Update januari 2021quote:De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.
Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.
'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."
Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."
Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Ieder zo zijn voorkeur, ik fiets liever naar mijn werk. Auto of trein brengt toch weer extra kosten/danwel tijd met zich mee en uiteindelijk word ik persoonlijk ook helemaal niet blij van dat passieve stilzitten in een auto/trein. Plus dat het qua kosten ook doorloopt in de papieren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Ik heb je misquote. Maar je komt nu ook met een nieuwbouwproject op een A locatie op een A plek. Daar zit een A prijs aan, dat is toch niet zo raar?
[..]
Ik werk ook in de stad, eveneens elke dag lekker op kantoor zitten. Maar op een half uur tot 45 treinminuten buiten diezelfde stad kun je echt prima wonen voor een stuk redelijkere prijs. Als ik overigens op je link het de woning van 855k pak, dan is die ook gelijk 190m2. Dit is ook niet echt een regulier formaat woning. Een eensgezinswoning van 212 m2 op zo een locatie is ook begrijpelijk duur. (lees: 1 miljoen). Dat zijn geen gebruikelijke formaten woningen.
Idd voorkeuren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Ieder zo zijn voorkeur, ik fiets liever naar mijn werk. Auto of trein brengt toch weer extra kosten/danwel tijd met zich mee en uiteindelijk word ik persoonlijk ook helemaal niet blij van dat passieve stilzitten in een auto/trein. Plus dat het qua kosten ook doorloopt in de papieren.
Ja Utrecht is duur. Dat heb ik nooit ontkent? Ik geef juist aan dat de prijs niet zo heel raar is, maar dat het niet gebruikelijke prijzen zijn voor heel Nederland. Op het moment van posten was 030 nog niet ter sprake he ;-)quote:En aangezien @:andromache een tweekapper in Utrecht heeft gekocht, denk ik dat mijn gok van 700k er helemaal niet zover naast zat. En uiteraard weet ik dat het project dat ik stuurde op een duurdere locatie staat, maar het zal je verbazen wat je in Utrecht op andere locaties, zoals in Leidsche Rijn, voor een tussenwoning of een tweekapper betaald in nieuwbouw. Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe woning, dus weet wel een beetje wat er te koop staat in Utrecht
Ja? Heb je dat serieus al een tijd geprobeerd of is dat een onderbuikverhaaltje?quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef potjecreme het volgende:
Zolang de dienstregeling loopt is treinen niet erg. Ik vind dat er te veel een storing zijn om treinen een serieuze optie te laten zijn.
Oh, daar was toch zo'n rel over vanwege die zogenaamde "betaalbare woningen" die dan ook minstens 500K gaan kosten voor een beperkt aantal m²quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:35 schreef Stepperoller het volgende:
Nee, volgens mij is dat de Merwedekanaalzone.
Nieuwegein is tegenwoordig ook duur hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Los daarvan zijn ook de plekken net rondom Utrecht hartstikke duur (m.u.v. natuurlijk van Nieuwegein, maar daar moet je ook niet willen wonen)
Ja gedaan ivm nieuwe woning en daarna verbouwing. Apeldoorn-Amsterdam. Ieder bepaalt hoeveel storingen oke zijn. Ik vond het teveel om ooit treinen serieus te overwegen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Heb je dat serieus al een tijd geprobeerd of is dat een onderbuikverhaaltje?
Mijn man reist al sinds 2013 van Amersfoort naar Den Haag en er is idd wel eens storing maar niet zo dat het niet te doen is.
Moet ik wel zeggen dat hij het afgelopen jaar vrijwel niet meer reist, maar we wonen nu ook net 2 stationnetjes voorbij Amersfoort, dus daar moet hij eerst naartoe om over te stappen en dat gaat ook gewoon goed als hij wel een keer naar het werk gaat.
Overigens barst het in Amersfoort bijvoorbeeld van mensen die in Den Haag of Amsterdam werken en met de trein gaan.
Heb je recente reiservaringen of is het meer een onderbuikgevoel? Want zo veel verstoringen zijn er niet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef potjecreme het volgende:
Zolang de dienstregeling loopt is treinen niet erg. Ik vind dat er te veel een storing zijn om treinen een serieuze optie te laten zijn.
Ik heb niets gezegd over de hoeveelheid. Ik zeg dat IK het teveel vind. Dat jij het niet veel vind is ook goed. Ik vind het teveel om te overwegen. Veel storingen waren 's avonds na 21 uur. Ik werk in de zorg. Treinen jullie ook zo laat? Het is vervelend als je na een zorgdienst een uur moet wachten op de volgende trein. Ervaring was vorig jaar. Oktober 2019 tot maart 2020. Bij de basisdienst ben ik op en neer met de auto gegaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heb je recente reiservaringen of is het meer een onderbuikgevoel? Want zo veel verstoringen zijn er niet.
Ik reis ook met laatste treinen, ook met eerste treinen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over de hoeveelheid. Ik zeg dat IK het teveel vind. Dat jij het niet veel vind is ook goed. Ik vind het teveel om te overwegen. Veel storingen waren 's avonds na 21 uur. Ik werk in de zorg. Treinen jullie ook zo laat? Het is vervelend als je na een zorgdienst een uur moet wachten op de volgende trein. Ervaring was vorig jaar. Oktober 2019 tot maart 2020. Bij de basisdienst ben ik op en neer met de auto gegaan.
Dit ja: treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef potjecreme het volgende:
En files bestaan niet. Maar gelet op je ondertitel lees ik enig sarcasme in je post? ;-)quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Dit ja: treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.
Mijn man niet met laatste treinen, maar zeker wel met eerste treinen, eigenlijk altijd.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik reis ook met laatste treinen, ook met eerste treinen.
Met de coronadienstregeling was het wel even vervelend ja. Sprinters zijn niet super comfortabel over mijn afstanden
Het project dat ik had gepost met de herenhuizen van rond de miljoen is de Merwedekanaalzone. Daar gaan ze inderdaad uit van weinig parkeerplaatsen. Er is best wat voor te zeggen, autobezit daalt steeds meer en een groot gedeelte van dit project wordt pas in 2025-2030 opgeleverd. Mensen die in de stad wonen zullen minder snel een auto nodig hebben. Daarnaast zijn parkeergarages duur en parkeerplaatsen nemen onnodig ruimte in.quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, je wil toch helemaal niet in dat nieuwbouw project in Utrecht zitten?
Dan geef ik net zo lief hetzelfde bedrag uit in Witte Vrouwen, als ik überhaupt in Utrecht zou willen wonen (NOT).
Dat project is toch dat waar je helemaal niet met je auto bij je huis kunt komen enzo?
Waar men sowieso zo weinig parkeerplekken heeft bedacht dat het gros van de bewoners helemaal geen auto kan hebben?
1. Hypotheek met 2 contracten. Met 2 salarissen kan je best +400k lenen met huidige rente.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe komt men aan al dat geld dan überhaupt?
Waarom zou je niet in Utrecht willen wonen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, je wil toch helemaal niet in dat nieuwbouw project in Utrecht zitten?
Dan geef ik net zo lief hetzelfde bedrag uit in Witte Vrouwen, als ik überhaupt in Utrecht zou willen wonen (NOT).
Ik heb meerdere reden om niet meer in een stad te willen wonen, maar zoals ik al zei: Als ik dan toch in Utrecht moest wonen dan 10 keer liever in Witte Vrouwen dan in dat project.quote:Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waarom zou je niet in Utrecht willen wonen?
Gezellige stad en lekker centraal. Tenzij je überhaupt niet in een stad wilt wonen natuurlijk.
En je kan je prima veilig voelen met elke dag een politiehelicopter boven je woningquote:Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waarom zou je niet in Utrecht willen wonen?
Gezellige stad en lekker centraal. Tenzij je überhaupt niet in een stad wilt wonen natuurlijk.
In centrum utrecht heb je ook zeker geen auto nodig. Een gebrek aan parkeerplaats zou voor mij geen probleem zijn als ik daar zou willen wonen. Immers wandelafstand vanaf een stationquote:Op vrijdag 9 april 2021 19:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Het project dat ik had gepost met de herenhuizen van rond de miljoen is de Merwedekanaalzone. Daar gaan ze inderdaad uit van weinig parkeerplaatsen. Er is best wat voor te zeggen, autobezit daalt steeds meer en een groot gedeelte van dit project wordt pas in 2025-2030 opgeleverd. Mensen die in de stad wonen zullen minder snel een auto nodig hebben. Daarnaast zijn parkeergarages duur en parkeerplaatsen nemen onnodig ruimte in.
De toekomst moet uitwijzen hoe snel de woningverkoop gaat, maar aangezien er nog zoveel te koop staat in de eerste fase beloofd het niet veel goeds en zal er iets aan de prijs gedaan moeten worden
Ik ben zeer goed in het ontwijken van de bussen. Maar ik reis ook niet op de reisplanner, ik kijk even wat de eerste trein is die gaat en stap vervolgens op random treinen die mij dichterbij mijn doel brengen. Hierdoor weet ik (buiten de corona periode zoals nu) zelfs meestal ruim eerder op bestemming te komen dan de NS mogelijk acht.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn man niet met laatste treinen, maar zeker wel met eerste treinen, eigenlijk altijd.
Met werkzaamheden is er vaak een prima omweg, als je geen zin hebt om in een bus te gaan zitten, want eerlijk gezegd zou ik liever over Amsterdam naar Den Haag reizen dan van Woerden tot Gouda in een bus te gaan zitten
Niet dat straaljagers die amper hoger dan de nok van je huis lijken te vliegen wel een veilig gevoel geven trouwens, maar wel andersquote:Op vrijdag 9 april 2021 21:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En je kan je prima veilig voelen met elke dag een politiehelicopter boven je woning
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |