abonnement Unibet Coolblue
pi_198958578
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 11:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Een persoon is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen daden.
Geweld of intimidatie is altijd kwalijk of het nu van links of van rechts komt.

Maar een organisatie of een platform is ook verantwoordelijk voor hetgeen er op het platform plaatsvindt. Bovendien wordt er stemming gemaakt en een sfeer van verheerlijking van geweld, een sfeer van haat, waardoor er uiteindelijk echte slachtoffers kunnen gaan vallen.

VoL deed gewoon echt te weinig om deze josti's buiten te houden en de vraag is ook of ze uberhaupt ooit de intentie hadden om deze josti's van het platform weg te houden. De stickeractie is strafbaar en terecht reden voor monitoring door justitie en veiligheidsdiensten. Je doel behalen middels intimidatie is iets dat de maffia doet. Dit hoort niet thuis in de politiek.

Indien Kafka zich hier ook schuldig aan heeft gemaakt is dit net zo verwerpelijk.

Veel van dit soort extreem-rechtse lui heeft ook wapens in huis, het zijn geen ongevaarlijke mensen. Dit in combinatie met het plaatsen van woonadressen van diverse politici is gewoon echt een paar bruggen te ver.

Dus je mag van mij een niet-linkse opinie hebben, maar ga niet over tot bedreiging en houd je aan de strafwet. Jij doet dat misschien ook, maar bij VoL en meer van dat soort clubjes geldt dit niet.
Naar mijn mening vind ik dat VOL (net als Fvd eigenlijk) niet heeft kunnen omgaan met het eigen succes, en gefaald heeft om de toestroom van extreem rechts tegen te gaan. Hoewel m.i. VOL zelf niets strafbaars heeft gedaan valt ze dat wel te verwijten. Verder vind ik de analogie met Fvd ook treffend gezien de laatste tweet (Bellingcat) waarin het account ook meer richting de complotwappies leek te gaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198958586
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:03 schreef Montagui het volgende:
Kijk de links georienteerden eens steigeren:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Emoties hè, sommige links-en progressief georiënteerden zijn nu eenmaal zeer snel getriggered ;). Zij prefereren namelijk een soort van 'safe space' waar alle neuzen dezelfde kant op staan. Afwijkende visies worden als kwetsend en zelfs bedreigend ervaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2021 12:09:07 ]
pi_198958606
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Naar mijn mening vind ik dat VOL (net als Fvd eigenlijk) niet heeft kunnen omgaan met het eigen succes, en gefaald heeft om de toestroom van extreem rechts tegen te gaan. Hoewel m.i. VOL zelf niets strafbaars heeft gedaan valt ze dat wel te verwijten. Verder vind ik de analogie met Fvd ook treffend gezien de laatste tweet (Bellingcat) waarin het account ook meer richting de complotwappies leek te gaan.
En zie je ook dat dit een repeterend patroon is? In de praktijk trekken al die clubjes en partijen die zich zogenaamd rechts van de VVD positioneren dit soort radicale idioten aan. Is dat nog toeval of gewoon integraal onderdeel van die stroming?
pi_198958608
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Emoties hè, sommige links-en progressief georiënteerden zijn nu eenmaal zeer snel getriggered ;). Zij prefereren namelijk een soort van 'safe space' waar alle neuzen dezelfde kant op staan. Afwijkende visies worden als kwetsend en zelfs bedreigend ervaren.
Diezelfde vlieger gaat op voor sommige rechts en conservatieve/regressieve types. Zie bijvoorbeeld de subreddit r/conservative waar 95% van de posts flaired users only zijn. Dulden geen tegengeluid.
pi_198958680
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 11:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.

Tien jaar geleden was dit forum ook veel grappiger en luchtiger, inderdaad veel links georienteerde mensen zijn ineens verdwenen, geen idee waarom.

Het is nu in de meeste discussies ook louter een extreem-rechtse cirkeljerk geworden, ik vraag me af of dit juist niet de reden is dat FOK! niet goed loopt en daardoor ook de inkomsten voor dit forum sterk teruglopen. Commercieel gezien ook een zeer onverstandige keuze geweest destijds.
Nog afgezien van de ethische, morele en maatschappelijke bezwaren.
Grappig.

Ik ervaar het net andersom.

Zal wel aan je orientatie liggen. Ben best rechts georienteerd, maar ik kan me totaal niet vinden in een aantal rechtse standpunten daar waar ik linkse standpunten omarm.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198958701
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Diezelfde vlieger gaat op voor sommige rechts en conservatieve/regressieve types. Zie bijvoorbeeld de subreddit r/conservative waar 95% van de posts flaired users only zijn. Dulden geen tegengeluid.
Leuke projectie, maar "safe spaces" zijn natuurlijk geen uitvinding van rechts ;).
pi_198958731
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 11:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel een vermakelijk patroon. Allemaal figuren die zich als heel gematigd beschrijven maar wel iedere gelegenheid aangrijpen om op de bres te springen voor radicaalrechtse idioten en standpunten _O-
Ik spring in de bres voor de Vvmu en gelijke behandeling.

Zolang links of rechts radicalen daarmee de wet niet overtreden zijn hun meningen en uitingen toegestaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198958754
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Leuke projectie, maar "safe spaces" zijn natuurlijk geen uitvinding van rechts ;).
Ze maken er anders gretig gebruik van.
pi_198958786
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En zie je ook dat dit een repeterend patroon is? In de praktijk trekken al die clubjes en partijen die zich zogenaamd rechts van de VVD positioneren dit soort radicale idioten aan. Is dat nog toeval of gewoon integraal onderdeel van die stroming?
Ook extremisten willen hun stem gebruiken, dus stemmen ze op Fvd, PVV ter rechterzijde, of op GL, Denk, Bij1, PvdD of SP ter linkerzijde. Zelf kunnen ze geen partij oprichten omdat hun standpunten tegen de wet zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198958809
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik spring in de bres voor de Vvmu en gelijke behandeling.

Zolang links of rechts radicalen daarmee de wet niet overtreden zijn hun meningen en uitingen toegestaan.
Dat doe je wel keer op keer bijzonder selectief overigens. En het beleid van een privaat bedrijf heeft natuurlijk weinig met vrijheid van meningsuiting te maken...
pi_198958840
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook extremisten willen hun stem gebruiken, dus stemmen ze op Fvd, PVV ter rechterzijde, of op GL, Denk, Bij1, PvdD of SP ter linkerzijde. Zelf kunnen ze geen partij oprichten omdat hun standpunten tegen de wet zijn.
Toch hoor je vanuit die linkse partijen zelden geluiden die ook maar een beetje vergelijkbaar zijn met het antisemitisme of keiharde racisme vanuit een FvD. Ofwel, is het wel zo vergelijkbaar allemaal?
pi_198958960
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat doe je wel keer op keer bijzonder selectief overigens.
Klopt. Denk dat zowel rechts als links georienteerden het in die zin volledig eens zijn dat (het verdedigen van) extreem rechtse uitingen not done is. Dus dat gebeurd dan ook niet of nauwelijks.

quote:
En het beleid van een privaat bedrijf heeft natuurlijk weinig met vrijheid van meningsuiting te maken...
Eens. Twitter mag zelf bepalen wat ze zelf willen. Vind het alleen jammer dat ze de schijn van onafhankelijkheid tegen hebben doordat ze voornamelijk rechtse accounts bannen. Maar het is hun goed recht. Ik zie liever een faire botsing van meningen dan dat van bovenaf bepaald wordt welke mening wel en welke mening niet toegelaten wordt (zolang die mening niet strijdig is met de wet).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198959009
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Toch hoor je vanuit die linkse partijen zelden geluiden die ook maar een beetje vergelijkbaar zijn met het antisemitisme of keiharde racisme vanuit een FvD. Ofwel, is het wel zo vergelijkbaar allemaal?
Ik vind de term 'wit' voor een blank persoon keihard racistisch. Ik vind 'identiteitspolitiek' keihard discriminatoir (en ook racistisch).

Yup, volledig vergelijkbaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 12:43:31 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198959125
ik heb dit hele feestje gemist volgens mij

mis je niks aan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_198959574
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Net als die rechtse landgenoten die al doelwit zijn geweest?
Wie dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 april 2021 @ 13:22:17 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198959663
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:03 schreef Montagui het volgende:
Kijk de links georienteerden eens steigeren:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat doen jullie eigenlijk nog op deze extreem rechtse site? Ga naar Twitter, ga naar je eigen links georienteerde media bubbel.

Of vind je het misschien best wel fijn dat je blijkbaar op Fok WEL een andere mening mag hebben, je niet gecanceld wordt en je over die verschillende meningen WEL kan discussieren?

Persoonlijk vind ik het een zorgwekkende ontwikkeling dat door dit soort censuur van media giganten er nu linkse (Twitter) en rechtse (Telegram) bubbels worden gecreeerd waarin andere meningen weggeghoond of verbannen worden.
Omdat we ons niet laten wegjagen door een groep alt-righ users die hier zijn hangplek heeft gevonden om haatdiarree te posten.
pi_198959671
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie dan?
De heer Fortuyn, Wilders. Genoeg rechtse lieden die beveiligd moeten worden omdat ze constant uit 1 hoek bedreigd worden.
pi_198959717
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Toch hoor je vanuit die linkse partijen zelden geluiden die ook maar een beetje vergelijkbaar zijn met het antisemitisme of keiharde racisme vanuit een FvD. Ofwel, is het wel zo vergelijkbaar allemaal?
Hahahaha.

De SP heeft zijn jongerenafdeling niet bepaald onder controle zelfde met de PvdA. GroenLinks trekt allerlei foute figuren aan die een pimmetje willen doen. Pvv en fvd zijn eigenlijk veel slechter dan die partijen daarom BBB.
  zondag 11 april 2021 @ 13:25:06 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198959727
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef Hippiee het volgende:

[..]

De heer Fortuyn, Wilders. Genoeg rechtse lieden die beveiligd moeten worden omdat ze constant uit 1 hoek bedreigd worden.
Heeft Fortuyn nog steeds beveiliging? Het moet niet gekker worden
pi_198959765
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Heeft Fortuyn nog steeds beveiliging? Het moet niet gekker worden
_O-

Nee maar als hij degelijke beveiliging had gehad was dit misschien niet gebeurd en leefde hij nog.

We accepteren met z'n allen al 18 jaar lang dat G.Wilders zware beveiliging krijgt.
  zondag 11 april 2021 @ 13:27:53 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198959787
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Emoties hè, sommige links-en progressief georiënteerden zijn nu eenmaal zeer snel getriggered ;). Zij prefereren namelijk een soort van 'safe space' waar alle neuzen dezelfde kant op staan. Afwijkende visies worden als kwetsend en zelfs bedreigend ervaren.
Dat is te merken als de grote leiders van die alt-right users een beetje kritiek krijgen.

Dan is het "dEmOnISeriNG, dE KoGeL kWam vAn lInKs, jE mAg nIeT rEchTs zIjN, sLiNKsE hAaTpRoPaGaNdA, jA, mAaR BlM!!!!!" en nog meer huillie krijs van het niveau lompschool

En dan moet de machtige staat ineens alles wat niet bevalt wegpoetsen om de tere zieltjes te beschermen
pi_198959819
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef Hippiee het volgende:

[..]

De heer Fortuyn, Wilders. Genoeg rechtse lieden die beveiligd moeten worden omdat ze constant uit 1 hoek bedreigd worden.
Ik verwijs graag naar mijn eerdere bijdrage in dit topic:

quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zo'n account daadwerkelijke extremisten op de korrel neemt, valt nog te begrijpen. Gewelddadige idioten die onder het mom van antifascisme de boel kort en klein slaan, mag je best aan de schandpaal nagelen.

Maar Vizier op Links neemt alles en iedereen die ook maar enigszins links is en z'n kop boven het maaiveld uitsteekt op de korrel. Van nietszeggende raadsleden van GL tot columnisten die in de ogen van VoL te links zijn.

Dat gaat ver.
Het probleem is dat VoL zich ook richt op nietszeggende linkse figuren die niets op hun kerfstok hebben, behalve het hebben van linkse standpunten.

Die worden getarget door VoL, met foto's en een bio op haar website.

Gebeurt dat ook met nietszeggende rechtse figuren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198959869
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik verwijs graag naar mijn eerdere bijdrage in dit topic:
[..]

Het probleem is dat VoL zich ook richt op nietszeggende linkse figuren die niets op hun kerfstok hebben, behalve het hebben van linkse standpunten.

Die worden getarget door VoL, met foto's en een bio op haar website.

Gebeurt dat ook met nietszeggende rechtse figuren?
Gaat nergens over. Maar dit gebeurt zeker ook met pvv-figuren die wat lager op de kieslijst staan.

Het boeit mij persoonlijk ook niet zo veel en deze figuren moet je gewoon een social media verbod geven.
  Beste debater 2022 zondag 11 april 2021 @ 13:40:30 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198960022
quote:
10s.gif Op zondag 11 april 2021 12:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Emoties hè, sommige links-en progressief georiënteerden zijn nu eenmaal zeer snel getriggered ;). Zij prefereren namelijk een soort van 'safe space' waar alle neuzen dezelfde kant op staan. Afwijkende visies worden als kwetsend en zelfs bedreigend ervaren.
Daar weet John Galt alles van, zo'n 'safe space'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198960066
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie dan?
Serieus?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')