het gas vol open. Kijken of ik onder de 44:00 kan komen. Al ben ik met 44:30 ook al heel tevreden :)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:06:20 #145
221912 minilot
Nancy boy
pi_199415167
Naast aanleiding van een post hierboven van @George_of_the_Jungle heb ik vanmorgen voor het eerst een progressive run (van een uur) gedaan, wat leuk! O+ En ráár, om juist steeds harder te lopen naarmate je vermoeider raakt :D
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:06:54 #146
221912 minilot
Nancy boy
pi_199415172
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:26 schreef SEMTEX het volgende:
Hier ook tevreden. In maart, toen ik me net overmoedig voor allerlei virtuele runs had ingeschreven, een zweepslag in mijn rechterkuit gekregen. Aantal keer een poging gedaan om weer te lopen, maar het ging niet of ik moest staken bij 3km. Vorige week 3km gelopen, eergisteren 4,6km en net weer 5,5km, zonder stijfheid of pijn.

Fijn is dat, als je weer op je lichaam kunt vertrouwen O+
*O* Wat goed! Blij voor je O+
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:11:44 #147
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199415224
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:06 schreef minilot het volgende:
Naast aanleiding van een post hierboven van @:George_of_the_Jungle heb ik vanmorgen voor het eerst een progressive run (van een uur) gedaan, wat leuk! O+ En ráár, om juist steeds harder te lopen naarmate je vermoeider raakt :D
Dat zijn ook hele leuke trainingen :) Goede voorbereiding ook voor een wedstrijd en maakt je mentaal ook sterker.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:26:11 #148
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199415419
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Die heeft mijn broertje. Het horloge komt op mij niet over als echt een smartwatch omdat hij geen touchscreen heeft. Je kunt er wel berichtjes op lezen en wat standaard berichtjes terugsturen met de knoppen.
Voor welke sport heeft hij hem gekocht? Ik krijg nog niet echt goed hoogte van wat het kan. Het zou wel fijner zijn als ik voordat ik een activiteit ga doen, het type kan veranderen. Bij de forerunner kan dat niet, die staat standaard op hardlopen. Als ik dan fiets, moet ik eerst loggen en dan pas het activiteitstype omzetten.
pi_199415771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:06 schreef minilot het volgende:
Naast aanleiding van een post hierboven van @:George_of_the_Jungle heb ik vanmorgen voor het eerst een progressive run (van een uur) gedaan, wat leuk! O+ En ráár, om juist steeds harder te lopen naarmate je vermoeider raakt :D
Dat zijn goede trainingen om jezelf wedstrijdklaar te maken, wennen aan hard lopen met vermoeide benen, en ook een goede mentale training.
Ikzelf merk altijd dat wanneer ik dergelijke trainingen 1x per week doe, ik erg snel merk dat die trainingen me makkelijker afgaan :).
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:16:28 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199416095
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Voor welke sport heeft hij hem gekocht? Ik krijg nog niet echt goed hoogte van wat het kan. Het zou wel fijner zijn als ik voordat ik een activiteit ga doen, het type kan veranderen. Bij de forerunner kan dat niet, die staat standaard op hardlopen. Als ik dan fiets, moet ik eerst loggen en dan pas het activiteitstype omzetten.
Als je meerdere activiteiten wilt kunnen loggen en een Garmin wilt dan zou je eerder richting de Vivoactive lijn kunnen kijken. Als alleen hardlopen je primaire activiteit is dan weet ik alleen niet of dat dan de beste keuze is. Data die de Vicvoactive kan loggen qua hardlopen is dan wel wat beperkter dan met een Forerunner. Scherm van de Vicoactive vind ik zelf ook wat minder dan van de Forerunner.
pi_199416588
quote:

[..]

Bij de Forerunner 245 kun je wel bij het starten van de activiteit een andere sport kiezen, waarschijnlijk zal dat bij alle nieuwere modellen zo zijn.
Hoewel ik erg tevreden ben over die 245, ga ik hem misschien verkopen aangezien ik via m'n zorgverzekering ook nog een Apple Watch heb.
pi_199417007
quote:

[..]

Hij heeft hem vooral voor hardlopen, maar logt ook regelmatig wandel- en fietstochtjes. Ik weet niet of hij van tevoren het activiteitstype kan instellen.
pi_199417308
quote:

Ik heb een Apple Watch, niet perse een sporthorloge maar al een jaar of drie gebruik ik hem bij zwemmen, hardlopen, fietsen, in de sportschool, wandelen.

Omdat ik het de hele dag draag weet ik vrij goed hoeveel ik beweeg etc.

Voor hardlopen heb ik er een stryd powermeter bij. Voor fietsen een wahoo en een powermeter is onderweg. Alles werkt met Apple health en je kunt alles daar prima combineren (en op strava)
De meeste lopers hebben een Garmin, ook mooie dingen. Maar ik ben dik tevreden met mijn watch. Hij is bijna drie jaar oud en hij gaat nog steeds ongeveer twee dagen mee. Maar ik laad hem elke nacht op, naadloos geïntegreerd met mijn. iPhone. Top.
Whatever...
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:15:52 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199417815
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:16 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Als je meerdere activiteiten wilt kunnen loggen en een Garmin wilt dan zou je eerder richting de Vivoactive lijn kunnen kijken. Als alleen hardlopen je primaire activiteit is dan weet ik alleen niet of dat dan de beste keuze is. Data die de Vicvoactive kan loggen qua hardlopen is dan wel wat beperkter dan met een Forerunner. Scherm van de Vicoactive vind ik zelf ook wat minder dan van de Forerunner.
Hmmmm. Dat klinkt toch weer teveel als een smartwatch en die vervang ik nog niet nu mijn huidige (Fitbit) nog werkt. Ik log bij mijn runs alleen de noodzakelijke dingen (hartslag meet-ie niet, cadence weer wel), ik weet niet hoe de vivoactive dat regelt.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:16:40 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_199417826
Ja snotver @Tele6 - ben ik straks de enige hier die zonder sporthorloge loopt! }:| ;)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:23:20 #156
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199417936
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hmmmm. Dat klinkt toch weer teveel als een smartwatch en die vervang ik nog niet nu mijn huidige (Fitbit) nog werkt. Ik log bij mijn runs alleen de noodzakelijke dingen (hartslag meet-ie niet, cadence weer wel), ik weet niet hoe de vivoactive dat regelt.
De vivoactive logt je afstand, tempo, snelheid, cadans en hartslag. Toestel is wel compatible met een Garmin hartslagband zodat je dan nog meer statistieken hebt als je dat zou willen. Zie ook de site van Garmin
  vrijdag 14 mei 2021 @ 13:35:38 #157
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199418164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:23 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

De vivoactive logt je afstand, tempo, snelheid, cadans en hartslag. Toestel is wel compatible met een Garmin hartslagband zodat je dan nog meer statistieken hebt als je dat zou willen. Zie ook de site van Garmin
Thanks, ga ik toch er even naar kijken :)

Oh ja, vergeten, hij heeft altijd GPS nodig (intern), maar dat hebben de Vivoactives allemaal, zie ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 14-05-2021 13:41:14 ]
pi_199418771
Wat voor activiteiten kun je met zo'n vivoactive tracken wat een forerunner niet kan dan? Daarop kun je ook fietsen, zwemmen (?) en 'other' aanklikken.
pi_199418930
Als je echt in-depth reviews wilt van sport gadgets (met een focus op multisport, dat wel), dan moet je eens bij DC Rainmaker kijken. Een Amerikaan, die met reviews zijn welbelegde boterham verdiend. Woonde eerst in Parijs, nu in ons eigen Amsterdam.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:36:24 #160
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199419011
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Als je echt in-depth reviews wilt van sport gadgets (met een focus op multisport, dat wel), dan moet je eens bij DC Rainmaker kijken. Een Amerikaan, die met reviews zijn welbelegde boterham verdiend. Woonde eerst in Parijs, nu in ons eigen Amsterdam.
En voor meer op (trail)running gerichte gear is Chase the Summit een heel erg goed kanaal qua reviews.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat voor activiteiten kun je met zo'n vivoactive tracken wat een forerunner niet kan dan? Daarop kun je ook fietsen, zwemmen (?) en 'other' aanklikken.
Onder andere fitness / krachttraining, yoga, pilates. Het is ook meer een lifestyle / wellness horloge qua andere functies.
pi_199419359
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:36 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

En voor meer op (trail)running gerichte gear is Chase the Summit een heel erg goed kanaal qua reviews.
[..]

Onder andere fitness / krachttraining, yoga, pilates. Het is ook meer een lifestyle / wellness horloge qua andere functies.
Hmm ja, als je bij yoga met tracken bezig bent heb je het volgens mij precies niet begrepen ;)
Voor krachttraining snap ik het ook niet helemaal. Het gaat toch om de goede uitvoering van de oefening, niet hoeveel stappen je daarbij zet.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:07:03 #162
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199419402
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ja, als je bij yoga met tracken bezig bent heb je het volgens mij precies niet begrepen ;)
Voor krachttraining snap ik het ook niet helemaal. Het gaat toch om de goede uitvoering van de oefening, niet hoeveel stappen je daarbij zet.
Tsja, mijn (sport)horloge zou het ook niet zijn :P
pi_199419633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik track vooral voor kcals en belasting. Ben blessuregevoelig en mijn Apple Watch helpt me om de boel enigszins in de gaten te houden. Helemaal nauwkeurig is het niet, maar het gaat om een goede indicatie.

Het handige van een Apple Watch zijn de apps. Er is gewoonweg erg veel te krijgen. Zo staat mijn hele schema voor de sportschool inclusief rust en gewichten in mijn watch. Ideaal. En alle activiteiten komen samen in Apple health, inclusief mijn voeding die ik ook track.

Kcals track ik vooral om te zorgen dat ik niet te weinig of te veel eet, anders ga ik voor niets naar de sportschool. Effect van training wordt sterk beïnvloed door voeding. Heb hier ook al we eens laten vallen dat hardlopers en andere duursporters nog heel wat van bodybuilders zouden kunnen leren op dat vlak :). Denk dat met betere voeding heel veel amateurs ook duidelijk betere resultaten kunnen halen.
Whatever...
pi_199419655
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik track vooral voor kcals en belasting. Ben blessuregevoelig en mijn Apple Watch helpt me om de boel enigszins in de gaten te houden. Helemaal nauwkeurig is het niet, maar het gaat om een goede indicatie.

Het handige van een Apple Watch zijn de apps. Er is gewoonweg erg veel te krijgen. Zo staat mijn hele schema voor de sportschool inclusief rust en gewichten in mijn watch. Ideaal. En alle activiteiten komen samen in Apple health, inclusief mijn voeding die ik ook track.

Kcals track ik vooral om te zorgen dat ik niet te weinig of te veel eet, anders ga ik voor niets naar de sportschool. Effect van training wordt sterk beïnvloed door voeding. Heb hier ook al we eens laten vallen dat hardlopers en andere duursporters nog heel wat van bodybuilders zouden kunnen leren op dat vlak :). Denk dat met betere voeding heel veel amateurs ook duidelijk betere resultaten kunnen halen.
Misschien wel ja, maar misschien sport het merendeel ook gewoon voor hun plezier of om juist dat extra taartje te kunnen eten ;)
pi_199419756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien wel ja, maar misschien sport het merendeel ook gewoon voor hun plezier of om juist dat extra taartje te kunnen eten ;)
Ik ook. Gisteren een stapel pannenkoeken gegeten 😋

Ik zie hier allerlei mensen die tijden willen lopen. Dan is er met voeding heel wat te winnen. Misschien wel meer dan met hard trainen, want dat doen veel mensen al.
Whatever...
pi_199419796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ook. Gisteren een stapel pannenkoeken gegeten 😋

Ik zie hier allerlei mensen die tijden willen lopen. Dan is er met voeding heel wat te winnen. Misschien wel meer dan met hard trainen, want dat doen veel mensen al.
Dat is zeker waar. Maar ik heb beide kanten van het spectrum meegemaakt, ben er een tijd veel te obsessief mee bezig geweest, wat ook weer niet goed is voor je prestaties. En dan duurt het jaren voordat je weer een 'normale' relatie hebt met voeding. Vandaar dat ik niet meer zo'n fan ben van alles, elke dag, tracken.
Nu luister ik naar mijn lichaam, eet ik wanneer ik honger heb, zoveel mogelijk groente en fruit en mezelf niets verbieden. Daar haal ik over de hele linie (mentaal, fysiek, sportief) betere resultaten mee op de lange termijn, keep it simple en je eigen verstand gebruiken.
Volgens mij is het voor de hedendaagse burger ook heel goed om af en toe even los van de IT-gestuurde wereld te zijn en te kijken of je zelf de signalen van je lichaam nog verstaat zonder gadgets.
pi_199420141
Obsessief met voeding bezig zijn is niet gezond. En eetstoornissen zijn serieuze ziektes. Alsnog eten de meeste sporters niet voldoende eiwitten.

En uiteindelijk zijn al die gadgets ook maar hulpmiddelen. Voor mij werkt het wel om een beetje in balans te blijven. Ik zou veel te hard trainen zonder.
Whatever...
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 15:01:15 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199433917
27,27km afgevinkt vandaag O+ Nog maar 3x en de challenge is voorbij. Wat moet ik dan met mijn leven -O-
pi_199433940
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:01 schreef DeLuna het volgende:
27,27km afgevinkt vandaag O+ Nog maar 3x en de challenge is voorbij. Wat moet ik dan met mijn leven -O-
Je ging toch een najaarsmarathon lopen? ;)

Lekker loopweertje was het vandaag!
Ik merk wel dat de hooikoorts opkomt, maar was er gelukkig nog niet echt benauwd van of zo.
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 15:06:34 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199434002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je ging toch een najaarsmarathon lopen? ;)

Lekker loopweertje was het vandaag!
Ik merk wel dat de hooikoorts opkomt, maar was er gelukkig nog niet echt benauwd van of zo.
Dat is nog steeds niet concreet. :') :D
En ik kan moeilijk dit voortzetten tot in het oneindige want dan loop ik eerste kerstdag dit jaar nog 43.43km als lange duurloop. _O-
pi_199434059
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat is nog steeds niet concreet. :') :D
En ik kan moeilijk dit voortzetten tot in het oneindige want dan loop ik eerste kerstdag dit jaar nog 43.43km als lange duurloop. _O-
Ik zie het probleem nog niet echt ;) Daarna lekker aan het kerstdiner!
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 15:43:09 #172
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199434522
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zie het probleem nog niet echt ;) Daarna lekker aan het kerstdiner!
Breng me niet op ideeën 8)7
  zaterdag 15 mei 2021 @ 16:14:02 #173
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199434870
Vanochtend eindelijk eens de 10km gelopen maar dan voluit op snelheid. Begin van het jaar was het doel om de 10km onder de 45:00 te lopen en langzaam maar zeker werd ik steeds wat sneller. Al twee keer tijdens een intervaltraining in de buurt van of zelfs net onder de 45:00 gekomen dus die tijd moest zeker te halen zijn.

Weer was vanochtend ideaal, nagenoeg geen wind en zeker niet te koud maar ook niet te warm. Had mezelf als doel gesteld om richting de 44:20 te finishen aangezien mijn 'record' van de laatste interval 44:46 was. Ik zou helemaal blij zijn met een tijd onder de 44:00 maar of dat zou lukken....Plan was om de eerste 5km zo'n 4:30 te lopen als tempo en de laatste 5km te versnellen richting 4:20.

Eerste km begon ik iets te enthousiast dus gelijk het tempo iets getemperd om mezelf niet op te blazen. Tot aan de 5km uiteindelijk net iets sneller gelopen dan 4:30 en zat na 5km 9 seconden onder de 45:00. Benen waren nog prima en zat net tegen randje van verzuring aan te lopen.

Na de 5km wezen versnellen richting de 4:20 en ook dat ging nog best lekker. De tijd van 44:20 kwam steeds dichterbij al merkte ik na 7km dat het toch allemaal wat lastiger ging. Benen werden wat zwaarder en ademhaling ging ook iets minder lekker. Maar toch, door gaan en blijven versnellen.

Na 8km zat ik al virtueel op de eindtijd van 44:20 als ik de laatste 2km 4:30 zou lopen. Aan de andere kant kwam die 44:00 ook wel steeds dichterbij. Benen werden steeds wat zwaarder, ademhaling was ook niet helemaal meer onder controle en de goede loopvorm werd ook wat minder. Maar toch door blijven gaan en ook de 9e km 4:20 gelopen. Met nog een kilometer te gaan was het gat tot 44:00 nog 10 seconden. Als ik dus ook de laatste kilometer 4:20 zou kunnen lopen moest het te doen zijn.

Uiteindelijk de laatste kilometer op m'n tandvlees gelopen, nog iets kunnen verstellen en die laatste 200 meter leken een eeuwigheid te duren. Maar uiteindelijk met een heel voldaan gevoel de tijd kunnen stoppen op 43:57 *O*
pi_199435019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:14 schreef Black-Hole het volgende:
Vanochtend eindelijk eens de 10km gelopen maar dan voluit op snelheid. Begin van het jaar was het doel om de 10km onder de 45:00 te lopen en langzaam maar zeker werd ik steeds wat sneller. Al twee keer tijdens een intervaltraining in de buurt van of zelfs net onder de 45:00 gekomen dus die tijd moest zeker te halen zijn.

Weer was vanochtend ideaal, nagenoeg geen wind en zeker niet te koud maar ook niet te warm. Had mezelf als doel gesteld om richting de 44:20 te finishen aangezien mijn 'record' van de laatste interval 44:46 was. Ik zou helemaal blij zijn met een tijd onder de 44:00 maar of dat zou lukken....Plan was om de eerste 5km zo'n 4:30 te lopen als tempo en de laatste 5km te versnellen richting 4:20.

Eerste km begon ik iets te enthousiast dus gelijk het tempo iets getemperd om mezelf niet op te blazen. Tot aan de 5km uiteindelijk net iets sneller gelopen dan 4:30 en zat na 5km 9 seconden onder de 45:00. Benen waren nog prima en zat net tegen randje van verzuring aan te lopen.

Na de 5km wezen versnellen richting de 4:20 en ook dat ging nog best lekker. De tijd van 44:20 kwam steeds dichterbij al merkte ik na 7km dat het toch allemaal wat lastiger ging. Benen werden wat zwaarder en ademhaling ging ook iets minder lekker. Maar toch, door gaan en blijven versnellen.

Na 8km zat ik al virtueel op de eindtijd van 44:20 als ik de laatste 2km 4:30 zou lopen. Aan de andere kant kwam die 44:00 ook wel steeds dichterbij. Benen werden steeds wat zwaarder, ademhaling was ook niet helemaal meer onder controle en de goede loopvorm werd ook wat minder. Maar toch door blijven gaan en ook de 9e km 4:20 gelopen. Met nog een kilometer te gaan was het gat tot 44:00 nog 10 seconden. Als ik dus ook de laatste kilometer 4:20 zou kunnen lopen moest het te doen zijn.

Uiteindelijk de laatste kilometer op m'n tandvlees gelopen, nog iets kunnen verstellen en die laatste 200 meter leken een eeuwigheid te duren. Maar uiteindelijk met een heel voldaan gevoel de tijd kunnen stoppen op 43:57 *O*
Knap! Mooie tijd, zeker als je daarvoor echt diep moet gaan. Ik ga de 45m voorlopig niet aantikken.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 mei 2021 @ 16:44:27 #175
284411 crew  heywoodu
pi_199435181
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:14 schreef Black-Hole het volgende:

_O_
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 mei 2021 @ 16:44:53 #176
284411 crew  heywoodu
pi_199435187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:43 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën 8)7
44.44km is wel een leuke om mee te stoppen :)
pi_199437452
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat een eind. Kennis van me deed laatst 66,6… echt bizarre afstanden die sommigen doen.
Whatever...
  Redactie Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 19:53:55 #178
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_199437674
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:D ;(
pi_199438279
@SEMTEX nagevraagd aan broertje -- en vandaag in de praktijk meegemaakt -- op de Garmin Instinct Solar kun je voor een activiteit al instellen wat de activiteit wordt. Dan krijg je ook de schermpjes en meldingen passend bij die activiteit. Bijvoorbeeld, bij fietsen piept ie om de 5 km en bij hardlopen elke km. ^O^

Broertje en ik hebben vandaag een survivaltriathlon gedaan. 25 km mountainbiken, 6 km + 30 hindernissen survivallen, en 5 km lopen die uiteindelijk 3.7 werd want iedereen liep verkeerd en het onweerde. _O-
(Wie zei er nou goed hardloopweer vandaag?)
Ik ben nog best tevreden met mijn tijd op de 3.7. We hadden al 3 uur aan sport in de benen en moesten veel hellingen op en af en zelfs een trap, maar hebben 'm toch in 20 minuten gelopen. *G*
  zaterdag 15 mei 2021 @ 20:22:48 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199438345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:19 schreef Tele6 het volgende:
@:SEMTEX nagevraagd aan broertje -- en vandaag in de praktijk meegemaakt -- op de Garmin Instinct Solar kun je voor een activiteit al instellen wat de activiteit wordt. Dan krijg je ook de schermpjes en meldingen passend bij die activiteit. Bijvoorbeeld, bij fietsen piept ie om de 5 km en bij hardlopen elke km. ^O^

Broertje en ik hebben vandaag een survivaltriathlon gedaan. 25 km mountainbiken, 6 km + 30 hindernissen survivallen, en 5 km lopen die uiteindelijk 3.7 werd want iedereen liep verkeerd en het onweerde. _O-
(Wie zei er nou goed hardloopweer vandaag?)
Ik ben nog best tevreden met mijn tijd op de 3.7. We hadden al 3 uur aan sport in de benen en moesten veel hellingen op en af en zelfs een trap, maar hebben 'm toch in 20 minuten gelopen. *G*
Hey! Bedankt voor het testen! Klinkt als een goede opvolger, zeker als Corona op zijn retour is en we weer lange wandelingen en/of runs kunnen maken.
pi_199438482
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hey! Bedankt voor het testen! Klinkt als een goede opvolger, zeker als Corona op zijn retour is en we weer lange wandelingen en/of runs kunnen maken.
Het is echt een leuk horloge. Ook onverwoestbaar. Broertje heeft er vandaag dus 1.5 uur mee geklommen, over de grond getijgerd en al dat soort leuke dingen, dus het horloge was ook intens goor aan het eind van de dag. Hij is er gewoon mee onder de douche gegaan en daarna was het weer schoon _O-
pi_199446255
Ik doe (nog) niet aan hardlopen maar wil dit wel gaan doen wanneer mijn dochter naar school gaat (januari).
Dus ik lees hier af en toe mee. :)

Is er ergens een soort start schema om het te leren? En welke basis kleding is fijn, ook qua prijs? Schoenen heb ik al eens notities van gemaakt. :)

En heeft iemand een loopband? Is dat een redelijke vervanging voor als je de deur niet uit kan?
Dank! :)
pi_199446906
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 09:40 schreef vencodark het volgende:
Ik doe (nog) niet aan hardlopen maar wil dit wel gaan doen wanneer mijn dochter naar school gaat (januari).

Is er ergens een soort start schema om het te leren? En welke basis kleding is fijn, ook qua prijs? Schoenen heb ik al eens notities van gemaakt. :)

En heeft iemand een loopband? Is dat een redelijke vervanging voor als je de deur niet uit kan?
Google c25k
pi_199447054
quote:

Het voordeel van hardlopen is dat je, zeker in het begin, weinig tijd nodig hebt om een effectieve training te doen. Voor mij zou een loopband dus nooit een optie zijn, dan vind ik altijd ergens anders op de dag wel een halfuurtje. Het lopen is voor mij juist een manier om buiten te zijn.
  zondag 16 mei 2021 @ 11:33:19 #185
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199447578
Is het weer naaktslak seizoen? :(
  zondag 16 mei 2021 @ 12:11:03 #186
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199448231
quote:

Er zijn heel veel starterschema's te vinden. Als je zoekt op 5km beginner vind je er zat. Ze variëren in aantal weken dus kijk een beetje wat bij je past. Ligt er ook wel aan of je een basis conditie hebt of niet.

Goede schoenen zijn het aller belangrijkste, laat die goed aanmeten voor je eerste paar in een gespecialiseerde winkel. Kleding is heel persoonlijk denk ik. Zelf haal ik regelmatig wat bij Otrium waar je goedkoop Asics kleding kan vinden. Je kan heel ver gaan qua kleding, maar er is voor elk budget wel wat te vinden. Er zijn hier volgens mij ook wel fans van de Decathlon kleding.

quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:33 schreef Schuifpui het volgende:
Is het weer naaktslak seizoen? :(
Uitgegleden op een paar slakken? :X :')
pi_199451693
@vencodark de Decathlon heeft idd prima goedkope kleding. Investeer vooral in een goed passende sportbeha want anders AUW :X
Loopband zou ik alleen kopen als je van suiker bent. :P
  zondag 16 mei 2021 @ 16:44:53 #188
221912 minilot
Nancy boy
pi_199453579
Ik ben blij dat ik geen loopband heb: hardlopen heeft me juist in een half jaartje aangeleerd om niet al te miepig te zijn over buiten wezen met regen en wind! O+

Tevens een *O* voor simpel en goedkoop maar prima spul van Decathlon. En inderdaad, laatste twee keer lopen waren de paden vergeven van jonge naaktslakken }:|
pi_199453973
Bedankt voor de tips! Staat genoteerd. ;)
pi_199457565
Om het weer minder vervelend te gaan vinden, vind ik mijn regenjasje, buff (elastische sportstof hoofdband/muts/col) en thermoshirt het belangrijkste. O+
Je kunt heel de winter gewoon doorrennen. ^O^
  zondag 16 mei 2021 @ 20:54:56 #191
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199458454
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:04 schreef Tele6 het volgende:
Om het weer minder vervelend te gaan vinden, vind ik mijn regenjasje, buff (elastische sportstof hoofdband/muts/col) en thermoshirt het belangrijkste. O+
Je kunt heel de winter gewoon doorrennen. ^O^
Zo'n buff is inderdaad fantastisch. Goede baselayer van merinowol voor als het koud is vind ik ook erg fijn. Maar die kan eindelijk weer eens de kast in.
  zondag 16 mei 2021 @ 22:03:08 #192
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199459700
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:11 schreef Black-Hole het volgende:
Uitgegleden op een paar slakken? :X :')
Ging net niet onderuit. Was wel een hele rare beweging. :')

Gisteren ook al klappen gehad van een gans. Ben niet zo goed met de flora en fauna tijdens het sporten.
pi_199460513
Hardlopen is gelukkig niet duur. Het enige wat ik zou doen is niet bezuinigen op schoenen en deze laten aanmeten bij een goede winkel. Zelf dom geweest en daardoor ook meteen een blessure gekregen. Overigens zijn die schoenen echt niet duurder dan 150¤. Ikzelf vind goede sokken ook belangrijk, want blaargevoelig. Ik vind een flipbelt ook fijn voor telefoon, sleutels…

Verder is alles wat lekker zit met lopen goed- vermijd alleen katoen , maar er is vrijwel overal wel wat te vinden. Decathlon is prima, de winkels puilen uit van de goede sportkleding. Niet alleen voor hardlopen, maar voor bijna alles is betaalbaar goed spul te krijgen.

Wat een bizar weer vandaag trouwens, uiteindelijk eind van de middag nog een stukje kunnen doen. Langzaam opbouwen naar de halve marathon, vandaag 17km gedaan en die 21,1 is met een beetje extra inspanning echt geen probleem meer.
Whatever...
pi_199460741
Vanavond lekker muggen/vliegen lopen happen :r

Verder was het wel heerlijk loopweer ^O^
pi_199466400
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:03 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ging net niet onderuit. Was wel een hele rare beweging. :')

Gisteren ook al klappen gehad van een gans. Ben niet zo goed met de flora en fauna tijdens het sporten.
Oh dat is echt mijn nachtmerrie, een aanval van een zwaan of grote gans! Laatst moest ik ook over het fietspad waar net 2 ganzen met jongen probeerde over te steken.. Ik probeerde er met een zo groot mogelijke boog omheen te lopen maar dan nog beginnen ze te blazen.. gelukkig bleef het daarbij!
pi_199473936
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oh dat is echt mijn nachtmerrie, een aanval van een zwaan of grote gans! Laatst moest ik ook over het fietspad waar net 2 ganzen met jongen probeerde over te steken.. Ik probeerde er met een zo groot mogelijke boog omheen te lopen maar dan nog beginnen ze te blazen.. gelukkig bleef het daarbij!
Ik ben wel eens aangevallen door een nijlgans toen ik aan het raften was. Dat beest was echt bloedlink. En moesten hem echt van ons af meppen met de peddels 😆.

Normale zwanen of ganzen zijn gelukkig niet zo agressief 😉. De ganzen poep is gevaarlijker om over uit te glijden.
Whatever...
  vrijdag 21 mei 2021 @ 21:11:17 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_199546323
Mijn (mannelijke) lief die wat later is begonnen met leren hardlopen is inmiddels aangeland bij de tien kilometer en begint toch wel wat last te krijgen van scheurende tepels in z'n hardloopshirtje.. Hij plakt er nu voorafgaand aan het rennen pleisters op en dan helpt wel aardig, maar was even nieuwsgierig hoe de andere mannen hier het schuren van tepels tegengaan. Als sportbh-dragende chick heb ik daar zelf natuurlijk geen ervaring mee :)
  vrijdag 21 mei 2021 @ 22:19:15 #198
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_199547587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:11 schreef minilot het volgende:
Mijn (mannelijke) lief die wat later is begonnen met leren hardlopen is inmiddels aangeland bij de tien kilometer en begint toch wel wat last te krijgen van scheurende tepels in z'n hardloopshirtje.. Hij plakt er nu voorafgaand aan het rennen pleisters op en dan helpt wel aardig, maar was even nieuwsgierig hoe de andere mannen hier het schuren van tepels tegengaan. Als sportbh-dragende chick heb ik daar zelf natuurlijk geen ervaring mee :)
gewoon wat sporttape er over plakken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_199547866
quote:
Iets strakkere shirts dragen helpt. Instoppen in je broek ook, dan beweegt het minder.

En daarnaast zijn er ook wel materialen die zachter aanvoelen. Ik heb van odlo bijvoorbeeld twee linencool shirts, die zijn echt super zacht. Tencel is ook een fijn stofje.

Zelf heb ik er niet zo’n last hier van. Alleen met merkjes (geborduurd) in een polo heb ik het wel eens gehad.
Whatever...
  vrijdag 21 mei 2021 @ 23:53:16 #200
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199549131
quote:
Sporttape ^O^
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')