abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 15:02:15 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199261973
Je blijft natuurlijk altijd afhankelijk van de verzendsnelheid van de verkoper. Nu al een paar keer gehad dat iemand wachtte tot dag 6. Dat mag natuurlijk, maar mijn geduld wordt weer op de proef gesteld. Vind t vooral vervelend als een verkoper daarover niet communiceert. Laat t even weten als je pas veel later kunt verzenden, kleine moeite, en veel duidelijker.
pi_199262453
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Je blijft natuurlijk altijd afhankelijk van de verzendsnelheid van de verkoper. Nu al een paar keer gehad dat iemand wachtte tot dag 6. Dat mag natuurlijk, maar mijn geduld wordt weer op de proef gesteld. Vind t vooral vervelend als een verkoper daarover niet communiceert. Laat t even weten als je pas veel later kunt verzenden, kleine moeite, en veel duidelijker.
Verkoper heeft het vandaag verzonden, vandaar dat ik kon zien hoe lang het ongeveer duurt bij PostNL :)

Dat late verzenden vind ik ook vervelend ja. Ik doe dat zelf nooit. Verzend vaak de volgende dag, of een dag later. Vorige week zelfs nog iets dezelfde dag verzonden.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:29:28 #203
73386 Fazz
onderweg
pi_199263152
Ik verzend vaak ook laat :+ Het pakketpunt heeft onhandige openingstijden en ik heb het vaak te druk met halen/brengen van kinderen en werken. Dan blijft het toch liggen tot het weekend.
pi_199263241
quote:
7s.gif Op maandag 3 mei 2021 16:29 schreef Fazz het volgende:
Ik verzend vaak ook laat :+ Het pakketpunt heeft onhandige openingstijden en ik heb het vaak te druk met halen/brengen van kinderen en werken. Dan blijft het toch liggen tot het weekend.
Ja, da's dan ook wel vervelend. Heb daar helemaal niet aan gedacht :) Komt denk ik omdat ik genoeg punten in de buurt heb van Mondial, DPD, Homerr en PostNL.

Gister een razendsnelle verkoop gehad. Ik had nog Vans liggen van mijn dochter. Ze waren met een uur weg.
  maandag 3 mei 2021 @ 16:47:00 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199263370
Ik verzend altijd zsm. Het punt hier in mijn dorp is weer geopend. Ik had het gevraagd aan hem. En hij zei dat hij had doorgegeven dat hij gesloten was met Koningsdag. Maar blijkbaar hadden ze hem helemaal van de Homerr site gehaald.
Fijn, scheelt mij een tripje naar de stad hiernaast.
  maandag 3 mei 2021 @ 17:00:36 #206
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199263558
1 bestelling die ik heb gedaan is nu, 12 dagen later, nog niet verzonden. :( Hopelijk wordt het vandaag nog geannuleerd...

Verzenden doe ik ook snel. Met Homerr eigenlijk altijd wel dezelfde dag nog, tenzij het na 17:00 uur is gekocht. Zit op de route richting de opvang van de kinderen dus dan breng ik het weg als ik ga ophalen.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
pi_199265460
Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk te verzenden. Vandaag ook weer na het werk 3 pakketjes weggebracht, waarvan de bestelling gister bevestigd werd.

Zelf heb ik gister ook nog wat besteld (dat witte blousje wat ik hier voorheen gepost heb), en daarvan kreeg ik vandaag ook een bevestiging dat het pakje vandaag op de post is gedaan! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 3 mei 2021 @ 20:19:16 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199266047
Ik verzend eigenlijk ook snel. Vrijdag om 16.15 iets naar DHL gebracht. Het wordt vaak rond 16.30 uur opgehaald dus het was nog meegegaan. De koper had het de volgende dag al.

Ik wacht zelf op een pakketje uit Frankrijk & er moeten er nog twee verzonden worden NL, 1 mei gekocht en Frankrijk, 2 mei gekocht.

Merk wel dat het verslavend is om elke dag even te kijken, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199268420
Zojuist kreeg ik van iemand een bod op twee paar oorbellen die ze samen voor 25 wilde hebben inclusief verzending. Toen antwoordde ik dat ik met 27 akkoord zou gaan. En toen kreeg ik als antwoord: ‘ik heb nog maar 25 op mijn rekening staan, die twee euro d’r op gaan helaas echt niet’.

Ik heb maar niet meer geantwoord...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 3 mei 2021 @ 22:58:21 #210
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199268638
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:36 schreef margaretha_01 het volgende:
Zojuist kreeg ik van iemand een bod op twee paar oorbellen die ze samen voor 25 wilde hebben inclusief verzending. Toen antwoordde ik dat ik met 27 akkoord zou gaan. En toen kreeg ik als antwoord: ‘ik heb nog maar 25 op mijn rekening staan, die twee euro d’r op gaan helaas echt niet’.

Ik heb maar niet meer geantwoord...
Ja daar zou ik ook niet intrappen. Maar mede om dit soort gezeik te voorkomen heb ik dus in mijn profiel staan dat ik afdingen niet waardeer.

Zelf probeer ik altijd af te dingen maar ik koop niet ongezien 2ehands kleding. Ik ben dus alleen een verkopende partij op Vinted. :Y)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_199268650
Wat ik een nadeel vind is dat je de verzendlabels moet printen. Dat is de enige reden waarom ik het ‘later’ verzend. Want ik heb geen printer.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 16:56:02 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199276521
In de app bij mijn bestellingenoverzicht zie ik voor elk gekocht en verkocht artikel een bolletje met daarin een letter of uitroepteken.

! = actie ondernemen
L = artikel in levering (?)

Nu had een artikel ook een x. Weet iemand wat dat betekent? Het betreffende artikel heb ik 7 dagen geleden gekocht en is nog niet verzonden. Zou het dat kunnen zijn? En wordt de bestelling dan automatisch geannuleerd?
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:24:10 #213
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199276896
Het is geen L maar een klokje. Ik denk dat het betekend dat de bestelling automatisch is geannuleerd ivm niet-verzenden.

Hier met Spaanse verkopers slechte ervaringen. Ondanks dat het tegen de regels is om nep-merkkleding te kopen, is het al vaak voorgekomen dat ondanks ik het heb gevraagd of het origineel is (geen namaak), toch nep kleding te hebben ontvangen. Ik heb een hele lieve collega die zo nu en dan een zeecontainer richting Afrika stuurt dus doneer ik weer wat kleertjes.
Ook laatst een boxpakje gekocht ''nieuw zonder prijskaartje'' helemaal verkleurd. Helaas al op ''alles ok'' gedrukt en 3 sterren achtergelaten ipv 5 maar niks meer over gehoord. Jammer, maar leermoment.

Als verkoper ook een hoop frustratie. Merkkleding staat er al scherp geprijsd op en mensen plaatsen het minimale bod en als ik er op in ga hoor ik ''ik heb geen geld'' en wijs ik ze op mijn Hema-kleertjes krijg ik geen reactie. stom hoor!
Of heb ik met liefde een mooi pakket ingepakt, meteen verstuurd n nog wat extra's erbij gedaan, geen 5 sterren gekregen. :'(
  dinsdag 4 mei 2021 @ 17:41:18 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199277109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Het is geen L maar een klokje. Ik denk dat het betekend dat de bestelling automatisch is geannuleerd ivm niet-verzenden.
Nog een keer gekeken, klokje zou ook kunnen ja.
Het kruisje is nu veranderd in de L-klok, denk dat de verkoper een herinnering heeft gehad en op het laatste moment heeft verzonden.
pi_199278418
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nog een keer gekeken, klokje zou ook kunnen ja.
Het kruisje is nu veranderd in de L-klok, denk dat de verkoper een herinnering heeft gehad en op het laatste moment heeft verzonden.
Ik had dat laatst ook, precies hetzelfde met dat kruisje en later de klok!
pi_199278437
Waarom zou je als alles ok is minder dan 5 sterren geven eigenlijk? Snap ik niet!
pi_199278537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Het is geen L maar een klokje. Ik denk dat het betekend dat de bestelling automatisch is geannuleerd ivm niet-verzenden.

Hier met Spaanse verkopers slechte ervaringen. Ondanks dat het tegen de regels is om nep-merkkleding te kopen, is het al vaak voorgekomen dat ondanks ik het heb gevraagd of het origineel is (geen namaak), toch nep kleding te hebben ontvangen. Ik heb een hele lieve collega die zo nu en dan een zeecontainer richting Afrika stuurt dus doneer ik weer wat kleertjes.
Ook laatst een boxpakje gekocht ''nieuw zonder prijskaartje'' helemaal verkleurd. Helaas al op ''alles ok'' gedrukt en 3 sterren achtergelaten ipv 5 maar niks meer over gehoord. Jammer, maar leermoment.

Als verkoper ook een hoop frustratie. Merkkleding staat er al scherp geprijsd op en mensen plaatsen het minimale bod en als ik er op in ga hoor ik ''ik heb geen geld'' en wijs ik ze op mijn Hema-kleertjes krijg ik geen reactie. stom hoor!
Of heb ik met liefde een mooi pakket ingepakt, meteen verstuurd n nog wat extra's erbij gedaan, geen 5 sterren gekregen. :'(
Dat laatste heb ik ook wel eens gedaan, koper heeft niet eens de moeite gedaan om een review achter te laten. Erg jammer...
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:50:52 #218
43653 sigme
Veraan
pi_199278709
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:31 schreef Donna het volgende:
Waarom zou je als alles ok is minder dan 5 sterren geven eigenlijk? Snap ik niet!
Ik eigenlijk ook niet. Ik geef in principe 5 sterren, er moet al wel echt iets mis zijn wil ik dat niet doen. Er is wel eens iets mis, maar dat zie ik meestal pas een week later ofzo, als ik het eens echt aandoe. Ligt er een naad los, of gaatje erin ofzo. Maar eigenlijk maakt me dat ook weinig uit :+.
En ik bedank ook altijd even in een review, en als ik iets echt mooi vind dan schrijf ik dat erbij. Verkoper heeft er altijd moeite voor gedaan (foto's maken, nagelbijten, opsturen), en dan koop ik het voor een habbekrats - het minste wat zo iemand verdient is een netjes 'dankjewel'.
ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 20:09:23 #219
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199279050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:31 schreef Donna het volgende:
Waarom zou je als alles ok is minder dan 5 sterren geven eigenlijk? Snap ik niet!
Heb ik 1 keer gedaan. Product was wel prima, maar communicatie onduidelijk en incorrect.

Ik kreeg 1 keer 4 sterren omdat 'de broek wel kort viel'. Ja, dat heb je met een 7/8 broek (makkelijk te Googlen model ook van King Louie). Bij mij viel ie prima, maar ik ben dan ook niet zo groot. En de koopster had er ook niet naar gevraagd, ik meet duurdere items met liefde op.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:03:15 #220
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_199280273
Na dit topic steeds langs te zien komen, zondag voor het eerst ook even gekeken. Bleek 1 van mijn favoriete kledingstukken van mijn favoriete merk er op te staan, in perfecte staat O+ (waar ik die van mij al bijna kapot heb gedragen ;) ), dus meteen gekocht. Ook na het lezen van de berichten hier 5 sterren gegeven en een lieve review achter gelaten. En toch maar niet er bij gezet dat het parfumeren van mij niet had gehoeven, want dat was vast ook lief bedoeld :P
  dinsdag 4 mei 2021 @ 22:16:45 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199281652
Ik geef ook altijd wel 5 sterren, tenzij het artikel echt anders is dan beschreven. Als het iets minder is dan verwacht geef ik geen beoordeling, dan komt er wel een automatische beoordeling van 5 sterren. Heb bijvoorbeeld wel eens kleding gekregen met dierenharen er op. Ik gooi alles wel eerst in de was, maar ik vind het gewoon niet zo fris om het zo te versturen.
Ik heb gelukkig maar 1 x een zeikerd gehad.

@VenusFlyTrap jammer zeg! Ik controleer het tegenwoordig wel heel goed, heb helaas ook 1 keer een fake ontvangen. Waar lag het aan dat de koper je geen 5 sterren gaf? Ergens niet helemaal tevreden over?
Ik deed er voorheen ook vaak wat extra’s bij, maar mijn conclusie is dat kopers er niet op zitten te wachten. Van de zeker 25 pakketjes waarbij ik dit heb gedaan heb ik 2 keer van de koper een bedankje gehad. Dus ik doe het niet meer.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 00:25:01 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199283279
Tot nu toe heb ik nog maar 1x kinderkleding verkocht en na weken complete stilte vandaag opeens 2 bestellingen. Toevallig!

Daarnaast ook het bericht gekregen dat mijn zoekgeraakte pakketje bij Homerr weer gevonden is. De koper wil deze niet meer (positiebroek) dus ik krijg het weer terug. Na 8 (!!) weken.

Qua extraatjes erbij: dat leek mij ook leuk maar ik las laatst in de Vinted groep op Facebook dat veel mensen daar niet op zitten te wachten en dat weggooien. Ik vond het vrij verzuurd :@ zelf doe ik er wel altijd een kaartje bij.
pi_199284665
Goedemorgen allemaal! Ik ben sinds kort ook Vinted-verslaafd en ik ben benieuwd hoe andere gebruikers tegen het volgende aankijken. Gisteravond heeft iemand iets bij me gekocht waarvoor ik de verzendkosten 4 euro moet voorschieten. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik dacht eigenlijk dat de koper altijd voor verzending moet betalen... Ik lijk de verzendkosten pas terug te krijgen als de koper straks aangeeft dat alles goed is. Koper heeft ook nog bijna geen reviews. Hebben jullie dit ook wel eens gehad, en hebben jullie toen gevraagd om een andere verzendmethode te selecteren?
  woensdag 5 mei 2021 @ 08:35:14 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199284785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:25 schreef TostiAardbei het volgende:
Goedemorgen allemaal! Ik ben sinds kort ook Vinted-verslaafd en ik ben benieuwd hoe andere gebruikers tegen het volgende aankijken. Gisteravond heeft iemand iets bij me gekocht waarvoor ik de verzendkosten 4 euro moet voorschieten. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik dacht eigenlijk dat de koper altijd voor verzending moet betalen... Ik lijk de verzendkosten pas terug te krijgen als de koper straks aangeeft dat alles goed is. Koper heeft ook nog bijna geen reviews. Hebben jullie dit ook wel eens gehad, en hebben jullie toen gevraagd om een andere verzendmethode te selecteren?
Ja, als het om een PostNL pakket gaat. Heb de kosten gewoon terug gekregen.
pi_199284944
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, als het om een PostNL pakket gaat. Heb de kosten gewoon terug gekregen.
Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
  woensdag 5 mei 2021 @ 08:55:40 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199284974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:

[..]

Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. }:| Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.

Lekker bezig @MaJo! Ik vind het toch altijd opmerkelijk als dingen die er al langer opstaan ineens verkocht worden, want gezien de hoeveelheid op Vinted zakt alles toch snel omlaag in de zoekopdrachten.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:17:35 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199285138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:

[..]

Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Geen idee. Ik heb altijd het hele bedrag + verzendkosten gekregen.
pi_199285285
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het toch altijd opmerkelijk als dingen die er al langer opstaan ineens verkocht worden, want gezien de hoeveelheid op Vinted zakt alles toch snel omlaag in de zoekopdrachten.
Ik kocht zojuist een jurkje dat er al 10 maanden op staat.
Het hangt er natuurlijk erg vanaf he je je door het vinted-aanbod beweegt, welke zaken je te zien krijgt. Ik probeer dat zo te doen dat ik ook resultaten zie die er al lang op staan, bijvoorbeeld door een prijsrange te geven en dan 'goedkoopste bovenaan' sorteren.
Dan zie ik ook kleren die er soms al 2 jaar op staan. Soms is de verkoper dan ook 2 jaar geleden voor het laatst ingelogd :D.
ik moet verrassend weinig
meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelend (vrij naar M. van Rossum)
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:56:54 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199285575
Ik heb eerlijk gezegd ook geen behoefte aan extraatjes hoor. Zo kreeg ik laatst oorbellen erbij. Was vast lief bedoeld, maar ik draag ze niet (allergisch voor meeste metalen), en dan ligt t hier in huis weer te slingeren. Ik gebruik Vinted juist ook om duurzaam bezig te zijn en te ontspullen. Een kaartje is natuurlijk gewoon prima (en kan bij t oud papier ;))


Ik zoek ook heel gericht op merken, soort artikel en prijsrange. Dan vind ik genoeg oudere spullen, en juist daarop kun je vaak wel een lager bod doen dat geaccepteerd wordt
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:59:54 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199285613
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:

[..]

Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Zodra het door post.nl als afgeleverd gemeld is, moet de koper f bewijzen dat t echt niet goed is (met foto's oid) en terugzenden, of jij krijgt gewoon je geld. Daarom moet je ook de t&t code invoeren. Tot het toe 2 keer met post.nl verzonden. Ging beide keren goed, al vind ik het voorschieten wel vervelend. Voordeel was dat de uitbetaling wel snel ging, levertijd 1 dag ipv 14 dagen met Homerr soms.
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:03:23 #231
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199285663
Ik verkoop dus praktisch nooit iets wat er langer dan 4 weken op staat. Alleen in combinatie met een bundel bij een nieuwer artikel. Zelf koop ik ook nooit iets wat er al langer op staat. Ik koop vaak wel gericht, maar meestal populaire artikelen die snel weg gaan.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:08:00 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199285708
Net iemand die een bestelling wil annuleren, en zegt dat ik dat (als verkoper) moet doen. Mooi niet dus,dan krijg ik een negatieve review.
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:11:58 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199285756
Ik zag op marktplaats een buste voor 5 euro. Ik dacht. Die wil ik wel hebben. Kan ik mooie foto’s maken voor Vinted. Maar die verkoopster heeft al sinds zondag niet gereageerd.

En het portomoneetje dat ik wilde is verkocht😥
Ik wilde er alleen geen 15 euro plus verzenden voor betalen. Ze woont nl in de buurt. En zij wilde niet laten ophalen ivm Corona.
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:38:30 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199286074
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 10:08 schreef mousemicky het volgende:
Net iemand die een bestelling wil annuleren, en zegt dat ik dat (als verkoper) moet doen. Mooi niet dus,dan krijg ik een negatieve review.
Niet in alle gevallen, maar ik weet niet wanneer het nu wel en niet gebeurd. Ik kocht laatst iets, maar de verkoper annuleerde de bestelling. Beweerde het al verkocht te hebben elders. Vervolgens plaatste ze het artikel opnieuw. Dus ik kocht het gewoon nogmaals. :6 Weer geannuleerd (en ik werd geblokkeerd _O- ). Maar de verkoper heeft geen negatieve review gekregen. Zelf heb ik 1 keer iets moeten annuleren omdat ik het artikel niet meer kon vinden. Ik kreeg toen een negatieve review.
Maar evengoed zou ik dit gewoon door de verkoper laten annuleren, probleem van de verkoper dat hij of zij zich heeft bedacht.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:46:00 #235
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199286127
Ik heb dr inderdaad nu zelf laten annuleren, en heb het artikel opnieuw geplaatst.

Wel vaag dat jij het artikel niet 'mocht' kopen en werd geblokkeerd. Ook zonder communicatie, erg vriendelijk enzo :N
  woensdag 5 mei 2021 @ 11:47:25 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199286830
Ik vermoed dat de verkoper een bundelaanvraag had gekregen waar dat artikel in zat. Tja, ik vind dat het risico wat erbij hoort. Verkocht=verkocht. Heb het zelf ook meegemaakt als verkoper en koper. Ik annuleer de koop dan niet.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 12:33:33 #237
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199287518
DPD is ook maar een vage verzender.

01.05.2021 14:43
Afhaling bij een Pickup parcelshop door een DPD Chauffeur.

En daar staat het al vier dagen op.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accnt aigu
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 12:34:16 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199287532
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. }:| Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.

Lekker bezig @:Majo! Ik vind het toch altijd opmerkelijk als dingen die er al langer opstaan ineens verkocht worden, want gezien de hoeveelheid op Vinted zakt alles toch snel omlaag in de zoekopdrachten.
Het zijn 2 items waar ik al wekenlang likes op krijg maar steeds niet verkochten. Toevallig dat het nu wel gelukt is!

quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:56 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd ook geen behoefte aan extraatjes hoor. Zo kreeg ik laatst oorbellen erbij. Was vast lief bedoeld, maar ik draag ze niet (allergisch voor meeste metalen), en dan ligt t hier in huis weer te slingeren. Ik gebruik Vinted juist ook om duurzaam bezig te zijn en te ontspullen. Een kaartje is natuurlijk gewoon prima (en kan bij t oud papier ;))

Ik zoek ook heel gericht op merken, soort artikel en prijsrange. Dan vind ik genoeg oudere spullen, en juist daarop kun je vaak wel een lager bod doen dat geaccepteerd wordt
Ik vind het slim gespind van Vinted hoe duurzaam ze zijn, er is natuurlijk niks duurzaams aan al die pakketjes die heel Europa doorreizen ;) Qua ontspullen heb je zeker een punt, dan zit je niet te wachten op een extraatje waarvan de ander totaal niet weet of je er iets mee gaat doen.

Het punt van te mooi verpakken met allemaal troep van Alie Expres vind ik ook wel een goeie, als er iets niet duurzaam is is dat het wel. Ziet er mooi uit maar het eindigt toch in de prullenbak.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:32:40 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199288256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het zijn 2 items waar ik al wekenlang likes op krijg maar steeds niet verkochten. Toevallig dat het nu wel gelukt is!
[..]

Ik vind het slim gespind van Vinted hoe duurzaam ze zijn, er is natuurlijk niks duurzaams aan al die pakketjes die heel Europa doorreizen ;) Qua ontspullen heb je zeker een punt, dan zit je niet te wachten op een extraatje waarvan de ander totaal niet weet of je er iets mee gaat doen.
Hergebruiken van kleding is voor mij ook duurzaam 😉 Aan Ali doe ik niet, en of iets nu vanuit een webshop verzonden wordt of vanuit een particulier via Vinted maakt qua duurzaamheid natuurlijk niets uit. Dan liever dat laatste. Fysiek shoppen in een winkel doe ik al tijden niet meer.
  woensdag 5 mei 2021 @ 13:39:23 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199288343
Natuurlijk is het een stuk duurzamer als je tweedehands kleding ophaalt bij iemand in de buurt, maar het transport van tweedehands spullen is wel echt een stuk minder belastend voor het milieu dan de productie van nieuwe spullen. :)
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
pi_199288585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. }:| Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.
Dat dacht ik al. Volgens mij is DHL in dit geval ook goedkoper, vandaar mijn achterdocht 😉

Ik probeer het maar een keertje, ook omdat mousemicky aangeeft dat de “bewijslast” dan bij de koper ligt... en het is een product die ik al lang kwijt wil, dus ben stiekem ook blij dat iemand het wil kopen.
pi_199288636
quote:
18s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:33 schreef Rene het volgende:
DPD is ook maar een vage verzender.

01.05.2021 14:43
Afhaling bij een Pickup parcelshop door een DPD Chauffeur.

En daar staat het al vier dagen op.
Ik had deze week iets soortgelijks met DPD. Zaterdag afgegeven bij de shop in Rotterdam, die dag ook opgehaald door de DPD chauffeur. Maandag kreeg de koper een berichtje dat ze het pakketje op kon halen...bij dezelfde shop in Rotterdam. Terwijl ze in Groningen woont. Volgens de tracking was het pakket weer bij de shop in Rdam bezorgd. Van Vinted en DPD moest ik het oplossen met de shop, dus gisteren daarheen, maar daar was ie niet... toen ik weer buiten stond kreeg ik een bericht dat het pakket onderweg was. Heel vreemd dus, de tracking info van DPD lijkt niet helemaal te kloppen.
pi_199288780
Ik had een zomerjasje erop gezet van Noppies voor 5 euro. Vind ik een hele schappelijke prijs gezien de staat en het merk. Krijg ik net een bod van iemand van 3 euro... Ik heb het afgewezen en gezegd dat ze het voor 4 euro mag hebben. Waar ik overigens spijt van heb. Ik haat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik vraag aan de koper altijd eerst of ze bereid zijn af te dingen. Zo out of the blue een (veel) lager bod uitbrengen wekt mijn irritatie.
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 14:22:02 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199288852
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:32 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hergebruiken van kleding is voor mij ook duurzaam 😉 Aan Ali doe ik niet, en of iets nu vanuit een webshop verzonden wordt of vanuit een particulier via Vinted maakt qua duurzaamheid natuurlijk niets uit. Dan liever dat laatste. Fysiek shoppen in een winkel doe ik al tijden niet meer.
Hergebruik is zeker duurzaam maar ik vraag me af als alle kleertjes die je besteld uit alle uithoeken van Europa komen hoe duurzaam dat dan is. Gewoon benieuwd naar :)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:39 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk is het een stuk duurzamer als je tweedehands kleding ophaalt bij iemand in de buurt, maar het transport van tweedehands spullen is wel echt een stuk minder belastend voor het milieu dan de productie van nieuwe spullen. :)
Het eerste zou helemaal mooi zijn, of meteen afname bij de maker van de kleertjes zelf. berhaupt een interessant thema vind ik :)
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 14:24:20 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199288880
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had een zomerjasje erop gezet van Noppies voor 5 euro. Vind ik een hele schappelijke prijs gezien de staat en het merk. Krijg ik net een bod van iemand van 3 euro... Ik heb het afgewezen en gezegd dat ze het voor 4 euro mag hebben. Waar ik overigens spijt van heb. Ik haat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik vraag aan de koper altijd eerst of ze bereid zijn af te dingen. Zo out of the blue een (veel) lager bod uitbrengen wekt mijn irritatie.
Ik heb dat ook inderdaad. Wat dat betreft zou je bijna al veel hoger in gaan zetten omdat mensen toch vaak ongeveer op de helft bieden. Ik had laatst iets erop staan voor 12,50 en dit afgeprijsd naar 10,- Daarna werd er 6,00 geboden, ik gaf toen aan het voor 8,00 te doen maar daar niets meer van gehoord. Het gaat in dit geval om ongebruikte make-up met een winkelwaarde van 25,- Dan vind ik een kwart van de prijs wel erg weinig -O-
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:20:21 #246
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199290324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hergebruik is zeker duurzaam maar ik vraag me af als alle kleertjes die je besteld uit alle uithoeken van Europa komen hoe duurzaam dat dan is. Gewoon benieuwd naar :)
[..]
Als ik nieuw bestel, komt t ok uit alle hoeken van Europa of zelfs de wereld. Er is weinig in Nederland lokaal geproduceerde kleding die ik koop. Echt, daar zie ik het verschil niet tussen. Of het nu op transport gaat vanuit Zweden/Noorwegen/wherever naar een winkel in NL, of van een parcelshop in Frankrijk/Belgi/ Groningen naar de parcelshop in 013...
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:25:25 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199290386
Make-up zou ik dan echt nooit 'tweedehands' kopen. Maar ik heb ook nooit make-up die duurder is dan 10 euro.

En grappig dat meteen bieden bij een aantal hier irritatie opwekt. Ik raak juist gerriteerd van mensen die eerst 4 berichten heen en weer willen sturen. Gebruik gewoon de bied knop, die is er niets voor niks :P
pi_199290510
quote:
1s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:25 schreef mousemicky het volgende:
Make-up zou ik dan echt nooit 'tweedehands' kopen. Maar ik heb ook nooit make-up die duurder is dan 10 euro.

En grappig dat meteen bieden bij een aantal hier irritatie opwekt. Ik raak juist gerriteerd van mensen die eerst 4 berichten heen en weer willen sturen. Gebruik gewoon de bied knop, die is er niets voor niks :P
Ben ik met je eens, tot op zekere hoogte. Ik had een Noppies jas erop gezet en die is zeer goed. 5 euro vind ik nog aan de goedkope kant, maar ik wil er van af. Om dan zo 3 euro te bieden, ja dat vind ik vervelend. Die jas staat er namelijk al voor een schijntje op.
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:44:14 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199290583
Haha ik heb ook liever de bieden knop. Dan kan ik met 1 druk op de knop meteen afwijzen.

Soms zet ik iets er wat hoger geprijsd op zodat ik biedingen kan accepteren.

@mousemicky volgens de catalogusregels mag je alleen nieuwe en gesealde cosmetica verkopen.

Als je nieuw koopt, komt er naast het productieproces, wat an sich al behoorlijk belastend is voor het milieu, heel veel transport bij kijken. Levering van de grondstoffen, uit fabriek naar diverse distributiepunten, uiteindelijk naar consument. Verpakkingsmaterialen. En de consument stuurt ook nog eens heel vaak retour. Dus ondanks de verzending van de tweedehands artikelen binnen Europa is deze belasting op het milieu echt aanzienlijk lager, dat kun je op je vingers natellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mariposas op 05-05-2021 17:03:56 ]
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:45:25 #250
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199290597
Snap ik. Dan weiger je gewoon het bod toch. Een vaak kopen mensen het dan toch wel voor de vraagprijs als die redelijk is.

Ik bedoel dus meer dan ik niet zo veel kan met berichtjes als 'wat is je vraagprijs?' (joh, die staat er dus) of 'kan ik het voor xx overnemen?' (gebruik de bied-knop). Maar goed, ik sta ook op m'n werk bekend als vrij zakelijk, en allergisch voor zinloze smalltalk, dus wellicht ligt dat ook aan mij hoor ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')