abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 april 2021 @ 11:31:18 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199012089
Een visserijtopic, waarom ook niet.

We trappen het af met een bericht van vandaag:
https://www.volkskrant.nl(...)e-eisen-af~bdf28030/

Er komt definitief een verbod op pulskorvissen. Het Europees Hof van Justitie heeft de eis van Nederland om het verbod van tafel te vegen donderdag afgewezen. Door de bindende uitspraak is het met ingang van 1 juli verboden om nog met behulp van stroomstootjes te vissen, een klap voor de Nederlandse visserij.


Nu gaan WIJ als Nederland natuurlijk enorm huiliehuilie doen, want ochoch, we hadden zo geïnvesteerd in pulsvissen. Dat klopt, en toen mocht Nederland pulsvissen als ze daarbij onderzoek zouden doen naar de gevolgen, en toen deden ze dat onderzoek niet want ze waren te druk bezig met de zee leeg vissen, dat is namelijk hun beroep. En dan heb je pech gehad. De TS heeft geen medelijden met ze, als ze het vervelend vinden, doe de wereld een lol en stop er dan alsjeblieft mee.

Er is ook een documentaire op Netflix, met de matige naam Seaspiracy. Zelf heb ik 'm niet gekeken, maar de conclusie schijnt datgene te zijn wat iedereen al zou kunnen en moeten weten: De visserij is een dood- en doodzieke industrie, wereldvernietigend zelfs. Het is een grove schande dat zoiets vrijwel ongehinderd mag bestaan. Het levert niets op en is het desastreus op een ongekende schaal. Vissen is alsof je dagelijks een tapijtbombardement op de Amazone uitvoert.

Wat mij betreft verdwijnen alle grootschalige vissersboten en -bedrijven. Het is geen toeval dat het grootste grafvolk van Nederland uit vissersdorpen als Urk en Katwijk komt, omdat je echt bijzonder onsympathiek moet zijn om plezier te hebben aan een wekelijkse massaslachting op zee.

Zijn er dan nog lichtpuntjes?
Met de grootst mogelijke moeite en waarschijnlijk met achterlijk veel subsidie, is er in de Noordzee een in enige mate stabiele vispopulatie mogelijk, het fungeert als een soort mega megastal waarvan de bevissing nog steeds wordt gemaximaliseerd en de nevenschade op andere fronten (zoals restafval en bijvangst) nog altijd torenhoog is.

Omdat vissen er zo vreemd uit zien, wordt er vaak gedacht dat ze geen pijn of emotie zouden voelen, maar dat is een nergens opgebaseerde aanname en steeds meer onderzoek toont aan dat dit, totaal geen verrassing, waarschijnlijk niet juist is.

Voor wie denkt: Ow, maar kweekvis, dat is ook goed toch. Het is iets beter, maar lang niet zaligmakend. In tegenstelling tot wat wij per jaar aan kilotonnen landdieren naar binnen werken, zijn de zeedieren die we eten roofdieren. Kabeljauw, tonijn etcetera, die eten andere vissen. Om de gekweekte vissen te voeren, moeten er vaak grote hoeveelheden kleinere vissen gevangen worden. Bovendien creëer je dan een inhumaan aquarium volgeplempt met vis vis en nog eens vis, met meer nadelige bijeffecten dan je kunt opsommen.

Dus, afschuwelijke industrie, meer dan destructief, ronduit kut. Meer nog dan de vee-industrie zou de visserij een hele snelle, pijnlijke dood mogen sterven. Wat mij betreft.

Is er een uitweg? Ik weet het niet zo. Men eet steeds meer vis, dus de druk van de visconsumptie op de wereld neemt toch steeds verder toe. Grote getallen roepen weinig urgentie op, morgen schiet er een trophy hunter ergens een leeuw dood en zijn we allemaal verontwaardigd, en verder wordt er dagelijks een 250 miljoen kilo vissen gevangen en op bizarre wijze gedood. En dan heb ik het alleen nog maar over vissen, er is ook nog de kreeftvangst, en mossels, en weet ik wat er allemaal wel niet in het water leeft en gegeten wordt.

Wat cijfers over het vissen:
https://www.fishforward.eu/en/topics/facts-figures/

quote:
Today, each person eats on average 19.2kg of fish a year – around twice as much as 50 years ago [1]
In 2013 around 93 million tonnes of fish were caught world-wide [2]
About 38.5 million tonnes of bycatch results from current preferred fishing practice each year [3]
Over just 40 years there has been a decrease recorded in marine species of 39% [4]
Illegal and unregulated fishing constitutes an estimated 11-26 million tonnes (12-28%) of fishing world-wide [5]
Almost 30% of fish stocks commercially fished are over-fished [6]
Over 60% of fish stocks are fully fished [7]
In the North East Atlantic and nearby seas, 39% of fish stocks are classified as overfished. In the Mediterranean Sea and the Black Sea there is sufficient data for 85 stocks, which shows that 88% of these (75) are overfished [8]
The European Union is the world’s primary importer of fish [9]
More than 50% of imports are from developing countries [10]
pi_199012495
De franse lobby heeft goed hun best gedaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199012933
De beste oplossing lijkt te zitten in de kweek van vis in visvijvers. Probleem is dat er maar een beperkt aantal soorten momenteel geschikt is voor de kweek in visvijvers. De open kweek is nog behoorlijk vervuilend en veel van die vissen moeten alsnog gevoerd worden met wilde vissen.

https://www.planeetzee.be/lesmodule/4?page=8

Zelf zal ik nooit een vis eten, dieren die zo worden opgejaagd, een serieus pijnlijke dood sterven en waarbij tijdens de jacht hele ecosystemen worden vernietigd. Ik zou me er nooit toe kunnen zetten.


Deze man, die er wel belang bij heeft, verwacht dat de toekomst volledig in kweekvis zit: https://decorrespondent.n(...)02952706164-299d52bb
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199012984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
De franse lobby heeft goed hun best gedaan
Je bedoelt: er is rechtvaardig opgetreden, omdat Nederlanders dachten onder een onderzoekslicentie commercieel te mogen vissen?

De Nederlandse vissers waren degenen die hier heel erg fout zaten. En dat wisten ze al heel erg goed, nog voor er ook maar enige lobby tot verbieden was. En inderdaad, een ononderzochte vismethode die in potentie heel erg schadelijk zou kunnen zijn omdat we de effecten van stroom in een fragiel ecosysteem loslaten niet weten, die wordt niet zo maar toegelaten. En terecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 12:55:08 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013034
Gelukkig is sleepnetvissen vele malen beter voor het milieu. :')
Hou toch op man met dat gejank. De Fransen hebben dit zeer vakkundig getorpedeerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 12:56:52 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_199013059
En weer een sector die het leven zuur gemaakt moet worden door de progressieve milieumaffia
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 12:58:07 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013073
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:56 schreef Plompzakker het volgende:
En weer een sector die het leven zuur gemaakt moet worden door de progressieve milieumaffia
Het waren de Franse vissers die massaal geklaagd hebben bij hun regering. En die lobby is blijkbaar zeer invloedrijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199013075
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:55 schreef Netsplitter het volgende:
Gelukkig is sleepnetvissen vele malen beter voor het milieu. :')
Hou toch op man met dat gejank. De Fransen hebben dit zeer vakkundig getorpedeerd.
We weten niet wat er beter is voor het milieu, omdat de Nederlanders vertikten onderzoek te doen. Wellicht komt dat onderzoek er ooit nog. Maar dan niet door Nederlanders, die hebben hun kans gehad. Wellicht dat ze in Azië of Canada bijvoorbeeld ooit het onderzoek gaan doen wat de Nederlanders hadden moeten doen.

Voorlopig lijkt de uitkomst: beide zeer schadelijk en eigenlijk moet het beide verboden worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199013094
De bedoeling van pulsvissen is juist minder ecologische schade, minder stookolieverbruik en minder bijvangst.
Dit alles is ruimschoots en voldoende aangetoond.

De nlse overheid heeft echter teveel vergunningen hiervoor afgegeven met de hoop dat deze betere manier van vissen de standaard zou worden. Er is echter geen rekening gehouden met de fransen die dit als bedreiging zagen en een zeer succesvolle lobby hebben weten op te tuigen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:00:27 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

We weten niet wat er beter is voor het milieu, omdat de Nederlanders vertikten onderzoek te doen. Wellicht komt dat onderzoek er ooit nog. Maar dan niet door Nederlanders, die hebben hun kans gehad. Wellicht dat ze in Azië of Canada bijvoorbeeld ooit het onderzoek gaan doen wat de Nederlanders hadden moeten doen.
Er is wel degelijk onderzoek gedaan: https://www.wur.nl/nl/Dossiers/dossier/Pulsvisserij.htm
https://www.ices.dk/sites(...)uests/nl.2020.03.pdf
https://www.pzc.nl/zeeuws(...)van-weten~a2024a3b1/

Met andere woorden: je lult gigantisch uit je nek. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199013126
Je leest inderdaad niet veel over dit onderschatte fenomeen. Begreep dat in 2050 de wilde vis wel eens volledig opgevist zou kunnen zijn als we in dit tempo doorgaan.

Daar waar kreeft vroeger voedsel voor de armen was en nu luxe voedsel, is straks zelfs de simpele koolvisfilet-visstick een luxe waar alleen in Blaricum van genoten kan worden :X
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 15 april 2021 @ 13:02:14 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199013132
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
. Er is echter geen rekening gehouden met de fransen die dit als bedreiging zagen en een zeer succesvolle lobby hebben weten op te tuigen.
Bedreiging inderdaad omdat die te lam zijn om in hun vloot te investeren, dus dan maar op deze manier.
pi_199013142
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:56 schreef Plompzakker het volgende:
En weer een sector die het leven zuur gemaakt moet worden door de progressieve milieumaffia
Zoals de sector nu bezig is vernietigd deze zichzelf. De vangst wordt steeds minder omdat alles overvist wordt.

Als ik 'a life on our planet' moet geloven zou het stoppen van vissen in ongeveer 30% van de oceaan de problemen oplossen; de vispopulaties zouden zoveel toenemen dat er in het deel waar wel gevist mag worden er ook weer veel meer gevangen zal worden.

Maar goed, dwing dat maar eens af.
pi_199013149
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:02 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bedreiging inderdaad omdat die te lam zijn om in hun vloot te investeren, dus dan maar op deze manier.
De fransen zijn zowiezo structureel tegen alle veranderingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199013152
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
De bedoeling van pulsvissen is juist minder ecologische schade, minder stookolieverbruik en minder bijvangst.
Dit alles is ruimschoots en voldoende aangetoond.
Dus niet. Alleen het minder stookolie is aangetoond, de effecten in zee weet nog helemaal niemand. Omdat er geen onderzoek is gedaan op de onderzoeksvergunningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 15 april 2021 @ 13:05:15 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199013166
quote:
Je negeert gewoon de hele fout in de procedure, namelijk dat de Nederlandse vissers om onderzoeksdoeleinden mochten aan vissen en toen 0 onderzoek deden omdat ze puur op de commercie gericht waren. Ze hebben dus geen poot om op te staan. Als ze de EU hadden willen overtuigen, hadden ze niet moeten frauderen met hun pulsnetten.


quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
De bedoeling van pulsvissen is juist minder ecologische schade, minder stookolieverbruik en minder bijvangst.
Dit alles is ruimschoots en voldoende aangetoond.

De nlse overheid heeft echter teveel vergunningen hiervoor afgegeven met de hoop dat deze betere manier van vissen de standaard zou worden. Er is echter geen rekening gehouden met de fransen die dit als bedreiging zagen en een zeer succesvolle lobby hebben weten op te tuigen.
De Nederlandse vissers hebben de vergunningen gewoon misbruikt voor oneigenlijke doeleinden, en klagen nu dat er niet meer naar ze geluisterd wordt.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:07:07 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199013184
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je negeert gewoon de hele fout in de procedure, namelijk dat de Nederlandse vissers om onderzoeksdoeleinden mochten aan vissen en toen 0 onderzoek deden omdat ze puur op de commercie gericht waren. Ze hebben dus geen poot om op te staan. Als ze de EU hadden willen overtuigen, hadden ze niet moeten frauderen met hun pulsnetten.
mag je niet zeggen want de fransen zijn stom en hollanders heilige boontjes

dat de sector samen met de overheid gefaald heeft zeggen ze natuurlijk niet hardop, beter naar de fransen wijzen als schuldige van je eigen falen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199013189
Ik ben het hier gewoon volledig eens met de PvdD, die ook wat betreft de bijensterfte bijvoorbeeld ver voor de rest uit liepen:

https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten/overbevissing

quote:
De Partij voor de Dieren zal er alles aan doen om het Nederlandse en Europese visserijbeleid radicaal te wijzigen. Allereerst moet Nederland haar eigen verantwoordelijkheid nemen. Het ‘Duurzame Visserijbeleid’ dat in 2007 door de Nederlandse regering is ingezet, is volstrekt onvoldoende om de visbestanden te redden en de mariene biodiversiteit te beschermen. De capaciteit van de Nederlandse vissersvloot is veel te groot voor een verantwoorde visserij en zal dus flink moeten worden ingekrompen.

Ook op Europees niveau wordt structureel veel te veel vis gevangen. Quota voor Europese vissers komen 42 tot 57 procent hoger uit dan onafhankelijke wetenschappers adviseren voor een duurzaam beheer van de visbestanden. Het resultaat van 25 jaar Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB) is dat de visbestanden in de Europese wateren ernstig worden bedreigd in hun voortbestaan: 47 procent van de bestanden in de Atlantische Oceaan en ongeveer 90 procent in de Middellandse Zee is overbevist. Bovendien kan 30 procent van de vissoorten zich waarschijnlijk niet meer herstellen. Als we in dit tempo doorgaan, zijn in 2048 de zeeën leeg, voorspellen toonaangevende visserijbiologen.

De overcapaciteit in de Europese vissersvloot brengt ook mariene ecosystemen buiten Europa in groot gevaar. Zo plunderen megatrawlers uit Nederland en andere EU-lidstaten de zeeën voor de kust van onder meer Afrika en Australië, gesubsidieerd met Europees belastinggeld. De grootste trawlers van Europa zijn in Nederlandse handen.

De PvdD wil dat nationale en Europese visserijsubsidies worden afgeschaft. Het voorzorgbeginsel moet leidend zijn. Gezien de uiterst zorgelijke visstand betekent dit dat er in de EU en dus ook in de Nederlandse wateren in principe niet meer kan worden gevist. Ook de roofcontracten met landen buiten de EU moeten worden beëindigd. En er moet in elk geval een vangstverbod worden ingesteld voor de meest kwetsbare soorten, zoals haring en kabeljauw.
Destructieve visserijtechnieken en gebruik van staand want moeten worden verboden. Alleen wanneer kan worden aangetoond dat een (beperkte) vangst verantwoord is en binnen de draagkracht blijft van de mariene ecosystemen, kan visserij nog worden toegestaan.
We zijn grotendeels al te laat, maar wat we nog kunnen redden moeten we nu drastisch aan gaan pakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 15 april 2021 @ 13:07:58 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199013192
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:07 schreef fathank het volgende:

[..]

mag je niet zeggen want de fransen zijn stom en hollanders heilige boontjes

dat de sector samen met de overheid gefaald heeft zeggen ze natuurlijk niet hardop, beter naar de fransen wijzen als schuldige van je eigen falen.
Wij zijn Nederland, wij zijn de beste. w/ w/ w/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:10:38 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je negeert gewoon de hele fout in de procedure, namelijk dat de Nederlandse vissers om onderzoeksdoeleinden mochten aan vissen en toen 0 onderzoek deden omdat ze puur op de commercie gericht waren. Ze hebben dus geen poot om op te staan. Als ze de EU hadden willen overtuigen, hadden ze niet moeten frauderen met hun pulsnetten.
[..]

De Nederlandse vissers hebben de vergunningen gewoon misbruikt voor oneigenlijke doeleinden, en klagen nu dat er niet meer naar ze geluisterd wordt.
De voordelen waren allang bekend. Maar de Fransozen zien dit als een serieuze bedreiging omdat ze dan inderdaad hun complete vloot moeten gaan aanpassen en de overheid daar niet aan mee wil betalen. :D
Daarom torpederen ze alles en zijn ze vaker aan het staken dan dat ze daadwerkelijk aan het werk zijn. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:13:15 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199013257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De voordelen waren allang bekend. Maar de Fransozen zien dit als een serieuze bedreiging omdat ze dan inderdaad hun complete vloot moeten gaan aanpassen en de overheid daar niet aan mee wil betalen. :D
Daarom torpederen ze alles en zijn ze vaker aan het staken dan dat ze daadwerkelijk aan het werk zijn. :')
Als de Nederlandse sector + overheid z'n werk goed had gedaan hadden de Fransen het niet eens kunnen torpederen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:13:40 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013263
- Offtopic -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tijger_m op 15-04-2021 14:31:35 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:15:55 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013279
quote:
14s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Als de Nederlandse sector + overheid z'n werk goed had gedaan hadden de Fransen het niet eens kunnen torpederen.
Tuurlijk hadden ze dat alsnog getorpedeerd. Ze gaan eerst staken en leggen het land plat, dan gaan ze heel hard huilen bij de regering dat ze zoooooo zielig zijn. Die staan dan met hun rug tegen de muur. De regering gaat in Brussel huilen dat ze zich achtergesteld voelen en dat dat gemeen is. Calimero dus.
Dan halen een aantal andere landen erbij die dan zich dan ook "benadeeld" moeten voelen en de meerderheid is er.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2021 @ 13:19:26 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199013310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Je beschrijft ongeveer je eigen reactie, plus die van de Nederlandse vissers. Erg treffend verwoord. Vooral de Calimero-verwijzing, die draag je ook fantastisch uit. Je had slechts twee zinnen nodig om te jammeren over het milieu, de Fransen, de EU en je stuk vlees op de barbecue.

[ afbeelding ]
Je leest niet goed. Ik had het over de Fransen, niet over hoe de Nederlanders hebben gereageerd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:20:03 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199013317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik had het over de Fransen, niet over hoe de Nederlanders hebben gereageerd.
Ik lees wel degelijk goed. Je beschrijving van het huilgedrag van jezelf en de Nederlandse vissers is treffend.
pi_199013357
Maar goed, of je het nu via puls, boomkor of zweefnet doet, het gaat er om dat praktisch elke vissoort zwaar overbevist wordt en met uitsterven wordt bedreigt. En de meeste soorten op vrij korte termijn, binnen 30 jaar zullen heel veel soorten verdwenen zijn als er niks drastisch wordt gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 14:26:40 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199014008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
De franse lobby heeft goed hun best gedaan
Gelul. Nederland heeft de voorwaarden waaronder het toegestaan werd zwaar geschonden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 14:28:02 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199014031
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:56 schreef Plompzakker het volgende:
En weer een sector die het leven zuur gemaakt moet worden door de progressieve milieumaffia
Man, man, man, dan begrijp je er echt helemaal niets van als dit je reactie is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 14:30:14 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199014058
Kappen met het kleuterachtige geneuzel of iemand lid van de PvdD zou zijn, discussier gewoon met argumenten voor de verandering

Oh, en blijf ontopic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199014121
Ik eet eigenlijk al jaren geen vis meer. En dat is omdat ik vind dat visserij eigenlijk maar een rare, gelegaliseerde en totaal niet duurzame vorm van stroperij is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 april 2021 @ 14:40:42 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199014156
Nog even, uit 2018. Een vernietigend artikel van de NOS of all places.

https://nos.nl/artikel/22(...)ver-zichzelf-af.html

Maar verder is het de schuld van de Fransen hoor.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 15:05:35 #32
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_199014451
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Man, man, man, dan begrijp je er echt helemaal niets van als dit je reactie is.
Ok
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_199038347
Hadden ze niet beter de Fransen en Zweden en anderen erbij kunnen halen om dat allemaal met elkaar uit te gaan voeren?
Op die fiets kunnen ze geen commentaar leveren omdat zij zelf medeverantwoordelijk zijn
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:14:11 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199039718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:40 schreef VoMy het volgende:
Nog even, uit 2018. Een vernietigend artikel van de NOS of all places.

https://nos.nl/artikel/22(...)ver-zichzelf-af.html

Maar verder is het de schuld van de Fransen hoor.
Ja maar de Fransen gaan dan gewoon staken dus dat verbod was er sowieso gekomen


Mimimimimi
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 14:14:59 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199040304
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 april 2021 13:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Ja maar de Fransen gaan dan gewoon staken dus dat verbod was er sowieso gekomen

Mimimimimi
Hoe werkt dat volgens jou? Fransen staken dus de EU, 27 lidstaten, doen dan iets? Dat klinkt nogal bijzonder.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199040350
Wat een bangmakerij weer _O-
pi_199040595
Vis is gezond en sommige soorten zijn prima te eten. Desalniettemin mag er natuurlijk best worden gekeken hoe dit op een duurzamere manier kan met iets meer aandacht voor flora & fauna. Ik ben als consument ook best bereid meer te betalen voor een stukje vis als ik weet dat de kwaliteit beter is.

Documentaires zoals Seaspiracy ga ik verder niet aan beginnen, momenteel ook een aantal vrienden & kennissen die deze documentaire hebben gezien en dat is weer een en al drama en hysterie. Net zoals Cowspiracy betreft dit pure fearmongering gecreëerd door activisten.
  zaterdag 17 april 2021 @ 15:45:57 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199041687
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:37 schreef Dejannn het volgende:
Vis is gezond en sommige soorten zijn prima te eten. Desalniettemin mag er natuurlijk best worden gekeken hoe dit op een duurzamere manier kan met iets meer aandacht voor flora & fauna. Ik ben als consument ook best bereid meer te betalen voor een stukje vis als ik weet dat de kwaliteit beter is.

Documentaires zoals Seaspiracy ga ik verder niet aan beginnen, momenteel ook een aantal vrienden & kennissen die deze documentaire hebben gezien en dat is weer een en al drama en hysterie. Net zoals Cowspiracy betreft dit pure fearmongering gecreëerd door activisten.
Niet kijken, wel oordelen :') classic struisvogelgedrag.
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:13:01 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199042401
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe werkt dat volgens jou? Fransen staken dus de EU, 27 lidstaten, doen dan iets? Dat klinkt nogal bijzonder.
Dat staat hier in het topic dus dat is waar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 21 april 2021 @ 18:44:28 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199101259
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
De franse lobby heeft goed hun best gedaan
Tsja, als je van de EU een wetenschappelijk onderzoek mag doen met pulsvissen, om te kijken wat de gevolgen zijn, en de hele Nederlandse vissersvloot besluit maar gelijk 'om te bouwen', dan ben je gewoon dom bezig. Dan heb je geen Franse lobby nodig om je eigen glazen in te gooien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200137112
En weer is er bewijs dat de Nederlandse vissers met hulp van ambtenaren op het ministerie (de top wist er niet van?) de boel op hebben lopen lichten en dat er dus helemaal geen lobby nodig was om pulsvissen te verbieden, alleen maar het volgen van de regels.

https://nos.nl/artikel/23(...)-pulsvisvergunningen
https://nos.nl/artikel/23(...)vergunningen-regelde

Ik zou zeggen: start die Europese strafprocedures waar overgesproken wordt maar.

En ook hier blijkt de Tweede Kamer ook geen schone handen te hebben, er was inderdaad altijd veel druk om zo veel mogelijk puls toe te staan.
Zulke moties (uit 2011, eerste onderzoek Puls liep officieel van 2009 t/m 2013 maar was toen nog niet eens begonnen, dus de Kamer had geen onderbouwing) helpen natuurlijk echt niet:
https://www.tweedekamer.n(...)26287&did=2011D62240
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200137135
En ze zeggen nu al dat ze het meest belastende materiaal maar niet openbaar maken om onze positie niet verder te schaden. Exit minister lijkt me dit.
pi_200137156
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 07:40 schreef Faraday01 het volgende:
En ze zeggen nu al dat ze het meest belastende materiaal maar niet openbaar maken om onze positie niet verder te schaden. Exit minister lijkt me dit.
Dit gaat natuurlijk totaal niet over de huidige minister, alle uitbreidingen van de puls zijn van ver voor haar tijd. Sterker: het eindelijk zorgen dat alle pulsvissers ook een begin van een onderzoek deden gebeurde mede dankzij haar druk.

Ik denk dat je hier de Kamer meer schuld kan toewijzen dan de minister. Ik zie ook niet zo zeer wat het wegsturen van een minister die er niks verkeerds bij heeft gedaan voor zin heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200137236
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 07:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit gaat natuurlijk totaal niet over de huidige minister, alle uitbreidingen van de puls zijn van ver voor haar tijd. Sterker: het eindelijk zorgen dat alle pulsvissers ook een begin van een onderzoek deden gebeurde mede dankzij haar druk.

Ik denk dat je hier de Kamer meer schuld kan toewijzen dan de minister. Ik zie ook niet zo zeer wat het wegsturen van een minister die er niks verkeerds bij heeft gedaan voor zin heeft.
De minister is politiek verantwoordelijk voor het departement. Zo zijn er in het verleden al meer ministers opgestapt voor fouten van de voorganger. Het is overigens echt ernstig wat hier gebeurd is en laat haarfijn zien dat onze rechtstaat er niet best aan toe is.

En eens dat de kamer ook een dubieuze rol gespeeld heeft.
pi_200137249
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De minister is politiek verantwoordelijk voor het departement. Zo zijn er in het verleden al meer ministers opgestapt voor fouten van de voorganger. Het is overigens echt ernstig wat hier gebeurd is en laat haarfijn zien dat onze rechtstaat er niet best aan toe is.

En eens dat de kamer ook een dubieuze rol gespeeld heeft.
Wat is hier 'de opvolger', dit waren ambtenaren van EZ, landbouw en visserij bestond toen niet. Een minister hier om wegsturen 10 jaar na dato zou wel echt vreemd zijn. Eens in de spiegel kijken als Kamer, bewindslieden en ambtenaren is een beter idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:10:44 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_200137270
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat is hier 'de opvolger', dit waren ambtenaren van EZ, landbouw en visserij bestond toen niet. Een minister hier om wegsturen 10 jaar na dato zou wel echt vreemd zijn. Eens in de spiegel kijken als Kamer, bewindslieden en ambtenaren is een beter idee.
Dat maakt niets uit. De huidige minister is gewoon politiek verantwoordelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_200137415
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit. De huidige minister is gewoon politiek verantwoordelijk.
En dit is precies wat er nu mis is in Den Haag: ministers dreigen elke seconde weggestuurd te worden, ook als ze zelf niets verkeerd hebben gedaan. Ministeries kunnen daardoor helemaal niet meer functioneren, de Kamer informeren doe je dan ook niet omdat dat je kop kost. En de Kamer zelf reflecteert nooit,

De minister hier wegsturen zou precies het verkeerde signaal zijn, net alsof dat wat op lost en ze gewoon weer verder kunnen.


En nee, dit zeg ik niet omdat het een CU minister is, het voorbeeld van een foute motie die ik post is namelijk ook een CU motie, ik ben nooit te beroerd om commentaar te leveren op mijn eigen partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:43:09 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200137441
Er kan weer een enquete bij op het lijstje zo te zien.

Maar Schouten hierom wegsturen lijkt me ook totale onzin
pi_200137471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:43 schreef Hexagon het volgende:
Er kan weer een enquete bij op het lijstje zo te zien.

Maar Schouten hierom wegsturen lijkt me ook totale onzin
Enquete is wellicht wat zwaar, een onderzoekscommissie met evt. een parlementaire ondervraging aan het eind zou ik zeggen. Maar ik denk dat de meerderheid van de kamer dat niet wil, die staan nog steeds achter de pulsvissers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200137484
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:43 schreef Hexagon het volgende:
Er kan weer een enquete bij op het lijstje zo te zien.

Maar Schouten hierom wegsturen lijkt me ook totale onzin
die gaat er voorlopig niet komen met nog 3 parlementaire enquêtes in de pijplijn. Wat in dit verhaal nog het meest vreemde is dat openbaring van een deel van de stukken geweigerd wordt omdat het de positie van Nederland schaad. Dat is op zich niet zo vreemd en gebeurd wel vaker maar de achterliggende reden dat het om de Europese commissie gaat is nogal pikant. Zeker omdat de ellende die wel openbaar gemaakt wordt al zo groot is. Hoe erg is het dan echt vraag je je af?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')