abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2021 @ 15:36:12 #201
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199071151
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:33 schreef danusz1986 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ndklok-weg~a90407fe/

We krijgen ons leven terug haha. Als ze nu nog terugkrabbelen.
Dan gebeurt er nog niks. Er zijn genoeg mensen die de rest van hun leven binnen zouden blijven als de overheid zei dat het nodig was om de verspreiding van het virus tegen te gaan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199071599
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:36 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dan gebeurt er nog niks. Er zijn genoeg mensen die de rest van hun leven binnen zouden blijven als de overheid zei dat het nodig was om de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Ik denk dat dat behoorlijk zou tegenvallen, er zijn er genoeg die het beu zijn en 'de barricade' op zouden gaan!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_199071753
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik denk dat dat behoorlijk zou tegenvallen, er zijn er genoeg die het beu zijn en 'de barricade' op zouden gaan!
er zijn er ook die het allemaal niet zo heel erg vinden.
(ik ben er daar zelf 1 van). Ik zou graag het terras opgaan, naar een festival etc.
Maar nu het allemaal niet kan, doe ik gewoon wat wel kan,. De terrassen zijn wel dicht, maar in de stad kun je gewoon jezelf prima vermaken, drankje hier, ijsje daar, etc.
Echt feesten zit er niet in, maar met vrienden wat drinken doe ik gewoon.

Mijn punt: mijn leven wordt niet zo erg onmogelijk gemaakt dat ik ervoor de barricade opga.
(wat dan weer niks zegt of ik het wel of niet eens ben met de maatregelen).
pi_199072038
Gewoon kijken naar de UK, Israël, Gibraltar en Australië. Je ziet daar wat er gebeurd als de vaccinatiedekking hoog genoeg is geworden.

Ik zie het al voor mij, als enige land ter wereld blijft NL de komende 25 jaar in lockdown _O- Ik denk dat er in 2023 dan een nieuw liedje gemaakt kan worden door Fluitsma en van Tijn: "225 mensen, in de eerste en tweede kamer! Die schrijven nu de wetten voor, er is niemand om ze op te volgen dat is jammeerrr!"
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 16:43:37 #205
5428 crew  miss_sly
pi_199072124
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 16:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

(ik ben er daar zelf 1 van). Ik zou graag het terras opgaan, naar een festival etc.
Maar nu het allemaal niet kan, doe ik gewoon wat wel kan,. De terrassen zijn wel dicht, maar in de stad kun je gewoon jezelf prima vermaken, drankje hier, ijsje daar, etc.

Mijn punt: mijn leven wordt niet zo erg onmogelijk gemaakt dat ik ervoor de barricade opga.
Waar ik wel aan toe wil voegen: op dit moment.
Ik sluit niet uit dat ook voor mij een moment zou kunnen komen waarop ik het wel de moeite waard vind om de barricade op te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199072130
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:36 schreef GereDathan het volgende:
Gewoon kijken naar de UK, Israël, Gibraltar en Australië. Je ziet daar wat er gebeurd als de vaccinatiedekking hoog genoeg is geworden.

Ik zie het al voor mij, als enige land ter wereld blijft NL de komende 25 jaar in lockdown _O- Ik denk dat er in 2023 dan een nieuw liedje gemaakt kan worden door Fluitsma en van Tijn: "225 mensen, in de eerste en tweede kamer! Die schrijven nu de wetten voor, er is niemand om ze op te volgen dat is jammeerrr!"
Lol! _O- Ja precies. Het is niet de vraag of het beter gaat worden, maar wanneer! :)
pi_199072184
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 16:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar het gaat me niet om mijzelf. Ik sta er net als jou in. Mijn leven speelt zich sowieso al vaak binnen en thuis af, voor mij zal er ook geen significante verandering komen qua avondklok. Een beetje qua terrasjes. Heb daar echt wel weer zin in, al zijn er wel wat alternatieven, is dat lang niet zo leuk als een terrasje met vrienden met lekker weer. :)

Het gaat mij meer om de inschatting dat ik denk dat er flink wat reuring zal komen als het zo nog veel langer zal gaan duren. En nee, ik verwacht niet dat het nog lang gaat duren! ;)
  Public Relations / Redactie Film maandag 19 april 2021 @ 17:01:08 #208
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199072342
Iedereen geboren in of voor 1954 mag nu een afspraak maken om een vaccinatie op te halen.
  Public Relations / Redactie Film maandag 19 april 2021 @ 17:02:28 #209
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199072360
538 Oranjedag gaat niet door.
pi_199072667
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
538 Oranjedag gaat niet door.
-O-
  maandag 19 april 2021 @ 17:39:20 #211
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199072873
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondersneeuwde Coronanieuws van maandag 19 april 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met altijd een realistische kijk daarop.

Vandaag is het maandag, de dag dat ik altijd eventjes een blik werp in het buitenland.

Om te beginnen met de landen die om ons heen liggen:

België

Nadat onze zuiderburen vorige week de dalende lijn hadden gevonden, lijken de cijfers zich nu aardig te stabiliseren. Tussen de dagelijkse besmettingen en het 7-daagse gemiddelde zit nauwelijks verschil.

Duitsland

De situatie bij onze Oosterburen is zeer vergelijkbaar met de situatie bij ons in Nederland. Let alleen niet even op het dagcijfer, die klopt namelijk niet. We zien een soort gelijke stijging in de weekcijfers, net zoals we die deze week bij ons in Nederland zagen.

Frankijk:

Een heel voorzichtig positief signaal uit Frankrijk, waar veel Nederlanders hopen deze zomer nog op vakantie te kunnen. De besmettingcijfers laten namelijk een kleine daling zien, maar dat is na weken van stijging absoluut een hoopgevend signaal.

Italië

Na een paar weken van een aardige daling, lijkt de rek eruit te zijn bij de Italianen. Want voor het eerst in weken stagneert de daling. Laten we hopen dat de Italianen aankomende week weer verder dalen en dat dit een soort ''Paas-effect'' was.

Turkije

Bizar eigenlijk dat de media een paar weken geleden vol op Brazilië stortte, terwijl Turkije dezelfde cijfers aan het vertonen is. Een 7-daagse gemiddelde van bijna 60.000,en de lijn is stijgende. Waar houdt dit op in Turkije, dat tevens ook in de Ramadan zit... ... ...

Brazilië

Het land werd al eventjes genoemd, namelijk Brazilië. Eindelijk laat het land een kleine daling zien in het 7-daagse gemiddelde. Maar de dagcijfers schommelen nog echt alle kanten op, dus of de dalende trend blijvend is is nog heel moeilijk te zeggen.

Curaçao:

Een aantal weken geleden gingen de alarmbellen af op dit eiland, maar nu lijkt het er gewoon op dat alles weer onder controle is op Curaçao. De dalende lijn blijft gecontinueerd worden, en ook in de ziekenhuizen is er meer ademruimte.

Verenigde Staten:

Ook redelijk goed nieuws uit de Verenigde Staten, want er is een kleine daling te zien in de besmettingcijfers en een mooie daling als het gaat betreft de sterftecijfers.

Groot-Brittannië:

Bij de Britten lijkt de bodem bereikt qua besmettingen, want voor het eerst in een hele lange tijd is het 7-daagse gemiddelde iets gestegen. Totaal geen reden voor paniek hoor, want de Britten zitten echt nog heel laag qua besmettingen. Bovendien is het sterftecijfer echt iets heel geruststellends, aangezien het daar erg laag is.

Israël

Op 18 april 2021, gisteren dus noteerde Israël 164 nieuwe besmettingen en 4 sterftegevallen. Waanzinnige cijfers, en de trend is nog steeds dalend in Israël. Tevens hebben ze daar een mijlpaal bereikt, waar wereldwijd jaloersmakend naar wordt gekeken. In Israël is namelijk een mondkapje op straat niet langer verplicht. Gisterenochtend waren al veel mensen onbeschermd op straat. In de publieke binnenruimte moet nog wel een mondkapje worden gedragen. Op school zitten de klassen weer vol; eerder werd in kleine groepjes lesgegeven. Van de 9 miljoen inwoners hebben er 5,3 miljoen sinds december zeker één prik gekregen.

Tot zover weer mijn rondje langs het buitenland. Kort samenvattend zie je in veel landen de cijfers stagneren. De situatie in Turkije is echt alarmerend, de Brazilianen laten eindelijk een daling zien en de situatie in Duitsland is erg vergelijkbaar met Nederland. En Israël .... dat daalt maar en daalt maar _O_

Fijne avond en tot woensdag _O_
  maandag 19 april 2021 @ 17:43:17 #212
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199072936
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 16:05 schreef Sangha het volgende:

[..]

Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar die avondklok ondergaat vrijwel iedereen lijdzaam. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik ongelijk heb.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199072962
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Iedereen geboren in of voor 1954 mag nu een afspraak maken om een vaccinatie op te halen.
Top thanks!!

Gelijk mijn vader aan het bellen gezet :)
pi_199072990
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar die avondklok ondergaat vrijwel iedereen lijdzaam. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik ongelijk heb.
Ik denk dat het voor 99,99 procent van Nederland het niet uitmaakt en amper impact had. Terwijl het samen met de 1 persoon regeling wel zorgt voor 10 procent minder besmettingen.

Sowieso begrijp ik niet zo goed waarom je je in een pandemie druk maakt over dit soort dingen. Het is anders als we straks 70 procent gevaccineerd hebben.
pi_199073016
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 17:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

-O-
Ik vind het het meest positieve bericht van de dag. Belachelijke vertoning, 10.000 man bij elkaar zuipend en feestend terwijl ze 400 meter verderop onder het genot van de dreunende beat de patiënten op hun buik aan het draaien zijn.

Ik gun iedereen zijn feestje, maar dit was echt te vroeg - te massaal - te ondoordacht. En een groot risico voor de zorg en de andere versoepelingen. Als we iets toestaan dan heb ik liever de avondklok weg en de terrassen open, hebben we allemaal veel meer aan.

Had dit feestje op 27 mei gepland als ‘Verlaat Koningsdagfeestje’ en dan was de situatie heel anders geweest.
pi_199073087
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind het het meest positieve bericht van de dag. Belachelijke vertoning, 10.000 man bij elkaar zuipend en feestend terwijl ze 400 meter verderop onder het genot van de dreunende beat de patiënten op hun buik aan het draaien zijn.

Ik gun iedereen zijn feestje, maar dit was echt te vroeg - te massaal - te ondoordacht. En een groot risico voor de zorg en de andere versoepelingen. Als we iets toestaan dan heb ik liever de avondklok weg en de terrassen open, hebben we allemaal veel meer aan.

Had dit feestje op 27 mei gepland als ‘Verlaat Koningsdagfeestje’ en dan was de situatie heel anders geweest.
Amen!
pi_199073132
quote:
Staat die info ergens? Kan ik m'n moeder informeren dat ze met m'n pa mee kan de 30e *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199073172
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Staat die info ergens? Kan ik m'n moeder informeren dat ze met m'n pa mee kan de 30e *O*
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken
Tap tap tap
pi_199073176
quote:

[..]

ANTI-Amen

mensen zouden van tevoren worden getest, en het zou in de buitenlucht plaatsvinden dus het risico op veel besmettingen is verwaarloosbaar.
Maar goed, het blijkt weer dat angst verblindt.
Alpha kenny one
pi_199073331
quote:

[..]

Het was toch een fieldlab? En er zijn toch al evenementen met meer mensen geweest? Er moet een keer begonnen worden met dit soort dingen......maar dat is mijn bescheiden mening :)
  maandag 19 april 2021 @ 18:21:48 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199073407
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor 99,99 procent van Nederland het niet uitmaakt en amper impact had. Terwijl het samen met de 1 persoon regeling wel zorgt voor 10 procent minder besmettingen.

Sowieso begrijp ik niet zo goed waarom je je in een pandemie druk maakt over dit soort dingen. Het is anders als we straks 70 procent gevaccineerd hebben.
Ik vind vrijheid gewoon enorm belangrijk.
pi_199073467
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

ANTI-Amen

mensen zouden van tevoren worden getest, en het zou in de buitenlucht plaatsvinden dus het risico op veel besmettingen is verwaarloosbaar.
Maar goed, het blijkt weer dat angst verblindt.
Wellicht was ik niet duidelijk, maar ik heb het niet over de Corona gehad. Dat stuk geloof ik wel, buiten en getest zie ik geen problemen in.

Ik vind het te vroeg omdat zo’n feest extra druk op de zorg brengt. Alcoholvergifting, gebroken benen of andere medische zaken. De ziekenhuizen puilen nog uit en 1 op de 10 noodzakelijke operaties is uitgesteld.

Nog los van de heisa in de stad die ontstaat met demonstranten en relschoppers die geen kaartje hebben.

Het is gewoon net te vroeg, helaas. Maar heb geduld, over enkele weken hangt de vlag er anders voor en kan er veel meer.
pi_199073476
quote:
17s.gif Op maandag 19 april 2021 18:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het was toch een fieldlab? En er zijn toch al evenementen met meer mensen geweest? Er moet een keer begonnen worden met dit soort dingen......maar dat is mijn bescheiden mening :)
Zie mijn post hierboven :)
pi_199073486
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind vrijheid gewoon enorm belangrijk.
Ik ook. Als iedereen zich gewoon aan de simpele basis regels had gehouden was een winkelsluiting en zeker een avondklok gewoon niet nodig geweest. Simpeler kan je het niet maken.
pi_199073521
quote:
Dit is heel positief (mooi dat we gelijk van 1952 naar 1954 springen), maar ligt het aan mij of wordt dit zeer gebrekkig gecommuniceerd? Ik kan het nou niet heel snel terugvinden. Hoe moeten mensen uit 1954 hier achter komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')