Astrazeneca en j&j vol erin knallen in die groep.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
Vandaag was tegenvaller, we moeten echt sneller doorprikken in de groep 50-65 de laatste cijfers van NICE zijn nog slechter dan ik dacht....
quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe snel kunnen we 50+ geprikt hebben, hoe veel mensen zijn dat? Zitten we dan op, ik noem maar wat, 10 miljoen prikken?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 50-54 1.283.000 55-59 1.251.000 60-64 1.118.000 65-69 996.000 70-74 941.000 75-79 634.000 80-84 435.000 85-90 257.000 90+ 130.000 |
Qua dodental zien we het al. Qua ziekenhuis eerst nog niet en qua aantal besmettingen blijft het lastig.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt het effect van vaccineren eens zichtbaar?
quote:Chile leads the Western Hemisphere in vaccinations. The coronavirus is still surging
This South American nation of 19 million, which secured enough potential coronavirus vaccine doses to inoculate its population twice over, leads the Western Hemisphere in vaccinations per capita. More than 7.5 million Chileans have received at least one dose, and 5 million are now fully vaccinated. Only Israel and Britain have performed better.
At the same time, new cases of covid-19 are surging. The country has reported more than 7,000 daily cases nine times this month, outstripping its first-wave peak of 6,938 last July, and sounding an alarm for the United States and other countries that have raced out ahead on the vaccination curve.
Analysts here blame a mix of factors: Fatigue with strict and lengthy lockdowns, vacation travel during the Southern Hemisphere summer, the arrival of new and more transmissible variants and reliance on a Chinese vaccine that’s proved less effective than Western inoculants.
(..)
Bron: WaPo
Ik denk dat dat al zichtbaar is.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt het effect van vaccineren eens zichtbaar?
Ja, we hebben niet de luxe om de boel te gaan stil leggen op dit moment.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Astrazeneca en j&j vol erin knallen in die groep.
Het is denk ik wel degelijk zichtbaar in de 70+ groep als je de cijfers bekijkt. Op 7 april hadden we hoogste aantal 70+ers op de IC namelijk 242, nu zitten we op 221, ik verwacht geen structurele stijging daar meer, eigenlijk is er al een duidelijke daling aan de gang.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al zichtbaar is.
Maar het is lastig vergelijken zolang we geen ongevaccineerd Nederland in een parallel universum hebben
Maatregelen hebben weinig zin als je niet de meest kwetsbare groepen beschermt, dat doe je niet door de hele maatschappij dicht te gooien, maar met voorlichting naar die specifieke groep, maar door dom emotioneel gelul van de politiek en een hoop gebruikers hier bereik je precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk echt niet dat de maatregelen ook maar enigszins significant helpen. Het is echt alsnog bizar hoog.
Sommige wel, andere niet.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk echt niet dat de maatregelen ook maar enigszins significant helpen. Het is echt alsnog bizar hoog.
Op een gegeven moment hebben we het meerendeel wel echt gevaccineerd of besmet gehas. Kan echt niet meer lang duren en dan zou je zeggen dat we er vanaf zijn binnen 2/3 maanden.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Sommige wel, andere niet.
Aan de ene kant hebben we miljoenen immunen door vaccinaties/besmettingen. Dit kan niet anders dan stevig de R en al helemaal de opname- en sterftecijfers drukken.
Aan de andere kant hebben we een besmettelijker veronderstelde variant + iedereen die op het eind van z'n Latijn is.
Dit en de maatregelen bij elkaar opgeteld resulteert in een enigszins kritische maar stabiele situatie.
Na 4 dagen?quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:17 schreef _serial_ het volgende:
De grote steden knallen weer lekker. Ramadan?
Chili heeft vooral Sinovac toch? De Chinezen hebben onlangs schoorvoetend toegegeven dat het niet zo heel effectief blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Qua dodental zien we het al. Qua ziekenhuis eerst nog niet en qua aantal besmettingen blijft het lastig.
Het voorbeeld in Chili:
[..]
Brazil announced results on January 13, 2021 showing 50.4% effective at preventing symptomatic infections, 78% effective in preventing mild cases needing treatment, and 100% effective in preventing severe casesquote:
Wel apart dat die eigenaar daar zo strikt in is dan. Ik ken toch wel campings waar dat heel anders is. Is ook bijna niet te controleren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:48 schreef raptorix het volgende:
Mijn ouders staan nu op de camping, ik wilde volgende week met mijn vriend op bezoek, alleen mag dat niet omdat de eigenaar verantwoordelijk is dat er maar 1 bezoeker mag komen![]()
![]()
![]()
![]()
Dit kabinet, fucking moordenaars met hun beleid![]()
![]()
Zet een tentje op naast hun caravan en zeg dat je er zelf ook staat.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:48 schreef raptorix het volgende:
Mijn ouders staan nu op de camping, ik wilde volgende week met mijn vriend op bezoek, alleen mag dat niet omdat de eigenaar verantwoordelijk is dat er maar 1 bezoeker mag komen![]()
![]()
![]()
![]()
Dit kabinet, fucking moordenaars met hun beleid![]()
![]()
Naja ik regel wel een pic-nick buiten de poort ofzo.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zet een tentje op naast hun caravan en zeg dat je er zelf ook staat.
Gewoon naar binnen lopen. Alsof er op zo'n camping boa's of politie gaat controleren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja ik regel wel een pic-nick buiten de poort ofzo.
Maar dat is dan weer strafbaarquote:Op zaterdag 17 april 2021 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Naja ik regel wel een pic-nick buiten de poort ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |