Dat was ikquote:Op vrijdag 16 april 2021 07:18 schreef popje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij altijd zo positief was qua outlook?
Politie is geheel wegbezuinigd.quote:
Die 3 weken lijkt me in het ideale geval 'als de cijfers het toelaten?'quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dat heeft alleen betrekking toch op eerder open dan de "stap toelaat".
Met een projectie van 3 weken tussen de openingsstappen is dat wel te overzien lijkt me.
Of anders gezegd, als klant wacht ik dan wel drie weken ipv de hele testheisa.
Gillen en aanbellen en ineens je doden??quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Politie is geheel wegbezuinigd.
Toen er tien dagen geleden een stel idioten stonden te gillen voor de deur en herhaaldelijk aanbelden om 23:00 in de avond, dus na de avondklok, hebben we geen agent gezien en hebben wij ze zelf weg moeten jagen. Dat is wel gelukt honkbalknuppel werkt vrij goed.
Dus handhaving? Welke handhaving?
Zelf bij dreiging met geweld - let wel dit had dodelijk kunnen aflopen als ze niet weg waren gerend - komt er gewoon geen enkele agent. Helemaal niemand. Ze hadden ons kunnen doden wij hadden hen kunnen doden.
Laat staan dat er gehandhaafd wordt voor zo'n futiel iets als quarantaineplicht. Zullen ze toch een keer agenten moeten gaan opleiden en de agenten die er zijn moeten inzetten voor iets anders dan papierwerk en koffie leuten.
Gelukkig ben ik al met vakantie geweest (en heb me net netjes aan de quarantaine gehouden).quote:
Vind kans op 95 euro boete nou niet echt afschrikwekkendquote:Op vrijdag 16 april 2021 07:23 schreef popje het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik al met vakantie geweest (en heb me net netjes aan de quarantaine gehouden).
BNW?quote:
Ik woon weer samen met mijn familie in een dorp in Fryslan. Heel rustig dorp, ik heb totaal geen last van de mensen hier, zijn overwegend heel toffe mensen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Gillen en aanbellen en ineens je doden??
In wat voor buurt woon jij
Dat waren wel even ander tijden. Nu moet je voor alles en nog wat in quarantaine.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BNW?
Hiervan wordt al sinds vorig jaar maart in dit topic regelmatig gezegd dat men niet snapt dat dat niet geregeld is. Dat het geen advies mag zijn, maar een plicht moet zijn die gehandhaafd wordt, omdat mensen het anders niet doen.
Ah dat is een heel persoonlijk iets dusquote:Op vrijdag 16 april 2021 07:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik woon weer samen met mijn familie in een dorp in Fryslan. Heel rustig dorp, ik heb totaal geen last van de mensen hier, zijn overwegend heel toffe mensen.
Deze mensen die mij bedreigen komen niet uit Fryslan.
Het gaat om bedreigingen en afpersing die al jaren plaatsvinden. Ik had enkele jaren geleden gewoon werk, woonde op mezelf in een ander dorp ten noord-westen van Leeuwarden. Door alle bedreigingen, zelfs bedreiging met het gooien van een molotov-cocktail, ben ik terugverhuisd naar mijn ouders. Werk gaat niet meer, ik zou ondanks covid door kunnen werken, maar ben psychisch kapot gemaakt door deze criminelen.
Het gaat om echte onderwereld-figuren.
Ze komen uit Nederland, niet uit Fryslan. De meesten van hen komen uit de Randstad. Het gaat om gewoon blanke Tokkies van het laagste allooi.
We hebben diverse veiligheidsmaatregelen moeten nemen, camera's hangen overal, honkbalknuppels, ik ben samen met mijn broertje flink gaan sporten, boksen, bodybuilding. Buren zijn ingelicht over dit gespuis. Gaat echt over mensen die zich met heel wat criminele zaakjes bezighouden. Inclusief vrouwen zonder documenten uitbuiten en achter de ramen zetten, vrouwen flinke klappen verkopen, grootschalige diefstal.
Goed, allemaal off-topic.
Maar dat er nauwelijks politie is, is ons ondertussen wel duidelijk. Ik overweeg emigratie, helaas niet erg eenvoudig.
In andere landen was dit tuig allang opgepakt.
Jammer dat Fryslan niet zelfstandig is, hadden we prikkeldraad om ons heitelan kunnen zetten om criminele elementen uit Nederland te weren.
Een quarantaineplicht heeft niet zo heel veel zin meer als de hele wereld dik besmet is en er geen echt wezenlijk verschil zit in besmettingscijfers tussen gebieden/landen.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat waren wel even ander tijden. Nu moet je voor alles en nog wat in quarantaine.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah dat is een heel persoonlijk iets dus
Aanwezigheid of meer aanwezigheid van politie voorkomt niet jouw issues. Tenzij je een waarschuwingskastje om hebt met directe hotline, wat gewoon geboden wordt als dat nodig is.
Wat me overigens ook geen leven lijkt maar dat klinkt het voor jou nu TBH ook niet.
Niet Covid gerelateerd natuurlijk maar wel sterkte
Maar er bestaan ook goede politici, die hangen we apart...quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier doet de politiek van alles, men klapt er bakken met geld tegenaan, gooit er ondemocratische noodwetten tegen aan, laat zich leiden door een instituut dat modellen maakt dat zelfs op een korte periode van 3 weken nog compleet faalt.
Ik weet niet wat erger is.
Het helpt wel bij het inperken van de verspreiding van diverse varianten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Een quarantaineplicht heeft niet zo heel veel zin meer als de hele wereld dik besmet is en er geen echt wezenlijk verschil zit in besmettingscijfers tussen gebieden/landen.
En zeker niet nu we zelf eigenlijk er erger aan toe zijn dan andere landen.
Had vorig jaar zeker nuttig geweest ja
Heeft inderdaad lekker gewerkt met die Britse variant. We gooien uit het niks massaal de grens met het VK dicht wat een bak ellende met zich heeft meegebracht en nog is die hier. Hetzelfde met die andere varianten trouwens.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het helpt wel bij het inperken van de verspreiding van diverse varianten.
Zou het vandaag weer verder gaan over het inperken van de hoop op enige versoepeling dan ook per de 28e?quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja dat idd wel, als je daar tijdig bij bentquote:Op vrijdag 16 april 2021 07:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu de Britse variant dominant is, wordt de volgende variant van stal gehaald om paniek te zaaien... moeten we straks weer 3 maanden wachten tot die ook weer dominant isquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat idd wel, als je daar tijdig bij bent
Functie eldersquote:Op vrijdag 16 april 2021 07:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar er bestaan ook goede politici, die hangen we apart...
Ja, precies.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hier doet de politiek van alles, men klapt er bakken met geld tegenaan, gooit er ondemocratische noodwetten tegen aan, laat zich leiden door een instituut dat modellen maakt dat zelfs op een korte periode van 3 weken nog compleet faalt.
Ik weet niet wat erger is.
Valt nogal mee, volgens mij. Als je klachten hebt, als je in contact bent geweest met een positief getest persoon, als je in huis woont bij een positief getest persoon, en dus als je uit het buitenland komt. Dat was allemaal altijd al zo, alleen wordt dat laatste nu een plicht. Weinig BNW aan.quote:Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat waren wel even ander tijden. Nu moet je voor alles en nog wat in quarantaine.
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen???quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Hier liggen de patiënten ook te stikken in de ziekenhuizen omdat er inmiddels geen materialen meer beschikbaar zijn, terwijl Rutte met alle macht voorkomt dat er vaccins worden besteld en zwaar inzet op hydroxychlorycine...
Om maar te zwijgen over de massagraven in de randstad....
Dikgedrukte komt veel meer voor, heeft dus meer impact en wordt slecht nageleefd. En is een adviesquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Valt nogal mee, volgens mij. Als je klachten hebt, als je in contact bent geweest met een positief getest persoon, als je in huis woont bij een positief getest persoon, en dus als je uit het buitenland komt. Dat was allemaal altijd al zo, alleen wordt dat laatste nu een plicht. Weinig BNW aan.
Dat het, zoals @:Molo ook schetst, wat aan de late kant is op dit moment, kan ik me best in vinden. Van de andere kant houd je dus eventueel nieuwe varianten wel beter tegen mochten die de kop op steken.
Eens.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dikgedrukte komt veel meer voor, heeft dus meer impact en wordt slecht nageleefd. En is een advies
Dat snap ik dan niet eerlijk gezegd
We moeten zeker niet bang zijn, maar zolang er nog een heleboel te vaccineren valt, is voorzichtig zijn denk ik best een goed idee.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:16 schreef quirina het volgende:
We moeten bang zijn want nu hebben we ook de indiaanse variant. Het is al erg dichtbij.
Wordt die met een totempaal naar binnen geschoven?quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:16 schreef quirina het volgende:
We moeten bang zijn want nu hebben we ook de indiaanse variant. Het is al erg dichtbij.
Quarantaineplicht heeft ook veel risico'squote:Op vrijdag 16 april 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Wat mij betreft zijn al die quarantaines dan ook geen advies, maar een plicht. Als er nou iets is dat écht helpt tegen verspreiding, is het dat. Juist omdat die groepen dus een reden hebben om aan te nemen dat ze wellicht besmet(telijk) zijn.
Als je quarantaine gaat afdwingen, laat niemand zich meer testen en ben je verder van huis.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens.
Wat mij betreft zijn al die quarantaines dan ook geen advies, maar een plicht. Als er nou iets is dat écht helpt tegen verspreiding, is het dat. Juist omdat die groepen dus een reden hebben om aan te nemen dat ze wellicht besmet(telijk) zijn.
Volgens mij kan dat al, Covid-19 is een A-Ziekte.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Quarantaineplicht heeft ook veel risico's
Heeft veel impact, zeker met de frequentie ervan in sommige huishoudens. Die zul je dan toch (zeker ondernemers en zzp'ers) moeten gaan compenseren op één of andere manier.
En dat wakkert dan weer misbruik aan.
Ik ben zeker voor meer opvolging maar aan een plicht zitten ook haken en ogen. Lastige dilemma's
quote:De voorzitter van de veiligheidsregio kan toestaan dat de quarantaine onder zonodig te stellen voorwaarden plaatsvindt in de woning van de af te zonderen persoon.
Eens met je eerste alinea, verdere stuk van je post is wel heel erg persoonlijk voor jouw situatie en absoluut niet representatief voor de gemiddelde Nederlanderquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als je quarantaine gaat afdwingen, laat niemand zich meer testen en ben je verder van huis.
Sowieso tien dagen thuisblijven is lastiger dan gedacht. Je zult toch ook moeten eten en dingen laten thuisbezorgen vereist allerlei bureaucratische rompslomp, een visum van Noord-Korea bemachtigen is bijkans eenvoudiger.
Laat ik het zo stellen, mij lukt het niet. Wel eens iets geprobeerd, kijken hoe het werkt. Ik snap er niets van. Ik ben geen ICT-er.
Internetbankieren werkt ook buitengewoon krakkemikkig op deze oude pc. Ook niet iedereen heeft eventjes duizend euro op de plank voor een nieuwe pc (die weer met kinderarbeid en verschrikkelijke milieuvervuiling en mensenrechtenschendingen in elkaar is gezet).
Kloptquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat al, Covid-19 is een A-Ziekte.
[..]
Het ligt zeker complexer dan het zo klinkt. Maar de vrijblijvendheid waarmee het nu wordt geadviseerd lijkt me echt wel een van de oorzaken van het zo lang duren van deze golf, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Quarantaineplicht heeft ook veel risico's
Heeft veel impact, zeker met de frequentie ervan in sommige huishoudens. Die zul je dan toch (zeker ondernemers en zzp'ers) moeten gaan compenseren op één of andere manier.
En dat wakkert dan weer misbruik aan.
Ik ben zeker voor meer opvolging maar aan een plicht zitten ook haken en ogen. Lastige dilemma's
Si, mee eensquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ligt zeker complexer dan het zo klinkt. Maar de vrijblijvendheid waarmee het nu wordt geadviseerd lijkt me echt wel een van de oorzaken van het zo lang duren van deze golf, bijvoorbeeld.
De grens ging te laat dicht, daarnaast helpt het niet echt als we mensen uit VK weigeren, terwijl de landen om ons heen dat niet doen en wij reizigers uit die landen toelaten.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heeft inderdaad lekker gewerkt met die Britse variant. We gooien uit het niks massaal de grens met het VK dicht wat een bak ellende met zich heeft meegebracht en nog is die hier. Hetzelfde met die andere varianten trouwens.
Het gaat toch niet werken zolang nog elk land (ook al is het niet eens gevaarlijk qua covid) nu allemaal oranje blijft. Hopelijk laten ze dat dan ook los.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De grens ging te laat dicht, daarnaast helpt het niet echt als we mensen uit VK weigeren, terwijl de landen om ons heen dat niet doen en wij reizigers uit die landen toelaten.
Omdat je een extreemrechtse idioot van een president (van Brazilië) bentquote:Op vrijdag 16 april 2021 08:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen???
Oh, jawel.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De wappies blijken toch niet zo wappie te zijn geweest.
Dit kan helemaal niet. De kaartjes zijn bij bestelling gepersonaliseerd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen big business die field labs voor alleen de organisatoren.
Slim.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Absurd.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zou je wel denken toch? Omdat ook jij moet testen en niet iemand anders?quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:38 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dit kan helemaal niet. De kaartjes zijn bij bestelling gepersonaliseerd.
Ik heb me ook opgegeven en ben helaas uitgeloot, maar dat is hoe het werkt ja. Je krijgt een unieke link met een toegangscode, en binnen 2 uur moet je de tickets hebben gepersonaliseerd en betaald. Doorverkopen kan niet en zijn dus allemaal scams.quote:Op vrijdag 16 april 2021 08:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou je wel denken toch? Omdat ook jij moet testen en niet iemand anders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |