abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 22:44:07 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198994976
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• D.U.M.A.N.: Zielie, 28 november
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 22:45:09 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198994996
Mijn baby past gewoon al in maat 74 vanaf vandaag :o

-weg-

[ Bericht 22% gewijzigd door MaJo op 15-04-2021 21:54:32 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198995025
Wat een heerlijk kind MaJo :D en wat een lekker pakkie! Als je die ooit verkoopt O-) O-)

He Tink wat klote weer zeg ;( ik hoop dat spruit snel goed gaat aankomen, wat een zorgen zo :*
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 22:47:21 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198995027
@Tink89 wil je in de OP met spruit?
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 22:48:30 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198995050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:47 schreef Aure het volgende:
Wat een heerlijk kind MaJo :D en wat een lekker pakkie! Als je die ooit verkoopt O-) O-)

He Tink wat klote weer zeg ;( ik hoop dat spruit snel goed gaat aankomen, wat een zorgen zo :*
Thanks! Het is zo'n vrolijkerd O+

Het pakje is van Mommy Makes, heb ik van een vriendin gekregen. Als ik hem verkoop dan zal ik jou in gedachten houden! Ik vind hem ook erg leuk O+
  dinsdag 13 april 2021 @ 22:48:40 #6
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198995056
Wat een schatje @MaJo O+

Mijn ouders hebben eindelijk na ruim 5 maanden Zusje kunnen knuffelen O+ We moesten wel velen COVID testen doen ( voor de heen- en de terugreis) maar het was het waard.
  dinsdag 13 april 2021 @ 22:50:12 #7
475804 1inamelon
pi_198995085
Tink wat een zorgen :'( Ik hoop zo voor jullie dat spruitje goed gaat groeien!
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 22:50:21 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198995087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:48 schreef 1inamelon het volgende:
Wat een schatje @:MaJo O+

Mijn ouders hebben eindelijk na ruim 5 maanden Zusje kunnen knuffelen O+ We moesten wel velen COVID testen doen ( voor de heen- en de terugreis) maar het was het waard.
Thanks O+

Wat fijn zeg dat je ouders met Zusje hebben kunnen knuffelen O+ Dat testen is minder maar het is helaas niet anders.

Heeft iemand de laatste tijd iets van @madam-april gehoord, die heeft toch al een tijdje niet gepost?
  dinsdag 13 april 2021 @ 22:58:07 #9
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198995242
Oooh MaJo wat verandert ie inene zo! O+ zo groot alweer!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 13 april 2021 @ 23:22:25 #10
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_198995578
@MaJo Lieve foto O+ Ja, ik houd mijn hand er nu onder. Zeker nu hij zo onhandig zijn hoofd de hoogte in gooit! _O-

Mijn BFD met zijn Lorea-l waardige bos haren :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft vandaag officieel zijn 3-6 maanden slaappakken aan gekregen! :'( En heb alle 3-6 maanden kleding maar in de was gedaan voor morgen. Hij is nog maar 9,5 week maar vrijwel alle 0-3 maanden rompertjes en sleepsuits zitten nu gewoon krap. :'( En een groot deel van zijn andere kleding wordt te klein, behalve gelukkig nog zijn leuke truitjes en leggings!
  woensdag 14 april 2021 @ 00:48:39 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198996012
@madam-april hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
  woensdag 14 april 2021 @ 00:50:48 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198996022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:48 schreef 1inamelon het volgende:
Wat een schatje @:MaJo O+

O+ O+ O+ O+ O+

Heerlijk!
Resistance is futile.
  woensdag 14 april 2021 @ 00:51:52 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198996026
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:45 schreef MaJo het volgende:
Mijn baby past gewoon al in maat 74 vanaf vandaag :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief, nog zo'n kale O+
Resistance is futile.
pi_199001450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 21:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat blije koppie O+ En dan die laatste, heerlijk _O- Maar gaat wel goed dus?
We proberen niet te klagen. :9 Slaapgebrek weegt gewoon zwaar op alles door, dus standje overleven. *)

Gelukkig is ze heel vrolijk en blij - vraag me niet hoe met zo weinig slaap... - dus maakt dat heel veel goed.
Iets met de glimlach van een kind...
pi_199005326
Wat houdt ze dat lang vol hé NJ, jeetje. Je zou denken/hopen dat dat toch wel een keer beter gaat met slapen. Wat een overleven zo.

Tink, heftig. Gek hè, als alles er goed uit ziet maar niet voldoende aankomt. Hoor dat van veel mensen van vroeger zoals mijn moeder en tante (in de 50/60 jaar) van kon w bv geven maar had niet genoeg. Dat zou een fabel moeten zijn dacht ik maar toch gek als alles goed is, dat ze dan niet voldoende aankomen.

Ik had vanavond bedacht dat oudste van 6 voor het eerst mocht badderen met F. F was echter moe, hongerig en wou clusteren. Hij had gepoept dus hup alles uit en in bad gezet. Kind volledig over de zeik natuurlijk, huilen huilen want is douche gewend dus was ook nog eens eng :X nou ja beginnersfout zullen we maar zeggen. Volgende keer smiddags maar doen...
pi_199006632
Ah sneu Hilmo, de oudste ook nog eens teleurgesteld of viel dat mee?

Hier douchen we ook meestal savonds, maar wel meteen na het eten en dan door naar bed, anders is ze te moe. Meestal idd mee douchen met 1 van ons. Soms met grote zus samen in het bad, L in een badstoeltje. Vandaag in het babybadje dat ik in het grote bad had gezet. Ik hoefde haar niet eens meer te ondersteunen, ze hield zich helemaal zelf rechtop. Ze wordt echt groot! Morgen is ze 9 maanden, het vliegt echt weer voorbij.
pi_199007707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:06 schreef Hilmo het volgende:
Wat houdt ze dat lang vol hé NJ, jeetje. Je zou denken/hopen dat dat toch wel een keer beter gaat met slapen. Wat een overleven zo.

Tink, heftig. Gek hè, als alles er goed uit ziet maar niet voldoende aankomt. Hoor dat van veel mensen van vroeger zoals mijn moeder en tante (in de 50/60 jaar) van kon w bv geven maar had niet genoeg. Dat zou een fabel moeten zijn dacht ik maar toch gek als alles goed is, dat ze dan niet voldoende aankomen.

Ik had vanavond bedacht dat oudste van 6 voor het eerst mocht badderen met F. F was echter moe, hongerig en wou clusteren. Hij had gepoept dus hup alles uit en in bad gezet. Kind volledig over de zeik natuurlijk, huilen huilen want is douche gewend dus was ook nog eens eng :X nou ja beginnersfout zullen we maar zeggen. Volgende keer smiddags maar doen...
Ze doet het gewoon verbazend goed op weinig slaap. Wel makkelijk voor haar als dat altijd zo blijft.
Voor ons echter.... :+

Kan eigenlijk bijna alleen maar beter worden nu!
  woensdag 14 april 2021 @ 23:28:07 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199009328
Awww Hilmo ;( volgende keer vast beter.

Colin gaat 2x per week in zijn babybadje maar daar past hij bijna niet meer in :') . Meestal gaat mijn man onder douche zitten met Colin in het badje ernaast. Hij vindt het geweldig! Hopelijk is binnenkort onze badkamer klaar, dan hebben we een bad waar we met z'n drieën in passen. En dan koop ik ook zo'n neck float voor Colin.
Resistance is futile.
pi_199015222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks O+

Wat fijn zeg dat je ouders met Zusje hebben kunnen knuffelen O+ Dat testen is minder maar het is helaas niet anders.

Heeft iemand de laatste tijd iets van @:madam-april gehoord, die heeft toch al een tijdje niet gepost?
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 00:48 schreef Seven. het volgende:
@:madam-april hoe is het met jullie?
Hoi dames! Sorry ik ben niet meer zo vaak op Fok 😅 Het gaat hier over het algemeen goed, kleine dondersteen heeft alleen een voorhoofdsholteontsteking dus ze is een beetje benauwd steeds maar ze heeft net een speciale neusspray van de huisarts gekregen dus we hopen dat het nu beter gaat. :) Verder gaat het hier goed, wel druk met de drie meiden en kleine dondersteen heeft een paar weken terug ook al haar eerste stapjes los gezet! :o

Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat. :* Ik zal proberen weer wat vaker langs te komen hier. :D
  donderdag 15 april 2021 @ 16:21:11 #20
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199015318
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:28 schreef Seven. het volgende:

Colin gaat 2x per week in zijn babybadje maar daar past hij bijna niet meer in :') . Meestal gaat mijn man onder douche zitten met Colin in het badje ernaast. Hij vindt het geweldig! Hopelijk is binnenkort onze badkamer klaar, dan hebben we een bad waar we met z'n drieën in passen. En dan koop ik ook zo'n neck float voor Colin.
Wat voor neck float heb je in gedachten? Wij hebben zo’n kussen voor in het babybadje maar dat neemt nogal veel ruimte in ten opzichte van zijn lijfje :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 15 april 2021 @ 16:27:00 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_199015365
quote:
7s.gif Op woensdag 14 april 2021 23:28 schreef Seven. het volgende:

die mogen maar tot 8 maanden he, ik zou daar niet meer in investeren ;)
Kunt m dan beter gewoon vasthouden.
disclaimer
pi_199015385
Hallo! Ik leef ook nog :+

@MaJo
Leuke foto en leuk pakje!

@NicolasJoy
Ondanks het slaaptekort klink je altijd zo positief! Ik hoop dat het toch echt snel beter wordt voor jullie :*

@Bienelientjee
Dat haar O+

Hier gaat alles zijn gangetje. Loempia heeft vooral besloten dat hij geen baby wil zijn en wil alles veel te snel, ik ben er nog niet klaar voor -O- :') Hij rolt, kruipt, kan zich optrekken tot staan.
  donderdag 15 april 2021 @ 16:39:52 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_199015455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:29 schreef Miezziej het volgende:

@:MaJo

@:NicolasJoy
Ondanks het slaaptekort klink je altijd zo positief! Ik hoop dat het toch echt snel beter wordt voor jullie :*

@:Bienelientjee
Dat haar O+

Hier gaat alles zijn gangetje. Loempia heeft vooral besloten dat hij geen baby wil zijn en wil alles veel te snel, ik ben er nog niet klaar voor -O- :') Hij rolt, kruipt, kan zich optrekken tot staan.
Hoo wacht, die is toch maar een paar dagen ouder dan de mijne? Wtf baby _O- :D
disclaimer
pi_199015482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoo wacht, die is toch maar een paar dagen ouder dan de mijne? Wtf baby _O- :D
Precies, het hoort niet ;( _O-

SPOILER
  donderdag 15 april 2021 @ 16:44:56 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_199015501
Aw! Hij kijkt wel zielsgelukkig! O+
Maar ik snap dat je het nog niet aan kunt :D

En dan die van madam april die al loopt :'( :D

Gelukkig zijn er nog goudjes,colins en aapies die nog wél even baby willen zijn, voor de balans ;)
disclaimer
pi_199015612
Lopende babies? :o Loempia die staat (en hallo, halve maand jonger nog dan hier?!). Wat vliegt de tijd. :o

Hier hebben we nog écht een baby, die is overigens wel écht begonnen met rollen nu.
Dus continu krijsen dat ze op haar buik ligt. :6
pi_199015803
@Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

NJ: ik gun jullie zo erg meer slaap!! Ooit!! :')

Ik heb een voorzichtige blij: J heeft vandaag heel weinig gespuugd, we zijn sinds gisterenmiddag aan het indikken. Vanwege de dunne slangetjes van de hulpset gebruik ik maar weinig jbpm, maar het lijkt dus wel effect te hebben.
pi_199015857
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Lopende babies? :o Loempia die staat (en hallo, halve maand jonger nog dan hier?!). Wat vliegt de tijd. :o

Hier hebben we nog écht een baby, die is overigens wel écht begonnen met rollen nu.
Dus continu krijsen dat ze op haar buik ligt. :6
De "onze" schelen maar een paar dagen, en hier wordt ook niet gestaan hoor.

We gaan wel naar sterkere benen toe, en af en toe gaat het kontje omhoog als hij op zijn buik ligt. Ben benieuwd.

Meneer wordt tegenwoordig boos als je zijn brood uit zijn handen haalt :o
pi_199018023
Blijft leuk om over de verschillen in ontwikkeling te lezen hier. O+

Mijn baby heeft het zwaaien ontdekt, zo lief!
pi_199019130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:23 schreef Gogo83 het volgende:
@:Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@:Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

Ik heb een voorzichtige blij: J heeft vandaag heel weinig gespuugd, we zijn sinds gisterenmiddag aan het indikken. Vanwege de dunne slangetjes van de hulpset gebruik ik maar weinig jbpm, maar het lijkt dus wel effect te hebben.
Och jeetje ja zeg, dus dat kan echt ja. Bedankt voor uitleg!

Nolita wat gaaf!!
En twee hele snelle baby's! Die zijn toch jonger nog dan 8 maanden? :o wij ook trage baby, maar is prima haha. Lekker roteren hier maar dat is het. En kletsen, zo leuk. Courgette gebakken ook ontdekt. Wel vette bedoeling. Echt alles onder de vet vlekken. Hond nu maar apart elke keer, zodat het eten nog weer op tafel kan na vallen. Anders werd het meteen opgevreten door hond... Na die tijd wel handig als stofzuiger :P
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 22:10:34 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199020157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 22:58 schreef pinquit het volgende:
Oooh MaJo wat verandert ie inene zo! O+ zo groot alweer!
Bizar hè? En het is echt al een jongetje aan het worden in plaats van een baby :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 23:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Lieve foto O+ Ja, ik houd mijn hand er nu onder. Zeker nu hij zo onhandig zijn hoofd de hoogte in gooit! _O-

Mijn BFD met zijn Lorea-l waardige bos haren :D :
SPOILER
Hij heeft vandaag officieel zijn 3-6 maanden slaappakken aan gekregen! :'( En heb alle 3-6 maanden kleding maar in de was gedaan voor morgen. Hij is nog maar 9,5 week maar vrijwel alle 0-3 maanden rompertjes en sleepsuits zitten nu gewoon krap. :'( En een groot deel van zijn andere kleding wordt te klein, behalve gelukkig nog zijn leuke truitjes en leggings!
Ik vind het Engelse matensysteem zo vreemd, er zit echt zo'n groot verschil tussen 0 en 3 maanden qua lengte. Wat dat betreft werkt het Nederlandse systeem wel goed, al valt het ene merk weer kleiner/groter dan de andere.

Sowieso leuk die verschillen: Engelse vrienden vinden een box echt het raarste ooit. Zij noemen het "baby prison" _O-

Wat een bos haar al inderdaad :O O+

quote:
17s.gif Op woensdag 14 april 2021 00:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lief, nog zo'n kale O+
Hij blijft inderdaad behoorlijk kaal :D Hoewel, hij heeft echt best haar maar je ziet het gewoon niet. Zijn wenkbrauwen vind ik inmiddels best ros, maar volgens mij is hij verder blond. Heb jij al een idee bij Colin?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:06 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

We proberen niet te klagen. :9 Slaapgebrek weegt gewoon zwaar op alles door, dus standje overleven. *)

Gelukkig is ze heel vrolijk en blij - vraag me niet hoe met zo weinig slaap... - dus maakt dat heel veel goed.
Iets met de glimlach van een kind...
Ik vind het heel bijzonder hoe positief je er altijd onder blijft :*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

Hoi dames! Sorry ik ben niet meer zo vaak op Fok 😅 Het gaat hier over het algemeen goed, kleine dondersteen heeft alleen een voorhoofdsholteontsteking dus ze is een beetje benauwd steeds maar ze heeft net een speciale neusspray van de huisarts gekregen dus we hopen dat het nu beter gaat. :) Verder gaat het hier goed, wel druk met de drie meiden en kleine dondersteen heeft een paar weken terug ook al haar eerste stapjes los gezet! :o

Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat. :* Ik zal proberen weer wat vaker langs te komen hier. :D
Leuk om je weer even te zien! Wel sneu van de voorhoofdsholteontsteking ;( En wow, eerste stapjes gewoon al!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:29 schreef Miezziej het volgende:

@:MaJo

@:NicolasJoy

@:Bienelientjee
Dat haar O+

Thanks! En staan gewoon al, whut?!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:44 schreef SQ het volgende:
Aw! Hij kijkt wel zielsgelukkig! O+
Maar ik snap dat je het nog niet aan kunt :D

En dan die van madam april die al loopt :'( :D

Gelukkig zijn er nog goudjes,colins en aapies die nog wél even baby willen zijn, voor de balans ;)
Haha die van mij maakt echt nog geen aanstalten tot meer dan een beetje omrollen dus dat zit wel goed :D

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:23 schreef Gogo83 het volgende:
@:Miezziej: wow, die heeft haast! Wel een leuke foto zo!

@:Hilmo: te weinig bv hebben is zeker geen fabel! Het is gelukkig zeldzaam, maar ik heb maar heel weinig klierweefsel, waardoor er echt veel te weinig melk is (ik weet natuurlijk niet hoeveel J eruit krijgt, met kolven is de maximale opbrengst 50 cc per keer/twee borsten). Mijn geval is vrij extreem, maar te weinig bv komt dus voor, in allerlei gradaties.

Wat fijn dat het lijkt te helpen! Ik snapte even niet wat je bedoelde met de hulpset maar jij bent het geloof ik die borstvoeding kolft en het dan met een slangetje aan J. geeft of heb ik dat verkeerd onthouden? Hoe krijg je dan überhaupt de JBPM erbij? Ik vond het sowieso ook wel even een gedoe om de precieze verhoudingen precies uit te zoeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 20:17 schreef Nolita het volgende:
Blijft leuk om over de verschillen in ontwikkeling te lezen hier. O+

Mijn baby heeft het zwaaien ontdekt, zo lief!
Dat lijkt me ook wel heel zoet O+ Aapie strekt nu wel z'n armpjes uit als ie in de maxi cosi zit, zo van haal me eruit _O- O+

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 21:21 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Och jeetje ja zeg, dus dat kan echt ja. Bedankt voor uitleg!

Nolita wat gaaf!!
En twee hele snelle baby's! Die zijn toch jonger nog dan 8 maanden? :o wij ook trage baby, maar is prima haha. Lekker roteren hier maar dat is het. En kletsen, zo leuk. Courgette gebakken ook ontdekt. Wel vette bedoeling. Echt alles onder de vet vlekken. Hond nu maar apart elke keer, zodat het eten nog weer op tafel kan na vallen. Anders werd het meteen opgevreten door hond... Na die tijd wel handig als stofzuiger :P
Knoeien hoort er wel bij ja, ik heb nu al moeite met de wortelvlekken uit de slabbetjes krijgen. Dat wordt nog wat als hij echt mee gaat eten.

Aapie kreeg vandaag voor het eerst mango en vond dit erg lekker :9 Hij vond het eerst een beetje zuur (kneep echt zo met z'n oogjes) maar n0mde het uiteindelijk lekker op.
Vraagje over het uiteindelijke mee-eten: ik lees nu het boek van Kleintjes en daar staat een eetschema in met zo'n 7/8x de borst/flesje per dag. Maar aapie krijgt er 5 :o Is het verstandig om kleinere flessen te geven in combinatie met eten of kan het ook met 5 flessen? Ik kan me ook voorstellen dat hij met zo'n fles behoorlijk vol zit en dan verder niets meer wil. Globaal krijgt hij flesjes om half 8, half 11, 2 uur, 5 uur en half 8.

Iets anders: sinds een paar weken heeft hij wat kleine eczeemplekjes maar sinds 2 dagen is het opeens heel erg verergerd en zit hij helemaal onder, met name op zijn rug :o Ik smeer nu op aanraden van het CB cetomacrogol (dit werkt voor mijn eigen eczeem ook het beste) maar het lijkt weinig te doen. Ik heb er nu maar even Sudocrem opgesmeerd om het vet te houden. Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts maar wellicht zijn hier nog andere tips wat ik kan smeren?
pi_199022158
Ik heb het aantal voedingen niet aangepast bij start met hapjes majo, ze meldde zich zelf uiteindelijk steeds wat later en ik kan me voorstellen dat er daardoor dus uiteindelijk juist nog een voeding af gaat bij jou.
Hij heeft ook wel bizar goede nachten zoveel als hij doorslaapt hè! _O_
Na de start met hapjes dronk ze hier gemiddeld nog 6x (2 voedingen daarvan vielen in de late avond en nacht). Nu met 9 maanden drinkt ze 5x. 4x overdag en 1x wanneer ze zich weer meldt. (Nu dus ;) )

En ook al eczeem; ik smeer met eucerin atopi control (Body lotion, flare up zalf (nu dus bijna overal) en heb er olie van om naar daarmee te wassen. Vanochtend ook de huisarts gebeld omdat het zich nu over het hele lichaam verspreid, ziet er echt niet fijn uit. Ik moest foto’s sturen en op basis daarvan gaan ze kijken of ik ermee langs moet komen. Daar kan ik morgenochtend voor bellen, ben wel benieuwd wat ze zeggen.
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:57:13 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199022621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat voor neck float heb je in gedachten? Wij hebben zo’n kussen voor in het babybadje maar dat neemt nogal veel ruimte in ten opzichte van zijn lijfje :')
Zo'n opblaasbaar geval en dan wilde ik een home baby spa doen. O+

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 16:27 schreef SQ het volgende:

[..]

die mogen maar tot 8 maanden he, ik zou daar niet meer in investeren ;)
Kunt m dan beter gewoon vasthouden.
Ik denk ook niet dat de badkamer dan op tijd klaar is ;) , zeeeeeer laag klustempo. Mijn man herstelt maar heel langzaam omdat hij eigenlijk niet genoeg slaap krijgt.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:55:49 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199027857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 03:37 schreef Nolita het volgende:
Ik heb het aantal voedingen niet aangepast bij start met hapjes majo, ze meldde zich zelf uiteindelijk steeds wat later en ik kan me voorstellen dat er daardoor dus uiteindelijk juist nog een voeding af gaat bij jou.
Hij heeft ook wel bizar goede nachten zoveel als hij doorslaapt hè! _O_
Na de start met hapjes dronk ze hier gemiddeld nog 6x (2 voedingen daarvan vielen in de late avond en nacht). Nu met 9 maanden drinkt ze 5x. 4x overdag en 1x wanneer ze zich weer meldt. (Nu dus ;) )

En ook al eczeem; ik smeer met eucerin atopi control (Body lotion, flare up zalf (nu dus bijna overal) en heb er olie van om naar daarmee te wassen. Vanochtend ook de huisarts gebeld omdat het zich nu over het hele lichaam verspreid, ziet er echt niet fijn uit. Ik moest foto’s sturen en op basis daarvan gaan ze kijken of ik ermee langs moet komen. Daar kan ik morgenochtend voor bellen, ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Dan ga ik gewoon eens kijken hoe het gaat met eten icm flesjes. In het begin eten ze natuurlijk nog niet zoveel dus dan heeft het nog geen invloed op de flesjes. Net heeft hij weer wat mango op, dat is toch wel smullen!

Slapen gaat heel goed ja! Uiteraard werd hij vannacht wel wakker (fokwet), volgens mij had hij het koud. Zijn dikke slaapzak zat in de was dus ik had een dunnere aangetrokken. Hij voelde wat koud aan dus ik heb zijn dikkere slaapzak maar weer even uit de wasmand gepakt. Flesje gegeven en toen sliep hij weer lekker verder, tot 9 uur 's ochtends :Z

Hij gaat nu wel helemaal los met draaien in de box/bedje, ik tref hem steeds een kwartslag gedraaid aan. Vannacht lag hij met z'n benen de lucht in _O- En zojuist in de box de hele tijd op z'n zij rollen en zo draaien. Leuk om te zien O+

Ik wacht toch maar even de huisarts af voor ik zelf iets nieuws aanschaf. Jij al reactie gehad of je langs mag komen?
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:48:45 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199029436
@MaJo zeker weten dat t niet de 5e of 6e ziekte is? (De ene is eerst koorts dan vlekken/bultjes, de andere andersom). Dat zit ook vooral op de romp...

Hier nog een kleine melklarf voor de balans :P
Kwak
pi_199029547
Majo, welke leeftijd zegt kleintjes daar dan bij? Zoveel voed ik ook niet op een dag hoor. Was al snel ongeveer 6x. Merk wel dat die van ons berehonger heeft. De appel krijgt hij niet goed weg door die harde stukken. Kinderbanaantje erachter aan en die werd naar binnen gebunkerd. Toen nog stukje volkorenbrood er maar neergelegd en ook dat werd opgegeten. Vaste poep is nu ook vaste prik.
En een boventand die ik al zie door het tandvlees en uitslag bij billen sinds maanden ;( Veel piepen ook, als ik weg loop enzo. En als het eten niet lukt geloof ik ook.
pi_199029760
@MaJo wat betreft die aantal voedingen: dat is echt zo verschillend per baby. Bubbles drinkt 6x per 24u (op ongeveer dezelfde tijden als jij aangeeft plus nog 1x ‘s nachts) en doet dit al ruim 2/3 maanden. Acht keer gedronken per 24u heeft Bubbles echt alleen de eerste paar maanden.

Het lijkt mij dat je wel merkt dat Aapie straks per fles misschien wat minder gaat drinken/meer laat staan. Vooral als hij straks vast voedsel echt lekker gaat vinden zal hij dat geleidelijk verkiezen boven melk en minder drinken? Zo beeld ik me dat in althans.

Wij zijn aangekomen in Nederland en iedereen is zo blij O+. De reis is eigenlijk best prima gegaan, ze heeft het super gedaan en alle stewardessen waren helemaal weg van haar en super behulpzaam. Wat ook mee hielp was dat we de hele rij voor onszelf hadden want anders was voeden in het vliegtuig toch wel echt heel lastig geweest denk ik.
pi_199030117
Fijn dat je reis goed ging @Smart_ass ! Hoe lang ben je ook alweer in Nederland?

Toen mijn oudste dit oefende kon hij met een week kruipen. Dit gaat toch nog even duren hoop ik. Mijn laatste baby moet toch langer baby blijven dan dit. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 18:59:46 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199031000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:48 schreef kwakz0r het volgende:
@:majo zeker weten dat t niet de 5e of 6e ziekte is? (De ene is eerst koorts dan vlekken/bultjes, de andere andersom). Dat zit ook vooral op de romp...

Hier nog een kleine melklarf voor de balans :P
Daar zat ik ook al aan te denken maar heg lijkt echt eczeem te zijn. Voor de zekerheid een afspraak maandag bij de huisarts om het even te laten checken. Vooralsnog heeft hij geen koorts maar ik houd het in de gaten :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:57 schreef Hilmo het volgende:
Majo, welke leeftijd zegt kleintjes daar dan bij? Zoveel voed ik ook niet op een dag hoor. Was al snel ongeveer 6x. Merk wel dat die van ons berehonger heeft. De appel krijgt hij niet goed weg door die harde stukken. Kinderbanaantje erachter aan en die werd naar binnen gebunkerd. Toen nog stukje volkorenbrood er maar neergelegd en ook dat werd opgegeten. Vaste poep is nu ook vaste prik.
En een boventand die ik al zie door het tandvlees en uitslag bij billen sinds maanden ;( Veel piepen ook, als ik weg loop enzo. En als het eten niet lukt geloof ik ook.
6-8 maanden. Zelf vind ik het eerder klinken als een schema voor een baby van een maand of drie. Maar misschien vindt hij als borstvoedingsgoeroe dat je die borst er zo vaak mogelijk in moet stoppen :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:15 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo wat betreft die aantal voedingen: dat is echt zo verschillend per baby. Bubbles drinkt 6x per 24u (op ongeveer dezelfde tijden als jij aangeeft plus nog 1x ‘s nachts) en doet dit al ruim 2/3 maanden. Acht keer gedronken per 24u heeft Bubbles echt alleen de eerste paar maanden.

Het lijkt mij dat je wel merkt dat Aapie straks per fles misschien wat minder gaat drinken/meer laat staan. Vooral als hij straks vast voedsel echt lekker gaat vinden zal hij dat geleidelijk verkiezen boven melk en minder drinken? Zo beeld ik me dat in althans.

Wij zijn aangekomen in Nederland en iedereen is zo blij O+. De reis is eigenlijk best prima gegaan, ze heeft het super gedaan en alle stewardessen waren helemaal weg van haar en super behulpzaam. Wat ook mee hielp was dat we de hele rij voor onszelf hadden want anders was voeden in het vliegtuig toch wel echt heel lastig geweest denk ik.
Wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat je op Nederlandse bodem bent! Hoe was reizen in coronatijd? Moet je je ook laten testen en in quarantaine?

We gaan het inderdaad zien qua voeding, in het begin blijft de fles ook wel het belangrijkste natuurlijk.
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:44 schreef PKM het volgende:
Fijn dat je reis goed ging @:Smart_ass ! Hoe lang ben je ook alweer in Nederland?

Toen mijn oudste dit oefende kon hij met een week kruipen. Dit gaat toch nog even duren hoop ik. Mijn laatste baby moet toch langer baby blijven dan dit. -O-
Oh wow, zou het? Misschien blijft ze nog wel een tijdje planken ;)

Aapie heeft vandaag besloten dat slaapjes overdag voor kleine baby’s is, spelen is veel leuker! Ondertussen is hij hartstikke moe (handjes in ogen/pieperig) maar slapen ho maar. Hij is nu al 5 uur aan een stuk wakker dus ik verwacht dat hij zo toch wel in slaap gaat vallen :')
  vrijdag 16 april 2021 @ 19:38:14 #40
475804 1inamelon
pi_199031532
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en dat je familie en vrienden eindelijk je meisje kunnen knuffelen @Smart_ass. Bij ons was het afgelopen weekend eindelijk zo ver en het was zooo leuk. Geniet ervan O+
pi_199036744
Wat fijn smart ass dat de reis goed gegaan is en jullie nu kunnen gaan genieten van het weerzien en kennismaken!

1inamelon fijn dat jullie ook familie weer hebben kunnen zien!

@MaJo de huisarts heeft op basis van de foto’s aangegeven dat het idd eczeem is en heeft een Ureum 5% in vaselinelanettecrème voorgeschreven. (Ook zonder recept verkrijgbaar volgens mij). 3x daags smeren, hopelijk gaan we verschil zien. Volgens de bijsluiter binnen een paar dagen. Wordt het niet beter, moet ik opnieuw contact opnemen.
Verder kon ik op thuisarts.nl kijken, maar dat had ik al gedaan. :+
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 06:50:40 #42
447051 crew  Peejtur
pi_199036771
Hier heeft de kleine nu bijna een week last van de darmen. Elke luier is een poepluier en der billetjes zijn helemaal kapot. Daarvoor had ze eens per 2/3 dagen een poepluier. Dokter geeft aan tandje maar daar zien we verder helemaal niks van.

Maandag weer bellen.
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:30:18 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_199037046
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 06:50 schreef Peejtur het volgende:
Hier heeft de kleine nu bijna een week last van de darmen. Elke luier is een poepluier en der billetjes zijn helemaal kapot. Daarvoor had ze eens per 2/3 dagen een poepluier. Dokter geeft aan tandje maar daar zien we verder helemaal niks van.

Maandag weer bellen.
Het kan weken duren voor tandjes door komen zonder dat je er iets van ziet. Het klinkt mij niet als iets waar de dokter je mee zou kunnen helpen in elk geval. Mijn tip: zinkolie er op. Mijn middelste had ook altijd van die bloedende billen bij tanden, alleen zinkolie bood verlichting. Sterkte!
disclaimer
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:34:00 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_199037071
Overigens zit de onze alweer aan de antibiotica... na de vorige kuur leek het beter, maar een paar dagen na het einde van de kuur kwam er toch weer pus uit zijn oor -O- dus nu weer een kuur, nu twee dagen langer.
21 keer mijn tegenstribbelende baby in de houdgreep houdend het medicijn in het keelgat spuiten :') ;( dat moet toch anders kunnen? :P er bestaan vast geen antibiotica zetpillen :')
disclaimer
pi_199037405
De andere optie is antibiotica via een sonde :+ maar ik kan je vertellen dat een sonde plaatsen in je baby pas echt zielig is :P (of nouja er naar kijken, ik heb hem toen natuurlijk niet zelf geplaatst :+)
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:37:36 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_199037412
Nee ja da's ook weer zo wat ja :')
disclaimer
pi_199037642
Ik doe het spuitje gewoon in de mond en dan heel langzaam spuiten zodat ze tussendoor kunnen slikken. Bij Lieke nog meer tegen haar wang aan zodat ze niet schrikt van vloeistof direct achterin haar keel, maar Goud is al wat ouder natuurlijk. Andere optie is misschien het op een lepel doen zodat hij zelf kan happen?

Maar goed, Dirk en Lieke krijgen al antibiotica sinds hun geboorte dus die zijn niet anders gewend. Dirk vraagt zelfs om 'het lekkere spuitje' als we het s avonds vergeten. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:17:51 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199038393
Ja goud begint al te huilen als hij het spuitje ziet :') en als ik het voorzichtig in zijn mond spuit gaat hij instant van PFFFRRRTTT en dan zit het door de hele kamer. De enige optie lijkt echt in het keelgat spuiten en hopen dat hij er niet in stikt.
Waarom dat spul altijd naar chemische sinaasappelfantasie moet smaken is me ook een raadsel.
disclaimer
pi_199038830
Onder z'n tong spuiten schijnt ook t helpen. Toch een keer met een lepeltje proberen? Dan is de associatie met het spuitje er in elk geval niet. Sterkte, het is altijd klote als ze medicijnen niet willen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:03:01 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199039640
quote:

Maandag weer bellen.
Agos, wat sneu ;(
Resistance is futile.
  zaterdag 17 april 2021 @ 13:04:16 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199039651
@Smart_ass *O* fijn dat jullie reis goed ging ^O^ .

Leuk hè? Lekker van genieten O+ .
Resistance is futile.
pi_199039757
@SQ ik heb uit pure wanhoop toen nagevraagd of de antibiotica die Melba kreeg wel in zuivel/yoghurt mocht. Mag niet standaard. Ze gaven toen sojayoghurt als tip (dat dat minder de werking beinvloedt dan gewone zuivel) dus hij kreeg een klein bakje vanillesojayoghurt met AB erin. Was toen wel al 1, en we moesten echt onderhandelen (yoghurt opeten OF met het spuitje)...

Ugh. Ik haat het zo...
Kwak
pi_199040111
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 april 2021 17:44 schreef PKM het volgende:
Fijn dat je reis goed ging @:Smart_ass ! Hoe lang ben je ook alweer in Nederland?

Zooo wat gaat ze hard! Benieuwd hoelang het nog duurt voordat ze kruipt inderdaad!

We blijven 3 weken!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 18:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat je op Nederlandse bodem bent! Hoe was reizen in coronatijd? Moet je je ook laten testen en in quarantaine?

We gaan het inderdaad zien qua voeding, in het begin blijft de fles ook wel het belangrijkste natuurlijk.
[..]

Ik vond het niet heel anders dan anders, behalve natuurlijk de negatieve tests die je moet laten zien en het feit dat je overal een mondkapje op moet. In het vliegtuig waar 300 mensen in kunnen zaten maar 64 passagiers dus dat was super fijn! Moet inderdaad 10 dagen in quarantaine of 5 als ik negatief test bij de GGD geloof ik.

En inderdaad melk het belangrijkste, zal ook wel langzaam en geleidelijk gaan voordat dat vervangen wordt door vast eten uiteindelijk. Heb je in elk geval 6 maanden de tijd voor :P.

@SQ wat sneu! Voelt ie zich wel oke verder?
pi_199042137
Smart, fijn dat je er bent en genieten maar
Waarom had je anders niet kunnen voeden, ben ik wel benieuwd naar?

Majo denk idd zo'n bv goeroe en die zijn van het melk is alleen belangrijk enzo. Komt wel erg zwart wit op me over hoe hij het dan brengt. Ben dan blij dat ik geen boek doe en gewoon kijk of hij jonger heeft. Na een banaan krijgt hij gerust nog een stuk brood als hij honger lijkt te hebben. En water geef ik ook, puur om te oefenen maar hij drinkt wel.
pi_199042829
Beterschap, Goud!
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 17 april 2021 @ 19:57:33 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199044191
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:34 schreef SQ het volgende:
Overigens zit de onze alweer aan de antibiotica... na de vorige kuur leek het beter, maar een paar dagen na het einde van de kuur kwam er toch weer pus uit zijn oor -O- dus nu weer een kuur, nu twee dagen langer.
21 keer mijn tegenstribbelende baby in de houdgreep houdend het medicijn in het keelgat spuiten :') ;( dat moet toch anders kunnen? :P er bestaan vast geen antibiotica zetpillen :')
Hopelijk knapt hij snel op ;(
Resistance is futile.
  zaterdag 17 april 2021 @ 20:13:47 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_199044426
Het is best te doen hoor, hij is niet doodziek ofzo verder. Maar dus wel ontstoken. Misschien is het wel gewoon een bikkel :')
disclaimer
pi_199044964
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:35 schreef Hilmo het volgende:
Smart, fijn dat je er bent en genieten maar
Waarom had je anders niet kunnen voeden, ben ik wel benieuwd naar?

Nou ja die vliegtuigstoelen zijn natuurlijk vrij smal dus met voeden zit je dan al snel met een arm/elleboog over de leuning tegen iemand anders aan.. of nja ik dan, er zijn vast mensen die ‘t wel kunnen :D.
pi_199045020
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:49 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou ja die vliegtuigstoelen zijn natuurlijk vrij smal dus met voeden zit je dan al snel met een arm/elleboog over de leuning tegen iemand anders aan.. of nja ik dan, er zijn vast mensen die ‘t wel kunnen :D.
w/

Fijn dat de reis goed ging! Welkom. Je hebt de zon meegebracht. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_199050884
quote:
Ahhh wat sneu! Snel beter worden!
  zondag 18 april 2021 @ 10:32:33 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199051027
Ik vind t zo sneu, Pep heeft sinds een paar dagen echt krampjes. Begint meestal op t zelfde moment als dat hij moe is (uurtje na t wakker worden/half uur na einde voeding), en duurt dan meestal 30-45 minuten.

Weet dat het de komende weken t ergst is en daarna ws wel weer over gaat maar hij is zo moe en dan wordt hij weer wakker van pijntjes... Naar bed overdag duurt wat langer zo, want steeds weer oppakken en hobbelen op mn borst en dan weer wegleggen (x10) tot het over is.

Gek genoeg heeft hij er s nachts veel minder last van. Dan zakt hij vrijwel meteen gewoon goed weg. Misschien omdat de melk s avonds en s nachts wat vetter of gewoon wat minder veel is?

Bij Melba nooit zo gemerkt want die lag permanent aan de borst, ook zijn krampjes weg te drinken :')
Kwak
  zondag 18 april 2021 @ 18:15:28 #62
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199059418
Ik had gelezen dat snachts de darmen meer rust hebben en daardoor beter kunnen werken? Misschien gaat het met Pep daarom snachts beter?

Wat minder actief geweest hier.. smerig verhaal in spoiler
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 18 april 2021 @ 18:20:50 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_199059519
Oh wat zielig monsterd ;(
Ik wist niet eens dat het kon bij die baby's? Ik heb bij alle 3 mijn kinderen alleen vloeibare kak gezien tot ze écht structureel vaste voeding aten.
disclaimer
  zondag 18 april 2021 @ 18:39:59 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199059853
Ah wat sneu Monsterd ;(

Zou kunnen dat de darmen s ochtends t meest actief zijn. Hij gaat einde van de middag ook al makkelijker slapen en poept s ochtends ook veel meer/vaker dan s middags en s nachts.

Ik moet zo wennen aan een uberhaupt slapend kind. Hij doet t t beste op echt na elke voeding weer naar boven en in bed. Voel me bijna schuldig dat ik m bijna de hele dag in een schemerig kamertje heb liggen slapen :@ alsof ik m tekort doe. Weet dat t gaat veranderen als zijn wakkertijd langer wordt over een paar weekjes hoor!
Kwak
  zondag 18 april 2021 @ 18:43:46 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199059910
De arts denkt dat het de johannesbroodpitmeel heeft veroorzaakt. Het gekke is dat hij daardoor juist betere ontlasting had. Wat eruit kwam waren echt harde (bijna steen) keutels die een volwassene niet zouden misstaan. Echt heel bizar. We hebben nu de jbpm gehalveerd en voegen iedere voeding 20cc extra water toe. Daarmee zitten we aan een flesvoeding van 6x150cc (bereid is dat 190cc). Hij komt dan wel op meer dan een liter vocht per dag. Weten jullie of dat kwaad kan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 18 april 2021 @ 18:44:47 #66
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199059926
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
Ah wat sneu Monsterd ;(

Zou kunnen dat de darmen s ochtends t meest actief zijn. Hij gaat einde van de middag ook al makkelijker slapen en poept s ochtends ook veel meer/vaker dan s middags en s nachts.

Ik moet zo wennen aan een uberhaupt slapend kind. Hij doet t t beste op echt na elke voeding weer naar boven en in bed. Voel me bijna schuldig dat ik m bijna de hele dag in een schemerig kamertje heb liggen slapen :@ alsof ik m tekort doe. Weet dat t gaat veranderen als zijn wakkertijd langer wordt over een paar weekjes hoor!
Alle slaap die hij kan krijgen heeft hij natuurlijk ook hard nodig. Ik zou me daar absoluut niet schuldig over voelen hoor! Je doet wat je voor hem als beste acht O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 18 april 2021 @ 18:49:11 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199059973
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
De arts denkt dat het de johannesbroodpitmeel heeft veroorzaakt. Het gekke is dat hij daardoor juist betere ontlasting had. Wat eruit kwam waren echt harde (bijna steen) keutels die een volwassene niet zouden misstaan. Echt heel bizar. We hebben nu de jbpm gehalveerd en voegen iedere voeding 20cc extra water toe. Daarmee zitten we aan een flesvoeding van 6x150cc (bereid is dat 190cc). Hij komt dan wel op meer dan een liter vocht per dag. Weten jullie of dat kwaad kan?
Volgens mij gaat de richtlijn meer om het aantal schepjes (dus een liter “normale” voeding) en niet t vocht an sich.

Vezels kunnen zowel laxerend als verstoppend werken. Melba kreeg de fles en die zat met forte voeding (want die had HONGERRR) idd ook weleens verstopt. Pep heeft aan de borst alleen maar dunne luiers...
Kwak
  zondag 18 april 2021 @ 19:08:06 #68
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199060257
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik had gelezen dat snachts de darmen meer rust hebben en daardoor beter kunnen werken? Misschien gaat het met Pep daarom snachts beter?

Wat minder actief geweest hier.. smerig verhaal in spoiler
SPOILER
Die van mij had dat op een gegeven moment ook, toen hij tussen 10 en 20 weken oud was. Op een gegeven moment poepte hij 1x in de drie weken :X van alles geprobeerd, lactulose, macrogol, thermometer, vaseline smeren, extra vocht, niks hielp. Met vaste hapjes (5 maanden) werd het vanzelf beter.
  zondag 18 april 2021 @ 19:51:49 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199061025
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Die van mij had dat op een gegeven moment ook, toen hij tussen 10 en 20 weken oud was. Op een gegeven moment poepte hij 1x in de drie weken :X van alles geprobeerd, lactulose, macrogol, thermometer, vaseline smeren, extra vocht, niks hielp. Met vaste hapjes (5 maanden) werd het vanzelf beter.
Wat sneu zeg.. ik had echt goede hoop dat het iets eenmaligs is. An sich niet dagelijks ontlasten is prima zolang het de weg maar niet blokkeert, maar de last die hij ervan krijgt is zo sneu.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199061947
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Dit had spruit ook heel erg pas toen duidelijk werd dat die KMA heeft werd het beter..
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 20:48:10 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199062074
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 06:33 schreef Nolita het volgende:
Wat fijn smart ass dat de reis goed gegaan is en jullie nu kunnen gaan genieten van het weerzien en kennismaken!

1inamelon fijn dat jullie ook familie weer hebben kunnen zien!

@:MaJo de huisarts heeft op basis van de foto’s aangegeven dat het idd eczeem is en heeft een Ureum 5% in vaselinelanettecrème voorgeschreven. (Ook zonder recept verkrijgbaar volgens mij). 3x daags smeren, hopelijk gaan we verschil zien. Volgens de bijsluiter binnen een paar dagen. Wordt het niet beter, moet ik opnieuw contact opnemen.
Verder kon ik op thuisarts.nl kijken, maar dat had ik al gedaan. :+
Ik ben benieuwd wat de huisarts morgen voorschrijft. Het viel me op dat de smetplek in zijn nek ook weer erger is geworden, ook meteen maar even naar laten kijken :@

quote:

Maandag weer bellen.
Dat is wel heel sneu ;( Maar eens met @SQ, de huisarts kan hier waarschijnlijk niet zoveel mee?

quote:
Ach gut, doet dat niet enorm veel pijn? Kan me voorstellen dat AB geven erg lastig is, ik vind het al moeilijk om crème te smeren op Aapie's eczeemplekken als hij weer eens tekeer gaat als een spartelende vis (lees: altijd) :')

Vandaag geprobeerd om Aapie weer eens groente aan te bieden, deze keer broccoli. Ook dit kwam er weer met een vaart uitzetten. Gelukkig nu voor de fles gegeven dus de golf viel mee :D

Fruit gaat nog steeds prima, zijn favo is mango/banaan :9
pi_199062251
Ahh monsterd wat zielig ;( Ik hoop dat het snel beter gaat!

Hier wacht ik ook op een poepluier. Laatste poepluier was woensdag rond 19:00u Nederlandse tijd, ondertussen ruim 4 dagen verder en normaal poept ze toch wel elke 2/3 dagen. Ze drinkt gelukkig wel goed en heeft genoeg natte luiers dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ie snel komt maar ik kijk er toch wel naar uit ofzo :') .
  zondag 18 april 2021 @ 21:14:04 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_199062483
Majo, smeer je ook sudo op die smetplekken? Hier zijn ze dan altijd zo weg.

Mijn kind poept gemiddeld 3 keer per dag juist. Meestal met fikse opwaartse kracht zijn nek in. Gelukkig heb ik een Miele.
disclaimer
pi_199062809
Haha! Zo zie je maar weer dat iedere baby verschilt. Hier is nèt gepoept overigens, denk dat de avocado van vanavond wat in gang heeft gezet :D.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 22:04:17 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199063341
Jeetje ik heb een hele bladzijde gemist, ik snapte sommige reacties niet :@

@Monsterd wat vreselijk sneu ;( Ik heb dit ook wel eens gehad, erg naar is dat (tijdens de zwangerschap heb ik het zelfs meerdere keren gehad, zelf los moeten peuteren :X) en al helemaal voor zo'n kleintje die het je ook niet uit kan leggen -O- Hoe zijn ze er eigenlijk achter gekomen? Rectaal onderzoek?

@SQ een tijdje geleden inderdaad Sudo op de smetplek gesmeerd en toen was het volgens mij ook weg. Het zit bij hem in de nek onder zijn kin, echt zo'n plek die je bijna nooit ziet omdat hij zijn koppie naar beneden houdt. Hij keek omhoog en ik schrok er echt van, het is een enorme plek :X

Aapie poept meestal 1x per dag, soms 2x en hij slaat wel eens een dagje over. Maar dan zit het vaak ook meteen tot op de rug ja :X
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 22:20:06 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199063601
Hoe doen jullie het trouwens met introduceren van pinda en ei? Ik heb op meerdere pagina's gelezen dat je dit het beste aan kunt bieden voor de 8 maanden om zo de kans op een allergie te verminderen. Ook lees ik dat een pinda-allergie meer voorkomt bij kinderen met eczeem. Hebben jullie al pinda en ei gegeven en zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?
pi_199063622
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens met introduceren van pinda en ei? Ik heb op meerdere pagina's gelezen dat je dit het beste aan kunt bieden voor de 8 maanden om zo de kans op een allergie te verminderen. Ook lees ik dat een pinda-allergie meer voorkomt bij kinderen met eczeem. Hebben jullie al pinda en ei gegeven en zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik doe regelmatig 100% pindakaas op brood. Vindt ie heerlijk :)
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 22:23:02 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199063644
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik doe regelmatig 100% pindakaas op brood. Vindt ie heerlijk :)
Die heb ik ook al in huis gehaald :Y Maar heb het nog niet durven geven omdat ik ook iets zag over een introductieschema waarbij je steeds een beetje moet geven en dit langzaam ophoogt. Of is dat wel erg voorzichtig?
pi_199063662
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die heb ik ook al in huis gehaald :Y Maar heb het nog niet durven geven omdat ik ook iets zag over een introductieschema waarbij je steeds een beetje moet geven en dit langzaam ophoogt. Of is dat wel erg voorzichtig?
Oh. Ik heb gewoon gelijk een hele boterham besmeerd en hij heeft alles opgegeten. Voor zover ik weet leeft hij nog :+

Maar nu ik erover nadenk is dat wel handig, mocht een baby wel een allergie hebben.
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 22:27:51 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199063711
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 22:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh. Ik heb gewoon gelijk een hele boterham besmeerd en hij heeft alles opgegeten. Voor zover ik weet leeft hij nog :+

Maar nu ik erover nadenk is dat wel handig, mocht een baby wel een allergie hebben.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, het is dat ik er toevallig iets over las. En als er dan staat dat kinderen met eczeem verhoogde kans hebben vind ik dat wel spannend omdat Aapie ook flink eczeem heeft.

Misschien handig ook voor anderen, hier het introductieschema voor ei en hier voor pindakaas.

Ik ga dit zekerheidshalve toch maar aanhouden :)
  maandag 19 april 2021 @ 01:28:05 #81
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199064958
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:51 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat sneu zeg.. ik had echt goede hoop dat het iets eenmaligs is. An sich niet dagelijks ontlasten is prima zolang het de weg maar niet blokkeert, maar de last die hij ervan krijgt is zo sneu.
Hoeft helemaal niet langdurig te zijn hè, zeker als het iets te maken kan hebben met de jpbm.
En gelukkig werd het relatief snel beter en poept hij nu als een zonnetje ~:)
pi_199065337
Voor acht maanden gaat 'm hier niet worden vrees ik. :9 Ze sabbelt nu iets meer op een boontje, maar zodra er een daadwerkelijk stukje voedsel in haar mond achterblijft..... :s)
pi_199065540
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:
Tussen maand vier en vijf zijn we daar mee begonnen. Tussen twee borstvoeding door soms een theelepel calve pindakaas erin. Hij vond het heerlijk.

Wat later soms ook een schep bij het avondeten en nu vooral op brood.

Idem met ei.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_199066524
SQ, hoe gaat het ondertussen met goud? Hoop dat hij snel opgeknapt is!
pi_199069070
Pff, was ik net bij een bekende vlaaienzaak om (heel gek) taartjes te halen. Ik was de enige in de zaak en er stonden 2 medewerkers. Op zich alles vriendelijk enzo totdat ik naar buiten moest. Doosje met taartjes in de ene hand, hendel van kinderwagen in de andere hand. Deur zat dicht dus ik stond nogal te kutten om naar buiten te kunnen. Geen één van de twee die even aanbiedt om de deur eventjes open te houden. Helft van de bovenkant van de taartjes uitgesmeerd over de deksel van de binnenkant van de doos :{ En tuurlijk had ik het zelf ook kunnen vragen, maar ik ben nogal principeel en ik vind dat zij de service uit zichzelf hadden mogen aanbieden.

#einde klaagzang :P
pi_199071738
Eens hoor Sun. Als je erom moet vragen is het al te laat vind ik eigenlijk.

Ik ben net terug van de zeeman en heb het halve Nijntje babyschap gekocht O+.
pi_199073046
Ei en pinda: vanaf 6 maanden hebben wij gekookt ei gegeven en 100% pindakaas op brood. Bij allergie risico zou ik mini beetje doen op lepeltje ofzo. Eerst pinda en later het ei. Eentje van mamasport had pindakaas gegeven en die baby had enorme reactie. Ik had eerste keer ook gewoon ieniemienie.

Sun dat is ook stom idd

Oh poep, die van ons ook steeds harde drollen. Geen vloeibare poep meer. Zo gek. En gister uren bezig geweest met op bed te krijgen voor de avond.drama wel. Nu gaat hij uur eerder op bed, kijken wat dat doet
pi_199074810
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:53 schreef Hilmo het volgende:
Ei en pinda: vanaf 6 maanden hebben wij gekookt ei gegeven en 100% pindakaas op brood. Bij allergie risico zou ik mini beetje doen op lepeltje ofzo. Eerst pinda en later het ei. Eentje van mamasport had pindakaas gegeven en die baby had enorme reactie. Ik had eerste keer ook gewoon ieniemienie.

Sun dat is ook stom idd

Oh poep, die van ons ook steeds harde drollen. Geen vloeibare poep meer. Zo gek. En gister uren bezig geweest met op bed te krijgen voor de avond.drama wel. Nu gaat hij uur eerder op bed, kijken wat dat doet
Hier ook meer hard dan zacht. Gok dat het met de vaste voeding te maken heeft?
  maandag 19 april 2021 @ 19:54:14 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_199074871
Mijn grootste nachtmerrie is vandaag uitgekomen :'(

SPOILER
disclaimer
pi_199074905
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:54 schreef SQ het volgende:

SPOILER
Oh God. Ik dacht dat hij uit je handen viel bij het lezen van de eerste zinnen :o
  maandag 19 april 2021 @ 19:56:51 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_199074918
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh God. Ik dacht dat hij uit je handen viel bij het lezen van de eerste zinnen :o
Goed hé 8-)
disclaimer
pi_199074947
Sorry SQ, maar ik moest lachen :+ _O-

Niet iets wat je mee wil maken nee, proef je het nog?
  maandag 19 april 2021 @ 20:07:30 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_199075070
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:59 schreef Nolita het volgende:
Sorry SQ, maar ik moest lachen :+ _O-

Niet iets wat je mee wil maken nee, proef je het nog?
Ja, dat blijft wel hangen :')
disclaimer
pi_199075438
Oh mijn god @SQ :r Gelukkig eet hij nog niet zoveel toch? Dus weinig stukjes? :{ :{

@Sunshine1982 dat is ook stom. -O-

@MaJo Ik deed gewoon wat pindakaas op een rijstewafel en toen ik me besefte dat ze best allergisch zou kunnen zijn, was het al te laat. Gelukkig geen last mee gehad. Van de pindakaas tenminste niet, die rijstewafel zorgde voor verstopping.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 19 april 2021 @ 20:32:04 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_199075454
Nee alleen puur maagzuur hoor.
;(
disclaimer
  maandag 19 april 2021 @ 20:32:50 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199075470
quote:

SPOILER
;( rip aan de nabestaande
Kwak
  maandag 19 april 2021 @ 21:18:47 #97
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199076443
SQ omg 😱.... gaat het? :P

@MaJo, ik ząb het zelf al zitten. Ik draai hem wel eens voor tummy time tijdens het verschonen, is ook makkelijk billen afvegen. Maar nu was echt merkbaar dat er iets vast zag. Keertje eerder gehad, toen was het met 5 min opgelost door even te pulken en beetje druk na te bootsen. Maar dit was extreem. Hij heeft uiteindelijk de hele dag nog gepoept, we hebben zijn dosis jbpm gehalveerd (zonder ook geprobeerd, maar dan heeft hij meteen pijnlijke reflux).
@BellaaElisa, hoe lag kma voor de hand? Mijn moeder opperde ook al voeding; maar hij krijgt AH biologisch. Daar zitten al weinig onnodige hulpstoffen in maar het is wel een melk gebaseerd op koemelkpoeder idd. Anderzijds heb ik ook wel eens gelezen dat maar 2% van de kindjes echt een kma hebben, dus zelf diagnosticeren kan ik niet :+. Ik ga dit hele verhaal nog wel voorleggen aan de huisarts, vind het Consulatiebureau misschien iets me makkelijk in hun adviezen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199077133
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:18 schreef monsterd. het volgende:

@:bellaaelisa, hoe lag kma voor de hand? Mijn moeder opperde ook al voeding; maar hij krijgt AH biologisch. Daar zitten al weinig onnodige hulpstoffen in maar het is wel een melk gebaseerd op koemelkpoeder idd. Anderzijds heb ik ook wel eens gelezen dat maar 2% van de kindjes echt een kma hebben, dus zelf diagnosticeren kan ik niet :+. Ik ga dit hele verhaal nog wel voorleggen aan de huisarts, vind het Consulatiebureau misschien iets me makkelijk in hun adviezen.
Hij had ook mega veel eczeem, kreeg bij 7 maand ook galbulten erbij als die perongelijk iets met koemelk kreeg. Toen die 1 jaar werd zijn wij doorgestuurd naar een kinderarts die schreef microlax voor, maar toen ik opperde dat ik allergische reacties bij heb zag gingen ze toch maar eens bloedprikken...
  maandag 19 april 2021 @ 22:15:58 #99
475804 1inamelon
pi_199077570
quote:

SPOILER
_O- dat relativeert weer even dat ik ondergekotst werd door mijn peuter die zich verslikte :r Kwartier bezig geweest om de brokjes uit het bandje van m’n Fitbit te peuteren.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 23:44:07 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199078739
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
Eens hoor Sun. Als je erom moet vragen is het al te laat vind ik eigenlijk.

Ik ben net terug van de zeeman en heb het halve Nijntje babyschap gekocht O+.
Wat lijkt me dat heerlijk om dan weer even in Nederland te shoppen O+ Hoe gaat het met de jetlag?

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:53 schreef Hilmo het volgende:

Sun dat is ook stom idd

Ik ga het inderdaad rustig introduceren, volgens het schema wat ik hierboven heb gepost. Steeds een klein beetje meer met een uur ertussen. Ik hoop dat hij alleen “gewone” eczeem heeft en verder geen allergieën. Zelf heb ik ook eczeem dus ik hoop dat hij dat van mij heeft.
quote:

SPOILER
Noooooooo :'( Ik ben me er altijd van bewust dat dit kan gebeuren maar als het dan ook echt gebeurt, iew :X
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:18 schreef monsterd. het volgende:
SQ omg 😱.... gaat het? :P

@:majo, ik ząb het zelf al zitten. Ik draai hem wel eens voor tummy time tijdens het verschonen, is ook makkelijk billen afvegen. Maar nu was echt merkbaar dat er iets vast zag. Keertje eerder gehad, toen was het met 5 min opgelost door even te pulken en beetje druk na te bootsen. Maar dit was extreem. Hij heeft uiteindelijk de hele dag nog gepoept, we hebben zijn dosis jbpm gehalveerd (zonder ook geprobeerd, maar dan heeft hij meteen pijnlijke reflux).
@:bellaaelisa, hoe lag kma voor de hand? Mijn moeder opperde ook al voeding; maar hij krijgt AH biologisch. Daar zitten al weinig onnodige hulpstoffen in maar het is wel een melk gebaseerd op koemelkpoeder idd. Anderzijds heb ik ook wel eens gelezen dat maar 2% van de kindjes echt een kma hebben, dus zelf diagnosticeren kan ik niet :+. Ik ga dit hele verhaal nog wel voorleggen aan de huisarts, vind het Consulatiebureau misschien iets me makkelijk in hun adviezen.
Goed opgelet wel ^O^ Hopelijk heb je nu de juiste dosering gevonden en vinden er verder geen opstoppingen plaats. Kma is inderdaad vrij zeldzaam en volgens mij zijn de klachten dan anders, juist geen verstopping zeg maar ;)
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:49 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hij had ook mega veel eczeem, kreeg bij 7 maand ook galbulten erbij als die perongelijk iets met koemelk kreeg. Toen die 1 jaar werd zijn wij doorgestuurd naar een kinderarts die schreef microlax voor, maar toen ik opperde dat ik allergische reacties bij heb zag gingen ze toch maar eens bloedprikken...
Wat is megaveel eczeem? Aapie zit nu ook flink onder, een stuk of 10 plekken waarbij de grootste denk ik zo groot is als een 2 euro munt. Verder merk ik nog weinig qua gevoeligheden dus hopelijk valt het mee.

Bij kma moet jij zelf ook koemelkvrij eten toch?

Wij hadden vanavond een zeer dramatische aap. Altijd als ik bij mijn ouders ben geweest is hij ‘s avonds moeilijker in slaap te krijgen. Hij is super moe maar compleet over de zeik en wat we ook doen, hij wil níét slapen en huilt alleen maar. Behoorlijk vermoeiend na een lange werkdag :@ vaak slaapt hij wel goed als hij eenmaal slaapt en volgt er de dag erna een goede middagtuk. Iemand een idee hoe dit komt, een beetje overprikkeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')