abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199022458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:18 schreef popje het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd zo positief was qua outlook?
Dat was ik ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:20:19 #102
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_199022471
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dit was nog BNW een week geleden. :')
Politie is geheel wegbezuinigd.
Toen er tien dagen geleden een stel idioten stonden te gillen voor de deur en herhaaldelijk aanbelden om 23:00 in de avond, dus na de avondklok, hebben we geen agent gezien en hebben wij ze zelf weg moeten jagen. Dat is wel gelukt honkbalknuppel werkt vrij goed.

Dus handhaving? Welke handhaving?

Zelf bij dreiging met geweld - let wel dit had dodelijk kunnen aflopen als ze niet weg waren gerend - komt er gewoon geen enkele agent. Helemaal niemand. Ze hadden ons kunnen doden wij hadden hen kunnen doden.

Laat staan dat er gehandhaafd wordt voor zo'n futiel iets als quarantaineplicht. Zullen ze toch een keer agenten moeten gaan opleiden en de agenten die er zijn moeten inzetten voor iets anders dan papierwerk en koffie leuten.
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:21:37 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou ja dat heeft alleen betrekking toch op eerder open dan de "stap toelaat".
Met een projectie van 3 weken tussen de openingsstappen is dat wel te overzien lijkt me.
Of anders gezegd, als klant wacht ik dan wel drie weken ipv de hele testheisa.
Die 3 weken lijkt me in het ideale geval 'als de cijfers het toelaten?'

Ik zie echt nergens, ook na het debat gisteren met waardeloze vragen en antwoorden, terug hoe die tests de samenleving dan werkelijk open krijgen of versnellen.
Bijzonder beroerde businesscase.

Het schermen met 'ja maar dan hebben mensen wel de mogelijkheid een dag iets heel leuks te doen' oid... Werkelijk bizar.

Hartstikke leuk, tuurlijk, maar kan óók zonder dat testen, kleinschalig van vorm prima uitgevoerd worden.
Evenementen op grote schaal weer als er genoeg prikken in zijn gegaan. Dan moet alleen die sector in zijn geheel langer wachten en kan de rest gewoon in stapjes open ondertussen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:22:51 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022483
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Politie is geheel wegbezuinigd.
Toen er tien dagen geleden een stel idioten stonden te gillen voor de deur en herhaaldelijk aanbelden om 23:00 in de avond, dus na de avondklok, hebben we geen agent gezien en hebben wij ze zelf weg moeten jagen. Dat is wel gelukt honkbalknuppel werkt vrij goed.

Dus handhaving? Welke handhaving?

Zelf bij dreiging met geweld - let wel dit had dodelijk kunnen aflopen als ze niet weg waren gerend - komt er gewoon geen enkele agent. Helemaal niemand. Ze hadden ons kunnen doden wij hadden hen kunnen doden.

Laat staan dat er gehandhaafd wordt voor zo'n futiel iets als quarantaineplicht. Zullen ze toch een keer agenten moeten gaan opleiden en de agenten die er zijn moeten inzetten voor iets anders dan papierwerk en koffie leuten.
Gillen en aanbellen en ineens je doden??

In wat voor buurt woon jij :D
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:23:53 #105
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199022486
quote:

[..]

Gelukkig ben ik al met vakantie geweest (en heb me net netjes aan de quarantaine gehouden).
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:26:02 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022498
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:23 schreef popje het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik al met vakantie geweest (en heb me net netjes aan de quarantaine gehouden).
Vind kans op 95 euro boete nou niet echt afschrikwekkend :D
pi_199022524
Deen doet een minister Bruins. Wel een smakkerd

Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 07:31:15 #108
5428 crew  miss_sly
pi_199022529
quote:

[..]

BNW?
Hiervan wordt al sinds vorig jaar maart in dit topic regelmatig gezegd dat men niet snapt dat dat niet geregeld is. Dat het geen advies mag zijn, maar een plicht moet zijn die gehandhaafd wordt, omdat mensen het anders niet doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:32:50 #109
pi_199022536
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Gillen en aanbellen en ineens je doden??

In wat voor buurt woon jij :D
Ik woon weer samen met mijn familie in een dorp in Fryslan. Heel rustig dorp, ik heb totaal geen last van de mensen hier, zijn overwegend heel toffe mensen.
Deze mensen die mij bedreigen komen niet uit Fryslan.

Het gaat om bedreigingen en afpersing die al jaren plaatsvinden. Ik had enkele jaren geleden gewoon werk, woonde op mezelf in een ander dorp ten noord-westen van Leeuwarden. Door alle bedreigingen, zelfs bedreiging met het gooien van een molotov-cocktail, ben ik terugverhuisd naar mijn ouders. Werk gaat niet meer, ik zou ondanks covid door kunnen werken, maar ben psychisch kapot gemaakt door deze criminelen.

Het gaat om echte onderwereld-figuren.

Ze komen uit Nederland, niet uit Fryslan. De meesten van hen komen uit de Randstad. Het gaat om gewoon blanke Tokkies van het laagste allooi.

We hebben diverse veiligheidsmaatregelen moeten nemen, camera's hangen overal, honkbalknuppels, ik ben samen met mijn broertje flink gaan sporten, boksen, bodybuilding. Buren zijn ingelicht over dit gespuis. Gaat echt over mensen die zich met heel wat criminele zaakjes bezighouden. Inclusief vrouwen zonder documenten uitbuiten en achter de ramen zetten, vrouwen flinke klappen verkopen, grootschalige diefstal.

Goed, allemaal off-topic.

Maar dat er nauwelijks politie is, is ons ondertussen wel duidelijk. Ik overweeg emigratie, helaas niet erg eenvoudig.

In andere landen was dit tuig allang opgepakt.

Jammer dat Fryslan niet zelfstandig is, hadden we prikkeldraad om ons heitelan kunnen zetten om criminele elementen uit Nederland te weren.
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:35:30 #110
pi_199022543
Waar ik niet mee wil beweren dat iedereen uit Nederland slecht is of een criminele Tokkie. Er zijn gewoon rotte appels in Nederland. Blank uitschot dat zich met grootschalige criminaliteit bezig houdt.

Ik wil niet alle Nederlanders over een kam scheren. Genoeg toffe Nederlanders. O+
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 april 2021 @ 07:41:02 #111
284411 crew  heywoodu
pi_199022563
Vandaag komt als het goed is de quarantaineplicht er definitief door? Hopelijk vanaf dan ook, zoals eerder in het jaar beloofd werd, een einde aan de inreisverboden vanuit diverse landen. Die plicht zou dat immers moeten vervangen..
pi_199022582
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

BNW?
Hiervan wordt al sinds vorig jaar maart in dit topic regelmatig gezegd dat men niet snapt dat dat niet geregeld is. Dat het geen advies mag zijn, maar een plicht moet zijn die gehandhaafd wordt, omdat mensen het anders niet doen.
Dat waren wel even ander tijden. Nu moet je voor alles en nog wat in quarantaine.
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:45:58 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022584
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik woon weer samen met mijn familie in een dorp in Fryslan. Heel rustig dorp, ik heb totaal geen last van de mensen hier, zijn overwegend heel toffe mensen.
Deze mensen die mij bedreigen komen niet uit Fryslan.

Het gaat om bedreigingen en afpersing die al jaren plaatsvinden. Ik had enkele jaren geleden gewoon werk, woonde op mezelf in een ander dorp ten noord-westen van Leeuwarden. Door alle bedreigingen, zelfs bedreiging met het gooien van een molotov-cocktail, ben ik terugverhuisd naar mijn ouders. Werk gaat niet meer, ik zou ondanks covid door kunnen werken, maar ben psychisch kapot gemaakt door deze criminelen.

Het gaat om echte onderwereld-figuren.

Ze komen uit Nederland, niet uit Fryslan. De meesten van hen komen uit de Randstad. Het gaat om gewoon blanke Tokkies van het laagste allooi.

We hebben diverse veiligheidsmaatregelen moeten nemen, camera's hangen overal, honkbalknuppels, ik ben samen met mijn broertje flink gaan sporten, boksen, bodybuilding. Buren zijn ingelicht over dit gespuis. Gaat echt over mensen die zich met heel wat criminele zaakjes bezighouden. Inclusief vrouwen zonder documenten uitbuiten en achter de ramen zetten, vrouwen flinke klappen verkopen, grootschalige diefstal.

Goed, allemaal off-topic.

Maar dat er nauwelijks politie is, is ons ondertussen wel duidelijk. Ik overweeg emigratie, helaas niet erg eenvoudig.

In andere landen was dit tuig allang opgepakt.

Jammer dat Fryslan niet zelfstandig is, hadden we prikkeldraad om ons heitelan kunnen zetten om criminele elementen uit Nederland te weren.
Ah dat is een heel persoonlijk iets dus

Aanwezigheid of meer aanwezigheid van politie voorkomt niet jouw issues. Tenzij je een waarschuwingskastje om hebt met directe hotline, wat gewoon geboden wordt als dat nodig is.
Wat me overigens ook geen leven lijkt maar dat klinkt het voor jou nu TBH ook niet.

Niet Covid gerelateerd natuurlijk maar wel sterkte
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:48:47 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022592
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat waren wel even ander tijden. Nu moet je voor alles en nog wat in quarantaine.
Een quarantaineplicht heeft niet zo heel veel zin meer als de hele wereld dik besmet is en er geen echt wezenlijk verschil zit in besmettingscijfers tussen gebieden/landen.
En zeker niet nu we zelf eigenlijk er erger aan toe zijn dan andere landen.

Had vorig jaar zeker nuttig geweest ja
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:52:36 #115
pi_199022604
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah dat is een heel persoonlijk iets dus

Aanwezigheid of meer aanwezigheid van politie voorkomt niet jouw issues. Tenzij je een waarschuwingskastje om hebt met directe hotline, wat gewoon geboden wordt als dat nodig is.
Wat me overigens ook geen leven lijkt maar dat klinkt het voor jou nu TBH ook niet.

Niet Covid gerelateerd natuurlijk maar wel sterkte
Dank je wel.

Wat wel covid-gerelateerd is, is dat bij dreiging de vluchtmogelijkheden naar het buitenland er nu bijna niet zijn. Bij grote dreiging kan het dus toch zijn dat ik, misschien ook samen met familie naar het buitenland vluchten, ook al mag dit officieel niet.
Maar iemands huis in de fik steken mag ook niet en de grove nalatigheid van de autoriteiten hier is ook strafwaardig en ik zal dit verhaal - indien nodig en bij vluchtpoging - ook mededelen aan de lokale buitenlandse autoriteiten. Mij rest ook geen keuze nu.
Stom van die josti's om ons ook in deze tijd met alle reisverboden te bedreigen en af te persen. We gaan echt niets betalen, maar we schakelen desnoods wel buitenlandse autoriteiten in.

Bij huis in de fik, ben ik echt weg in het buitenland. Ik ga niet wachten tot we allemaal levend afbranden.

enfin, hopelijk niet aan de orde.
pi_199022611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hier doet de politiek van alles, men klapt er bakken met geld tegenaan, gooit er ondemocratische noodwetten tegen aan, laat zich leiden door een instituut dat modellen maakt dat zelfs op een korte periode van 3 weken nog compleet faalt.

Ik weet niet wat erger is.
Maar er bestaan ook goede politici, die hangen we apart...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199022630
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Een quarantaineplicht heeft niet zo heel veel zin meer als de hele wereld dik besmet is en er geen echt wezenlijk verschil zit in besmettingscijfers tussen gebieden/landen.
En zeker niet nu we zelf eigenlijk er erger aan toe zijn dan andere landen.

Had vorig jaar zeker nuttig geweest ja
Het helpt wel bij het inperken van de verspreiding van diverse varianten.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_199022641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Heeft inderdaad lekker gewerkt met die Britse variant. We gooien uit het niks massaal de grens met het VK dicht wat een bak ellende met zich heeft meegebracht en nog is die hier. Hetzelfde met die andere varianten trouwens.
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:02:46 #119
3778 popje
pi_199022643
quote:

[..]

Zou het vandaag weer verder gaan over het inperken van de hoop op enige versoepeling dan ook per de 28e?

Ik las trouwens net ergens dat het in de eerste helft van april al gemiddeld 5 graden ofzo per dag te koud is ten opzichte van gemiddeld dus ik snap wel waarom het seizoenseffect van vorig jaar nog niet heeft plaatsgevonden...
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:02:53 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022644
quote:

[..]

Ja dat idd wel, als je daar tijdig bij bent :Y
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:03:43 #121
3778 popje
pi_199022652
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat idd wel, als je daar tijdig bij bent :Y
Nu de Britse variant dominant is, wordt de volgende variant van stal gehaald om paniek te zaaien... moeten we straks weer 3 maanden wachten tot die ook weer dominant is :+
pi_199022668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maar er bestaan ook goede politici, die hangen we apart...
Functie elders
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199022670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hier doet de politiek van alles, men klapt er bakken met geld tegenaan, gooit er ondemocratische noodwetten tegen aan, laat zich leiden door een instituut dat modellen maakt dat zelfs op een korte periode van 3 weken nog compleet faalt.

Ik weet niet wat erger is.
Ja, precies.
Hier liggen de patiënten ook te stikken in de ziekenhuizen omdat er inmiddels geen materialen meer beschikbaar zijn, terwijl Rutte met alle macht voorkomt dat er vaccins worden besteld en zwaar inzet op hydroxychlorycine...

Om maar te zwijgen over de massagraven in de randstad....
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 08:07:47 #124
5428 crew  miss_sly
pi_199022672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Valt nogal mee, volgens mij. Als je klachten hebt, als je in contact bent geweest met een positief getest persoon, als je in huis woont bij een positief getest persoon, en dus als je uit het buitenland komt. Dat was allemaal altijd al zo, alleen wordt dat laatste nu een plicht. Weinig BNW aan.

Dat het, zoals @Molo ook schetst, wat aan de late kant is op dit moment, kan ik me best in vinden. Van de andere kant houd je dus eventueel nieuwe varianten wel beter tegen mochten die de kop op steken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:10:06 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199022687
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 08:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Hier liggen de patiënten ook te stikken in de ziekenhuizen omdat er inmiddels geen materialen meer beschikbaar zijn, terwijl Rutte met alle macht voorkomt dat er vaccins worden besteld en zwaar inzet op hydroxychlorycine...

Om maar te zwijgen over de massagraven in de randstad....
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')