Ja heel vreemdquote:Op donderdag 15 april 2021 11:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook wel bijzonder dat de Gezondsheidsraad nog een extra plasje moest doen over het EMA besluit.
Het CBG zit al in de EMA commissie en had dezelfde mening als EMA.
Maar de Gezondsheidsraad moest uiteraard weer anders beslissen dan EMA en CBG
https://www.rijksoverheid(...)vies-gezondheidsraad
Hugo de Jonge is de persoon die dit advies gevraagd heeft.
Het is een internationale crisis waarbij je gebruik moet/kan maken van andere landen. Maar wij moeten overal weer ons eigen onderzoek op los laten omdat de heilige huisjes anders gepasseerd worden.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is ook wel bijzonder dat de Gezondsheidsraad nog een extra plasje moest doen over het EMA besluit.
Het CBG zit al in de EMA commissie en had dezelfde mening als EMA.
Maar de Gezondsheidsraad moest uiteraard weer anders beslissen dan EMA en CBG
https://www.rijksoverheid(...)vies-gezondheidsraad
Hugo de Jonge is de persoon die dit advies gevraagd heeft.
Heel simpel op te lossen, vaccinweigeraars krijgen geen behandeling.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het moet vrijblijvend zijn ja. Maar ik kan me voorstellen dat ze tandenknarsend kijken naar deze groep als bereidheid afneemt want dan werkt vaccinatiestrategie minder goed en blijft druk op zorg hoger dan nodig is.
Ook dat. Volrammen met Lariam om obscure gebieden te kunnen zien.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Notoire wereldreizigers die zich tot voor kort zonder zich ergens druk over te maken vol lieten spuiten met van alles want ja je wil toch op vakantie he en nu geen prik willen want je moet toch kritisch zijn.
Dat is weer een vorm van dwangquote:Op donderdag 15 april 2021 11:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Heel simpel op te lossen, vaccinweigeraars krijgen geen behandeling.
Ja ik kan er ook nog steeds niet bij.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:10 schreef Piles het volgende:
Die hele Nieuwsuur reportage was echt verbijsterend gisteren
Zoveel onkunde en onwil, maar grote gevolgen. Kansloos.
Mensen die gerookt hebben geen behandeling tegen astma of longkanker geven? Mensen die op de IC komen voor corona met een BMI hoger dan 40 ook niet behandelen? Mensen die zichzelf wat aan hebben willen doen ook maar niet behandelen?quote:Op donderdag 15 april 2021 11:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat gaat voor meer dingen op.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waar ging het precies over?quote:Op donderdag 15 april 2021 11:10 schreef Piles het volgende:
Die hele Nieuwsuur reportage was echt verbijsterend gisteren
Zoveel onkunde en onwil, maar grote gevolgen. Kansloos.
En dat is erg omdat?quote:Op donderdag 15 april 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk slaat het wel ergens op net als het vaccineren van atleten, het gaat niet zozeer om het niet zo ziek worden maar het in quarantaine moeten mocht dat zo zijn
Lijkt me een volledig vrije risicoafwegingquote:Op donderdag 15 april 2021 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is weer een vorm van dwang
Er zijn onderzoeken die aanwijzen dat mensen die ongezond(er) leven de maatschappij mogelijkerwijs netto minder kosten. In die zin zou dit gedrag zelfs meer dan welkom moeten zijnquote:Op donderdag 15 april 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen die gerookt hebben geen behandeling tegen astma of longkanker geven? Mensen die op de IC komen voor corona met een BMI hoger dan 40 ook niet behandelen? Mensen die zichzelf wat aan hebben willen doen ook maar niet behandelen?
Doe toch normaal.
quote:
quote:Op donderdag 15 april 2021 11:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze al gepost was, er zijn ook bejaarden overgeslagen.
Als iemand de vaccinatie weigert en ziek wordt is het idd zijn/haar eigen schuld/keuze. Maar dan mogen ze nog steeds wel behandeld worden.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:15 schreef aartstyle het volgende:
Ik ben er zo klaar mee allemaal. Zodra iedereen de kans heeft gehad een vaccin te nemen ga ik helemaal los.
Als er dan toch zieken zijn omdat ze geweigerd hebben is het hun eigen schuld/keuze. Ik ga mijn gedrag er niet meer op aanpassen.
Omdat een deel van een verpleeghuis onder de arts van de zorginstelling valt en een ander deel onder de zorg van de huisarts zijn zorgbehoefende ouderen niet gevaccineerd omdat pfizer in te grote aantallen kwam en volgens het RIVM niet in kleinere porties verpakt mochten worden.quote:
Ja klopt, maar hier is de keuze nog wel veel helderder natuurlijk. Of je neemt een vaccin en reduceert het risico op opname naar bijna 0, of je neemt géén vaccin en accepteert het risico dat je wel naar het ziekenhuis moet.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:13 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat gaat voor meer dingen op.
Rokers, drinkers, gebruikers etc worden aan de gevolgen daarvan ook behandeld.
Moeilijk om daar een scheidingslijn te gaan trekken.
Prima, maar geen voorrang op de overige kritische zorg. Liggen de bedden vol dan is het pech gehad.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als iemand de vaccinatie weigert en ziek wordt is het idd zijn/haar eigen schuld/keuze. Maar dan mogen ze nog steeds wel behandeld worden.
En aan ME-ers omdat die jongeren uit stadsparken dienen te knuppelen. Het is wachten op het volgende belangengroepje dat een lobby om voorrang start. Laat de risicogroepen en de rest van de samenleving nog maar even volhouden. Tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen ofzo...quote:Op donderdag 15 april 2021 11:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jaap moet maar aan het werk gaan. Weet je wat vertragend werkt, je vaccins weggeven aan bulgarije of aan topfitte sporters.
Er zou sowieso geen voorrang moeten zijn. First come first serve, welke ziekte ook. Dat hartoperaties en kanker e.d. niet doorgaan omdat de medewerkers nodig zijn op de Covid-afdelingen is al over het randje wat mij betreft.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:17 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Prima, maar geen voorrang op de overige kritische zorg. Liggen de bedden vol dan is het pech gehad.
Dit is beetje de kerm van het probleem in Nederland.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:16 schreef ondeugend het volgende:
OOk met andere besluiten is lang gewacht omdat men niet naar onderzoeken uit het buitenland keek maar zelf onderzoek wilde doen. Met veelal de zelfde conclusies.
Ik begrijp je punt heel goed.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hier is de keuze nog wel veel helderder natuurlijk. Of je neemt een vaccin en reduceert het risico op opname naar bijna 0, of je neemt géén vaccin en accepteert het risico dat je wel naar het ziekenhuis moet.
Even goede vrienden hoor en als er ruimte is word je geholpen. Maar we gaan niet weer de reguliere zorg op pauze zetten voor je. De hartpatiënten worden gewoon geholpen en als er geen IC-bed meer is heb jij pech, niet die hartpatiënt.
Als ze AZ overhouden op een gegeven moment dan zouden ze op z’n minst kunnen vragen wie er wel voor AZ zou willen gaan (mensen onder de 60). Dat zou betekenen dat je al jonger persoon wellicht eerder in aanmerking komt voor AZ dan een ander vaccin. Ik zou zo een AZ vaccin nemen als ze het op die manier zouden vragen.quote:Op donderdag 15 april 2021 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als je mensen laat kiezen neemt niemand natuurlijk AZ meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |