https://www.stichting-nice.nl/quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel. 60-65 en 70+. Zo simpel is het gewoon.
Helaas heb je het bij IC over minder significante getallen waardoor die onzekerheid veel groter is, bij ziekenhuis zie je inderdaad een licht stabiliserende trend, echter voor IC's zou ik dat niet zo stellig willen zeggen, daar zijn veel meer factoren van belang die complexer liggen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn de weken daarvoor meer mensen besmet geraakt. Dus meer mensen op de kliniek. Dus meer mensen die doorstromen naar de IC. Aantal besmettingen stijgt niet veel meer dus zal het aantal opnames ook niet verder stijgen.
En de grootste groepen die in het ziekenhuis (en dus ook IC) belanden zijn we nu aan het vaccineren.
30k maakt het verschil niet. Daar moeten we ook weer niet zo heel moeilijk over doen. Maar het is wel weer tekenend.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:11 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Als ze de kwetsbaren eens zouden vaccineren hebben ze het in het ziekenhuis ook niet zo druk meer.
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig
Het gaat mij ook niet om te aantallen, het gaat mij om het beleid.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
30k maakt het verschil niet. Daar moeten we ook weer niet zo heel moeilijk over doen. Maar het is wel weer tekenend.
Nee hoor, 60-65 wordt al een tijd lang gedaan met AZ en dat blijft doorgaan. 70+ is ook een grote groep en 70-75 gaat men nu ook mee beginnen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/
Na 75 een scherpe daling. Het is de groep 50-75 die de druk op de IC legt. Daar begint het vaccineren pas net.
30k vaccins is 30k mensen in dit geval he. Dat zou zo maar een paar honderd ziekenhuisopnames kunnen schelen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
30k maakt het verschil niet. Daar moeten we ook weer niet zo heel moeilijk over doen. Maar het is wel weer tekenend.
Kijk maar naar mijn grafiek, daar zie je nog helemaal geen vaccinatie effect, bij de ziekenhuizen zie je dat wel, reken je niet rijk qua vaccinaties, op dit moment worden pas de 72 jarigen gevaccineerd, daarnaast moet je nog rekening mee houden dat je ongeveer 1/2 weken achter loopt voordat zo een vaccin ook effectief is.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel. 60-65 en 70+. Zo simpel is het gewoon.
Helemaal eens, maar dat is dan ook de reden dat ik je paniek niet deel.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk maar naar mijn grafiek, daar zie je nog helemaal geen vaccinatie effect, bij de ziekenhuizen zie je dat wel, reken je niet rijk qua vaccinaties, op dit moment worden pas de 72 jarigen gevaccineerd, daarnaast moet je nog rekening mee houden dat je ongeveer 1/2 weken achter loopt voordat zo een vaccin ook effectief is.
dat een huisarts zijn grens moet bepalen, tot hier en niet verder.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat wil je nu precies zeggen? Heb je het hele filmpje bekeken?
Paniek is een groot woord, maar ik had eigenlijk verwacht dat uitstroom groter was, toen ik vanmorgen de grafiek ging maken schrok ik daar een beetje van omdat ik dacht dat het wat sneller zou gaan:quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan ook de reden dat ik je paniek niet deel.
In die ziekenhuizen denken ze daar anders over. En dan het filmpje van Nieuwsuur bekijkend: in sommige regio’s weigert >50% nu vaccinatie met AZ door alle ophef. Dat is echt zorgelijk.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar dat is dan ook de reden dat ik je paniek niet deel.
Naar wie? Gezondheidsraad of patiënt?quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat een huisarts zijn grens moet bepalen, tot hier en niet verder.
Ik verwacht met Janssen hetzelfde gezeik, 2021 kun je afschrijvenquote:Op zaterdag 10 april 2021 22:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die ziekenhuizen denken ze daad anders over. En dan het filmpje van Nieuwsuur bekijkend: in sommige regio’s weigert >50% nu vaccinatie met AZ door alle ophef. Dat is echt zorgelijk.
De gezamenlijke huisartsen hier ter stede zijn vandaag begonnen met die 60-65 groep. Dus een tijd lang valt ook wel mee. Misschien in een deel van het land.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, 60-65 wordt al een tijd lang gedaan met AZ en dat blijft doorgaan. 70+ is ook een grote groep en 70-75 gaat men nu ook mee beginnen.
IC loopt gewoon altijd het meest achter omdat mensen doorstromen van de kliniek.
Ze kregen het niet eens vol en alleen maar 'pretpark-gekkies' vinden het de moeite waard om te testen. Laten we hopen dat de rest van die evenementen ook faalt.quote:Volgens Wessel zie je veel bekende gezichten. "Het voelt als een familiereünie met pretpark-gekkies, die zes maanden thuis moesten zitten en allemaal uit hun holen gekropen zijn. En ja, ik ben er ook eentje."
[..]
René Peul van Avonturenpark Hellendoorn denkt dat de tegenvallende bezoekersaantallen ook komen door de coronatest vooraf. "Je moet een negatief testresultaat kunnen laten zien en je moet getest worden helemaal in Enschede, dat schrikt af."
We doen er 50k per dag. Maakt echt het verschil niet.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
30k vaccins is 30k mensen in dit geval he. Dat zou zo maar een paar honderd ziekenhuisopnames kunnen schelen.
Laat je niet zo bang maken. De R ligt onder de 1, het mooie weer komt eraan, komt prima in orde johquote:Op zaterdag 10 april 2021 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk maar naar mijn grafiek, daar zie je nog helemaal geen vaccinatie effect, bij de ziekenhuizen zie je dat wel, reken je niet rijk qua vaccinaties, op dit moment worden pas de 72 jarigen gevaccineerd, daarnaast moet je nog rekening mee houden dat je ongeveer 1/2 weken achter loopt voordat zo een vaccin ook effectief is.
Ze kregen het niet eens vol en alleen maar 'pretpark-gekkies' vinden het de moeite waard om te testen. Laten we hopen dat de rest van die evenementen ook faalt.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
In beter nieuws dan maar: https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weer
Er mochten tweeduizend bezoekers Avonturenpark Hellendoorn in vandaag, maar er kwamen maar vijftienhonderd liefhebbers.
[..]
Ik zou 1500 op 2000 niet per se als falen aan willen merken maar soit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Er mochten tweeduizend bezoekers Avonturenpark Hellendoorn in vandaag, maar er kwamen maar vijftienhonderd liefhebbers.
[..]
Ze kregen het niet eens vol en alleen maar 'pretpark-gekkies' vinden het de moeite waard om te testen. Laten we hopen dat de rest van die evenementen ook faalt.
Fantastische weer van vandaag zal ook niet hebben geholpen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze kregen het niet eens vol en alleen maar 'pretpark-gekkies' vinden het de moeite waard om te testen. Laten we hopen dat de rest van die evenementen ook faalt.
Ziekenhuizen roepen constant van alles.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die ziekenhuizen denken ze daar anders over. En dan het filmpje van Nieuwsuur bekijkend: in sommige regio’s weigert >50% nu vaccinatie met AZ door alle ophef. Dat is echt zorgelijk.
Gaan Jaap en Kuipers gelijk krijgen met hun voorspelling dan?quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah testen, daar zou de prioriteit niet moeten liggen nu.........
Het probleem is dat we vorige week weer een jump hebben gemaakt qua instroom op de IC, als we dat 3/4 weken op rij aanhouden dan gaan we een probleem krijgen, weliswaar zou je uitstroom ook harder moeten gaan, alleen "verdien" je dat later pas terug, ik denk dat we net over het randje zullen gan.
Ik mag hopen dat je me nu wel kent als een realist en geen paniekzaaier, ik geef alleen maar aan dat we de komende 3 weken echt vaart moeten makenquote:Op zaterdag 10 april 2021 22:21 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Laat je niet zo bang maken. De R ligt onder de 1, het mooie weer komt eraan, komt prima in orde joh
Als een paar honderd extra ziekenhuisopnames voor jou niet het verschil maken houdt het op.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We doen er 50k per dag. Maakt echt het verschil niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |