Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.quote:Op zondag 11 april 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
In het andere topic werd er nog gevraagd hoe het zat of er nou meer "jongeren" op de IC liggen, het antwoord is: ja/nee er liggen sowieso meer mensen, de verhouding is alleen niet heel anders.
[ afbeelding ]
Uiteraard, op dit moment is elke opname er 1 te veel omdat het gewoon behoorlijk vol is. Echter wanneer de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan is het niet zo een groot probleem omdat de kansen om ernstig ziek te worden een stuk kleiner zijn. Sterker nog, indirect is het voor de kwetsbare groep ook weer gunstig omdat de ziekte in het algemeen zich moeilijker zal verspreiden op zo en moment.quote:Op zondag 11 april 2021 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.
Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.quote:Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Het is weer eens Catshuisdag! Kan niet wachten man.
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.quote:Op zondag 11 april 2021 08:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.
Het moeten nu echt eens versoepelingen worden.quote:Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Het is weer eens Catshuisdag! Kan niet wachten man.
Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.quote:Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.quote:Op zondag 11 april 2021 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.
Jawel, ze hebben o.a. de avondklok er retroactief aan toegevoegd als "extra maatregel" hihiquote:Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.
Er is daadwerkelijk geen fuck gedaan met die hele kaart.
Nou ja, bij de aankondiging van de laatste versie (ik meen in December), heb ik direct al gezegd dat het een onding is, om 1 stapje naar beneden te kunnen moeten we naar ik meen 69 ziekenhuis opnames per dag, dat is dus het niveau wat we einde van de zomer hadden, en 1 stapje terug betekent feitelijk nog maar heel weinig versoepelingen.quote:Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.
Er is daadwerkelijk geen fuck gedaan met die hele kaart.
Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.quote:Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
Dat zal vanzelf wel sneller gaan, als we meer kunnen vaccineren word het alleen maar makkelijker, alleen waar ik voor vrees is dat we nog tijden met volle IC's liggen, en als die leeg raken moet er nog heel veel achterstallig werk opgepakt worden....quote:Op zondag 11 april 2021 08:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.
Mogge
Die gast zou samen met de legendarische Mohammed al-Sahaf een comedy duo moeten beginnen.quote:Op zondag 11 april 2021 08:51 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)eten-heten~ae17db29/
![]()
![]()
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.quote:Op zondag 11 april 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op vrijwel geen versoepelingen. Of men moet aankondigen dat mochten de besmettingen en opnames verder afnemen er iets kan per begin Mei bijvoorbeeld.
En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.quote:Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
Gaat nu in rap tempo gebeuren want zodra ze de vaccins binnen hebben prikken ze die in 1 weekje weg.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hadden toch allang gevaccineerd moeten zijn
Dat staat los van elkaar wat mij betreft. Ook als het “open” mag zullen ze wellicht vasthouden aan vooraf testen.quote:Op zondag 11 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.
Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?quote:Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
Dit. Vreselijk om te kijken, wekken echt woede op die twee 😤quote:Op zondag 11 april 2021 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?
Je ergert je kapot aan Jut en Jul, het is slecht voor je bloeddruk en je wordt toch uitermate teleurgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |