Dat is dat fonds dat beter bekend is als het Wopke-Wiebes-fonds?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:14 schreef Hanca het volgende:
Hier om 14:15
https://nos.nl/livestream(...)cten-groeifonds.html
Jaquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:16 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is dat fonds dat beter bekend is als het Wopke-Wiebes-fonds?
Amsterdam hè?quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:17 schreef VoMy het volgende:
3 niljard zodat je sneller van de Keizersgracht in Schiphol bent is een verspilling van geld. Dat heeft niets met groei te maken.
Het is juist de bedoeling dat heel veel mensen dat doen, dan moet je zorgen dat het een goede concurrent van de auto is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:45 schreef paulgo het volgende:
...maar dat een derde van het groeibudget naar infrastructuur gaat ( verlenging van de NoordZuidlijn) is waanzin in deze coronatijd. Pure geldverspilling van ons belastinggeld. Schandalig. Wie reist er nu nog met het openbaarvervoer??
Bron: https://www.rijksoverheid(...)-robuust-en-duurzaamquote:De Nationale Markt- en Capaciteitsanalyse (NMCA) uit 2017 laat zien dat op langere termijn (2040) knelpunten op de weg, het spoor en de vaarwegen zich vooral in en tussen stedelijke gebieden zullen voordoen en op de corridors naar het buitenland. De NMCA voorspelt tot 2040 een toename van 17% tot 44% van het aantal afgelegde kilometers per auto en 27% tot 45% van het aantal afgelegde kilometers per trein.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 22:47 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Het is lijkt meer op een ontwikkelingsfonds voor de randstad
Je hebt nooit meer die aantallen reizigers van voor corona door het vele thuiswerken. Het is een schandalige geldverspilling om nog in het openbaarvervoer of snelwegen te investeren. Achterlijk gewoon en het feit dat alle projecten buiten de randstad afgewezen zijn zegt al genoeg: geen hoge snelheidstrein naar het Noorden of Zuiden van het land maar alleen de Amsterdamse Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schipholquote:Op zaterdag 10 april 2021 08:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Nederland nog erger vast komt te staan dan nu voor corona het geval was, zijn ze te laat. Juist investeren in infrastructuur is perfect voor dit fonds en essentieel ook om te zorgen dat ons land aantrekkelijk blijft om te gebruiken als doorvoerhaven of om je te vestigen als bedrijf.
(En zoals je in dat laatste rapport kunt zien zijn we van 13 miljard treinkilometers in 2005 naar 19 miljard treinkilometers in 2017 gestegen, wie reist er nog met het OV heeft dus als antwoord: steeds meer mensen)
Een beetje een zwaktebod om dat bij managers neer te leggen, er zijn best zulke managers maar het zijn toch echt ook de werknemers die liever op kantoor zitten dan thuis als we de berichten mogen geloven (en de ervaringen)quote:Op zaterdag 10 april 2021 10:57 schreef ijs. het volgende:
Dat er meer thuisgewerkt gaat worden moet ik nog zien. Uiteindelijk kunnen veel managers het controlefreakje in zich niet uitzetten, dus het zal wel weer langzaam fulltime op kantoor worden.
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een beetje een zwaktebod om dat bij managers neer te leggen, er zijn best zulke managers maar het zijn toch echt ook de werknemers die liever op kantoor zitten dan thuis als we de berichten mogen geloven (en de ervaringen)
Dit gaat dan ook voor een heel deel over slimmer vervoer: de randstadrail en de metro naar Schiphol. Dat is een slimmere vorm van vervoer.quote:Op zaterdag 10 april 2021 12:44 schreef paulgo het volgende:
Ons land heeft al het meest geconcentreerde snelwegen en spoorweg net ter wereld. Meer snelwegen en spoorwegen helpen volgens de wetenschappelijke onderzoeken niet tegen de files. Wel slimmere vormen van vervoer en thuiswerken. Dat laatste kan wel één werkdag per week voor de meeste werknemers. Als je ziet hoe knullig hier het pakketvervoer geregeld is± voor elk pakketje komen ze aan jouw deur. Dat aanpakken lost meer files op dan weer allemaal nieuwe snelwegen en spoorbanen bouwen.
Echt geld geven aan de maakindustrie valt buiten de opdracht die de Tweede Kamer de commissie heeft gegeven, die heeft het beperkt tot kennisontwikkeling, infrastructuur en onderzoek, ontwikkeling en innovatie. AiNed en QuantumDeltaNL zouden natuurlijk wel voor maakindustrie kunnen zorgen.quote:Op zondag 11 april 2021 07:07 schreef paulgo het volgende:
Ik mis vooral de totale afwezigheid van steun voor innovatieve projecten in de maakindustrie. De maakindustrie is van wezenlijk belang voor onze economie en schept veel werkgelegenheid. Als ze de intensieve landbouw willen verminderen zou je juist de maakindustrie en vooral de hightech moeten stimuleren. Als voorbeeld noem ik het bedrijf ASMI in Veldhoven dat chipfabricage machines produceert. Daar moeten veel meer soortgelijke bedrijven ontstaan in ons land. Die bieden geweldige groeimogelijkheden. Aanrotzooien met nog meer infrastructuur is pure geldverspilling
je bent ook sneller in Hoofddorp:quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:17 schreef VoMy het volgende:
3 niljard zodat je sneller van de Keizersgracht in Schiphol bent is een verspilling van geld. Dat heeft niets met groei te maken.
https://wijnemenjemee.nl/(...)ternationaal-belang/quote:Marja Ruigrok: 'Het doortrekken van de Noord/Zuidlijn zal een ontzettende boost geven aan Hoofddorp. We kunnen een intercitystation bouwen en een hele goede verstedelijking vormgeven met bijvoorbeeld kleine woningen voor starters en ouderen.'
Ze zijn nu bezig over een nieuw dorp (voor Zuid-Hollandse begrippen) in de Zuidplaspolder, het laagste gebied van Nederland overigens, die zou ook een station kunnen krijgen aan de lijn Den Haag-Gouda en vice versa.quote:Op zaterdag 10 april 2021 11:32 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht ook meer thuiswerken. Maar dat gaat denk ik hooguit de groei afremmen, niet voor krimp zorgen. Als je van 2005 tot 2017 van 13 miljard naar 19 miljard kilometer gaat is dat een enorme groei. De kans dat dat wordt omgezet in een krimp lijkt me erg klein.
Dit gaat trouwens om nog maar 4 miljard van de 20 miljard die ze gaan verdelen. Er gaat nu 2,5 miljard naar infra, maar dat hoeft natuurlijk niet de verhouding te blijven.
De randstadrail rondom Den Haag vind ik trouwens wel een mooi project. Als je zo Zoetermeer, Den Haag, Rotterdam kunt koppelen en het liefst ook nog voor een goede verbinding kunt zorgen met Gouda, Woerden en Utrecht, dan ontlast je echt een hoop snelwegen en je maakt wonen in Zoetermeer, Gouda en Woerden ook een stuk aantrekkelijker.
Daar zit nu ook al een sprinterstation waardoor je binnen 20 minuten ofzo in Amsterdam bent. Echt belachelijk dat ze dan zoveel geld voor een metro uit gaan geven, wat natuurlijk veel duurder uit gaat vallen dan het bedrag wat er nu voor staat.quote:Op zondag 11 april 2021 13:08 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
je bent ook sneller in Hoofddorp:
[..]
https://wijnemenjemee.nl/(...)ternationaal-belang/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |