abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199304890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:33 schreef d.k. het volgende:

[..]

[..]

Als ik het nu koud heb op mijn werkkamer (ligt op het noorden) dan zet ik een elektrisch kacheltje aan, dat is en sneller en veel fijner. Ik moet anders de verwarming open draaien, de thermostaat hier neerleggen, die op 20 graden gooien en wachten. Nu zet ik het knopje om en vijf minuten later is het warm. En elektriciteit heb ik 'over', dus ach.
Dat doe ik dus met m'n Daikin FTXM35M, die zet ik 's morgens even aan en het is super snel warm in de kamer, zo'n elektrisch kacheltje die jij noemt gebruikt wel extreem veel stroom, maar voor eventjes maakt dat niet uit, mijn airco kan de hele dag op 21 staan voor nog geen euro.

Alleen in de echt koude maanden gebruik ik naast douchen nog gas.

quote:
19s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Waarom zijn de zomermaanden niet beter? Dan is er meer zon toch?
Klopt over het algemeen wel hoor, de dagen zijn veel langer, dus meer licht (hoeft ook niet per se directe zon te zijn), maar idd van 4-22 volle zon in juli is vaak iets minder dan van 6-20 in mei volle zon ivm de warmte. Heft elkaar ongeveer op.

[ Bericht 1% gewijzigd door JDx op 06-05-2021 18:48:56 ]
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 19:38:55 #152
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 9 mei 2021 @ 21:16:53 #153
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199349771
Zijn er echt wettelijke regels voor het plaatsen van zonnepanelen? 1 van de bewoners van mijn straat heeft drie panelen (portrait) onder de dakkapel. Punt is dat de panelen zo'n 30 a 40 cm over de dakgoot heen steken.
Ziet er niet uit natuurlijk en de directe buren hebben last van het kletterende water op het balkon tijdens regenbuien.
Voorheen Post ID 101472
pi_199349966
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:16 schreef Estate2 het volgende:
Zijn er echt wettelijke regels voor het plaatsen van zonnepanelen? 1 van de bewoners van mijn straat heeft drie panelen (portrait) onder de dakkapel. Punt is dat de panelen zo'n 30 a 40 cm over de dakgoot heen steken.
Ziet er niet uit natuurlijk en de directe buren hebben last van het kletterende water op het balkon tijdens regenbuien.
Mag niet zie https://www.zonnepanelen-weetjes.nl/blog/vergunning-zonnepanelen/ punt 3a
pi_199349967
Dubbel
pi_199349973
Dubbel
  zondag 9 mei 2021 @ 22:12:48 #157
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199350624
quote:
Duidelijk! Bedankt.
Voorheen Post ID 101472
pi_199350744
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:16 schreef Estate2 het volgende:
Zijn er echt wettelijke regels voor het plaatsen van zonnepanelen? 1 van de bewoners van mijn straat heeft drie panelen (portrait) onder de dakkapel. Punt is dat de panelen zo'n 30 a 40 cm over de dakgoot heen steken.
Ziet er niet uit natuurlijk en de directe buren hebben last van het kletterende water op het balkon tijdens regenbuien.
Foto? :D ben je benieuwd hoe dat er uit ziet
  zondag 9 mei 2021 @ 22:26:06 #159
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199350835
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Foto? :D ben je benieuwd hoe dat er uit ziet
Ik zal morgen wel even een foto maken.
Voorheen Post ID 101472
pi_199351146
https://www.rijksoverheid(...)n-20november2012.pdf

Volgens deze bron niet expliciet verboden, maar je bent wel vergunningsplichtig. En los daarvan weet ik ook niet of het bouwbesluit hier wat over zegt, ik zou zeggen dat zonnepanelen die uitsteken een hoop extra wind vangen. Als je het wilt, hoop ik dat je met berekening moet aantonen dat die dingen niet wegwaaien of wegschuiven met een beetje wind en sneeuw.
pi_199351240
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:16 schreef Estate2 het volgende:
Zijn er echt wettelijke regels voor het plaatsen van zonnepanelen? 1 van de bewoners van mijn straat heeft drie panelen (portrait) onder de dakkapel. Punt is dat de panelen zo'n 30 a 40 cm over de dakgoot heen steken.
Ziet er niet uit natuurlijk en de directe buren hebben last van het kletterende water op het balkon tijdens regenbuien.
Waterafvoer dien je volgens het burenrecht goed te regelen. Dus die directe buren zouden om deze reden alleen al een zaak hebben.
  maandag 10 mei 2021 @ 20:39:31 #162
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199363598
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Foto? :D ben je benieuwd hoe dat er uit ziet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorheen Post ID 101472
pi_199363912
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:39 schreef Estate2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lelijk zeg... Hoe verzin je dit joh
  maandag 10 mei 2021 @ 21:03:36 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199364004
Wat een idioten
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199364027
Zou voor mij een reden zijn om te verhuizen, kan ik niet elke dag aanzien :')
pi_199364546
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:39 schreef Estate2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een idioterie... volgens mij is die montage zo ook niet bedoeld toch?
pi_199367749
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:30 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Wat een idioterie... volgens mij is die montage zo ook niet bedoeld toch?
Alsof je 1200 euro bij een open raam legt als het waait :D

Enige kutte is de relatie met je buren ik heb dit gehad met een schutting, kon een prachtige (nieuwe) WPC schutting op de kop tikken via Marktplaats voor zeg maar de helft van de aankoopprijs. De buren wilden een goedkope schutting kopen, maar daar wilde ik niet aan meebetalen, want die er nu stond was ook van die rommel die na 3 jaar verrot was.

Dus heb deze voorgelegd en of ze mee willen betalen, heb zelfs gezegd 1/3e en ik 2/3e, oh wow, mooie schutting hoor, bla bla, ja is goed. Na 2 jaar zeuren nooit iets gekregen en nu doen ze alsof er niks aan de hand is.

Ik zou als poster dit melden en er met popcorn bij gaan zitten als je evil bent >:)
pi_199410492
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:20 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja, het is zelfs 500, maar daar gaan netbeheer, transport, etc etc nog van af. Netto hou je zo'n 200 per jaar over
Ik heb net mijn jaarnota gehad en daar stond dit op:

Stroom
Stroom teruglevering daltarief 8 mei 2021 998 454 kWh
Stroom daltarief 8 mei 2021 2357 931 kWh
Stroom normaaltarief 8 mei 2021 2289 800 kWh
Stroom teruglevering normaaltarief 8 mei 2021 2135 960 kWh
Totaal verbruik stroom 317 kWh -> 157,76- euro.

Dus 317 vebruik, maar 157 terug.

Over de hele rekening kreeg ik 442 terug en is mijn maandbedrag verlaagd van 98 naar 68 euro gas en elektra.

Eengezinswoning van 90m2 voor 1 persoon met 8 panelen en in de woonkamer/keuken een lucht/lucht warmtepomp.
pi_199415258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:56 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb net mijn jaarnota gehad en daar stond dit op:

Stroom
Stroom teruglevering daltarief 8 mei 2021 998 454 kWh
Stroom daltarief 8 mei 2021 2357 931 kWh
Stroom normaaltarief 8 mei 2021 2289 800 kWh
Stroom teruglevering normaaltarief 8 mei 2021 2135 960 kWh
Totaal verbruik stroom 317 kWh -> 157,76- euro.

Dus 317 vebruik, maar 157 terug.

Over de hele rekening kreeg ik 442 terug en is mijn maandbedrag verlaagd van 98 naar 68 euro gas en elektra.

Eengezinswoning van 90m2 voor 1 persoon met 8 panelen en in de woonkamer/keuken een lucht/lucht warmtepomp.
Ja dat zou best kunnen kloppen.
Dit zijn te weinig details om een volledige berekening te laten zien. Omdat je voorschot ook voor gas is.

Als je gas kosten voor het hele jaar er af haalt, en dan je voorschot (dat bedrag gedeeld door 12) er ook af haalt.
Dan weet je wat stroom echt per jaar gekost heeft.

En bij 317kWh zal dat ongeveer dit zijn:
Stroom kosten 317 * 22 ct = 70 euro (afgerond)
Leveringskosten (bij elke partij verschillend, de een doet 6 euro per maand, de ander 15) dus ik gok 80 euro.
Netbeheer etc rond de 275
Energieheffingskorting -558
Totaal: 70+80+275 - 558 = 133 euro negatief.
Voorschot stroom per maand is dus rond de -11 per maand.

Je moet nu 68 gaan betalen, dus 79 zou dan gas zijn (ongeveer).
79 * 12 = 948 euro
Netbeheer etc rond de 200
Leveringskosten gok ik weer 80
Dus 668 verbruik = 850m3 per jaar

Weet niet zeker of die leveringskosten hier ook op zitten, anders zou het 950m3 zijn.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_199494387
Okay graag even advies over het volgende, wil namelijk onderstaande op mijn platte garagedak op het zuiden gaan leggen in een oost-west opstelling:

8 JA Solar JAM66S-30-495
8 SolarEdge P505
1 SolarEdge 4000 HD

Heb 's morgens last op 1 a 2 panelen tot een uur of 11 van schaduw. Na een een of 6 's avonds ook langzaam weer. Wat vinden de kenners hier van?

Verder ben ik al uren aan het zoeken naar een geschikt montagesysteem, kom Van der Valk pro l10 en L15 tegen, maar nergens een geschikte webshop om ze op de kop te tikken, heeft er iemand tips?
pi_199694755
400kWh *O* Nieuwe recordmaand *O*
pi_199695492
Gisteren zullen er nog wat records gesneuveld zijn verwacht ik?
Ik zat net onder mijn dagrecord.58.45 (record 59.07).
Vandaag gaat het ook rap, op dit moment 38 en ik heb nog 19.5 nodig om over de 1000 te gaan (wat vorige maand het maand record was).

Vraag is of we dat gaan halen, met die warmte gaat de opwek wel wat omlaag.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  maandag 31 mei 2021 @ 17:50:57 #173
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199696825
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:20 schreef ToniMacaroni het volgende:
Okay graag even advies over het volgende, wil namelijk onderstaande op mijn platte garagedak op het zuiden gaan leggen in een oost-west opstelling:

8 JA Solar JAM66S-30-495
8 SolarEdge P505
1 SolarEdge 4000 HD

Heb 's morgens last op 1 a 2 panelen tot een uur of 11 van schaduw. Na een een of 6 's avonds ook langzaam weer. Wat vinden de kenners hier van?

Verder ben ik al uren aan het zoeken naar een geschikt montagesysteem, kom Van der Valk pro l10 en L15 tegen, maar nergens een geschikte webshop om ze op de kop te tikken, heeft er iemand tips?
Ik heb voor een soortgelijke opstelling (iets kleinere panelen) het Flatfix Fusion systeem gebruikt.
Voorheen Post ID 101472
  maandag 31 mei 2021 @ 17:57:52 #174
351441 Estate2
Ex Estate
pi_199696891
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:33 schreef bambino het volgende:
Gisteren zullen er nog wat records gesneuveld zijn verwacht ik?
Ik zat net onder mijn dagrecord.58.45 (record 59.07).
Vandaag gaat het ook rap, op dit moment 38 en ik heb nog 19.5 nodig om over de 1000 te gaan (wat vorige maand het maand record was).

Vraag is of we dat gaan halen, met die warmte gaat de opwek wel wat omlaag.
Ik heb afgelopen vrijdag een recorddag gehad. 14,8 en 15,5 op mijn beide systemen.
Voorheen Post ID 101472
pi_199697016
Ik zat gisteren ongeveer 0,5 kWh onder het record, vandaag is wat minder met sluierbewolking. Ondanks de mooie dagen is Q2 tot nu toe slecht. Natuurlijk ten opzichte van het belachelijk zonnige kwartaal vorig jaar maar ook ten opzichte van eerdere jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')