Daar lijkt het tempo wel eindelijk een beetje stabiel te worden.quote:
Echt het beste idd. Hopen op de zomer.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:22 schreef dick_laurent het volgende:
Alright. Nou lockdown tot minimaal juni dus. Ga ik daar vast vanuit, kan het alleen maar meevallen
Geen idee, misschien kan iemand de cijfers van bijvoorbeeld Israël eens analyseren.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt het effect van vaccineren eens zichtbaar?
Als er veel mensen gevaccineerd zijn...quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die is zichtbaar. Anders waren er vieze stijgingen geweest in de zorg.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vraag me nu af wat de cijfers zonder het vaccineren zouden zijnquote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als we 24/7 kunnen prikken.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ramadan mensen. En ook nog eens verzwijgen uit schaamtecultuur logica en dommigheid. Het was maar een griepje voor mij dus ook vast voor jou...quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:03 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat voor mensen zijn dat, wel testen en niet thuisblijven.
Astrazeneca en j&j vol erin knallen in die groep.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:32 schreef raptorix het volgende:
Vandaag was tegenvaller, we moeten echt sneller doorprikken in de groep 50-65 de laatste cijfers van NICE zijn nog slechter dan ik dacht....
quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe snel kunnen we 50+ geprikt hebben, hoe veel mensen zijn dat? Zitten we dan op, ik noem maar wat, 10 miljoen prikken?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 50-54 1.283.000 55-59 1.251.000 60-64 1.118.000 65-69 996.000 70-74 941.000 75-79 634.000 80-84 435.000 85-90 257.000 90+ 130.000 |
Qua dodental zien we het al. Qua ziekenhuis eerst nog niet en qua aantal besmettingen blijft het lastig.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Chile leads the Western Hemisphere in vaccinations. The coronavirus is still surging
This South American nation of 19 million, which secured enough potential coronavirus vaccine doses to inoculate its population twice over, leads the Western Hemisphere in vaccinations per capita. More than 7.5 million Chileans have received at least one dose, and 5 million are now fully vaccinated. Only Israel and Britain have performed better.
At the same time, new cases of covid-19 are surging. The country has reported more than 7,000 daily cases nine times this month, outstripping its first-wave peak of 6,938 last July, and sounding an alarm for the United States and other countries that have raced out ahead on the vaccination curve.
Analysts here blame a mix of factors: Fatigue with strict and lengthy lockdowns, vacation travel during the Southern Hemisphere summer, the arrival of new and more transmissible variants and reliance on a Chinese vaccine that’s proved less effective than Western inoculants.
(..)
Bron: WaPo
Ik denk dat dat al zichtbaar is.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, we hebben niet de luxe om de boel te gaan stil leggen op dit moment.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Astrazeneca en j&j vol erin knallen in die groep.
Het is denk ik wel degelijk zichtbaar in de 70+ groep als je de cijfers bekijkt. Op 7 april hadden we hoogste aantal 70+ers op de IC namelijk 242, nu zitten we op 221, ik verwacht geen structurele stijging daar meer, eigenlijk is er al een duidelijke daling aan de gang.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat al zichtbaar is.
Maar het is lastig vergelijken zolang we geen ongevaccineerd Nederland in een parallel universum hebben
Maatregelen hebben weinig zin als je niet de meest kwetsbare groepen beschermt, dat doe je niet door de hele maatschappij dicht te gooien, maar met voorlichting naar die specifieke groep, maar door dom emotioneel gelul van de politiek en een hoop gebruikers hier bereik je precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 17 april 2021 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk echt niet dat de maatregelen ook maar enigszins significant helpen. Het is echt alsnog bizar hoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |