Verkoper heeft het vandaag verzonden, vandaar dat ik kon zien hoe lang het ongeveer duurt bij PostNLquote:Op maandag 3 mei 2021 15:02 schreef mousemicky het volgende:
Je blijft natuurlijk altijd afhankelijk van de verzendsnelheid van de verkoper. Nu al een paar keer gehad dat iemand wachtte tot dag 6. Dat mag natuurlijk, maar mijn geduld wordt weer op de proef gesteld. Vind t vooral vervelend als een verkoper daarover niet communiceert. Laat t even weten als je pas veel later kunt verzenden, kleine moeite, en veel duidelijker.
Ja, da's dan ook wel vervelend. Heb daar helemaal niet aan gedacht Komt denk ik omdat ik genoeg punten in de buurt heb van Mondial, DPD, Homerr en PostNL.quote:Op maandag 3 mei 2021 16:29 schreef Fazz het volgende:
Ik verzend vaak ook laat Het pakketpunt heeft onhandige openingstijden en ik heb het vaak te druk met halen/brengen van kinderen en werken. Dan blijft het toch liggen tot het weekend.
Ja daar zou ik ook niet intrappen. Maar mede om dit soort gezeik te voorkomen heb ik dus in mijn profiel staan dat ik afdingen niet waardeer.quote:Op maandag 3 mei 2021 22:36 schreef margaretha_01 het volgende:
Zojuist kreeg ik van iemand een bod op twee paar oorbellen die ze samen voor ¤25 wilde hebben inclusief verzending. Toen antwoordde ik dat ik met ¤27 akkoord zou gaan. En toen kreeg ik als antwoord: ‘ik heb nog maar ¤25 op mijn rekening staan, die twee euro d’r op gaan helaas echt niet’.
Ik heb maar niet meer geantwoord...
Nog een keer gekeken, klokje zou ook kunnen ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Het is geen L maar een klokje. Ik denk dat het betekend dat de bestelling automatisch is geannuleerd ivm niet-verzenden.
Ik had dat laatst ook, precies hetzelfde met dat kruisje en later de klok!quote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nog een keer gekeken, klokje zou ook kunnen ja.
Het kruisje is nu veranderd in de L-klok, denk dat de verkoper een herinnering heeft gehad en op het laatste moment heeft verzonden.
Dat laatste heb ik ook wel eens gedaan, koper heeft niet eens de moeite gedaan om een review achter te laten. Erg jammer...quote:Op dinsdag 4 mei 2021 17:24 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Het is geen L maar een klokje. Ik denk dat het betekend dat de bestelling automatisch is geannuleerd ivm niet-verzenden.
Hier met Spaanse verkopers slechte ervaringen. Ondanks dat het tegen de regels is om nep-merkkleding te kopen, is het al vaak voorgekomen dat ondanks ik het heb gevraagd of het origineel is (geen namaak), toch nep kleding te hebben ontvangen. Ik heb een hele lieve collega die zo nu en dan een zeecontainer richting Afrika stuurt dus doneer ik weer wat kleertjes.
Ook laatst een boxpakje gekocht ''nieuw zonder prijskaartje'' helemaal verkleurd. Helaas al op ''alles ok'' gedrukt en 3 sterren achtergelaten ipv 5 maar niks meer over gehoord. Jammer, maar leermoment.
Als verkoper ook een hoop frustratie. Merkkleding staat er al scherp geprijsd op en mensen plaatsen het minimale bod en als ik er op in ga hoor ik ''ik heb geen geld'' en wijs ik ze op mijn Hema-kleertjes krijg ik geen reactie. stom hoor!
Of heb ik met liefde een mooi pakket ingepakt, meteen verstuurd én nog wat extra's erbij gedaan, geen 5 sterren gekregen.
Ik eigenlijk ook niet. Ik geef in principe 5 sterren, er moet al wel echt iets mis zijn wil ik dat niet doen. Er is wel eens iets mis, maar dat zie ik meestal pas een week later ofzo, als ik het eens echt aandoe. Ligt er een naad los, of gaatje erin ofzo. Maar eigenlijk maakt me dat ook weinig uit .quote:Op dinsdag 4 mei 2021 19:31 schreef Donna het volgende:
Waarom zou je als alles oké is minder dan 5 sterren geven eigenlijk? Snap ik niet!
Heb ik 1 keer gedaan. Product was wel prima, maar communicatie onduidelijk en incorrect.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 19:31 schreef Donna het volgende:
Waarom zou je als alles oké is minder dan 5 sterren geven eigenlijk? Snap ik niet!
Ja, als het om een PostNL pakket gaat. Heb de kosten gewoon terug gekregen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:25 schreef TostiAardbei het volgende:
Goedemorgen allemaal! Ik ben sinds kort ook Vinted-verslaafd en ik ben benieuwd hoe andere gebruikers tegen het volgende aankijken. Gisteravond heeft iemand iets bij me gekocht waarvoor ik de verzendkosten ā 4 euro moet voorschieten. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik dacht eigenlijk dat de koper altijd voor verzending moet betalen... Ik lijk de verzendkosten pas terug te krijgen als de koper straks aangeeft dat alles goed is. Koper heeft ook nog bijna geen reviews. Hebben jullie dit ook wel eens gehad, en hebben jullie toen gevraagd om een andere verzendmethode te selecteren?
Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, als het om een PostNL pakket gaat. Heb de kosten gewoon terug gekregen.
Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:
[..]
Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Geen idee. Ik heb altijd het hele bedrag + verzendkosten gekregen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:
[..]
Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Ik kocht zojuist een jurkje dat er al 10 maanden op staat.quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het toch altijd opmerkelijk als dingen die er al langer opstaan ineens verkocht worden, want gezien de hoeveelheid op Vinted zakt alles toch snel omlaag in de zoekopdrachten.
Zodra het door post.nl als afgeleverd gemeld is, moet de koper ķf bewijzen dat t echt niet goed is (met foto's oid) en terugzenden, of jij krijgt gewoon je geld. Daarom moet je ook de t&t code invoeren. Tot het toe 2 keer met post.nl verzonden. Ging beide keren goed, al vind ik het voorschieten wel vervelend. Voordeel was dat de uitbetaling wel snel ging, levertijd 1 dag ipv 14 dagen met Homerr soms.quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:52 schreef TostiAardbei het volgende:
[..]
Hmm, ok. Maar wat als de koper straks aangeeft dat het product niet ok is? Ben ik dan het product + verzendkosten kwijt, en heeft de koper dan een product zonder daar verzending voor te hebben hoeven betalen? 😇
Niet in alle gevallen, maar ik weet niet wanneer het nu wel en niet gebeurd. Ik kocht laatst iets, maar de verkoper annuleerde de bestelling. Beweerde het al verkocht te hebben elders. Vervolgens plaatste ze het artikel opnieuw. Dus ik kocht het gewoon nogmaals. Weer geannuleerd (en ik werd geblokkeerd ). Maar de verkoper heeft geen negatieve review gekregen. Zelf heb ik 1 keer iets moeten annuleren omdat ik het artikel niet meer kon vinden. Ik kreeg toen een negatieve review.quote:Op woensdag 5 mei 2021 10:08 schreef mousemicky het volgende:
Net iemand die een bestelling wil annuleren, en zegt dat ik dat (als verkoper) moet doen. Mooi niet dus,dan krijg ik een negatieve review.
Het zijn 2 items waar ik al wekenlang likes op krijg maar steeds niet verkochten. Toevallig dat het nu wel gelukt is!quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.
Lekker bezig @:Majo! Ik vind het toch altijd opmerkelijk als dingen die er al langer opstaan ineens verkocht worden, want gezien de hoeveelheid op Vinted zakt alles toch snel omlaag in de zoekopdrachten.
Ik vind het slim gespind van Vinted hoe duurzaam ze zijn, er is natuurlijk niks duurzaams aan al die pakketjes die heel Europa doorreizen Qua ontspullen heb je zeker een punt, dan zit je niet te wachten op een extraatje waarvan de ander totaal niet weet of je er iets mee gaat doen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 09:56 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd ook geen behoefte aan extraatjes hoor. Zo kreeg ik laatst oorbellen erbij. Was vast lief bedoeld, maar ik draag ze niet (allergisch voor meeste metalen), en dan ligt t hier in huis weer te slingeren. Ik gebruik Vinted juist ook om duurzaam bezig te zijn en te ontspullen. Een kaartje is natuurlijk gewoon prima (en kan bij t oud papier )
Ik zoek ook heel gericht op merken, soort artikel en prijsrange. Dan vind ik genoeg oudere spullen, en juist daarop kun je vaak wel een lager bod doen dat geaccepteerd wordt
Hergebruiken van kleding is voor mij ook duurzaam 😉 Aan Ali doe ik niet, en of iets nu vanuit een webshop verzonden wordt of vanuit een particulier via Vinted maakt qua duurzaamheid natuurlijk niets uit. Dan liever dat laatste. Fysiek shoppen in een winkel doe ik al tijden niet meer.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zijn 2 items waar ik al wekenlang likes op krijg maar steeds niet verkochten. Toevallig dat het nu wel gelukt is!
[..]
Ik vind het slim gespind van Vinted hoe duurzaam ze zijn, er is natuurlijk niks duurzaams aan al die pakketjes die heel Europa doorreizen Qua ontspullen heb je zeker een punt, dan zit je niet te wachten op een extraatje waarvan de ander totaal niet weet of je er iets mee gaat doen.
Dat dacht ik al. Volgens mij is DHL in dit geval ook goedkoper, vandaar mijn achterdocht 😉quote:Op woensdag 5 mei 2021 08:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Dat is dus het vervelende. Nog vervelender is dat je PostNL gewoon niet kunt uitschakelen. Ik zet dus meestal bij mijn advertentie dat ik niet verzend met PostNL, ook al kiezen mensen zelden voor PostNL.
Ik had deze week iets soortgelijks met DPD. Zaterdag afgegeven bij de shop in Rotterdam, die dag ook opgehaald door de DPD chauffeur. Maandag kreeg de koper een berichtje dat ze het pakketje op kon halen...bij dezelfde shop in Rotterdam. Terwijl ze in Groningen woont. Volgens de tracking was het pakket weer bij de shop in Rdam bezorgd. Van Vinted en DPD moest ik het oplossen met de shop, dus gisteren daarheen, maar daar was ie niet... toen ik weer buiten stond kreeg ik een bericht dat het pakket onderweg was. Heel vreemd dus, de tracking info van DPD lijkt niet helemaal te kloppen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 12:33 schreef Rene het volgende:
DPD is ook maar een vage verzender.
01.05.2021 14:43
Afhaling bij een Pickup parcelshop door een DPD Chauffeur.
En daar staat het al vier dagen op.
Hergebruik is zeker duurzaam maar ik vraag me af als alle kleertjes die je besteld uit alle uithoeken van Europa komen hoe duurzaam dat dan is. Gewoon benieuwd naarquote:Op woensdag 5 mei 2021 13:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hergebruiken van kleding is voor mij ook duurzaam 😉 Aan Ali doe ik niet, en of iets nu vanuit een webshop verzonden wordt of vanuit een particulier via Vinted maakt qua duurzaamheid natuurlijk niets uit. Dan liever dat laatste. Fysiek shoppen in een winkel doe ik al tijden niet meer.
Het eerste zou helemaal mooi zijn, of meteen afname bij de maker van de kleertjes zelf. Überhaupt een interessant thema vind ikquote:Op woensdag 5 mei 2021 13:39 schreef Mariposas het volgende:
Natuurlijk is het een stuk duurzamer als je tweedehands kleding ophaalt bij iemand in de buurt, maar het transport van tweedehands spullen is wel echt een stuk minder belastend voor het milieu dan de productie van nieuwe spullen.
Ik heb dat ook inderdaad. Wat dat betreft zou je bijna al veel hoger in gaan zetten omdat mensen toch vaak ongeveer op de helft bieden. Ik had laatst iets erop staan voor ¤ 12,50 en dit afgeprijsd naar ¤ 10,- Daarna werd er ¤ 6,00 geboden, ik gaf toen aan het voor ¤ 8,00 te doen maar daar niets meer van gehoord. Het gaat in dit geval om ongebruikte make-up met een winkelwaarde van ¤ 25,- Dan vind ik een kwart van de prijs wel erg weinigquote:Op woensdag 5 mei 2021 14:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had een zomerjasje erop gezet van Noppies voor 5 euro. Vind ik een hele schappelijke prijs gezien de staat en het merk. Krijg ik net een bod van iemand van 3 euro... Ik heb het afgewezen en gezegd dat ze het voor 4 euro mag hebben. Waar ik overigens spijt van heb. Ik haat mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik vraag aan de koper altijd eerst of ze bereid zijn af te dingen. Zo out of the blue een (veel) lager bod uitbrengen wekt mijn irritatie.
Als ik nieuw bestel, komt t ķok uit alle hoeken van Europa of zelfs de wereld. Er is weinig in Nederland lokaal geproduceerde kleding die ik koop. Echt, daar zie ik het verschil niet tussen. Of het nu op transport gaat vanuit Zweden/Noorwegen/wherever naar een winkel in NL, of van een parcelshop in Frankrijk/België/ Groningen naar de parcelshop in 013...quote:Op woensdag 5 mei 2021 14:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hergebruik is zeker duurzaam maar ik vraag me af als alle kleertjes die je besteld uit alle uithoeken van Europa komen hoe duurzaam dat dan is. Gewoon benieuwd naar
[..]
Ben ik met je eens, tot op zekere hoogte. Ik had een Noppies jas erop gezet en die is zeer goed. 5 euro vind ik nog aan de goedkope kant, maar ik wil er van af. Om dan zo 3 euro te bieden, ja dat vind ik vervelend. Die jas staat er namelijk al voor een schijntje op.quote:Op woensdag 5 mei 2021 16:25 schreef mousemicky het volgende:
Make-up zou ik dan echt nooit 'tweedehands' kopen. Maar ik heb ook nooit make-up die duurder is dan 10 euro.
En grappig dat meteen bieden bij een aantal hier irritatie opwekt. Ik raak juist geīrriteerd van mensen die eerst 4 berichten heen en weer willen sturen. Gebruik gewoon de bied knop, die is er niets voor niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |