abonnement Unibet Coolblue
pi_198915441
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198915476
O amandelmelk met muesli, chia-/lijnzaad, zonnebloem-/pompoenpitten. Yakult, bietensap
L crackers met kip en sandwichspread
T ik denk the usual, noten, gojibessen, extra pure choco
D pasta, peer, en dan nog zeker 300 kcal aan dingen
B wandelen, core + yoga, en als ik vanavond zin heb lopen + trappen
pi_198915497
@SQ ik kan me nog wel voor en na foto's herinneren van jou, you can do this ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198916024
Ik kreeg van de Lidl TGTG een halve kilo blauwe bessen. Dus die ben ik nu aan het verorberen ipv mijn saaie peer :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198916117
Lijst is + T: Cajeta*-lolly :9 Hopen dat ik het er bij eentje houden kan!

Karamel van geitenmelk
Let me see you stripped down to the bone
pi_198916337
Ik heb saai nog even twee boterhammen gegeten met een paar tomaatjes.
Morgen weer kwark en yoghurt halen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 8 april 2021 @ 15:21:21 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_198916407
Zal ook eens een lijstje posten dan :P Voor deze ene keer.

O: 4 meergranen boterhammen met ossenworst, 2 koffies met een klontje suiker
T: roze grapefruit
L: 3 boterhammen, 2 met extra belegen kaas en 1 met pindakaas
T: 2 merci's en een hol paasei :')
D: Sticky kip

B zal hopelijk nog een flinke avondwandeling worden, want met thuiswerken + zieke baby thuis schiet het nooit echt op :P
disclaimer
  donderdag 8 april 2021 @ 17:07:05 #8
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198917961
Ik moet komende week een eet dagboek bij gaan houden.

Gelukkig ben ik zo goed als pijnvrij eindelijk en kan ik weer een beetje beginnen met normaal eten en koken. _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 8 april 2021 @ 20:25:57 #9
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198921472
Uuhhh woa dat recept SQ! :9 *opslaat
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:33:33 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_198921641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:25 schreef Artoo het volgende:
Uuhhh woa dat recept SQ! :9 *opslaat
Jaaa echt mega lekker! Zelfs mijn kleuter vreet het :')
disclaimer
pi_198921708
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:14 schreef Holyme het volgende:
O amandelmelk met muesli, chia-/lijnzaad, zonnebloem-/pompoenpitten. Yakult, bietensap
L crackers met kip en sandwichspread
T ik denk the usual, noten, gojibessen, extra pure choco, mueslireep
D pasta, peer, en dan nog zeker 300 kcal aan dingen, appel en nog 2 mueslirepen (geen inspiratie, wel verschillende smaken :P )
B wandelen, core + yoga, en als ik vanavond zin heb 20 min lopen + 225 trappen
pi_198928979
O: Proteïnereep
L: 2 wraps kaas/houmous en een banaan
T: Zelfgemaakte pastinaak chips
D: Piccolini's en zelfgemaakte griesmeelpudding met blauwe bessen en aardbeien
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198929525
Gisteren:
O: laatste plak vegan paasstol met boter
T: 2 paaseitjes
L: brood met gerookte zalm, krabsalade en kaas
T: 4 paaseitjes, halve banaan
D: pasta pesto met pijnboompitten, erwtjes en vega balletjes, kwark
T: het laatste paaseitje wat nog in huis was :@
Maar gelukkig wel weer een deel van de paaskilo's weg.
pi_198930817
Eerste paaskilo er hier ook weer af. Watergewicht uiteraard, maar niettemin! :)

Semi-vastendagje vandaag.. Lijst:
B: Drie kwartier tempotraining hardlopen
T: Koffie met sojamelk
D: Kop misosoep met spinazie en een eitje. Paar gedroogde abrikozen toe.
B: Tweeürige stevige avondwandeling O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198931776
Vandaag:
L: : beetje pasta salade & 3 crackers met 20+ smeerkaas
T: fruit + stroopwafel
D: pasta met rode saus
B: boodschappen, wandelen, yoga
pi_198942783
Meh plateautje bereikt. Weet dat ik gewoon stug door moet gaan maar motiverend is het niet. Misschien wat meer bewegen maar dat vind ik lastig nu de sportscholen dicht zijn. Thuisworkouts zijn niet zo mijn ding en tussen werk door en in de weekenden wandel ik al veel.

Nog tips? Kcal inname houd ik al weken goed bij en ook mijn onderhoud heb ik opnieuw berekend en daar zit ik nog steeds +/- 500 onder. Ik eet rond de 1600/1700 kcal per dag dus ook niet te weinig. Hang nu ongeveer een maand op hetzelfde gewicht.
pi_198942810
Same here Vita -O-

O: Proteïnereep
L: Kwark met blauwe bessen en aardbeien + 3 maiswafels eiersalade
T: 2 kiwi's
D: Stamppot andijvie met stukjes kaas
B: Wandelen en hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198942988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:11 schreef VitaBella het volgende:
Meh plateautje bereikt. Weet dat ik gewoon stug door moet gaan maar motiverend is het niet. Misschien wat meer bewegen maar dat vind ik lastig nu de sportscholen dicht zijn. Thuisworkouts zijn niet zo mijn ding en tussen werk door en in de weekenden wandel ik al veel.

Nog tips? Kcal inname houd ik al weken goed bij en ook mijn onderhoud heb ik opnieuw berekend en daar zit ik nog steeds +/- 500 onder. Ik eet rond de 1600/1700 kcal per dag dus ook niet te weinig. Hang nu ongeveer een maand op hetzelfde gewicht.
500 onder je onderhoud eten is een flink tekort, en je moet zeker niet minder willen eten.

Als je op het punt zit dat je eigenlijk niet veel meer kan bewegen en ook niet minder kan eten, dan is een optie die moet overwegen (en ik kan me voorstellen dat je dit misschien niet wilt horen) om een diet break in te lassen.

Ik zou dan de komende weken gaan reverse dieten (elke week +150-200kcal) erbij gaan eten tot je bij je onderhoud aankomt, als het goed is zul je hiervan natuurlijk verder niet aankomen. Even tijdje op onderhoud gaan eten en dan langzaam weer afbouwen met eerst 200 kcal onder je onderhoud gaan eten, en dan tot je weer even stilstaat, weer met 100-150 kcal per keer gaan zakken.

Kan me voorstellen dat dit frustrerend klinkt als je natuurlijk verder wil afvallen maar in situaties als deze met langdurende plateaus en weinig wiggle room tot nog meer bewegen/nog minder eten vaak wel de beste oplossing om je metabolisme een beetje te repareren en een nieuwe boost te geven en later weer verder af te vallen.

Afvalproces is ook iets van de lange adem, daar kan ik na 3 jaar ook wel over meepraten (maar is het uiteindelijk wel waard, en beter dat je nu nog een paar weken gefrustreerd langer stil blijft staan met alle gevolgen van dien).

edit: grr had nog een toevoeging getypt, helaas niet doorgekomen. Nog een poging.

Disclaimer: ik zeg niet dat je dit meteen moet doen, maar dat je het vooral ter overweging moet komen, zeker als je nog langer blijft stilstaan. Ik heb dit zelf ook al eerder gehad in mijn afvalrace, en afvallen kan nu eenmaal een lang t traject zijn. Ik heb er zelf ook uiteindelijk 3 jaar over gedaan voordat ik kwam waar ik ongeveer wilde komen.

Zelf kwam ik een keer uit rond de 82 kg en het werd steeds moeilijker om dat te bereiken, en ik kon eigenlijk ook niet echt veel minder meer gaan eten of veel meer bewegen (deed ik al aan 3 keer krachttraining en meerdere keren kickboksen per week, naast een hele actieve gewone NEAT levensstijl met voldoende normale beweging.

Uiteindelijk ben ik een paar maanden totaal niet meer echt op mn calorie tracking gaan letten en kwam zelfs behoorlijk weer wat aan, maar daarna ging de knop weer om en ben ik dus weer op de gezonde manier met een paar honderd calorieen onder mn onderhoud afvallen, waardoor ik uiteindelijk aan het einde van de rit zelfs rond de 78kg uitkwam. Feitelijk had ik hier onbewust een diet break ingelast.

Voor je lichaam kan gewoon zoiets net de rust of reset zijn dat het even nodig heeft. Vooral als je zeker weet dat je calorie inname en je verbranding/activiteit nu juist zijn berekend.

[ Bericht 11% gewijzigd door LuNaTiC op 10-04-2021 09:51:14 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198943165

Meteen doorskippen naar 4.15 voor relevante info.

Andere interessante food for thought:




[ Bericht 40% gewijzigd door LuNaTiC op 10-04-2021 10:12:00 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198943331
Eens met Lunatic :Y Tijdje wat meer gaan eten en stabiel blijven, dan weer rustig aan gaan minderen. En ja, dat kan frustrerend zijn, maar van de andere kant... Als je snel afvalt, kan je hoofd dat niet altijd even goed bijbenen en voel je je alsnog dik terwijl je dat niet bent. Wat langzamer afvallen kan helpen om een correcter plaatje in de spiegel te gaan zien.

O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Yakult en bietensap
L speltbroodje (of eigenlijk, speltbrood, dat ding verdient geen '-je' erachter :9~ ) met kaas
T en D onbekend
B wandelen en fietsen
pi_198943427
Vandaag:
L: laatste beetje pasta salade, alpro met granola, 3 crackers met baba ganoush/kaas & avocado & ei & komkommer & tomaat & paprika of zo, nog wat meer groente (ter compensatie van het avondeten vast)
T: fruit (aardbeien) & appel
D: friet met vega kroket
T: denk een stukje taart, mijn papa is jarig volgende week en gaan op bezoek
B: werken in de tuin, wandelen, yoga
pi_198943889
Pff, avondwandeling gisteren werd er eentje van ruim drie uur, heb er helemaal spierpijn van 8)7

Sinds receptlinkje @SQ al zin in kip dus daarom de D van vandaag :)
B: Rustdag, beetje huishouden
T: Koffie met sojamelk
D: Geroosterde pittige kippenbouten van de poelier, ovenpatatfrites, zelfgemaakte appelmoes en koolsla. Druiven en bosbessen toe.

Morgen weer lange duurloop :9 Ik weet dat ik er eigenlijk enige vorm van krachttraining bij zou moeten doen, maar het lukt me maar niet om er een gewoonte van te maken, terwijl ik moeiteloos zeven dagen per week zou willen hardlopen in plaats van de verstandigere drie á vier dagen per week waarop ik nu loop 8)7 Echt geen idee hoe ik me nou wat consistenter tot pushups en squats enzo kan zetten.. :N
Let me see you stripped down to the bone
pi_198944148
Is ook lastig om dingen consistent te doen die je eigenlijk niet zo leuk vindt. Maarja dan zul je toch moeten proberen het een gewoonte te laten worden.

Deels is het een mentaliteitsverandering. Ik vind krachttraining eigenlijk ook niet zoveel aan maar ik doe het omdat het goed is voor mn lichaam. Zo onderhoud ik het, en wordt het beter/sterker. Zelfde geldt voor goed/gezond/gevarieerd eten.

Ik houd ook niet zo van huishoudelijke klusjes zols opruimen, schoonmaken, wassen etc, maar als ik het niet regelmatig doe, wordt het een zooi of heb ik niet genoeg schone kleren meer in de kast om te dragen.

Dus nouja probeer het dan om te denken dat je belangrijkste bezit, je eigen lichaam (en geest) er beter van wordt.

Je kan proberen met hulpmiddelen het te bereiken.

Don’t break the chain: https://mrbuzzfactor.medi(...)e-chain-8d1944b8323d

En dan met een app erbij waarin je dit bijhoudt, bv: https://apps.apple.com/nl/app/good-habits/id573844300?l=en

En/of je progressie goed te loggen en bij te houden en kijken of je vooruit gaat (met allerlei leuke statistiekjes en grafiekjes).

Voor krachttraining is mn favoriete app hiervoor IronGains: https://www.irongains.com/?m=1

Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, ook ik heb mn up en downs gehad qua trainking de afgelopen 3 jaar maar nu het een berusting/acceptatie is geworden dat het onderdeel is van mn leven, net als dat ik gewoon netjes de was moet doen, en het in mn dagelijkse gewoonten zit, gaat dit eigenlijk heel erg goed.

Terwijl ik vandaag nog zou stoppen met krachttraining als ik het zelfde zou kunnen bereiken met het zitten op de bank :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198944223
Lijstjes bijhouden en progressie tracken vind ik juist eerder loeivervelend dan stimulerend @LuNaTiC - dat schiet niet op ;) Dat krachttraining goed voor me zou zijn is tot dusver gewoon te abstract voor me, ik denk dat daar het probleem in zit. Ik ren minstens dertig kilometer per week momenteel, heb een normaal gewicht en eet goed dus ik voel me al zo verrekte gezond.. Krachttraining lijkt dan zo overbodig. Grmbl. Misschien toch mijn lief maar eens inschakelen ter motivatie ofzo. Pas seks als mijn lunges en planks voor die dag erop zitten :o

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-04-2021 11:42:30 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_198944352
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:33 schreef minilot het volgende:
Lijstjes bijhouden progressie tracken vind ik juist eerder loeivervelend dan stimulerend @:LuNaTiC - dat schiet niet op ;) Dat krachttraining goed voor me zou zijn is tot dusver gewoon te abstract voor me, ik denk dat daar het probleem in zit. Ik ren minstens dertig kilometer per week momenteel, heb een normaal gewicht en eet goed dus ik voel me al zo verrekte gezond.. Krachttraining lijkt dan zo overbodig. Grmbl. Misschien toch mijn lief maar eens inschakelen ter motivatie ofzo. Pas seks als mijn lunges en planks voor die dag erop zitten :o
Ja het was ook maar een tip vanuit mijn eigen ervaring wat voor mij werkt, dat is inderdaad per persoon anders. Zul je iets anders moeten zoeken wat dan wel werkt.

Denk nog wel dat het ergens zit in die intrensieke motivatie. Ik snap dat je het als grapje bedoelt in je laatste zin maar er zijn genoeg mensen die zichzelf met iets belonen voor zoiets maar ik denk dat dat op den duur een korte termijnoplossing is die niet werkt, maar juist die intrensieke motivatie 'het is goed voor me', dat is hetgeen wat werkt.

Als het allemaal nog te abstract is waarom krachttraining goed voor je is, kun je dat met makkelijke voorbeelden concretiseren.

Wel eerst een stapje terug want het is natuurlijk wel wat je zelf wil bereiken en wat je doel is met je lichaam. Als je het hebt over afvallen en gewicht verliezen dan is er enorme spraakverwarring want wat de meeste mensen uiteindelijk daar echt mee bedoelen is 'vetmassa verliezen' en 'er beter uitzien' qua lichaam. En dat heeft veel met spierdefinitie te maken. Hoe minder vetmassa en meer spiermassa (ik bedoel natuurlijk geen Hulk-spiermassa, zeker niet voor vrouwen) hoe beter je er in de meeste gevallen uitziet.

Deze man heeft een heel interessant IG-account waar hij het er redelijk vaak over heeft: https://www.instagram.com/chadhargrove1/

ik heb zelf hier ook regelmatig mijn eigen voor/na foto's gepost waarom krachttraining zichtbaar nut heeft. Ik zal het voor de gelegenheid nog eens plaatsen (wellicht heb je ze al gezien, dus negeer het vooral. Ik doe dit ook niet voor een eigen schouderklopje maar hopelijk om mensen te helpen/inspirireren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Links was ik al zonder krachttraining 30 kg afgevallen maar dan zie je toch nog een hoop vetmassa, als ik met krachttraining erbij had gedaan en in een gezond langzaam tempo met voldoende eiwitten, had ik ook een stuk meer spiermassa behouden en er beter uitgezien. De middelste foto was weer een jaar later toen ik er wel 3 keer per week krachttraining bij ging doen en de laatste foto is van een paar maanden geleden.

deze vergelijkingsfoto is het meest recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor vrouwen zijn er ook genoeg van dit soort voor/na-foto's te vinden.

The proof of the pudding is in the eating ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198944433
Even kort want inmiddels buiten @LuNaTiC - mijn doel qua krachttraining zit niet eens in verder afvallen of sterker worden an sich, maar vooral omdat het zou helpen bij hardlopen. Dat moet ik gewoon maar eens concreter zien te krijgen.
En laatste zin was eigenlijk helemaal geen grapje! :s) Extrinsieke motivatie (en ik kan niks beters bedenken dan wel/geen seks!) totdat ik het fysieke nut begin te ervaren van krachttraining en dan neemt de intrinsieke motivatie het hopelijk over :7

En woah, die foto's! _O_ Als de meneer op rechts de baby van meneer links ook nog eens zou vasthouden dan zou het van een misdadig niveau woest aantrekkelijk wezen! Dus blijf voor de zekerheid maar bij babies vandaan nu! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198947119
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:46 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ja het was ook maar een tip vanuit mijn eigen ervaring wat voor mij werkt, dat is inderdaad per persoon anders. Zul je iets anders moeten zoeken wat dan wel werkt.

Denk nog wel dat het ergens zit in die intrensieke motivatie. Ik snap dat je het als grapje bedoelt in je laatste zin maar er zijn genoeg mensen die zichzelf met iets belonen voor zoiets maar ik denk dat dat op den duur een korte termijnoplossing is die niet werkt, maar juist die intrensieke motivatie 'het is goed voor me', dat is hetgeen wat werkt.

Als het allemaal nog te abstract is waarom krachttraining goed voor je is, kun je dat met makkelijke voorbeelden concretiseren.

Wel eerst een stapje terug want het is natuurlijk wel wat je zelf wil bereiken en wat je doel is met je lichaam. Als je het hebt over afvallen en gewicht verliezen dan is er enorme spraakverwarring want wat de meeste mensen uiteindelijk daar echt mee bedoelen is 'vetmassa verliezen' en 'er beter uitzien' qua lichaam. En dat heeft veel met spierdefinitie te maken. Hoe minder vetmassa en meer spiermassa (ik bedoel natuurlijk geen Hulk-spiermassa, zeker niet voor vrouwen) hoe beter je er in de meeste gevallen uitziet.

Deze man heeft een heel interessant IG-account waar hij het er redelijk vaak over heeft: https://www.instagram.com/chadhargrove1/

ik heb zelf hier ook regelmatig mijn eigen voor/na foto's gepost waarom krachttraining zichtbaar nut heeft. Ik zal het voor de gelegenheid nog eens plaatsen (wellicht heb je ze al gezien, dus negeer het vooral. Ik doe dit ook niet voor een eigen schouderklopje maar hopelijk om mensen te helpen/inspirireren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Links was ik al zonder krachttraining 30 kg afgevallen maar dan zie je toch nog een hoop vetmassa, als ik met krachttraining erbij had gedaan en in een gezond langzaam tempo met voldoende eiwitten, had ik ook een stuk meer spiermassa behouden en er beter uitgezien. De middelste foto was weer een jaar later toen ik er wel 3 keer per week krachttraining bij ging doen en de laatste foto is van een paar maanden geleden.

deze vergelijkingsfoto is het meest recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor vrouwen zijn er ook genoeg van dit soort voor/na-foto's te vinden.

The proof of the pudding is in the eating ;)
Wow wat een verandering _O_ Van mij krijg je ook een schouderklop! Wat knap en wat ben je goed bezig! Trots op jou
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198948080
Ik heb de foto's van @LuNaTiC doorgeWhatsappt naar mijn echtgenoot, die aldus momenteel online gewichten zit te bestellen :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198948229
Ha @LuNaTiC , goed te zien dat je het je helemaal eigen gemaakt hebt. O+ Succesverhalen zijn de beste verhalen. Je bijdrages zijn ook altijd top man. O+

Ik ben moe. Was wel blij dat de sportz vandaag 'for quality' was, mostly iig.

Vandaag:
L: boterham bloedworst en baklever
S: stabiliteit-dingen. Daarna 35 kcal roeien + 50 db snatches for time.
T: boterham gerookte zalm
D: groentewrap met falafel, gegrilde aubergine, ui, komkommer, tomaat knoflooksaus.
T: aardbeien en pistachenootjes. Denk ik. Of kaas. Want kaas O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198948323
Haha dank allen, nogmaals het was geenszins mijn bedoeling om naar complimenten te vissen (al is dat wel leuk natuurlijk, ben ik ook gevoelig voor, niets menselijks is mij vreemd ;)), maar vooral als illustratie en hopelijk ook inspiratie.

Als dit echt betekent dat iemand hierdoor aan de gewichten gaat (geen idee of het een grapje was @minilot ;) ), then mission accomplished :Y)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198948447
Opnieuw géén grapje @LuNaTiC :* Was wellicht laatste duwtje dat mijn dude (zo'n 45 kilo kwijtgeraakt het afgelopen jaar) nodig had ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_198948576
45 kg, wow! (wist ik ergens nog wel van de vorige keer dat je dat had gezegd trouwens!)

Ja als het gaat om afvallen, verlies van vetmassa en uiteindelijk spierbehoud en definitie, kun je niet vroeg genoeg beginnen met krachttraining.

Iedereen die begint en hoeveel overgewicht je ook je hebt. Zoveel voordelen.

Helaas maken heel veel mensen (waaronder ik zelf ook) dezelfde fouten door te denken dat ze vooral heel veel minder moeten eten en zich kapot moeten cardioën. Terwijl je in the long run zoveel betere resultaten haalt met meer/genoeg eten (dus kleinere deficit met voldoende eiwitten) icm met krachttraining. Uiteraard aangevuld met wat (HIT indien mogelijk/gewenst) cardio maar niemand die elke dag 2 uur op de loopband of crosstrainer zou moeten staan om af te kunnen vallen.

Nouja ik probeer altijd maar mijn eigen ervaringen, fouten en valkuilen te delen zodat anderen er niet in te hoeven trappen. Probleem is dat de concepten fucking contra-intuïtief kunnen zijn, eng, en dat de mens van nature ongeduldig en een tikkeltje eigenwijs is ;)

Gelukkig is er ook achteraf nog veel te repareren zoals je kan zien ;)

(En dit hele verhaal is net zo goed van toepassing op vrouwen. Mn vriensdin is met krachttraining en voldoende eten de afgelopen 3 jaar 52 kg afgevallen.

Ze heeft al die tijd nooit minder dan 2000 kcal per dag hoeven eten, hoe fijn is dat!

Maar heel cool, hoop dat ie er veel profijt van zal hebben. Als ie nog wat advies wil over wat voor programma kan ik daar nog wel wat tips voor geven (al zeg ik er wel bij dat ik daar al helemaal niet de wijsheid in pacht heb, maar als je bv 2 of 3 keer per week wil trainen kun je wel wat goede beginnersprogramma’s voor full body vinden. Ik ben zelf pas geleden van 3x full body naar 4 x full body gegaan).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198948762
Echt heel knap LuNaTic _O_

Ik blijf het ook lastig vinden om mijn thuisworkouts leuk te blijven vinden. Maar ik merk al dat het helpt als ik buiten mijn krachttraining doe omdat ik dan veel meer het gevoel heb dat ik ook echt even lekker ga sporten, ipv binnen 'verplicht' mijn setjes afwerk. Maar ben blij als (ooit) de sportscholen weer open mogen.
pi_198948793
Wow, wat een succesverhalen hier :)

@minilot bij mij werkt in het begin extrinsieke motivatie ook prima, dan zorgt dat ervoor dat het een gewoonte wordt en tegen die tijd begin ik het ook leuk/lekker te vinden en/of begin ik effect te zien, en dan hou ik het vol op intrinsieke motivatie.

Ik vind gewoon zelf squatten en sowieso thuis sporten snel saai, dus ik doe lesjes via Les Mills on demand. Gewoon in de woonkamer voor m'n tv, maar dan dus alsof je n groepsles doet, op muziek enzo. Dat helpt enorm voor mij! Ik doe 2x per week grit strength (HIIT) of 1x grit strength en 1x bodypump. En dan ook nog 2x bodycombat, en daar zit ook best wat gebruik van buikspieren etc in.

Lijst vandaag:
L: vier Wasa volkoren crackers: 1 avocado-roomkaasdip, 0.5 basilicum hummus, 0.5 mango hummus, 2 met haring
T: stukje jong belegen kaas, stukje brie
D: kipsatestukjes met groentemix (broccoli, bloemkool, wortels)
T: eiwitreep, Wasa volkoren cracker met avocado-roomkaasdip

Ik was op de markt en haalde lekkere dingen O+ ik kan niet zo goed tegen kikkererwten, dus even kijken in welke hoeveelheid het wel goed gaat. M'n broertje komt morgen lunchen en die eet zo'n beetje alleen maar hummus dus vooral voor hem gekocht, maar zelf even geproefd en is wel lekker :9 dus kijken of t goed gaat zo met één dunbelegde cracker per dag. Ook nog paling en gerookte zalm gehaald. En de avocado-roomkaasdip, die is zoo lekker :9 :9
pi_198950684
Hier even een motivatieprobleem omdat ik het niet overzie. Ik bekijk het even per dag maar. vandaag ging (voor mijn doen) erg goed, morgen nog zo'n dag proberen.
En even de woorden van de diëtist voor ogen houden: superslank word ik niet met mijn medicijnen, maar het kan een heel stuk gezonder en zo. Plus me richten op de afspraken van nu, volgende stapjes komen wel.

Vandaag:
O. 2 boterhammen gemberroomkaas
L. 2 boterhammen gemberroomkaas en snoeptomaatjes
T. paar plakjes vegaworst en snoeptomaatjes
D. zelf gekookt! Doperwten, champignons, rijst en een woksausje
T. Ik denk nog een keer snoepgroente en/of fruit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198950792
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier even een motivatieprobleem omdat ik het niet overzie. Ik bekijk het even per dag maar. vandaag ging (voor mijn doen) erg goed, morgen nog zo'n dag proberen.
En even de woorden van de diëtist voor ogen houden: superslank word ik niet met mijn medicijnen, maar het kan een heel stuk gezonder en zo. Plus me richten op de afspraken van nu, volgende stapjes komen wel.

Vandaag:
O. 2 boterhammen gemberroomkaas
L. 2 boterhammen gemberroomkaas en snoeptomaatjes
T. paar plakjes vegaworst en snoeptomaatjes
D. zelf gekookt! Doperwten, champignons, rijst en een woksausje
T. Ik denk nog een keer snoepgroente en/of fruit
Goed bezig met zelf koken!

En dag voor dag is helemaal niks mis mee.
Als ik nadenk over hoe lang ik nog moet voor ik op mijn gewenste gewicht zit, heb ik er ook direct geen zin meer in. Helemaal niet gek dus. Ik maak vandaag voor morgen een planning en daar probeer ik me morgen dan aan te houden, en verder dan dat hoef ik ook niet te kijken van mezelf.
pi_198953512
Dank voor de tips en het uitgebreide bericht Luna en all!

Ik ben redelijk ervaren qua gewichtsverlies ( :') ) en ben inmiddels sinds sinds de geboorte van mijn dochter slow but steady bezig met de (zwangerschaps)kilo’s. Ze is bijna 3 en ik ongeveer 22 kg lichter. Prima tempo en niet per se bang om stil te staan of wat aan te komen als ik op of boven onderhoud eet. Ging mij meer specifiek om tips voor een (hopelijk) kortdurend plateau.

Krachttraining was ik vrij fanatiek mee voordat de sportscholen weer dicht gingen maar ik heb op dit moment thuis de ruimte niet om de apparaten/gewichten aan te schaffen waarmee ik m’n favoriete oefeningen kan doen. Hoop gewoon dat de sportschool snel weer open gaat.

Kcal inname heb ik wat verhoogd maar verder ga ik gewoon stug door en hoop dat binnenkort terug te zien op de weegschaal.
pi_198953654
Even verder gelezen en wát een resultaten Luna & vriendin _O_ ik zie de maaltijden van je vriendin ook vaak langskomen op insta en dat motiveert ook wel om te mealpreppen.

@minilot 45 kg! :o _O_
pi_198956341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Goed bezig met zelf koken!

En dag voor dag is helemaal niks mis mee.
Als ik nadenk over hoe lang ik nog moet voor ik op mijn gewenste gewicht zit, heb ik er ook direct geen zin meer in. Helemaal niet gek dus. Ik maak vandaag voor morgen een planning en daar probeer ik me morgen dan aan te houden, en verder dan dat hoef ik ook niet te kijken van mezelf.
Dank je wel... Ja, ik wil minstens zestig kilo afvallen en dat is voor mij niet te overzien. Dus idd dag voor dag. En de avond de dag erna plannen is een goede :) Die neem ik over.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198956351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:28 schreef minilot het volgende:
Opnieuw géén grapje @:LuNaTiC :* Was wellicht laatste duwtje dat mijn dude (zo'n 45 kilo kwijtgeraakt het afgelopen jaar) nodig had ^O^
Wow rap en goed gedaan! Respect
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 april 2021 @ 07:44:14 #41
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_198956539
@ChildoftheStars respect hoor hoe je omgaat met dit proces! Ik weet niet alle ins & outs maar heb natuurlijk wel links en rechts wat meegekregen over je ‘journey’ zeg maar. Gewoon heel erg volhouden en goed luisteren naar de adviezen van alle hulp die je krijgt.

en het is ook heel menselijk om grote dingen niet te overzien. In alle facetten van het leven. Ik heb het wel eens op het werk bij nieuwe grote projecten. Enige manier om dat op te pakken is het ophakken in kleinere deelprojecten en die een voor een goed op te pakken ;)

Bij m’n vriendin hielp het overigens heel goed om niet teveel op die kilo’s te focussen die je er uiteindelijk af wil hebben maar door gewoon de goede dingen te doen. Dan komen de resulaten vanzelf. Geduld & consistency is key. Ze heeft zichzelf zelfs ze eerste 20 kg die ze afviel niet gewogen. Omdat ze wist dat ze de goede dingen deed. Eventuele dagelijkse of zelfs wekelijkse schommelingen had haar in die fase misschien in haar hoofd van het pad afgebracht.

Nu kan ze daar wel beter mee omgaan overigens, met ups en downs ;)

Ik weet trouwens niet wat voor medicijnen je slikt en of daar iets aan te doen is in relatie tot je afvalrace (ga er vanuit dat dit door de deskundigen uitgebreis besproken is) maar als je het op prijs stelt zou je mn vriendin via haar IG kunnen volgen en kun je haar altijd om tips vragen (ze heeft dus ook meerdere afvalraces achter de rug, zelf (naar eigen zeggen geen eetstoornis, maar) een eetprobleem en als psychiater weet ze wellicht ook nog iets zinnigs te zeggen over je medicijnen (geen idee).

Ze beantwoordt iig altijd iedereen dus schroom niet.

(@floordeboor_fit op ig)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198957021
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood kaas/houmous
T: 2 mandarijnen
D: Lenteui-mosterd soep en pitabroodje tosti's


Edit; vergeten dat ik m'n zoon versgebakken cake heb beloofd. Dus daar ook nog 1 of 2 stukjes van :+

[ Bericht 42% gewijzigd door PoesInDoos op 11-04-2021 10:31:44 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198957932
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 07:44 schreef LuNaTiC het volgende:
@:ChildoftheStars respect hoor hoe je omgaat met dit proces! Ik weet niet alle ins & outs maar heb natuurlijk wel links en rechts wat meegekregen over je ‘journey’ zeg maar. Gewoon heel erg volhouden en goed luisteren naar de adviezen van alle hulp die je krijgt.

en het is ook heel menselijk om grote dingen niet te overzien. In alle facetten van het leven. Ik heb het wel eens op het werk bij nieuwe grote projecten. Enige manier om dat op te pakken is het ophakken in kleinere deelprojecten en die een voor een goed op te pakken ;)

Bij m’n vriendin hielp het overigens heel goed om niet teveel op die kilo’s te focussen die je er uiteindelijk af wil hebben maar door gewoon de goede dingen te doen. Dan komen de resulaten vanzelf. Geduld & consistency is key. Ze heeft zichzelf zelfs ze eerste 20 kg die ze afviel niet gewogen. Omdat ze wist dat ze de goede dingen deed. Eventuele dagelijkse of zelfs wekelijkse schommelingen had haar in die fase misschien in haar hoofd van het pad afgebracht.

Nu kan ze daar wel beter mee omgaan overigens, met ups en downs ;)

Ik weet trouwens niet wat voor medicijnen je slikt en of daar iets aan te doen is in relatie tot je afvalrace (ga er vanuit dat dit door de deskundigen uitgebreis besproken is) maar als je het op prijs stelt zou je mn vriendin via haar IG kunnen volgen en kun je haar altijd om tips vragen (ze heeft dus ook meerdere afvalraces achter de rug, zelf (naar eigen zeggen geen eetstoornis, maar) een eetprobleem en als psychiater weet ze wellicht ook nog iets zinnigs te zeggen over je medicijnen (geen idee).

Ze beantwoordt iig altijd iedereen dus schroom niet.

(@:floordeboor_fit op ig)
Dank je wel, wat een lief en uitgebreid antwoord!
Knap van je vriendin en wat een discipline! Niet wegen kan idd een heel verstandige keuze zijn. Zelf probeer ik mezelf maximaal eens per dag te wegen. Vooral om het effect van gezonde keuzes te zien. En ik weet dat je niet in een dag afvalt of aankomt, maar ik zie wel een lijn van niet-aankomen.

De bijwerking van mijn pillen is eigenlijk een beetje dubbel: je metabolisme wordt trager en je honger wordt groter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals heel erg dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198957956
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:34 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood kaas/houmous
T: 2 mandarijnen
D: Lenteui-mosterd soep en pitabroodje tosti's

Edit; vergeten dat ik m'n zoon versgebakken cake heb beloofd. Dus daar ook nog 1 of 2 stukjes van :+
Dat zijn de goede beloftes in het leven! Gaan jullie gezellig samen bakken?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198958060
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat zijn de goede beloftes in het leven! Gaan jullie gezellig samen bakken?
Ik maak, hij likt de lepels af :+ Goede taakverdeling toch?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198958563
Ik heb een feestweekend. Lang leve corona dat je niet op 1 dag voor iedereen je verjaardag kunt vieren. En kleuter had een verzoekje gedaan voor taart. Dus tja. Laagjes taart met botercrème it is :9 Dan maar van genieten en vanaf morgen een balansweek ofzo.

O: brood met jam, knäckebröd met hagelslag
B: half uur hardlopen
T: halve banaan, stuk appel, stukje taart biscuit wat niet nodig was in de taart
L: brood met ham en kaas
T: stuk laagjes taart met botercrème, handje chipjes of andere snack, rauwkost
B: hopelijk nog wandelen, als het droog blijft, misschien nog naar de sloot fietsen
D: bloemkool schotel, magere kwark
B: Wii Fit
pi_198959404
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik maak, hij likt de lepels af :+ Goede taakverdeling toch?
Perfect!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 april 2021 @ 13:13:02 #48
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198959502
Eens weer een lijstje:

L: Briochebrood met boter
T: 2 babybels
D: Kaasschitzel met zelfgemaakte koolsla met zwarte sesamzaadjes en tahini.
T: Bak kwark met callowfit
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zondag 11 april 2021 @ 16:56:27 #49
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198963183
Pffff ik moet vandaag, morgen en overmorgen, eetdagboek bij houden voor dat programma maar bijna alles wat ik eet vandaag staat niet in de database en ik kan zelf niks toevoegen. Heel irritant... Blijkbaar eet ik apart ofzo? _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198963387
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 16:56 schreef LPFAN het volgende:
Pffff ik moet vandaag, morgen en overmorgen, eetdagboek bij houden voor dat programma maar bijna alles wat ik eet vandaag staat niet in de database en ik kan zelf niks toevoegen. Heel irritant... Blijkbaar eet ik apart ofzo? _O-
Wat staat er bijvoorbeeld niet in? Lekker onhandig als je al tegen dat soort dingen op loopt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om iets te gebruiken waar je ook zelf iets aan toe kan voegen.

Ik wilde even @minilot bedanken voor het berichten over omad in het verleden. Daardoor werd ik nieuwsgierig en besloot ik het een 10 dagen te proberen. Inmiddels 3 weken verder en ik ben er best enthousiast over :7 Ik ben er mee begonnen omdat ik weer eens in zo'n cirkel zat van de hele dag aan eten denken, met eten bezig zijn en de hele dag willen eten. Omad (one meal a day) heeft dat tot mijn eigen verrassing compleet veranderd. Voor mij heeft het heel veel voordelen op dit moment. Ik geloof niet dat het de gezondste manier is om te eten en ik wil het ook niet altijd of heel lang gaan doen (en ik raad het dus verder niet iedereen aan). Maar voor nu werkt het en ben ik er blij mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 april 2021 @ 17:26:29 #51
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198963511
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat staat er bijvoorbeeld niet in? Lekker onhandig als je al tegen dat soort dingen op loopt. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om iets te gebruiken waar je ook zelf iets aan toe kan voegen.


Tahini bijvoorbeeld, of de kaasschitzel die ik wil eten vanavond. Ook mijn drinken staat er niet in _O-
Is inderdaad heel lastig. Ik kan wel opmerkingen kwijt dus daar gooi ik alles verder maar in dan. Irritant is het wel. Zo krijgen ze ook geen goed beeld wat ik eet en drink lijkt me.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198963660
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:26 schreef LPFAN het volgende:
Tahini bijvoorbeeld, of de kaasschitzel die ik wil eten vanavond. Ook mijn drinken staat er niet in _O-
Is inderdaad heel lastig. Ik kan wel opmerkingen kwijt dus daar gooi ik alles verder maar in dan. Irritant is het wel. Zo krijgen ze ook geen goed beeld wat ik eet en drink lijkt me.
Niet héél erg exotisch nee :D Ja, irritant. En het resultaat klopt zo niet als je dingen weg laat. Of vervangt met iets wat er op lijkt.

Heel, heel lang geleden moesten we tijdens mijn studie elkaar een voedingsanamnese afnemen.
Dat ging een beetje zo:
* Wat ontbijt je?
Ik: eh, soms ontbijt ik, soms niet. En dan soms havermoutpap, of brood, of kwark, of alleen fruit of...
Medestudent: eh, havermoutpap dan maar (vult in in ouderwetsch nevotabel computerprogramma)
* Wat drink je daarbij?
Ik: meestal thee, soms koffie, soms niets
Medestudent: eh, thee... (tik tik tik)
* Heb je suiker in de thee?
Ik: soms... (ik zie het als twee verschillende drankjes die ik allebei lekker vind)
Medestudent: met suiker....(tik tik tik)

En dit ging dus zo met elk eetmoment op een dag.

Resultaat: een voedingslijst waar ik me to-taal niet in herkende _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 april 2021 @ 17:43:36 #53
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198963784
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet héél erg exotisch nee :D Ja, irritant. En het resultaat klopt zo niet als je dingen weg laat. Of vervangt met iets wat er op lijkt.

Heel, heel lang geleden moesten we tijdens mijn studie elkaar een voedingsanamnese afnemen.
Dat ging een beetje zo:
* Wat ontbijt je?
Ik: eh, soms ontbijt ik, soms niet. En dan soms havermoutpap, of brood, of kwark, of alleen fruit of...
Medestudent: eh, havermoutpap dan maar (vult in in ouderwetsch nevotabel computerprogramma)
* Wat drink je daarbij?
Ik: meestal thee, soms koffie, soms niets
Medestudent: eh, thee... (tik tik tik)
* Heb je suiker in de thee?
Ik: soms... (ik zie het als twee verschillende drankjes die ik allebei lekker vind)
Medestudent: met suiker....(tik tik tik)

En dit ging dus zo met elk eetmoment op een dag.

Resultaat: een voedingslijst waar ik me to-taal niet in herkende _O-
Hahah _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198963850
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:43 schreef LPFAN het volgende:
Hahah _O-
Ik heb ook het gevoel dat voedingsanamneses zijn voor de generatie van mijn ouders en ouder.
Mijn moeder eet elke dag exact hetzelfde ontbijt, koffie om 11 uur, lunch 2 boterhammen (1 met kaas, 1 met zoet) en karnemelk, om half 4 thee met een stuk fruit (meestal mandarijntje, soms appel of druiven) en avondeten meestal aardappels, groente, vlees en dan nog een schaaltje yoghurt toe. 's Avonds een kopje koffie. In het weekend ook zoutjes (japanse zoutjes). Bij warm weer een ijsje.

Als je dit noteert klopt 90% van de dagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 april 2021 @ 18:12:00 #55
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198964266
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook het gevoel dat voedingsanamneses zijn voor de generatie van mijn ouders en ouder.
Mijn moeder eet elke dag exact hetzelfde ontbijt, koffie om 11 uur, lunch 2 boterhammen (1 met kaas, 1 met zoet) en karnemelk, om half 4 thee met een stuk fruit (meestal mandarijntje, soms appel of druiven) en avondeten meestal aardappels, groente, vlees en dan nog een schaaltje yoghurt toe. 's Avonds een kopje koffie. In het weekend ook zoutjes (japanse zoutjes). Bij warm weer een ijsje.

Als je dit noteert klopt 90% van de dagen.
Hmm ja inderdaad. Dat is wel een makkelijke analyse zo _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198964598
Nou na al die details toch nog nieuwsgierig naar wat voor ontbijt je mam dan eet @Isabeau! :D
En wel lekker rustig lijkt me dat, zo elke dag hetzelfde maar waarschijnlijk zou ik binnen een week exploderen van de saaiheid ervan! :)

En Isa, één maaltijdmoment per dag an sich, daar is niks ongezonds aan. Het maakt voor een normaal functionerend lijf (dus zonder onhandige wisselwerking medicatie/eten enzo) echt niet uit wanneer je eet en verdeeld over hoeveel momenten. Hoe gezond of ongezond dat ene eetmoment is heb je verder zelf in de hand en het idee van OMAD is vooral dat het gewoon goed werkt tegen snaaien omdat het na een gewenningsperiode je ghreline-hormoon (veroorzaker van *trek*: heeft niks met honger te maken) zo lekker koest houdt :)

Lijstje!
B: Twaalf kilometer hardgelopen
T: Koffie met sojamelk
B: Boswandeling van een uurtje, stukken ervan gerend
D: Afhaal straks! Iets met nasi, groenten en rundvlees in pittige ketjapsaus geloof ik, ik heb het niet zelf besteld. Kroepoek erbij. Meloen en mandarijn toe :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_198965626
OMAD idee voor mij geen optie, maar het lijkt me zo zwaar! Is het dan niet reuze moeilijk om niet voor zes dagen in een keer te eten? Ik vind het zo knap als ik jullie lijstjes zie

(En ik vergelijk niet met mezelf. Wat ik nu doe vind ik namelijk ook heel knap van mezelf)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198966684
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
OMAD idee voor mij geen optie, maar het lijkt me zo zwaar! Is het dan niet reuze moeilijk om niet voor zes dagen in een keer te eten? Ik vind het zo knap als ik jullie lijstjes zie

(En ik vergelijk niet met mezelf. Wat ik nu doe vind ik namelijk ook heel knap van mezelf)
Het is best super moeilijk om te veel te eten als je maar 1x per dag eet. Ik eet natuurlijk wel gezond en niet 1x per dag B&J, chips en spareribs. :P

@minilot ik hou nog steeds bij in cronometer wat ik eet en hoe gezond ik ook eet, er zijn heel veel parameters qua vitamines, mineralen, vezels (soms ook echt kcal, wil niet veel te laag komen) die ik moeilijk haal met maar één eetmoment op een dag. Na het avondeten moet er meestal nog van alles in (noten, yoghurt, fruit) om maar in de buurt te komen. En dan zit ik dus ook best vol :+ Dus over een tijdje ga ik verder met 16:8 intermittend fasting, dan eet ik 2x op een dag. Als het ghrelinemonster me dan weer niet met rust laat ga ik wel weer terug. Ik ben doorgaans niet heel rigide.

En yoghurt, blauwe bessen en muesli.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198966749
@Isabeau OMAD gaat er dan ook niet zozeer om dat je maar een enkel gerecht per dag eet, maar dat je het houdt bij een enkele maaltijd. Daar hoort bij mij dus inderdaad ook gewoonlijk zuivel en fruit bij als toetje, want ik kom ook graag aan zoveel mogelijk van mijn benodigde voedingsstoffen :Y Wel altijd een grote eter geweest, na avondeten passen er bij mij altijd makkelijk nog wel twee of drie stuks fruit en een paar happen kwark bij.

Overigens vind ik teveel eten bij maar 1 keer eten op een dag zelf niet zo moeilijk, maar wij zijn hier thuis dan ook graag nogal scheutig met zaken als boter, room, sausjes, kazen, noten, zelfgebakken brood en dergelijke. Ik ben natuurlijk maar piepklein en het is voor mij stiekem best makkelijk om met echt strikt alleen avondeten alsnog zoveel binnen te krijgen dat ik ermee aankom in plaats van afval :D :') Ik kook natuurlijk graag en vaak erg lekker en erg uitgebreid :)

[ Bericht 16% gewijzigd door minilot op 11-04-2021 21:28:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_198966953
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:22 schreef minilot het volgende:
@:Isabeau OMAD gaat er dan ook niet zozeer om dat je maar een enkel gerecht per dag eet, maar dat je het houdt bij een enkele maaltijd. Daar hoort bij mij dus inderdaad ook gewoonlijk zuivel en fruit bij als toetje, want ik kom ook graag aan zoveel mogelijk van mijn benodigde voedingsstoffen :Y Wel altijd een grote eter geweest, na avondeten passen er bij mij altijd makkelijk nog wel twee of drie stuks fruit en een paar happen kwark bij.

Overigens vind ik teveel eten bij maar 1 keer eten op een dag zelf niet zo moeilijk, maar wij zijn hier thuis dan ook graag nogal scheutig met zaken als boter, room, sausjes, kazen, noten, zelfgebakken brood en dergelijke. Ik ben natuurlijk maar piepklein en het is voor mij stiekem best makkelijk om met echt strikt alleen avondeten alsnog zoveel binnen te krijgen dat ik ermee aankom in plaats van afval :D :') Ik kook natuurlijk graag en vaak erg lekker en erg uitgebreid :)
Ik weet het :P Ik gebruik cronometer om te zien wát ik er dan nog bij ga eten, waar kan mijn lijf wel wat meer van gebruiken. Maar vaak zit ik dan al best vol en na de extra gerechtjes heel vol :+ Vanavond had ik griekse yoghurt met heerlijk rijpe mango, noten en honing vóórdat ik het warme eten op at :+ Dat was rond half 7 vanavond. Nog steeds heel vol :+

Misschien is het geheim ook wel meer room & kaas :9 Dat past wel. Ik kook ook graag uitgebreid en het is wel heel erg fijn om gewoon iets uit te zoeken en dan 3 Ottolenghi dingen te maken en me geen seconde druk te hoeven maken over kcal. Want alles wat ik op kan zit toch dik onder die 2000 kcal grens. Ik ben ook niet zo groot, maar niet mini :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198967053
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien is het geheim ook wel meer room & kaas :9 Dat past wel. Ik kook ook graag uitgebreid en het is wel heel erg fijn om gewoon iets uit te zoeken en dan 3 Ottolenghi dingen te maken en me geen seconde druk te hoeven maken over kcal.
Ja, gaaf aspect is dat he? Met hoezeer we als CUL'ers van lekker eten houden kunnen we er nou eenmaal gewoon echt geen ontbijt en lunch meer bij hebben ;)

Overigens kijk ik qua vitamines en mineralen in periodes dat ik het bijhou liever naar een globaal weekgemiddelde dan dat ik elke dag precies alles op de juiste niveaus probeer binnen te krijgen, want dat vind ik zowel onpraktisch als onzinnig.

Lijst was overigens nog + T: Sterke koffie met sojamelk net want ik begon al te knikkebollen en moet nog voor middernacht een stukje zien te schrijven.
Let me see you stripped down to the bone
pi_198967079
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:44 schreef minilot het volgende:

Ja, gaaf aspect is dat he? Met hoezeer we als CUL'ers van lekker eten houden kunnen we er nou eenmaal gewoon echt geen ontbijt en lunch meer bij hebben ;)

Het is het onderdeel waar ik best wild enthousiast over ben :') Serieus _O-

En vorige week een keer als avondeten Full English Breakfast gehad, dus mijn hunkering naar ontbijt was ook weer even verzadigd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198967131
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En vorige week een keer als avondeten Full English Breakfast gehad, dus mijn hunkering naar ontbijt was ook weer even verzadigd.
Ha, daar vraagt mijn echtgenoot ook zo eens in de twee maanden eens om: ontbijt als avondeten en dan met worstjes en bacon en eieren enzo :Y Geinig!
Let me see you stripped down to the bone
pi_198967197
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:51 schreef minilot het volgende:

Ha, daar vraagt mijn echtgenoot ook zo eens in de twee maanden eens om: ontbijt als avondeten en dan met worstjes en bacon en eieren enzo :Y Geinig!
We hadden witte bonen in tomatensaus (zelf gemaakt), bloedworst, worstje, tomaten uit de oven, gepocheerd ei op toast, gebakken champignons en een stripje bacon. En thee natuurlijk. Vól!

Als ik dat op een ander tijdstip eet dan moet ik een beetje puzzelen met super light avondeten. Nu niet *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198967323
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We hadden witte bonen in tomatensaus (zelf gemaakt), bloedworst, worstje, tomaten uit de oven, gepocheerd ei op toast, gebakken champignons en een stripje bacon. En thee natuurlijk. Vól!
Jum! Alweer best lang geleden, dank voor de reminder! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198971205
O: Proteïnereep
L: Kwark met blauwe bessen en banaan + 2 witte bolletjes met vega filet americain
T: Plakje cake en bakje aardbeien
D: Gevulde rösti, vega steak en broccoli + bakje bitterkoekjes vla O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198972247
Brunch: 2 boterhammen pindakaas (maagpijn, dus niet ontbeten)
T. Kwark en een appel
D. Risotto met bietjes en nootjes en crème fraîse (hoe schrijf je dat)
T. Kwart en een appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198972439
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 12:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Brunch: 2 boterhammen pindakaas (maagpijn, dus niet ontbeten)
T. Kwark en een appel
D. Risotto met bietjes en nootjes en crème fraîse (hoe schrijf je dat)
T. Kwart en een appel
Crème fraise zegt mijn spellingscontrole :+
Risotto O+ lekker eten!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198972721
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Crème fraise zegt mijn spellingscontrole :+
Risotto O+ lekker eten!
Bijna goed dus :P te lui om in de koelkast te checken ;)

Ja! Met mijn favo groente. Heerlijk prakje vanavond
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198973357
Mijn aardbeien waren beschimmeld -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198973565
Gaap.

O: yoghurt, havermout, kersen, hagelslag
L: omelet met spinazie, zeekraal, gerookte zalm
S: 10 km fietsen - zware benchpresses - 10 km fietsen
D: soep met kip, gnocchi, spinazie, kastanjechampignons.
T: druiven en beef jerky. denk ik.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 12 april 2021 @ 15:01:08 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_198973640
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 14:34 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn aardbeien waren beschimmeld -O-
het is ook nog veel te vroeg voor aardbeien!

Wel extra kut, want daardoor heb je er vast veel voor betaald :')
disclaimer
  maandag 12 april 2021 @ 15:03:16 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_198973664
ik blijf OMAD een interessante theorie vinden maar zou voor mij gewoon echt niet werken, te veel mensen in huis die de hele dag eten, en met borstvoeding nu ook nog niet handig.
Maar inderdaad, hoe fijn als je gewoon niets hoeft te tellen _O_

Ik heb mijn zinnen een beetje gezet op intuitief eten, maar ook daar ben ik duidelijk nog niet klaar voor omdat ik echt de hele dag honger heb nog :')
disclaimer
pi_198973674
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:01 schreef SQ het volgende:

[..]

het is ook nog veel te vroeg voor aardbeien!

Wel extra kut, want daardoor heb je er vast veel voor betaald :')
¤1,29 bij de Lidl, 500gram!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 12 april 2021 @ 15:06:23 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_198973703
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:03 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

¤1,29 bij de Lidl, 500gram!
Oh dat valt mee!

Ik heb me toch weer een hongerdag zeg :') En ik eet echt niet weinig ;(

Vandaag tot dusver 6 goed belegde boterhammen, een appel, een banaan, een sinaasappel, tien mintnopjes en 3 koffies met suiker gehad en ik wil MEERRRR.
Help. :')
disclaimer
pi_198973714
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh dat valt mee!

Ik heb me toch weer een hongerdag zeg :') En ik eet echt niet weinig ;(

Vandaag tot dusver 6 goed belegde boterhammen, een appel, een banaan, een sinaasappel, tien mintnopjes en 3 koffies met suiker gehad en ik wil MEERRRR.
Help. :')
Ze waren van donderdag.. dus was te laat ;(
Morgen Ramadan, gewoon lekker meedoen ^O^
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 12 april 2021 @ 15:08:52 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_198973734
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:07 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ze waren van donderdag.. dus was te laat ;(
Morgen Ramadan, gewoon lekker meedoen ^O^
krijg je daar minder honger van ja?
disclaimer
pi_198973744
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:08 schreef SQ het volgende:

[..]

krijg je daar minder honger van ja?
Volgens de OMAD-ers hier wel ;)
Je verneukt je suikerspiegel elke keer als je (koolhydraten) eet.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198975014
O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap, almond macchiato
L roggebrood met avocado en kip, zak wortels
T banaan, noten, gojibessen, extra pure choco, nori
D kipworst, aardappel, gemengde groenten uit de oven. Blauwe bessen na
B morgen weer een dag :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Holyme op 12-04-2021 17:07:03 ]
pi_198975983
Nog voor de vorige pagina: het is crème fraîche :7 tenzij je aardbeien crème bedoelt ;)

Ik was 2 ons zwaarder dan eergister, maar volgens m'n weegschaal is het wel allemaal spieren. Teken ik voor.
Mijn lijst:
L: vier Wasa volkoren crackers: 1 jonge kaas, 1 brie, 1 avocado-roomkaasdip, 0.5 mango hummus, 0.5 basilicum hummus
T: plakjes kaas, een avocado
S: bodypump
T: eiwitshake cookies&cream
D: biefstuk met broccoli

Was bij de lunch vergeten dat er nog een avocado op moest.. dus vandaar die nog tussendoor. Was nog net op tijd :)
pi_198976681
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog voor de vorige pagina: het is crème fraîche :7 tenzij je aardbeien crème bedoelt ;)

Ik was 2 ons zwaarder dan eergister, maar volgens m'n weegschaal is het wel allemaal spieren. Teken ik voor.
Mijn lijst:
L: vier Wasa volkoren crackers: 1 jonge kaas, 1 brie, 1 avocado-roomkaasdip, 0.5 mango hummus, 0.5 basilicum hummus
T: plakjes kaas, een avocado
S: bodypump
T: eiwitshake cookies&cream
D: biefstuk met broccoli

Was bij de lunch vergeten dat er nog een avocado op moest.. dus vandaar die nog tussendoor. Was nog net op tijd :)
Hm... Aardbeien is ook lekker... Maar misschien niet bij de bietjes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 12 april 2021 @ 19:38:22 #82
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198977002
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hm... Aardbeien is ook lekker... Maar misschien niet bij de bietjes
Is best lekkere combi
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198981828
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:38 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Is best lekkere combi
Aardbeien eet ik enkel met wat zoetstof anders vind ik het "zonde". Gewoon een rare tik van me
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_198981877
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 15:03 schreef SQ het volgende:
ik blijf OMAD een interessante theorie vinden maar zou voor mij gewoon echt niet werken, te veel mensen in huis die de hele dag eten, en met borstvoeding nu ook nog niet handig.
Maar inderdaad, hoe fijn als je gewoon niets hoeft te tellen _O_

Ik heb mijn zinnen een beetje gezet op intuitief eten, maar ook daar ben ik duidelijk nog niet klaar voor omdat ik echt de hele dag honger heb nog :')
Daar ben ik ook mee bezig. Ik heb een boek besteld dat deze week binnen komt. Ben wel benieuwd of ik van 'eat all the things' naar echt aanvoelen wat ik wil/nodig heb kan gaan, want ik heb het idee dat ik nooit echt verzadigd ben. Maar als het zou kunnen/lukken, en dat betekent niet meer zo schommelen met mijn gewicht en na iedere afvalcyclus weer ietsjes hoger eindigen (ook al is dat dan 3 keer in 10 jaar, uiteindelijk tikt het gewoon aan), dan lijkt me dat wel echt fijn.
pi_198981878
Gisteren:
O: brood met pindakaas
T: banaan
L: brood met kaas, ham, vega spread
D: mie met snijbonen, cashewnoten en sojasaus, hamburger, kwark
B: 20 min Wii Fit

Plannen voor vandaag:
O: brood met jam, knäckebröd met pindakaas
T: appel
L: brood met kaas, ham, vega spread
T: handje cashewnoten
D: stamppot met vegavlees, kwark
T: schaaltje rauwkost wat kind had laten staan
B: Wii Fit 30 min

[ Bericht 10% gewijzigd door Hupje op 14-04-2021 09:32:08 ]
pi_198981977
Lijstje vandaag;

O: 2 volkoren sneetjes oude kaas salade
T: Alpro nature met muesli en een banaan
L: wortelwraps met kip, spinazie en kaas
D: Aardappels, vega schnitzel en broccoli
T: misschien nog wat snack a jacks
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:00:02 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_198982380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Aardbeien eet ik enkel met wat zoetstof anders vind ik het "zonde". Gewoon een rare tik van me
Maar (goede) aardbeien zijn al zo lekker zoet, dat heeft geen suiker nodig :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:20 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Daar ben ik ook mee bezig. Ik heb een boek besteld dat deze week binnen komt. Ben wel benieuwd of ik van 'eat all the things' naar echt aanvoelen wat ik wil/nodig heb kan gaan, want ik heb het idee dat ik nooit echt verzadigd ben. Maar als het zou kunnen/lukken, en dat betekent niet meer zo schommelen met mijn gewicht en na iedere afvalcyclus weer ietsjes hoger eindigen (ook al is dat dan 3 keer in 10 jaar, uiteindelijk tikt het gewoon aan), dan lijkt me dat wel echt fijn.
Ja, precies. Dat normaal doen ook echt normaal wordt zeg maar. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Vanmorgen rolde ik eindelijk van mijn plateau na bijna 2 weken, dan toch ineens van de een op de andere dag een kilo lichter. Woosh :D
disclaimer
pi_198982402
Als kind kreeg ik aardbeien met witte suiker op brood, moet er nu niet meer aan denken. Maar het was wel lekker!

O: Proteïnereep
L: Proteïnetoetje en 2 wraps kaas/houmous
T: Peer en plakje cake
D: Spruitjes met kaassaus en vega vissticks
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198982448
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, precies. Dat normaal doen ook echt normaal wordt zeg maar. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Ja, dat. Ik ben ook benieuwd. Eigenlijk is dit topic natuurlijk de verkeerde plek om te praten over loslaten van eetregeles en gewicht-focus. Ik heb al een paar weken niet gewogen en eetlijstjes doe ik ook niet.
pi_198983456
Ah ja, aardbeiden met suiker op brood, moet ik nu ook niet meer aan denken, maar was wel lekker vruuger. Nu schuif ik ze liefst zo naar binnen. En dan mn brood met roomboter of kaas :9

O muesli, lijn-/chiazaad, soyamelk, almond macchiato
L roggebrood met avocado en kip
T the usual denk ik, blauwe en goji bessen, noten, extra puur, mogelijk nog wat snaaigroente
D pasta met kip en groente, banaan, afh van kcal nog iets
B wandelen, lopen, afh van rondje mogelijk ook trappen
pi_198983491
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:07 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ja, dat. Ik ben ook benieuwd. Eigenlijk is dit topic natuurlijk de verkeerde plek om te praten over loslaten van eetregeles en gewicht-focus. Ik heb al een paar weken niet gewogen en eetlijstjes doe ik ook niet.
Och, dat vind ik niet perse. Gezond slank topic is al lang ergens in de diepte verdwenen, en ik denk dat het doel voor de meesten een eind gelijk is. Afvallen, gezond leren omgaan met eten, op gewicht blijven. Waar je dan zit in dat verhaal maakt minder uit, lijkt me. Al denken anderen daar misschien anders over?
pi_198983524
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:45 schreef Holyme het volgende:

[..]

Al denken anderen daar misschien anders over?
Ik niet, vind het reuze interessant om alle verschillende aanpakken te lezen :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198984011
Nee het is zeker een interessant en leerzaam onderwerp. Verschillende manieren van dealen met eten vind ik heel fijn en inspirerend om te lezen.

En het geeft me een gevoel van hoop
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 13 april 2021 @ 12:05:25 #94
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198984513
Ik ga ook af en toe posten denk ik.

Ik vind het ook interessant om verschillende aanpakken te lezen. Voor mij werkt een andere aanpak dan alles tellen niet (op dit moment). Ik eet alles waar ik zin in heb als het maar binnen de kcal behoefte past.

In het kort 6?7? jaar geleden 35kg afgevallen, 2018 kind gekregen en nu weer klaar om fit te worden. En met fit bedoel ik een gezond vetpercentage hebben :'( ik haaaaaat sporten en elke vorm van beweging, dat is ook gelijk mijn struikelblok. Ik heb meer dan genoeg discipline om gezond te eten, bewegen daarentegen is mijn 'probleem'.
  Moderator dinsdag 13 april 2021 @ 12:21:43 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_198984786
Ik heb me de afgelopen twee weken aardig misdragen qua voeding ;( Ga maar weer even proberen weer wat beter te eten. Ik heb de laatste weken gewoon meer trek lijkt wel en vooral in zoet :')

Ik wil echt die laatste kg’s ook nog kwijt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_198985213
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:45 schreef Holyme het volgende:

[..]

Och, dat vind ik niet perse. Gezond slank topic is al lang ergens in de diepte verdwenen, en ik denk dat het doel voor de meesten een eind gelijk is. Afvallen, gezond leren omgaan met eten, op gewicht blijven. Waar je dan zit in dat verhaal maakt minder uit, lijkt me. Al denken anderen daar misschien anders over?
Ik zeg het meer omdat de insteek zo anders is: Bij het echte intuitieve eten gaat het om echt loslaten wat je gewicht is, dus niet meer bezig zijn met afvallen/op gewicht blijven. Accepteren dat je lichaam een soort basis setpoint heeft (dat met iedere lijnpoging/restrictieperiode wat hoger komt te liggen) en dat dat het gewicht is dat bij je past. Geen regels over wat wel en niet 'mag', maar leren waar je lichaam behoefte aan heeft. Wat ik ook lees is dat je na een periode van restrictie (of dat nou suiker, vet, koolhydraten, totale kcal is) je lichaam echt moet leren dat het altijd kan 'krijgen' waar het behoefte aan heeft. Na een tijd schijnt de behoefte aan eerder verboden dingen dan af te nemen, en zou je gewicht ook moeten stabiliseren.

Ik zit alleen in de 'eat all the things' fase, hoewel ik al wel soms merk dat ik iets echt niet hoef omdat de behoefte minder wordt (een tegenvallende smaak paaseitjes bijvoorbeeld, dan hoeft nu de zak gewoon niet meer leeg). Bij koekjes werkt dat nog niet.
pi_198986269
@Tuindier zoiets ben ik ook naartoe gaan werken, begon met een kapotte keukenweegschaal en heb dat zo gelaten. Dus niet meer afwegen, meer eten waar ik zin in heb, en wanneer ik er zin in heb. Wel nog ruwe schatting van kcal, en mijn eetpatroon is toen niet gek veel veranderd. Maar ineens heel veel afgevallen (beetje vond ik prima en was gewenst, dit was wel heel veel), dus sinds dat begon toch maar weer afwegen en weegschaal in de gaten houden, er moet echt niks meer af nu. En er gaan dus ook wel zaken in als potten ijs enzo. Vh weekend nog ff los gegaan op oa kaas en negerzoenen, serieuze munchies :')

Ik vind het dus wel interessant om op zo'n manier met eten om te leren gaan, al snap ik ook dat bv lijstjes zoals in dit topic daar minder goed bij past. Maar het mag er wmb echt wel bij, weer een andere insteek :Y
pi_198987402
Dat gezegd hebbende: ik heb nu zin in banaan en er liggen twee trossen, maar ze zijn nog groen. Dus ik heb al edamameboontjes gegeten, en een stuk cake, en een matze, maar ik heb nog steeds trek in banaan. #eerstewereldproblemen
pi_198987531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:22 schreef Tuindier het volgende:
Dat gezegd hebbende: ik heb nu zin in banaan en er liggen twee trossen, maar ze zijn nog groen. Dus ik heb al edamameboontjes gegeten, en een stuk cake, en een matze, maar ik heb nog steeds trek in banaan. #eerstewereldproblemen
Naar de winkel gaan en een nieuwe scoren :+

Ik heb een shitload aan koekjes naar binnen gewerkt -O- why?!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198987682
B&J peace pop zegt hoi tegen de koekjes :')
pi_198987815
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:38 schreef Holyme het volgende:
B&J peace pop zegt hoi tegen de koekjes :')
*Boks*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 13 april 2021 @ 15:55:40 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_198988036
Ik heb het zowaar druk met werk nu en ik heb een groene paprika voor mijn neus liggen die mijn eetlust dempt - misschien werkt het? :') :*
disclaimer
pi_198988128
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:55 schreef SQ het volgende:
Ik heb het zowaar druk met werk nu en ik heb een groene paprika voor mijn neus liggen die mijn eetlust dempt - misschien werkt het? :') :*
*Kijkt naar komkommer... Neuh, die werkt iig niet :+
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:08:42 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_198988214
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:01 schreef Holyme het volgende:

[..]

*Kijkt naar komkommer... Neuh, die werkt iig niet :+
Nee, ik heb zo weinig zin in die paprika, dat ik het eten hier mee kan uitstellen. Die paprika moet eerst van mezelf. :')
disclaimer
pi_198989216
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ik heb zo weinig zin in die paprika, dat ik het eten hier mee kan uitstellen. Die paprika moet eerst van mezelf. :')
Mja, groene paprika word ik ook niet heel warm van nee. Die koop ok ook nooit. Als dat blijft werken, hoor ik het graag. Toch ns op het lijstje zetten dan :P
  woensdag 14 april 2021 @ 08:31:58 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_198997057
Onder de 90 *O* na 2 weken stilstand nu 1,6 kilo droppen in 2 dagen :')
Eerste mijlpaal weer afgetikt. Op naar de volgende :7
disclaimer
  woensdag 14 april 2021 @ 09:25:15 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198997494
Heb je een doel SQ?

Ew een groene eet ik ook niet zo graag als snek :P alleen rood.
Is een groene paprika niet gewoon een onrijpe rode?
  woensdag 14 april 2021 @ 09:34:01 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_198997585
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Heb je een doel SQ?

Ew een groene eet ik ook niet zo graag als snek :P alleen rood.
Is een groene paprika niet gewoon een onrijpe rode?
Ik vind groene lekkerder in warme gerechten en rode lekkerder rauw ;)

Mijn ultieme doel is onder de 70, maar eerlijk, een gewicht dat begint met een 7 is het minimale doel.
Voor onder de 70 hou ik denk ik net iets te veel van (vr)eten :')
disclaimer
pi_198997589
Vooral druk zijn met werk helpt mij om niet te veel te eten.

Vandaag:
O: brood met jam, knäckebröd met pindakaas
L: brood met vegaspread, kaas, ham
T: fruit
D: geen idee meer wat ik had gepland :')
B: Wii Fit
pi_198997744
@SQ herkenbaar :') Ik ''moet'' nog 3kg tot mijn streefgewicht maar de motivatie is ver te zoeken. Bij elk koekje kom ik een kilo aan en bij elke week gezond eten val ik niets af.
Vandaar de frustratie gisteren, nu weer normaal doen.

O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
T: Peer
D: Gyros met sla, paprika, tzatziki en stukjes pitabrood
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198997758
De T gister werden dus peace pops (koekjesdeeg :9~ ) en de D werd pasta ham kaas met compensatiekomkommer. Wel lekker rondje gelopen daarna *O*

Vandaag soortgelijk lijstje, de geplande D van gister gaat in de herkansing. B is wandelen en fietsen, morgen denk ik weer lopen.
pi_198997763
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:31 schreef SQ het volgende:
Onder de 90 *O* na 2 weken stilstand nu 1,6 kilo droppen in 2 dagen :')
Eerste mijlpaal weer afgetikt. Op naar de volgende :7
Netjes *O* goeie drop ook, haha
  woensdag 14 april 2021 @ 09:53:19 #113
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198997790
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:49 schreef Declan-Harp het volgende:
@:SQ herkenbaar :') Ik ''moet'' nog 3kg tot mijn streefgewicht maar de motivatie is ver te zoeken. Bij elk koekje kom ik een kilo aan en bij elke week gezond eten val ik niets af.
Vandaar de frustratie gisteren, nu weer normaal doen.

Ik herken het ook, ik moest voor de zwangerschap nog 4kg om mijn streef van 58 te wegen en dit heb ik nooit gehaald. Het begon met stoppen met hardlopen, meer eten bestellen, niet meer op de weegschaal etc :P ik heb pas nu na 4 jaar weer de motivatie gevonden :') beter laat dan nooit.
pi_198997960
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik herken het ook, ik moest voor de zwangerschap nog 4kg om mijn streef van 58 te wegen en dit heb ik nooit gehaald. Het begon met stoppen met hardlopen, meer eten bestellen, niet meer op de weegschaal etc :P ik heb pas nu na 4 jaar weer de motivatie gevonden :') beter laat dan nooit.
Dit ja. :') Plus daarna nog een zwangerschap en dus /care qua aankomen. Nu moet ik er 5 voor het gewicht van voor deze zwangerschap en eigenlijk 12 voor mijn streefgewicht. Maar ik kan nog erg slecht de motivatie vinden. Ik hoop dat het makkelijker word als ik straks weer aan het werk ben, maar dat zal wel tegenvallen ook. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_198997969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik herken het ook, ik moest voor de zwangerschap nog 4kg om mijn streef van 58 te wegen en dit heb ik nooit gehaald. Het begon met stoppen met hardlopen, meer eten bestellen, niet meer op de weegschaal etc :P ik heb pas nu na 4 jaar weer de motivatie gevonden :') beter laat dan nooit.
Ik weet wel dat ik nóóit meer terug wil naar de 91kg en diens eetpatroon. Dus qua lifestylechange zit ik goed, maar het frustreert wel dat die laatste paar kg's niet meer willen.

Ik ga sowieso de weegschaal weghalen en gewoon door met waar ik nu mee bezig ben :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198998149
Planning vandaag:
L: restjes indo van gister: gebakken rijst, tofu/kokos iets en boontjes, evt 2 crackers als het te weinig blijkt
T: appel & peer
D: Vegan curry
B: wandelen lunch, heel vaak de trap op en af om de zolder leeg te ruimen, ze komen dakkapellen platen aankomende week (of weken ... Ze gaan ze echt opbouwen, geen prefab)
pi_198998312
Lijstje dan maar voor de motivatie:
L: 2 boterhammen met hagelslag, schaaltje yoghurt en fruit
T: gebakken roereieren met groente, random kruiden en 2 boterhammen
D: recept van Jamie Oliver met chorizo en zoete aardappel, dacht ik. (Een vriendin komt koken, dus precies weet ik het niet :) )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 14 april 2021 @ 10:48:41 #118
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198998430
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 09:34 schreef SQ het volgende:

Voor onder de 70 hou ik denk ik net iets te veel van (vr)eten :')
Story of my life :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Artoo op 14-04-2021 10:49:17 (-) ]
Fear is the path to the Dark Side.
pi_198998521
Ik wil ook een @SQ -drop :(

Vandaag:
O: stukje pizza van gisteren. :7 :')
L: tunamelt
S: 10 km fietsen - horrible workout - 10 km fietsen
D: visstoof
T: kwark met dingen. eventueel nog druiven.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 14 april 2021 @ 11:08:52 #120
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198998674
Lijstje? Lijstje!

O: Kwark, peer, banaan, nootjes, kaneel
L: Vegan kipstukjes, berg groentemix met bloemkool/erwtjes/worteltjes, chilisaus
D: Stamppot (weet nog niet welke, maar krijg eten van m'n moeder O+ )
T: Shakie, rijstwafels met pindakaas en hagelslag

Tussendoor nog ergens om en nabij uurtje hardlopen.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_199004136
O alpro met muesli, lijnzaad, zonnebloem- en pompoenpitten, almond macchiato
L maiswafels met kipfilet, sandwichspread, banaan en proteinereep
T blauwe en gojibessen, noten, extra pure choco, nougatti
D pasta met kip en groen, banaan
B fietsen, wandelen, miss straks nog meer fietsen
pi_199004168
Ik wil ook wel een SQ drop!

Lijst:
S: grit strength
L: vier Wasa volkoren crackers: 1 avocado-roomkaasdip, 1 jong belegen kaas, 1 pindakaas, 1 brie
T: paar plakjes jong belegen kaas
D: kaasschnitzel met broccoli
T: kwark, Griekse yoghurt, aardbeien, cookies&cream-eiwitpoeder
pi_199010632
Ik wil ook wel zo'n drop ! Ik moet binnenkort mijn trouwjurk passen dus zou wel goed uitkomen :D

Vandaag:
L: versgebakken brood met geitenkaas, gewone kaas, nepkip
T: fruit
D: Ottolenghi groente taart
B: wandelen, yoga
pi_199010747
O: Proteïnereep
L: Kwark met banaan + 2 volkoren boterhammen met kaas en houmous
T: Galiameloen
D: Aardappelschijfjes en kaasballetjes uit de oven
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199011178
O: pitabroodje jam, knäckebröd pindakaas
L: pitabroodje ham/kaas, brood met vegaspread, jam
T: fruit
B: stukje fietsen
D: bami met gebakken ei en een handje kroepoek, kwark
B: Wii Fit
pi_199011281
@MeisPluis oh dat lijkt me leuk! Alvast veel plezier dan *O*

Ik voegde gister nog wat glazen wijn en zo'n 500-600 kcal aan lijstje toe. Lijf: -0.6 :')

O alpro, muesli met the usual, almond macchiato
L crackers met iets
T blauwe en goji bessen, extra puur, noten, peer
D kip, aardappel, bonen, appel. Aanvullen voor kcal, gok ik zo
B planning is een rondje lopen
  donderdag 15 april 2021 @ 10:12:34 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_199011375
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:03 schreef Holyme het volgende:
@:MeisPluis oh dat lijkt me leuk! Alvast veel plezier dan *O*

Ik voegde gister nog wat glazen wijn en zo'n 500-600 kcal aan lijstje toe. Lijf: -0.6 :')

O alpro, muesli met the usual, almond macchiato
L crackers met iets
T blauwe en goji bessen, extra puur, noten, peer
D kip, aardappel, bonen, appel. Aanvullen voor kcal, gok ik zo
B planning is een rondje lopen
Lekker droppen *O*
disclaimer
pi_199011586
Kan iemand the universe even vertellen dat een drop echt moet hier? Natuurwet ditdat? Bedankt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199011664
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Lekker droppen *O*
Nee da's dus eigenlijk niet de bedoeling :@ omgekeerde wereld ditdat. Vandaar dat ik weer lijstjes doe en kcal tel.

Lijstje kwam sowieso nog bietensap bij, en nog wel meer gok ik. En vh weekend een high tea :9
pi_199011672
quote:
18s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:43 schreef Lonaa het volgende:
Kan iemand the universe even vertellen dat een drop echt moet hier? Natuurwet ditdat? Bedankt.
Zeg universum, doet mijn drop eens richting Lonaa thanks.
  donderdag 15 april 2021 @ 11:02:15 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_199011738
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 10:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nee da's dus eigenlijk niet de bedoeling :@ omgekeerde wereld ditdat. Vandaar dat ik weer lijstjes doe en kcal tel.

Lijstje kwam sowieso nog bietensap bij, en nog wel meer gok ik. En vh weekend een high tea :9
oh ja kijk, ik mis een stukje achtergronden :D
disclaimer
pi_199011962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:02 schreef SQ het volgende:

[..]

oh ja kijk, ik mis een stukje achtergronden :D
Jij deed geloof ik afvallen - baby - afvallen - baby, zoiets? :D Ik viel langer geleden flink af, paar jaar wat schommelen, afgelopen jaren vrij stabiel. Wou er wel nog iets van af. Afgelopen periode zei mn lijf ineens aight. En dropte zo'n 10kg. Bloedonderzoek enzo levert tot dusver niks op, mn kleren zijn vervangen (bikini's en al :X ), en ik let nu dus op dat ik niet nog meer afval. Bizar wel :')
  donderdag 15 april 2021 @ 11:27:10 #133
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012049
Hoi, m'n broeken zitten te krap (en de weegschaal geeft een oplopend grafiekje), dus ik kom weer een tijdje meedoen hier. :+

Huidige stand van zaken is 81-82kg (en dus stiekem oplopend), moet weer terug richting 75kg. Innamedoel ligt weer rond de 1900kcal, daar ging het bij m'n recentste braaf opletten-periode gewoon prima op.

Grootste valkuilen op het moment: de weekenden (maar dat ging voorheen ook prima met de uitschieters daarvan, daar ga ik als laatste in "snijden"), 's avonds onnodige zooi snacken (m'n lichaam heeft echt geen apekoppen nodig :+) en te weinig beweging. De beweging is een kwestie van mezelf weer in een ritme schoppen, daar zit het hele jaar al geen structuur in. De laatste smoezen waren "sneeuw", "hooikoorts" en "ontstoken oog", maar het oog is zo goed als genezen, de hooikoortsperiode is weer klaar en met de huidige vooruitzichten heb ik dus geen smoezen meer. :P

Dus dat. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 11:29:16 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_199012066
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:19 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jij deed geloof ik afvallen - baby - afvallen - baby, zoiets? :D Ik viel langer geleden flink af, paar jaar wat schommelen, afgelopen jaren vrij stabiel. Wou er wel nog iets van af. Afgelopen periode zei mn lijf ineens aight. En dropte zo'n 10kg. Bloedonderzoek enzo levert tot dusver niks op, mn kleren zijn vervangen (bikini's en al :X ), en ik let nu dus op dat ik niet nog meer afval. Bizar wel :')
Wat gek joh! Hopelijk geen akelige medische dingesen dan :*

Ja, ik deed in mijn leven ongeveer dit:
Langzaam dik worden - afvallen - dikker worden - afvallen - zwanger worden - miskramen - weer dik worden - zwanger - afvallen - zwanger - afvallen - verbouwen (= dik worden) - zwanger. En nu dus weer afvallen.

Ik ben wel een beetje bang dat ik mijn metabolisme verpest heb. Ik kan echt gruwelijk goed afvallen.
Ik kan alleen ook met het grootste gemak 8 kilo aankomen als ik 2 maanden niet oplet. :')
Dus na deze afvalronde (wat ik imo echt wel verantwoord doe - ik eet rond de 2500 kcal, gevarieerd etc) moet ik nu écht een sustainable solution vinden, dat wordt de allergrootste uitdaging, eentje die ik tot dusver in al die jaren nog nooit gevonden heb :N
disclaimer
pi_199012067
Ha Ijs! Welkom terug dan maar :+
  donderdag 15 april 2021 @ 11:30:32 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_199012082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Hoi, m'n broeken zitten te krap (en de weegschaal geeft een oplopend grafiekje), dus ik kom weer een tijdje meedoen hier. :+

Huidige stand van zaken is 81-82kg (en dus stiekem oplopend), moet weer terug richting 75kg. Innamedoel ligt weer rond de 1900kcal, daar ging het bij m'n recentste braaf opletten-periode gewoon prima op.

Grootste valkuilen op het moment: de weekenden (maar dat ging voorheen ook prima met de uitschieters daarvan, daar ga ik als laatste in "snijden"), 's avonds onnodige zooi snacken (m'n lichaam heeft echt geen apekoppen nodig :+) en te weinig beweging. De beweging is een kwestie van mezelf weer in een ritme schoppen, daar zit het hele jaar al geen structuur in. De laatste smoezen waren "sneeuw", "hooikoorts" en "ontstoken oog", maar het oog is zo goed als genezen, de hooikoortsperiode is weer klaar en met de huidige vooruitzichten heb ik dus geen smoezen meer. :P

Dus dat. :+
Hoi, ook weer welkom terug, hebben we de club alweer compleet? O+
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 11:30:49 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_199012086
#foreverfightingfat
disclaimer
pi_199012090
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat gek joh! Hopelijk geen akelige medische dingesen dan :*

Ja, ik deed in mijn leven ongeveer dit:
Langzaam dik worden - afvallen - dikker worden - afvallen - zwanger worden - miskramen - weer dik worden - zwanger - afvallen - zwanger - afvallen - verbouwen (= dik worden) - zwanger. En nu dus weer afvallen.

Ik ben wel een beetje bang dat ik mijn metabolisme verpest heb. Ik kan echt gruwelijk goed afvallen.
Ik kan alleen ook met het grootste gemak 8 kilo aankomen als ik 2 maanden niet oplet. :')
Dus na deze afvalronde (wat ik imo echt wel verantwoord doe - ik eet rond de 2500 kcal, gevarieerd etc) moet ik nu écht een sustainable solution vinden, dat wordt de allergrootste uitdaging, eentje die ik tot dusver in al die jaren nog nooit gevonden heb :N
Dan voorlopig maar geen verbouwingen en babies doen? :+ Heb jullie topic af en toe wat gevolgd in K&W, het meeste is denk ik wel een eind klaar? Dat soort periodes zijn ook verrot wel, of naja, geeen ervaring met zw.schap maar wel met verhuizen en soortgelijk. Hele ritme overhoop als ik niet uitkijk, en dan weer terug op zien te pakken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Holyme op 15-04-2021 11:32:41 (Vluggevingerinvoer) ]
  donderdag 15 april 2021 @ 11:32:44 #139
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:30 schreef SQ het volgende:
#foreverfightingfat
Dat ja. :+

Ik had potdorie een mooie balans, maar toen flikkerde men m'n trainingen eruit. :(

Oh well, het valt nog mee, dit is er sinds eind 2019 aangeschuifeld.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 11:33:57 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_199012117
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dan voorlopig maar geen verbouwingen en babies doen? :+ Heb jullie topic af en toe wat gevolgd in K&W, het meeste is denk ik wel een eind klaar? Dat soort periodes zijn ook verrot wel, of naja, geeen ervaring met zw.schap maar wel met verhuizen
Babies soberso niet meer, ik word dit jaar 40 en de laatste kwam met een spoedkeizersnede, genoeg tekenen dat we het lot niet verder moeten tarten :+
Verbouwen is ook al best een eind klaar, en daarbij heb ik een geweldige keuken, door het thuiswerken genoeg tijd om elke dag voor 6 uur een gezonde verse maaltijd op tafel te zetten (waar men soms nog wat van eet ook :o ) dus dat zijn allemaal geen excusen meer.
Dus ja, gewoon weer doen, eigenlijk. :+
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 11:38:06 #141
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012163
Da's het grootste struikelpunt wel ja, het dóen.

We weten het inmiddels best. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 11:43:03 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_199012212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Da's het grootste struikelpunt wel ja, het dóen.

We weten het inmiddels best. :')
Lol ja nou. Ik had deze zwangerschap bij de standaard bloedsuikertest een nuchtere waarde van 5.2 - die mag in het ene ziekenhuis maximaal 5.1 zijn en in het andere ziekenhuis maximaal 5.3, maar helaas loop ik dus bij een 5.1 ziekenhuis. Dus kreeg ik de stempel "zwangerschapsdiabaids" en een verplichte tienrittenkaart bij de diëtist.

Gaat zo'n vrouw me op dummyniveau uitleggen dat sapjes niet zo gezond zijn als het lijkt en dat je beter kipfilet op je boterham kunt doen dan hagelslag.
Ik denk dat de diëtist zelf na 10 minuten ook wel klaar met me was.
"ja je weet alles al"
Duh.
Daarna nog weken mijn bloedsuiker moeten prikken maar allemaal normale waarden trouwens. Met je diabetes :{w
disclaimer
pi_199012235
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Lol ja nou. Ik had deze zwangerschap bij de standaard bloedsuikertest een nuchtere waarde van 5.2 - die mag in het ene ziekenhuis maximaal 5.1 zijn en in het andere ziekenhuis maximaal 5.3, maar helaas loop ik dus bij een 5.1 ziekenhuis. Dus kreeg ik de stempel "zwangerschapsdiabaids" en een verplichte tienrittenkaart bij de diëtist.

Gaat zo'n vrouw me op dummyniveau uitleggen dat sapjes niet zo gezond zijn als het lijkt en dat je beter kipfilet op je boterham kunt doen dan hagelslag.
Ik denk dat de diëtist zelf na 10 minuten ook wel klaar met me was.
"ja je weet alles al"
Duh.
Daarna nog weken mijn bloedsuiker moeten prikken maar allemaal normale waarden trouwens. Met je diabetes :{w
Ik leefde m'n hele zwangerschap op koekjes, chocolade en bloedsinaasappelsap. Waarom kreeg ik geen diabetes?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 11:50:30 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_199012292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:45 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik leefde m'n hele zwangerschap op koekjes, chocolade en bloedsinaasappelsap. Waarom kreeg ik geen diabetes?
Geen idee, ben je er op getest? :P
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 11:51:03 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Lol ja nou. Ik had deze zwangerschap bij de standaard bloedsuikertest een nuchtere waarde van 5.2 - die mag in het ene ziekenhuis maximaal 5.1 zijn en in het andere ziekenhuis maximaal 5.3, maar helaas loop ik dus bij een 5.1 ziekenhuis. Dus kreeg ik de stempel "zwangerschapsdiabaids" en een verplichte tienrittenkaart bij de diëtist.

Gaat zo'n vrouw me op dummyniveau uitleggen dat sapjes niet zo gezond zijn als het lijkt en dat je beter kipfilet op je boterham kunt doen dan hagelslag.
Ik denk dat de diëtist zelf na 10 minuten ook wel klaar met me was.
"ja je weet alles al"
Duh.
Daarna nog weken mijn bloedsuiker moeten prikken maar allemaal normale waarden trouwens. Met je diabetes :{w
Godver. :')

Ja, m'n trainer poogt me ook steeds z'n "voedingsbegeleiding" aan te smeren, maar na een jaar of tien (ook deprimerend trouwens, die gedachte) weet ik heus wel dat m'n broodbeleg en vrijdag-rotzooidag beter kunnen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199012297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Geen idee, ben je er op getest? :P
Nee, al begon ik ook niet met veel overgewicht. Kwam wel 25kg aan, er helemaal zelf aan gegeten :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 11:52:21 #147
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nee, al begon ik ook niet met veel overgewicht. Kwam wel 25kg aan, er helemaal zelf aan gegeten :+
Foodbaby O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199012317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Foodbaby O+
Heb hem vetgemest tot bijna 4kg :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 11:53:16 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_199012324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nee, al begon ik ook niet met veel overgewicht. Kwam wel 25kg aan, er helemaal zelf aan gegeten :+
Ja maar dat is ook geen pointer voor diabetes meestal ;)
Je krijgt die test bij veel vruchtwater, of een grote baby, of een tweeling, of flink overgewicht voorafgaand aan de zwangerschap, bij een hogere leeftijd, of als je eerder zwangerschapsdiabetes had.
disclaimer
pi_199012342
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook geen pointer voor diabetes meestal ;)
Je krijgt die test bij veel vruchtwater, of een grote baby, of een tweeling, of flink overgewicht voorafgaand aan de zwangerschap, bij een hogere leeftijd, of als je eerder zwangerschapsdiabetes had.
Ohhh oké dan. Weer wat geleerd. ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 11:56:26 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_199012360
ik kreeg 'm overigens vanwege enorm veel vruchtwater.
Mooi staartje aan het verhaal: ik kreeg uiteindelijk de spoedkeizersnede omdat mijn vruchtwater helemaal op was en de baby het niet meer tof vond in mijn buik, hij was ook bijzonder klein voor mijn doen :')

Goed, nu weer over dieet dingen.
disclaimer
pi_199012541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:56 schreef SQ het volgende:
ik kreeg 'm overigens vanwege enorm veel vruchtwater.
Mooi staartje aan het verhaal: ik kreeg uiteindelijk de spoedkeizersnede omdat mijn vruchtwater helemaal op was en de baby het niet meer tof vond in mijn buik, hij was ook bijzonder klein voor mijn doen :')

Goed, nu weer over dieet dingen.
Goed idee. Wat zullen we vandaag eens NIET eten?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 12:10:47 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_199012543
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:10 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Goed idee. Wat zullen we vandaag eens NIET eten?
Een zak drop, want die at ik gisteren al helemaal op dus dat kan niet meer.
disclaimer
pi_199012547
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Een zak drop, want die at ik gisteren al helemaal op dus dat kan niet meer.
Je kan altijd een nieuwe halen :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 12:11:46 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_199012552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:11 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Je kan altijd een nieuwe halen :Y
Neen, want tegen de tijd dat ik naar de winkel kan is ie al dicht *O*
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 12:20:16 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199012644
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 11:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoi, ook weer welkom terug, hebben we de club alweer compleet? O+
Zal ik me dan ook maar weer melden? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 15 april 2021 @ 12:21:04 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_199012651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:20 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zal ik me dan ook maar weer melden? :+
Gezellig!
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 12:24:00 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199012679
Die trouwjurk wordt er niet groter op en ik niet kleiner, dus er mag wel wat meer gaan gebeuren.. ik lijk de balans in mn werk ook wel gevonden te hebben.. dus nu de balans tijdens corona ook maar vinden .

En vooral meer gaan bewegen -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 15 april 2021 @ 12:48:44 #159
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199012944
En wat is jullie lengte? /nieuwsgierig.
Ik zie hier kcal behoeftes voorbijkomen waar ik nog niet eens aan kwam voor het afvallen :P

Ik had vanmorgen weer netjes -0.6.
En dan van het weekend zal er wel weer ergens een -0.3/4 zijn.
Mijn lichaam is raar :') ik zie echt rond dezelfde dagen de cijfers dalen.
iig zit ik nu zonder beweging ( :') op gaspedaal intrappen na) op een kg per week.
Motiveert overigens niet om te bewegen omdat ik het zo wel prima vind.
  donderdag 15 april 2021 @ 12:52:02 #160
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199012990
@SacreCoeur Ik ben 1.75. M'n beoogde gewicht zit als je puur naar BMI kijkt dus nog steeds aan de hoge kant, maar ik ben gewoon niet smal gebouwd ook. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 12:58:48 #161
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013082
75 toch? dat lijkt me gewoon prima.
Cijfers zijn ook niet alles natuurlijk.

Volgens mij heb ik met 49kg nog niet eens ondergewicht :') maar as if.
Nooit dat ik dat zou (willen) halen.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:02:05 #162
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013129
Klopt ja. :Y Op dat gewicht (zo ongeveer, ik kijk niet op een kilo exact) zitten m'n kleren het beste. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 13:02:34 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_199013137
Data:
39,5 jaar, 1.68 lengte, gewicht vanmorgen 89,6, BMI dus 31,7.
Streef: ultiem = onder de 70, realistisch = tussen 70 en 75 ;)

Met die kcalbehoefte doel je denk ik op mij, maar ik ben ook echt geenszins representatief, daarom post ik ook geen lijstjes :)
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 13:05:08 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013164
Niet per se, ik vind 1900 ook al veel :P
Maar ik ben een kabouter
  donderdag 15 april 2021 @ 13:06:34 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_199013179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:05 schreef SacreCoeur het volgende:
Niet per se, ik vind 1900 ook al veel :P
Maar ik ben een kabouter
Wat eet jij dan op een dag en wat weeg / meet je nu?

Een kilo per week is namelijk best heel veel :P
disclaimer
pi_199013325
29 jaar, 1.80m, 78kg
Streef 75kg, want realistisch.

Toen ik hier mee kwam posten vorig jaar februari woog ik 90.8kg
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 13:21:16 #167
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat eet jij dan op een dag en wat weeg / meet je nu?

Een kilo per week is namelijk best heel veel :P
max 1600, maar ik zit daar vaak nog wat onder.
Veel volume voedsel en ik eet geen vlees op kip na.
1.58 en ik weeg 75.4.

Ik wil nu de 58 halen, heb nooit minder dan 62 gewogen met mijn laatste poging.
Doel is na de 58 om mijn lichaam te gaan tonen ;( dan zal ik echt moeten bewegen.
pi_199013347
Hier 1.73, bijna 39 (high tea met reden dit weekend, nom), BMI vanochtend 21.2. En daar ik m'n vormen niet verder kwijt wil raken of bottiger wil worden, mag daar wel een kilo of 2 bij. Iig niet meer eraf. Maar ook niet teveel erbij, kan ik weer kleren gaan kopen :@ :') Lijstjes mik ik op 2200 op inactieve dagen, aangevuld met dagen waarop ik (ver) over de 3000 ga. Lang leve de B&J :+ En ter aanvulling, hoogste gewicht was toentertijd rond de 95. Die foto's ken ik mezelf echt niet meer in.

[ Bericht 5% gewijzigd door Holyme op 15-04-2021 13:32:37 ]
pi_199013454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

max 1600, maar ik zit daar vaak nog wat onder.
Veel volume voedsel en ik eet geen vlees op kip na.
1.58 en ik weeg 75.4.

Ik wil nu de 58 halen, heb nooit minder dan 62 gewogen met mijn laatste poging.
Doel is na de 58 om mijn lichaam te gaan tonen ;( dan zal ik echt moeten bewegen.
Ik zou je echt aanraden dat nu al te gaan doen, en dat hoeft niet persé met gewichten in de sportschool. Ik doe nu regelmatig wat oefeningen met apps, heb een balanceboard, hoepels, dansen, lopen, enz. Afwisseling en alle beetjes helpen :Y
  donderdag 15 april 2021 @ 13:37:24 #170
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013490
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:34 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou je echt aanraden dat nu al te gaan doen, en dat hoeft niet persé met gewichten in de sportschool. Ik doe nu regelmatig wat oefeningen met apps, heb een balanceboard, hoepels, dansen, lopen, enz. Afwisseling en alle beetjes helpen :Y
Ja, weet ik.
Moet eigenlijk ook.
pi_199013539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, weet ik.
Moet eigenlijk ook.
Heb dat niet gedaan toen, ging prima met eten, en och het viel mee. Maar afgelopen tijd, ik was meer bezig met wtf waarom val ik af, en niet met tonen. En nu dus echt wel wat floppyflappy'er dan ik wil -O-
  donderdag 15 april 2021 @ 13:44:56 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_199013568
als ik moet springen met JustDance voel ik mijn buik op en neer flappen, dat is pas naar.
Ik hoop toch echt dat dat ooit nog een klein beetje beter wordt :')
disclaimer
  donderdag 15 april 2021 @ 13:45:07 #173
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013572
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:34 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou je echt aanraden dat nu al te gaan doen, en dat hoeft niet persé met gewichten in de sportschool. Ik doe nu regelmatig wat oefeningen met apps, heb een balanceboard, hoepels, dansen, lopen, enz. Afwisseling en alle beetjes helpen :Y
Hier sluit ik me bij aan. :Y

Wel de nummer 1 tip: zoek iets van beweging wat je ook daadwerkelijk leuk vindt om te doen en hou er regelmaat in, een beweegbuddy kan ook helpen. Een vaste wandelafspraak met iemand oid kan al heel veel doen. Misschien niet direct qua tonen, maar wel qua algemene gezondheid.

Maar regelmaat is wel echt de sleutel. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 13:46:41 #174
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:44 schreef SQ het volgende:
als ik moet springen met JustDance voel ik mijn buik op en neer flappen, dat is pas naar.
Ik hoop toch echt dat dat ooit nog een klein beetje beter wordt :')
Ik prop m'n flubber gewoon in sportleggings, dat houdt de boel wel op z'n plek. :@ Hoge tailles. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 13:49:23 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_199013622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik prop m'n flubber gewoon in sportleggings, dat houdt de boel wel op z'n plek. :@ Hoge tailles. _O_
Ja, misschien moet ik toch wel weer aan de shapewear dan.
Soberso hoge tailles O+, ik zou nooit meer zonder kunnen. Mijn man had gisteren een stapel nieuwe jeans binnen en bij mannen hangt altijd de hele buik óver de broekrand heen. Ik vind dat bij mezelf zo'n ultiem vies gevoel :')
disclaimer
pi_199013632
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:44 schreef SQ het volgende:
als ik moet springen met JustDance voel ik mijn buik op en neer flappen, dat is pas naar.
Ik hoop toch echt dat dat ooit nog een klein beetje beter wordt :')
Ai, dat klinkt verrot. Hoge broek lijkt me dan wel fijn!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. :Y

Wel de nummer 1 tip: zoek iets van beweging wat je ook daadwerkelijk leuk vindt om te doen en hou er regelmaat in, een beweegbuddy kan ook helpen. Een vaste wandelafspraak met iemand oid kan al heel veel doen. Misschien niet direct qua tonen, maar wel qua algemene gezondheid.

Maar regelmaat is wel echt de sleutel. :Y
Ja, moet leuk zijn. Zo combineer ik een avondje wijnen vaak met flink dansen :') Of een tweede reden om te bewegen vinden, ivm muziekinstrument moet mn core echt wel versterken, da's extra motivatie! :7 (Soms dan toch)
  donderdag 15 april 2021 @ 13:51:06 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013641
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Heb dat niet gedaan toen, ging prima met eten, en och het viel mee. Maar afgelopen tijd, ik was meer bezig met wtf waarom val ik af, en niet met tonen. En nu dus echt wel wat floppyflappy'er dan ik wil -O-
Ik heb niet zoveel last van floppyflappy :P
Heb ook geen dikke benen en armen, mijn vet zit op mijn rug en gezicht :{w echt wtf ook.

Wat ik wil dmv tonen is dikke bil :7
  donderdag 15 april 2021 @ 13:52:43 #178
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013651
Oh ja, ik heb nog niets gevonden wat ik leuk vind.
En het is ook niet dat een voldaan gevoel heb tijdens of na.
Mijn familie is ook echt de definitie van niet sportief :7 zal wel in de genen zitten.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:54:19 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_199013660
Een vette rug, die ken ik nog niet _O-
disclaimer
pi_199013661
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel last van floppyflappy :P
Heb ook geen dikke benen en armen, mijn vet zit op mijn rug en gezicht :{w echt wtf ook.

Wat ik wil dmv tonen is dikke bil :7
Squat challenge? Ik doe mee :P
  donderdag 15 april 2021 @ 13:54:32 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_199013663
Ligt wel lekker zacht!
disclaimer
pi_199013672
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:54 schreef SQ het volgende:
Een vette rug, die ken ik nog niet _O-
SC zal wel geen quasimodo style bedoelen he, verder ken ik t ook niet :D
  donderdag 15 april 2021 @ 13:56:21 #183
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013678
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Squat challenge? Ik doe mee :P
Nee man, hip thrusts zijn Het voor billen tegenweurdig. :Y

Maar da's precies wat ik niet echt nodig heb, meer kont. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 15 april 2021 @ 13:57:45 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199013693
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:54 schreef SQ het volgende:
Een vette rug, die ken ik nog niet _O-
Ja, echt dom.
Heb ik weer.

Je krijgt dan mijn platte reet en vervolgens een dikke vetlaag op mijn stuitje wat TOTAAL uit verhouding is met de rest. Dan weer normaal rug en vervolgens weer rugrollen. En dan wel weer gewoon dunne armpjes en nek hebben :') misschien ben ik wel een nieuwe quasimodo versie.
  donderdag 15 april 2021 @ 13:59:56 #185
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, misschien moet ik toch wel weer aan de shapewear dan.
Soberso hoge tailles O+, ik zou nooit meer zonder kunnen. Mijn man had gisteren een stapel nieuwe jeans binnen en bij mannen hangt altijd de hele buik óver de broekrand heen. Ik vind dat bij mezelf zo'n ultiem vies gevoel :')
Hrrr, daar moet ik echt niet aan denken nee. _O- Shapewear begin ik niet aan, die eventuele rol onder een jurkje moeten m'n omstanders maar mee leven. De compressie van die sportkleding is wel echt fijn, dat geflapper is niks nee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199013738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:56 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nee man, hip thrusts zijn Het voor billen tegenweurdig. :Y

Maar da's precies wat ik niet echt nodig heb, meer kont. :')
*Hip thrusts googled
  donderdag 15 april 2021 @ 14:02:15 #187
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199013743
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:01 schreef Holyme het volgende:

[..]

*Hip thrusts googled
Kont niet op de grond laten komen en bovenin de bips even samenknijpen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199013750
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:01 schreef Holyme het volgende:

[..]

*Hip thrusts googled
Aha. Die zitten al in mn app verwerkt :7 en ja, lang leve goeie sportbroeken O+
pi_199013759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Kont niet op de grond laten komen en bovenin de bips even samenknijpen. :9
Krijg bijna zin om nu op mijn yogamat te duiken! Bijna.
pi_199013840
Ik heb alleen last van m'n flubber bovenbenen, die verpak ik normaal in een legging.. Heb nu een zachte relaxbroek aan, dan voel ik me toch wel wat opgelaten..

High waist vind ik vreselijk, liever een rol bóven de broek dan er in. Al heb ik niet zo'n hele dikke buik meer, dat scheelt een hoop. En geen zwangerschapsflubjes.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 15 april 2021 @ 15:10:37 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_199014506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb alleen last van m'n flubber bovenbenen, die verpak ik normaal in een legging.. Heb nu een zachte relaxbroek aan, dan voel ik me toch wel wat opgelaten..

High waist vind ik vreselijk, liever een rol bóven de broek dan er in. Al heb ik niet zo'n hele dikke buik meer, dat scheelt een hoop. En geen zwangerschapsflubjes.
ik denk dat het inderdaad heel erg figuurafhankelijk is. Ik heb nooit goed low waist kunnen hebben, maar na mijn 3 bloedjes is het gegarandeerd nooit meer een optie, zelfs al val ik nog 35 kilo af _O-
disclaimer
pi_199014623
Lijstje!
T: 2 boterhammen met salami, yoghurt met kiwi
L: kaas-ui brood en een appel
D: zelfgemaakte rosti met Zweedse gehaktballen en appelcompote.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199015419
Ok lijstje update

O alpro, muesli, lijnzaad, almond macchiato, bietensap
L kippensoep, maiswafels met pindakaas en sandwichspread, extra pure choco
T blauwe en goji bessen, noten, komkommer, tomaat, augurk, olijven
D aardappel, kip, bonen, peer, alpro met muesli
B straks nog lopen, mogelijk trappen, mogelijk core

Totaal zo'n 2460
pi_199017179
Eindelijk eens een goed lijstje hier
O. 2 boterhammen eiersalade
L. 2 boterhammen eiersalade
D. risotto met paddestoelen, ui en nootjes
T. fruit (met eventueel kwark)

Ik moet toegeven dat ik ook pas laat wakker werd --> niet lekker
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 15 april 2021 @ 20:22:30 #195
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199018121
Ik had ook risotto vandaag.

O waldkorn tosti met philadephia/2 plakken kipfilet tuinkruiden
L 2 crackers met pindakaas/plak jonge kaas
T aardbeien
D tomatenrisotto met kip (ipv garnaal hf recept), komkommer en feta.
T 2 speculaasjes

Drinken 1 thee en 2L water
  vrijdag 16 april 2021 @ 06:03:28 #196
221912 minilot
Nancy boy
pi_199022246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:48 schreef SacreCoeur het volgende:
En wat is jullie lengte? /nieuwsgierig.
1.58, net als jij! :) Ik weeg nu ergens tussen de 57 en de 58 kg, idealiter komt dat zo'n beetje rond de 53 maar ik heb geen haast.

Flubbers heb ik op allerlei plekken van een keer ruim negentig kilo wegen, dertig kilo afvallen en daarna zwanger geraakt en dankzij baby dus weer uitgerekt. Het maakt me niet zo uit, het zit me niet in de weg.

Lijst!
B: Drie keer borstvoeding sinds middernacht. :O Ik zet het bij de B van Borstvoeding want het kost toch kcals :+
O: Zwarte koffie, handje gedroogd fruit, lepel pindakaas
B: Hardgelopen: tempotraining
B: Te voet weekendboodschappen halen en huiswaarts slepen, beetje huishouden
D: Burgers met blauwe kaas, bacon en gekaramelliseerde ui. :9 Flink veel koolsla ernaast. Mandarijn en druiven toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 16-04-2021 06:08:30 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_199022603
Ik ben 1,67 en weeg nu ergens tussen de 70 en 71 kg vaak. Streef: kijken of ik rond de 66 k uit kan komen. Ik ben wel een Bourgondiër zoals dat zo mooi heet :D , dus bij mij gaat het traag en met ups en downs. Vanmorgen 70,3 kg .

Gister nog een ijsje erbij, eerste van het jaar!

Vandaag:
L: crackers met beleg
T: fruit
D: cannelloni met ricotta en spinazie
B: boodschappen (daarom weet ik nog niet welk fruit en zo :D ), wandelen, yoga
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:54:05 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199023757
Gister zowaar een uurtje gelopen, blijft nog steeds vreselijk maargoed :')

O: pannekoek met aardbeien en een cappucino halfvolle melk
L: crackers met tuinkruiden kip en philadephia.
T: gekookt eitje
D: ik crave naar caesar salade, dus denk dat :P
T: wat oppo salted caramel, denk 150gr

Vanavond maar weer uurtje lopen :r
  vrijdag 16 april 2021 @ 10:51:20 #199
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199024439
Geen leuk iets wat je aan het lopen kan koppelen @SacreCoeur ? Audioboek, podcast, gewoon toffe muziek? :D

Vandaag is het pizzadag, dus ingecalculeerd hoge inname. :+ Zal neerkomen op 2700-3000 vandaag. Kan best, want gisteren bleef steken op zo'n 1300 (wel gewoon normaal gegeten hoor, maar spinazie, dus vooral volumevoedsel).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:06:58 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199024671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 10:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Geen leuk iets wat je aan het lopen kan koppelen @:sacrecoeur ? Audioboek, podcast, gewoon toffe muziek? :D

Vandaag is het pizzadag, dus ingecalculeerd hoge inname. :+ Zal neerkomen op 2700-3000 vandaag. Kan best, want gisteren bleef steken op zo'n 1300 (wel gewoon normaal gegeten hoor, maar spinazie, dus vooral volumevoedsel).
Ik loop nu samen met mijn dochter, maar als ik alleen loop heb ik idd een podcast aan.
Het helpt ook niet dat ik echt 100 jaar doe over het inlopen van mijn hardloopschoenen.

Aantal jaar geleden fanatiek hardloper en mijn ouwetjes vielen echt uitelkaar.
Begin dit jaar nieuwe schoenen gekocht en ze zitten heerlijk, maar blijf op dezelfde plek een wondje houden.
Zal wel een teken zijn dat ik toch echt vaker moet gaan :P
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:09:09 #201
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199024699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik loop nu samen met mijn dochter, maar als ik alleen loop heb ik idd een podcast aan.
Het helpt ook niet dat ik echt 100 jaar doe over het inlopen van mijn hardloopschoenen.

Aantal jaar geleden fanatiek hardloper en mijn ouwetjes vielen echt uitelkaar.
Begin dit jaar nieuwe schoenen gekocht en ze zitten heerlijk, maar blijf op dezelfde plek een wondje houden.
Zal wel een teken zijn dat ik toch echt vaker moet gaan :P
Ook al andere sokken geprobeerd?

Vanmiddag ook maar een rondje inbouwen. Kreeg gisteren m'n nieuwe schoenen binnen en de rest van de dag is op m'n reet zitten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:15:02 #202
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199024767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ook al andere sokken geprobeerd?

Vanmiddag ook maar een rondje inbouwen. Kreeg gisteren m'n nieuwe schoenen binnen en de rest van de dag is op m'n reet zitten. :+
Jazeker, helpt wel iets.

Fout gemaakt de eerste keer om te lage sokken aan te trekken, super stom natuurlijk. Nu middelmaatjes, maar misschien kan het nog wat dikker wat stof betreft. Ik ga snel door mijn enkel, dus de schoen heeft een soort extra harde stevigheid rondom de enkel en dat duurt gewoon even om soepel te worden denk ik.

Welke heb je gekocht?
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:17:03 #203
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199024789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jazeker, helpt wel iets.

Fout gemaakt de eerste keer om te lage sokken aan te trekken, super stom natuurlijk. Nu middelmaatjes, maar misschien kan het nog wat dikker wat stof betreft. Ik ga snel door mijn enkel, dus de schoen heeft een soort extra harde stevigheid rondom de enkel en dat duurt gewoon even om soepel te worden denk ik.

Welke heb je gekocht?
Saucony Omni 19. Voor de zekerheid laatst naar een speciaalzaak gegaan om aan te laten meten, maar die Omni's zijn blijkbaar écht m'n zoolmate. Vierde paar Omni's inmiddels. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:22:35 #204
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199024867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Saucony Omni 19. Voor de zekerheid laatst naar een speciaalzaak gegaan om aan te laten meten, maar die Omni's zijn blijkbaar écht m'n zoolmate. Vierde paar Omni's inmiddels. :+
Ik kocht schoenen in de lockdown dus kon helaas geen afspraak maken. Ik bleef echt kopen en retourneren :') Na 8 paar en verschillende merken uiteindelijk nike react miler gekozen, zitten als slofjes alleen nog uitlopen dus.
  vrijdag 16 april 2021 @ 11:24:47 #205
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199024893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 11:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik kocht schoenen in de lockdown dus kon helaas geen afspraak maken. Ik bleef echt kopen en retourneren :') Na 8 paar en verschillende merken uiteindelijk nike react miler gekozen, zitten als slofjes alleen nog uitlopen dus.
Da's wel een nadeel ja, daarom zit ik nu met een kleur die ik maar meh vind, ze hadden de schoen net weer wat veranderd, dus bestellen en terugsturen had ik geen trek ik. :+ Maar oude paar kan nog wel een paar maandjes mee ook, dus ik kan mooi afwisselen nu.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199027757
Voor lopen gebeuik ik nog steeds de Zombies, Run! app. Al staan de chases wel uit, vond het niet zo'n strak plan om mn lijf te forceren :+ De wandelvariant van die app heb ik eens geprobeerd, maar vond ik toen geen bal aan.

O alpro, muesli, lijnzaad. Bietensap, almond macchiato
L maiswafels met pindakaas en sandwichspread
T the usual :P blauwe en gojibessen, noten, extra puur
D couscous (verspakket), peer, en dan nog minimaal 300 kcal
B fietsen, zo miss nog ff wandelen
pi_199029530
Matig lijstje, lag/lig snutverkeulden op bed :{w

O: Proteïnereep
Late L: Bakje proteïnekwark
D: K&K lasagna
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199036980
Morninggg!

Vanmorgen eindelijk door m’n plateau heen! *O* -0,5

Nog 0,5 tot ik de -10 sinds 1 januari aantik. Daar zitten wel wat vochtkg’s in van toen ik weer begon.

Persoonlijke doel is nu nog -5 voor half juli. Moet haalbaar zijn.

Zondag weer eens krachttraining bij mijn sportschool. Ze hebben buiten tenten neergezet en max 10 mensen tegelijk. Ben benieuwd.
pi_199036983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Matig lijstje, lag/lig snutverkeulden op bed :{w

O: Proteïnereep
Late L: Bakje proteïnekwark
D: K&K lasagna
Beterschap!
pi_199037024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:21 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Beterschap!
Dat dus!

En netjes VitaBella *O* Hier kwam er gister nog het een en ander bij, inclusief een fietstochtje. En een veel te lekkere reep choco :+ Vandaag een standaard weekendlijstje denk ik zo, dus met verse broodjes, verder normaal. Morgen high tea en mogelijk sushi :9
  zaterdag 17 april 2021 @ 08:35:25 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_199037080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:21 schreef VitaBella het volgende:
Morninggg!

Vanmorgen eindelijk door m’n plateau heen! *O* -0,5

Nog 0,5 tot ik de -10 sinds 1 januari aantik. Daar zitten wel wat vochtkg’s in van toen ik weer begon.

Persoonlijke doel is nu nog -5 voor half juli. Moet haalbaar zijn.

Zondag weer eens krachttraining bij mijn sportschool. Ze hebben buiten tenten neergezet en max 10 mensen tegelijk. Ben benieuwd.
Nice! *O* hoeveel weeg jij nu als ik vragen mag?
disclaimer
pi_199037205
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Nice! *O* hoeveel weeg jij nu als ik vragen mag?
Per vanmorgen 80,9!
pi_199037216
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Matig lijstje, lag/lig snutverkeulden op bed :{w

O: Proteïnereep
Late L: Bakje proteïnekwark
D: K&K lasagna
Beterschap!

Lijstje vandaag:
L: zelfgebakken brood met beleg
T: aardbeien, frambozen, blauwe bessen!
D: 2 groente recepten uit flavour van Ottolenghi
B: kastje schilderen, in de tuin werken, beginnen aan opbouw moestuin en leegruimen zolder. Dus druk :D
  zaterdag 17 april 2021 @ 09:37:10 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_199037410
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 08:59 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Per vanmorgen 80,9!
Oeh bijna mijlpaal :9
disclaimer
pi_199037733
L: 3 volkoren crackers met hagelslag en salami, yoghurt met kiwi en druiven
T: pastasalade met tonijn?
T: koekje bij de koffie
D: gebakken aardappels, rode kool met appel en rib eye.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199037824
Thanks ya'll!

O: Proteïnereep
L: Kwark met mango/bessen/banaan en een baguette boter vega snijworst
T: Galiameloen
D: 2 hamburgerbuns met kroketburger :Y)

*snif*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199038557
Brief gekregen dat ik ingeënt ga worden voor covid! Had er helemaal niet aan gedacht :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:48:38 #218
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199038862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Brief gekregen dat ik ingeënt ga worden voor covid! Had er helemaal niet aan gedacht :@
Mooi toch? :) Ik heb hem vorige week gehad.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 17 april 2021 @ 11:49:53 #219
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199038883
Beterschap @Declan-Harp :*

Lijstje:
L: Crackers met boterhamworst en kipfilet.
T: Galiameloen
D: Zelfgemaakte falafel wraps (van een kit)
T: Bak kwark met callowfit
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199038907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:49 schreef LPFAN het volgende:
Lijstje:

L: Crackers met boterhamworst en kipfilet.
T: Galiameloen
D: Zelfgemaakte falafel wraps (van een kit)
T: Bak kwark met callowfit
Lekker!
Ik heb een nieuwe ovenschaal, dus je kunt binnenkort de nacho-ovenschotel komen mee-eten O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199038943
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Mooi toch? :) Ik heb hem vorige week gehad.
Nice ! En zeker weten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 17 april 2021 @ 12:03:52 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199039110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Lekker!
Ik heb een nieuwe ovenschaal, dus je kunt binnenkort de nacho-ovenschotel komen mee-eten O+
Lekker! O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199039368
O/L alpro, muesli, lijnzaad. Bietensap, almond macchiato. Speltbrood met kaas en roomboter met kruidenboterkruiden en zout :9
T ik denk the usual
D maaltijdsalade? Of ik trek iets uit de vries. Banaan zal er nog wel bijkomen
B fietsen, wandelen, lopen (mogelijk met trappen). Moet eik weer wat meer core doen, misschien dat nog dan
pi_199039387
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 11:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Lekker!
Ik heb een nieuwe ovenschaal, dus je kunt binnenkort de nacho-ovenschotel komen mee-eten O+
Nacho-ovenschotel? O-) Do tell more.
pi_199039665
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:30 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nacho-ovenschotel? O-) Do tell more.
https://www.knorr.com/nl/(...)uit-mexico-stad.html
:9~
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199041808
quote:
Site laadt hier niet helemaal ok. Maar is met een zakje kruidenmix dan, ik zal ns kijken. Kan ik vast ook wel met ander zakje maken, klinkt lekker :9~
pi_199042056
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 15:58 schreef Holyme het volgende:

[..]

Site laadt hier niet helemaal ok. Maar is met een zakje kruidenmix dan, ik zal ns kijken. Kan ik vast ook wel met ander zakje maken, klinkt lekker :9~
Jij kan vast zelf een lekkerder kruidenmix bedenken ;)

Moest even langs een vriendin, heenweg gelopen en terug gefietst. Samen dik 9km. Heerlijk weer voor O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199042098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 16:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Jij kan vast zelf een lekkerder kruidenmix bedenken ;)

Moest even langs een vriendin, heenweg gelopen en terug gefietst. Samen dik 9km. Heerlijk weer voor O+
Ik skip het fietsen vandaag denk ik, wat extra wandelen, tis idd zalig buiten!

En mexicaanse stijl kruidenmix maken, klinkt wel tof eigenlijk. En ik heb nog ruimte op mn kruidenplankjes... Leuk idee, thanks!
pi_199042423
Misschien een tip voor mensen die net zoals in moeilijk naar buiten te schoppen zijn. Een vriendin kwam tot het geweldige idee van een fotobingo. Minimaal een foto per dag zoeken van een lijstje met dingen (ik heb bijvoorbeeld de tien kleuren en tien objecten die erbij horen. Bijvoorbeeld tien foto's met roze objecten). Ik ga er heel bewust van naar mijn omgeving kijken en ik heb een doel.

Zelf vergeet ik wel telkens de foto's te maken omdat ik zo lekker loop te kijken naar mijn omgeving met een muziekje, maar het motiveert me enorm.

(Mijn vrienden steunen me zo. Echt heel erg fijn).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199042478
Wat leuk, CotS! En fantastisch toch dat je vrienden je zo weten te helpen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199042525
Wat fijn dat je vrienden je zo steunen, @ChildoftheStars! En goed dat je iets hebt gevonden wat je helpt buiten te komen!

Ik voelde me belabberd vandaag, zo intens moe, begon gistermiddag al. Ik loop al een tijdje behoorlijk op m'n tenen dus zie dit maar als waarschuwing om nu echt iets meer rust in te bouwen. Ik heb dus vooral veel liggen slapen/als een zombie op de bank gelegen. Wel ook uur en kwartier gewandeld (naar de markt om lekkere dingen te halen en terug) maar da's ook meteen t enige.

Ik stond ook al 1.5 week stil en heb denk ik ook iets te weinig koolhydraten gegeten in die tijd, dus vandaag een 'reset-dag' met wat meer koolhydraten en wat meer kcal om daar hopelijk weer even uit te komen.

B: 5 kwartier lopen naar/op/van markt
L: vier Wasa volkoren crackers: 2 avocado-roomkaasdip, 2 pindakaas met banaan
T: 250g papaja
D: blik rode kidneybonen, gebakken dubbeldooier ei op een Wasa volkoren cracker
T: kwark, Griekse yoghurt, banaan, homemade granola

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 17-04-2021 17:34:26 ]
pi_199043769
Joe, kun je mini penne vervangen voor een blikje linzen? In een pastasalade zeg maar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199044073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat fijn dat je vrienden je zo steunen, @:ChildoftheStars! En goed dat je iets hebt gevonden wat je helpt buiten te komen!

Ik voelde me belabberd vandaag, zo intens moe, begon gistermiddag al. Ik loop al een tijdje behoorlijk op m'n tenen dus zie dit maar als waarschuwing om nu echt iets meer rust in te bouwen. Ik heb dus vooral veel liggen slapen/als een zombie op de bank gelegen. Wel ook uur en kwartier gewandeld (naar de markt om lekkere dingen te halen en terug) maar da's ook meteen t enige.

Ik stond ook al 1.5 week stil en heb denk ik ook iets te weinig koolhydraten gegeten in die tijd, dus vandaag een 'reset-dag' met wat meer koolhydraten en wat meer kcal om daar hopelijk weer even uit te komen.

B: 5 kwartier lopen naar/op/van markt
L: vier Wasa volkoren crackers: 2 avocado-roomkaasdip, 2 pindakaas met banaan
T: 250g papaja
D: blik rode kidneybonen, gebakken dubbeldooier ei op een Wasa volkoren cracker
T: kwark, Griekse yoghurt, banaan, homemade granola
Hopelijk hebben meer koolhydraten je geholpen... Ik ben geen helder licht op het gebied van diëten, maar eet je in zijn algemeenheid wel genoeg? Hopelijk voel je je snel beter :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199044102
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Joe, kun je mini penne vervangen voor een blikje linzen? In een pastasalade zeg maar.
Waarom zou het niet kunnen? Klinkt best lekker. Of kapuseinissen (sorry dyslexiebrein roept error) zijn er ook erg geschikt voor? Net wat meer bite
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199044133
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hopelijk hebben meer koolhydraten je geholpen... Ik ben geen helder licht op het gebied van diëten, maar eet je in zijn algemeenheid wel genoeg? Hopelijk voel je je snel beter :*
Ik hoop t ook, ga t merken. Morgen waarschijnlijk eerst weer stuk zwaarder (want meer koolhydraten = meer water vasthouden) en dan hopelijk erna wel weer wat beweging naar beneden.
Ja, ik zit over het algemeen ergens tussen 300-600 kcal onder onderhoud per dag, dus dat zou 't probleem niet moeten zijn.
pi_199044210
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik hoop t ook, ga t merken. Morgen waarschijnlijk eerst weer stuk zwaarder (want meer koolhydraten = meer water vasthouden) en dan hopelijk erna wel weer wat beweging naar beneden.
Ja, ik zit over het algemeen ergens tussen 300-600 kcal onder onderhoud per dag, dus dat zou 't probleem niet moeten zijn.
Dan weet je waar het vandaan komt.
En oke :) vroeg het me gewoon af
Sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199044243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dan weet je waar het vandaan komt.
En oke :) vroeg het me gewoon af
Sterkte :*
Prima om ernaar te vragen ook hoor! Logische vraag is t ook.
Thanks!
pi_199044800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom zou het niet kunnen? Klinkt best lekker. Of kapuseinissen (sorry dyslexiebrein roept error) zijn er ook erg geschikt voor? Net wat meer bite
Dat zijn bruine boon-achtigen toch? Dat blieft m'n zoon niet ;)

Hoor veel vegetariërs over linzen, maar heb het zelf nog nooit gemaakt/gebruikt. Vandaar dat ik me afvroeg of het een goede vervanger kan zijn voor in de niet-pasta salade ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199045076
Ik ben wel weer top in het meedenken vandaag _O- excuses
Bedoel het echt goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199045140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben wel weer top in het meedenken vandaag _O- excuses
Bedoel het echt goed
Het idee was goed hoor :D Jij kon ook niet weten dat m'n kind geen bonen lust ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199045630
Ik vind linzen wel lekker, zou die wat meer kunnen eten eigenlijk. *Op lijstje zet. Of t als vervanging kan, ligt ook een beetje aan de andere ingrediënten, maar ik zou zeggen van wel. Anders iets van spelt of couscous? Ik heb van die miniblikjes in huis daarvan.
pi_199046711
Hoeveel kcal eten jullie per dag? En bewegen jullie per dag?

Ik had ooit mijn BMR gemeten. Dat was 1352 kcal. Ik beweeg niet super veel. Alleen in huis en ik dans nog weleens random of spring.

Hoeveel is dat het verstandigste denken jullie om 1 kilo per week af te vallen?
pi_199046835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:12 schreef Medusa666 het volgende:
Hoeveel kcal eten jullie per dag? En bewegen jullie per dag?

Ik had ooit mijn BMR gemeten. Dat was 1352 kcal. Ik beweeg niet super veel. Alleen in huis en ik dans nog weleens random of spring.

Hoeveel is dat het verstandigste denken jullie om 1 kilo per week af te vallen?
Dat hangt af van je TDEE, wat weer iets anders is dan je BMR. Je BMR is wat je lichaam nodig heeft als je bij wijze van spreken in een coma ligt. Je TDEE is je dagelijkse caloriebehoefte als je normaal 'leeft', dus bereken die en ga er 500 kcal onder zitten voor steady but slow (-0.5kg per week) of 1000 voor lastig en crashgevoelig voor 1kg per week. Je hebt een calorietekort van ~7000kcal nodig per week om een kilo te verliezen.
pi_199046987
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:18 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Dat hangt af van je TDEE, wat weer iets anders is dan je BMR. Je BMR is wat je lichaam nodig heeft als je bij wijze van spreken in een coma ligt. Je TDEE is je dagelijkse caloriebehoefte als je normaal 'leeft', dus bereken die en ga er 500 kcal onder zitten voor steady but slow (-0.5kg per week) of 1000 voor lastig en crashgevoelig voor 1kg per week. Je hebt een calorietekort van ~7000kcal nodig per week om een kilo te verliezen.
Mijn TDEE is 1721. Dus met kantoorwerk moet ik 1221 kcal eten om 0,5 kilo af te vallen?
pi_199047457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:25 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Mijn TDEE is 1721. Dus met kantoorwerk moet ik 1221 kcal eten om 0,5 kilo af te vallen?
Nee, sowieso niet onder je BMR gaan zitten. Begin met iets onder je TDEE, zeg 1600. Slow and steady wins the race, en dan kan je over een aantal weken nog verder terug schroeven mocht dat nodig zijn.
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:54:09 #246
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199047524
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:12 schreef Medusa666 het volgende:
Hoeveel kcal eten jullie per dag? En bewegen jullie per dag?

Ik had ooit mijn BMR gemeten. Dat was 1352 kcal. Ik beweeg niet super veel. Alleen in huis en ik dans nog weleens random of spring.

Hoeveel is dat het verstandigste denken jullie om 1 kilo per week af te vallen?
Ik beweeg niet echt veel en ik zit met light exercise op 1,955 calories per day, daar trek ik dan 300 - 500 af.
Ik val een kg af per week.

Lijstje van vandaag.

O proteine pannekoek met aardbeien
L crackers met sambal smeerkaas en kipfilet
D weer ceasar salade
T haverkoekjes en oppo salted caramel
1 cappucino, 3 pepsi max en 2L water

8km gewandeld
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:57:22 #247
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199047574
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:25 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Mijn TDEE is 1721. Dus met kantoorwerk moet ik 1221 kcal eten om 0,5 kilo af te vallen?
In theorie, ja.

In praktijk werken lichamen niet zo braaf mee met dat soort sommetjes. Teveel lopende processen, zeg maar. (Metabolisme, hormonen en stress zijn al wat factoren die de boel kunnen beïnvloeden.)
Sowieso raad ik sterk af om onder je BMR te gaan zitten, da's gewoon niet zo gezond op langere termijn. (Een keer een dagje is niet zo'n punt natuurlijk.)

Daarnaast neem ik aan dat je ook wil dat het verloren gewicht eraf blijft, crashdieten (want gezien je eerder genoemde BMR is 1221kcal inname dat) hebben daar gewoon niet zo'n goeie trackrecord in. :)

Overigens, ter vergelijking, ik ben mijn 20+kg overgewicht kwijtgeraakt met een gemiddelde inname van 1900kcal, en m'n BMR zit op 1500-1600 oid. Gaat wat trager, maar amper gejojo en niet het gevoel dat ik op dieet ben.

En ja, hier weer posten is geen goeie reclame, daar ben ik me van bewust. :+ Teveel snoep in de kast hebben liggen en niet zoveel activiteiten buitenshuis helpen niet, zeg maar. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 17 april 2021 @ 23:03:03 #248
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199047689
Oh, en het is altijd een goed idee om eerst te kijken wat je huidige inname is! Als je je inname in het begin heel krap zet, heb je niet zoveel ruimte meer om het aan te passen als het afvallen stilstaat. (Want je lichaam gaat zich aanpassen, intrigerende dingen zijn het)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199051912
O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: Galiameloen
D: Stoommaaltijd pasta-pesto
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199052090
Dear lord, net de eerste keer krachttraining dit jaar achter de rug. ;( mijn benen.
  zondag 18 april 2021 @ 15:20:13 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_199055078
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:12 schreef Medusa666 het volgende:
Hoeveel kcal eten jullie per dag? En bewegen jullie per dag?

Ik had ooit mijn BMR gemeten. Dat was 1352 kcal. Ik beweeg niet super veel. Alleen in huis en ik dans nog weleens random of spring.

Hoeveel is dat het verstandigste denken jullie om 1 kilo per week af te vallen?
1 kilo per week zul je niet gaan redden vrees ik. Daarvoor ben je niet dik genoeg en daarvoor beweeg je te weinig.

In jouw geval kun je wel degelijk veel winst halen uit meer beweging, ik zou daar eens mee beginnen. Een uurtje stevig wandelen per dag levert je al snel 400 extra verbrande calorieën op die je niet uit je inname hoeft te schrappen ;)
disclaimer
pi_199055601
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 22:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik beweeg niet echt veel en ik zit met light exercise op 1,955 calories per day, daar trek ik dan 300 - 500 af.
Ik val een kg af per week.

Hoe kom je aan die 1955 kcal? En wat is voor jou niet echt veel bewegen?

Verder licht jaloers op je tempo, ik ben ook 1.58, weeg 65.5, heb de afgelopen 7 weken gemiddeld zo tussen de 1400-1500 kcal per dag gegeten en sport 3 a 4x per week (meestal 2x 30min HIIT kracht en 1x 45min cardio en dan soms nog 1x 45min kracht of 45min cardio erbij). En wandel elke dag 20-45 minuten. En ik ben in die 7 weken 3.5 kg afgevallen.

Ik hoop maar dat het verschil in tempo komt omdat ik er ook wat kracht bij doe en daardoor wat meer spieren behoud. Of zo :+

Verder geen klagen ofzo overigens, met een halve kilo per week gaat 't ook prima natuurlijk en kom ik er ook wel.
  zondag 18 april 2021 @ 15:47:44 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_199055734
Hoe minder je (over)gewicht, hoe langzamer je afvalt he. 3,5 kilo in 7 weken is een keurig nette halve kilo per week.

Als jij met een kilo per week omlaag zou gaan zou ik dat zorgelijker vinden dan wat je nu doet ;)
disclaimer
pi_199055782
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:47 schreef SQ het volgende:
Hoe minder je (over)gewicht, hoe langzamer je afvalt he. 3,5 kilo in 7 weken is een keurig nette halve kilo per week.

Als jij met een kilo per week omlaag zou gaan zou ik dat zorgelijker vinden dan wat je nu doet ;)
Heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk!
Denk een mengeling van "hoe dan met weinig bewegen en dan toch zoveel sneller" en "ohh als ik zo snel zou gaan zou ik zoveel sneller klaar zijn" :+ haha.

Maar liever slow en steady en dan ook blijvend dan snel en niet blijvend - die laatste heb ik al meer dan eens gedaan, vandaar mijn aanwezigheid hier weer :+
  zondag 18 april 2021 @ 18:16:51 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199059448
Ik maakte vandaag voor het eerst roti maar omg wat lekker en nog dieettechnisch verantwoord ook :9
Dat komt zeker vaker terug op het menu :D

En dan morgen weer eens naar kantoor voor het eerst in forever, met een bakje roti en een bakje lasagne bolognese van gisteren (dat was overigens niét zo dieetverantwoord).
Nu al zin in :9
disclaimer
pi_199060354
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 18:16 schreef SQ het volgende:
Ik maakte vandaag voor het eerst roti maar omg wat lekker en nog dieettechnisch verantwoord ook :9
Dat komt zeker vaker terug op het menu :D

En dan morgen weer eens naar kantoor voor het eerst in forever, met een bakje roti en een bakje lasagne bolognese van gisteren (dat was overigens niét zo dieetverantwoord).
Nu al zin in :9
Oehh ja, zo lekker! Moet ik ook weer eens een keertje maken.

Vandaag gebruncht met eggs benedict en avondeten was Thaise afhaal :9 gotta love weekend!
pi_199060434
Klinkt lekker @SQ en@VitaBella!

Lijst vandaag:
L: vier Wasa volkoren crackers: 2 avocado-roomkaasdip, 1 pindakaas, 1 epoisses
T: papaya, eiwitreep
D: twee Wasa volkoren crackers met avocado-roomkaasdip, gebakken dubbeldooier ei
T: strawberry-banana eiwitshake

Nog niet helemaal fit en geen puf om te koken, dus vandaar gekke D.
Ex kwam vandaag de auto lenen en brengt die morgen terug en neemt eten mee & kookt dan voor me als dank voor auto lenen. Goeie deal :Y
  zondag 18 april 2021 @ 19:20:33 #258
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199060446
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 1955 kcal? En wat is voor jou niet echt veel bewegen?

Verder licht jaloers op je tempo, ik ben ook 1.58, weeg 65.5, heb de afgelopen 7 weken gemiddeld zo tussen de 1400-1500 kcal per dag gegeten en sport 3 a 4x per week (meestal 2x 30min HIIT kracht en 1x 45min cardio en dan soms nog 1x 45min kracht of 45min cardio erbij). En wandel elke dag 20-45 minuten. En ik ben in die 7 weken 3.5 kg afgevallen.

Ik hoop maar dat het verschil in tempo komt omdat ik er ook wat kracht bij doe en daardoor wat meer spieren behoud. Of zo :+

Verder geen klagen ofzo overigens, met een halve kilo per week gaat 't ook prima natuurlijk en kom ik er ook wel.
Ik probeer minimaal 3x in de week minimaal 5km te wandelen, dit keer was het 3x 5km en 1x 8km.
Dat noem ik niet veel.

Maar ik doe ook niet aan cheatdays en dat soort.
En ik zal wss net zoals jaren terug op de 68 blijven hangen voor een frustrerende tijd, na de 68kg gaat het bij mij ook een stuk trager.

Lijstje:

tosti jonge kaas/kruidenkip en een eetlepel ketchup
boursin spinazie met volkoren penne en kipfilet

Hele middag weggeweest dus weinig gegeten, nu de kcal asap opkrikken met banaan, pindakaas en speculaasjes :')
  zondag 18 april 2021 @ 21:18:55 #259
221912 minilot
Nancy boy
pi_199062542
:O Beetje slaap al wel, het was allemaal een tikkeltje overactief vandaag :')

Erin:
- Zwarte koffie, banaan, lepel pindakaas
- Handje gedroogd fruit, paar druiven
- Bakje vruchtenkwark
- Twee volkoren crackers met roerei + bieslook, kwart komkommer
- Broodje kalfskroket met mosterd
- Soep van broccoli, spinazie, prei en erwten met een stokbroodje zoute boter
- Halve mango met https://en.wikipedia.org/wiki/Taj%C3%ADn_(seasoning)

Eruit:
- 3 x borstvoeding
- voor het eerst 23 kilometer hardgelopen O+
- halve middag met koter op het strand gevoetbald + gewandeld
- huishouden (badkamer, toiletten, hele huis stofzuigen, vuilnis naar de straatcontainer, strijken)

..ik denk zomaar dat ik ondanks de kroket vandaag wel meer verbrand heb dan ik binnenkreeg :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_199063320
Ik niet. Ik verbrandde bij lange na niet wat ik at. Maar 't was lekker :9 Van rustig aan alpro en muesli door naar taart, high tea, wijn, kaas, chips, enz. Nom.
pi_199063553
(Nog?) Gefeliciteerd Holy! *O*

Mini, wat een voedsel! Ik zie jou nu als hamster voor me, klaar voor de hele week :+
Verbrand je nog veel kcal met borstvoeden op deze leeftijd?

Edit; niet jouw leeftijd maar die van je zoon ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199064007
Ohja! Gefeliciteerd Holyme!
pi_199064217
Gefeliciteerd idd Holyme!
pi_199065542
O: Proteïnereep
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en gebakken ei + proteïne toetje
T: 3 kiwi's
D: Sla met linzen, tomaatjes, komkommer, kaas, augurk, croutons en tuinkruiden slasaus
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199065991
Planning vandaag:
L: 4 Wasa volkoren crackers: 2 pindakaas, 1 avocado-roomkaasdip, 1 hüttenkäse
T: kwark met chiazaad en cookies&cream eiwitpoeder
D: snijbonen, pangasiusfilet met citroen dille marinade
T: Griekse yoghurt met druiven

Ergens ook nog een sportlesje vandaag, moet nog even bedenken wat en wanneer.
pi_199067264
Thanks! O+ Ik heb nog geen idee van lijstje, zit nog vol en ben net op :') Maar er zijn nieuwe muesli's bezorgd net, dus vast dat, en een maaltijdsalade. Toch weer eens mn intake zachtjes verhogen, iemand maakte gister een paar foto's en daar zag ik ineens goed dat er écht niks meer vanaf moet :@ Ik denk wat vaker een eitje tussendoor, dat soort zaken. Zal eens kijken of ik eens een voor en na kan doen, maar weet begot niet waar de voor foto's zijn.
  maandag 19 april 2021 @ 10:46:04 #267
221912 minilot
Nancy boy
pi_199067352
Van harte nog Holy! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Verbrand je nog veel kcal met borstvoeden op deze leeftijd?

Edit; niet jouw leeftijd maar die van je zoon ;)
Ik heb geen idee! De koter zegt desgevraagd dat er nog aardig wat melk uit allebei de kanten komt als -ie bij me drinkt, maar hoeveel kcals me dat kost, dat is lastig te bepalen :)

Lijstje van de dag!

B: Anderhalf uur wandelen, beetje huishouden
T: Koffie met sojamelk
D: https://iamafoodblog.com/one-pan-sesame-chicken-recipe/ (van vegakip) + zoetzure komkommer + https://thewoksoflife.com/stir-fried-bok-choy-recipe/
Peer en wat gedroogd fruit toe.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 19 april 2021 @ 10:49:13 #268
221912 minilot
Nancy boy
pi_199067384
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 07:48 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Proteïnereep
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en gebakken ei + proteïne toetje
T: 3 kiwi's
D: Sla met linzen, tomaatjes, komkommer, kaas, augurk, croutons en tuinkruiden slasaus
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, gewoon nieuwsgierig: waarom eigenlijk zoveel specifiek proteïnevoer (reep, toetje) bij weinig hevige fysieke inspanning? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_199067494
Ik wil hier eigenlijk niet weer komen posten dat ik weer ga beginnen, maar tegelijkertijd hoop ik dat het een beetje een stok achter de deur is. :') Dus hoi, daar ben ik weer.

Ik ga het IF maar weer een kans geven om het vreten te doorbreken. Om te beginnen ook even met shakes erbij.

L: Shake
T: Sinaasappel
D: Zoete aardappelsoep
pi_199067704
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, gewoon nieuwsgierig: waarom eigenlijk zoveel specifiek proteïnevoer (reep, toetje) bij weinig hevige fysieke inspanning? :)
Dat leek me als vegetariër wel handig :Y En het is gewoon lekker :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 19 april 2021 @ 11:48:00 #271
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199068087
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat leek me als vegetariër wel handig :Y En het is gewoon lekker :D
Wat voor proteine toetje neem je altijd? Ik ga straks even richting Aldi, die heeft proteine toetjes in de aanbieding deze week en die zijn erg lekker.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199068206
Ik ben sinds 16 maart op dieet en het bevalt me heel erg goed. Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen en moet morgen weer naar de dietiste om te wegen en te praten. Ik ben zo benieuwd en zenuwachtig
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_199068302
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:48 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Wat voor proteine toetje neem je altijd? Ik ga straks even richting Aldi, die heeft proteine toetjes in de aanbieding deze week en die zijn erg lekker.
De Lidl heeft nu nieuwe in het assortiment, 75ct per stuk dacht ik. 20gr proteïne per 200gr.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199068318
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:57 schreef Moonlight het volgende:
Ik ben sinds 16 maart op dieet en het bevalt me heel erg goed. Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen en moet morgen weer naar de dietiste om te wegen en te praten. Ik ben zo benieuwd en zenuwachtig
Wat knap! Waarom zenuwachtig? Je bent toch heerlijk bezig al :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 19 april 2021 @ 12:15:24 #275
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199068428
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

De Lidl heeft nu nieuwe in het assortiment, 75ct per stuk dacht ik. 20gr proteïne per 200gr.
Oh van de week eens checken dan.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 19 april 2021 @ 12:15:43 #276
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199068432
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:57 schreef Moonlight het volgende:
Ik ben sinds 16 maart op dieet en het bevalt me heel erg goed. Ik ben inmiddels 3 kilo afgevallen en moet morgen weer naar de dietiste om te wegen en te praten. Ik ben zo benieuwd en zenuwachtig
Succes morgen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_199068839
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:58 schreef Myraela het volgende:
Ik wil hier eigenlijk niet weer komen posten dat ik weer ga beginnen, maar tegelijkertijd hoop ik dat het een beetje een stok achter de deur is. :') Dus hoi, daar ben ik weer.

Ik ga het IF maar weer een kans geven om het vreten te doorbreken. Om te beginnen ook even met shakes erbij.

L: Shake
T: Sinaasappel
D: Zoete aardappelsoep
Succes! Wat voor shakes neem je?

En mag ik misschien een receptje van je zoete aardappelsoep? O-)
pi_199068869
Mijn lijstje vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen met Oude kaassalade
L: Alpro met muesli en een banaan
D: ravioli met rode kool
T: Brinta of snack a Jacks
pi_199068982
Wat mij betreft de lekkerste zoete aardappelsoep in de basis, met toppings naar keuze :9

https://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199069090
Oeh met sinaasappel! Ik at laatst een wortelsoep met sinaasappel bij iemand en die was heél goed te doen :9

Bedankt voor de tip!
pi_199069141
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:07 schreef VitaBella het volgende:
Oeh met sinaasappel! Ik at laatst een wortelsoep met sinaasappel bij iemand en die was heél goed te doen :9

Bedankt voor de tip!
Ja, doet echt wat goeds voor de soep. :9 Ik maak hem al 4 jaar met enige regelmaat :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199069162
De toppings wisselen hier en het is net wat ik in huis heb. Kip, spek, nootjes, bosui, alles. :9

Heb ook nog wel lijstje:
- 5 km met hond
- Turkse linzensoep met broodje kaas
- 10 km fietsen - workout - 10 km fietsen
- Stoombroodje met peking eend, komkommer, bosui. Dumplings
- Yoghurt met zelfgemaakte granola en fruit. Denk ik.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 19 april 2021 @ 13:31:09 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199069343
Pff hier gaat het weer een raar lijstje worden. Drukke ochtend achter de rug ;( doel was sporten. En toen ging de school van dochter dicht want te veel corona. Dus maar halfuurtje internet workout gepakt, vanavond nog even wat wandelen.

O niets
L 4 luchtige volkoren crackers, 4 plakjes tuinkruiden kipfilet en 2 eetlepels sandwich spread tuinkruiden
D rijst en gevulde omelet
T halo top blueberry crumble 75gr en oppo salted caramel 75gr

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:50 schreef VitaBella het volgende:
Mijn lijstje vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen met Oude kaassalade
L: Alpro met muesli en een banaan
D: ravioli met rode kool
T: Brinta of snack a Jacks
Sowieso snack a jacks :{w :P
Ik ben helemaal verslaafd aan sourcream jacks.
Jammer dat die er niet in het groot zijn? ;(
pi_199069473
Lijstje van deze dag

O 3 boterhammen pindakaas
L. Kokosmacroon
T. Kwark en een appel
D. Zelf gemaakte soep met 2 boterhammen weet het beleg nog niet
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199069637
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:48 schreef VitaBella het volgende:
Succes! Wat voor shakes neem je?

En mag ik misschien een receptje van je zoete aardappelsoep? O-)
Vandaag toevallig een Slimfast shake. Maar die zat gratis bij de eiwitshakes van Body & Fit die vandaag binnen kwamen. Shakes zijn ook eigenlijk meer voor m'n vriend. We hebben corona, hij heeft er flink last van, dus hij eet heel slecht. Kreeg van iemand de tip om dan wel te zorgen dat hij wat eiwitten binnenkrijgt. En voor mezelf gewoon wel makkelijk. Ik proef toch niets.

Ik heb geen recept voor je, sorry. :D Ik heb gewoon zo'n maaltijdpakket uit de supermarkt meegenomen. #lui
pi_199069839
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vandaag toevallig een Slimfast shake. Maar die zat gratis bij de eiwitshakes van Body & Fit die vandaag binnen kwamen. Shakes zijn ook eigenlijk meer voor m'n vriend. We hebben corona, hij heeft er flink last van, dus hij eet heel slecht. Kreeg van iemand de tip om dan wel te zorgen dat hij wat eiwitten binnenkrijgt. En voor mezelf gewoon wel makkelijk. Ik proef toch niets.

Ik heb geen recept voor je, sorry. :D Ik heb gewoon zo'n maaltijdpakket uit de supermarkt meegenomen. #lui
Oh jemig wat een erge situatie... Heel erg veel sterkte en beterschap... :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199069879
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:15 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Succes morgen!
Dankjewel vind het zo spannend !
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_199069900
Jakkes Myr, beterschap voor jullie!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 19 april 2021 @ 15:13:12 #289
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199070791
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vandaag toevallig een Slimfast shake. Maar die zat gratis bij de eiwitshakes van Body & Fit die vandaag binnen kwamen. Shakes zijn ook eigenlijk meer voor m'n vriend. We hebben corona, hij heeft er flink last van, dus hij eet heel slecht. Kreeg van iemand de tip om dan wel te zorgen dat hij wat eiwitten binnenkrijgt. En voor mezelf gewoon wel makkelijk. Ik proef toch niets.

Ik heb geen recept voor je, sorry. :D Ik heb gewoon zo'n maaltijdpakket uit de supermarkt meegenomen. #lui
Oei beterschap!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 19 april 2021 @ 16:31:42 #290
221912 minilot
Nancy boy
pi_199071957
Jeej, @Myraela hier! O+ Erg veel aangekomen sinds je afgelopen succesvolle keer afvallen of valt de schade mee? :*

Extra B net: twintig minuten terugwandelen bij speeltuin vandaan met zeventien kilo peuter op mijn schouders :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_199072406
Ja, van de 40 die ik kwijt was nu weer 12 kilo aangekomen. Daarvan zullen de eerste paar er snel genoeg weer af zijn, maar blijft gewoon enorm kut, natuurlijk.

Even al m'n smoesjes aan de kant schuiven. Paar dingen on-hold zetten en gewoon even volle focus op dat afvallen. Moet over een jaar wel een beetje fatsoenlijk op m'n bruiloft verschijnen. Dat is m'n doel.
pi_199072623
Vandaag moeilijk om niet te bestellen .... Maar ik ga gewoon koken ... Alleen ingewikkeld in mijn hoofd

Edit: BAMMMM en gekookt en ik ben heel trots op mezelf. Nu lekker eten

[ Bericht 28% gewijzigd door ChildoftheStars op 19-04-2021 17:55:11 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_199073091
Goedzo CotS! Eet smakelijk :)

Jammer Myr.. veel succes weer!

De linzen vielen niet erg in de smaak bij m'n zoon, maar zolang ze goed door de salade heen zitten proef je het eigenlijk ook niet. Gewoon ''los'' vind ik het ook niet lekker.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199079543
Een week niet op de weegschaal gestaan en vanmorgen +2 kg. Hoe dan?! :{w :{

O: Proteïnereep
L: Kwark met mango/bessen/banaan en 2 wraps kaas/houmous
D: Bloemkoolrijst met wokgroenten en vega saté
B: Wandelen en 10-15km fietsen
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199080537
Gister nog wel meer gegeten dan m'n (ook erg karig ingeschatte) lijstje. Ik had vooral zin om te kauwen. :') Best prima zo'n shake, maar als je dan ook soep als avondeten hebt, is het wel erg vloeibaar allemaal.

L: Shake
T: Sinaasappel
T: Paprika maiswafels
D: Restje soep van gisteren met een Vivera chicken tender en IKEA groente/aardappel gratin rondjeding.
pi_199080690
Planning vandaag:
L: smoothie met banaan, dadel en pindakaas en 3 crackers met beleg
T: smoothie met fruit (er moet fruit uit de vriezer op :D )
D: aardappels uit de oven, spinazie-kaas rondo's, appelmoes (wilde eigenlijk iets anders maar mijn vriend heeft zin in AVG - en ik ga zo min mogelijk naar de supermarkt dus we moeten het doen met wat we in huis hebben)
B: rondje lopen in de zon! Yoga
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:18:45 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_199080969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:38 schreef Myraela het volgende:
Gister nog wel meer gegeten dan m'n (ook erg karig ingeschatte) lijstje. Ik had vooral zin om te kauwen. :') Best prima zo'n shake, maar als je dan ook soep als avondeten hebt, is het wel erg vloeibaar allemaal.

L: Shake
T: Sinaasappel
T: Paprika maiswafels
D: Restje soep van gisteren met een Vivera chicken tender en IKEA groente/aardappel gratin rondjeding.
Ja dat was ook wel een beetje mijn gedachten bij je lijstje ;) gelukkig vandaag wat meer kauwen!

Ik blijf maar droppen. Ik wacht nog op de backlash, die moet toch komen zou je denken? Ik vind dat altijd erg spannend. Wanneer zou er ineens weer anderhalve kilo bij zitten?

Ik gok vrijdag trouwens, want ik heb mijn man donderdag :r Chinees :r beloofd.
disclaimer
pi_199080993
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dat was ook wel een beetje mijn gedachten bij je lijstje ;) gelukkig vandaag wat meer kauwen!

Ik blijf maar droppen. Ik wacht nog op de backlash, die moet toch komen zou je denken? Ik vind dat altijd erg spannend. Wanneer zou er ineens weer anderhalve kilo bij zitten?

Ik gok vrijdag trouwens, want ik heb mijn man donderdag :r Chinees :r beloofd.
Dat hoef jij toch niet te eten? :o
Als mijn zoon poffertjes of pannenkoeken wil neem ik ook wat anders ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:28:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_199081037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:21 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat hoef jij toch niet te eten? :o
Als mijn zoon poffertjes of pannenkoeken wil neem ik ook wat anders ;)
Nja, ik vind het wel erg omslachtig om voor mijn hele gezin afhaalchinees op tafel te zetten en dan voor mezelf iets anders te gaan staan koken eigenlijk. Ook niet het voorbeeld wat ik graag aan mijn kinderen meegeef, daarnaast ;) Als zij moeten eten wat de pot schaft dan moet ik dat natuurlijk ook.
Maar goed, binnen het spectrum "Chinees" is er vast wel iets te bedenken dat niet zo ranzig vet en zout is :')
disclaimer
pi_199081049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Nja, ik vind het wel erg omslachtig om voor mijn hele gezin afhaalchinees op tafel te zetten en dan voor mezelf iets anders te gaan staan koken eigenlijk. Ook niet het voorbeeld wat ik graag aan mijn kinderen meegeef, daarnaast ;) Als zij moeten eten wat de pot schaft dan moet ik dat natuurlijk ook.
Maar goed, binnen het spectrum "Chinees" is er vast wel iets te bedenken dat niet zo ranzig vet en zout is :')
Kale rijst met groenten it is! })
Verder maak je een goed punt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 20 april 2021 @ 10:33:12 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_199081089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:28 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kale rijst met groenten it is! })
Verder maak je een goed punt.
Kan ik mee leven :P
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')