abonnement Unibet Coolblue
pi_198962009
En toch nog een heel klein positieve noot voor de dag:
quote:
4.10 - Recordaantal afspraken voor vaccinatie

Zaterdag is een recordaantal van 400.000 afspraken voor een coronavaccinatie gemaakt, meldt GGD GHOR Nederland.

Volgens de koepelorganisatie hebben zaterdag 135.000 mensen online een afspraak gemaakt voor hun eerste vaccinatie. Daarnaast maakten ruim 65.000 mensen een eerste vaccinatieafspraak via het callcenter. Aangezien tijdens het maken van een prikafspraak direct ook een afspraak voor een tweede prik wordt gemaakt, zijn zaterdag daarom 400.000 prikafspraken gemaakt. "Een nieuw dagrecord", aldus GGD GHOR Nederland.

Sinds zaterdag is de volgende groep mensen aan de beurt voor een coronavaccinatie. Mensen die in 1949, 1950 en 1951 zijn geboren, kunnen sinds zaterdag alvast een prikafspraak inplannen. Het gaat om ruim 500.000 mensen, die het vaccin van Pfizer/BioNTech krijgen. Daarvoor kunnen ze terecht bij een van de meer dan tachtig vaccinatielocaties van de GGD'en.

De GGD roept mensen in de leeftijdsgroep tot en met 1951 die nog geen vaccinatieafspraak hebben op alsnog online een afspraak te maken. „De komende weken komt steeds meer vaccin beschikbaar en wordt het vaccinatietempo verhoogd. Om ervoor te zorgen dat het maken van de honderdduizenden afspraken per week snel en soepel verloopt, is het maken van online afspraken onontbeerlijk.” Telefoonlijnen hebben soms lange wachttijden, aldus de koepelorganisatie.

Mensen, geboren van 1949 tot en met 1951, ontvangen vanaf deze week ook per post een uitnodiging.
https://www.telegraaf.nl/(...)aken-voor-vaccinatie

Ondanks dat AZ gestopt is (en mogelijk aankomende week een nieuwe doelgroep krijgt, laten we dat hopen) is het wel heel fijn om te zien dat er zoveel prikken met Pfizert/Moderna ingeboekt worden. Ook zal maandag Janssen beschikbaar komen, wat hopelijk zorgt voor een versnelling op korte termijn.
pi_198962055
Vaccinaties +46.927.

Hoewel dat licht lager is dan de afgelopen dagen, is het goed om te zien dat weekenddagen maar een beperkt effect hebben op de vaccinaties.

En in deze cijfers zit dus niet AZ die wel geprikt wordt door o.a. huisartsen aan de groep 60-64.
pi_198962063
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Tot net had ik de hoop dat er toch wel een en ander door zou gaan. Maar ik denk dat als ik zo naar de cijfers kijk dat er maar heel weinig mogelijk zal zijn.

Het zou mij zelfs verbazen als een reeks fieldlab testen niet per direct wordt afgeblazen.
Hou nog maar een paar weken rekening met hoge dagelijkse cijfers........
  zondag 11 april 2021 @ 15:31:13 #104
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198962107
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
De hoogste zondag in weet ik hoe lang :{

Nu snappen we allemaal dat een groot deel gerelateerd zal zijn aan Pasen, nu een dag of 6 geleden. Maar dan nog is het gewoon veel en veel te veel. Bah bah bah.

De instroom in het ziekenhuis en straks de vaccinatiecijfers zijn eigenlijk de enige cijfers om een heel heel heel klein beetje blij te worden.

Kom op Hugo, zorg dat die verdomde AZ zo snel mogelijk de armen weer in gaat!
Ben mezelf al moed aan het inpraten om straks de weekcijfers te presenteren en het positieve eruit te vissen ....
pi_198962202
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 15:28 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hou nog maar een paar weken rekening met hoge dagelijkse cijfers........
Dat is afwachten, dat werd ook geroepen na andere feestdagen en al met al viel het toen ook goed mee.

Ik vind het spannend en durf er niets over te zeggen, mogelijk hebben we nu een piek maar voor hetzelfde geld blijven we lange tijd zo hoog hangen.
pi_198962232
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:31 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ben mezelf al moed aan het inpraten om straks de weekcijfers te presenteren en het positieve eruit te vissen ....
Soms is er gewoon niet zoveel, dat hebben we eerder gezien. Dat is jammer, maar kan je niets aan doen.

Wel belangrijk is om in het achterhoofd te houden dat na morgen de temperaturen gaan stijgen, er meer zon komt en er elke dag vele vaccinaties de armen ingaan. Mogelijk komt er woensdag een strategie op tafel die vaccinatie met AZ weer op grotere schaal mogelijk maakt en morgen wordt er ook gestart met Janssen.
pi_198962247
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is afwachten, dat werd ook geroepen na andere feestdagen en al met al viel het toen ook goed mee.

Ik vind het spannend en durf er niets over te zeggen, mogelijk hebben we nu een piek maar voor hetzelfde geld blijven we lange tijd zo hoog hangen.
Tis vooral wispelturig.....we roepen al weken: er is een daling en we hebben de finishlijn in zicht! En nu hebben we weer cijfers waarvoor we afgelopen december extra maatregelen voor gingen inzetten......Denk echt er miljoenen prikken gezet moeten worden komende weken om weer enigszins een daling te gaan zien
  zondag 11 april 2021 @ 15:41:40 #108
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198962253
Ook het percentage positieve tests stijgt helaas nog steeds. Gisteren was dat nog 9,1, nu 9,3. Hopelijk stijgt het niet veel verder. Ik kan dat trouwens heel moeilijk rijmen met de dalende R. snapt iemand dat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198962289
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 15:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Tis vooral wispelturig.....we roepen al weken: er is een daling en we hebben de finishlijn in zicht! En nu hebben we weer cijfers waarvoor we afgelopen december extra maatregelen voor gingen inzetten......Denk echt er miljoenen prikken gezet moeten worden komende weken om weer enigszins een daling te gaan zien
Dat ben ik met je eens, maar je moet ook met mij eens zijn dat die miljoenen vaccinaties zeer realistisch zijn. We krijgen sinds 1 april zo'n 500.000 vaccinaties van Pfizer binnen en het duurt ongeveer 7 dagen voor ze vrijgegeven worden (na controle). Die tijd is nu aangebroken, het aantal vaccinaties wat uitgereden wordt is fors aan het stijgen. Dat zie je ook heel duidelijk terug in de afspraken, waar vrijdag een week terug geboortejaren 1947 en 1948 mochten gaan bellen voor afspraken mogen sinds deze vrijdag geboortejaren 1949, 1950 en 1951 al bellen. Hoe jonger de mensen, hoe meer mensen het zijn.

We zullen niet binnen nu en 10 dagen op een miljoen prikken per week zitten, maar het gaat echt niet zo lang meer duren voor we dat punt bereiken. Als we in staat zijn om de komend week 500k prikken te doen en de weken erna er elke keer 100k bij per week dan komen we een heel end.

Maar, je hebt zeker een punt, op dit moment zijn de cijfers echt niet om over naar huis te schrijven.
pi_198962325
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar je moet ook met mij eens zijn dat die miljoenen vaccinaties zeer realistisch zijn. We krijgen sinds 1 april zo'n 500.000 vaccinaties van Pfizer binnen en het duurt ongeveer 7 dagen voor ze vrijgegeven worden (na controle). Die tijd is nu aangebroken, het aantal vaccinaties wat uitgereden wordt is fors aan het stijgen. Dat zie je ook heel duidelijk terug in de afspraken, waar vrijdag een week terug geboortejaren 1947 en 1948 mochten gaan bellen voor afspraken mogen sinds deze vrijdag geboortejaren 1949, 1950 en 1951 al bellen. Hoe jonger de mensen, hoe meer mensen het zijn.

We zullen niet binnen nu en 10 dagen op een miljoen prikken per week zitten, maar het gaat echt niet zo lang meer duren voor we dat punt bereiken. Als we in staat zijn om de komend week 500k prikken te doen en de weken erna er elke keer 100k bij per week dan komen we een heel end.

Maar, je hebt zeker een punt, op dit moment zijn de cijfers echt niet om over naar huis te schrijven.
Ik hoop oprecht dat de prikken zullen gaan toenemen dus we zullen maar positieve vibes naar Hugo en de ggd gaan sturen :)
pi_198962352
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
Ook het percentage positieve tests stijgt helaas nog steeds. Gisteren was dat nog 9,1, nu 9,3. Hopelijk stijgt het niet veel verder. Ik kan dat trouwens heel moeilijk rijmen met de dalende R. snapt iemand dat?
De R is een voorspelling en loopt ver achter.

Aantal positieve testen is eenvoudig en snel te berekenen aan de hand van de afgenomen testen en aantal positieven.

Die stijging wel logisch, in tegenstelling tot enkele weken geleden neemt het aantal testen wat af. Dat is niet eens zo slecht, blijkbaar hebben mensen minder aanleiding om te gaan testen. Ik hoop dat het niet ver over de 10% zal komen. Er zal toch ergens een keer stabilisatie moeten plaatsvinden.
pi_198962408
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 15:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat de prikken zullen gaan toenemen dus we zullen maar positieve vibes naar Hugo en de ggd gaan sturen :)
Dat komt echt wel goed. Het ongeduld in de samenleving is gigantisch, logisch. Maar het heeft gewoon tijd nodig. Het is een monsterklus met vele afhankelijkheden, van beschikbaar vaccins tot ineens onbruikbare vaccins tot GGD's die aan het opschalen zijn tot priklokaties die in ontwikkeling zijn.

Het is behoorlijk vergelijkbaar met de testen van vorig jaar. Dat was ook rampzalig geregeld en de samenleving schreeuwde moord en brand. Ondertussen kan je eigenlijk altijd binnen 24 uur terecht en heb je binnen 48 uur uitslag. Maximale tijden zijn dat, veelal zijn ze veel sneller. Vorig jaar moest je al 100 uur wachten op alleen de test.

Echt, ff doorbijten. Beroerd en niet leuk. Maar er is geen andere optie ;)
  zondag 11 april 2021 @ 15:59:32 #113
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198962503
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De R is een voorspelling en loopt ver achter.
Oké, bedankt.
quote:
Aantal positieve testen is eenvoudig en snel te berekenen aan de hand van de afgenomen testen en aantal positieven.
Klopt.
quote:
Die stijging wel logisch, in tegenstelling tot enkele weken geleden neemt het aantal testen wat af. Dat is niet eens zo slecht, blijkbaar hebben mensen minder aanleiding om te gaan testen. Ik hoop dat het niet ver over de 10% zal komen. Er zal toch ergens een keer stabilisatie moeten plaatsvinden.
Zeg dat. Hopelijk bereiken we de piek over vier dagen. Dan is het half april. Zou zo fijn zijn als we zeker weten dat de piek is geweest en dat de cijfers alleen nog maar gunstiger worden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198962551
Ach het zijn weer ruim 8200 noodzakelijke tweede vaccinaties die we besparen zullen we maar zeggen :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198962555
Groepsimmuniteit weer een stap dichterbij *O*
Tap tap tap
pi_198962633
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:04 schreef TheVulture het volgende:
Ach het zijn weer ruim 8200 noodzakelijke tweede vaccinaties die we besparen zullen we maar zeggen :7
Haha, deze vind ik lekker :P Dank je wel!
pi_198962637
Ik neem aan dat door de zelftest minder mensen te testen gaan. Immers met een negatieve zelftest ga je niet alsnog naar een testlocatie.

Het echt positieve vind ik dat het inenten bij de werkende mens is aangekomen kwa leeftijd. Dat zijn vaak wel mensen die een hoop anderen zien en spreken.
pi_198962705
Mijn grafieken van vandaag:

De gegevens zijn nu compleet tot en met 4 april. In de week van 29 maart tot en met 4 april is er een behoorlijke daling in het aantal besmettingen geweest van ~7200 naar ~5700. In plaats van de maandagpiek is er nu sprake van een dinsdagpiek op 6 april, dus de dag na paasmaandag. Duidelijk een effect van het paasweekeinde. Ik verwacht dat dat ook ervoor zorgt dat het aantal besmettingen voor maandag 5 april uiteindelijk een stuk lager ligt dan die van 29 maart.


In de nieuwste twee dagcurves zijn de hoogten van de pieken niet veel anders dan die van de twee dagen daarvoor. Wel is de 'buik' wat hoger. In de dagcurve van vandaag (paars) is een piek op 7 april te zien. Volgens mij is dit een effect van de paasdagen.


Het aandeel per leeftijdsgroep aan de besmettingen lijkt sinds midden maart t/m 3 april redelijk stabiel te zijn. Dat komt mede door de schaal van de grafiek. Het aandeel van de groep 80+ is afgenomen van ongeveer 2.0% midden maart naar ongeveer 1.3% op 3 april.
pi_198962729
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 15:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ten eerste mod ik niet in COR. Ten tweede, ik kan wel melden dat mijn ma de uitnodiging voor het prikje inmiddels heeft gehad, dus dat is positief.
Oh ik dacht dat jij hier de MOD was, my bad. Fijn dat je ma de vaccinatie-brief geeft gehad! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198962767
Mijn ouders van 74 en 75 hebben de uitnodigingen ook ontvangen. Mijn moeder heeft haar eerste prik vorige week gekregen, mijn vader is eind deze week aan de beurt. Ook veel mensen in hun omgeving (mijn ooms en tantes, vrienden van mijn ouders) hebben een afspraak staan of zijn net geprikt.
pi_198962793
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:22 schreef simonblue het volgende:
Mijn ouders van 74 en 75 hebben de uitnodigingen ook ontvangen. Mijn moeder heeft haar eerste prik vorige week gekregen, mijn vader is eind deze week aan de beurt. Ook veel mensen in hun omgeving (mijn ooms en tantes, vrienden van mijn ouders) hebben een afspraak staan of zijn net geprikt.
Fijn, die groep gaat hard nu. Prettig idee :)
pi_198962799
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:10 schreef qajariaq het volgende:
Ik neem aan dat door de zelftest minder mensen te testen gaan. Immers met een negatieve zelftest ga je niet alsnog naar een testlocatie.

Het echt positieve vind ik dat het inenten bij de werkende mens is aangekomen kwa leeftijd. Dat zijn vaak wel mensen die een hoop anderen zien en spreken.
Klopt, langzaam komen we nu aan bij de 59 en jonger. Ik verwacht dat we eind volgende week de 60+ groep goeddeels wel gehad hebben namelijk. En dan wordt het snel leuker :)
pi_198962808
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, langzaam komen we nu aan bij de 59 en jonger. Ik verwacht dat we eind volgende week de 60+ groep goeddeels wel gehad hebben namelijk. En dan wordt het snel leuker :)
Nou, denk dat het nog wel even duurt :@ Als geboortejaar tot 1951 nu net afspraken heeft gemaakt voor volgende week.
Tap tap tap
pi_198962874
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, denk dat het nog wel even duurt :@ Als geboortejaar tot 1951 nu net afspraken heeft gemaakt voor volgende week.
Je vergeet dat 60-64 ook goed opschiet :) Die zijn door de huisartsen met AZ geprikt, en op de stop van een week na enige tijd geleden is dat nooit gestopt.

De GGD zal nu prikken tot geboortejaar 1955 en daarna verdergaan bij 1962.
  zondag 11 april 2021 @ 17:02:14 #125
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198963256
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van zondag 11 april 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met altijd een realistische kijk daarop.

* De dagcijfers qua besmettingen waren al weken niet echt goed meer in te schatten, maar de daling op de zondag en de maandag waren nog wel een zekerheidje. Tot vandaag, want we kregen een aantal van ruim 8200 besmettingen te zien. Is het te verklaren? Ik heb werkelijk geen idee meer _O-

Qua weekcijfers betreft de besmettingen die ik morgen plaats zien we eigenlijk min of meer dezelfde cijfers als vorige week. Stagnatie dus. Al moet het dagcijfer van morgen wel rond de 5200 uitkomen, anders zien we weer een hele kleine stijging.

In de voorlopige weekcijfers van het RIVM met betrekking tot de besmettingen zie je weer een hele kleine stijging.

* Ik begin ook steeds meer om mij heen te merken dat alles kraakt aan alle kanten, de rek is eruit, men is Corona meer dan zat en de eerste ''laat de zorg eens ophouden met zeuren, en werken'' heb ik ook alweer gehoord. En eigenlijk zit ik in een fase dat ik het eventjes niet meer weet. Ik hou hoop dat we flink kunnen versoepelen eind mei, want dat gebeurde ook tijdens de eerste golf. Maar mede door deze ''bijna'' dagelijkse praatjes, weet ik toch wel weer wat positief eruit te filteren.

Maar goed, daar gaan we. De weekcijfers:

Weekcijfers Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%


Het aantal patiënten op de IC afdelingen steeg deze week met een kleine 8%, en komt uit op een aantal van 788 patiënten. De stijging zet ook deze week weer fors door, alleen is de groei wel kleiner geworden. Vorige week een stijging van 12%, deze week een kleine 8%

Historische weekcijfers Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers Patiënten met een Covid-19 infectie op verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 8,9%


Exact hetzelfde beeld als de weekcijfers van patiënten op de IC afdelingen. Hier zien we nu een stijging van bijna 9%, wat uitkomt op 1.729 patiënten. Vorige week hadden we even hoop, want we zagen een stagnatie. Maar die wordt deze week weer hard van tafel geveegd.

Historische weekcijfers Patiënten met een Covid-19 infectie op verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers Instroom patiënten op de IC afdelingen
Stijging: 4,3%


Ook deze week weer een stijging qua instroom van patiënten op de IC afdelingen, maar in dit verhaal is er toch een hoopgevende ''maar''. Vorige week zagen we een stijging van 19%, deze week zien we een stijging van een kleine 4,3%. Daarmee is het aantal nog steeds erg hoog, maar lijkt de rek uit de groei te zijn. Hopelijk zit dit door in de aankomende week.

Historische heekcijfers Instroom patiënten op de IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers Instroom patiënten op de verpleegafdelingen
Stijging: 1,8%


Het weekcijfer dat het meest interessant is deze week, want we zien nog een een kleine stijging qua instroom op de verpleegafdelingen van 1,8% (30 patiënten meer). Ik hoop zo dat dit echt de piek was qua instroom op de verpleegafdelingen, en dat de dalende lijn volgende week eindelijk wordt gevonden.

Historische weekcijfers Instroom patiënten op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers uitstroom Covid patienten op de IC afdelingen
Stijging: 11,9%


De uitstroom op de IC afdelingen laat gelukkig geen afwijkingen zien, en blijft ook goed op niveau. Dit zorgt ervoor dat de IC afdelingen niet vastlopen, en ook erg goed om te zien dat steeds meer mensen de IC afdeling dus in goede gezondheid verlaten.

Historische weekcijfers uitstroom Covid patienten op de IC afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers uitstroom Covid patienten op de Verpleegafdeligen
Daling: 5,5%


Een lagere uitstroom op de verpleegafdelingen dan een week geleden. Reden tot paniek? Zeker niet, want het is nog steeds een van de hoogste uitstromen in de afgelopen maanden. Ook de uitstroom op de verpleegafdelingen blijft gelukkig op niveau.

Historische weekcijfers uitstroom Covid patienten op de Verpleegafdeligen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers Sterftegevallen
Daling: 4,3%


Een weekcijfer die mij elke week toch een positief gevoel geeft, want de sterftecijfers blijven ook deze week weer dalen. Met slechts 154 overlijdensgevallen deze week, mogen we concluderen dat de daling nog steeds niet stagneert. Ik ben erg benieuwd met de volle IC afdelingen of we toch een stijging aankomende week gaan meemaken betreft de steftegevallen.

Historische weekcijfers Sterftegevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen, helaas vrees ik dat er aankomende dinsdag geen versoepelingen aankomen. Een teleurstelling voor velen van ons, en dan met name voor de horeca die al sinds oktober 2020 dicht is. Hugo de Jonge, had afgelopen woensdag je mond gehouden. Want wederom worden er versoepelingen aangekondigd, en een paar dagen later weer ingetrokken. Volgens het RIVM moet de piek van de derde golf deze week plaats vinden, dus hoop dit volgende week ook te kunnen melden in mijn nieuwe presentatie weekcijfers. Ik hoop dan echt te kunnen melden, dat er dalingen zichtbaar zijn. _O_

Vanwege mijn drukte op mijn werk, kan ik niet veel reageren op al jullie berichten. Ik lees ze wel hoor, en ben enorm blij voor degene wiens ouder(s) is gevaccineerd. Lijkt me een voor ieder een soort van opluchting. Mijn eigen moeder is van 1959, die moet nog eventjes wachten. Positief om mee af te sluiten, morgen is het maandag en dan kijk ik altijd naar de situatie in het buitenland. Erg benieuwd hoe het met de landen om ons heen gaat, en om wederom een heerlijk Israëlisch gevoel te krijgen _O-

Mensen, allen een fijne avond toegewenst en tot morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')