abonnement Unibet Coolblue
pi_198963734
POLLIk zelf ben voor een Republiek, en voorstander van een referendum om te stemmen over dit onderwerp. Aangezien dat de enige manier is om erachter te komen of de Monarchie daadwerkelijk zo geliefd is zoals Monarchisten denken.
pi_198966427
Nou, wij Republikeinen hebben de voorsprong blijkbaar.
pi_198966886
Helaas denken nog te veel Nederlanders dat het "allemaal wel prima is zo" en dat de koning een belangrijke maatschappelijke taak vervult.

Hoe snel we van die zakkenvuller af zijn, hoe beter. Nu stoppen met die middeleeuwse onzin!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 11 april 2021 @ 21:41:35 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198966994
De huidige monarchie is prima.

Zoals ik al zei. Mensen willen graag een sprookje. Dus we geven mensen dat.
  zondag 11 april 2021 @ 21:55:16 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198967178
Parlementaire republiek naar Duits model.
pi_198967196
Persoonlijk wil ik graag een robot als staatshoofd. Voordelen: kan niet sterven of ziek worden, geen beveiliging nodig, maakt nooit een fout, zegt nooit iets doms. Een hond kan eventueel ook.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 11 april 2021 @ 21:59:07 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198967226
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:56 schreef JohnDDD het volgende:
Persoonlijk wil ik graag een robot als staatshoofd. Voordelen: kan niet sterven of ziek worden, geen beveiliging nodig, maakt nooit een fout, zegt nooit iets doms. Een hond kan eventueel ook.
Dat doet me aan deze geniale strip denken

  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 21:59:31 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198967231
Wat is er mis met ons huidige stelsel waar de macht bij het parlement ligt en niet één persoon? Een staatshoofd met een ceremoniële rol is naar mijn mening gewoon perfect, en daar past een monarchie perfect bij. Als je een president gaat kiezen, dan gaat er een leuk machtsspelletje beginnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198967273
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat doet me aan deze geniale strip denken

[ afbeelding ]
waarom?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198967348
Een staatshoofd die verkozen is heeft altijd een eigen macht, wat lastig kan zijn als hij wat anders wil dan premier en kabinet (of Tweede Kamer). Laat je een verkozen staatshoofd wegsturen door de Tweede Kamer? En wat dan als hij/zij bijvoorbeeld 75% van de stemmen heeft gehaald en de kamer hem/haar met 51% weg gaat sturen? Is dat dan nog democratie?
Of andersom: mag een staatshoofd het parlement ontbinden als ze niet naar hem of haar luisteren?

Je zou kunnen kiezen om gewoon de koning er af te knippen en de onverkozen MP staatshoofd te maken, maar dat geeft dan ook weer andere lastige vragen.

Ik vind het huidige systeem echt prima. Het staatshoofd is duidelijk ceremonieel en heeft geen politieke functie. De macht ligt bij kabinet en parlement. En het is nog goedkoper dan een gekozen staatshoofd ook en het geeft een echt sprookje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 11 april 2021 @ 22:08:10 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198967384
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

waarom?
Storm en Roodhaar komen in een stad die wordt bestuurd door een onfeilbare computer. Toch wordt de stad van binnen uit gesloopt door een macht waar de computer geen strategie tegen heeft en het maar laat begaan. Storm komt ze te hulp onder de voorwaarde dat hij de besluiten mag nemen en redt de stad van de ondergang. Zijn uiteindelijke besluit is dat hij de computer vernietigd. Omdat als mensen de stad bestuurd hadden, het nooit zo uit de hand was gelopen. De computer heeft daar niets tegen in te brengen en ondergaat zijn lot dat die wordt vernield.
pi_198970119
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef Hanca het volgende:
Een staatshoofd die verkozen is heeft altijd een eigen macht, wat lastig kan zijn als hij wat anders wil dan premier en kabinet (of Tweede Kamer). Laat je een verkozen staatshoofd wegsturen door de Tweede Kamer? En wat dan als hij/zij bijvoorbeeld 75% van de stemmen heeft gehaald en de kamer hem/haar met 51% weg gaat sturen? Is dat dan nog democratie?
Of andersom: mag een staatshoofd het parlement ontbinden als ze niet naar hem of haar luisteren?

Je zou kunnen kiezen om gewoon de koning er af te knippen en de onverkozen MP staatshoofd te maken, maar dat geeft dan ook weer andere lastige vragen.

Ik vind het huidige systeem echt prima. Het staatshoofd is duidelijk ceremonieel en heeft geen politieke functie. De macht ligt bij kabinet en parlement. En het is nog goedkoper dan een gekozen staatshoofd ook en het geeft een echt sprookje.
Hebben we een staatshoofd nodig? Waarom niet gewoon de koning weg? Nederland kan dan indien nodig vertegenwoordigd worden door verschillende ministers.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198970145
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Storm en Roodhaar komen in een stad die wordt bestuurd door een onfeilbare computer. Toch wordt de stad van binnen uit gesloopt door een macht waar de computer geen strategie tegen heeft en het maar laat begaan. Storm komt ze te hulp onder de voorwaarde dat hij de besluiten mag nemen en redt de stad van de ondergang. Zijn uiteindelijke besluit is dat hij de computer vernietigd. Omdat als mensen de stad bestuurd hadden, het nooit zo uit de hand was gelopen. De computer heeft daar niets tegen in te brengen en ondergaat zijn lot dat die wordt vernield.
Als je denkt dat de koning een goede buffer is tegen ondemocratische krachten in de maatschappij dan heb je het mis, denk ik. In Italië zijn ze daar na de Tweede Wereldoorlog ook wel op teruggekomen. Bovendien heeft de koning totaal niets in te brengen. We hebben hem gereduceerd tot een nutteloos aanhangsel van een middeleeuwse traditie die geen macht meer heeft. Dan zou je hem meer macht moeten geven zodat hij ook daadwerkelijk wetten kan tegenhouden, maar dat is natuurlijk ook niet de juiste oplossing. We hebben met corona nu ook wel gezien dat ondemocratische wetten zeer snel kunnen worden doorgevoerd indien er een zogenaamde noodtoestand bestaat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198970153
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 22:06 schreef Hanca het volgende:
Een staatshoofd die verkozen is heeft altijd een eigen macht, wat lastig kan zijn als hij wat anders wil dan premier en kabinet (of Tweede Kamer). Laat je een verkozen staatshoofd wegsturen door de Tweede Kamer? En wat dan als hij/zij bijvoorbeeld 75% van de stemmen heeft gehaald en de kamer hem/haar met 51% weg gaat sturen? Is dat dan nog democratie?
Of andersom: mag een staatshoofd het parlement ontbinden als ze niet naar hem of haar luisteren?

Je zou kunnen kiezen om gewoon de koning er af te knippen en de onverkozen MP staatshoofd te maken, maar dat geeft dan ook weer andere lastige vragen.

Ik vind het huidige systeem echt prima. Het staatshoofd is duidelijk ceremonieel en heeft geen politieke functie. De macht ligt bij kabinet en parlement. En het is nog goedkoper dan een gekozen staatshoofd ook en het geeft een echt sprookje.
Religie was ook een mooi sprookje, net als Sinterklaas en de Kerstman. Ik vind het nogal schokkend om te suggereren dat het goed is om mensen in sprookjes te laten geloven.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198970318
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:00 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Religie was ook een mooi sprookje, net als Sinterklaas en de Kerstman. Ik vind het nogal schokkend om te suggereren dat het goed is om mensen in sprookjes te laten geloven.
Allereerst is religie geen sprookje, maar daar gaat het nu niet om. Bij het koningshuis gaat het niet om geloven van een sprookje, maar letterlijk een sprookje zien en meemaken.

Een volk heeft verbindende volksmomenten nodig. Momenten dat je het gevoel hebt dat je allemaal naar hetzelfde kijkt, hetzelfde mee maakt. Anders wordt een volk los zand.

En gezien de enorme oplages van alles wat over het koningshuis gaat en ook gezien de hoge kijkcijfers van zaken als de abdicatie, huwelijken en begrafenissen van koningshuisleden en de hoeveelheid mensen die op koningsdag en prinsjesdag komen kijken, voldoet voor een hoop mensen het koningshuis daar aan. Het koningshuis is gewoon een verbindende factor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 12 april 2021 @ 10:18:41 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198970346
Gezien het recente gezeik met de informateurs lijkt het mij zeer wenselijk om die rol weer terug te leggen waar die ooit lag. Bij de Koning/Koningin.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 12 april 2021 @ 10:26:19 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198970424
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
Gezien het recente gezeik met de informateurs lijkt het mij zeer wenselijk om die rol weer terug te leggen waar die ooit lag. Bij de Koning/Koningin.
Want door de koning benoemde informateurs kunnen nooit informatie lekken?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 12 april 2021 @ 10:34:00 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198970508
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want door de koning benoemde informateurs kunnen nooit informatie lekken?
Dat niet, maar dit gezeik hebben we nooit gehad toen H.K.H. Beatrix nog de informateur aanwees.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198970578
Het grote verschil tussen een door de kamer aangewezen informateur en een door de koning aangewezen informateur moeten we nog meemaken. In België hebben ze het al wel gezien. In Nederland heeft de formatie nog niet vastgezeten sinds de koning er uit is. Als de formatie wel vast zit, is een onafhankelijk persoon die een handige zet kan doen om hem weer vlot te trekken wel handig. Dat heeft België gemerkt. Ik ben bang dat we ooit nog wel gaan meemaken dat we ook zo iemand nodig hebben.

Maar goed, of de koning een rol moet hebben in de formatie is een heel andere vraag dan de vraag of de koning weg moet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 april 2021 @ 10:40:07 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198970581
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat niet, maar dit gezeik hebben we nooit gehad toen H.K.H. Beatrix nog de informateur aanwees.
Beatrix heeft zich meerdere malen sterk lopen bemoeien met de formatie. Dat was noujuist de reden om de Oranjes op afstand te zetten.
pi_198971058
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Allereerst is religie geen sprookje, maar daar gaat het nu niet om. Bij het koningshuis gaat het niet om geloven van een sprookje, maar letterlijk een sprookje zien en meemaken.

Een volk heeft verbindende volksmomenten nodig. Momenten dat je het gevoel hebt dat je allemaal naar hetzelfde kijkt, hetzelfde mee maakt. Anders wordt een volk los zand.

En gezien de enorme oplages van alles wat over het koningshuis gaat en ook gezien de hoge kijkcijfers van zaken als de abdicatie, huwelijken en begrafenissen van koningshuisleden en de hoeveelheid mensen die op koningsdag en prinsjesdag komen kijken, voldoet voor een hoop mensen het koningshuis daar aan. Het koningshuis is gewoon een verbindende factor.
Het is anders wel opvallend dat vooral de religieuze politieke partijen voor een sterke rol van de koning zijn. De macht van de monarchie werd natuurlijk ook altijd met religieuze argumenten omkleed. Bij de gratie Gods e.d. Wat mij betreft zijn het beide sprookjes.

Je doet hier een aantal aannames waar weinig bewijs voor is en waar ik het niet mee eens ben of waaraan ik in elk geval ten zeerste twijfel, namelijk dat:
- elk volk een verbindende factor nodig heeft
- het koningshuis een van die verbindende factoren is
- het volk zonder verbindende volksmomenten uit elkaar valt als los zand
- dat dat onwenselijk of erg is en dat we dat dus moeten voorkomen
- dat er geen betere verbindende factor zou zijn dan het koningshuis

De natiestaat is een mythe die door bestuurders nodig werd geacht en bewust werd gecreëerd door juist met dit soort dingen als het koningshuis (of een vlag of een volkslied) te komen. Persoonlijk zie ik absoluut niet in waarom het allemaal mogelijk is en wat er zou gebeuren als we daarvan af zouden stappen. Ik denk dat er minder oorlog en ongelijkheid in de wereld zou zijn, maar misschien gaat die discussie voor dit topic wat te ver.

Ik denk dat het koningshuis meer een verbindende factor is in de zin dat mensen in Nederland ernaar kijken en gevoelens als afschuw, medelijden, schaamte en verwarrend ervaren over de totale idiotie ervan. Dat delen we dan inderdaad met elkaar.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198971170
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik denk dat het koningshuis meer een verbindende factor is in de zin dat mensen in Nederland ernaar kijken en gevoelens als afschuw, medelijden, schaamte en verwarrend ervaren over de totale idiotie ervan. Dat delen we dan inderdaad met elkaar.
Jij gaat er dus vanuit dat Nederlanders (en trouwens ook inwoners uit elk ander land met een koningshuis) masochistisch zijn. Anders zouden ze zichzelf in jouw opinie niet kwellen door massaal naar koninklijke huwelijken, begrafenissen en dergelijke te kijken.

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat niet het geval is. Het koningshuis is een verbindende factor en niet omdat men het zou verafschuwen, maar omdat men er van houdt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198972108
Hou het maar zoals het nu is. Het werkt aardig en is nog een van de weinige verbindende factoren in dit land.
  maandag 12 april 2021 @ 13:17:28 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198972464
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:25 schreef JohnDDD het volgende:

Ik denk dat het koningshuis meer een verbindende factor is in de zin dat mensen in Nederland ernaar kijken en gevoelens als afschuw, medelijden, schaamte en verwarrend ervaren over de totale idiotie ervan. Dat delen we dan inderdaad met elkaar.
Maar als het volk de Oranjes zo verschrikkelijk vind. Waarom doet het republikeinse gedachtegoed het dan zo slecht?

En waarom is Koningsdag zo populair bijvoorbeeld?
pi_198973179
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef Hexagon het volgende:
De huidige monarchie is prima.

Zoals ik al zei. Mensen willen graag een sprookje. Dus we geven mensen dat.
Staatsinrichting en sprookje gaan niet echt goed samen. Als je nou een klein kind was, oké. Maar een volwassen persoon die een monarchie wilt behouden, omdat het een magisch sprookje is. Is een beetje raar.

Je weet dat de Oranjes niet gexecuteerd hoeven te worden he? Dus in de Republiek kan jij ze blijven aanbidden als sprookjesfamilie.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:23:34 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973217
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:20 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Staatsinrichting en sprookje gaan niet echt goed samen. Als je nou een klein kind was, oké. Maar een volwassen persoon die een monarchie wilt behouden, omdat het een magisch sprookje is. Is een beetje raar.

Je weet dat de Oranjes niet gexecuteerd hoeven te worden he? Dus in de Republiek kan jij ze blijven aanbidden als sprookjesfamilie.
Je neemt het woord sprookje te letterlijk, volgens mij. En Staatsinrichting gaat prima samen met een constitionele monarchie, dat bewijzen een aantal Westerse landen al geruime tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198973220
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als het volk de Oranjes zo verschrikkelijk vind. Waarom doet het republikeinse gedachtegoed het dan zo slecht?

En waarom is Koningsdag zo populair bijvoorbeeld?
Als jij daar zo zeker van bent, waarom dan geen referendum? Dan ben je er zo vanaf. Dat komt omdat jij er toch niet zo zeker van bent dan jij die stemming zal winnen.

Goed argument, mensen die van feesten houden, wat een verassing. Maak een feest van democratie, zoals de onafhankelijkheid van Nederland, geef grote feesten gesubsidieerd door de staat en maak het een vrije dag, en mensen zullen het ook vieren.
  maandag 12 april 2021 @ 14:24:03 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973224
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:20 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Staatsinrichting en sprookje gaan niet echt goed samen. Als je nou een klein kind was, oké. Maar een volwassen persoon die een monarchie wilt behouden, omdat het een magisch sprookje is. Is een beetje raar.

Je weet dat de Oranjes niet gexecuteerd hoeven te worden he? Dus in de Republiek kan jij ze blijven aanbidden als sprookjesfamilie.
Gezien Nederland een van de best functionerende landenter wereld is gaat dat juist prima samen.

En ook volwassen personen houden van sprookjes. Ze zijn er dol op net als op onze Oranjes. Daarom is het als een prima uitgave in ons cultuurbeleid te zien.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:24:55 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973231
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Als jij daar zo zeker van bent, waarom dan geen referendum? Dan ben je er zo vanaf. Dat komt omdat jij er toch niet zo zeker van bent dan jij die stemming zal winnen.

Goed argument, mensen die van feesten houden, wat een verassing. Maak een feest van democratie, zoals de onafhankelijkheid van Nederland, geef grote feesten gesubsidieerd door de staat en maak het een vrije dag, en mensen zullen het ook vieren.
Mischien ben je even vergeten dat we in Nederland geen referendum hebben? En op 5 mei vieren we de onafhankelijkheid van Nederland al dus dat lijkt mij nogal overbodig.

Een ruime meerderheid is in Nederland nog altijd voor een monarchie, dat kan je vervelend vinden maar dat is nu eenmaal zo en als ik zo eens naar onze politici kijk dan zie ik er maar weinig tussen lopen die ik President zou willen maken als is het maar in een variant zoals Duitsland dat doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198973267
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat is er mis met ons huidige stelsel waar de macht bij het parlement ligt en niet één persoon? Een staatshoofd met een ceremoniële rol is naar mijn mening gewoon perfect, en daar past een monarchie perfect bij. Als je een president gaat kiezen, dan gaat er een leuk machtsspelletje beginnen.
Omdat het ondemocratisch is? En het is tamelijk hypocriet dat monarchisten de Oranjes prima vinden, maar uitkeringsgerechtigden minderwaardige parasieten vinden. Oftewel, mensen die rond de 1000,- euro per maand krijgen zijn parasieten, maar enkele individuen die miljoenen krijgen, dat is prima.😑
  maandag 12 april 2021 @ 14:29:07 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973288
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Als jij daar zo zeker van bent, waarom dan geen referendum? Dan ben je er zo vanaf. Dat komt omdat jij er toch niet zo zeker van bent dan jij die stemming zal winnen.
Omdat referenda levensgevaarlijke dingen zijn waarbij je inhoudelijke keuzes legt bij mensen die er geen verantwoording over hoeven af te leggen.

Als het gros van het volk van de Oranjes af wil dan sijpelt dat vanzelf wel door in Den Haag.

quote:
Goed argument, mensen die van feesten houden, wat een verassing. Maak een feest van democratie, zoals de onafhankelijkheid van Nederland, geef grote feesten gesubsidieerd door de staat en maak het een vrije dag, en mensen zullen het ook vieren.
Voor Koningsdag komen mensen massaal op de been en voor bijvoorbeeld Hemelvaart totaal niet. Dus er is iets dan mensen enthousiasmeert er wat mee te doen.
pi_198973296
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien Nederland een van de best functionerende landenter wereld is gaat dat juist prima samen.

En ook volwassen personen houden van sprookjes. Ze zijn er dol op net als op onze Oranjes. Daarom is het als een prima uitgave in ons cultuurbeleid te zien.
En onder een Republikeins bewind zal Nederland net zo goed draaien.

En jij mag de Oranjes nog steeds financieel ondersteunen met vrijwillige donaties, in een Republiek. Leef je uur, geef zoveel jij wilt.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:30:40 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973307
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:27 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Omdat het ondemocratisch is? En het is tamelijk hypocriet dat monarchisten de Oranjes prima vinden, maar uitkeringsgerechtigden minderwaardige parasieten vinden. Oftewel, mensen die rond de 1000,- euro per maand krijgen zijn parasieten, maar enkele individuen die miljoenen krijgen, dat is prima.😑
Dit soort onzin generalisaties ga ik niet toelaten hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:31:47 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973322
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:30 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

En onder een Republikeins bewind zal Nederland net zo goed draaien.

En jij mag de Oranjes nog steeds financieel ondersteunen met vrijwillige donaties, in een Republiek. Leef je uur, geef zoveel jij wilt.
Ongetwijfeld maar de meerderheid van de Nederlanders wil nog steeds een monarchie blijven. Mischien is dat over 10 of 20 jaar anders geworden, soit, maar op dit moment is het geen issue wat leeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198973340
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien ben je even vergeten dat we in Nederland geen referendum hebben? En op 5 mei vieren we de onafhankelijkheid van Nederland al dus dat lijkt mij nogal overbodig.

Een ruime meerderheid is in Nederland nog altijd voor een monarchie, dat kan je vervelend vinden maar dat is nu eenmaal zo en als ik zo eens naar onze politici kijk dan zie ik er maar weinig tussen lopen die ik President zou willen maken als is het maar in een variant zoals Duitsland dat doet.
Is dat zo ja? Bevrijdingsdag is geen onafhankelijkheidsdag. Tenzij jij zegt dat Nederland pas bestond op 5 mei 1945?

Dat kan ik vervelend vinden, omdat het een leugen is. Die stalinistische cijfers en percentages met overweldigende steun voor de monarchie zeggen mij niets. De enige vreedzame manier om de steun te testen, is door een referendum.
pi_198973366
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ongetwijfeld maar de meerderheid van de Nederlanders wil nog steeds een monarchie blijven. Mischien is dat over 10 of 20 jaar anders geworden, soit, maar op dit moment is het geen issue wat leeft.
Nee, dat moment is er nu al, niet over 10-20 jaar. De steun is al aanzienlijk gedaald het laatste decennium.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:35:58 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973370
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:33 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Is dat zo ja? Bevrijdingsdag is geen onafhankelijkheidsdag. Tenzij jij zegt dat Nederland pas bestond op 5 mei 1945?

Dat kan ik vervelend vinden, omdat het een leugen is. Die stalinistische cijfers en percentages met overweldigende steun voor de monarchie zeggen mij niets. De enige vreedzame manier om de steun te testen, is door een referendum.
Ok, nogmaals dan, als je dit topic dicht wil hebben dan is dit de manier.

Er is niets stalinistisch aan polls en Nederland is uitstekend in staat om zijn mening te geven, de steun voor de monarchie is overigens afgenomen vorig jaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 12 april 2021 @ 14:36:48 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973382
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:30 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

En onder een Republikeins bewind zal Nederland net zo goed draaien.

En jij mag de Oranjes nog steeds financieel ondersteunen met vrijwillige donaties, in een Republiek. Leef je uur, geef zoveel jij wilt.
Een president kost ook geld dus dan liever een sprookjesfiguur dan een of andere politieke voorbijganger die wat linten mag knippen.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 14:36:49 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198973383
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:35 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Nee, dat moment is er nu al, niet over 10-20 jaar. De steun is al aanzienlijk gedaald het laatste decennium.
Dat mag jij vinden. De rest van Nederland is er volgens mij totaal niet mee bezig en zeker niet in de vorm die jij voor ogen hebt. En de Nederlandse politiek is er al helemaal niet mee bezig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 12 april 2021 @ 14:38:54 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973404
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:35 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Nee, dat moment is er nu al, niet over 10-20 jaar. De steun is al aanzienlijk gedaald het laatste decennium.
Nou dan zal het volk vast massaal op de republikeinse moderne partij gaan stemmen
https://www.republikeinen.org/
pi_198973408
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat referenda levensgevaarlijke dingen zijn waarbij je inhoudelijke keuzes legt bij mensen die er geen verantwoording over hoeven af te leggen.

Als het gros van het volk van de Oranjes af wil dan sijpelt dat vanzelf wel door in Den Haag.
[..]

Voor Koningsdag komen mensen massaal op de been en voor bijvoorbeeld Hemelvaart totaal niet. Dus er is iets dan mensen enthousiasmeert er wat mee te doen.
Dan is democratie ook levensgevaarlijk, snel afschaffen dat gevaarlijke systeem. Beter gewoon een oligarchie van de gegoede burgerij, veel beter. Een oligarchisch systeem zoals die van de stadstaten van Italië.
  maandag 12 april 2021 @ 14:40:42 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973424
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:39 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Dan is democratie ook levensgevaarlijk, snel afschaffen dat gevaarlijke systeem. Beter gewoon een oligarchie van de gegoede burgerij, veel beter. Een oligarchisch systeem zoals die van de stadstaten van Italië.
Nee hoor, de representatieve democratie functioneert vooralsnog prima en wanneer die verkeerde besluiten maken kan dat een stuk gemakkelijker rechtgezet worden dan bij referenda die de boel volledig gijzelen.
pi_198973428
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou dan zal het volk vast massaal op de republikeinse moderne partij gaan stemmen
https://www.republikeinen.org/
Zoals ik al zei, mensen stemmen niet op een partij, vanwege 1 standpunt waar ze het mee eens zijn.

Daar is een referendum juist goed voor, omdat dat wel om één specifiek onderwerp gaat.
pi_198973438
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:35 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Nee, dat moment is er nu al, niet over 10-20 jaar. De steun is al aanzienlijk gedaald het laatste decennium.
Ik ben geen monarchist en geen republikein. Maar ik vind de huidige staatsvorm een prima status quo. Ik zie in mijn omgeving ook geen bewegingen om het anders te willen. Merk een beetje van de afnemende steun voor het koningshuis, maar dat vertaal zich zeker niet in het winnen aan populariteit voor een republiek.

Voor de meeste mensen is het wel prima zoals het nu is. Een republiek is een onderwerp wat nog lager op het prioriteiten lijstje van de Nederlander staat dan de nieuwe partner van Gordon. Bij wijze van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2021 14:42:38 ]
  maandag 12 april 2021 @ 14:43:55 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973466
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:40 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mensen stemmen niet op een partij, vanwege 1 standpunt waar ze het mee eens zijn.

Daar is een referendum juist goed voor, omdat dat wel om één specifiek onderwerp gaat.
Mensen kunnen ook lid worden van de ledenpartijen zoals de VVD en daar het standpunt wijzigen naar republikeins.

Gebeurt ook al niet.
pi_198973478
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou dan zal het volk vast massaal op de republikeinse moderne partij gaan stemmen
https://www.republikeinen.org/
Zoals ik al zei, mensen stemmen niet op een partij, vanwege 1 standpunt waar ze het mee eens zijn.

Daar is een referendum juist goed voor, omdat dat wel om één specifiek onderwerp gaat.
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, de representatieve democratie functioneert vooralsnog prima en wanneer die verkeerde besluiten maken kan dat een stuk gemakkelijker rechtgezet worden dan bij referenda die de boel volledig gijzelen.
Zoals president Kennedy al zei "he who makes a peacefull revolution impossible, makes a violent revolution inevitable".

Oftewel, de enige optie voor een Republikein is dus een gewelddadige opstand/revolutie?
  maandag 12 april 2021 @ 14:47:02 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973506
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, mensen stemmen niet op een partij, vanwege 1 standpunt waar ze het mee eens zijn.

Daar is een referendum juist goed voor, omdat dat wel om één specifiek onderwerp gaat.
Blijkbaar is het niet belangrijk genoeg dan.

quote:
Zoals president Kennedy al zei "he who makes a peacefull revolution impossible, makes a violent revolution inevitable".

Oftewel, de enige optie voor een Republikein is dus een gewelddadige opstand/revolutie?
Nee, de optie is het politieke systeem zoals het er is gebruiken om een meerderheid voor afschaffen te krijgen.
  maandag 12 april 2021 @ 14:52:15 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198973548
Weg met die koddige zakkenvullers.
Dan maar zoals in D of CH.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198973636
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Blijkbaar is het niet belangrijk genoeg dan.
[..]

Nee, de optie is het politieke systeem zoals het er is gebruiken om een meerderheid voor afschaffen te krijgen.
Nee, aangezien wij een referendum hadden, en ook weer ontnomen was. Dus het middel om het vreedzaam op te lossen is ontnomen.

Met intellectueel masturberen wordt het niet opgelost. Ik snap dat jij als monarchist zijnde geen probleem is, aangezien jullie al aan de macht zijn en enkel de status quo hoeven te behouden.

Maar daar hebben Republikeinen niks.
pi_198973680
Waaruit blijkt eigenlijk dat de tijd rijp is voor een republiek? Ik zie net dat het republikeins genootschap nog geen 2.500 leden heeft.
pi_198973747
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waaruit blijkt eigenlijk dat de tijd rijp is voor een republiek? Ik zie net dat het republikeins genootschap nog geen 2.500 leden heeft.
Volgens die logica hebben monarchisten al helemaal geen steun onder de bevolking, want die hebben al helemaal geen politieke partij.

Overigens hebben monarchisten ook privé milities, want de studentenweerbaarheden zijn zover ik weet ook monarchistisch.
pi_198973782
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:09 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Volgens die logica hebben monarchisten al helemaal geen steun onder de bevolking, want die hebben al helemaal geen politieke partij.

Overigens hebben monarchisten ook privé milities, want de studentenweerbaarheden zijn zover ik weet ook monarchistisch.
Ok.... Is ONZ niet een geschiktere plaats voor dit topic?
  maandag 12 april 2021 @ 15:15:32 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973816
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:00 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Nee, aangezien wij een referendum hadden, en ook weer ontnomen was. Dus het middel om het vreedzaam op te lossen is ontnomen.
Dat referendum kon slechts over wetgeving gaan die door de kamers was aangenomen. Dus je had het nooit kunnen inzetten want er is immers helemaal geen wetswijziging aan de orde waar je een referendum op had kunnen organiseren toen het er was.

quote:
Met intellectueel masturberen wordt het niet opgelost. Ik snap dat jij als monarchist zijnde geen probleem is, aangezien jullie al aan de macht zijn en enkel de status quo hoeven te behouden.

Maar daar hebben Republikeinen niks.
Natuurlijk hebben de republikeinen wel iets. Die kunnen proberen hun plannen binnen de bestaande partijen er door te krijgen of een nieuwe partij oprichten.

Dus als rechtse republikeinen nou eens de VVD republikeins maken en linkse republikeinen de PvdA en de christelijken het CDA en zo voorts. Zo werkt het systeem.
  maandag 12 april 2021 @ 15:17:01 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198973846
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:09 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Volgens die logica hebben monarchisten al helemaal geen steun onder de bevolking, want die hebben al helemaal geen politieke partij.

Overigens hebben monarchisten ook privé milities, want de studentenweerbaarheden zijn zover ik weet ook monarchistisch.
Er zijn in ons land vele Oranje-verenigingen van mensen die dol op de Oranjes zijn
pi_198973913
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn in ons land vele Oranje-verenigingen van mensen die dol op de Oranjes zijn
Hij had het over een politieke partij, geen non-politieke vereniging.

Lijkt er meer op alsof jullie monarchisten elkaar proberen te overtuigen dat de meerderheid van de bevolking jullie steunt.
pi_198973958
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat referendum kon slechts over wetgeving gaan die door de kamers was aangenomen. Dus je had het nooit kunnen inzetten want er is immers helemaal geen wetswijziging aan de orde waar je een referendum op had kunnen organiseren toen het er was.
[..]

Natuurlijk hebben de republikeinen wel iets. Die kunnen proberen hun plannen binnen de bestaande partijen er door te krijgen of een nieuwe partij oprichten.

Dus als rechtse republikeinen nou eens de VVD republikeins maken en linkse republikeinen de PvdA en de christelijken het CDA en zo voorts. Zo werkt het systeem.
Jij kan makkelijk praten, aangezien de monarchisten al de macht hebben. Dus uiteraard interesseert het jou allemaal niks.

De bal ligt bij de Republikeinen, hoe ver is men bereid te gaan. Is het enkel debatclubjes van de bourgeoisie, beetje flyeren en actievoeren. Of zijn ze ook bereid om ervoor te vechten? Dat is de vraag.

De mening van jullie monarchisten interesseert mij niet zoveel.
pi_198974020
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:25 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]
De mening van jullie monarchisten interesseert mij niet zoveel.
Waarom maak je dan 2 topics aan om om die meningen te vragen?
Of was het puur je eigen punt door willen drukken en geen antwoord hebben op tegenstand?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198974034
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom maak je dan 2 topics aan om om die meningen te vragen?
Of was het puur je eigen punt door willen drukken en geen antwoord hebben op tegenstand?
Omdat er een slotje zat op het andere topic?
pi_198974052
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:32 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Omdat er een slotje zat op het andere topic?
Maar je had dus geen interesse in de mening van anderen, maar opent wel tot 2 keer toe een topic op een discussieforum. Dat vind ik wel heel apart.

Als je alleen maar bijval wil horen is er vast wel ergens een soort forum van het Republikeins Genootschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 april 2021 @ 15:52:54 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198974264
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:21 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Hij had het over een politieke partij, geen non-politieke vereniging.

Lijkt er meer op alsof jullie monarchisten elkaar proberen te overtuigen dat de meerderheid van de bevolking jullie steunt.
Ja je gaat ook geen vereniging oprichten om iets te gaan bereiken dat er al is.
  maandag 12 april 2021 @ 15:56:45 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198974320
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:25 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Jij kan makkelijk praten, aangezien de monarchisten al de macht hebben. Dus uiteraard interesseert het jou allemaal niks.

De bal ligt bij de Republikeinen, hoe ver is men bereid te gaan. Is het enkel debatclubjes van de bourgeoisie, beetje flyeren en actievoeren. Of zijn ze ook bereid om ervoor te vechten? Dat is de vraag.
Ze zijn er nog niet toe bereid om wat voor politieke actie dan ook te ondernemen. Dus nee vechten al helemaal niet.
pi_198974492
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar je had dus geen interesse in de mening van anderen, maar opent wel tot 2 keer toe een topic op een discussieforum. Dat vind ik wel heel apart.

Als je alleen maar bijval wil horen is er vast wel ergens een soort forum van het Republikeins Genootschap.
Want als je enkel je mening wilt doordrukken dat de monarchie geweldig is, dan mag het wel?
pi_198974501
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze zijn er nog niet toe bereid om wat voor politieke actie dan ook te ondernemen. Dus nee vechten al helemaal niet.
Jij bent geen Republikein, dus waarom praat jij voor Republikeinen?
  maandag 12 april 2021 @ 16:16:00 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198974557
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:11 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Jij bent geen Republikein, dus waarom praat jij voor Republikeinen?
Ik volg de politiek en zie dat republikeinen nauwelijks iets proberen binnen de mogelijkheden die er zijn,.
pi_198974756
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik volg de politiek en zie dat republikeinen nauwelijks iets proberen binnen de mogelijkheden die er zijn,.
Betekent niet dat jij weet wat er binnen dergelijke clubs gebeurd, of hoe gemotiveerd Republikeinen zijn.
  maandag 12 april 2021 @ 16:37:41 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198974828
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 16:31 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Betekent niet dat jij weet wat er binnen dergelijke clubs gebeurd, of hoe gemotiveerd Republikeinen zijn.
Nou als er van buitenaf helemaal niets van te merken is dan is dat wel een indicatie dat er binnenin ook weinig gebeurt.

Om politiek iets te bereiken moet er namelijk aandacht worden gegenereerd. Dat doen ze amper.
pi_198975073
Vroeger hadden we hetzelfde probleem in Nederland, met een bevolking die meer inspraak wilde in het bestuur, en werd buiten gesloten van politieke participatie. Dat was eind 18e eeuw, met de Patriotten factie. En deden die? Die gingen inderdaad ook clubjes oprichten om te debatteren, maar die richten ook exercitiegenootschappen op. Oftewel, die realiseerden dat zij nooit op een vreedzame manier konden participeren in de politiek, dus deden ze wat nodig was.

Dat was de laatste keer in de Nederlandse geschiedenis dat de bevolking ballen had en vocht voor waar ze in geloven.
pi_198975173
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij gaat er dus vanuit dat Nederlanders (en trouwens ook inwoners uit elk ander land met een koningshuis) masochistisch zijn. Anders zouden ze zichzelf in jouw opinie niet kwellen door massaal naar koninklijke huwelijken, begrafenissen en dergelijke te kijken.

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dat niet het geval is. Het koningshuis is een verbindende factor en niet omdat men het zou verafschuwen, maar omdat men er van houdt.
Voor mij doet het er overigens niet zo toe wat de publieke opinie is over het koningshuis of de Oranjes: ik vind de monarchie principieel fout. Ik vind de monarchie ook een schending van de rechten van de mens en het kind. Zo hebben de drie kids van WA absoluut geen kans op een normale jeugd. Amalia weet dat ze later geen keuze heeft in het leven behalve koningin spelen. Volgens de Nederlandse grondwet kun je geen afstand doen van het koningschap. Je kunt wel voor abdicatie kiezen na kroning. Dat betekent dus dat de monarch en de toekomstige monarch(en) de enigen in dit hele land zijn die al vanaf hun geboorte gedwongen worden om een bepaalde rol te vervullen.

Verder vind ik het onaanvaardbaar dat één familie buiten de wet staat, ongelooflijk veel verdient voor een ceremoniële functie en het alleenrecht heeft op het spelen van staatshoofd. Hoe goed of slecht een vorst het ook doet, voor mij is het principieel onaanvaardbaar.

Overigens denk ik dat de liefde voor het koningshuis, als die er al is, ook niet te serieus moet worden opgevat. Die is vrij snel verdampt als het koningshuis eenmaal weg is. Van het wegvallen van de zogenaamd zo belangrijke verbindende factor zul je niks merken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198975181
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als het volk de Oranjes zo verschrikkelijk vind. Waarom doet het republikeinse gedachtegoed het dan zo slecht?

En waarom is Koningsdag zo populair bijvoorbeeld?
Koningsdag is populair omdat mensen graag willen feesten, bier drinken, etc. Heeft niks met het Koningshuis te maken hoor.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 12 april 2021 @ 17:37:36 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198975431
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:02 schreef DeVragensteller het volgende:
Vroeger hadden we hetzelfde probleem in Nederland, met een bevolking die meer inspraak wilde in het bestuur, en werd buiten gesloten van politieke participatie. Dat was eind 18e eeuw, met de Patriotten factie. En deden die? Die gingen inderdaad ook clubjes oprichten om te debatteren, maar die richten ook exercitiegenootschappen op. Oftewel, die realiseerden dat zij nooit op een vreedzame manier konden participeren in de politiek, dus deden ze wat nodig was.

Dat was de laatste keer in de Nederlandse geschiedenis dat de bevolking ballen had en vocht voor waar ze in geloven.
Nou er was ook ooit een probleem van mensen die vonden dat homo's moesten kunnen trouwen. Dus wat deden die. Die gingen actie voeren, richten belangenclubs en tijdschriften op en probeerden met hun netwerk in de verschillende partijen, de standpunten hun kant op te krijgen. En waarempel het lukte om het ingevoerd te krijgen
Hetzelfde zie je nu ook met het voltooid leven. Een belangengroep van mensen die dat wil is actief en oefent druk uit op de politiek om een wet daarvoor te krijgen.

De republikeinen doen niks van dit alles. Die hebben een praatclub met 2000 leden en meer doen ze niet.
  maandag 12 april 2021 @ 17:39:24 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198975444
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:11 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Koningsdag is populair omdat mensen graag willen feesten, bier drinken, etc. Heeft niks met het Koningshuis te maken hoor.
Waarom raken mensen gemotiveerd om iets te organiseren tijdens die dag. Waarom niet tijdens hemelvaart of Sint Maarten of tijdens de verjaardag van Mark Rutte?

Omdat mensen binding hebben met het onderwerp van het feest.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 17:55:13 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198975620
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:02 schreef DeVragensteller het volgende:
Vroeger hadden we hetzelfde probleem in Nederland, met een bevolking die meer inspraak wilde in het bestuur, en werd buiten gesloten van politieke participatie. Dat was eind 18e eeuw, met de Patriotten factie. En deden die? Die gingen inderdaad ook clubjes oprichten om te debatteren, maar die richten ook exercitiegenootschappen op. Oftewel, die realiseerden dat zij nooit op een vreedzame manier konden participeren in de politiek, dus deden ze wat nodig was.

Dat was de laatste keer in de Nederlandse geschiedenis dat de bevolking ballen had en vocht voor waar ze in geloven.
Over welk deel van de politiek heeft het volk geen inspraak omdat we een monarchie hebben?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198975712
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Over welk deel van de politiek heeft het volk geen inspraak omdat we een monarchie hebben?
De monarchie zelf, aanstelling van burgemeesters, geen gekozen president, geen inspraak bij grote beslissingen door gebrek aan referenda en de totale uitsluiting van de lage klasse aan politieke participatie(behalve om de 4-jaar stemmen of lid worden van een politieke partij en lekker flyeren en andere gratis arbeid die ze mogen verrichten voor de politieke carrière van een ander).
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 18:03:49 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198975737
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:01 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

De monarchie zelf, aanstelling van burgemeesters, geen gekozen president, geen inspraak bij grote beslissingen door gebrek aan referenda en de totale uitsluiting van de lage klasse aan politieke participatie(behalve om de 4-jaar stemmen of lid worden van een politieke partij en lekker flyeren en andere gratis arbeid die ze mogen verrichten voor de politieke carrière van een ander).
Monarchie kan door het parlement ontbonden worden. Al het andere is totaal irrelevant in deze discussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198975776
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Monarchie kan door het parlement ontbonden worden. Al het andere is totaal irrelevant in deze discussie.
En jou punt?
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 april 2021 @ 18:08:51 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198975784
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:07 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

En jou punt?
Volgens mij was het doel van dit topic de monarchie ter discussie stellen, niet pleiten voor gekozen burgemeesters.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 18:09:28 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198975792
Ok, ik heb het wel gehad met dit topic. De TS doet er echt alles aan om het in POL om zeep te helpen en is daarin geslaagd, ik verhuis het topic naar ONZ en de mods aldaar mogen kijken of ze het open willen laten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198975839
Een serieus onderwerp verplaatsen naar ONZ omdat meneer de monarchist beledigd is.
  maandag 12 april 2021 @ 18:18:07 #79
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198975901
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:27 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Omdat het ondemocratisch is? En het is tamelijk hypocriet dat monarchisten de Oranjes prima vinden, maar uitkeringsgerechtigden minderwaardige parasieten vinden. Oftewel, mensen die rond de 1000,- euro per maand krijgen zijn parasieten, maar enkele individuen die miljoenen krijgen, dat is prima.😑
Je zou het anders moeten zeggen:

Het is tamelijk hypocriet wanneer iemand vindt dat uitkeringsgerechtigden minderwaardige parasieten zijn, maar het tegelijkertijd prima vindt wanneer iemand anders miljoenen krijgt omdat ze in een bepaalde wieg geboren zijn.

Niet alle monarchisten vinden dat uitkeringsgerechtigden minderwaardige parasieten zijn.

Volgens mij kan een mod weinig modereren aan zo'n mening.
  maandag 12 april 2021 @ 18:19:37 #80
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198975921
Ik vind dit echt zeer vooringenomen gedrag van deze mod.
  maandag 12 april 2021 @ 18:21:30 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198975945
De Oranjes doen in ieder geval nog wat voor hun geld.
pi_198975989
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:21 schreef Hexagon het volgende:
De Oranjes doen in ieder geval nog wat voor hun geld.
Ja, maar jij bent dan ook een monarchist, niet echt bepaald objectief. En volgens die logica kan je dan iedereen wel miljoenen per jaar gaan geven, omdat zij "iets" doen.
  maandag 12 april 2021 @ 18:33:14 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198976086
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:25 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent dan ook een monarchist, niet echt bepaald objectief. En volgens die logica kan je dan iedereen wel miljoenen per jaar gaan geven, omdat zij "iets" doen.
Maar wat de Oranjes doen draagt voor heel veel mensen bij aan hun levensgeluk. Ze voelen zich daardoor beter verbonden met ons land en elkaar. Bovendien voegen ze iets toe aan onze cultuur en het erfgoed van ons land. Mede daardoor zijn mensen blijer met ons land en dat is goed voor iedereen. Dat is een prima investering. Daarbij heeft hun werk ene nogal groot afbreukrisico. Daar hoort ook een beloning bij.

Dat is beter dan in Duitsland waar ze het moeten doen met eens in de zoveel tijd een andere grijze muis als president.
pi_198976115
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar wat de Oranjes doen draagt voor heel veel mensen bij aan hun levensgeluk. Ze voelen zich daardoor beter verbonden met ons land en elkaar. Bovendien voegen ze iets toe aan onze cultuur en het erfgoed van ons land. Mede daardoor zijn mensen blijer met ons land en dat is goed voor iedereen. Dat is een prima investering. Daarbij heeft hun werk ene nogal groot afbreukrisico. Daar hoort ook een beloning bij.

Dat is beter dan in Duitsland waar ze het moeten doen met eens in de zoveel tijd een andere grijze muis als president.
Vind het hilarisch dat wezens als jij lacherig doen over Noord-Korea, en hun leider verheerlijking, zelf ben jij geen haar beter. Jij bent net zo lachwekkend.
  maandag 12 april 2021 @ 18:39:06 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198976147
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:35 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Vind het hilarisch dat wezens als jij lacherig doen over Noord-Korea, en hun leider verheerlijking, zelf ben jij geen haar beter. Jij bent net zo lachwekkend.
Haha, in Noord-Korea had jij al lang in een strafkamp gezeten na het openen van dit topic.
pi_198976171
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Haha, in Noord-Korea had jij al lang in een strafkamp gezeten na het openen van dit topic.
Ga jij maar lekker door met het aanbidden van de Oranjes, al het goede in het leven komt door de Oranjes. Als het lekker weer is, komt dat door de Oranjes, als jij geld terugkrijgt van de belasting, komt dat door de Oranjes. Als je de handen schud van een Oranje, wordt je onsterfelijk.

Holy shit, persoonlijkheidscult in Nederland, wie had dat verwacht.
pi_198976339
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, ik heb het wel gehad met dit topic. De TS doet er echt alles aan om het in POL om zeep te helpen en is daarin geslaagd, ik verhuis het topic naar ONZ en de mods aldaar mogen kijken of ze het open willen laten.
Ik denk niet dat "we" in ONZ dit soort zure shit willen, hoor :%
pi_198976456
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 17:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom raken mensen gemotiveerd om iets te organiseren tijdens die dag. Waarom niet tijdens hemelvaart of Sint Maarten of tijdens de verjaardag van Mark Rutte?

Omdat mensen binding hebben met het onderwerp van het feest.
Voor mij is Koningsdag gewoon dé nationale feestdag. Ik associeer het niet heel erg met het koningshuis. Het heeft voor mij meer te maken met vrijmarkt, muziek, bootjes op de gracht, etc. Je kunt ook prima 27 april behouden (of schuif de dag lekker op naar juni zodat het altijd goed weer is) zonder de koning. Oranjedag, bijvoorbeeld.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 12 april 2021 @ 19:13:23 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198976556
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:41 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker door met het aanbidden van de Oranjes, al het goede in het leven komt door de Oranjes. Als het lekker weer is, komt dat door de Oranjes, als jij geld terugkrijgt van de belasting, komt dat door de Oranjes. Als je de handen schud van een Oranje, wordt je onsterfelijk.

Holy shit, persoonlijkheidscult in Nederland, wie had dat verwacht.
Je draaft door

Normaal ben ik helemaal niet zo met de Oranjes bezig. Maar ik zie de meerwaarde van ze en die leg ik je uit.
pi_198980939
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je draaft door

Normaal ben ik helemaal niet zo met de Oranjes bezig. Maar ik zie de meerwaarde van ze en die leg ik je uit.
Juist ja.
pi_198996707
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:50 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Juist ja.
Er is wel een goede discussie met je te voeren he :')
pi_198996878
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:21 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Hij had het over een politieke partij, geen non-politieke vereniging.

Lijkt er meer op alsof jullie monarchisten elkaar proberen te overtuigen dat de meerderheid van de bevolking jullie steunt.
Je (zeer suggestieve) eigen poll ondersteunt de overtuiging dat de meerderheid van het volk de monarchie steunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 08:10:37 ]
pi_198997292
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:13 schreef DeVragensteller het volgende:
Een serieus onderwerp verplaatsen naar ONZ omdat meneer de monarchist beledigd is.
Ik begrijp wel waarom coole gast de pik op je heeft :')____!
pi_198997576
quote:
80s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:00 schreef okselzweet het volgende:
Ik begrijp wel waarom coole gast de pik op je heeft :')____!
Het voelt bijna alsof TS de pik (hihi) op zichzelf heeft :D
pi_199000958
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Je (zeer suggestieve) eigen poll ondersteunt de overtuiging dat de meerderheid van het volk de monarchie steunt.
Ten eerste, heeft niet elke Fok! gebruiker gestemd. Ten tweede, is dit geen enquête of referendum, dus dat zegt helemaal niks.
pi_199000979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:26 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Ten eerste, heeft niet elke Fok! gebruiker gestemd. Ten tweede, is dit geen enquête of referendum, dus dat zegt helemaal niks.
Waarom deed je dan deze uitspraak, toen de tussenstand van jouw (suggestieve) poll in jouw voordeel was?

quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:56 schreef DeVragensteller het volgende:
Nou, wij Republikeinen hebben de voorsprong blijkbaar.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 14:28:58 ]
pi_199001022
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:28 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Waarom deed je dan deze uitspraak, toen de tussenstand van jouw (suggestieve) poll in jouw voordeel was?
[..]

Heb ik gezegd dat het bewijs was dat het resultaat betekende dat de meerderheid van de bevolking een Republiek wikt, of dat Fok! een Republikeins forum is?
pi_199001045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:32 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat het bewijs was dat het resultaat betekende dat de meerderheid van de bevolking een Republiek wikt, of dat Fok! een Republikeins forum is?
Dus waarom zou je zo'n suggestieve poll hier maken, als je toch niks met de uitkomst zou gaan doen?
pi_199001235
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:34 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dus waarom zou je zo'n suggestieve poll hier maken, als je toch niks met de uitkomst zou gaan doen?
Om te kijken wat de hoeveelheid Republikeinen en Monarchisten was in Pol, maar een klein deel had gestemd/gereageerd blijkbaar.
pi_199001523
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:49 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Om te kijken wat de hoeveelheid Republikeinen en Monarchisten was in Pol, maar een klein deel had gestemd/gereageerd blijkbaar.
En wat wil je dan met die resultaten doen?
pi_199023309
Verder geen nuttige bijdragen meer dus?
pi_199023479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:49 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Om te kijken wat de hoeveelheid Republikeinen en Monarchisten was in Pol, maar een klein deel had gestemd/gereageerd blijkbaar.
Wat je zou doen als de uitslag wel in jouw straatje zou zijn, dat hebben we kunnen zien in reactie #2
pi_199023546
Nou, hier kan dus ook een slotje op. Topic is niet meer relevant.
pi_199024846
Typisch. De resultaten van het onderzoek staan me niet aan, dus ik leg ze naast me neer.

Verdient maar 1 reactie:

:') _____!
pi_199025396
Zet er maar een slotje op, dan heb ik mooi op elk topic dat ik heb aangemaakt een slotje, dan is de collectie compleet.
pi_199025631
@SuperwormJim wat vind jij? Open of dicht?
pi_199026105
POLL
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:13:52 #108
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_199027360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 12:10 schreef iamredleader het volgende:
@:SuperwormJim wat vind jij? Open of dicht?
Goeie vraag. 't Is hier in ONZ immers een dictatuur.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator vrijdag 16 april 2021 @ 14:14:53 #109
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_199027373
Bijna weekend. Gezellig topic. Laten we mooi open.
F.K.A. SuperwormJim
pi_199027658
Dus wacht, als ik niet wil dat mijn topics op slot gaan, wordt het op slot gegooid. Maar als ik wel wil dat het op slot gaat, wordt het niet op slot gedaan?
pi_199034376
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:13 schreef SuperwormJim het volgende:

Goeie vraag. 't Is hier in ONZ immers een dictatuur.
Ok baas ^O^
pi_199034395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:41 schreef DeVragensteller het volgende:
Dus wacht, als ik niet wil dat mijn topics op slot gaan, wordt het op slot gegooid. Maar als ik wel wil dat het op slot gaat, wordt het niet op slot gedaan?
Nee. Elke kans die we hebben, zullen we gebruiken om jouw vragen op debiele wijze te beantwoorden.

Trouwens, heb je wel eens gehoord van Abid? En Kluun? En Sanasoufi?
pi_199043884
Toch wel apart dat monarchisten in feite een eigen militie hebben, en Nederlandse versie van een Shabiha (Syrische staatsmilitie).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheid
pi_199045519
Al mijn topics, behalve deze en de topic die ik net in Feedback heb gemaakt staan nog niet op slot. Beetje raar om mijn myAT te openen, en alleen deze van mijn reguliere topics staat nog open. Dus op deze kan ook wel een slotje.
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:45:14 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199047365
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:30 schreef DeVragensteller het volgende:
Toch wel apart dat monarchisten in feite een eigen militie hebben, en Nederlandse versie van een Shabiha (Syrische staatsmilitie).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheid
Een stelletje corpsballen die van geweren houdt. Alsje het daarvan moet hebben.
pi_199173412
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een stelletje corpsballen die van geweren houdt. Alsje het daarvan moet hebben.
Dus als de JFvD hetzelfde doet, vind jij dat ook prima?
pi_199173415
https://www.trouw.nl/leven/ja-ik-geloof-in-het-oranjesprookje

Dit is dus het soort volk waar de monarchisten uit bestaan.
pi_199173501
quote:
Na de nederlaag in Rusland werden de Franse troepen uit Nederland verjaagd door Pruisische, Russische en Britse eenheden. Vervolgens werd met steun van de geallieerden het nieuwe Koninkrijk der Nederlanden gecreëerd. Dat moest als een krachtige bufferstaat dienen om Frankrijk in de toekomst in bedwang te kunnen houden.
https://www.kb.nl/themas/(...)te%20kunnen%20houden.

Nederland is een monarchie geworden dankzij de Britten en Pruisen, om een nieuwe Franse overheersing in West-Europa te voorkomen.

Die keuze is tot op heden zeer effectief gebleken.

Zodra wij de monarchie afschaffen zullen de Franse troepen oprukken tot aan de Eems en zullen wij voorgoed alleen stokbrood eten en wijn drinken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 09:01:18 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199174892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:48 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Dus als de JFvD hetzelfde doet, vind jij dat ook prima?
Die mogen zoals ieder ander een schietclub oprichten binnen de honderden regels die daarvoor zijn.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:03:11 #120
492901 Homijn
Oryctolagus hominus
pi_199177254
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef Hexagon het volgende:
De huidige monarchie is prima.

Zoals ik al zei. Mensen willen graag een sprookje. Dus we geven mensen dat.
Daarom bestaat D66 ook :Y
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
pi_199178353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die mogen zoals ieder ander een schietclub oprichten binnen de honderden regels die daarvoor zijn.
Denk niet dat een politieke jongerenorganisatie een schietclub mag beginnen en samenwerkt met defensie.
pi_199180919
quote:
Dat is niets nieuws.
Maar goed, stel ze gaan wel belastingen betalen en meer dingen. Dan wordt hun uitkering gewoon omhoog gegooid om het verlies aan inkomsten te compenseren. Onder de streep schiet je er dus niets mee op.
pi_199180938
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 01:11 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

https://www.kb.nl/themas/(...)te%20kunnen%20houden.

Nederland is een monarchie geworden dankzij de Britten en Pruisen, om een nieuwe Franse overheersing in West-Europa te voorkomen.

Die keuze is tot op heden zeer effectief gebleken.

Zodra wij de monarchie afschaffen zullen de Franse troepen oprukken tot aan de Eems en zullen wij voorgoed alleen stokbrood eten en wijn drinken.
Je weet het wel goed te verkopen. Waar kan ik een kruisje zetten voor een republiek? En krijgen wij dan net zoveel zonuren als in Frankrijk?
pi_199181167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is niets nieuws.
Maar goed, stel ze gaan wel belastingen betalen en meer dingen. Dan wordt hun uitkering gewoon omhoog gegooid om het verlies aan inkomsten te compenseren. Onder de streep schiet je er dus niets mee op.
Klopt, dan gaan ze dus gewoon het systeem manipuleren in hun eigen voordeel. Nog meer reden om het hele koningshuis op te doeken.
pi_199181247
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:01 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Klopt, dan gaan ze dus gewoon het systeem manipuleren in hun eigen voordeel. Nog meer reden om het hele koningshuis op te doeken.
Iedereen manipuleert het systeem in zijn/haar eigen voordeel.
pi_199181312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Iedereen manipuleert het systeem in zijn/haar eigen voordeel.
Hoe kan ik de staat manipuleren om mij miljoenen euro's over te laten storten, zonder consequenties? Want volgens mij heb ik die mogelijkheid niet.
pi_199181333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:14 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Hoe kan ik de staat manipuleren om mij miljoenen euro's over te laten storten, zonder consequenties? Want volgens mij heb ik die mogelijkheid niet.
Je kan van alles doen om beter te worden in het leven. Zo kan je bijvoorbeeld eens naar je chef gaan en om een loonsverhoging te vragen of een baan met betere arbeidsvoorwaarden vinden.
pi_199181412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je kan van alles doen om beter te worden in het leven. Zo kan je bijvoorbeeld eens naar je chef gaan en om een loonsverhoging te vragen of een baan met betere arbeidsvoorwaarden vinden.
Hoe is relevant precies?😑 Jij vergelijkt dat met een koning die allerlei illegale deals sluit in zijn eigen belang? Macht die de gewone burger niet heeft?
pi_199181441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:23 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Hoe is relevant precies?😑 Jij vergelijkt dat met een koning die allerlei illegale deals sluit in zijn eigen belang? Macht die de gewone burger niet heeft?
Illegale deals? Nee hoor, allemaal gelegaliseerd door de politiek.
Iedereen sluit deals in zijn eigen belang wanneer hij/zij de kans krijgt.

Jaloezie als drijfveer voor een republiek lijkt me geen sterke ondergrond. Het poppetje wat je er steeds voor 4 jaar wil neerzetten is namelijk niet beter dan de koning qua deals sluiten.
pi_199182284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je weet het wel goed te verkopen. Waar kan ik een kruisje zetten voor een republiek? En krijgen wij dan net zoveel zonuren als in Frankrijk?
Evenveel zon als nu maar wel meer gele hesjes :')
pi_199182421
Mensen die geen 1 miljoen Euro krijgen als uitkering :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199182480
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:39 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Evenveel zon als nu maar wel meer gele hesjes :')
En mogen we dan ook jaarlijks vuurwerk afsteken op quatorze juillet?
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:51:17 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199183180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:08 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Denk niet dat een politieke jongerenorganisatie een schietclub mag beginnen en samenwerkt met defensie.
Je richt gewoon een losse nieuwe schietclub op en promoot dat onder je JFVD-vrienden.
pi_199183541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Illegale deals? Nee hoor, allemaal gelegaliseerd door de politiek.
Iedereen sluit deals in zijn eigen belang wanneer hij/zij de kans krijgt.

Jaloezie als drijfveer voor een republiek lijkt me geen sterke ondergrond. Het poppetje wat je er steeds voor 4 jaar wil neerzetten is namelijk niet beter dan de koning qua deals sluiten.
ja, rechtsongelijkheid even bagatelliseren. Waarom ook niet. En als iemand er wat van zegt, lekker zeggen dat die jaloers is. Goed argument.
pi_199183665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:17 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

ja, rechtsongelijkheid even bagatelliseren. Waarom ook niet. En als iemand er wat van zegt, lekker zeggen dat die jaloers is. Goed argument.
Ja, ik bagatelliseer het, je komt namelijk niet met nieuwe argumenten. De argumenten die je aandraagt zijn al honderden jaren oud.

Richt een clubje op die als doel heeft de monarchie te ontmantelen en van Nederland een republiek te maken. Succes daarmee.
pi_199208751
Of gewoon een referendum houden over het onderwerp, dan is het ook opgelost.
pi_199208885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:32 schreef DeVragensteller het volgende:
Of gewoon een referendum houden over het onderwerp, dan is het ook opgelost.
We weten allemaal wel wat de uitkomst daarvan zou zijn. Het percentage republikeinen in Nederland is erg klein.

Dus het is eigenlijk nu al opgelost. Het blijft zoals het is.
pi_199208972
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We weten allemaal wel wat de uitkomst daarvan zou zijn. Het percentage republikeinen in Nederland is erg klein.

Dus het is eigenlijk nu al opgelost. Het blijft zoals het is.
Zo zie je wel hoe anti-democratisch monarchisten zijn. Waarom dan überhaupt stemmen. Al dat gepeupel weet niet wat het beste is voor zichzelf, kan je beter laten beslissen door mensen met verstand(uiteraard iemand als jij zelf).

Doen dictators ook, geen verkiezingen omdat ze weten dat de kans groot is dat ze gaan verliezen. Zelfde mentaliteit hebben monarchisten, geen referendum, omdat ze weten dat er een grote kans is dat ze gaan verliezen.
pi_199209044
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:48 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Zo zie je wel hoe anti-democratisch monarchisten zijn. Waarom dan überhaupt stemmen. Al dat gepeupel weet niet wat het beste is voor zichzelf, kan je beter laten beslissen door mensen met verstand(uiteraard iemand als jij zelf).

Doen dictators ook, geen verkiezingen omdat ze weten dat de kans groot is dat ze gaan verliezen. Zelfde mentaliteit hebben monarchisten, geen referendum, omdat ze weten dat er een grote kans is dat ze gaan verliezen.
Lol. Je begint al fout. Ik ben geen monarchist, ook geen republikein overigens.

Verder een jankverhaal over democratie terwijl je weet dat jouw standpunt compleet afgeschoten wordt bij een referendum.
pi_199209132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Lol. Je begint al fout. Ik ben geen monarchist, ook geen republikein overigens.

Verder een jankverhaal over democratie terwijl je weet dat jouw standpunt compleet afgeschoten wordt bij een referendum.
Nou, je komt anders wel zo over. Aangezien je de monarchie al te graag verdedigd.

En prima dan toch? Als er een referendum wordt uitgevoerd, en de bevolking stemt massaal op het behoud van de monarchie, dan is het toch opgelost?
pi_199209260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:59 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Nou, je komt anders wel zo over. Aangezien je de monarchie al te graag verdedigd.

En prima dan toch? Als er een referendum wordt uitgevoerd, en de bevolking stemt massaal op het behoud van de monarchie, dan is het toch opgelost?
Waarom miljoenen verspillen aan een proces waarvan de uitkomst al vaststaat?
pi_199209379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom miljoenen verspillen aan een proces waarvan de uitkomst al vaststaat?
Kan je net zo goed over de verkiezingen zeggen, waarom geld verspilling als alles toch hetzelfde blijft? Dacht dat het trouwens niet om het geld kwestie ging? Aangezien je die argumenten over de kosten van het koningshuis ook onderuit haalt. Maar nu is het opeens wel een geld kwestie?

Ja, je bent totaal geen monarchist nee. Democratie kost geld, wat een verassing.

Maar is ook wel goed, aangezien de enige optie die dan overblijft een gewelddadige revolutie is. Dat zal in ieder geval die salonrepublikeinen motiveren om te radicaliseren.
pi_199209657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:16 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Kan je net zo goed over de verkiezingen zeggen, waarom geld verspilling als alles toch hetzelfde blijft?
Nee, dat kan je niet net zo goed over de verkiezingen zeggen. Daar veranderden de verhoudingen keer op keer, zoals we in maart wederom hebben kunnen zien. Daarnaast hebben onze volksvertegenwoordigers weer mandaat nodig na 4 jaar.
quote:
Dacht dat het trouwens niet om het geld kwestie ging? Aangezien je die argumenten over de kosten van het koningshuis ook onderuit haalt. Maar nu is het opeens wel een geld kwestie?
Belastinggeld over de balk gooien voor onzinprojectjes stuit mij altijd tegen de borst.
De kosten van het koningshuis betalen zich wel terug in materiele en immateriële zaken.
Een referendum waarbij de uitkomst vooraf al wel bekend is is zo'n onzinprojectje.
quote:
Ja, je bent totaal geen monarchist nee. Democratie kost geld, wat een verassing.

Maar is ook wel goed, aangezien de enige optie die dan overblijft een gewelddadige revolutie is. Dat zal in ieder geval die salonrepublikeinen motiveren om te radicaliseren.
Je bedoeld die nog geen 2500 van dat clubje waarvan een groot deel hoog bejaard?
Dat zou leuk zijn. Mooie TV levert het op.
Tip; Als ik jou was zou ik eerst minimaal 500.000 man bij elkaar zoeken voordat je een revolutie start. Anders wordt het wel een heel trieste bedoening.
pi_199210664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet net zo goed over de verkiezingen zeggen. Daar veranderden de verhoudingen keer op keer, zoals we in maart wederom hebben kunnen zien. Daarnaast hebben onze volksvertegenwoordigers weer mandaat nodig na 4 jaar.
[..]

Belastinggeld over de balk gooien voor onzinprojectjes stuit mij altijd tegen de borst.
De kosten van het koningshuis betalen zich wel terug in materiele en immateriële zaken.
Een referendum waarbij de uitkomst vooraf al wel bekend is is zo'n onzinprojectje.
[..]

Je bedoeld die nog geen 2500 van dat clubje waarvan een groot deel hoog bejaard?
Dat zou leuk zijn. Mooie TV levert het op.
Tip; Als ik jou was zou ik eerst minimaal 500.000 man bij elkaar zoeken voordat je een revolutie start. Anders wordt het wel een heel trieste bedoening.
Ja, maar je bent totaal geen monarchist hoor. Lijkt er alleen heel veel op.

Enkel omdat jij zegt dat het een onzin referendum is, omdat de meerderheid voor de monarchie is, betekent niet dat het ook zo is.
pi_199210916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 19:47 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Ja, maar je bent totaal geen monarchist hoor. Lijkt er alleen heel veel op.

Enkel omdat jij zegt dat het een onzin referendum is, omdat de meerderheid voor de monarchie is, betekent niet dat het ook zo is.
https://www.ipsos.com/nl-nl/nederlanders-over-de-monarchie-2020
https://www.ipsos.com/sit(...)r_monarchie_v3.0.pdf

Nederland moet een monarchie blijven 60%
Nederland moet een republiek worden 21%

Alsjeblieft 60% vs 21%. Hier heb je je uitslag. Toon jij nu maar eens aan dat de meerderheid van de Nederlanders voor een republiek is. Succes daarmee.
pi_199210957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

https://www.ipsos.com/nl-nl/nederlanders-over-de-monarchie-2020
https://www.ipsos.com/sit(...)r_monarchie_v3.0.pdf

Nederland moet een monarchie blijven 60%
Nederland moet een republiek worden 21%

Alsjeblieft 60% vs 21%. Hier heb je je uitslag. Toon jij nu maar eens aan dat de meerderheid van de Nederlanders voor een republiek is. Succes daarmee.
Maurice de Hond heeft ook dergelijke onderzoeken over de verkiezingen, en klopt ook vrijwel nooit op de daadwerkelijke uitslagen. Dus dat soort onderzoeken hebben ook geen waarde.

En volgens die logica kan je verkiezingen ook afschaffen, en in plaats daarvan die peilingen als verkiezingsresultaten gebruiken.
pi_199210977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:03 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Maurice de Hond heeft ook dergelijke onderzoeken over de verkiezingen, en klopt ook vrijwel nooit op de daadwerkelijke uitslagen. Dus dat soort onderzoeken hebben ook geen waarde.

En volgens die logica kan je verkiezingen ook afschaffen, en in plaats daarvan die peilingen als verkiezingsresultaten gebruiken.
Behalve wensdenken heb je dus niets. Waarvan akte.
pi_199211801
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Behalve wensdenken heb je dus niets. Waarvan akte.
Grappig dat jij denkt macht te hebben, of er wel of geen referendum komt. Daar heb jij niks over te zeggen. Jou toestemming is dan ook niet nodig.
pi_199211935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 20:50 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Grappig dat jij denkt macht te hebben, of er wel of geen referendum komt. Daar heb jij niks over te zeggen. Jou toestemming is dan ook niet nodig.
Mijn toestemming is idd niet nodig.
Wettelijk is er overigens momenteel geen mogelijkheid om een raadgevend of bindend referendum te houden. Succes met dat eerst regelen. _O-
pi_199212445
De uitslag bevalt mij niet, dus ik trek mij niks van de uitslag aan.

Gelukkig dat dit topic in ONZ staat _O-
pi_199213216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:31 schreef iamredleader het volgende:
De uitslag bevalt mij niet, dus ik trek mij niks van de uitslag aan.

Gelukkig dat dit topic in ONZ staat _O-
Welke uitslag? Er is geen referendum geweest, dus er is geen uitslag.
pi_199213845
En ontwijk de waarheid gewoon. Altijd verstandig :')
pi_199215705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:01 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Klopt, dan gaan ze dus gewoon het systeem manipuleren in hun eigen voordeel. Nog meer reden om het hele koningshuis op te doeken.
Net zoals jij jouw vraagstelling in de OP gemanipuleerd hebt?
pi_199221407
https://nl.wikipedia.org/(...)citiegenootschappen_(1783%E2%80%9385)

Blijkbaar hebben we dit weer nodig om verandering te brengen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:01:15 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224012
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:36 schreef DeVragensteller het volgende:
https://nl.wikipedia.org/(...)citiegenootschappen_(1783%E2%80%9385)

Blijkbaar hebben we dit weer nodig om verandering te brengen.
Waarom proberen ze niet gewoon de weg die er voor is. Het parlement.
pi_199224134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom proberen ze niet gewoon de weg die er voor is. Het parlement.
Of gewoon via een democratische weg, namelijk een referendum.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:13:31 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224178
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:09 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Of gewoon via een democratische weg, namelijk een referendum.
We hebben alleen geen referendum. En een initiatief-referendum heeft ook nooit bestaan.

Dus het parlement is de weg waar je je republiek voor elkaar moet gaan boksen.
pi_199224271
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben alleen geen referendum. En een initiatief-referendum heeft ook nooit bestaan.

Dus het parlement is de weg waar je je republiek voor elkaar moet gaan boksen.
Er waren bespreken om een binden referenda in het leven te roepen, en wat was een van de voorwaarde? Dat men geen referendum over de staatsvorm/monarchie. Zegt genoeg.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:23:22 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224300
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:20 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Er waren bespreken om een binden referenda in het leven te roepen, en wat was een van de voorwaarde? Dat men geen referendum over de staatsvorm/monarchie. Zegt genoeg.
Sowieso is dat een correctief referendum. Dus enkel om door het parlement aangenomen wetten mee te kunnen afschieten in de tijd na aanname. Niet om nieuwe wetten mee te bedenken.

Wat je wilt bestaat niet, heeft nooit bestaan en gaat ook niemand voor je invoeren.

Dus kom van je luie reet en ga de politiek bewerken om draagvlak voor een republiek te krijgen.
pi_199224438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso is dat een correctief referendum. Dus enkel om door het parlement aangenomen wetten mee te kunnen afschieten in de tijd na aanname. Niet om nieuwe wetten mee te bedenken.

Wat je wilt bestaat niet, heeft nooit bestaan en gaat ook niemand voor je invoeren.

Dus kom van je luie reet en ga de politiek bewerken om draagvlak voor een republiek te krijgen.
Omdat jij heel goed weet dat het niet zal lukken via de parlementaire weg. Hetzelfde als dat een Syrisch Baath partij lid zegt "dan wordt je toch lid van de partij, dan kan je het systeem van binnenuit veranderen", is gewoon een lui en huichelachtig antwoord. Omdat je van tevoren toch al weet dat het geen schiojn van kans maakt.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:39:04 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:33 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Omdat jij heel goed weet dat het niet zal lukken via de parlementaire weg. Hetzelfde als dat een Syrisch Baath partij lid zegt "dan wordt je toch lid van de partij, dan kan je het systeem van binnenuit veranderen", is gewoon een lui en huichelachtig antwoord. Omdat je van tevoren toch al weet dat het geen schiojn van kans maakt.
Het is hier geen Syrie. Je kunt hier gewoon je lobbyclub oprichten en met je kompanen van verschillende politieke kleuren, in alle partijen proberen te boel naar je hand te zetten. Velen gingen je voor.

En de reden dat het niet door het parlement komt dat is ook omdat de meerderheid van de Nederlanders helemaal geen republiek wil. Dus zodra je meer Nederlanders achter dat standpunt krijgt gaan partijen ook schuiven. Zo werkt onze politiek immers.
pi_199224593
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is hier geen Syrie. Je kunt hier gewoon je lobbyclub oprichten en met je kompanen van verschillende politieke kleuren, in alle partijen proberen te boel naar je hand te zetten. Velen gingen je voor.

En de reden dat het niet door het parlement komt dat is ook omdat de meerderheid van de Nederlanders helemaal geen republiek wil. Dus zodra je meer Nederlanders achter dat standpunt krijgt gaan partijen ook schuiven. Zo werkt onze politiek immers.
Was het FvD niet de grootste partij na de Provinciale Staten verkiezingen? Waar ging hun programma ook alweer over? Ohja, blijkbaar is er dus wel veel animo voor. Maar mensen gaan niet stemmen op een partij voor een enkele reden, als de rest van het programma tegen hun interesses in gaan. En dat weet jij donders goed.

Dus dan regelt het parlement er maar dat er een referendum komt over het onderwerp. Enkel omdat jij zegt dat er geen animo voor is, betekent niet dat het een feit is.
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:50:06 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224764
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:41 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Was het FvD niet de grootste partij na de Provinciale Staten verkiezingen? Waar ging hun programma ook alweer over? Ohja, blijkbaar is er dus wel veel animo voor. Maar mensen gaan niet stemmen op een partij voor een enkele reden, als de rest van het programma tegen hun interesses in gaan. En dat weet jij donders goed.
De grootste partij is nog steeds niet de meerderheid. Er zal dus een coalitie gebouwd moeten worden van diverse politieke stromingen die een republiek willen.

quote:
Dus dan regelt het parlement er maar dat er een referendum komt over het onderwerp. Enkel omdat jij zegt dat er geen animo voor is, betekent niet dat het een feit is.
Waarom moet het parlement referenda gaan regelen voor jouw persoonlijke stokpaardjes?

Waarom niet een referendum over de hoogte van de uitkeringen? Of een referendum over legalisering van drus. Of een referendum over meer snelwegen. Of een referendum over de studiefinanciering?

Lekker iedere dag een referendum omdat mensen te lui zijn politiek ergens voor te strijden.
pi_199224917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De grootste partij is nog steeds niet de meerderheid. Er zal dus een coalitie gebouwd moeten worden van diverse politieke stromingen die een republiek willen.
[..]

Waarom moet het parlement referenda gaan regelen voor jouw persoonlijke stokpaardjes?

Waarom niet een referendum over de hoogte van de uitkeringen? Of een referendum over legalisering van drus. Of een referendum over meer snelwegen. Of een referendum over de studiefinanciering?

Lekker iedere dag een referendum omdat mensen te lui zijn politiek ergens voor te strijden.
Exact, net zei je nog dan moet je een politieke partij beginnen. Nu is het opeens, nee de grootste worden is niet genoeg. Je blijft er maar criteria aan toevoegen. Omdat je weet dat je uit je nek lult.

Ben ik van jou dan ook wel gewend, van jou postgedrag in POL.
  vrijdag 30 april 2021 @ 22:00:01 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199224963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:57 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Exact, net zei je nog dan moet je een politieke partij beginnen. Nu is het opeens, nee de grootste worden is niet genoeg. Je blijft er maar criteria aan toevoegen. Omdat je weet dat je uit je nek lult.

Ben ik van jou dan ook wel gewend, van jou postgedrag in POL.
Nee ik zeg da je het via het parlement moet regelen. Door te zorgen dat er een meerderheid aan mensen is over de belangrijke politieke stromingen die een republiek steunt.

Hoe denk je dat het homohuwelijk er ooit kwam?
pi_199226404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee ik zeg da je het via het parlement moet regelen. Door te zorgen dat er een meerderheid aan mensen is over de belangrijke politieke stromingen die een republiek steunt.

Hoe denk je dat het homohuwelijk er ooit kwam?
Het volk gaat erover of er wel of geen republiek moet komen. Geen groepje oligarchen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 23:14:44 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199226490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:10 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Het volk gaat erover of er wel of geen republiek moet komen. Geen groepje oligarchen.
Ja dus dat kan het volk via ons parlementaire systeem gaan regelen.

Maar ze proberen het niet eens.
pi_199228663
Monarchie, zolang het sprookje een okay persoon is, dan Monarchie.


Ik weet nog dat ik in die tijd een game speelde. Ik ga altijd voor international guilds.
Mijn guild was stunned by my vid of this day.

That's a king?
pi_199228668
Je weet niet hoe mensen longen voor fairy tales, never give them up.
pi_199228673
Een republiek gaat dat nooit bereiken en dat past ook niet bij Nederland.
Stay alive, monarch, till the end *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2021 08:04:47 ]
pi_199228676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:10 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Het volk gaat erover of er wel of geen republiek moet komen. Geen groepje oligarchen.
Erg typerend dat je niet op zijn voorbeeld ingaat.
pi_199228680
Ik vind het echt een makkelijke vraag. Weet je wat een republiek kost?
pi_199228681
Kings, Queens *O*
pi_199228691
Ik grijp in zodra ons koningshuis echt enge dingen gaat doen. Dat doen ze niet.
pi_199228699
Maar dat doen ze niet, niet meer dan de gemiddelde politici.
pi_199228702
Ik vertrouw de (sommige) politici) minder dan het koningshuis.
pi_199228725
Het kan gemaakt overkomen.
Ik heb het nooit zo gezien. Ik zou ook huilen. Zeker met die muziek.
Pa of niet.
pi_199228735
Hoe kan je het uberhaupt droog houden op dit soort muziek?
pi_199228763
quote:
Vrouwen voelen. Maar dat vegen ze weg.
pi_199228764
Niet doen.
pi_199232866
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:09 schreef IxCalypso het volgende:
Maar dat doen ze niet, niet meer dan de gemiddelde politici.
Zijn alle monarchisten zo gestoord als jij? Hele topic volspammen?
pi_199236707
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:17 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Zijn alle monarchisten zo gestoord als jij? Hele topic volspammen?
Ach, antimonarchisten maken onzin-polls met een subjectieve vraagstelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2021 20:29:09 ]
pi_199237201
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:29 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, antimonarchisten maken onzin-polls met een subjectieve vraagstelling.
Je bent behoorlijk butthurt he? Persoonlijke aanval na persoonlijke aanval. Het zit jou wel erg diep.
pi_199237943
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:58 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Je bent behoorlijk butthurt he? Persoonlijke aanval na persoonlijke aanval. Het zit jou wel erg diep.
Nee hoor, ik wijs jou alleen op jouw hypocriete aanvallen op tegenstanders van jouw punt. Jij plaatst de ene persoonlijke aanval na de andere op hen, beetje apart om mij daar nu op aan te vallen, niet?

Actie > reactie. Jouw kans op een normale volwassen discussie was al verkeken op het moment dat je zo'n subjectieve poll plaatste, waarmee je eerst uit de hoogte deed toen jouw punt op voorsprong stond, maar nadat jouw punt niet meer de meerderheid had was jouw eigen poll ineens niks meer waard, volgens jouzelf.

Typisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2021 21:46:25 ]
pi_199238953
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:41 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wijs jou alleen op jouw hypocriete aanvallen op tegenstanders van jouw punt. Jij plaatst de ene persoonlijke aanval na de andere op hen, beetje apart om mij daar nu op aan te vallen, niet?

Actie > reactie. Jouw kans op een normale volwassen discussie was al verkeken op het moment dat je zo'n subjectieve poll plaatste, waarmee je eerst uit de hoogte deed toen jouw punt op voorsprong stond, maar nadat jouw punt niet meer de meerderheid had was jouw eigen poll ineens niks meer waard, volgens jouzelf.

Typisch.
Juist, want een poll op Fok! heeft ook echt zoveel maatschappelijke waarde. Vandaar dat media altijd kijken wat de Fok! gemeenschap vind, in plaats van professionele bedrijven in te huren.
pi_199240099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:39 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Juist, want een poll op Fok! heeft ook echt zoveel maatschappelijke waarde. Vandaar dat media altijd kijken wat de Fok! gemeenschap vind, in plaats van professionele bedrijven in te huren.
Gek genoeg vond je de poll wel van maatschappelijke waarde toen jouw standpunt nog de meeste stemmen had.
pi_199240360
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:50 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Gek genoeg vond je de poll wel van maatschappelijke waarde toen jouw standpunt nog de meeste stemmen had.
Ja, ik wilde er al mee naar de NRC, breaking news. Maar kut, toen hadden de monarchisten meer stemmen, verdorie.
pi_199240401
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:14 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Ja, ik wilde er al mee naar de NRC, breaking news. Maar kut, toen hadden de monarchisten meer stemmen, verdorie.
Je eigen poll downplayen omdat de uitslag je niet bevalt :')

Waarom maak je dan een poll, als de uitslag je zogenaamd toch niets doet.
pi_199240473
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:19 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Je eigen poll downplayen omdat de uitslag je niet bevalt :')

Waarom maak je dan een poll, als de uitslag je zogenaamd toch niets doet.
Dus mensen mogen enkel een poll toevoegen, als het uiterst serieus, en een wetenschappelijk doel is?

Wat zou ik ermee moeten doen? Naar de universiteit opsturen voor analyse? Je hebt wel een heel hoge dunk van een internetforum.
pi_199240505
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:27 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Dus mensen mogen enkel een poll toevoegen, als het uiterst serieus, en een wetenschappelijk doel is?

Wat zou ik ermee moeten doen? Naar de universiteit opsturen voor analyse? Je hebt wel een heel hoge dunk van een internetforum.
Zucht.

Je maakt een poll. De eerste tussenstand beviel je, dus daar maakte je een opmerking over. Daarna beviel de einduitslag je niet, en *ineens* heeft die poll geen enkele waarde meer.

Je bent niet consequent, hypocriet, vol van jezelf en je duldt geen enkele tegenspraak van iemand die tegen jouw punt is.

Waarom zou je uberhaupt een topic over dit onderwerp maken op een forum als het enige wat je doet janken en zeiken op tegenstanders van jouw standpunt is?

Sterkte ermee.
pi_199240729
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht.

Je maakt een poll. De eerste tussenstand beviel je, dus daar maakte je een opmerking over. Daarna beviel de einduitslag je niet, en *ineens* heeft die poll geen enkele waarde meer.

Je bent niet consequent, hypocriet, vol van jezelf en je duldt geen enkele tegenspraak van iemand die tegen jouw punt is.

Waarom zou je uberhaupt een topic over dit onderwerp maken op een forum als het enige wat je doet janken en zeiken op tegenstanders van jouw standpunt is?

Sterkte ermee.
Heb ik geclaimd dat ik de uitslag zou gebruiken om te bevestigen dat de meerderheid van de bevolking een Republiek wilt, als de mensen in de poll op de Republikeinse optie hadden gestemd? Leg geen woorden in mijn mond. Het is een fucking Fk! poll. Alsof dat ook maar enige waarde heeft met betrekking tot het onderwerp. Jij komt echt nooit je zolderkamer uit he?
pi_199254793
Gooi maar een slotje op het topic.
pi_199255696
Slotje.
  maandag 3 mei 2021 @ 07:18:07 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199256915
Een slotje omdat je geen gelijk krijgt. Daar beginnen ze hier niet aan. :')
pi_199256998
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 01:08 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Heb ik geclaimd dat ik de uitslag zou gebruiken om te bevestigen dat de meerderheid van de bevolking een Republiek wilt, als de mensen in de poll op de Republikeinse optie hadden gestemd? Leg geen woorden in mijn mond. Het is een fucking Fk! poll. Alsof dat ook maar enige waarde heeft met betrekking tot het onderwerp. Jij komt echt nooit je zolderkamer uit he?
Jouw 1e reactie op de poll (met suggestieve vraagstelling, over woorden in de mond leggen gesproken :') ) in dit topic spreekt boekdelen over hoe jij de uitslag van de poll zou zien, mocht die in jouw voordeel uit zijn gevallen.

En afgaande op jouw huilgedrag in letterlijk al jouw topics ben jij diegene die nog nooit van zijn zolderkamer af gekomen is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2021 07:42:19 ]
pi_199285777
Leve de Koning en de Koningin w/ w/
pi_199302963
Hoi Nelson
Cindy De Vuyst
pi_199324465
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:17 schreef DeVragensteller het volgende:

[..]

Zijn alle monarchisten zo gestoord als jij? Hele topic volspammen?
Gestoord?
Of praatgraag. Dat is nogal iets anders.
Nee, niet iedereen is zo. Nooit is een iedereen zo, in geen enkele poll.
pi_199324472
Monarchie *O*
pi_199324484
Ik ben best oldfashioned in sommige zaken, in andere zaken juist totaal niet. Maar een koningshuis, kom op.
Klinkt toch alleen al véél beter dan de zoveelste Trump ofzo.

Iedereen kan een Trump worden, niet iedereen kan een koning worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')