Eind jan, zaten we op 500 IC's opnames. toen werd zelfs de avondklok nog ingezet, nu zitten we op 800, 60% meer, dus wil je versoepelen, zouden we onder de 500 IC's moeten hebben, historisch gezien...quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook weer niet snap is dat ze datums zetten in het openingsplan, en dan direct weer zeggen: Ja maar alleen als het goed gaat! Echt is er dan geen enkel iemand in dat grote PR circus die zegt: Joh dat is echt geen goed idee.
Voorlopig zijn de bekende cijfers 1:100.000 voor az en 1:1.200.000 voor j&j. Waarbij de tweede als dat zo is gewoon gebruikt zal gaan worden bij jongere mensen. Wellicht dat vrouwen onder de 30 of 40 moderna of Pfizer gaan krijgen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens de nu bekende cijfers heb je bij Janssen toch minder dan 1 op de miljoen kans op echt nare bijwerkingen en ligt dat bij AZ wel hoger. (En vraag me nu even niet om een bron, een andere bron dan mijn geheugen kan ik op dit moment niet aandragen)
Volgens mij valt het in het VK wel mee met de hoeveelheid bijwerkingen met AZ.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens de nu bekende cijfers heb je bij Janssen toch minder dan 1 op de miljoen kans op echt nare bijwerkingen en ligt dat bij AZ wel hoger. (En vraag me nu even niet om een bron, een andere bron dan mijn geheugen kan ik op dit moment niet aandragen)
Dat interesseert toch niets? Zolang ze maar niet naar de IC worden gestuurd, al test heel NL zich vrijwillig 3x per dag, daar gaat niemand dood aan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar al die mensen naar de teststraat sturen kan wel
AZ is gestopt door NL zelf. Jansen is gewoon eigen ass aan het dekken. Mijn kritiek was op de Gezondheidsraad die hier eigenlijk niks over zou moeten zeggen. Als iedereen nou gewoon eens bij zijn eigen straatje blijft.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is wel selectief shoppen binnen de feiten. Volgens mij heeft Janssen geroepen even stoppen of is dit een instantie die er niet daadwerkelijk verstand van heeft? Dat laatste zou verontrustend zijn.
Dat zien de meeste mensen wel in, alleen Hugo vindt een weekje of 2 wachten, of een jaar lang nog een test-samenleving geen probleem.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
Volg niet alles, dus weet niet of het al gepost is ... maar dit dus
https://www.zuyderland.nl(...)YsJa4IbD7iJiF_I3HlHg
Door te stoppen met vaccins, omdat er zeer zeldzame bijwerkingen kunnen optreden offeren wij veel meer mensen en onze economie op. Snap niet dat er zo weinig mensen zijn die dit in willen zien.
Nee, net zo realistisch als het openen van winkels/horeca op dit moment.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar is dat heel realistsch om dat nu nog te verwachten?
Ware het niet dat we nu aan het vaccineren zijn en je niet het risico loopt dat als de getallen een trend naar beneden hebben in 1 keer weer fors zullen oplopen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Eind jan, zaten we op 500 IC's opnames. toen werd zelfs de avondklok nog ingezet, nu zitten we op 800, 60% meer, dus wil je versoepelen, zouden we onder de 500 IC's moeten hebben, historisch gezien...
Toch mijn bron:quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
Omdat je dan weer bewegingen hebt, de zelfde reden waarom sportclubs gesloten zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat interesseert toch niets? Zolang ze maar niet naar de IC worden gestuurd, al test heel NL zich vrijwillig 3x per dag, daar gaat niemand dood aan.
Ook uit mijn hoofd 1 op de 400.000 bij AZ en 1 op de 1.20 miljoen bij Janssen. Kan net iets anders zijn, maar orde van grootte zal niet veranderen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
dat had echt voorkomen kunnen worden, als er genoeg was ingezet op vaccineren door Hugo en consorten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker niet met een stijgend aantal gevaccineerden.
En dus wordt de druk op de ziekenhuizen binnenkort minder en zal men zien dat men daar niet meer vanuit hoeft te gaan.
Terrassen open op 8 mei en avondklok wordt afgeschaft: dit heeft het Overlegcomité beslistquote:Op vrijdag 16 april 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe doen ze dat in het buitenland dan? Moet je daar straks ook een coronatest doen voordat je de bibliotheek in mag?
quote:Ook komende maandag wordt het reisverbod naar EU-landen opgeheven. Wie na een verblijf van minstens 48 uur in een rode zone naar België terugkomt, moet wel een week in quarantaine gaan en zich laten testen op dag 1 en 7 na terugkomst. Dit geldt ook voor wie al gevaccineerd zou zijn. De politie zal dit ook controleren.
In een vorig leven deed ik iets met marketingcommunicatie en PR. Vanuit die achtergrond vraag ik me inderdaad af wat voor adviseurs daar zitten. Het is echt zo slecht; noem geen data, dat blijft hangen, zeker na al te lang in deze ellende. Beloof niets dat je niet waar kunt maken, ook niet zinspelen op eventuele mogelijkheden als het nog van zoveel onzekerheden afhangt. .En ja, letterlijk worden er geen harde beloftes gedaan, maar je noemt het wel, en dus onthouden mensen dat.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:
Wat ik ook weer niet snap is dat ze datums zetten in het openingsplan, en dan direct weer zeggen: Ja maar alleen als het goed gaat! Echt is er dan geen enkel iemand in dat grote PR circus die zegt: Joh dat is echt geen goed idee.
Hier nergens testen in Zwitserland, maandag terrassen, bios. De winkels zijn al een maand open, kan je zo binnenlopen zonder afspraak.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe doen ze dat in het buitenland dan? Moet je daar straks ook een coronatest doen voordat je de bibliotheek in mag?
Er zijn geen andere redenen waarom ze dicht zijn?quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je dan weer bewegingen hebt, de zelfde reden waarom sportclubs gesloten zijn.
Cashen en geilen, Gommers krijgt 7500 euro per optreden.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:32 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind sowieso dat het OMT zich verscholen dient te houden achter de voordeur. Ze zijn alleen voor advies. Enige wat je nodig hebt is Catshuisberaad en Jaap die zijn brievings geeft aan de tweede kamer. Wtf doen Bonten e.d. überhaupt in de media?
In Noorwegen is het aantal mensen met deze vorm van trombose na een AZ-vaccinatie 1 op 25.000. In Nederland 1 op 50.000. Het wisselt nogal sterk per land, omdat de aantallen laag liggen. Dan maakt het vinden van een handjevol extra gevallen gelijk superveel uit. Ik geloof dat de EMA uitgaat van gemiddeld 1 op de 100.000 voor AZ.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook uit mijn hoofd 1 op de 400.000 bij AZ en 1 op de 1.20 miljoen bij Janssen. Kan net iets anders zijn, maar orde van grootte zal niet veranderen.
De buitensport in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn geen andere redenen waarom ze dicht zijn?
het mondkapje ontbreekt, maar wel je handen wassen, waarvan bekend is dat de besmettingen niet zo lopen, gekker moet het niet worden #clownshowquote:Op vrijdag 16 april 2021 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Komen ze met dit soort kinderachtige shit, zullen ze ooit wel eens gevraagd hebben aan degene die Covid hadden of ze hun handen wassen?
[ afbeelding ]
In plaats dat ze nou eens een campagne maken: Heeft u hulp nodig met het maken van een afspraak of de lokatie te bereiken? Wij kunnen u helpen!
Hee Hugoquote:Op vrijdag 16 april 2021 17:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Astra was tijdelijk gepauzeerd. Alles wat wij hebben wordt nu gewoon weer weggeprikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |