abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 08:56:34 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982361
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:55 schreef GemMagic het volgende:
Ach, er proberen nog op de valreep een paar lui stinkend rijk te worden van testen. Het enige waar we voor moeten oppassen is dat de lobby testen-na-vaccinatie de kop in wordt gedrukt. Dan bloedt dat hele idee van een testsamenleving wel dood binnen de paar maanden dat het relevant had kunnen zijn.
Zodra iedereen een vaccinatie heeft kunnen ontvangen heb ik nog wel vrede met 'bij geen vaccinatie-dan-een-negatieve-test'.

Al worden ze daar ook behoorlijk rijk van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 08:56:36 #202
5428 crew  miss_sly
pi_198982362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

>>BNW.

Oh nee wacht, toch niet:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)t-mogelijk-verplicht
Wat mij betreft is het nog steeds BNW.
Dat het tijdelijk verplicht zou kunnen worden, is één ding, en dat valt wat mij betreft niet onder BNW, maar de mogelijkheden om wat zaken mogelijk te maken. Maar voor altijd verplicht, geloof ik nog steeds niets van.

Overigens houdt dat ook op als het grootste gedeelte van de mensen daar niet aan meedoet. Nu zijn er veel mensen geneigd om zich te laten testen om iets te kunnen doen, omdat het lang geleden is dat men iets kon en men graag iets wil doen. Maar als dat de standaard wordt, zullen meer mensen afhaken. En dan haken bedrijven (of dat nou musea of pretparken, dierentuin of bioscopen en horeca betreft) ook af, want ze krijgen niet genoeg bezoekers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198982366
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ik snap dit ook totaal niet. Waarom wordt er zo veel politiek kapitaal uitgegeven voor een weekje later de terrassen openen? Het afbreukrisico voor het kabinet is nihil. Wat zit hier in godsnaam achter? Het zou toch niet echt pure koppigheid zijn?
Even op basis van mijn onderbuik gevoel:
- De lockdown duurt inmiddels al 6+ maanden
- Veel mensen zijn het zat
- De financiële kosten zijn enorm hoog
- De maatschappelijke kosten (van leerachterstanden, depressies, faillisementen etc) ook.
- Naleving en handhaving van de regels wordt minder / lastiger

En dan komt de realiteit van het omt
- De ziekenhuizen zitten vol
- De besmettingsaantallen blijven al een tijdje stabiel en er is geen afname
- De groepen die nu de ic bezetten worden pas binnen nu en een maand? gevaccineerd.
- Voordat er open kan moet de bezetting op de IC naar beneden
- Als het vaccinatie proces een maand duurt, en met een ligtijd van 12 dagen zijn we dus al snel 6 weken verder voordat dat op een behapbaar niveau komt.
- Dan hebben we het dus uiteindelijk over "mogelijke versoepelingen" eind mei.

En de politiek moet daar een beetje tussen schipperen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 08:58:51 #204
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198982376
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zodra iedereen een vaccinatie heeft kunnen ontvangen heb ik nog wel vrede met 'bij geen vaccinatie-dan-een-negatieve-test'.

Al worden ze daar ook behoorlijk rijk van.
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als de vaccinatie/immuniteitsgraad hoog genoeg is, mogen er van mij ook zieken tussen lopen zonder vaccinatie. Dat is vroeger niet anders geweest en voor hen met immuniteit vormt corona nauwelijks nog een bedreiging.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198982382
Op hun instagram geven ze mooi aan hoe ze opschalen: https://www.instagram.com/leadcovidservice/
En dan hebben ze het over miljoenen investeringen.....
Waarom zouden ze dat doen? Er was toen al lang bekent dat het vaccin er in Q1 aankwam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:00:42 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:58 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als de vaccinatie/immuniteitsgraad hoog genoeg is, mogen er van mij ook zieken tussen lopen zonder vaccinatie. Dat is vroeger niet anders geweest en voor hen met immuniteit vormt corona nauwelijks nog een bedreiging.
Er is een moment dat dat zo zal zijn ja. Ligt wel aan de bereidheid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:02:10 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198982401
Gaat het RIVM de vaccinatiecijfers vandaag wel bijwerken op de site of is de stagiair vrij?
pi_198982408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:58 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als de vaccinatie/immuniteitsgraad hoog genoeg is, mogen er van mij ook zieken tussen lopen zonder vaccinatie. Dat is vroeger niet anders geweest en voor hen met immuniteit vormt corona nauwelijks nog een bedreiging.
Dat was nog in het oude normaal, in het nieuwe normaal zijn ziektes en virussen, nog meer dan in het oude normaal al het geval was, het zoveelste verdienmodel en politiek machtsmiddel.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198982414
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 06:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier nogmaals de huisarts bij Beau gisteravond

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ganisatorisch-vragen

Absurd dat dit zo slecht geregeld is allemaal :{

En dan dit nieuwsbericht: https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Schandallig dat het zo slecht geregeld is. En die 4 op de 10, tja. Misschien moeten mensen zich eens verdiepen in de materie ipv alleen de paniek berichten lezen. Het ging gisteren vooral over de achterstandswijken waar de opkomst zeer laag is. Daar is ook geen communicatiestrategie tegen op gewassen want die geloven toch niks meer vanuit de overheid.

Ik geef het op. Zolang mijn naasten maar een vaccin nemen en we ons normale leven terug krijg. Voor de rest moet iedereen die het wil zo snel mogelijk een vaccin krijgen en daarna open die handel. Degene die alsnog komen te overlijden doordat ze het vaccin niet nemen. Heel erg jammer, maar pech gehad. Ik zou niet weten hoe we dit kunnen voorkomen.
pi_198982420
Gewoon iedereen die wil een vaccin gegeven, snel.

Ik kan gewoon niet stoppen met ergeren, gister bij Beau, dat een huisarts in Rotterdam-West niet zijn vaccins kwijt kan aan ongeletterden die panisch worden van het AZ-vaccin. Ik snap er werkelijk niks meer van. Ik hoor vanaf dag 1 groepen die van alles willen, geklaag van mensen die buiten moeten wachten voor een vaccin, en die moet voorrang, en die, en zo schieten we geen steek op.

Hou op met alles en iedereen voorrang te geven. Geen brieven meer, vanavond een tv-spotje, iedereen 50+ die een AZ-vaccin wil, kan een afspraak maken. Klaar.
pi_198982432
Ik zat er al op te wachten.

Ministerie stort 925 miljoen voor entreetesten: in strijd met de wet, en zonder toezicht

Ik had zelf liever die 55 euro ontvangen (925
Miljoen / 17 miljoen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:05:35 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198982434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De voortekenen dat ze in Groot-Brittanië nu de kroegen open hebben zonder testen ja?
de kroegen zijn nog niet open, alleen die met terrassen en
quote:
Every customer aged 16 and over will have to check in to NHS test and trace, or give contact details to staff
pi_198982437
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik zat er al op te wachten.

Ministerie stort 925 miljoen voor entreetesten: in strijd met de wet, en zonder toezicht

Ik had zelf liever die 55 miljoen ontvangen (925
Miljoen / 17 miljoen)
Je bedoeld 55 euro ipv 55 miljoen euro.
pi_198982463
quote:
Vier op de tien 60-plussers zien prik met AstraZeneca niet meer zitten
De beslissing om vanwege gezondheidsriciso's mensen onder de 60 jaar niet meer te vaccineren met AstraZeneca lijkt ook effect te hebben op oudere Nederlanders. Meer dan vier op de tien 60-plussers (42 procent) die nog gevaccineerd moeten worden, hebben geen behoefte meer aan deze specifieke prik. 55 procent is nog wel bereid AstraZeneca te nemen.

Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van NOS. De vaccinatiebereidheid met AstraZeneca staat in schril contrast met die voor de andere beschikbare vaccins. 92 procent van de 60-plussers is bijvoorbeeld bereid om een prik met Pfizer te krijgen.

Ook bij de jongere leeftijdsgroepen is Pfizer het meest gewilde vaccin. Maar ook Moderna en het vaccin van Janssen, dat deze week voor het eerst in Nederland wordt geleverd, hebben in alle leeftijdsgroepen een draagvlak van ten minste 75 procent.

Zelf kiezen
Bijna zes op de tien Nederlanders (58 procent) zouden dan ook graag zien dat zij zelf kunnen kiezen met welk vaccin zij worden ingeënt. Nu bepaalt het kabinet welke groep voor welk vaccin in aanmerking komt.

Huisartsen in Rotterdam lieten al weten dat zij zich grote zorgen maken over het grote aantal afzeggingen van prikafspraken waarmee zij te maken hebben.

Het kabinet besloot vorige week het AstraZeneca-vaccin niet meer toe te dienen aan mensen onder de 60, na de ontdekking van een bijwerking, namelijk de zeldzame combinatie van trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes. Omdat die vooral lijkt op te treden bij 60-minners, geldt de stop alleen voor die groep.

Jongeren meest vaccinatiebereid
Opvallend in het onderzoek van I&O Research is dat de berichten over de bijwerking en de daaropvolgende kabinetsmaatregel geen invloed hebben op de vaccinatiebereidheid als geheel. Van de Nederlanders die nog niet gevaccineerd zijn, geeft driekwart aan dat zeker (55 procent) of waarschijnlijk (20 procent) van plan te zijn.

Onderzoeker Milan Driessen van I&O Research geeft aan dat mensen de vaccins afzonderlijk beoordelen. "Hoewel het vertrouwen in het vaccin van AstraZeneca tanende is, geldt dat blijkbaar niet voor vaccinaties in het algemeen."

De groep onder de 65 die het vaakst van plan is om zich te laten vaccineren, is die tussen de 18 en 24. Dat is ook de categorie die volgens eerder onderzoek mentaal het meest gebukt gaat onder de lockdown.
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

De jongeren blijven nog wel even lekker langer met vrijheidsbepekrende maatregelen :') 14.gif

Ik hoop dat ze het vaccin geven aan iedereen die dat wil. Zijn zoveel AstraZeneca vaccins over die prima met voorrang aan 50-70'ers gegeven kunnen worden die daardoor minder kans hebben om op de IC te komen.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 09:08:51 #215
5428 crew  miss_sly
pi_198982465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:03 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Schandallig dat het zo slecht geregeld is. En die 4 op de 10, tja. Misschien moeten mensen zich eens verdiepen in de materie ipv alleen de paniek berichten lezen. Het ging gisteren vooral over de achterstandswijken waar de opkomst zeer laag is. Daar is ook geen communicatiestrategie tegen op gewassen want die geloven toch niks meer vanuit de overheid.

Ik geef het op. Zolang mijn naasten maar een vaccin nemen en we ons normale leven terug krijg. Voor de rest moet iedereen die het wil zo snel mogelijk een vaccin krijgen en daarna open die handel. Degene die alsnog komen te overlijden doordat ze het vaccin niet nemen. Heel erg jammer, maar pech gehad. Ik zou niet weten hoe we dit kunnen voorkomen.
Is er ook wel ingezet op juiste informatie? Ook in achterstandswijken, en in andere talen?
Wat betreft de informatie over AZ vind ik het echt heel slecht gesteld. Ik was zelf ook best negatief gegrepen door de berichtgeving en sta nog steeds niet volledig welwillend tegenover AZ, maar ik heb intussen wat meer informatie gezocht en gevonden die me wel weer wat meer laat bewegen richting 'misschien toch' in plaats van 'absoluut niet'. En dat is niet omdat er nou zulke goede, gedegen informatie wordt geleverd vanuit de overheid. Dat vind ik echt een gemiste kans.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:12:45 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

De jongeren blijven nog wel even lekker langer met vrijheidsbepekrende maatregelen :') 14.gif

Ik hoop dat ze het vaccin geven aan iedereen die dat wil. Zijn zoveel AstraZeneca vaccins over die prima met voorrang aan 50-70'ers gegeven kunnen worden die daardoor minder kans hebben om op de IC te komen.
Wij danken de media.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:13:01 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982497
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:03 schreef skrn het volgende:
Gewoon iedereen die wil een vaccin gegeven, snel.

Ik kan gewoon niet stoppen met ergeren, gister bij Beau, dat een huisarts in Rotterdam-West niet zijn vaccins kwijt kan aan ongeletterden die panisch worden van het AZ-vaccin. Ik snap er werkelijk niks meer van. Ik hoor vanaf dag 1 groepen die van alles willen, geklaag van mensen die buiten moeten wachten voor een vaccin, en die moet voorrang, en die, en zo schieten we geen steek op.

Hou op met alles en iedereen voorrang te geven. Geen brieven meer, vanavond een tv-spotje, iedereen 50+ die een AZ-vaccin wil, kan een afspraak maken. Klaar.
Met je eens. Dat vaccineren op basis van groepen en leeftijd inderdaad stoppen. En mensen die het willen zo snel mogelijk vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198982500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wij danken de media.
En de gezondheidsraad.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:14:03 #219
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982503
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En de gezondheidsraad.
Die zijn ook meegesprongen omdat de media er zo negatief over was. Daardoor is er angst in geslopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:14:32 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wij danken de media.
Media? Het is een gebrek aan communicatie vanuit de overheid en een minister die vaccineren niet belangrijk lijkt te vinden wat het probleem is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198982513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is er ook wel ingezet op juiste informatie? Ook in achterstandswijken, en in andere talen?
Wat betreft de informatie over AZ vind ik het echt heel slecht gesteld. Ik was zelf ook best negatief gegrepen door de berichtgeving en sta nog steeds niet volledig welwillend tegenover AZ, maar ik heb intussen wat meer informatie gezocht en gevonden die me wel weer wat meer laat bewegen richting 'misschien toch' in plaats van 'absoluut niet'. En dat is niet omdat er nou zulke goede, gedegen informatie wordt geleverd vanuit de overheid. Dat vind ik echt een gemiste kans.
Zijn we niet op het punt beland dat des te meer de overheid het uitlegt om het toch te nemen des te meer de hakken in het zand gaan. Zou bijna overwegen om vanuit de overheid te zeggen "neem het vaccin vooral niet". Dan is de kans groot dat ze het wel doen.

We hebben wat dat betreft echt een groot probleem. Met dank aan de fake nieuws verspreiders en de overheid zelf die er een potje van maakt.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:15:26 #222
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982516
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Media? Het is een gebrek aan communicatie vanuit de overheid en een minister die vaccineren niet belangrijk lijkt te vinden wat het probleem is.
Leg uit.

De angst bij de mensen is gewoon gevoed door de media.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:16:18 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die zijn ook meegesprongen omdat de media er zo negatief over was. Daardoor is er angst in geslopen.
In principe bestaat de gezondheidsraad uit deskundigen die zich daar door niet laten beïnvloeden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198982523
Het probleem is vooral dat het zo traag gaat, dat er geen verbetering zichtbaar is in de ziekenhuizen.

Ik werk in de bagger, ik zal je vertellen, daar maak je tempo, want als je een gleuf maakt in het water, stroomt die uiteindelijk weer vol met troep en zand. Je kan niet treuzelen. Je moet doorscheppen. Het grote verschil met werken op land waar een sleuf een sleuf blijt. Zo zie ik het vaccineren in een pandemie ook, je moet doorgaan, alles op alles zetten om tempo te houden.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:07 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198982526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met je eens. Dat vaccineren op basis van groepen en leeftijd inderdaad stoppen. En mensen die het willen zo snel mogelijk vaccineren.
Het lijkt me toch wel verstandig om eerst de leeftijdsgroepen te vaccineren die het meest op de IC liggen.
  Redactie Games dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:33 #226
181272 crew  Noppie2000
pi_198982528
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:16 schreef skrn het volgende:
Het probleem is vooral dat het zo traag gaat, dat er geen verbetering zichtbaar is in de ziekenhuizen.

Ik werk in de bagger, ik zal je vertellen, daar maak je tempo, want als je een gleuf maakt in het water, stroomt die uiteindelijk weer vol met troep en zand. Je kan niet treuzelen. Je moet doorscheppen. Het grote verschil met werken op land waar een sleuf een sleuf blijt. Zo zie ik het vaccinerne in een pandemie ook, je moet doorgaan, alles op alles zetten om tempo te houden.
We houden tempo. Een erg traag, onbegrijpelijk tempo, maar het is tempo!

gr gr Hugo
pi_198982529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Leg uit.

De angst bij de mensen is gewoon gevoed door de media.
De overheid maakt er natuurljik ook een potje van qua geloofwaardigheid. De media versterken dat nog eens. Dan heb je nog de fakenieuws verspreiders. Het is voor mensen met een lager IQ en/of een andere achtergrond gewoon niet meer te doen. Wij hebben hier al ongekende meningsverschillen op dit forum. En dat zijn over het algemeen niet mensen met een laag IQ.
pi_198982534
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:17 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

We houden tempo. Een erg traag, onbegrijpelijk tempo, maar het is tempo!

gr gr Hugo
Vergeet ook niet dat we het hier in NL zorgvuldig doen hé.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Games dinsdag 13 april 2021 @ 09:18:30 #229
181272 crew  Noppie2000
pi_198982535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel verstandig om eerst de leeftijdsgroepen te vaccineren die het meest op de IC liggen.
Als 4 op de 10 dat niet wil (iig met AZ) en huisartsen dagelijks met vaccins overblijven, dan moet je toch misschien iets anders gaan doen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:18:54 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Leg uit.

De angst bij de mensen is gewoon gevoed door de media.
Nee dus. De overheid communiceert slecht. En ik kan me voorstellen dat mensen denken Hugo stopt met vaccineren dus moet er wel wat mis zijn. Dat is logisch aangezien we een overheid hebben die je niet kan vertrouwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198982544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:18 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Als 4 op de 10 dat niet wil (iig met AZ) en huisartsen dagelijks met vaccins overblijven, dan moet je toch misschien iets anders gaan doen.
Dan kun je nogsteeds vaccineren in de groepen die het meest op de IC terecht komen, tussen de 50-70 jaar.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:19:31 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198982545
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Ik zat er al op te wachten.

Ministerie stort 925 miljoen voor entreetesten: in strijd met de wet, en zonder toezicht

Ik had zelf liever die 55 euro ontvangen (925
Miljoen / 17 miljoen)
Is dit tijdelijk of voor eeuwig ook als je gevaccineerd bent?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:20:00 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982548
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel verstandig om eerst de leeftijdsgroepen te vaccineren die het meest op de IC liggen.
Met je eens natuurlijk. Maar als mensen niet willen? Kies dan maar voor de mensen die wel willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 09:20:01 #234
5428 crew  miss_sly
pi_198982549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:15 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Zijn we niet op het punt beland dat des te meer de overheid het uitlegt om het toch te nemen des te meer de hakken in het zand gaan. Zou bijna overwegen om vanuit de overheid te zeggen "neem het vaccin vooral niet". Dan is de kans groot dat ze het wel doen.

We hebben wat dat betreft echt een groot probleem. Met dank aan de fake nieuws verspreiders en de overheid zelf die er een potje van maakt.
Ze moeten ook niet uitleggen dat het toch moet worden genomen. Ze moeten met feitelijke informatie komen. Of laten komen vanuit Gezondheidsraad, ziekenhuizen, OMT, RIVM, weet ik het. Spendeer daar nou eens geld aan, om mensen op een juiste wijze te informeren. Als ik in mijn omgeving niet wat mensen zou hebben die ik hoog heb zitten waarmee ik het over AZ kan hebben en die me met goede informatie en een prettig gesprek in mijn mening kan laten verschuiven, zou ik er nog steeds volledig afwijzend tegenover staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198982553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dit tijdelijk of voor eeuwig ook als je gevaccineerd bent?
Nope, op hun website staat: Ook als je gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:20:57 #236
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

In principe bestaat de gezondheidsraad uit deskundigen die zich daar door niet laten beïnvloeden.
Ja, jammer dat de praktijk anders uitwijst.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Games dinsdag 13 april 2021 @ 09:21:32 #237
181272 crew  Noppie2000
pi_198982560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dan kun je nogsteeds vaccineren in de groepen die het meest op de IC terecht komen, tussen de 50-70 jaar.
Tuurlijk, maar gooi dan wel gewoon per direct voor iedereen 50+ de mogelijkheid open om een afspraak te maken. Als er bij 60+ te weinig animo is, dan trek je de groep gewoon breder.
pi_198982563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nope, op hun website staat: Ook als je gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig.
Dat meen je niet waarom zou je dan nog laten vaccineren?
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:08 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198982566
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nope, op hun website staat: Ook als je gevaccineerd bent heb je een testbewijs nodig.
De zomer van 2020, wat was die toch heerlijk in Nederland. Alleen wat afstand houden en een tijdslot reserveren als je een dagje uit wilde in eigen land. Geen gezeik met mondmaskers, avondklokken en testen.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:10 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982568
Uiteindelijk is de kans groter dat je bloedstolsels krijgt vermits je Covid krijgt dan wanneer je dit vaccin neemt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198982569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat meen je niet waarom zou je dan nog laten vaccineren?
Goede vraag, ik snap er niks van.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:30 #242
5428 crew  miss_sly
pi_198982570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel verstandig om eerst de leeftijdsgroepen te vaccineren die het meest op de IC liggen.
Op zich wel. Als dat er nu niet voldoende zijn door de berichtgeving, is het misschien wel wijs om met andere groepen verder te gaan. Je wil sowieso een hoge vaccinatiegraag, en je kunt de twijfelaars laten zien dat het ook met grote getallen echt bij de overgrote meerderheid gewoon goed gaat. Haal je wellicht toch weer een deel van de mensen die nu weigeren over de streep omdat er ze weer meer vertrouwen in krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198982574
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De zomer van 2020, wat was die toch heerlijk in Nederland. Alleen wat afstand houden en een tijdslot reserveren als je een dagje uit wilde in eigen land. Geen gezeik met mondmaskers, avondklokken en testen.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:23:04 #244
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De zomer van 2020, wat was die toch heerlijk in Nederland. Alleen wat afstand houden en een tijdslot reserveren als je een dagje uit wilde in eigen land. Geen gezeik met mondmaskers, avondklokken en testen.
De zomer van 2019 was nog mooier.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198982588
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:21 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar gooi dan wel gewoon per direct voor iedereen 50+ de mogelijkheid open om een afspraak te maken. Als er bij 60+ te weinig animo is, dan trek je de groep gewoon breder.
Uiteraard, maar een paar dagen geleden zag ik dat mensen boven de 70 ook een afspraak konden maken en daar stond al bij dat het pfizer was, dat is gewoon jammer vind ik, want die groep had makkelijk AZ kunnen krijgen. We moeten prikken in grote hoeveelheden, niet dat gemierenneuk over die paar vaccinaties. De groep die vooral in het ziekenhuis terecht komt, op dit moment dacht ik 50-80 jarigen.
pi_198982597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteindelijk is de kans groter dat je bloedstolsels krijgt vermits je Covid krijgt dan wanneer je dit vaccin neemt.
Niet voor elke leeftijd, maar zeker wel voor 50+ers. Daarom is het ook zo verstandig dat de UK en Zuid Korea de leeftijd op 30 hebben gezet, dat geeft wat meer tijd om toch door te gaan met vaccineren, andere landen om ons heen hebben de leeftijd op 55 dacht ik. Ook een redelijke verruiming.
pi_198982598
twitter


"Wij willen ook uit de overheids ruif eten"
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:26:14 #248
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198982599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich wel. Als dat er nu niet voldoende zijn door de berichtgeving, is het misschien wel wijs om met andere groepen verder te gaan. Je wil sowieso een hoge vaccinatiegraag, en je kunt de twijfelaars laten zien dat het ook met grote getallen echt bij de overgrote meerderheid gewoon goed gaat. Haal je wellicht toch weer een deel van de mensen die nu weigeren over de streep omdat er ze weer meer vertrouwen in krijgen.
Het ging natuurlijk al mis om bepaalde bevolkingsgroepen met een grote bek voorrang te geven. Het zo snel mogelijk vaccineren van kwetsbaren had gewoon de prioriteit moeten blijven hebben. Wat men in de UK doet. Daar is de IC bezetting nu zo een 30%. En hier 70% las ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:27:15 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198982610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:26 schreef spoilert het volgende:
[ twitter ]

"Wij willen ook uit de overheids ruif eten"
Corona als verdienmodel.
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2021 @ 09:27:28 #250
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198982612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:26 schreef spoilert het volgende:
[ twitter ]

"Wij willen ook uit de overheids ruif eten"
Lijkt me niet meer dan terecht.

Als de overheid een commerciele partij aanwijst en de rest niet, is dat natuurlijk oneerlijke concurrentie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')