Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.quote:Op zondag 11 april 2021 07:47 schreef raptorix het volgende:
In het andere topic werd er nog gevraagd hoe het zat of er nou meer "jongeren" op de IC liggen, het antwoord is: ja/nee er liggen sowieso meer mensen, de verhouding is alleen niet heel anders.
[ afbeelding ]
Uiteraard, op dit moment is elke opname er 1 te veel omdat het gewoon behoorlijk vol is. Echter wanneer de ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn dan is het niet zo een groot probleem omdat de kansen om ernstig ziek te worden een stuk kleiner zijn. Sterker nog, indirect is het voor de kwetsbare groep ook weer gunstig omdat de ziekte in het algemeen zich moeilijker zal verspreiden op zo en moment.quote:Op zondag 11 april 2021 08:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarmee zie je dan in ieder geval wel dat hetgeen door sommigen weggelachen wordt, namelijk dat de wet van de grote getallen wel opgaat. Meer absolute aantallen besmettingen levert dus ook meer mensen in het ziekenhuis op. Dus onbeperkt rond laten gaan, zou een nog grotere druk op de ziekenhuizen opleveren.
Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.quote:Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Het is weer eens Catshuisdag! Kan niet wachten man.
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.quote:Op zondag 11 april 2021 08:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk verlening van huidige maatregelen met 3 weken, wellicht buitensporten in teamverband voor alle leeftijden er af.
Het moeten nu echt eens versoepelingen worden.quote:Op zondag 11 april 2021 08:18 schreef Cynicio het volgende:
Het is weer eens Catshuisdag! Kan niet wachten man.
Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.quote:Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.quote:Op zondag 11 april 2021 08:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die routekaart is een gedrocht, die is ooit bedacht in een tijd dat er nog geen uitzicht op een vaccin was, het idee was toen dat je aan de hand van besmettingen en ziekenhuiscijfers naar een hoger of lager niveau kon schalen, zodat je op die manier geen overstroming van de zorg zou krijgen. Dit zou samengaan met een uitvoerig test beleid waarbij dan weer meer zou kunnen. Echter die Pipos zitten nog steeds in die modus, al dan niet om hun vriendjes van de test industrie te spekken.
Jawel, ze hebben o.a. de avondklok er retroactief aan toegevoegd als "extra maatregel" hihiquote:Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.
Er is daadwerkelijk geen fuck gedaan met die hele kaart.
Nou ja, bij de aankondiging van de laatste versie (ik meen in December), heb ik direct al gezegd dat het een onding is, om 1 stapje naar beneden te kunnen moeten we naar ik meen 69 ziekenhuis opnames per dag, dat is dus het niveau wat we einde van de zomer hadden, en 1 stapje terug betekent feitelijk nog maar heel weinig versoepelingen.quote:Op zondag 11 april 2021 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En je kon wat perspectief bieden voor de buhne.
Er is daadwerkelijk geen fuck gedaan met die hele kaart.
Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.quote:Op zondag 11 april 2021 08:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de nieuwe routekaart weer totaal los van de realiteit gaat staan. Terrassen open bij 60% vaccinatiegraad ofzo.
Dat zal vanzelf wel sneller gaan, als we meer kunnen vaccineren word het alleen maar makkelijker, alleen waar ik voor vrees is dat we nog tijden met volle IC's liggen, en als die leeg raken moet er nog heel veel achterstallig werk opgepakt worden....quote:Op zondag 11 april 2021 08:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel even. Zeker als het vaccineren stagneert.
Mogge
Die gast zou samen met de legendarische Mohammed al-Sahaf een comedy duo moeten beginnen.quote:Op zondag 11 april 2021 08:51 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)eten-heten~ae17db29/
![]()
![]()
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.quote:Op zondag 11 april 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat we ons moeten voorbereiden op vrijwel geen versoepelingen. Of men moet aankondigen dat mochten de besmettingen en opnames verder afnemen er iets kan per begin Mei bijvoorbeeld.
En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.quote:Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
Gaat nu in rap tempo gebeuren want zodra ze de vaccins binnen hebben prikken ze die in 1 weekje weg.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hadden toch allang gevaccineerd moeten zijn
Dat staat los van elkaar wat mij betreft. Ook als het “open” mag zullen ze wellicht vasthouden aan vooraf testen.quote:Op zondag 11 april 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat er meer test evenementen zijn, immers de kassa moet wel rinkelen voor de teststraat vrienden.
Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?quote:Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik gok ook op geen of nauwelijks versoepelingen, ja we willen heel graag, maar de cijfers en volgens het OMT echt onverstandig om nu te versoepelen blablabla.
Dit. Vreselijk om te kijken, wekken echt woede op die twee 😤quote:Op zondag 11 april 2021 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt nog de persco kijken?
Je ergert je kapot aan Jut en Jul, het is slecht voor je bloeddruk en je wordt toch uitermate teleurgesteld.
Ik vind dit soort opmerkingen echt onterecht. Als de situatie echt een stuk rustiger / te behappen zou zijn, zou men dat echt niet van de daken schreeuwen.quote:Op zondag 11 april 2021 09:40 schreef Heph844 het volgende:
De ziekenhuislobby heeft weer goed gewerkt zie ik
Ze maken gewoon handig gebruik van hun positie om voor te dringen bij vaccins. Deden ze aan het begin van de vaccinatiecampagne ook al.quote:Op zondag 11 april 2021 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen echt onterecht. Als de situatie echt een stuk rustiger / te behappen zou zijn, zou men dat echt niet van de daken schreeuwen.
Gaat niks veranderen hoorquote:Op zondag 11 april 2021 09:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Catshuisdag.
Om uiterlijk 17:00 weten we dus alles voor dinsdag.
Want jij vind het onterecht dat het ziekenhuispersoneel, de handjes aan onze IC bedden, onvoldoende beschermd zijn om in de frontlinie te moeten werken? Sorry, ik vind dat echt beschamend.quote:Op zondag 11 april 2021 09:49 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze maken gewoon handig gebruik van hun positie om voor te dringen bij vaccins. Deden ze aan het begin van de vaccinatiecampagne ook al.
>> WKNquote:Op zondag 11 april 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt het eigenlijk een keertje echt voorjaar, wat een troosteloze bende nog steeds qua temperaturen, afgezien van die paar goede dagen laatst.
Er zullen wel weer wat broodkruimeltjes toegeworpen worden. Een persoon extra toegestaan, zoiets.quote:Op zondag 11 april 2021 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgende week word het mooier.quote:Op zondag 11 april 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt het eigenlijk een keertje echt voorjaar, wat een troosteloze bende nog steeds qua temperaturen, afgezien van die paar goede dagen laatst.
Ik vond er voor het IC personeel nog wat voor te zeggen, maar daar gaat het hier toch niet om?quote:Op zondag 11 april 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want jij vind het onterecht dat het ziekenhuispersoneel, de handjes aan onze IC bedden, onvoldoende beschermd zijn om in de frontlinie te moeten werken? Sorry, ik vind dat echt beschamend.
Mooi opzetje, er zal wel kritiek komen, en dat de overheid dan zegt: Ahhhhhhhhhh dan betalen wij het wel.quote:
Wordt er überhaupt nog op gehandhaafd, die aantallen? Ik zie hier gewoon Jan en Alleman weer in groepjes over straat gaan en dat zijn echt niet alleen maar jongeren.quote:Op zondag 11 april 2021 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er zullen wel weer wat broodkruimeltjes toegeworpen worden. Een persoon extra toegestaan, zoiets.
Die het dan weer doorschuiven naar hun klanten, ongetwijfeld. Echt hoor pleur op met die testsamenleving, dat was hoogstens een half jaar terug een soort van nuttig geweest. Nu? Maak eens vaart met dat vaccineren en dan hoeft dit nieuwe toneelstukje niet opgevoerd te worden.quote:
Dat mag gewoon, juridisch gezien is iets alleen een samenkomst als dat zo georganiseerd is.quote:Op zondag 11 april 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt er überhaupt nog op gehandhaafd, die aantallen? Ik zie hier gewoon Jan en Alleman weer in groepjes over straat gaan en dat zijn echt niet alleen maar jongeren.
Haha wat onverwacht weer. In juni naar de dierentuin voor 75pp met testlijnen en tenten met mannen in witte pakken er in voor de deur.quote:
Deels wel. Door het enorme uitvallen van personeel (fysiek of mentaal) tot wel 10-20% in sommige ziekenhuizen, wordt ongevaccineerd personeel nu naar de covid afdelingen doorgeschoven. Dat moet niet kunnen, dus is hun oproep gewoon zeer terecht wat mij betreft.quote:Op zondag 11 april 2021 09:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vond er voor het IC personeel nog wat voor te zeggen, maar daar gaat het hier toch niet om?
Let wel: die vaccins gaan niet naar andere mensen. Dat leidt tot besmettingen en overlijden van die mensen. Dát vind ik pas beschamend
Die indruk heb ik ook. Idem avondklok en winkelen op afspraak eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt er überhaupt nog op gehandhaafd, die aantallen? Ik zie hier gewoon Jan en Alleman weer in groepjes over straat gaan en dat zijn echt niet alleen maar jongeren.
Er was toch een max. aantal van 2 op straat of is dat ook al veranderd?quote:Op zondag 11 april 2021 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat mag gewoon, juridisch gezien is iets alleen een samenkomst als dat zo georganiseerd is.
Al langer, het gaat om het grote plaatje, dat 10 procent er zich niet aan houd maakt niet zoveel uit, het geeft ze alleen een middel om mensen wel te bekeuren als ze het te bont maken.quote:Op zondag 11 april 2021 09:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook. Idem avondklok en winkelen op afspraak eigenlijk.
Het heeft er geloof ik mee te maken dat juridisch iets pas een samenkomst is als er iets afgesproken is, jij kan er weinig aan doen als je over straat loopt en dat er andere mensen bij gaan lopen.quote:Op zondag 11 april 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er was toch een max. aantal van 2 op straat of is dat ook al veranderd?
Ik houd het echt allemaal niet meer bij, zal me verder ook worst wezen.
Oh men... Wat een figuur.quote:Op zondag 11 april 2021 08:51 schreef raptorix het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)eten-heten~ae17db29/
![]()
![]()
Lijkt me logisch. Die moeten dat doorrekenen aan de klant en dat wordt onbetaalbaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |