Nu worden ze opgevangen door ouders onderling, maandag bij pietje en dinsdag bij jantje, etc.. of opa en oma. Dus, of je mengt ze alsnog, of je brengt ze onder bij een kwetsbare groep.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
BSO's zorgen toch juist wel voor meer besmettingen op zich? Omdat kinderen van verschillende scholen en groepen bij elkaar zitten.
Wie heeft het over een complot? Dat maak jij er van.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe gaan de cijfers meer stijgen als ze toch al op die school zitten en onderling al geen afstand hoeven te houden. Het neemt ook nog eens weg dat opa's en oma's nu niet meer op hoeven te passen.
Niet alles is een complot.
[..]
Dan weet je wat je (had) moeten doen
Ja wat dat betreft zijn die thuistests niet heel goed voor het overzicht. Denk ook dat niet dat iedereen die zelf positief test nog naar een teststraat gaat 'want ze weten toch al dat ze positief zijn', ondanks het dringende advies te gaan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heb zo'n vermoeden dat thuistesten hier ook wel invloed op heeft. Mensen gaan minder vaak naar de testtraat maar testen thuis. De negatieve thuistesten zie je niet in de cijfers, alleen diegene die thuis positief test gaat alsnog.
Het beeld dat de media inmiddels schept is dat zowat alle vaccins enorm dodelijk zijn en dat is echt zeer zeer kwalijk. Hopelijk benoemen ze dat vanavond ook.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, maar het beeld begint wel te ontstaan dat er minder gedoe rondom mRNA-gebaseerde vaccins is dan de vectorvaccins.
Ik zie niemand huilen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef Subw00fer het volgende:
Mensen die huilen dat ze geen pilsje meer kunnen drinken op een terras. "Laat de ziekenhuizen maar ontploffen, ik wil mijn pilsje"
Effect, en risico, lijkt me dus wel meevallen, zie hierbovenquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie heeft het over een complot? Dat maak jij er van.
Ik zeg dat dit besluit gewoon niet logisch is; niet als ze een dag eerder nog roepen dat de situatie er niet naar is om de terrasjes in de relatief veilige openlucht te openen.
Kinderen komen juist in een BSO in aanraking met weer andere kinderen dan de kinderen die in hun klas zitten.
Fijn voor de mensen die er wat aan hebben hoor, maar de gewone man/vrouw zonder kinderen verdienen ook wel eens een versoepeling.
Ja, dat pilsje op een terras kost zeker 10 mensenlevens per minuut. Misschien wel meer.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef Subw00fer het volgende:
Mensen die huilen dat ze geen pilsje meer kunnen drinken op een terras. "Laat de ziekenhuizen maar ontploffen, ik wil mijn pilsje"
Gisteravond bij Beau hadden ze het daar ook over. Was ook wel een boeiend gesprekjequote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het beeld dat de media inmiddels schept is dat zowat alle vaccins enorm dodelijk zijn en dat is echt zeer zeer kwalijk. Hopelijk benoemen ze dat vanavond ook.
Jezusquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:29 schreef Newby6781 het volgende:
RIVM laat me weer eens lachen
Terrassen heropenen lost volgens RIVM niets op: 'Dan zijn parken én terrassen vol':
https://www.nu.nl/coronav(...)n-terrassen-vol.html
Ja, en als ik de aanname doe dat vooral positief testers alsnog gaan, zorgt dat ook voor een procentuele stijging van het aantal positieve tests.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft zijn die thuistests niet heel goed voor het overzicht. Denk ook dat niet dat iedereen die zelf positief test nog naar een teststraat gaat 'want ze weten toch al dat ze positief zijn', ondanks het dringende advies te gaan.
Ja, want zo zwart/wit is het.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef Subw00fer het volgende:
Het zijn alleen de gekken die dit soort achterlijke vergelijkingen bezigen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie niemand huilen.
Boven dat, dit is gewoon een valse tegenstelling.
Waarbij ze echt compléét voorbij gaan aan het waarom achter het openen van terrassen. Hoezo zou dit iets moeten 'oplossen'? Wat is dit voor krankzinnig gedoe dat alles per definitie gesloten moet zijn, tenzij het 'essentieel' is of een rol kan spelen in virusbestrijding?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:29 schreef Newby6781 het volgende:
Terrassen heropenen lost volgens RIVM niets op: 'Dan zijn parken én terrassen vol':
Waarom zouden mensen die thuis positief testen nog extra moeite gaan doen om naar een teststraat te rijden?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, en als ik de aanname doe dat vooral positief testers alsnog gaan, zorgt dat ook voor een procentuele stijging van het aantal positieve tests.
Zo ging het ook met az.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
CBG: voordelen Janssen-vaccin wegen op dit moment op tegen de risico's
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) zegt in een reactie op het besluit in de VS om het Janssen-vaccin voorlopig niet te gebruiken dat de voordelen op dit moment opwegen tegen de risico's.
In de VS heeft de federale overheid het vaccineren met het Janssen-vaccin tijdelijk stilgelegd, in afwachting van een onderzoek naar zes gevallen van zeldzame trombose bij vrouwen tussen de 18 en 48 jaar. Een vrouw is aan de mogelijke bijwerkingen overleden, een tweede ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De verwachting is dat afzonderlijke staten het Janssen-vaccin voorlopig ook niet meer gebruiken. 6,8 miljoen Amerikanen hebben het vaccin al toegediend gekregen.
In Europa loopt al een onderzoek. Het is nu nog te vroeg om conclusies te trekken, zegt het CBG. "Mocht er aanleiding zijn om tot actie over te gaan, zoals het aanpassen van de productinformatie en bijsluiter, dan zullen wij de betrokken instanties, consumenten en zorgverleners informeren", zegt het CBG.
De media kan ook zwijgen, maar dat noemen we dan weer censuur.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het beeld dat de media inmiddels schept is dat zowat alle vaccins enorm dodelijk zijn en dat is echt zeer zeer kwalijk. Hopelijk benoemen ze dat vanavond ook.
Die maken zich ook met de dag belachelijkerquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:29 schreef Newby6781 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |