abonnement Unibet Coolblue
pi_198967567
Facemasks in the COVID-19 era: A health hypothesis

Many countries across the globe utilized medical and non-medical facemasks as non-pharmaceutical intervention for reducing the transmission and infectivity of coronavirus disease-2019 (COVID-19). Although, scientific evidence supporting facemasks’ efficacy is lacking, adverse physiological, psychological and health effects are established.

It has been hypothesized that facemasks have compromised safety and efficacy profile and should be avoided from use. The current article comprehensively summarizes scientific evidences with respect to wearing facemasks in the COVID-19 era, providing prosper information for public health and decisions making.


Artikel gaat verder, maar wordt in deze tabel samengevat:



https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7680614/

Maak me eigenlijk wel zorgen om al die mensen die de hele dag op hun werk een mondkapje moeten dragen. Zijn er hier mensen die dat moeten van hun baas en die zich ook zorgen maken?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 11 april 2021 @ 22:28:16 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198967673
Ik maak me sinds de invoering al zorgen, maar als het om Corona gaat laat mening mens zich makkelijk mishandelen en van zijn vrijheid beroven.
So we just called him Fred
pi_198967705
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Facemasks in the COVID-19 era: A health hypothesis

Many countries across the globe utilized medical and non-medical facemasks as non-pharmaceutical intervention for reducing the transmission and infectivity of coronavirus disease-2019 (COVID-19). Although, scientific evidence supporting facemasks’ efficacy is lacking, adverse physiological, psychological and health effects are established.

It has been hypothesized that facemasks have compromised safety and efficacy profile and should be avoided from use. The current article comprehensively summarizes scientific evidences with respect to wearing facemasks in the COVID-19 era, providing prosper information for public health and decisions making.


Artikel gaat verder, maar wordt in deze tabel samengevat:

[ afbeelding ]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7680614/

Maak me eigenlijk wel zorgen om al die mensen die de hele dag op hun werk een mondkapje moeten dragen. Zijn er hier mensen die dat moeten van hun baas en die zich ook zorgen maken?
Maakte je je pre Corona ook al zorgen om fandartsen bijvoofbeeld.
Overtrokken gedoe allemaal.
pi_198967783
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:28 schreef Fred het volgende:
Ik maak me sinds de invoering al zorgen, maar als het om Corona gaat laat mening mens zich makkelijk mishandelen en van zijn vrijheid beroven.
Het is jammer dat de pro-mondkapjes virologen zich nooit bezig hebben gehouden met nuttige regels. Ik denk dat we inplaats van alles te verbiedingen beter hadden kunnen kijken naar serieuze alternatieven. Honden op drukke plekken die coronabesmettingen kunnen oppikken, terrassen buiten en het adviseren van goede ventilatie.
  zondag 11 april 2021 @ 22:48:35 #5
451005 Grems
Clown World
pi_198967921
Ik maak mij voornamelijk zorgen over het vrijwel universele succes van dit wereldwijde Aschiaanse conformiteitsexperiment.
pi_198975722
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maakte je je pre Corona ook al zorgen om fandartsen bijvoofbeeld.
Overtrokken gedoe allemaal.
Dank je voor de geruststellende woorden dokter Hamzoef!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198975975
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dank je voor de geruststellende woorden dokter Hamzoef!
Ik ben geen dokter.
pi_198976165
Het lijkt me op zich wel logisch dat een stuk plastic voor je huid slecht is voor je huid en dat elke keer dezelfde of gedeeltelijk dezelfde afvallucht (uit je lichaam) inademen ook slecht is.
pi_198980123
Smoelkleppen festival moet stoppen!!!!!!!!!!
pi_198980179
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Facemasks in the COVID-19 era: A health hypothesis

Many countries across the globe utilized medical and non-medical facemasks as non-pharmaceutical intervention for reducing the transmission and infectivity of coronavirus disease-2019 (COVID-19). Although, scientific evidence supporting facemasks’ efficacy is lacking, adverse physiological, psychological and health effects are established.

It has been hypothesized that facemasks have compromised safety and efficacy profile and should be avoided from use. The current article comprehensively summarizes scientific evidences with respect to wearing facemasks in the COVID-19 era, providing prosper information for public health and decisions making.


Artikel gaat verder, maar wordt in deze tabel samengevat:

[ afbeelding ]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7680614/

Maak me eigenlijk wel zorgen om al die mensen die de hele dag op hun werk een mondkapje moeten dragen. Zijn er hier mensen die dat moeten van hun baas en die zich ook zorgen maken?
Ik heb altijd medelijden gehad met mijn tandarts. Die zal nooit oud worden dankzij dat duivelse mondkapje dat hij al meer dan 10 jaar elke werkdag moet dragen.

Had hij dat maar geweten als student...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198980181
Stop maar met deze act TS.
pi_198980201
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:40 schreef macca728 het volgende:
Het lijkt me op zich wel logisch dat een stuk plastic voor je huid slecht is voor je huid en dat elke keer dezelfde of gedeeltelijk dezelfde afvallucht (uit je lichaam) inademen ook slecht is.
Welk schadelijk afval zit in je adem?
En wat voor huidschade krijg je van plastic?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198980218
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het is jammer dat de pro-mondkapjes virologen zich nooit bezig hebben gehouden met nuttige regels. Ik denk dat we inplaats van alles te verbiedingen beter hadden kunnen kijken naar serieuze alternatieven. Honden op drukke plekken die coronabesmettingen kunnen oppikken, terrassen buiten en het adviseren van goede ventilatie.
Dat is niet de taak van virologen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198980416
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Welk schadelijk afval zit in je adem?
En wat voor huidschade krijg je van plastic?
Wat denk je dat je uitademt ? Iets dat je lichaam nodig heeft of iets dat je lichaam kwijt wilt ?
pi_198980434
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb altijd medelijden gehad met mijn tandarts. Die zal nooit oud worden dankzij dat duivelse mondkapje dat hij al meer dan 10 jaar elke werkdag moet dragen.

Had hij dat maar geweten als student...
Dat tandartsen dagelijks mondkapjes dragen maakt het niet gezond. Vooral niet in combinatie met extreme bangmakerij. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen schadelijke effecten van de mondkapjes ervaren.

Of die schadelijke effecten en eventuele andere nadelen zoals mileuvervuiling het waard zijn in deze pandemie is een ander debat.
pi_198980800
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat denk je dat je uitademt ? Iets dat je lichaam nodig heeft of iets dat je lichaam kwijt wilt ?
Meer heb je niet?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198980818
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:01 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Dat tandartsen dagelijks mondkapjes dragen maakt het niet gezond.
Wie beweert dat mondkapjes gezond zijn?


quote:
Vooral niet in combinatie met extreme bangmakerij. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen schadelijke effecten van de mondkapjes ervaren.

Of die schadelijke effecten en eventuele andere nadelen zoals mileuvervuiling het waard zijn in deze pandemie is een ander debat.
Wat voor schadelijk effect hebben mondkapjes?
Ze worden al tientallen jaren gebruik, tientallen jaren is er niets aan de hand en nu we gedwongen worden deze te dragen in bepaalde situaties is het opeens een levensbedreigend monster...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198980868
Ik loop de hele dag met een mondkapje op en bij ons op het werk zijn de besmettingen echt heel hard gedaald onder cliënten en personeel.

Het enige wat een mondkapje echt in de weg staat is de interactie tussen elkaar. Ik lach nu met een overdreven mimiek over heel m'n gezicht om maar een voorbeeld te noemen.

Valt me op dat niemand van m'n collega's erover klaagt behalve de ongeschoolde en rokende schoonmaakster.
pi_198983994
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wie beweert dat mondkapjes gezond zijn?
[..]

Wat voor schadelijk effect hebben mondkapjes?
Ze worden al tientallen jaren gebruik, tientallen jaren is er niets aan de hand en nu we gedwongen worden deze te dragen in bepaalde situaties is het opeens een levensbedreigend monster...
Voor de schadelijke effecten kan je dus het artikel in OP lezen.

Nogmaals, of de nadelen van mondkapjes afwegen tegen de voordelen is een ander debat. Een debat waar we beide te weinig kennis voor hebben om te voeren.
pi_198984062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Voor de schadelijke effecten kan je dus het artikel in OP lezen.

Nogmaals, of de nadelen van mondkapjes afwegen tegen de voordelen is een ander debat. Een debat waar we beide te weinig kennis voor hebben om te voeren.
Ze hebben geen schadelijke effecten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198984941
Gaap. Een niet peer reviewed opiniestuk met veel cherry picking en halve waarheden. Zet dat wetenschappelijk maar tussen aanhalingstekens in de TT.
pi_198985096
Ik mis de observatie "het telkens opnieuw inademen van zelf uitgeademde virulente virusdeeltjes, met als gevolg een hogere viral load in de luchtwegen ipv een verminderde".
pi_198986105
meer het telkens opnieuw inademen van afgestoten luchtdeeltjes.

Natuurlijk is dat niet goed. De huid beschadigt ook gewoon op den duur, dat is gewoon bewezen.
  dinsdag 13 april 2021 @ 14:30:39 #24
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198986513
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:32 schreef Jaeger85 het volgende:
Gaap. Een niet peer reviewed opiniestuk met veel cherry picking en halve waarheden. Zet dat wetenschappelijk maar tussen aanhalingstekens in de TT.
Leuke poging van TS inderdaad, maar het artikel is niet meer dan hersenspinsels van de schrijver en geplaatst op een medium die radicale ideeën een plaats geeft zonder dat peer reviewing vereist is.

quote:
..this article appeared in the journal Medical Hypotheses. This journal’s purpose (according to the publisher) "is to publish interesting theoretical papers.” They go on to say that the journal will “consider radical, speculative and non-mainstream scientific ideas provided they are coherently expressed.” When you search for Medical Hypotheses on the internet, you’ll find that it is not conventionally peer-reviewed (reviewed and fact-checked by a team of experts in the field to avoid publishing misinformation). While Medical Hypotheses does have its own review system, it is “in accordance with the aims and scope of the journal, which is to publish radical new ideas” according to the editor-in-chief—meaning that it publishes work that includes plausible conjecture rather than provable fact.
Weisst
pi_198986602
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 12:43 schreef Za het volgende:
Ik mis de observatie "het telkens opnieuw inademen van zelf uitgeademde virulente virusdeeltjes, met als gevolg een hogere viral load in de luchtwegen ipv een verminderde".
Wel bijzondere tactiek: besmetting voorkomen door veel uit te ademen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198986838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel bijzondere tactiek: besmetting voorkomen door veel uit te ademen...
Maar serieus, daarom is ventilatie zo belangrijk, anders blijf je ook dezelfde ziektedeeltjes inademen bv.
pi_198987152
Omdat het mondkapje nooit lekker op mijn gezicht zit blijf ik er aanzitten om hem goed te doen. En telkens aanraken. Daar komt bij dat ik snel last heb van hyperventilatie dus ik probeer zo snel mogelijk een winkel uit te gaan
pi_198987690
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:36 schreef Wantie het volgende:

Wel bijzondere tactiek: besmetting voorkomen door veel uit te ademen...
Die persoon is al besmet, en ademt zijn virus wolken weer in.
pi_198988047
Daarom helpen mondkapjes ook niet hier, mensen blijven ze constant aanraken, naar beneden trekken en besmetten zo ws meer mensen dan zonder mondkapje.

Vandaag ook weer 3 (drie) medewerkers van Dirk die hem op de kin droegen.
pi_198988250
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:38 schreef Za het volgende:

[..]

Die persoon is al besmet, en ademt zijn virus wolken weer in.
Yup, waarmee hij voorkomt dat anderen die inademen.
En als je geen symptomen hebt zit er niet zoveel in je adem, en als je wel symptomen hebt blijf je thuis en heb je geen mondmasker op...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198989755
Ik had dit artikel in de corona-thread van Reddit geplaatst, paar uur later was ik permabanned voor verspreiding van misinformatie :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 april 2021 @ 18:16:29 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198989771
Van mondkapjes krijg je kanker :') 8)7

Welke mod verplaatst deze onzin naar BNW?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 april 2021 @ 18:17:14 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198989780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:30 schreef erkel het volgende:

[..]

Leuke poging van TS inderdaad, maar het artikel is niet meer dan hersenspinsels van de schrijver en geplaatst op een medium die radicale ideeën een plaats geeft zonder dat peer reviewing vereist is.
[..]

Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198989834
Als een mondkapje niks uit maakt qua gezondheid, waarom hebben mensen dan moeite met sporten met een mondkapje op?

Ik daag jullie pro-mondkapjesdragers uit om deze challenge te doen!
Doe een conditietest zonder mondkapje en een week erna met 5 mondkapjes op en probeer hetzelfde resultaat te behalen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_198989857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze hebben geen schadelijke effecten.
Dat de effecten niet zo schadelijk zijn als sommige mensen willen vernoemen snap ik goed, maar als je het volledig wilt ontkennen heeft het niet zo veel zin voor ons om een discussie te voeren.
pi_198989980
Sowieso mensen die zich laten muilkorven. :')
pi_198990221
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:25 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Dat de effecten niet zo schadelijk zijn als sommige mensen willen vernoemen snap ik goed, maar als je het volledig wilt ontkennen heeft het niet zo veel zin voor ons om een discussie te voeren.
Noem eens een schadelijk effect van de mondkapjes.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198990228
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:37 schreef Socios het volgende:
Sowieso mensen die zich laten muilkorven. :')
Jij komt dus nergens meer :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 18:59:54 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198990261
Dit is dus geen wetenschappelijk artikel en voldoet niet aan de standaarden daarvoor. Ik verhuis dit topic naar BNW.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198990662
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Maak me eigenlijk wel zorgen om al die mensen die de hele dag op hun werk een mondkapje moeten dragen. Zijn er hier mensen die dat moeten van hun baas en die zich ook zorgen maken?
bedoel je mensen die in ziekenhuizen werken ?

denk je werkelijk dat die een enorm probleem ermee hebben dat ze bescherming moet dragen?

Ik ken een paar, maar eigenlijk niemand daaran die 'psychische schade' opgelopen heeft an het dragen an een mondmasker.
Lijkt me ook een beetje overdreven om te doen alsof dat zo verschrikkelijk is (los ervan dat het niet zo prettig draagt, maar het went)

ben jij misschien niet diegenen die zich een beetje labiel bent gaan gedragen, met je dagelijkse paniekzaai-posts over allerhande corona-zaken?

misschien moet je je gewoon niet de hele tijd ermee bezighouden, ik heb niet echt de indruk dat dat je goed doet...
Ik heb de indruk dat je stress-hormonen op een iets te hoog niveau zijn, en je misschien aan een 'Chonisch Stress-syndroom aan het ontwikkelen bent met adverse physiological, psychological and health effects , door al die drukmakerij oer hoe erg alles wel niet is volgens jou. ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198991161
Het levert wel degelijk communicatieproblemen op. Bijvoorbeeld slechthorenden en mensen met afasie (deel van mijn doelgroep) hebben moeite mensen te begrijpen. Demente mensen begrijpen het niet altijd en zo zijn er meer voorbeelden.

Ik kan me ook best voorstellen dat er irritatie van je huid kan optreden of dat je last bij je oren krijgt door elastiekjes. M’n bril beslaat ook snel bij sommige kapjes.
Of het voldoende werkt, daar kan je ook vragen bij stellen.

Maar dit artikel is dus broddelwerk.
pi_198991557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij komt dus nergens meer :')
Allicht. 14.gif
pi_198991675
Ik maak mij zorgen over het koude weer. Doordat er amper vliegtuigen vliegen is de opwarming van de aarde geheel ongedaan gemaakt. Er is zelfs natuurijs geweest.

Een Engelse protestgroep-naam doet het altijd beter dus ik noem mijn beweging "Citizens for sunny weather".
We gaan vrijdag een fakkeltocht houden door Harlingen, de woonplaats van Piet Paulusma, en zaterdag door Lelystad, de woonplaats van Erwin Kroll. Voor de wetenschappelijke onderbouwing zijn we nog aan het zoeken naar een ontspoorde hoogleraar of een weggestuurde promovendum die zijn promotie niet afgemaakt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 13-04-2021 20:31:16 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198992347
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Welk schadelijk afval zit in je adem?
En wat voor huidschade krijg je van plastic?
Sommige mondkapjes zijn slechter dan andere:

Potentially toxic masks distributed in schools and daycares in Quebec
Grey and blue SNN200642 masks should no longer be used, warn Quebec and Ottawa

One model of mask distributed to Quebec schools and daycares may be dangerous for the lungs as they could contain a potentially toxic material, according to a directive sent out by the provincial government on Friday.

Radio-Canada has obtained documents showing Health Canada warned of the potential for "early pulmonary toxicity" from the SNN200642 masks which are made in China and sold and distributed by Métallifer, a Quebec-based manufacturer.

"If you have this type of mask in stock, we ask that you stop distributing them and keep them in a safe place now," the provincial government says in the directive that was sent by three ministries: education, families and higher education.

https://www.cbc.ca/news/c(...)s-daycares-1.5966387
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198992381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:14 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik had dit artikel in de corona-thread van Reddit geplaatst, paar uur later was ik permabanned voor verspreiding van misinformatie :')
Zo gaat dat tegenwoordig op het Chinese Reddit.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198992500
Ooohhh de tere zieltjes hebben weer hun zin, het topic is naar BNW verplaatst :')

Ondertussen:

'What we are breathing through our mouth and nose is actually hazardous waste': Scientists find evidence of toxic chemicals in some face masks

-Preliminary analysis found toxic chemicals in some masks
-These include known allergens and carcinogens as well as controlled substances
-Masks intended for use by the general public are not deemed to be PPE
-Therefore, they do not have to meet the standards of masks worn by doctors
-85% of all masks made worldwide come from China and concerns have been raised over substandard manufacturing and opaque supply chains

Scientists have found evidence that some face masks which are on sale and being used by members of the general public are laced with toxic chemicals.

Preliminary tests have revealed traces of a variety of compounds which are heavily restricted for both health and environmental reasons.

This includes formaldehyde, a chemical known to cause watery eyes; a burning sensations in the eyes, nose, and throat; coughing; wheezing; and nausea.

Experts are concerned that the presence of these chemicals in masks which are being worn for prolonged periods of time could cause unintended health issues.

Evidence obtained by Ecotextile News and shared with MailOnline reveals that although face masks should meet specific standards, not all do.

Masks have been mandated in much of the world as they are a highly effective way of preventing transmission of coronavirus particles.

But face coverings designed for use by the general public are not regulated and fail to meet the same standards as medical grade PPE.


Pictured, a GCMS chromatogram of the chemicals and compounds found on a face mask. The data comes from the unique analytical technique developed by Dr Dieter Sedlak

Professor Michael Braungart, director at the Hamburg Environmental Institute, conducted tests on masks which had caused people to break out in rashes.

'What we are breathing through our mouth and nose is actually hazardous waste,' Professor Braungart said.

These used masks were found to contain formaldehyde and other chemicals.

Formaldehyde is the chemical which gives the 'clean' smell when a new pack of masks is opened. He also found aniline, a known carcinogen.

'We found formaldehyde and even aniline and noticed that unknown artificial fragrances were being applied to cover any unpleasant chemical smells from the mask,' he said.

'In the case of the blue-coloured surgical masks, we found cobalt – which can be used as a blue dye.

'All in all, we have a chemical cocktail in front of our nose and mouth that has never been tested for either toxicity or any long-term effects on health.'

Gaat verder:

https://www.dailymail.co.(...)cals-face-masks.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198992750
Vergeet de mondkapjes, vergeet de versoepelingen. Geen behoefte aan terras als het zo koud is.
We moeten echt actie gaan voeren tegen de koude weersverwachtingen. De weermannen hebben aangekondigd dat het vannacht zal gaan vriezen, -1 tot -4!
Stuur een tikkie zodat we een gezamenlijke heater kunnen kopen voor tijdens de eerste demonstratie tegen de koude weersverwachtingen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 14 april 2021 @ 08:41:46 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198997136
Staat er nergens iets over de toename aan flaporen :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198999362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is dus geen wetenschappelijk artikel en voldoet niet aan de standaarden daarvoor. Ik verhuis dit topic naar BNW.
Het artikel voldoet prima aan de eisen, maar je pakt deze kans om weer tegengeluid te cencureren.
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 14:29:41 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199000990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:11 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Het artikel voldoet prima aan de eisen, maar je pakt deze kans om weer tegengeluid te cencureren.
Het woord dat je zoekt is censureren. En nee, het artikel is simpelweg niet wetenschappelijk en niet peer-reviewed of in een erkend medisch tijdschrift gepubliceert.

Het tegengeluid, zoals jij dat noemt is ook niet gecensureert maar in een ander subforum geplaatst. Het is niet verwijderd en niet ontoegankelijk dus blijkbaar weet je niet wat censuur nu eigenlijk betekent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')