abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198956546
In het andere topic werd er nog gevraagd hoe het zat of er nou meer "jongeren" op de IC liggen, het antwoord is: ja/nee er liggen sowieso meer mensen, de verhouding is alleen niet heel anders.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198956579
En hiermee zien we dus ook dat het vaccineren nog maar zeer beperkt effect heeft op de IC bezetting, de bovenste oranje band is dus 70+ ik verwacht dat deze als eerste dunner zal worden, echter dat zal waarschijnlijk nog wel een week of 2 duren voordat we daar een echte daling gaan zien aangezien de groep 75-80 nu voor het grootste deel hun eerste vaccin hebben gehad, specifiek voor die groep is nu al een hele lichte daling te zien.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 08:14:23 #103
5428 crew  miss_sly
pi_198956627
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
In het andere topic werd er nog gevraagd hoe het zat of er nou meer "jongeren" op de IC liggen, het antwoord is: ja/nee er liggen sowieso meer mensen, de verhouding is alleen niet heel anders.

[ afbeelding ]
Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198956646
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.
Uiteraard, op dit moment is elke opname er 1 te veel omdat het gewoon behoorlijk vol is. Echter wanneer de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan is het niet zo een groot probleem omdat de kansen om ernstig ziek te worden een stuk kleiner zijn. Sterker nog, indirect is het voor de kwetsbare groep ook weer gunstig omdat de ziekte in het algemeen zich moeilijker zal verspreiden op zo en moment.
pi_198956647
Het is weer eens Catshuisdag! Kan niet wachten man.
pi_198956653
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.
pi_198956667
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
pi_198956673
Wat me overigens verbaast is dat er helemaal geen Commisievergadering / Technische briefing RIVM staat geplaatst. Meestal zijn die ook in de week van de persco's.
pi_198956677
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Het moeten nu echt eens versoepelingen worden.
4,5 maand in lockdown waarbij basale zaken niet mogelijk zijn.

Door allerlei hoepels springen voor niks.
En straks komt de volgende hoepel, de test samenleving er weer bij en wordt het verkocht als versoepeling.
Weer extra gekut.
Als ik op zaterdag naar de dierentuin moet ik op een vrijdag werkdag 30 km verderop eerst met het hele gezin naar de teststraat.
Ergo zaterdag kan je nog niks, behalve een dagdeel besteden aan coronatesten en dan hopen dat je zondag iets mag.

Wat een totale tyfuszooi.
En dit vinden we een goed idee om straks weer lekker tot augustus vol te houden.
Want dat soort ellende en micro management werkt zo lekker goed, zoals eerst 4 uur van te voren een winkelsafspraak te maken en max 2 bezoekers per 50m2 oid.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kickinalfa op 11-04-2021 08:32:21 ]
pi_198956683
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.
pi_198956706
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.
Er is daadwerkelijk geen fuck gedaan met die hele kaart.
pi_198956707
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Jawel, ze hebben o.a. de avondklok er retroactief aan toegevoegd als "extra maatregel" hihi
pi_198956708
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou ja, bij de aankondiging van de laatste versie (ik meen in December), heb ik direct al gezegd dat het een onding is, om 1 stapje naar beneden te kunnen moeten we naar ik meen 69 ziekenhuis opnames per dag, dat is dus het niveau wat we einde van de zomer hadden, en 1 stapje terug betekent feitelijk nog maar heel weinig versoepelingen.
  zondag 11 april 2021 @ 08:42:31 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198956737
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.

Mogge :W
(Un)masking for the greater good.
pi_198956764
quote:
88s.gif Op zondag 11 april 2021 08:42 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.

Mogge :W
Dat zal vanzelf wel sneller gaan, als we meer kunnen vaccineren word het alleen maar makkelijker, alleen waar ik voor vrees is dat we nog tijden met volle IC's liggen, en als die leeg raken moet er nog heel veel achterstallig werk opgepakt worden....

Goedemorgen! c_/
pi_198956778
  zondag 11 april 2021 @ 08:55:54 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198956799
quote:
Die gast zou samen met de legendarische Mohammed al-Sahaf een comedy duo moeten beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198956941
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op vrijwel geen versoepelingen. Of men moet aankondigen dat mochten de besmettingen en opnames verder afnemen er iets kan per begin Mei bijvoorbeeld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198956993
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op vrijwel geen versoepelingen. Of men moet aankondigen dat mochten de besmettingen en opnames verder afnemen er iets kan per begin Mei bijvoorbeeld.
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198957005
quote:
15s.gif Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.
  zondag 11 april 2021 @ 09:35:54 #121
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198957038
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hadden toch allang gevaccineerd moeten zijn
Gaat nu in rap tempo gebeuren want zodra ze de vaccins binnen hebben prikken ze die in 1 weekje weg. :Y)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198957041
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.
Dat staat los van elkaar wat mij betreft. Ook als het “open” mag zullen ze wellicht vasthouden aan vooraf testen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 11 april 2021 @ 09:36:43 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198957045
quote:
15s.gif Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?
Je ergert je kapot aan Jut en Jul, het is slecht voor je bloeddruk en je wordt toch uitermate teleurgesteld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198957077
De ziekenhuislobby heeft weer goed gewerkt zie ik

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2021 09:41:06 ]
pi_198957089
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 09:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?
Je ergert je kapot aan Jut en Jul, het is slecht voor je bloeddruk en je wordt toch uitermate teleurgesteld.
Dit. Vreselijk om te kijken, wekken echt woede op die twee 😤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')