quote:
Op dinsdag 13 april 2021 08:39 schreef zon_9 het volgende:[b]Stel je voor dat je een date had met een vrouw en je kreeg haar telefoonnummer op die date. Je vond de date leuk, hoe lang zou het duren om daarna contact met haar op te nemen? Maakt het uit of je denkt dat ze het ook leuk vond, of als je het niet zeker weet?
Lijkt me heel belangrijk wat je denkt dat de ander vond van die date....
Ook om te bepalen wat je daarna doet, maakt het veel uit welke signalen je tijdens die date kreeg (en die signalen zijn imho veelzeggender dan wat iemand bv aan het einde 'zegt' erover: iemand die de hele avond met een donker gezicht heeft gezeten en weinig response zegt, kan best vriendelijk zggen het leuk gevonden te hebben, maar dat geloof je waarschnl. niet)
hoe leuk ik iemand zou vinden, als die ander de indruk wekte het niet naar haar zin te hebben gehad, denk ik wel dat het voor mij ook over is en ga ik er verder niet achteraan hobbelen..
aan een dood paard moet je niet trekken.
Tevens zou ik nie een specifiek aantal dagen denken te moeten wachten, maar als ik niets te melden had, vermoed ik dat ik ook niet direkt zou opbellen (alhoewel er ook tijden waren waar ik dat wel deed, is wel een goed teken als je zoeel zin hebt iemand snel te spreken... maar dat moet ook een beetje van de ander afkomen, een erg gesloten persoon wekt dat veel minder op)
Tevens was ik nooit echt enthousiast over die ouderwetse ideen dat enkel de man contact op moet nemen met de vrouw, of spelletjes te spelen met lang wachten voor contact opnemen.
ik denk dat ik een vrouw die kennelijk zelf geen moeite wil doen en zelf passief blijft 'wachten' bij de telefoon, per definitie niet erg leuk zou vinden.
echter, dit soort dingen kent gewoon een enorm verschil per persoon en kun je nooit algemeniseren over alle mannen.
Er zullen zeker ook mannen zijn die vinden dat zij altijd initiatief moeten nemen, en die onzeker worden als een vrouw dat doet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25