abonnement Unibet Coolblue
pi_198911212
Voor al uw dierenverhalen
pi_198911226
quote:
Martin Gaus (Amsterdam,[1] 25 december 1944) is een Nederlands voormalig honkbalinternational en tv-presentator. Hij werd in Nederland bekend door zijn dierenprogramma's op televisie.
Nooit geweten dat hij honkbalinternational was.
pi_198911249
Martin Gaus, dat is nog eens jeugdsentiment. Op de bank met een eigen bakje chips Natte Neuzen kijken.
pi_198911442
Martin Gaus O+

Nu het toch over dieren gaat, kat is echt sloom. Ik lees overal dat prednison zorgt voor vraataanvallen. Die van ons eet nog steeds amper. Ik krijg de pillen er met moeite in. Hij krijgt natvoer etc om wat binnen te krijgen.
Verder ligt ie alleen maar, hij zet 3 stappen en stort weer ter aarde.

Ik was gisteren aan het kijken om het weekend van 7 mei het huis te ontvluchten vanwege het tegelen en aanverwanten. We hebben iig 1 dag geen wc. Wat een prijzen joh en wat zit alles bomvol. Ja ik weet het, het is meivakantie, maar onze vakantie een week eerder is stukken goedkoper gelukkig.
Ik denk dat ik met de kinderen bij mijn moeder ga bivakkeren, gaat mijn vriendin maar plassen bij de buren :D
pi_198911475
Pff, ik keek ook naar een huisje voor de meivakantie maar de prijzen zijn echt niet grappig inderdaad. :X
pi_198911485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:01 schreef lunapuella het volgende:
Pff, ik keek ook naar een huisje voor de meivakantie maar de prijzen zijn echt niet grappig inderdaad. :X
Wij gaan dus in de week van 26 april al een weekje weg, dan betalen we ¤ 700, prima prijs. Maar echt die week later, dan heeft natuurlijk iedereen vakantie.
Zelfs campings zitten vol, anders hadden we bij goed weer de vouwwagen nog ergens neer kunnen zetten.
pi_198911690
Ik hou die tweede week ook al een tijdje in de gaten (we zouden dan in Disney zitten, maar dat is verplaatst. De vrije dagen staan alleen nog wel), maar die prijzen zijn idd absurd, vooral omdat je nu nog niet eens weet of er wel faciliteiten open zijn...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198911969
Wij hebben 3 weken meivakantie. Of nou ja, de oudste heeft de laatste week van april en de eerste week van mei en de jongste heeft de eerste 2 weken van mei. Volgend jaar weer gelijk, dan zitten ze weer op dezelfde school :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 8 april 2021 @ 09:48:37 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198911974
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nooit geweten dat hij honkbalinternational was.
:o Ik ook niet!

Wij hebben een heel mooi huis gehuurd vor 1wk in de meivakantie, in Norg: https://www.vakantiehuizennorg.nl/vakantiehuis/chalet-lamast/



O+ Rib uit het lijf, maar vooruit, wel ook heel fijn.
***
pi_198912126
Fijn hoor BE! Ik keek even voor het weekend van 7 mei....¤ 945 voor 3 nachten :@ :D :X

B en vriendin hebben gelukkig tegelijk 2 weken meivakantie, dat is niet elk jaar zo. Door Hemelvaart hoeft vriendin in 3 weken tijd maar 1 dag te werken. Ik moet in die periode echter meerdere presentaties geven voor mijn werk anders hadden we wellicht de vouwwagen ergens meerdere weken neergezet.
Nu dus week weg en even kijken wat we met de 2 klusdagen doen in die 2e week vakantie.
Wij gaan naar Binneninn.nl

En die zomervakantie vind ik ook steeds spannender worden. Ik weiger de hoofdprijs te gaan betalen in Nederland. We hebben Zweden nog steeds geboekt staan, ik acht de kans 50/50 dat we kunnen gaan.
pi_198912390
Ziet er leuk uit BE!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 8 april 2021 @ 10:21:15 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198912406
Een vriendinnetje heeft net Italië geboekt, ik vind het ambitieus hoor... ik vraag me af of je het land wel in komt.

Ik denk dat wij voor NL gaan, dan heb je iig zekerheid dat je iets hebt dat door gaat.
Een vriend van ons (uit Amerika) heeft sinds kort een stacaravan in Zeeland (in de buurt van zijn ouders) en waarschijnlijk kunnen we daar in de zomer gebruik van maken. Binnenkort is hij in NL en dan gaan we dat bespreken. Lijkt me prima voor dit jaar. (En heel makkelijk ;) )
(Voor F nostalgie, is op de camping waar zijn ouders een caravan hadden.)
***
pi_198912512
@BE, dat ziet er mooi uit!

Ik heb geen idee wat we gaan doen in de zomer. We hebben nog een voucher voor dfds, maar verwacht dat een reis naar Schotland niet zo snel gaat lukken.
Ons kennende gaat het maar een lastminute weekendje weg worden ofzo.
Er komt in de eerste week van de zomervakantie een dakkapel, dus het is niet dat we ons gaan vervelen :+
pi_198912601
Heerlijk, die mini vakanties. :)
Wij zijn dus nog nooit weggeweest. 1 x Disney met mijn familie voordat A. überhaupt geboren was en 1 nacht naar Antwerpen voor de trouwerij van mijn zus.
Ik zou het graag doen maar het is nogal ‘een ding’ tussen man en mij.
Onlangs had ik hem bijna overtuigt ergens een boomhut te boeken. Leek me super om te doen.
Maar man vindt dat eng ofzo. Alleen in een hut in een bos. }:|
Ergens aan het water? Ook eng. }:|

Campings zijn ook niks voor ons en een simpel hotel lijkt me nog wat saai.
Maar ik wil echt eens op avontuur. -O-
  donderdag 8 april 2021 @ 10:36:16 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198912617
Wij hebben een camper geboekt voor de zomer. Als het mag en kan gaan we richting noord Europa. Zo niet, trekken we door Nederland.
pi_198912630
Wij blijven thuis van de zomer, helemaal prima. Zwembad weer in de tuin en een beetje aanklooien.
Misschien een dagje uit ofzo, we zien wel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 8 april 2021 @ 10:37:42 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198912645
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:35 schreef vencodark het volgende:
Heerlijk, die mini vakanties. :)
Wij zijn dus nog nooit weggeweest. 1 x Disney met mijn familie voordat A. überhaupt geboren was en 1 nacht naar Antwerpen voor de trouwerij van mijn zus.
Ik zou het graag doen maar het is nogal ‘een ding’ tussen man en mij.
Onlangs had ik hem bijna overtuigt ergens een boomhut te boeken. Leek me super om te doen.
Maar man vindt dat eng ofzo. Alleen in een hut in een bos. }:|
Ergens aan het water? Ook eng. }:|

Campings zijn ook niks voor ons en een simpel hotel lijkt me nog wat saai.
Maar ik wil echt eens op avontuur. -O-
Google maar eens O Bois Dormant

Daar hebben wij weleens overnacht
pi_198912708
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Google maar eens O Bois Dormant

Daar hebben wij weleens overnacht
Thx voor de tip. :)
  donderdag 8 april 2021 @ 10:43:51 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912736
Ik vind die Martin Gaus zo'n nare vent :X

Geen plannen voor de vakantie, iedere cent die nu over is gaat naar het huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198912746
Wij zijn wel van de vakanties, zo vaak mogelijk. Maar wel met een 'reden' dus een wens om ergens heen te gaan. Als ik dan zie wat ze in de zomervakantie in NL vragen blijf ik net zo lief thuis. We hebben nog steeds een klein beetje hoop dat de dagcamping bij de Plassen dit jaar wel opengaat. Dan staat de vouwwagen daar de hele zomer en zijn dat elke dag kleine vakanties 8-)

Voor de kinderen maakten we verre reizen, heerlijk. Maar we zijn beide niet geschikt om dat soort reizen met kinderen te doen, wellicht als met name Juul wat ouder is.
Voordat ik mijn vriendin leerde kennen, werkte ik alleen om mijn reizen te financieren. 3 maanden Zuid Afrika, 3 maanden Thailand, dat soort dingen, heerlijk. Nu zijn we heerlijk burgelijk O+
pi_198912779
Ik heb wel goede hoop dat we Nederland gewoon uit kunnen in de zomer. Dat was afgelopen zomer natuurlijk ook zo. Alleen hadden wij dan net weer een land geboekt die ook in de zomer oranje was.
Dat is wel het voordeel van de vouwwagen, stel dat we de grens over mogen, is er echt wel ergens een plekje voor ons. Vriendin heeft 5 weken vakantie, ik ga 4 weken opnemen dus we zijn flexibel.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:48:11 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:59 schreef exode het volgende:
Fijn hoor BE! Ik keek even voor het weekend van 7 mei....¤ 945 voor 3 nachten :@ :D :X

B en vriendin hebben gelukkig tegelijk 2 weken meivakantie, dat is niet elk jaar zo. Door Hemelvaart hoeft vriendin in 3 weken tijd maar 1 dag te werken. Ik moet in die periode echter meerdere presentaties geven voor mijn werk anders hadden we wellicht de vouwwagen ergens meerdere weken neergezet.
Nu dus week weg en even kijken wat we met de 2 klusdagen doen in die 2e week vakantie.
Wij gaan naar Binneninn.nl

En die zomervakantie vind ik ook steeds spannender worden. Ik weiger de hoofdprijs te gaan betalen in Nederland. We hebben Zweden nog steeds geboekt staan, ik acht de kans 50/50 dat we kunnen gaan.
Ik zou serieus eens naar hotels gaan kijken met zulke prijzen.

Met z'n 4en Het Atlantic in Kijkduin in een Family suite is goedkoper, inclusief ontbijt.
Als je dan toch voor de verbouwing wilt vluchten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 10:50:02 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912841
Soneal heeft maar 1 week meivakantie, hij heeft de 26ste wel een studiedag.

Volgens mij hadden we zitten tellen dat er nog 14 weken school waren, waarvan maar 8 uit 5 schooldagen bestonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 08-04-2021 10:56:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198912843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou serieus eens naar hotels gaan kijken met zulke prijzen.

Met z'n 4en Het Atlantic in Kijkduin in een Family suite is goedkoper, inclusief ontbijt.
Als je dan toch voor de verbouwing wilt vluchten.
Ja hotels keek ik ook inderdaad, goede tip!
  donderdag 8 april 2021 @ 10:51:57 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:50 schreef exode het volgende:

[..]

Ja hotels keek ik ook inderdaad, goede tip!
Atlantic is wel een beetje vergane glorie hoor, maar ik heb er een zwak voor :')

Maar, ik boek ook gewoon een family suite, geen zin in geprop met een bijzetbed in een reguliere hotelkamer, want dat is met één kind vaak nog wel een optie, maar het moet allemaal ook een beetje leuk blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198912894
Als het maar schoon is met goede bedden. Ik had ook bij StayOkay, zitten ook ramvol.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:54:34 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198912910
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:36 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben een camper geboekt voor de zomer. Als het mag en kan gaan we richting noord Europa. Zo niet, trekken we door Nederland.
Oh, dat is ook een tof idee zeg!
***
  donderdag 8 april 2021 @ 10:57:15 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912940
Als er gras ligt zetten we wel een tent in de tuin ofzo 😂😂😂

Misschien maar eens op zoek naar zo'n bedoeïenentent, kan die vast op de plek waar ooit de kapschuur moet komen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198912965
Mijn man wil ook best een week naar mijn ouders. Boerderij in Friesland. De jongste wil graag kamperen.. Dus het is nog een optie om daar een tent in de tuin te zetten. Voelt alleen voor mij wat minder als vakantie :D
Mijn man vindt zijn schoonmoeder leuker, dan ik mijn moeder :@
pi_198913116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn man wil ook best een week naar mijn ouders. Boerderij in Friesland. De jongste wil graag kamperen.. Dus het is nog een optie om daar een tent in de tuin te zetten. Voelt alleen voor mij wat minder als vakantie :D
Mijn man vindt zijn schoonmoeder leuker, dan ik mijn moeder :@
Wij zullen deze zomer ook mijn schoonfamilie moeten opzoeken in onze vakantie. Gescheiden ouders, dus 2 ouderparen. Maar, daar vind ik 2/3 dagen per familie wel genoeg, dat is dan alsnog bijna een week van onze vakantietijd die we met familie doorbrengen...
  donderdag 8 april 2021 @ 11:24:39 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198913318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn man wil ook best een week naar mijn ouders. Boerderij in Friesland. De jongste wil graag kamperen.. Dus het is nog een optie om daar een tent in de tuin te zetten. Voelt alleen voor mij wat minder als vakantie :D
Mijn man vindt zijn schoonmoeder leuker, dan ik mijn moeder :@
Ik vind mijn moeder en schoonmoeder allebei niets en probeer er dan ook voor te waken zelf zo'n (schoon)moeder te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 11:26:11 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198913337
Ik zeg altijd "met mijn vader kan ik een wereldreis maken, als ik dat met mijn moeder moet doen kom ik als wees terug" :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198913406
Mijn schoonmoeder is heel open en zorgzaam. Jammer genoeg woont ze nu in een verzorgingshuis en niet meer de helderste. Mijn schoonvader is vorige jaar overleden. Maar ik trok weekendjes daar beter dan bij mijn ouders. Voor mijn man precies andersom. Denk dat het te maken heeft met de rol die je had als puber, en de rol die je hebt als volwassene. Zeker omdat we ze maar eens per 4-8 weken zien. Dan verander je toch (zeker ik na mijn PND). Maar zij verwachten dezelfde persoon. Mijn man wordt ook echt de recalcitrante puber als we een weekendje weg waren met zijn ouders en zusje :D

Mijn moeder en schoonmoeder zijn echt zwart-wit qua karakter. Ik wil graag de middenweg. Niet teveel bemoederen en zorgen voor grote kinderen, maar ook niet zo hard zijn dat ze het echt allemaal zelf maar moeten uitzoeken..
pi_198913438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:26 schreef Leandra het volgende:
Ik zeg altijd "met mijn vader kan ik een wereldreis maken, als ik dat met mijn moeder moet doen kom ik als wees terug" :@
jup, herkenbaar.. Maar mijn moeder is niet kapot te krijgen, dus ben bang dat ik dan op vakantie ben naar de eeuwigheid O~)
pi_198913666
Ik heb 1 keer in een groot vakantiehuis gezeten met mijn schoonfamilie, dat doe ik nooit meer. Was blij dat er een sauna in zat en niemand daar in wilde, behalve ik >:)
Ze hebben vooral veel commentaar op elkaar en dan het liefste achter elkaars rug. Ik trek dat echt niet. Mijn schoonmoeder is daar het ergste in. Ongelooflijk hoeveel meningen zij kan verkondigen en hoe ontzettend veel commentaar ze op alles en iedereen heeft.

Met mijn moeder gaan mijn zus en ik sowieso een keer per jaar een weekend weg. Prima. Dan ben ik volledig op mijn gemak. We zijn verschillend maar vinden dat prima. Mijn moeder zal nooit commentaar op iemand anders geven. Zeker niet sneaky achter iemands rug.

Mijn schoonfamilie is nogal bezig met de buitenkant, ze lachen ons uit dat we een Kia rijden. Niet in ons gezicht natuurlijk. Mijn schoonzus en zwager hebben ook onderling wedstrijden wie het meeste verdient. Ik kan daar dus niets mee.
Het grappige is ook dat ze geen van allen rijk zijn, gewoon net boven modaal. Maar dat zou je niet zeggen als je ze allemaal hoort opscheppen. Nou dat dus.
  donderdag 8 april 2021 @ 11:57:30 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198913765
@BE ik ga met jou mee op vakantie, wat een tof huisje.
Ik kan bijna nergens heen met 5 honden. Gelukkig heb ik een vriend op Scheveningen echt vlakbij de Boulevard, en hebben vrienden van me een huisje hier net over de grens in het bos waar ik altijd in mag. Vooralsnog ga ik nog steeds nergens heen met de trein dus blijf ik thuis.
Martin Gaus is een weirdo, die kan niet eens fatsoenlijk een hond vasthouden :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 12:20:40 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914052
Mijn schoonmoeder speelt het dus via de kinderen he. Serpent.
Dan vraagt of appt ze hen of ze iets leuk zouden willen. Bv een weekend weg.
En daarna pas komt ze bij ons.
Tja, tot nu toe zeiden zij. altijd ja. De kinderen.
Maar ze weet verdomd goed dat wij er anders in staan.
Nu vroeg ze met Pasen dus ook eerst stiekem aan de kinderen of ze een weekend weg willen met zn allen. En daarna: en Amaranta wat vind jij daarvan?
Nou, Amaranta moet daar nog even over nadenken.

En dat geneuzel altijd met m’n zwager. (Jaha zwager).
Die heeft nu een vriendin met 3 kinderen. Dus die moeten natuurlijk ook mee. En haar andere aangenomen kleinkind ook. (lang verhaal)
Lief van haar... maar wij zijn de afgelopen 10 jaar al aan minstens 6 (ik denk wel meer) nieuwe partners voorgesteld. Ik heb daar gewoon geen zin in (zijn oudste zoon trouwens ook niet)
Nu is deze partner er al een jaar. Maar door de pandemie heb ik haar pas 2x gezien.

Maar schoonmoedsr slaat daar dan compleet in door. Nu had ze iets laten maken om op te hangen in huis, met vlinders. 2 grote vlinders, dat zijn zij en haar man. 6 kleine vlinders. Man en ik, zwager en partner, en volgens mij ook 2 voor die “aangenomen dochter” en haar man. (Die we overigens nooit gezien hebben).
En 8 kleinere vlinders voor haar 8 kleinkinderen. 4 waarmee ze dus een bloedband heeft. De 3 kinderen van de partner van mijn zwager. En het aangenomen kleinkind.
Uh.... oké. Mijn zwager kennende kan de relatie morgen over zijn. Superlief dat je ze erbij betrekt. Maar het zijn je kleinkinderen niet.

Ja, klinkt misschien kil van mij. Maar als mijn zwager om het jaar een nieuwe partner (soms met kinderen) voorstelt, dan maakt dat niet meteen dat ik ze zie als neefjes en nichtjes van mij.

Anyway, story of my life....
  donderdag 8 april 2021 @ 12:42:42 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198914290
Wij gaan wrs wel weer met schoonfamilie, naar texel ofzo om te vliegeren (al staat een ander eiland ook wel op het wensenlijstje, tips??) maar huren dan wel twee huisjes. Wel zo gezellig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198914294
@amaranta Daar heb je eerder over vertelt, geloof ik. Die nieuwe liefdes van je zwager dus. :P

En die vlinders. :D

Mijn schoonfamilie is best prima maar die komen met adviezen tegenover elkaar en ons waarvan ik blij ben dat mijn man ze allemaal in de wind slaat. _O-
  donderdag 8 april 2021 @ 12:44:09 #40
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198914305
Die vlinders. :D
  donderdag 8 april 2021 @ 12:51:09 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:44 schreef Nanukerst het volgende:
Die vlinders. :D
Waren het maar alleen vlinders.

Het is dromenvanger met een diameter van een meter. En de gehaakte vlinders hangen in de dromenvanger. Het is wanstaltig. En was waarschijnlijk nog kneiterduur ook.
Hangt boven haar bed.
  donderdag 8 april 2021 @ 13:07:16 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198914615
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn man wil ook best een week naar mijn ouders. Boerderij in Friesland. De jongste wil graag kamperen.. Dus het is nog een optie om daar een tent in de tuin te zetten. Voelt alleen voor mij wat minder als vakantie :D
Mijn man vindt zijn schoonmoeder leuker, dan ik mijn moeder :@
:D
***
pi_198914640
Mijn zus is getrouwd met een man die al 2 kinderen heeft.
1 zoon komt heel weinig naar hun en die dochter ongeveer om het weekend.
Mijn ouders zien haar 3 keer per jaar misschien.
Toen mijn moeder 60 werd wilde ze met het gezin + aanhang een fotoshoot doen.
De zogenaamde bonusdochter van mijn zus is er wel bij, die bonuszoon niet (want die zien ze zelf dus zo goed als nooit).
Toch zien mijn ouders haar niet als kleinkind, het is toch anders natuurlijk.
Het scheelt ook dat mijn zus ook niet zo happig is dat meisje altijd mee te nemen. Ze spreekt ook over haar als: “dat kind”.
Bonusdochter gaat niet mee op vakantie, weekendjes weg etc.

Tja, zo zie je hoe omgekeerd het ook kan. :?
  donderdag 8 april 2021 @ 13:10:29 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198914666
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waren het maar alleen vlinders.

Het is dromenvanger met een diameter van een meter. En de gehaakte vlinders hangen in de dromenvanger. Het is wanstaltig. En was waarschijnlijk nog kneiterduur ook.
Hangt boven haar bed.
:D
***
  donderdag 8 april 2021 @ 13:12:14 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914692
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus is getrouwd met een man die al 2 kinderen heeft.
1 zoon komt heel weinig naar hun en die dochter ongeveer om het weekend.
Mijn ouders zien haar 3 keer per jaar misschien.
Toen mijn moeder 60 werd wilde ze met het gezin + aanhang een fotoshoot doen.
De zogenaamde bonusdochter van mijn zus is er wel bij, die bonuszoon niet (want die zien ze zelf dus zo goed als nooit).
Toch zien mijn ouders haar niet als kleinkind, het is toch anders natuurlijk.
Het scheelt ook dat mijn zus ook niet zo happig is dat meisje altijd mee te nemen. Ze spreekt ook over haar als: “dat kind”.
Bonusdochter gaat niet meer op vakantie, weekendjes weg etc.

Tja, zo zie je hoe omgekeerd het ook kan. :?
Tja. Ieder z’n ding.
Het is ook gewoon lastig met stief-klein- kinderen.
Zij kiezen niet voor de situatie waarin ze terecht zijn gekomen.

Heb soms de indruk, dat ze denkt, dat ze haar er op aan gaan kijken als ze bijvoorbeeld minder krijgen dan de anderen.
En ja als het om een zakje paaseieren gaat. Dan snap ik dat.
Maar om ze nou al in het testament op te nemen. Bij wijze van spreken.
pi_198914710
Wat een verhaal joh Amaranta!

Overigens kan ik 1 op 1 (gezin op gezin zeg maar) prima door 1 deur met mijn schoonfamilie. Zodra ze samen zijn, is het 1 groot 'wie heeft de grootste' festijn.
En ze staan wel altijd voor ons en de kinderen klaar. Mijn zwager kwam zonder gezucht of wat dan ook middenin de nacht B halen toen bij mijn vriendin de vliezen waren gebroken en hij heeft daar 3 nachten gebivakkeerd totdat Juul er eindelijk eens uitkwam. Ik heb me al die tijd 0 minuten zorgen om B gemaakt, ik wist dat ie daar het top had. En dat is natuurlijk ook heel wat waard.

Schoonvader zien we eigenlijk vrijwel nooit, die is de afgelopen jaren nergens langer dan 5 minuten binnen geweest vermoed ik. Die dropt alleen schoonmoeder overal af.
Hij klust wel bij schoonzus en af en toe bij ons en hij geeft als het nodig is (lees buren ook op vakantie) onze katten eten als wij op vakantie zijn.

De oma's van mijn vriendin heb ik voor hun overlijden nooit ontmoet. 1 oma leefde als kluizenaar en die zag niemand, de andere oma wilde mij pas ontmoeten als we 2 jaar samen waren -O- Want scharrels wilde ze niet ontmoeten. Ik was de eerste vriendin voor mijn vriendin, ze had nog nooit iemand voor willen stellen en scharrelen deed ze al helemaal niet.
Laten we gewoon maar zeggen dat ik een aparte schoonfamilie heb _O-
  donderdag 8 april 2021 @ 13:13:26 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914712
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus is getrouwd met een man die al 2 kinderen heeft.
1 zoon komt heel weinig naar hun en die dochter ongeveer om het weekend.
Mijn ouders zien haar 3 keer per jaar misschien.
Toen mijn moeder 60 werd wilde ze met het gezin + aanhang een fotoshoot doen.
De zogenaamde bonusdochter van mijn zus is er wel bij, die bonuszoon niet (want die zien ze zelf dus zo goed als nooit).
Toch zien mijn ouders haar niet als kleinkind, het is toch anders natuurlijk.
Het scheelt ook dat mijn zus ook niet zo happig is dat meisje altijd mee te nemen. Ze spreekt ook over haar als: “dat kind”.
Bonusdochter gaat niet mee op vakantie, weekendjes weg etc.

Tja, zo zie je hoe omgekeerd het ook kan. :?
En hoe lang gaat jouw zus al met de vader van die kinderen?
  donderdag 8 april 2021 @ 13:14:24 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914725
Ik heb net met een smoesje om een foto gevraagd van de dromenvanger. Dus die komt er nog aan.
pi_198914790
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

En hoe lang gaat jouw zus al met de vader van die kinderen?
Dat wordt 10 jaar. Die dochter wordt 16.
  donderdag 8 april 2021 @ 13:22:24 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198914834
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat wordt 10 jaar. Die dochter wordt 16.
Wel al een tijdje dus.
pi_198914879
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:22 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wel al een tijdje dus.
Zeker. Toen ze de relatie begon was haar instelling al dat ze weinig met de kinderen te maken zou hebben.
Ik vind dat apart en heb daar zo mijn eigen ideeën over. Maar goed, ze heeft ook nooit echt een kinderwens gehad en vindt aanpassen aan anderen sowieso een opgave, geloof ik. :')

En wat je eerder al zei: ieder z’n ding.
pi_198914962
Mijn schoonmoeder is nogal typisch.
Ze heeft drie schoondochters en ik trek haar het beste (ik negeer haar gewoon vaak). Mijn schoonzussen klagen heel wat af.

Mijn schoonvader is geweldig en is gewoon een oudere versie van mijn man. Hij heeft de zelfde manier om met haar om te gaan als ik. Hij negeert haar ook heel vaak :D

Ze staan beide wel altijd meteen voor ons klaar O+ O+
pi_198915031
De negeer aanpak heeft mijn vriendin ook, nou ja meer het ene oor in het andere oor uit principe. Die hoort het geklaag van mijn schoonmoeder gewoonweg niet.
Ik heb wel geleerd haar grotendeels te negeren of gewoon ja te knikken en niet te luisteren.
In het verleden reageerde ik wel eens.

'Dus, E. knutselt met de kinderen, danst, zingt liedjes en bedenkt creatieve dingen. Jij doet zeker niet zoveel met ze?'
'Uhm nou, ik ga 100x per dag met ze naar de speeltuin, voetbal, Lego urenlang, ga met ze fietsen en wandelen, rijd naar elke zwemles en sporttraining, ik breng en haal B vrijwel altijd van school, doe alle ziekenhuis bezoekjes van B en vang ze bij ziekte op. Maar nee verder doe ik eigenlijk niets met mijn eigen kinderen.'

Ze kijkt ook neer op mijn moeder en dat kan ik echt heeeeeeel slecht hebben. Dat is het enige waar ik op reageer tegenwoordig, verder laat ik alles lekker gaan.
pi_198915113
Net trouwens een vreemd gesprek met de bank van mij moeder. Haar krediet moet verlengd worden. Daarvoor moeten we een afspraak met een adviseur inplannen. Dus ik belde om die afspraak in te plannen. Natuurlijk moet mijn moeder bij die afspraak zijn en daar toestemming geven en ervoor tekenen etc etc. Maar ik mag dus niet eens die afspraak inplannen. Dat moet ze zelf doen....ze woont op een uur rijden, om nou doordeweeks tijdens kantoortijd een uur te rijden om samen 1 minuut te bellen om een afspraak in te plannen.
Dat is toch raar? Of ligt dat aan mij?

Nu gaat mijn zus maar bellen met mijn moeder. Ik moet dan even aangeven wanneer ik allemaal naar mijn moeder kan om bij dat gesprek te zijn met die adviseur.

En toen ik vroeg: wat nou als ze gewoon het maximale bedrag opneemt van dat krediet en op haar spaarekening zet, dan maalt niemand om die afspraak of dat krediet verder. 'Mevrouw zo werkt dat niet!' nou jawel, want dat krediet loopt nog 2 maanden dus die mag ze in die 2 maanden gewoon helemaal opgebruiken als ze wilt.
pi_198915150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:44 schreef exode het volgende:
Net trouwens een vreemd gesprek met de bank van mij moeder. Haar krediet moet verlengd worden. Daarvoor moeten we een afspraak met een adviseur inplannen. Dus ik belde om die afspraak in te plannen. Natuurlijk moet mijn moeder bij die afspraak zijn en daar toestemming geven en ervoor tekenen etc etc. Maar ik mag dus niet eens die afspraak inplannen. Dat moet ze zelf doen....ze woont op een uur rijden, om nou doordeweeks tijdens kantoortijd een uur te rijden om samen 1 minuut te bellen om een afspraak in te plannen.
Dat is toch raar? Of ligt dat aan mij?

Nu gaat mijn zus maar bellen met mijn moeder. Ik moet dan even aangeven wanneer ik allemaal naar mijn moeder kan om bij dat gesprek te zijn met die adviseur.

En toen ik vroeg: wat nou als ze gewoon het maximale bedrag opneemt van dat krediet en op haar spaarekening zet, dan maalt niemand om die afspraak of dat krediet verder. 'Mevrouw zo werkt dat niet!' nou jawel, want dat krediet loopt nog 2 maanden dus die mag ze in die 2 maanden gewoon helemaal opgebruiken als ze wilt.
Kan je moeder niet gewoon zelf de bank bellen?
pi_198915151
Ik ben blijer met mijn schoonouders dan met mijn eigen ouders _O-
pi_198915196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:47 schreef Loj het volgende:
Ik ben blijer met mijn schoonouders dan met mijn eigen ouders _O-
Dit ja.

Mijn schoonmoeder verwent Bas nogal flink :P Ze past iedere week een dag op, bood gisteren ook aan dat we komende maanden gerust op woensdagavond daar mee kunnen eten en is maar wat blij dat er nog een kleinkind aankomt. Mn schoonvader is helemaal gek op zijn kleinzoon ook, heerlijk om te zien.

Mijn moeder is zo ontzettend betrokken dat ze Bas vorig weekend na een half jaar weer eens een keer gezien heeft en zich dan verbaast over hoe groot hij is geworden. Mijn vader weet niet eens af van het bestaan van zijn kleinzoon, gelukkig :s).
  donderdag 8 april 2021 @ 13:52:44 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_198915223
Over 30 jaar zijn wij ook allemaal schoonmoeders O+
disclaimer
pi_198915226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Kan je moeder niet gewoon zelf de bank bellen?
Dat zou in theorie kunnen, maar het gaat na haar tia en nog wat dingen niet zo heel goed wat dat betreft. Die maakt dan een afspraak op dinsdag als ik zeg dat ik alleen op woensdag kan en als ze vragen gaan stellen, raakt ze in de war.

Mijn zus woont op 5 minuten lopen dus voor haar een stuk makkelijker. Alleen die doet zo ongelooflijk veel voor mijn moeder, van afstand helpen van mijn kant zou dan wel fijn zijn.
pi_198915259
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:52 schreef exode het volgende:

[..]

Dat zou in theorie kunnen, maar het gaat na haar tia en nog wat dingen niet zo heel goed wat dat betreft. Die maakt dan een afspraak op dinsdag als ik zeg dat ik alleen op woensdag kan en als ze vragen gaan stellen, raakt ze in de war.
Lastig, lijkt me dat. Ik zie daar echt tegenop, de tijd dat mijn ouders en schoonfamilie hulpbehoevend zouden worden. Mijn schoonouders wonen op 600 km afstand, en zijn allebei met een nieuwe partner die zelf geen kinderen hebben. Wat is onze verantwoordelijkheid over de nieuwe partner, hoe kunnen we vanop afstand hulp verlenen? De duutser heeft ook nog een hulpbehoevend zusje (nu 20), die een ernstige variant van chronisch vermoeidheidsssyndroom heeft en vaak wekenlang haar bed niet uit kan komen. Hoe dat moet als mijn schoonmoeder er niet meer is is voor ons best een zorg soms...
pi_198915328
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Over 30 jaar zijn wij ook allemaal schoonmoeders O+
Als ik dit hier lees zie ik daar een beetje tegenop ;( :')


Mijn schoonmoeder is heel okay trouwens, ik trek mijn eigen moeder slechter denk ik, maar het blijft wel mijn moeder O+ En ik trek schoonmoeder ook niet per se altijd :P
pi_198915337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Lastig, lijkt me dat. Ik zie daar echt tegenop, de tijd dat mijn ouders en schoonfamilie hulpbehoevend zouden worden. Mijn schoonouders wonen op 600 km afstand, en zijn allebei met een nieuwe partner die zelf geen kinderen hebben. Wat is onze verantwoordelijkheid over de nieuwe partner, hoe kunnen we vanop afstand hulp verlenen? De duutser heeft ook nog een hulpbehoevend zusje (nu 20), die een ernstige variant van chronisch vermoeidheidsssyndroom heeft en vaak wekenlang haar bed niet uit kan komen. Hoe dat moet als mijn schoonmoeder er niet meer is is voor ons best een zorg soms...
Ja mijn moeder woont alleen, in een koophuis. Gelukkig wonen mijn broer en zus dichtbij haar. Mijn neefjes zijn al 17 en mijn nichtje 19 dus die gaan ook vaak langs.
Mijn moeder is ook bijna analfabeet, dat helpt ook niet echt. Die Appt elke officiële brief naar mij door.

Ze kan veel nog wel hoor, fietsen op haar elektrische fiets en wandelen. Er moet alleen echt wel altijd iemand bij zijn voor de zekerheid. Gelukkig heeft ze best een groot sociaal netwerk en woont dat netwerk allemaal in het dorp.

Mijn schoonmoeder is ook deels hulpbehoevend maar die heeft mijn schoonvader nog.

Mijn moeder heeft tot een jaar geleden een vriend gehad. Die was 10 jaar ouder en werd steeds hulpbehoevender. Toen was mijn moeder wel enorm sterk, ze wilde absoluut niet samenwonen en ook geen halve verpleegster voor hem worden. Dus op haar pushen heeft hij destijds een schoonmaakster en zorg aan huis voor zichzelf geregeld.
Dat vond ik wel echt stoer van haar want hij wilde echt dat zij veel zou oppakken. Ze had de houding 'ik heb voor 1 man gezorgd toen het slecht ging, dat vind ik wel genoeg.'

Sowieso heb ik bewondering voor mijn moeder. Ze heeft zichzelf leren lezen en na het overlijden van mijn vader is ze op zwemles gegaan, Engelse les, is ze lid geworden van de Ouderenbond en maakt ze meerdere keren per jaar single reizen. Dat hadden we eerlijk gezegd niet verwacht, mijn ouders waren volledig verweven met elkaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door exode op 08-04-2021 14:10:23 ]
  donderdag 8 april 2021 @ 15:07:04 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198916154
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waren het maar alleen vlinders.

Het is dromenvanger met een diameter van een meter. En de gehaakte vlinders hangen in de dromenvanger. Het is wanstaltig. En was waarschijnlijk nog kneiterduur ook.
Hangt boven haar bed.
Hahaha omg ik heb een mental image...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 15:08:42 #64
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198916178
Oh trouwens Venco, al eens gedacht om te zeggen dat je alleen met de kids een weekje iets leuks gaat doen? Als je man echt niet wil? Ik ging gewoon hoor.
Maar goed dat is mss de reden dat ik gewoon single blijf.
:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 15:18:20 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_198916345
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:00 schreef Aure het volgende:

[..]

Als ik dit hier lees zie ik daar een beetje tegenop ;( :')

Mijn schoonmoeder is heel okay trouwens, ik trek mijn eigen moeder slechter denk ik, maar het blijft wel mijn moeder O+ En ik trek schoonmoeder ook niet per se altijd :P
Haaaa ja en jij hebt ook nog eens alleen zoons, dus krijg je het schoonmoeder pluspakket :9 :9 :9
Misschien toch hopen op minimaal 1 homo? :P
disclaimer
pi_198916400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:52 schreef SQ het volgende:
Over 30 jaar zijn wij ook allemaal schoonmoeders O+
En dan pas ik ook op op m'n toekomstige kleinkinderen 8-)

M'n kat komt net voor de 10e keer vandaag trots miauwend een blaadje van buiten brengen _O-
  donderdag 8 april 2021 @ 15:21:58 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_198916421
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En dan pas ik ook op op m'n toekomstige kleinkinderen 8-)

M'n kat komt net voor de 10e keer vandaag trots miauwend een blaadje van buiten brengen _O-
Als je schoondochter je gunstig gezind is wel ja :P
disclaimer
pi_198916456
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je schoondochter je gunstig gezind is wel ja :P
_O- _O- _O-
pi_198916752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Haaaa ja en jij hebt ook nog eens alleen zoons, dus krijg je het schoonmoeder pluspakket :9 :9 :9
Misschien toch hopen op minimaal 1 homo? :P
Sowieso haha. Anders vind ik mezelf over 30 jaar wel heel zielig. Kom ik hier klagen over m'n schoondochters :P
  donderdag 8 april 2021 @ 16:39:10 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198917604
Goeie diepgaande reacties, mijn laatste twee! :o :D

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om met mijn eigen moeder in een huisje te zitten. :@ Op een camping elk in onze eigen klapkar prima voor een paar dagen, maar dat is het dan ook wel.
Ze kan ook zo vitten op mijn vader, echt vervelend vind ik dat. (En ik snap haar ergernissen heus wel hoor, maar ja... hij is nou eenmaal oud en slaperig aan het worden, veel meer dan zij. Niks aan te doen denk ik dan, klets maar gewoon met mij en laat hem dommelen. ;) O+ )
En verder heeft ze commentaar op alles en iedereen, en niet achter de rug om hoor! :D Ze laat haar afkeuring heel duidelijk blijken. :{ :X En het lijkt wel steeds erger te worden. Ze wordt er echt niet gezelliger op vind ik. :@
Ze was altijd heel sociaal, deed aan alles mee, in elke commissie etc, maar ze krijgt steeds vaker bonje met mensen omdat zij weetikveelwat vindt. :')
***
pi_198917678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Oh trouwens Venco, al eens gedacht om te zeggen dat je alleen met de kids een weekje iets leuks gaat doen? Als je man echt niet wil? Ik ging gewoon hoor.
Maar goed dat is mss de reden dat ik gewoon single blijf.
:')
Dit wilde ik ook opperen! Ik hou ook echt van vakantie, ik zou heel erg ongelukkig worden als mijn vriend nooit wilde gaan. Afgelopen februari ben ik ook alleen weggeweest (vriend had geen vakantie, wij wel) en het was best een drempel. Maar het pakte supergoed uit! Oudste werkte ook heel lief mee en voelde zich echt medeverantwoordelijk voor alles.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 april 2021 @ 16:49:49 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198917721
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waren het maar alleen vlinders.

Het is dromenvanger met een diameter van een meter. En de gehaakte vlinders hangen in de dromenvanger. Het is wanstaltig. En was waarschijnlijk nog kneiterduur ook.
Hangt boven haar bed.
Hahaha ik zie het helemaal voor me, vreselijk.
in de haak.
pi_198917750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Oh trouwens Venco, al eens gedacht om te zeggen dat je alleen met de kids een weekje iets leuks gaat doen? Als je man echt niet wil? Ik ging gewoon hoor.
Maar goed dat is mss de reden dat ik gewoon single blijf.
:')
Goede reden wel. :+
Tja, ik zou wel willen hoor. Ik denk alleen dat mijn man daar weer ‘iets’ van gaat vinden.
Nou ja, ingewikkeld dus ofzo. Dat is iets waar we al jaren niet uitkomen.
Vorig jaar hebben we zowaar bij het reisbureau gezeten voor een verblijf in Disney maar Corona gooide roet in het eten voordat we iets konden plannen. :')
pi_198917752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:39 schreef BE het volgende:
Goeie diepgaande reacties, mijn laatste twee! :o :D

Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om met mijn eigen moeder in een huisje te zitten. :@ Op een camping elk in onze eigen klapkar prima voor een paar dagen, maar dat is het dan ook wel.
Ze kan ook zo vitten op mijn vader, echt vervelend vind ik dat. (En ik snap haar ergernissen heus wel hoor, maar ja... hij is nou eenmaal oud en slaperig aan het worden, veel meer dan zij. Niks aan te doen denk ik dan, klets maar gewoon met mij en laat hem dommelen. ;) O+ )
En verder heeft ze commentaar op alles en iedereen, en niet achter de rug om hoor! :D Ze laat haar afkeuring heel duidelijk blijken. :{ :X En het lijkt wel steeds erger te worden. Ze wordt er echt niet gezelliger op vind ik. :@
Ze was altijd heel sociaal, deed aan alles mee, in elke commissie etc, maar ze krijgt steeds vaker bonje met mensen omdat zij weetikveelwat vindt. :')
Daar heeft mijn schoonmoeder ook last van. Die is de afgelopen jaren ook enorm klagerig geworden over van alles. Misschien een normaal bij-effect van ouder worden dat je minder tolerant wordt?

Mijn eigen ouders leven al lang niet meer. De relatie met mijn moeder was wel ok, maar zou er zeker niet mee op vakantie willen :D. We dachten heel anders over dingen. Met mijn schoonouders ben ik al zeker 4 keer op vakantie geweest, dat gaat prima. Maar zij zijn gelukkig niet van mening dat ALLES dan gezamenlijk gedaan moet worden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198917998
Mijn schoonmoeder zegt altijd standaard als eerste als je iets vertelt:
Hebben jullie daar wel geld voor?

Echt bij alles, nieuwe schoenen voor B 'Hebben jullie daar wel geld voor?'
Nou nee, ik ga zo een bank beroven om die paar tientjes te betalen.
pi_198918134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:09 schreef exode het volgende:
Mijn schoonmoeder zegt altijd standaard als eerste als je iets vertelt:
Hebben jullie daar wel geld voor?

Echt bij alles, nieuwe schoenen voor B 'Hebben jullie daar wel geld voor?'
Nou nee, ik ga zo een bank beroven om die paar tientjes te betalen.
:D Wat een vraag! 8)7
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198918412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D Wat een vraag! 8)7
Ik denk dat zij denkt dat we stiekem best arm zijn, wat op zich niet raar is aangezien haar andere 3 kinderen continu roepen hoeveel ze verdienen.
  donderdag 8 april 2021 @ 17:56:33 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198918547
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:52 schreef vencodark het volgende:

[..]

Goede reden wel. :+
Tja, ik zou wel willen hoor. Ik denk alleen dat mijn man daar weer ‘iets’ van gaat vinden.
Nou ja, ingewikkeld dus ofzo. Dat is iets waar we al jaren niet uitkomen.
Vorig jaar hebben we zowaar bij het reisbureau gezeten voor een verblijf in Disney maar Corona gooide roet in het eten voordat we iets konden plannen. :')
Hopelijk heb je die dus wel nog tegoed en leidt het naar meer.
Ik wil tegenwoordig zelf niet meer hoor, maar ik heb echt veel gereisd vroeger. Nu wil ik of naar Texel of naar Japan of naar Ijsland :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198918705
Sinds dat ik met mijn man ben gingen we altijd op vakantie met mijn schoonouders. Zij hadden een caravan en daar bleven we dan een weekje. Ooit eens twee weken geweest maar toen werd ik knettergek van mijn schoonvader. Toen verkochten ze de caravan en gingen we in een huisje zitten. Tot 2018. Toen waren wij 12,4 jaar getrouwd en gingen we naar Kroatie met de schoonouders. Heel groot huis gehuurd met sauna, jacuzzi, zwembad en noem maar op. Hele vakantie betaald want was om te vieren dat we 12,5 jaar getrouwd waren. Elke dag op stap. Heel veel gezien van Kroatië. Een week later mochten ze 3 dagen bij mn zwager op de camping in Italië komen op een opklapbed. Overal langsgereden want er eas geen tijd voor bezoekjes aan bijv Pisa. En ze mochten elke avond oppassen zodat mn zwager en zn vrouw uitkonden eten en stappen. En als mensen vroegen naar hun vakantie hoorde je alleen dat Italië zo geweldig was. En dat mn zwager zo gastvrij was en zo gul. Vrijdagmiddag heen en zondagavond terug.

Wij gingen altijd met hun op vakantie omdat ik het zielig vond dat ze alleen thuis zaten nu ze de caravan verkocht hadden en de rest niet met ze mee wilde. Maar toen had ik er wel genoeg van en sindsdien gaan we alleen. Ik ben er wel klaar mee om aan te horen dat mn zwager zo’n goed salaris heeft en zo’n groot huis. En dat mn schoonzus zo’n lief hondje hebt en haar kinderen zo geweldig zijn. Dat doet trouwens alleen mijn schoonvader. Daar hoor ik mijn schoonmoeder niet over.

En met mijn ouders is het altijd leuk maar wel een huisje er naast. Niet samen in één huisje. Ik kan geweldig met mijn ouders opschieten en mijn man ook. Maar om één of andere reden loopt zo’n vakantie altijd tot irritaties op. In een eigen huisje kan ik me terugtrekken wanneer ik het zat ben.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 8 april 2021 @ 18:23:31 #80
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198918930
Laatste x dat ik met mijn ouders op vakantie ging was ik 14. Daarna mochten mijn zusje en ik altijd alleen thuisblijven als zij weggingen, dat was pas feest! Zij kochten een stacaravan dus als ze niet op vakantie waren met broertje zaten ze elk weekend daar en hadden mijn zusje en ik al onze vrienden thuis hangen.
Ik ben volwasssen nog 1 x mee op vakantie geweest, drie weken Bali, 2001 of zo was dat. Bali was de moeite maar ik had daar liever alleen gezeten _O- . We zouden naar de Molukken eigenlijk maar daar was het niet veilig dus bleven we op Bali. Dat was de derde keer dat ik met mijn broertje op vakante ben geweest, vanwege het leeftijdsverschil van 12 jaar dus. Toen ik het huis uit ging was t joch 6.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 18:24:40 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198918964
Niet quoten aub. De foto verdwijnt automatisch na 6 uur.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 april 2021 @ 18:26:13 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198918978
Hahahahahaha.
Ik had hem in mijn hoofd wel echt nog veel erger gemaakt.
Maar toch :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 18:32:32 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198919069
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:20 schreef amaranta het volgende:
Mijn schoonmoeder speelt het dus via de kinderen he. Serpent.
Dan vraagt of appt ze hen of ze iets leuk zouden willen. Bv een weekend weg.
En daarna pas komt ze bij ons.
Tja, tot nu toe zeiden zij. altijd ja. De kinderen.
Maar ze weet verdomd goed dat wij er anders in staan.
Nu vroeg ze met Pasen dus ook eerst stiekem aan de kinderen of ze een weekend weg willen met zn allen. En daarna: en Amaranta wat vind jij daarvan?
Nou, Amaranta moet daar nog even over nadenken.

En dat geneuzel altijd met m’n zwager. (Jaha zwager).
Die heeft nu een vriendin met 3 kinderen. Dus die moeten natuurlijk ook mee. En haar andere aangenomen kleinkind ook. (lang verhaal)
Lief van haar... maar wij zijn de afgelopen 10 jaar al aan minstens 6 (ik denk wel meer) nieuwe partners voorgesteld. Ik heb daar gewoon geen zin in (zijn oudste zoon trouwens ook niet)
Nu is deze partner er al een jaar. Maar door de pandemie heb ik haar pas 2x gezien.

Maar schoonmoedsr slaat daar dan compleet in door. Nu had ze iets laten maken om op te hangen in huis, met vlinders. 2 grote vlinders, dat zijn zij en haar man. 6 kleine vlinders. Man en ik, zwager en partner, en volgens mij ook 2 voor die “aangenomen dochter” en haar man. (Die we overigens nooit gezien hebben).
En 8 kleinere vlinders voor haar 8 kleinkinderen. 4 waarmee ze dus een bloedband heeft. De 3 kinderen van de partner van mijn zwager. En het aangenomen kleinkind.
Uh.... oké. Mijn zwager kennende kan de relatie morgen over zijn. Superlief dat je ze erbij betrekt. Maar het zijn je kleinkinderen niet.

Ja, klinkt misschien kil van mij. Maar als mijn zwager om het jaar een nieuwe partner (soms met kinderen) voorstelt, dan maakt dat niet meteen dat ik ze zie als neefjes en nichtjes van mij.

Anyway, story of my life....
OMG, ik zag eerst het plaatje en toen las ik dit verhaal pas :D :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 18:35:39 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198919119
Handig is wel dat die vlindertjes er af gehaald kunnen worden, best goed over nagedacht misschien wel *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2021 @ 18:37:01 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_198919134
De schoonmoeder van amaranta O+
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 april 2021 @ 18:38:39 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198919146
Lol!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 8 april 2021 @ 18:39:16 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198919159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:26 schreef oh-oh het volgende:
Hahahahahaha.
Ik had hem in mijn hoofd wel echt nog veel erger gemaakt.
Maar toch :')
Bedenk dus dat hij 1 meter is
pi_198919160
Doorsnede van 1 meter ook nog O+
  donderdag 8 april 2021 @ 18:40:50 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198919182
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tja. Ieder z’n ding.
Het is ook gewoon lastig met stief-klein- kinderen.
Zij kiezen niet voor de situatie waarin ze terecht zijn gekomen.

Heb soms de indruk, dat ze denkt, dat ze haar er op aan gaan kijken als ze bijvoorbeeld minder krijgen dan de anderen.
En ja als het om een zakje paaseieren gaat. Dan snap ik dat.
Maar om ze nou al in het testament op te nemen. Bij wijze van spreken.
Mijn kleinzoon is ook de kleinzoon van N, hij noemt hem ook gewoon opa, maar het is weer niet de achterkleinzoon van de ouders van N, die hebben totaal geen band met mijn oudste zoon en dus niet met mijn kleinzoon.

Toen mijn zusje getrouwd was met een man die al kinderen had hebben mijn ouders die kinderen wel altijd als eigen kleinkinderen behandeld. Na de scheiding werd dat minder maar ik geloof wel dat mijn ouders nog een cadeau hebben gestuurd toen die dochter trouwde. Kinderen waren ook al wat ouder natuurlijk en dan ligt het anders.

De eerste man van mijn zusje was de oom van mijn oudste, dat was het eerste kind waar hij oom van werd, en feitelijk is hij geen oom van Soneal, maar hij noemt Soneal wel zijn neefje, aan de andere kant zien we elkaar alleen maar bij verjaardagen van zijn kinderen met mijn zusje.

Overigens heeft zij nooit problemen gehad met exen en aanhang op verjaardagen, ook op haar eigen 50ste verjaardag was haar eerste man er die had zijn huidige relatie en zijn dochter uit zijn tweede huwelijk mee, en de stiefzoon uit het tweede huwelijk van mijn zusje was er ook :D
Met haar eerste man gaat ze iedere 5 jaar op de jubileumdatum van hun huwelijk uit eten, kinderen mee, partners mee :D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198919347
Ohhh ama, ik vind hem leuk!! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198919403
Dat laatste, briljant!
(vieren van jubileum met ex)
pi_198919448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Lastig, lijkt me dat. Ik zie daar echt tegenop, de tijd dat mijn ouders en schoonfamilie hulpbehoevend zouden worden. Mijn schoonouders wonen op 600 km afstand, en zijn allebei met een nieuwe partner die zelf geen kinderen hebben. Wat is onze verantwoordelijkheid over de nieuwe partner, hoe kunnen we vanop afstand hulp verlenen? De duutser heeft ook nog een hulpbehoevend zusje (nu 20), die een ernstige variant van chronisch vermoeidheidsssyndroom heeft en vaak wekenlang haar bed niet uit kan komen. Hoe dat moet als mijn schoonmoeder er niet meer is is voor ons best een zorg soms...
Herkenbaar wel :Y Goddank heeft mijn schoonvader nog twee kinderen en zijn partner een heel betrokken zoon. De nieuwe partner van mijn schoonmoeder gaat met zijn gezin boven in hun huis wonen (het is zo'n Mehrfamilienhaus), dat is een enorme opluchting voor ons want mijn schoonmoeder is nogal een recept voor cognitieve en somatische problemen vermoed ik O-) Bij mijn moeder heb ik een zusje, wat erg dichtbij woont (maar die heeft dan weer een hulpbehoevende vader en zij is de enige van zijn kinderen die nog met hem praat ;( ) en bij mijn vader en stiefmoeder ben ik enig kind. Ik roep altijd dat zij, als ze hulpbehoevend worden, maar bij ons in een tuinhuisje moeten. Gelukkig hebben we een goed contact, ik zou dat serieus best een optie vinden later.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198919837
Al die verhalen van familie. Hier kunnen ze er ook wat van.

Toen ik zwanger was zeiden mijn schoonouders dat ze al een kleinkind hadden en die is van hun dochter dat is bijzonderder. En ik heb ze ook geen kleinzoon geschonken dus tja...

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 08-04-2021 19:53:23 ]
  donderdag 8 april 2021 @ 19:25:02 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198919879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Daar heeft mijn schoonmoeder ook last van. Die is de afgelopen jaren ook enorm klagerig geworden over van alles. Misschien een normaal bij-effect van ouder worden dat je minder tolerant wordt?

Mijn eigen ouders leven al lang niet meer. De relatie met mijn moeder was wel ok, maar zou er zeker niet mee op vakantie willen :D. We dachten heel anders over dingen. Met mijn schoonouders ben ik al zeker 4 keer op vakantie geweest, dat gaat prima. Maar zij zijn gelukkig niet van mening dat ALLES dan gezamenlijk gedaan moet worden.
Oh, ik ben ook steeds minder tolerant aan het worden... in de zin dat ik bepaalde zaken gewoon niet meer pik, als je niet normaal kunt doen dan doe je dat maar lekker bij een ander maar niet bij mij, doei.
En die "doei" is nagenoeg ongeacht wie je bent, mijn nageslacht kan met net wat meer wegkomen dan de rest van de wereld, maar daar houdt het wel mee op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:25:33 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198919895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Ohhh ama, ik vind hem leuk!! O+
Achja. In mijn verbeelding was hij erger. Hij is vrij basic inderdaad.
Het zal ook wel zijn dat hij mij bij voorbaat al tegenstaat. Omdat ... alles...
  donderdag 8 april 2021 @ 19:26:21 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198919914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:23 schreef F_r het volgende:
Al die verhalen van familie. Hier kunnen ze er ook wat van.

Toen ik zwanger was zeiden mijn ouders dat ze al een kleinkind hadden en die is van hun dochter dat is bijzonderder. En ik heb ze ook geen kleinzoon geschonken dus tja...
Je eigen ouders zeggen dat over jou? Je hebt een zus toch?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:26:39 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198919921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:09 schreef exode het volgende:
Mijn schoonmoeder zegt altijd standaard als eerste als je iets vertelt:
Hebben jullie daar wel geld voor?

Echt bij alles, nieuwe schoenen voor B 'Hebben jullie daar wel geld voor?'
Nou nee, ik ga zo een bank beroven om die paar tientjes te betalen.
Ik zou gewoon een verwarrend antwoord gaan geven, of een vraag terug stellen.

Dus of "Nee, dus we kunnen de komende week niet meer eten" of "Hoezo? Hebben jullie dat niet dan?"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198919971
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een verwarrend antwoord gaan geven, of een vraag terug stellen.

Dus of "Nee, dus we kunnen de komende week niet meer eten" of "Hoezo? Hebben jullie dat niet dan?"
Ik heb steeds het idee dat het geen vraag is. Ze wacht namelijk nooit op antwoord. Van geen enkele vraag, aan elke vraag zit een conclusie of oordeel.
pi_198919996
Nee joh F_r wat erg!
  donderdag 8 april 2021 @ 19:35:43 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198920143
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:57 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Dat laatste, briljant!
(vieren van jubileum met ex)
Nou ja, ik vind het vooral fijn dat hun kinderen (maar ook haar stiefkinderen en zijn dochter uit zijn tweede huwelijk) op deze manier geleerd hebben dat je normaal met elkaar om kunt blijven gaan na een scheiding.

Ik heb de ouders van mijn ex-zwager ook altijd gezien op verjaardagen bij mijn zusje thuis, en wij waren ook welkom bij mijn ex-zwager als een van hun zoons zijn verjaardag daar vierde, een van de leukste foto's die ik van de partner van mijn zusje maakte en die ook gebruikt is bij haar crematie vorig jaar is in het huis van mijn ex-zwager gemaakt, omdat we daar allemaal waren voor een verjaardag.

Overigens app ik ook gewoon met mijn ex-zwager, wij hebben altijd contact gehouden, zelfs N appt met hem :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:42:49 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198920321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Herkenbaar wel :Y Goddank heeft mijn schoonvader nog twee kinderen en zijn partner een heel betrokken zoon. De nieuwe partner van mijn schoonmoeder gaat met zijn gezin boven in hun huis wonen (het is zo'n Mehrfamilienhaus), dat is een enorme opluchting voor ons want mijn schoonmoeder is nogal een recept voor cognitieve en somatische problemen vermoed ik O-) Bij mijn moeder heb ik een zusje, wat erg dichtbij woont (maar die heeft dan weer een hulpbehoevende vader en zij is de enige van zijn kinderen die nog met hem praat ;( ) en bij mijn vader en stiefmoeder ben ik enig kind. Ik roep altijd dat zij, als ze hulpbehoevend worden, maar bij ons in een tuinhuisje moeten. Gelukkig hebben we een goed contact, ik zou dat serieus best een optie vinden later.
Oh ja... dat vroeg mijn moeder nog een tijd geleden.... of er niet zo'n mantelzorgwoning bij ons achterin de tuin kon, bij het nieuwe huis.
Dat dacht ik niet nee }:|

Ze vroeg ook of haar as na haar crematie onder een boom of plant in onze tuin kon, dat vond ik dan wel weer prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:43:37 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198920342
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:23 schreef F_r het volgende:
Al die verhalen van familie. Hier kunnen ze er ook wat van.

Toen ik zwanger was zeiden mijn ouders dat ze al een kleinkind hadden en die is van hun dochter dat is bijzonderder. En ik heb ze ook geen kleinzoon geschonken dus tja...
Oh, dat is wel echt heel nasty :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:46:03 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198920406
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:28 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb steeds het idee dat het geen vraag is. Ze wacht namelijk nooit op antwoord. Van geen enkele vraag, aan elke vraag zit een conclusie of oordeel.
Oh, dan zou ik eens gaan vragen waarom ze dat altijd zegt. Maar het is dus alleen maar een zeikopmerking?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 19:46:27 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198920416
Quintet!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198920442
Mijn ex (geen kinderen, wel een aantal jaar samengewoond) is mijn beste vriendin. Wij doen dingen met zijn tweeën, met huidige partners, de kinderen kennen elkaar, dit dat.
De enige die dat nog af en toe lastig vindt is mijn dochter, als ik een goed verhaal uit de oude doos vertel. Dan vraagt ze zich af of dat betekent dat ik terug wil naar de ex en Mrs V aan de kant schuif.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198920632
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Je eigen ouders zeggen dat over jou? Je hebt een zus toch?
Schoonouders kras.
Mijn zus heeft wel een zoon en dat verkondigt mijn moeder ook overal dat ze een kleinzoon heeft.

Dus beide kanten hebben er wel een handje van.
pi_198921145
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:47 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ex (geen kinderen, wel een aantal jaar samengewoond) is mijn beste vriendin. Wij doen dingen met zijn tweeën, met huidige partners, de kinderen kennen elkaar, dit dat.
De enige die dat nog af en toe lastig vindt is mijn dochter, als ik een goed verhaal uit de oude doos vertel. Dan vraagt ze zich af of dat betekent dat ik terug wil naar de ex en Mrs V aan de kant schuif.
Mijn lief is ook dikke matties met haar ex. Ze was ook getuige op haar bruiloft (jij ook toch, of onthield ik dat verkeerd?) en hebben dagelijks whatsapp-contact en vertellen elkaar zo ongeveer alles. Ik vind dat verder dikke prima, ik weet zeker dat die twee elkaar niet terug hoeven :+ Ik kan prima met mijn ex en zijn vrouw door een deur maar enden zijn we niet. Eigenlijk kan mijn lief makkelijker met hen omgaan dan ik. Wat ik ook weer heel prima vind. Zij is sowieso de sociale en attente in onze relatie :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198921155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dan zou ik eens gaan vragen waarom ze dat altijd zegt. Maar het is dus alleen maar een zeikopmerking?
Ja, typisch hoor. Ze zeikt op en over iedereen.
Tegen ons is ze nog mild....

Ik ben gestopt om haar proberen te begrijpen.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:17:50 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198921265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:54 schreef F_r het volgende:

[..]

Schoonouders kras.
Mijn zus heeft wel een zoon en dat verkondigt mijn moeder ook overal dat ze een kleinzoon heeft.

Dus beide kanten hebben er wel een handje van.
Ah oke. Niet dat het minder erg is, natuurlijk. Maar van je ouders zou het wel erg wrang zijn.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:19:40 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198921306
En heeft je man broers of zussen (met kinderen)?
pi_198921314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh ja... dat vroeg mijn moeder nog een tijd geleden.... of er niet zo'n mantelzorgwoning bij ons achterin de tuin kon, bij het nieuwe huis.
Dat dacht ik niet nee }:|

Ze vroeg ook of haar as na haar crematie onder een boom of plant in onze tuin kon, dat vond ik dan wel weer prima.
Mijn vader is een dikke lieverd, daar kun je gewoon geen ruzie mee maken. Mijn stiefmoeder is wat bewerkelijker, maar weet zich over het algemeen best te gedragen. Ze zijn altijd heel betrokken en steunend naar ons en ze zorgen veel voor anderen (moeder, broer, verschillende alleenstaande dementerende vriendinnen) dus ik zou ze een fijn vangnet wel gunnen. Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198921464
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:19 schreef amaranta het volgende:
En heeft je man broers of zussen (met kinderen)?
Ja een zus die had al een dochter toen ik zwanger was.
pi_198921622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn lief is ook dikke matties met haar ex. Ze was ook getuige op haar bruiloft (jij ook toch, of onthield ik dat verkeerd?) en hebben dagelijks whatsapp-contact en vertellen elkaar zo ongeveer alles. Ik vind dat verder dikke prima, ik weet zeker dat die twee elkaar niet terug hoeven :+ Ik kan prima met mijn ex en zijn vrouw door een deur maar enden zijn we niet. Eigenlijk kan mijn lief makkelijker met hen omgaan dan ik. Wat ik ook weer heel prima vind. Zij is sowieso de sociale en attente in onze relatie :+
Ceremoniemeester was ik.
En ik ben zeeeeker niet de sociale of attente in de relatie :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 8 april 2021 @ 22:49:31 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198925990
Weten jullie mijn tegelzettersdrama nog? Die meneer die maar wat doet zonder overleg enzo, en waardoor ik gisteren 4 nieuwe tegels besteld heb omdat er in de hal nog 3 nodig waren en dat met de tegels die er nog waren en de randjes die ik voor Soneal bewaard had een beetje krap werd?

Het was dus zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom ik vanmiddag binnen, is het nu zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198929056
@Leandra.. Dus nu zijn je tegels helemaal op? Wat een kneus. Denk dat de aannemer deze niet vaak meer in gaat huren..

Ik heb helemaal geen ex -O-
Gewoon in 1 keer raak *O* O+
pi_198929219
Hahaha, jullie verhalen over familie O+

Ik heb zoveel geluk met (naaste) familie. Ooms en tantes van mijzelf en vriend is wat ingewikkelder.
Met mijn schoonouders ga ik ieder jaar minstens 1 keer op vakantie in hun vakantiehuis. We hebben door de kinderen nu een eigen huisje op het terrein gekregen zodat we lekker onze privacy hebben (en de rest van de familie niet om 7 uur wakker is). Ik zie ze wekelijks, ga ook alleen daar op de koffie. De kinderen logeren bijna wekelijks daar.

Met mijn ouders heb ik helemaal een goede band. Mijn moeder doet alles voor ons, terwijl ze zelf 4 dagen werkt en mantelzorger voor mijn blinde vader is. Met mijn papa kan ik het allerbest opschieten. Die kan ik ‘s middags gezien hebben en vervolgens ‘s avonds nog een uur bellen.
Onze droom is dus juist om een groot stuk grond te kopen, met 2 eigen huizen erop. Zodat wij ook kunnen mantelzorgen voor papa als het mama niet meer lukt.

En als ik dit allemaal lees prijs ik mezelf nog gelukkiger ermee O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198929258
Mijn schoonfamilie is zo lief. O+ Vooral mijn schoonouders prijs ik mezelf regelmatig gelukkig mee! Man is 1 van 5 kinderen, dus er is aardig wat schoonfamilie waarvan je altijd met de ene meer een klik hebt dan met de volgende, maar familieweekend weg om een trouwjubileum te vieren is gewoon het hele weekend gezellig en leuk, dus dan ben ik tevreden. :D

Eigen familie is helemaal een hecht clubje. Met mijn 2 broers en mijn zus gingen we vroeger vaak samen stappen, zijn zelfs samen 4 weken op vakantie geweest naar Australië. En mijn moeder kan ik elke dag wel een uur mee bellen denk ik, maar ik lijk ook nogal op haar. Stiefpaps is ook een lieverd, maar zou zelf vrij ongelukkig worden van te lang in 1 huis met ons gezin denk ik. _O- Weekend weg zou ook hier helemaal prima gaan denk ik.

Kortom, ben heel gelukkig met beide families. O+
pi_198929323
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:24 schreef amaranta het volgende:
Niet quoten aub. De foto verdwijnt automatisch na 6 uur.

Bummer, gemist! -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198929371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Leandra.. Dus nu zijn je tegels helemaal op? Wat een kneus. Denk dat de aannemer deze niet vaak meer in gaat huren..

Ik heb helemaal geen ex -O-
Gewoon in 1 keer raak *O* O+
Haha, ik ook niet echt. Wel 1 ander vriendje gehad maar dat was een paar weken op mijn 15e. Dat noem ik geen ex. Ik heb gezoend met 2 andere jongens voor ik mijn huidige lief leerde kennen op mijn 16e.

@Leandra, wat een soap joh :{. Met deze manier van werken/communiceren is hij snel al zijn opdrachtgevers kwijt. :W
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198929427
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, ik ook niet echt. Wel 1 ander vriendje gehad maar dat was een paar weken op mijn 15e. Dat noem ik geen ex. Ik heb gezoend met 2 andere jongens voor ik mijn huidige lief leerde kennen op mijn 16e.

@:Leandra, wat een soap joh :{. Met deze manier van werken/communiceren is hij snel al zijn opdrachtgevers kwijt. :W
Ik was ook zo braafjes. Ik heb met 5 andere jongens gezoend en toen sloeg de vlam over met vriend (ik kende hem al langer) toen ik 18 was. Eerste liefde O+
Van mijn kant dan. Hij is 4,5 jaar ouder en had al samengewoond. Dat vond ik ook heel indrukwekkend :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198929448
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, ik ook niet echt. Wel 1 ander vriendje gehad maar dat was een paar weken op mijn 15e. Dat noem ik geen ex. Ik heb gezoend met 2 andere jongens voor ik mijn huidige lief leerde kennen op mijn 16e.

Hier ook 2 keer gezoend. Een keer op mijn 11e en op mijn 15e. En op mijn 18e gewoon klaar. In september zijn we 20 jaar samen. En over een paar weken 12,5 jaar geregistreerd gepartnerd :P
pi_198929475
Zo braaf was ik niet hoor :D
Mijn gehele omgeving was ervan overtuigd dat ik altijd vrijgezel zou blijven. Maar ja, mijn vriendin is veel te leuk O+
pi_198929504
En net helaas eindelijk gecommuniceerd, geen dagcamping bij de Plassen :{
Serieus aan het overwegen de vouwwagen op een 'echte' camping in de buurt te gaan neerzetten. Rijkelijk laat idee waarschijnlijk.
pi_198929521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik ben ook steeds minder tolerant aan het worden... in de zin dat ik bepaalde zaken gewoon niet meer pik, als je niet normaal kunt doen dan doe je dat maar lekker bij een ander maar niet bij mij, doei.
En die "doei" is nagenoeg ongeacht wie je bent, mijn nageslacht kan met net wat meer wegkomen dan de rest van de wereld, maar daar houdt het wel mee op.
Maar dat soort ergernissen vind ik dan weer heel terecht! Mijn schoonmoeder kan bijvoorbeeld hardop commentaar geven als iemand over de stoep fietst. En dan vervolgens ook nog verbolgen verslag doen als zo'n puber een weerwoord heeft. _O- Dan denk ik wel eens: get a life. Maar misschien is dat wel het hele probleem. Als je gepensioneerd bent, maak je weinig meer mee behalve dit soort dingen :P. Nu zijn het vooral klaagzangen over iedereen die niet genoeg afstand houdt en met hun ogen rollen als ze daar iets van zegt. :M

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 09-04-2021 09:43:35 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198929553
Ik was ook niet zo braaf. :D

Heb voor man 1 serieuze relatie gehad, die duurde 9 maanden waarvan vriend er 4 in Amerika zat, dus heb geen hele hechte band met zijn familie opgebouwd.

Ergens heb ik denk ik nog een lijstje van iedereen waar ik mee gezoend heb, want dat heb ik bijgehouden destijds. _O-
pi_198929770
Wij hebben beide al een serieuze relatie achter de rug, inclusief samenwonen.
Mijn ex schoonouders waren knetter. Zij een soort poetsobsessie en hij een serie vreemdganger. De vechtscheiding ook deels meegemaakt. Erger dan een soap.
Daardoor apprecieer ik mijn huidige schoonouders veel meer. Alleen de klassieke ergernissen O+
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:04:10 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198929867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:41 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Leandra.. Dus nu zijn je tegels helemaal op? Wat een kneus. Denk dat de aannemer deze niet vaak meer in gaat huren..

Ik heb helemaal geen ex -O-
Gewoon in 1 keer raak *O* O+
Yep, nu zijn de tegels voor beneden helemaal op, maar ik wist sowieso wel dat hij minstens die 3 laatste tegels voor beneden nodig zou hebben om het alsnog te leggen zoals ik wilde, maar hij heeft er een hoop verprutst, want in principe hadden er ook nog 5 tegels van beneden voor de rand van het bad gebruikt moeten worden, maar gelukkig waren er van de tegels van boven voldoende over zodat die voor de badrand gebruikt konden worden (zelfde tegels alleen gezandstraald en geborsteld ipv gezoet).

En dus 4 nieuwe tegels voor beneden besteld, die we nu niet nodig hebben, maar ik vind het wel prima en leg ze wel op zolder, je weet maar nooit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:07:19 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_198929898
Met meerdere mensen gezoend hebben en dat dan "niet zo braaf" noemen O+

Ik val dan definitely wel in de categorie "gore afgelikte boterham" :+
disclaimer
pi_198929925
I'm with you SQ ;)

Mijn eerste date met mijn vriendin was date 2 van die avond. Daarna was het wel meteen klaar. Ik wist het gelijk: dit is het.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:10:47 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_198929942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:09 schreef exode het volgende:
I'm with you SQ ;)

Mijn eerste date met mijn vriendin was date 2 van die avond. Daarna was het wel meteen klaar. Ik wist het gelijk: dit is het.
Ja toen ik mijn man leerde kennen moest ik mijn destijdse FWB ook afschudden. :')
disclaimer
pi_198929977
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja toen ik mijn man leerde kennen moest ik mijn destijdse FWB ook afschudden. :')
Mijn vriendin was juist nogal braaf. Maar ja wie kan mij nou weerstaan ;) ;) ;)

En inderdaad FWB ja.....die kwamen we een paar weken na onze eerste date tegen met stappen. Die deed een partij lullig tegen mijn vriendin. Contact volledig verbroken, toen wisten mijn vrienden: ok, misschien is dit wel echt serieus.

Gelukkig was er destijds geen pandemie })
pi_198930146
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef SQ het volgende:
Met meerdere mensen gezoend hebben en dat dan "niet zo braaf" noemen O+

Ik val dan definitely wel in de categorie "gore afgelikte boterham" :+
_O- Volgens menige normen ben ik ongetwijfeld heel braaf, want mijn aantal bedpartners is exact op 1 hand te tellen. Vergeleken met wat hier net stond valt mijn braafheid wel weer mee. Alles is relatief. O+
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:29:41 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930193
_O- ik pass even bij dit onderwerp.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198930206
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:29 schreef oh-oh het volgende:
_O- ik pass even bij dit onderwerp.
Dat mag dus niet he, opsommen! ;)
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:30:21 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930207
Ehm even kijken... ik had al een buitenechtelijk kind voor ik een relatie met N kreeg en daarvoor ook een paar keer serieuze verkering gehad, maar tot mijn 47ste nog nooit samengewoond :D
Nou ja, behalve met mijn oudste zoon dus, maar die heb ik zelf opgevoed dus die weet hoe het in mijn huis gaat :')

N vorige week over een bepaald onderwerp: "het is wel duidelijk door wie je opgevoed bent".
Mijn oudste heeft dezelfde afkeer van dat product als ik :')

Oh, dat product is pleemobiel trouwens :r
Lego is O+ Pleemobiel is :r
En komt er wat mij betreft niet in, wat mijn zoon betreft dus ook niet, goed opgevoed O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198930211
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:30 schreef exode het volgende:

[..]

Dat mag dus niet he, opsommen! ;)
:D
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:32:51 #137
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930231
Nee nee, dat gaan we echt niet delen in de groep, sorry O-)
Hou het maar gewoon op single.
Mijn eerste twee relaties waren erg claimerig en vervelend. Daarna was ik wel klaar met die vaste verkeringen.
Vrijheid blijheid voor mij :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198930239
Ik was wel braaf, ik heb een stuk of 5 jongens gezoend en dat was het. Toen ontmoette ik op mijn 15e mijn huidige man. Nog wel 2 keer een scheve schaats gereden, maar dat gebeurde allemaal voor mijn 17e. Daarna was het wel écht aan. Al hebben we vrij recent ook nog wel een dieptepuntje gehad (zie spoiler).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:36:57 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930270
:o Nikki :o

En respect voor je reactie en inzet trouwens, ik denk niet dat ik dat gedaan zou hebben, hoewel jouw benadering waarschijnlijk verstandiger is en beter voor iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-04-2021 10:42:47 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198930276
Wat een verhaal Nikki en wat sterk en stoer van je.

Ik was nogal ene flierefluiter voor vriendin. Woonde officieel bij mijn ouders maar bevond me overal en nergens. Sliep vooral vaak bij een goede vriend in Utrecht aangezien ik ook in Utrecht woonde.
Als ik terugkijk, jeetje, niet eens de dates of zo, maar gewoon nachten doorhalen en de volgende dag werken.

Het is wonderbaarlijk dat ik nu 2 kinderen in leven houd.

Ik zeg ook vaak 'gelukkig hebben ze mijn genen niet.'
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:42:45 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930341
Ouch Nikki...
Ik skip sowieso de mannen met thuiswonende kinderen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:44:01 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:42 schreef oh-oh het volgende:
Ouch Nikki...
Ik skip sowieso de mannen met thuiswonende kinderen :')
Met al die 50/50 co-ouderschappen tegenwoordig wordt het dan wel steeds lastiger :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:44:56 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_198930368
Oh ja NIKKI, ik kan me erg goed voorstellen dat je vertrouwen dan een enorme knauw krijgt ;(
disclaimer
pi_198930371
Oei, Nikki. Dat zou ik ook moeilijk vinden!

Mijn man en ik zijn tegenwoordig zowat 24/7 samen thuis, die heeft daar echt geen kans toe..

Ook tijd dat dat weer eens gaat veranderen, trouwens.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:45:48 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_198930378
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Oei, Nikki. Dat zou ik ook moeilijk vinden!

Mijn man en ik zijn tegenwoordig zowat 24/7 samen thuis, die heeft daar echt geen kans toe..

Ook tijd dat dat weer eens gaat veranderen, trouwens.
Dit. :')
Als hij al vreemd zou gaan zou dat volledig virtueel zijn _O-
disclaimer
pi_198930389
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit. :')
Als hij al vreemd zou gaan zou dat volledig virtueel zijn _O-
+1 :')

Maar wat een verhaal Nikki, ik vind het heel knap hoe je hiermee omgegaan bent en het is denk ik niet meer dan logisch dat dit veel tijd nodig heeft.

Ik vertrouw man nog meer dan mezelf, man heeft ook geen ex en ontmoet buiten zijn collega's om niemand nu dus zelfs als ik hem niet zo blind zou vertrouwen had hij nog weinig mogelijkheden gehad. :+
pi_198930398
Ja shit, ik heb er 1 die dus 3 dagen naar haar werk gaat.....

In het begin van onze relatie was ik best jaloers. We gingen vaak stappen en ik was vrijwilliger bij feesten in Utrecht. Kortom we kwamen nogal wat andere vrouwen tegen. En mijn vriendin kreeg altijd genoeg aandacht en dan hing ik daar als jaloers secreet omheen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:48:43 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_198930402
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef exode het volgende:
Wat een verhaal Nikki en wat sterk en stoer van je.

Ik was nogal ene flierefluiter voor vriendin. Woonde officieel bij mijn ouders maar bevond me overal en nergens. Sliep vooral vaak bij een goede vriend in Utrecht aangezien ik ook in Utrecht woonde.
Als ik terugkijk, jeetje, niet eens de dates of zo, maar gewoon nachten doorhalen en de volgende dag werken.

Het is wonderbaarlijk dat ik nu 2 kinderen in leven houd.

Ik zeg ook vaak 'gelukkig hebben ze mijn genen niet.'
Ach, toch ook wel leuk om die ervaring te hebben?
Ik ben in elk geval blij dat ik niet van huis uit ben gaan samenwonen en mijn hele leven naast dezelfde man op de bank heb gezeten :@ Had die jaren voor geen goud willen missen.
disclaimer
pi_198930413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ach, toch ook wel leuk om die ervaring te hebben?
Ik ben in elk geval blij dat ik niet van huis uit ben gaan samenwonen en mijn hele leven naast dezelfde man op de bank heb gezeten :@ Had die jaren voor geen goud willen missen.
Dit heb ik ook heel erg. Heb echt genoten van mijn studententijd en de jaren daarna en ben daardoor nu ook erg content als huismusje. :')
pi_198930418
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ach, toch ook wel leuk om die ervaring te hebben?
Ik ben in elk geval blij dat ik niet van huis uit ben gaan samenwonen en mijn hele leven naast dezelfde man op de bank heb gezeten :@ Had die jaren voor geen goud willen missen.
Ik heb echt een top vrijgezellenleven gehad, ik genoot elke seconde. Maar van je eigen kinderen hoop je toch dat ze niet op een 80 km weg gaan fietsen omdat ze dat niet door hebben. Of dat ze de volgende ochtend bellen dat ze dus toch niet thuis kwamen slapen.
Ik ben nooit in de problemen gekomen of iets naars meegemaakt maar dat was meer geluk dan wijsheid.
pi_198930448
Nikki, wat een toestand :o. Goed aangepakt hoor, maar wat lijkt het me moeilijk om mee te maken en het vertrouwen weer te herstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En +zoveel op de totale controle tegenwoordig >:) :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:53:51 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_198930461
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:50 schreef exode het volgende:

[..]

Ik heb echt een top vrijgezellenleven gehad, ik genoot elke seconde. Maar van je eigen kinderen hoop je toch dat ze niet op een 80 km weg gaan fietsen omdat ze dat niet door hebben. Of dat ze de volgende ochtend bellen dat ze dus toch niet thuis kwamen slapen.
Ik ben nooit in de problemen gekomen of iets naars meegemaakt maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Haha ja, aan de ene kant niet maar aan de andere kant, waarom niet? Waarom zouden zij niet het leven mogen ontdekken zoals ik dat ook heb gedaan?
Zal zeker niet makkelijk zijn voor mij, en voor mijn man al helemaal niet want die mocht nooit iets van zijn ouders, maar hey, ik hoop toch wel dat ik e.e.a. een beetje kan loslaten tegen die tijd.
disclaimer
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:54:18 #153
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met al die 50/50 co-ouderschappen tegenwoordig wordt het dan wel steeds lastiger :D
Op mijn leeftijd heb ik ook liever dat die kinderen gewoon het huis uit zijn hoe dan ook.
Aangezien ik niks heb met jongere kerels.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:57:33 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930509
Ik sta daar wat dubbel in maar heb ook een hoop shit meegemaakt op dat vlak...

Daarentegen hebben mijn zoon en schoondochter verkering gekregen toen ze 16 en 17 waren, zijn 7 jaar later getrouwd en nog weer 3 jaar later een kindje gekregen, en ik ben razend trots op ze, want ze doen het echt goed, zorgen goed voor elkaar, houden rekening met elkaar, daar heb ik bewondering voor.
Ik hoop dat ze over 40 jaar nog samen gelukkig zijn.

Als ik mijn leven daar voor had kunnen ruilen dan had ik dat met liefde gedaan.
Ik ben overigens niet jaloers, want mijn leven is mijn leven, maar ik vind fijn dat ze het zo goed doen samen en hoop dat dat zo blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:59:09 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930523
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Op mijn leeftijd heb ik ook liever dat die kinderen gewoon het huis uit zijn hoe dan ook.
Aangezien ik niks heb met jongere kerels.
Ik zie dat je 7 jaar jonger bent dan ik en ik heb nog een 10-jarige... en bij mannen is die grens er vrijwel niet, een zestiger kan nog gewoon een kind op de kleuterschool hebben :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:59:39 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930526
Mijn moeder kreeg ook op haar 15e iets met mijn vader. Mijn zusje is nog bij haar eerste vriend.
Ik had achteraf gezien bij de eerste moeten blijven plakken, maar goed, ik was maar wat blij dat ik er vanaf was dus zo werkt dat niet.
Hij heeft nu 4 kinderen en een eigen architektenbureau.
|:(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:00:14 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198930533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie dat je 7 jaar jonger bent dan ik en ik heb nog een 10-jarige... en bij mannen is die grens er vrijwel niet, een zestiger kan nog gewoon een kind op de kleuterschool hebben :+
True, maar die hoef ik dan ook niet, simpel zat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:00:25 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_198930534
Dat is het ook Leandra, mijn leven is mijn leven en hun leven is van hun.

Ik heb echt heus wel dingen gedaan als kind / jongere waarvan ik denk "nou, dat hoeven ze van mij toch niet te doen" maar in the end is het hun leven. En hoe ouder ze worden, hoe beperkter mijn invloed daar op is.
Het enige wat ik kan doen is ze nu een goede basis meegeven zodat ze hopelijk hun beslissingen een beetje baseren op hun verstand en wat minder op hun emotie, maar als ik naar mijn dochter kijk, hoe zij is en dat vergelijk met hoe ik als kind was, dan vrees ik toch wel een beetje het ergste, :')
disclaimer
pi_198930549
Ik hoop ook wel dat mijn kinderen niet alles gaan doen wat ik heb gedaan. Vooral het stukje 14 jaar zijn en verliefd zijn op een jongen van 23 mogen ze overslaan. :+ :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:04:37 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:59 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder kreeg ook op haar 15e iets met mijn vader. Mijn zusje is nog bij haar eerste vriend.
Ik had achteraf gezien bij de eerste moeten blijven plakken, maar goed, ik was maar wat blij dat ik er vanaf was dus zo werkt dat niet.
Hij heeft nu 4 kinderen en een eigen architektenbureau.
|:(
Ai :D

Ik ben gelukkig niet bij de eerste blijven plakken, dan had ik ipv 35 jaar therapie waarschijnlijk al >30 jaar op het kerkhof gelegen, of ik had hem in complete wanhoop om zeep geholpen.

Naar het buitenland vluchten vertrekken is toen echt wel de juiste keuze geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:06:12 #161
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198930591
Oh ik kijk echt al uit naar alle 'misstappen' in het leven van mijn kinderen. Ik hoop dat ze zo breed georiënteerd mogelijk de wereld gaan ontdekken. O+ We hebben met onze 13-jarige ook heel open gesprekken over seks, relaties, drugsgebruik.. ik ervaar het als een rijkdom dat we dat kunnen en ik gun het ze om veel uit te proberen en zo zichzelf te leren kennen. Sticker is al lekker bezig met de wereld ontdekken: is afgelopen dinsdag weggelopen van de BSO. :')
pi_198930602
@Leandra wat heftig. Vertrekken is dan inderdaad een hele goede keuze geweest!
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:07:39 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930605
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:00 schreef SQ het volgende:
Dat is het ook Leandra, mijn leven is mijn leven en hun leven is van hun.

Ik heb echt heus wel dingen gedaan als kind / jongere waarvan ik denk "nou, dat hoeven ze van mij toch niet te doen" maar in the end is het hun leven. En hoe ouder ze worden, hoe beperkter mijn invloed daar op is.
Het enige wat ik kan doen is ze nu een goede basis meegeven zodat ze hopelijk hun beslissingen een beetje baseren op hun verstand en wat minder op hun emotie, maar als ik naar mijn dochter kijk, hoe zij is en dat vergelijk met hoe ik als kind was, dan vrees ik toch wel een beetje het ergste, :')
:D sterkte :X

Als ze zonder verslaving en zonder strafblad volwassen worden, een beetje zelfvertrouwen hebben en qua opleiding doen wat ze kunnen en leuk vinden ben ik al blij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:08:30 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_198930612
Mijn eerste echte verkering ligt zelf al een jaar onder de groene zoden. Maar dan was ik zelf nu waarschijnlijk ook een rokende snuivende drinkende bijstandsmoeder geweest met tatoeages tot mijn kruin, als ik daar aan was blijven plakken :+
disclaimer
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:10:46 #165
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198930632
Mijn ex is directeur van een grote financiële organisatie, verdient per maand wat mijn huidige man per jaar binnen haalt, ik zou vast groter en luxer wonen als ik daar was blijven plakken. Maar jezus wat was ik ongelukkig daar. Nu ben ik arm en dolgelukkig. :+
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:17:13 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930677
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra wat heftig. Vertrekken is dan inderdaad een hele goede keuze geweest!
Ik denk dat ik het anders niet overleefd had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar ook dat ik zo super extra trots op mezelf ben dat ik gewoon omgedraaid en weggelopen ben toen de tegelzetter van de week zo als een achterlijke tegen me tekeer ging, dat was echt wel een overwinning op mezelf ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:28:57 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198930805
Oh, topic killer... sorry :@

Ik ben er nog enzo, heb 2 prachtige gezonde kinderen (geen van beide van hem), een geweldige kleinzoon en we laten op dit moment een droomhuis bouwen, mijn leven is ook gewoon heel mooi en ik geniet iedere dag van de mooie zonsondergang, die we vanuit ons nieuwe huis wel heel goed kunnen zien trouwens :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198930922
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D sterkte :X

Als ze zonder verslaving en zonder strafblad volwassen worden, een beetje zelfvertrouwen hebben en qua opleiding doen wat ze kunnen en leuk vinden ben ik al blij.
Het lijkt me echt zo bevrijdend als dat moment zo'n beetje daar is. Dat je weet: het komt goed met deze jongens.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198930958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:28 schreef Leandra het volgende:
Oh, topic killer... sorry :@

Ik ben er nog enzo, heb 2 prachtige gezonde kinderen (geen van beide van hem), een geweldige kleinzoon en we laten op dit moment een droomhuis bouwen, mijn leven is ook gewoon heel mooi en ik geniet iedere dag van de mooie zonsondergang, die we vanuit ons nieuwe huis wel heel goed kunnen zien trouwens :7
_O-
Wat fijn dat je zo voor jezelf hebt durven kiezen, het via therapie ook nog een plekje hebt kunnen geven èn de tegelzetter niet verbaal aangevallen hebt. :D
pi_198930969
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:28 schreef Leandra het volgende:
Oh, topic killer... sorry :@

Ik ben er nog enzo, heb 2 prachtige gezonde kinderen (geen van beide van hem), een geweldige kleinzoon en we laten op dit moment een droomhuis bouwen, mijn leven is ook gewoon heel mooi en ik geniet iedere dag van de mooie zonsondergang, die we vanuit ons nieuwe huis wel heel goed kunnen zien trouwens :7
Wel echt heel heftig :*. En wat erg dat je zo lang met angst hebt rondgelopen. Bijna mijn hele leven... (ik ben uit 84).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198930975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het lijkt me echt zo bevrijdend als dat moment zo'n beetje daar is. Dat je weet: het komt goed met deze jongens.
Ik ben nu nog geen moeder, maar ben bang dat ik dat gevoel nooit ga krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:50:06 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198931039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het lijkt me echt zo bevrijdend als dat moment zo'n beetje daar is. Dat je weet: het komt goed met deze jongens.
Ja, dat idd.... hoewel ik op nieuwjaarsdag altijd nog wel blij ben als ik een instapost van mijn schoondochter zie, zodat ik weet dat alle vingers er nog aan zitten :')

En toen mijn oudste een tijdje terug in ons nieuwe huis was, maar de trappen er nog niet in zaten en ik zelf niet meer naar zolder durfde omdat die ladder heel eng stond, en het niet goed vond dat hij (29 jaar oud :D :D :D) naar zolder ging, op die ene keer na dat iemand van het bouwbedrijf ook naar zolder ging, toen stond ik de ladder vast te houden tot ze allebei veilig boven en beneden waren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198931042
Ziek worden of een ongeluk krijgen kan inderdaad altijd ja, helemaal zorgeloos ben je nooit als ouder. Maar ik bedoelde meer dat ze volwassen zijn en dat je ziet dat ze hun weg vinden, iets doen waar ze gelukkig van worden en fijne vrienden hebben. Zoiets.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198931062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:50 schreef Phaidra het volgende:
Ziek worden of een ongeluk krijgen kan inderdaad altijd ja, helemaal zorgeloos ben je nooit als ouder. Maar ik bedoelde meer dat ze volwassen zijn en dat je ziet dat ze hun weg vinden, iets doen waar ze gelukkig van worden en fijne vrienden hebben. Zoiets.
Dat lijkt me inderdaad heel tof. O+
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:54:59 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198931103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wel echt heel heftig :*. En wat erg dat je zo lang met angst hebt rondgelopen. Bijna mijn hele leven... (ik ben uit 84).
Ik weet dat ik op mijn 34-35ste ook in therapie was en als onderdeel van die therapie een brief aan hem moest schrijven (niet om te versturen uiteraard, maar voor mezelf).
Daarin heb ik geschreven dat het gebeurde toen ik 17 was, we inmiddels 17 jaar verder waren, ik dus al net zo'n groot deel van mijn leven met de gevolgen van zijn daad moest leven als mijn leven voor dat moment, en dat ik niet van plan was er nog 17 jaar last van te hebben.

Dat is het uiteindelijk wel geworden dus :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:59:58 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198931175
Jeetje Leandra...
Ik ben voor mijn tweede verkering naar het buitenland gevlucht min of meer maar dat was echt niet zo dramatisch.
Ik maakte het telkens uit en hij bleef maar langs komen.Ok en ik ging ook stoppen met studeren omdat ik er allemaal zo klaar mee was, dus een jaartje uit het zicht van mijn ouders leek me ook wel beter.
Zat ie daar mooi een jaar lang elke vrijdag te huilen dat ik in het buitenland was.
En mijn ouders elke keer jong Melvin, het is uit, ga naar je eigen ouders. Of mijn vader hem dan even wilde brengen met de auto. Echt beetje sneu, bij mijn ouders kon je altijd achterom naar binnen :D
Zaten ze mooi mee.
#notmyproblem
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:02:06 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198931193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Jeetje Leandra...
Ik ben voor mijn tweede verkering naar het buitenland gevlucht min of meer maar dat was echt niet zo dramatisch.
Ik maakte het telkens uit en hij bleef maar langs komen.Ok en ik ging ook stoppen met studeren omdat ik er allemaal zo klaar mee was, dus een jaartje uit het zicht van mijn ouders leek me ook wel beter.
Zat ie daar mooi een jaar lang elke vrijdag te huilen dat ik in het buitenland was.
En mijn ouders elke keer jong Melvin, het is uit, ga naar je eigen ouders. Of mijn vader hem dan even wilde brengen met de auto. Echt beetje sneu, bij mijn ouders kon je altijd achterom naar binnen :D
Zaten ze mooi mee.
#notmyproblem
Melvin ook echt :D _O-

Ja, dat is ook vervelend en op het stalkerige af, ook fijn dat je daar op die manier van af kon komen.
Is Melvin nu architect met 4 kinderen? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:08:13 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198931260
Nee dat is een gescheiden architekt met 1 kind, die heeft me echt nog jaren gestalkt in de zin van dat ie daarna bij mijn werk steeds langs kwam en ik gewoon uren in het magazijn zat en mn scharrel/collega/buurman hem elke keer compleet af ging zeiken in de winkel, hij ging naar concerten waar ie zeker wist dat ik heen zou gaan en waarvan ik wist dat hij er niks aan vond, en dan liep ik echt compleet para overal te kijken of ik hem zag ( altijd prijs ook).
Hij woont nu in Delft, daar ben ik hem goddank nog niet tegengekomen als ik bij mijn vrienden ben, maar tis wel een traumaatje hoor die gast :') :r
Zijn moeder en zusje waren heel leuk. En het Surinaamse eten was zo lekker _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:22:15 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198931436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:08 schreef oh-oh het volgende:
Nee dat is een gescheiden architekt met 1 kind, die heeft me echt nog jaren gestalkt in de zin van dat ie daarna bij mijn werk steeds langs kwam en ik gewoon uren in het magazijn zat en mn scharrel/collega/buurman hem elke keer compleet af ging zeiken in de winkel, hij ging naar concerten waar ie zeker wist dat ik heen zou gaan en waarvan ik wist dat hij er niks aan vond, en dan liep ik echt compleet para overal te kijken of ik hem zag ( altijd prijs ook).
Hij woont nu in Delft, daar ben ik hem goddank nog niet tegengekomen als ik bij mijn vrienden ben, maar tis wel een traumaatje hoor die gast :') :r
Zijn moeder en zusje waren heel leuk. En het Surinaamse eten was zo lekker _O-
Je hebt dus 2 exen die architect zijn geworden? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198931742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:06 schreef Nanukerst het volgende:
Sticker is al lekker bezig met de wereld ontdekken: is afgelopen dinsdag weggelopen van de BSO. :')
Ojee, wat was er gebeurd? Dat lijkt me schrikken.
pi_198931863
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:07 schreef SQ het volgende:
Met meerdere mensen gezoend hebben en dat dan "niet zo braaf" noemen O+

Ik val dan definitely wel in de categorie "gore afgelikte boterham" :+
:Y
Same.
With pleasure.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:10:19 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198931945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt dus 2 exen die architect zijn geworden? :o
:D Ja, de eerste studeerde bouwkunde in Eindje, de tweede in Delft.
Die Prince Philip, gewoon echt net geen 100 geworden, ook zuur. Arme Liz...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198931949
Even iets heel anders he. Gister heb ik ontdekt dat een oud-collega zich tegenwoordig officieel uitgeeft als de reïncarnatie van Anastasia, dochter van de laatste Tsaar. Ze heeft haar naam veranderd (voor de tweede keer, want ze is transgender), de hele mikmak. Ik ben echt totaal flabbergasted. Hoe kan je zo van het pad zijn?!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:12:18 #184
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198931964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Even iets heel anders he. Gister heb ik ontdekt dat een oud-collega zich tegenwoordig officieel uitgeeft als de reïncarnatie van Anastasia, dochter van de laatste Tsaar. Ze heeft haar naam veranderd (voor de tweede keer, want ze is transgender), de hele mikmak. Ik ben echt totaal flabbergasted. Hoe kan je zo van het pad zijn?!
Toen ik nog bij dat bekende advocatenkantoor aan de telefoon zat had ik echt dagelijks zulke mensen aan de lijn helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198932014
Wat heftig Leandra en wat goed dat je uit die relatie bent gestapt, wat ontzettend sterk.
pi_198932018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:12 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Toen ik nog bij dat bekende advocatenkantoor aan de telefoon zat had ik echt dagelijks zulke mensen aan de lijn helaas.
Ik ging er altijd vanuit dat dat soort types gewoon maf geboren waren, steekje los, you name it. Maar dit was voorheen een vrij nuchtere collega, beetje harde zakenvrouw eigenlijk, en ik kan het in mijn hoofd niet rijmen met openbaringen, engelen, herbelevingen etc 8)7
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:17:13 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198932036
Nou ik vind dat in deze tijden sowieso veel mensen van wie ik dacht dat ze echt wel redelijk saai en normaal waren verrassend uit de hoek komen ineens...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198932071
Ja, da's ook wel een goed punt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198932087
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Even iets heel anders he. Gister heb ik ontdekt dat een oud-collega zich tegenwoordig officieel uitgeeft als de reïncarnatie van Anastasia, dochter van de laatste Tsaar. Ze heeft haar naam veranderd (voor de tweede keer, want ze is transgender), de hele mikmak. Ik ben echt totaal flabbergasted. Hoe kan je zo van het pad zijn?!
huh, écht?
En kon ze haar naam dan wijzigen in Anastasia? Maar er kunnen hele rare denkbeelden in hoofden komen ja. Ik kan me dan nooit voorstellen dat iemand dat écht geloofd.

Nou ja, tegenwoordig wat meer.. Onze 6 jarige verteld nogal veel verhalen. Allemaal dingen die best echt waar hadden kunnen zijn, soms niet, maar in zijn ogen wél. Het onderscheid tussen droom en echt en fantasie is hem nog niet echt opgevallen en hij gelooft zichzelf ook écht. En hij doet t niet om dingen te verhullen ofzo, soms is ie bijvoorbeeld overtuigd dat hij iets stuk heeft laten vallen (sorry mama) en blijkt later dat hij het bijná liet vallen, maar net op tijd gered had. Maar ik vertrouw er maar op dat dat nog goedkomt (al is het soms lastig om niet zeker te weten of iets écht gebeurd is)..
pi_198932138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

huh, écht?
En kon ze haar naam dan wijzigen in Anastasia? Maar er kunnen hele rare denkbeelden in hoofden komen ja. Ik kan me dan nooit voorstellen dat iemand dat écht geloofd.

Nou ja, tegenwoordig wat meer.. Onze 6 jarige verteld nogal veel verhalen. Allemaal dingen die best echt waar hadden kunnen zijn, soms niet, maar in zijn ogen wél. Het onderscheid tussen droom en echt en fantasie is hem nog niet echt opgevallen en hij gelooft zichzelf ook écht. En hij doet t niet om dingen te verhullen ofzo, soms is ie bijvoorbeeld overtuigd dat hij iets stuk heeft laten vallen (sorry mama) en blijkt later dat hij het bijná liet vallen, maar net op tijd gered had. Maar ik vertrouw er maar op dat dat nog goedkomt (al is het soms lastig om niet zeker te weten of iets écht gebeurd is)..
Het is nogal makkelijk googlebaar (ze heeft een hele blog geschreven over deze openbaringen), dus ik zal haar volledige nieuwe naam niet hier neerzetten, maar ja, ze heeft onder andere Anastasia nu in haar paspoort staan. Kost volgens mij wel een goede duit hoor, om zomaar je naam aan te passen in het bevolkingsregister.

Mijn kleuter kan ook heel goed fantasieverhalen vertellen. Waar de oudste direct door de mand valt als hij iets vertelt wat niet helemaal klopt, kan de jongste echt met een stalen gezicht onwaarheden vertellen. Ik weet niet zeker of hij het zelf gelooft, maar anderen geloven het zeker wel (ik dus ook).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198932159
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:17 schreef oh-oh het volgende:
Nou ik vind dat in deze tijden sowieso veel mensen van wie ik dacht dat ze echt wel redelijk saai en normaal waren verrassend uit de hoek komen ineens...
Ha dat ja!
Broodnuchtere collega die tijdens een random gesprek over klimaat en het klimaat in het verleden ineens zegt: ja, maar zo lang geleden dat kán helemaal niet! Want de aarde is pas maximaal 6000 haar oud! Volgens het creationisme..
Echt hoor, toen wist ik even niet meer wat ik moest zeggen..

Al zijn de coronawappies nog wel wat erger..
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:30:20 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198932226
Mensen van wie je het echt niet zien aankomen die over 5g en vaccineren los gaan dat je echt denkt hooooooo _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198932490
Ik raakte vorige week nog verzeild in een discussie met de werkmannen over politiek. Was ook een grote vergissing, maar kon toen al niet meer terug _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:55:22 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198932553
:D Ik voer die discussies echt alleen nog maar hier.
Jullie ken ik niet en ik kan altijd stoppen met reageren _O-
Ik liep dus buiten met iemand en er lag een dode vogel en hop, verhitte 5G discussie, schuimbekkend zowat.
Mooiste was iemand die eens in de bus stapte en die flat earther bleek te zijn, dat was wel een vreemde, maar echt zelden zo gelachen, de hele bus ging neer om hem.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198932619
Oh wauw, jij wint! _O- Ik heb wel wat anti-vaxxers op fb en de 5G-straling komt er min of meer automatisch bij. Maar ik heb nog nooit flat earthers in het echt gezien. Edit: in ieder geval niet bewust ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198932630
Ik moest 3 pagina's bijlezen :o het is gelukt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:04:31 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_198932679
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:01 schreef Nijna het volgende:
Ik moest 3 pagina's bijlezen :o het is gelukt.
Het hoeft natuurlijk niet he. :P
disclaimer
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:06:29 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198932714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Even iets heel anders he. Gister heb ik ontdekt dat een oud-collega zich tegenwoordig officieel uitgeeft als de reïncarnatie van Anastasia, dochter van de laatste Tsaar. Ze heeft haar naam veranderd (voor de tweede keer, want ze is transgender), de hele mikmak. Ik ben echt totaal flabbergasted. Hoe kan je zo van het pad zijn?!
Dat klinkt heel erg alsof ze nog steeds niet weet wie ze is en zich dus zelfs maar aan het reïncarnatieverhaal vastklampt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:06:37 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198932716
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:00 schreef Phaidra het volgende:
Oh wauw, jij wint! _O- Ik heb wel wat anti-vaxxers op fb en de 5G-straling komt er min of meer automatisch bij. Maar ik heb nog nooit flat earthers in het echt gezien. Edit: in ieder geval niet bewust ;)
Iedereen spreekt me aan vanwege die honden die ik altijd bij me heb.
Dit gesprek begon echt zo ontzettend goed:
Heee hoi leuke honden, kijk je wel eens filmpjes op youtube?
En ik had echt net die reeks gezien op Netflix dus ik zei ja pas nog allemaal van die Flat Earthers zitten kijken, hi-la-risch! En hij echt doodserieus "geloof je dat niet? Daar wilde ik je een en ander over vertellen!"
Ik lulde hem finaal onder de tafel, helaas moest hij er al bij het station uit, het was echt te mooi hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198932761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Iedereen spreekt me aan vanwege die honden die ik altijd bij me heb.
Dit gesprek begon echt zo ontzettend goed:
Heee hoi leuke honden, kijk je wel eens filmpjes op youtube?
En ik had echt net die reeks gezien op Netflix dus ik zei ja pas nog allemaal van die Flat Earthers zitten kijken, hi-la-risch! En hij echt doodserieus "geloof je dat niet? Daar wilde ik je een en ander over vertellen!"
Ik lulde hem finaal onder de tafel, helaas moest hij er al bij het station uit, het was echt te mooi hoor.
:D :'( Wat een bizar toeval ook _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:11:11 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198932781
Het was echt freaky, ik heb zelfs sneaky een foto van die dude gemaakt toen _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:18:02 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198932861
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Ha dat ja!
Broodnuchtere collega die tijdens een random gesprek over klimaat en het klimaat in het verleden ineens zegt: ja, maar zo lang geleden dat kán helemaal niet! Want de aarde is pas maximaal 6000 haar oud! Volgens het creationisme..
Echt hoor, toen wist ik even niet meer wat ik moest zeggen..

Al zijn de coronawappies nog wel wat erger..
Ik geloof ook in een jonge aarde, ben ik nou wappie? :P
KuikenGuppy
pi_198933071
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik geloof ook in een jonge aarde, ben ik nou wappie? :P
wat mij betreft wel ja..
Dat wil zeggen..Het hele scheppingsverhaal wil ik niet zomaar onderuit schoffelen, ik kan me ook haast niet voorstellen dat alles zomaar zonder doel vanzelf is ontstaan..Maar met die jonge aarde hebben ze zich wel een paar miljoen jaar vergist.
(zo denk ik niet dat die dagen uit de schepping netjes 24 uur waren bijvoorbeeld)
pi_198933174
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:33 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik kan me ook haast niet voorstellen dat alles zomaar zonder doel vanzelf is ontstaan
Dit kan ik me dan weer niet voorstellen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198933406
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Het hoeft natuurlijk niet he. :P
True, maar ik wil natuurlijk wel een beetje bijblijven ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198934086
@exode Weet je nog dat wij het hebben gehad over wel of niet onze dakgoot schoon laten maken door een bedrijfje wat daarvoor langskwam?
Buurman belde nu aan of hij onze dakgoot ook even leeg moest halen nu hij toch bezig was. O+ Zo fijn!
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:48 #207
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198934545
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik geloof ook in een jonge aarde, ben ik nou wappie? :P
Wat geloof je dan precies?
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:35:20 #208
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198934551
@Leandra: wat een heftig verhaal, en wat enorm sterk dat je daar uit bent gekomen!
pi_198934558
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 14:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik geloof ook in een jonge aarde, ben ik nou wappie? :P
Nou, ik zal jou niet direct een wappie noemen hoor. Maar ik vind het lastig te begrijpen. Als je gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is, schuif je wetenschappelijk bewijs dat dit tegenspreekt aan de kant. Hoe verklaar je dan koolstofdateringen of het feit dat er geen menselijke resten in dezelfde aardlagen zijn gevonden als dino's? En los daarvan, als je de wetenschap op dit vlak niet vertrouwt, waar ligt de grens dan bij ander wetenschappelijk onderzoek. Is dat wel valide? Of is medisch onderzoek ook onbetrouwbaar? Voor mij is dat net zo ver-van-mijn-bed als iemand die gelooft dat de aarde plat is.

Edit: je hoeft je overigens niet verplicht te voelen om te antwoorden / je te verdedigen :*.

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 09-04-2021 16:44:39 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 april 2021 @ 16:36:31 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_198934566
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Y
Same.
With pleasure.
Ik ook en ik heb niet eens exen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:39:19 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198934597
Oh, wat dat betreft was ik van de week zo verrast... die tegels van ons, met die fossielen, die staan al een paar weken in het huis, van de week was een van de mannen die al vanaf dag 1 aan ons huis bouwt (hij heeft het beton voor de fundering zelfs gestort) er en die begon zelf over de fossielen in de vloertegels, want nu ze in de keuken liggen zie je er heel veel.
Hij vertelde dat ze 16 miljoen jaar oud waren, dat had hij opgezocht.

En dat vond ik zo enorm O+ O+ O+ want ik weet dat hij heel zwaar van de kerk is, en hier is "heel zwaar van de kerk" ook echt heel zwaar; geen TV, dames altijd in een rok, mannen geen korte broek, dames het haar opgestoken (kort knippen is een no-go, zelfs niet als je bejaard bent), geen radio aan op het werk, enz. enz. enz.

Maar met de overtuiging waarin hij is opgegroeid is hij dus gewoon informatie over fossielen gaan opzoeken vanwege onze tegels O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198934672
Wat tof, Leandra!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:52:33 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198934729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:45 schreef Phaidra het volgende:
Wat tof, Leandra!
Ja, dat vond ik heel mooi, hij stond trots over die 16 miljoen jaar te vertellen terwijl ik weet dat hij gelooft dat de aarde zo'n 6.000 jaar oud is...

Was voor mij ook een beetje een WTF moment, want ik kan wel beweren dat ze tig miljoen jaar oud zijn, maar dan kan hij nog denken "zal wel, klets maar, ik ga er niet tegenin", maar hij kwam ermee :D

Ik wist gewoon niet wat ik hoorde :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:54:44 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198934743
Hij is nog jong (zijn moeder is van mijn leeftijd, maar hij is wel wat ouder dan mijn oudste zoon), dus wie weet wat hij zijn kleinkinderen over 20-30 jaar leert :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:02:28 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198934811
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:35 schreef Phaidra het volgende:
Nou, ik zal jou niet direct een wappie noemen hoor. Maar ik vind het lastig te begrijpen. Als je gelooft dat de aarde 6000 jaar oud is, schuif je wetenschappelijk bewijs dat dit tegenspreekt aan de kant. Hoe verklaar je dan koolstofdateringen of het feit dat er geen menselijke resten in dezelfde aardlagen zijn gevonden als dino's?
Nou, Adam was geen baby toen hij gemaakt werd. Hij had een volwassen lichaam. Evenzo zal de aarde bij de schepping misschien ook wel een "leeftijd" hebben meegekregen. Met aardlagen en dinobotten etc.

Overigens is dit van mijn kant uit ook maar een theorie/idee van hoe zoiets in elkaar zou kunnen zitten. Ik ben er dan ook niet 100% van overtuigd, maar ook niet van het tegenovergestelde. Het enige waar ik van overtuigd ben, is dat we het nooit exact zullen weten.
KuikenGuppy
pi_198934982
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, Adam was geen baby toen hij gemaakt werd. Hij had een volwassen lichaam. Evenzo zal de aarde bij de schepping misschien ook wel een "leeftijd" hebben meegekregen. Met aardlagen en dinobotten etc.

Overigens is dit van mijn kant uit ook maar een theorie/idee van hoe zoiets in elkaar zou kunnen zitten. Ik ben er dan ook niet 100% van overtuigd, maar ook niet van het tegenovergestelde. Het enige waar ik van overtuigd ben, is dat we het nooit exact zullen weten.
Op die manier had ik er nog nooit over nagedacht. Het is inderdaad niet gelijk te weerleggen. Enige is dat ik me niet kan voorstellen waarom God die moeite zou nemen. De wereld scheppen, en mensen om hem te eren, dat snap ik. Maar deze 'facetten' van de wereld zijn in principe een onnodige aanvulling, zijn niet noodzakelijk voor een voedselkringloop of voortbestaan van de aarde. Daarnaast had hij ook wel kunnen voorzien dat de vondst van dinobotten in kunstmatig oud gemaakte aardlagen de mensheid wel van het geloof in Hemzelf zouden kunnen afhouden. Of is dat onderdeel van een soort 'test' zoals Job? En vraag me af of het mogelijk is om het verval van isotopen te beïnvloeden (voor de werking van koolstofdateringen, zie hier de blog van 2 bevlogen wetenschappers uit mijn kennisenkring https://mainzerbeobachter(...)ringen-het-principe/), want als het materiaal 'gedropt' is, zou je kunnen aannemen dat op die datum het verval moet starten. Maar dat is dan wellicht ook ingecalculeerd.

En inderdaad, zeker weten zullen we het nooit. Dat was ook eigenlijk altijd de zeer beknopte conclusie van elk onderzoek dat ik tijdens mijn studie oudheidkunde deed. "Zou kunnen, wellicht zelfs waarschijnlijk, maar zeker weten doen we het niet." :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198935009
@Leandra wat ontzettend knap dat je uit die nare omgeving hebt weten te ontsnappen. Zéker op die leeftijd.

En wat een toffe reactie op de stenen, sowieso cool dat er fossielen in zitten. O+
pi_198935051
Sorry maar als ik dino's lees, kan ik alleen maar denken 'Ross'!
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:53:36 #219
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198935292
Ik ben tot op heden nog geen overtuigend bewijs van een eventuele schepping tegen gekomen, dus ik hou het graag bij het de-aarde-is-4,5miljoen-jaar-oud-verhaal.
pi_198935332
Ik moet meestal hieraan denken als creationisten uitleggen hoe het dan zit met dinobotten en dergelijke:

  vrijdag 9 april 2021 @ 18:17:40 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198935528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 13:10 schreef Phaidra het volgende:
Even iets heel anders he. Gister heb ik ontdekt dat een oud-collega zich tegenwoordig officieel uitgeeft als de reïncarnatie van Anastasia, dochter van de laatste Tsaar. Ze heeft haar naam veranderd (voor de tweede keer, want ze is transgender), de hele mikmak. Ik ben echt totaal flabbergasted. Hoe kan je zo van het pad zijn?!
Whut?
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:26:34 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198935606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:30 schreef exode het volgende:
Sorry maar als ik dino's lees, kan ik alleen maar denken 'Ross'!
Soneal wil dan ook paleontoloog worden :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:31:02 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_198935646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ook en ik heb niet eens exen :P
Snollebolleke? O+
disclaimer
pi_198935905
Mijn vader schreef lang geleden een werkstuk over de oerknal. Het lag ‘s ochtends op tafel, mijn (gelovige) oma las het en vroeg: ‘Maar hoe zit het dan met Adam en Eva?’ O+
Toen legde mijn oom (student theologie) uit dat ze dat meer symbolisch moest zien.
Ik had zo graag in het gezin van mijn vader geleefd. 14 kinderen, van priester tot hippie en mijn gelovige, bescheiden oma en uitvindende, ondernemende opa. Wat een fantastische club moet dat zijn geweest :D

Ik geloof volledig in wetenschap en zolang de schepping onbewezen is zie ik het als een prachtig verhaal, maar niet als een waarheid.
Het is moeilijk om dit niet oordelend te schrijven, maar ik kan gewoon niet bedenken hoe mensen tegenwoordig daadwerkelijk geloven in de bijbel, terwijl de wetenschap zoveel andere dingen bewezen heeft.
En ook waarom toevallig dit ene geloof gelijk zou hebben.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:54:19 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_198935945
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:50 schreef LeSage het volgende:

Ik geloof volledig in wetenschap en zolang de schepping onbewezen is zie ik het als een prachtig verhaal, maar niet als een waarheid.
Het is moeilijk om dit niet oordelend te schrijven, maar ik kan gewoon niet bedenken hoe mensen tegenwoordig daadwerkelijk geloven in de bijbel, terwijl de wetenschap zoveel andere dingen bewezen heeft.
En ook waarom toevallig dit ene geloof gelijk zou hebben.
Ja, dat heb ik dus ook wel een beetje. Ik ben heel open opgevoed, niet met een bepaalde "only truth". Ik had veel religieuze buren en ik ging vaak mee naar zondagsschool en op school kreeg ik ook godsdienst, dus de basis heb ik wel. Maar het gelóven, nee. Dat is bij mij nooit gebeurd.
disclaimer
pi_198936018
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook wel een beetje. Ik ben heel open opgevoed, niet met een bepaalde "only truth". Ik had veel religieuze buren en ik ging vaak mee naar zondagsschool en op school kreeg ik ook godsdienst, dus de basis heb ik wel. Maar het gelóven, nee. Dat is bij mij nooit gebeurd.
Precies dit was het bij ons thuis ook. Ik ben niet gelovig opgevoed, zat wel op een katholieke basisschool (want buurtschool), ging naar het kerkkoortje (want gezellig), ging naar vrijdag-knutsel-club bij de kerk (want vriendinnetjes). We konden en kunnen alles thuis bespreken qua geloof.
Maar in groep 1 kreeg ik het paasverhaal te horen en zei ik: ‘Dat geloof je zelf ook niet, hè?’ tegen papa en mama, dus geloven is er nooit van gekomen :D
Kleuter hoorde laatst het kerstverhaal en zei: ‘Maar dat is allemaal niet écht gebeurd, toch?’ Dus ook daar verwacht ik geen kerkganger te krijgen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198936024
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Snollebolleke? O+
Omg. Die ken ik zelfs. :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:59:58 #228
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198936033
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:50 schreef LeSage het volgende:
Mijn vader schreef lang geleden een werkstuk over de oerknal. Het lag ‘s ochtends op tafel, mijn (gelovige) oma las het en vroeg: ‘Maar hoe zit het dan met Adam en Eva?’ O+
Toen legde mijn oom (student theologie) uit dat ze dat meer symbolisch moest zien.
Ik had zo graag in het gezin van mijn vader geleefd. 14 kinderen, van priester tot hippie en mijn gelovige, bescheiden oma en uitvindende, ondernemende opa. Wat een fantastische club moet dat zijn geweest :D

Ik geloof volledig in wetenschap en zolang de schepping onbewezen is zie ik het als een prachtig verhaal, maar niet als een waarheid.
Het is moeilijk om dit niet oordelend te schrijven, maar ik kan gewoon niet bedenken hoe mensen tegenwoordig daadwerkelijk geloven in de bijbel, terwijl de wetenschap zoveel andere dingen bewezen heeft.
En ook waarom toevallig dit ene geloof gelijk zou hebben.
Same here. Ik vind het mooi dat mensen troost en dergelijke uit hun geloof halen, maar het keiharde ontkennen van wat wetenschappelijk allang bewezen is vind ik lastig.
pi_198936044
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Omg. Die ken ik zelfs. :')
Lievelingsmuziek van Mijm :')
‘Mama, mag ik springen nondeju?’ O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198936328
Jullie hebben lekker zitten lullen terwijl ik sliep na de nachtdienst. :')

Mag ik even inhaken?

Ik heb het verhaal van @Nikki gelezen.
Goed daadkrachtig op gereageerd. En wat fijn dat het vertrouwen toch deels hersteld is. Lijkt mij heel zwaar. Hopelijk blijft het goed gaan of nog beter zelfs. :)

@Leandra Heftige geschiedenis zeg! :o
Zie zie je: zelfs iets van zolang geleden kan op van die gekke momenten, de tegelzetter, ineens weer boven komen. De woede en hoe je daarmee omgaat. :)

Braafheid: ik win. :D Ik had op mijn 21e pas voor het eerst gezoend, en met persoon nummer 3 al getrouwd. :P

Flatearther: ik ken er 1. De man van mijn collega heeft er zelfs stickers van die hij verkoopt. :')

Wat vreemdgaan betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:21:50 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198936377
Als ik zo af en toe over jouw situatie lees dan verbaast me dat ook niet Venco, het zal soms heel moeilijk zijn om vast te blijven houden aan wat is en je niet te verliezen in wat zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198936714
Geloven kan ik niet. Geprobeerd, maar het past niet bij me. Had als 16-17 jarige een leuk (gelovend) vriendje. Hij maakte het uit en als ik dan god had gevonden, zou het wel eens kunnen dat weer bij elkaar kwamen. :')

Er zit me (in het christendom iig, dat geloof ken ik best), teveel oneerlijkheid en ongelijkheid in. Ik ben er ook iets veel te nuchter voor. Verder houd ik wel erg van de cultuurgeschiedenis van het Christendom.

Nikki :o Wat moet dat raar geweest zijn zeg. Was je niet bang, dat alles stuk zou gaan?
pi_198936964
Mijn 7-jarige roept steeds als het over religie gaat (ongeacht welke): ja maar zijn zijn gewoon allemaal verhalen, dat is écht niet allemaal gebeurd. Dat weet toch iedereen, dat is net als geloven in de paashaas :? :?

Ondertussen is het geloof in Sinterklaas onverwoestbaar, wat we er ook (subtiel) tegenin brengen 8)7
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:18 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198936989
Ik vind echt bijna alle geloven boeiend. Ik hou van verhalen. Ik snap ook wel waarom mensen willen geloven. Het lijkt me lekker makkelijk als je zo blind kan vertrouwen op iets hoor.
Ik ben echt katholiek opgevoed maar mijn vader is protestants, en we hebben moslims en boeddhisten in de familie.
Elke week naar de kerk geweest vanwege koor, dat was leuk en gezellig, ik hou van de gebouwen en de sfeer en de geur en alles, Gregoriaanse missen, prachtig. Maar zelfs toen ik klein was nam ik zonder dat iemand iets zei of stuurde al die verhalen niet voor waar aan.
@vencodark, vraag eens of ie van vakanties houdt!
;) :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198937153
Ik heb een goede vriendin in jaren tijd zien veranderen van enorm strikte Moslim naar een moderne vrouw die zich nog steeds Moslim voelt. Ik vind dat enorm mooi. Ze is meer haar eigen mening gaan vormen ipv alles rechtlijnig volgen. Haar eigen morele kompas zeg maar.

Ik ben katholiek opgevoed en B gaat naar een Christelijke school. Wij zijn niet gelovig maar ik zie wel mooie dingen in het geloof. Het lijkt mij dus serieus fijn als je in het hiernamaals gelooft. Soms zou ik dat geloof ook wel willen hebben.
Naar dan hoor je die malloten van SGP weer waanzin prediken en denk ik: nee, niet alle gelovigen zijn lief.

Als je respect hebt voor andersdenkenden en een ander geen mening of geloof op wilt leggen, vind ik echt niets mis met geloof.
pi_198937507
Mijn moeder heeft oproep voor vaccinatie gehad, eind april mag ze de eerste spuit halen en begin juni de 2e.
Eindelijk!
pi_198937565
Ik kan het ook niet, geloven. En soms mis ik dat wel in mijn leven. Er valt zoveel kracht uit te putten en het voelt minder eenzaam.
Bijvoorbeeld na mijn miskraam, dan struinde ik op instagram en zag ik al die vrouwen die hetzelfde meegemaakt hadden er troost uit halen dat hun kindje op een betere plek op hun wacht. Hoe anders is dat seg...
Georganiseerde religie heb ik dan minder mee. Net zoals de bijbel en andere boeken. Allemaal geschreven door mensen en andere mensen hebben achteraf beslist wat erin mocht staan en wat niet. Er zijn wel mooie lessen uit te trekken en Jezus vind ik niet bepaald een slecht voorbeeld.
Oh en op vakantie bezoek ik graag kerken. Vooral de grote kathedralen O+
pi_198937622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:56 schreef exode het volgende:
Ik heb een goede vriendin in jaren tijd zien veranderen van enorm strikte Moslim naar een moderne vrouw die zich nog steeds Moslim voelt. Ik vind dat enorm mooi. Ze is meer haar eigen mening gaan vormen ipv alles rechtlijnig volgen. Haar eigen morele kompas zeg maar.

Ik ben katholiek opgevoed en B gaat naar een Christelijke school. Wij zijn niet gelovig maar ik zie wel mooie dingen in het geloof. Het lijkt mij dus serieus fijn als je in het hiernamaals gelooft. Soms zou ik dat geloof ook wel willen hebben.
Naar dan hoor je die malloten van SGP weer waanzin prediken en denk ik: nee, niet alle gelovigen zijn lief.

Als je respect hebt voor andersdenkenden en een ander geen mening of geloof op wilt leggen, vind ik echt niets mis met geloof.
Dat vriendje zat bij een evangeliserende club. Niet prettig. Maar als verliefde tiener zag ik daar ineens in de kerk :X Daar zaten mensen die dachten dat dinosaurusbotten wel door god in de grond gestopt hadden kunnen zijn, als vermaak.

Maargoed. Het boeit me wel, dat mensen er troost in kunnen vinden. Dat lijkt me prettig :)

@vencodark :* Klink als en lastige situatie. Gevoelens voor een ander kunnen altijd ontstaan natuurlijk.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:19:17 #239
344469 Amsel
zonder t
pi_198937638
Wat is dit een toch een fijn topic, hoe open en respectvol alles hier besproken kan worden O+

Over geloof: ik ben katholiek opgevoed, maar heb de bijbel nooit letterlijk genomen. Ik vind het een fijn idee dat er ergens 'iets' is, maar hoef dat verder niet te definiëren.

Over exen: mijn oude fwb mailde laatst opeens, na bijna 10 jaar. Dat hij aan me moest denken, dat hij achteraf de dingen anders had aangepakt, en of ik eens een kop koffie wilde drinken. Hij is ook getrouwd en heeft kinderen, dus geen idee waar dit nou vandaan kwam. Heb gezegd dat ik hem het beste wens maar niet wil afspreken, hoewel ik stiekem hartstikke nieuwsgierig ben :@
pi_198937793
Ik zat trouwens wel bij het typische kerkkoortje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal: vertrouw je instinct!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198937805
@oh-oh Ik denk het wel. Je bent namelijk ook best avontuurlijk als je met 10 graden en storm in zee gaat zwemmen. :') Of gewoon een idioot natuurlijk. :+

@Leandra Het is natuurlijk wel zo dat als je thuis niks mist, je niet gauw ‘valt’ voor een ander. Dan ben je toch gevoelig voor dergelijke situaties/mensen. :)

En wat religie betreft: Ik ben niet gelovig opgevoed en geloof ook niet in al die goden zo genaamd bestaan. Ik heb respect voor andermans geloof en ook wel geïnteresseerd. Verwacht alleen niet van mij dat ik erin mee ga.
Mijn man is natuurlijk Hindoestaans dus het speelt een hele kleine rol bij ons. Soms dan, bij Diwali bijvoorbeeld of bij mijn schoonouders.
Heel traditioneel is het niet en mijn man is er zelf weinig mee bezig.
Mijn kinderen worden er ook niet mee opgevoed verder. Ze eten alleen geen rund.
Ik heb met mijn schoonmoeder meegemaakt hoe ze ‘in bezit’ ofzo werd genomen door een geest/God. Zo werd het althans verklaard. Hier weet ze zelf niets meer van. Een niet-gelovige zou zeggen dat ze psychotisch is geworden.
Ook voelde ze in het verleden dingen gewoon aan. Dan spreekt ze ook in een vreemde taal.

Tja, ik weet niet hoe dat zit. Het maakt me niet gelijk gelovig, wel dat er wellicht veel meer is dan wij zien. :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:33:25 #242
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_198937813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:48 schreef Vanyel het volgende:
Mijn 7-jarige roept steeds als het over religie gaat (ongeacht welke): ja maar zijn zijn gewoon allemaal verhalen, dat is écht niet allemaal gebeurd. Dat weet toch iedereen, dat is net als geloven in de paashaas :? :?

Ondertussen is het geloof in Sinterklaas onverwoestbaar, wat we er ook (subtiel) tegenin brengen 8)7
Hier een 7-jarige die tot op het bot beledigd is als er wordt getwijfeld aan de evolutietheorie. :')
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:33:40 #243
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198937817
Wij hadden een Deken bij wie iedereen op schoot moest en die vroeg kusjes aan alle kleine meisjes.
Wij deden dat echt niet. Hij vond ons maar brutaal :D
Maar ook kerkkoor vanaf de communie hoor, op een gegeven moment zat ik op drie koren tegelijk, dat was echt niet te doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:37:37 #244
344469 Amsel
zonder t
pi_198937875
Het kerkkoor was zo leuk! Met een groepje daarvan ook hele discussies gehad toen we al wat ouder waren, over wat we nou wel en niet geloofden. Wel mooi dat daar ook gewoon ruimte voor was.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:37:49 #245
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198937878
Oh ja, Molukkers geloven in pela en guna guna. En mijn vader is dus echt super pragmatisch, niet echt gelovig (hij gaat naar de kerk voor de sociale contacten), maar guna guna is gewoon waar, en pela daar hou je je gewoon aan.
Dus daar geloof ik niet in maar dat nemen we gewoon echt voor waar aan, best bizar eigenlijk.
Maar als mijn vader verhalen vertelt over mensen die na een week levend uit een graf kwamen en dingen die hij zelf gezien heeft, dan neem ik dat voor waar aan.
We keken die serie de Stille Kracht vroeger, daar heb ik jaaaaaaaaaaren nachtmerries van gehad, mijn zusje en ik hebben echt jaren samen gedoucht vanwege die serie _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:39:40 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198937901
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kan het ook niet, geloven. En soms mis ik dat wel in mijn leven. Er valt zoveel kracht uit te putten en het voelt minder eenzaam.
Bijvoorbeeld na mijn miskraam, dan struinde ik op instagram en zag ik al die vrouwen die hetzelfde meegemaakt hadden er troost uit halen dat hun kindje op een betere plek op hun wacht. Hoe anders is dat seg...
Georganiseerde religie heb ik dan minder mee. Net zoals de bijbel en andere boeken. Allemaal geschreven door mensen en andere mensen hebben achteraf beslist wat erin mocht staan en wat niet. Er zijn wel mooie lessen uit te trekken en Jezus vind ik niet bepaald een slecht voorbeeld.
Oh en op vakantie bezoek ik graag kerken. Vooral de grote kathedralen O+
Ik zei altijd "Ik geloof wel in God maar niet in de kerk".

Ook niet in de bijbel trouwens, maar het idee dat er iets is dat groter is dan wij is wel fijn, mijn kinderen zijn niet gedoopt, hoewel ik ze beiden wel even in de Sacré Coeur besprenkeld heb met het water dat daar in een schaal stond, just to be safe :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198937908
Wat een verhaal lesage! Brrrr.
Wij hadden heel cliché een pedo priester op school. Is pas uitgekomen toen ik er weg was en ik heb er nooit les van gehad. Vriendinnen wel en die kwamen met verhalen van heel foute opmerkingen. Hij was wel zo slim om nooit op school meisjes te misbruiken. Uiteraard is hij nooit gestraft want alles was verjaard. Typisch.
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:40:39 #248
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198937918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zei altijd "Ik geloof wel in God maar niet in de kerk".

Ook niet in de bijbel trouwens, maar het idee dat er iets is dat groter is dan wij is wel fijn, mijn kinderen zijn niet gedoopt, hoewel ik ze beiden wel even in de Sacré Coeur besprenkeld heb met het water dat daar in een schaal stond, just to be safe :+
_O- Wij doen dat wel altijd en dan roepen we Satan be gone })
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198937946
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:37 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, Molukkers geloven in pela en guna guna. En mijn vader is dus echt super pragmatisch, niet echt gelovig (hij gaat naar de kerk voor de sociale contacten), maar guna guna is gewoon waar, en pela daar hou je je gewoon aan.
Dus daar geloof ik niet in maar dat nemen we gewoon echt voor waar aan, best bizar eigenlijk.
Maar als mijn vader verhalen vertelt over mensen die na een week levend uit een graf kwamen en dingen die hij zelf gezien heeft, dan neem ik dat voor waar aan.
We keken die serie de Stille Kracht vroeger, daar heb ik jaaaaaaaaaaren nachtmerries van gehad, mijn zusje en ik hebben echt jaren samen gedoucht vanwege die serie _O-
Wij hebben Stille Kracht iets recentelijke geprobeerd, maar na een aflevering gestopt. Het was zó traag en saai :')
Grappig dat zoiets vroeger dus echt spannend was.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:44:32 #250
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198937973
Ik ga het nu ook niet meer kijken, maar wij zaten denk ik echt nog op de basisschool, er is zo een scene in de badkamer dat er bloed valt, en wij gebruikten henna shampoo, nou, lekker effectje was dat.
Onze badkamer was beneden achter de keuken en wij douchten dus echt alleen nog maar samen en als er iemand in de keuken was nog, en het fijne was ook nog dat mijn vader echt niet ging zeggen dat het maar tv was hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:48:32 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938039
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

_O- Wij doen dat wel altijd en dan roepen we Satan be gone })
Nou ja, weet je wat het is?
Als er werkelijk een God is en een dag des oordeels of een hemelpoort of whatever, dan gaat het er volgens mij vooral om hoe ik geleefd heb, of ik me fatsoenlijk gedragen heb tegenover anderen, niet of anderen vonden dat ik fatsoenlijk was.
Ik geloof er niets van dat je de hele wereld kunt besodemieteren, dan sorry kunt zeggen in de kerk en dat het dan allemaal wel goed is.

Of dat je mensen kunt laten lijden maar dat je wel iedere zondag schijnheilig in de kerk zit en je dat je daarmee dan je plekje in de hemel verdient.

Ik ben eerlijk, ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd, als er een issue is dan probeer ik het netjes op te lossen, geef voorrang, ben in principe vriendelijk (maar niet als de ander dat niet is), kan iedereen recht in de ogen kijken maar kan ook in de spiegel kijken.

Al met al denk ik dat hoe je je ten opzichte van anderen gedraagt veel meer van belang is dan of je je aan allerlei verzonnen (leef)regels van tig tot duizenden jaren geleden houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:05 #252
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198938092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, weet je wat het is?
Als er werkelijk een God is en een dag des oordeels of een hemelpoort of whatever, dan gaat het er volgens mij vooral om hoe ik geleefd heb, of ik me fatsoenlijk gedragen heb tegenover anderen, niet of anderen vonden dat ik fatsoenlijk was.
Ik geloof er niets van dat je de hele wereld kunt besodemieteren, dan sorry kunt zeggen in de kerk en dat het dan allemaal wel goed is.

Of dat je mensen kunt laten lijden maar dat je wel iedere zondag schijnheilig in de kerk zit en je dat je daarmee dan je plekje in de hemel verdient.

Ik ben eerlijk, ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd, als er een issue is dan probeer ik het netjes op te lossen, geef voorrang, ben in principe vriendelijk (maar niet als de ander dat niet is), kan iedereen recht in de ogen kijken maar kan ook in de spiegel kijken.

Al met al denk ik dat hoe je je ten opzichte van anderen gedraagt veel meer van belang is dan of je je aan allerlei verzonnen (leef)regels van tig tot duizenden jaren geleden houdt.
True, alleen heb je daar geen goden of regels voor nodig maar gewoon een beetje fatsoen toch?
Geloven sluiten bijna allemaal andersdenkenden uit en daar kan ik niks mee, nooit gekund, het kon bij ons thuis al niet dat alle geloven gelijk hadden, dus tja.
Qua basis vind in boeddhisme nog het interessantste, maar ik kan niet zo puur leven hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:36 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938103
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:31 schreef LeSage het volgende:
Ik zat trouwens wel bij het typische kerkkoortje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal: vertrouw je instinct!
Oh mên, wat een nachtmerrie :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:53:49 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938138
Oh god, puber incoming hoor:

Komt Soneal (10) net naar me toe: "Ik zag net reclame van Auping dat ze een nieuw matras hebben dat van oude matrassen is gemaakt, maar ehm.... sommige mensen hebben, je weet wel, seks op een matras gehad? Dat is wel een beetje vies hoor, dat ze daar een nieuw matras van maken" :D :') _O- O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:56:37 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938183
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

True, alleen heb je daar geen goden of regels voor nodig maar gewoon een beetje fatsoen toch?
Geloven sluiten bijna allemaal andersdenkenden uit en daar kan ik niks mee, nooit gekund, het kon bij ons thuis al niet dat alle geloven gelijk hadden, dus tja.
Qua basis vind in boeddhisme nog het interessantste, maar ik kan niet zo puur leven hoor.
Ja klopt, fatsoen is denk ik key als er werkelijk een God bestaat, en andere mensen beoordelen of veroordelen op hun levenswijze of religie kan imho nooit bonuspunten opleveren.

Sterker nog: anderen be- of veroordelen op hun levenswijze of religie zou feitelijk blasfemie zijn als er een God is, je meent dan immers het recht te hebben op zijn stoel te gaan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:01:16 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198938277
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:31 schreef LeSage het volgende:
Ik zat trouwens wel bij het typische kerkkoortje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moraal van het verhaal: vertrouw je instinct!
HB uit E?
pi_198938364
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

HB uit E?
Nope. Ik woon iets zuidelijker nog. Ik ken trouwens ook nog zo’n type uit A-W.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198939250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:48 schreef Leandra het volgende:
Ik ben eerlijk, ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd, als er een issue is dan probeer ik het netjes op te lossen, geef voorrang, ben in principe vriendelijk (maar niet als de ander dat niet is), kan iedereen recht in de ogen kijken maar kan ook in de spiegel kijken.
Dat zeg je nou wel, maar je deed anders wel supergemeen tegen die arme tegelaar die zo zijn best voor je deed }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198939606
Leandra wat jij schrijft zou ik geschreven kunnen hebben.

Ik vind het moeilijk te geloven dat het ene geloof het ‘juist verhaal’ heeft en het andere dus niet. Ik geloof wel dat er meer is, maar wat dat dan is. Ik hou er serieus rekening mee dat we misschien wel allemaal bij het verkeerde eind hebben.

Maar uiteindelijk gaat het denk ik om fatsoen ja, wat je ook geloofd.
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:26:13 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198939763
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zeg je nou wel, maar je deed anders wel supergemeen tegen die arme tegelaar die zo zijn best voor je deed }:|
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198940038
Hier een achtjarige die sterk in God gelooft.

Ik geloof zelf ook, maar niet zo zeer in de bijbel. Maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
En ik geloof ook dat geloof en wetenschap samen kunnen bestaan. Maar kan het niet goed uitleggen.
pi_198941535
Hier een zevenjarige die best vaak liedjes zingt over Jezus en God.
Leert ze allemaal op school, thuis doen we niks met het geloof.


Dit is 1 van haar lievelings O+
Ook echt een die in je hoofd blijft zitten :D
  zaterdag 10 april 2021 @ 08:57:32 #263
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198942685
Wel grappig, de vriend van mijn zusje komt uit een best wel streng gereformeerd nest, zijn ouders zijn 26 jaar en drie kinderen verder nog verbolgen dat er nog steeds geen huwelijk heeft plaatsgevonden, en hij gaat nu nog stressen als zijn kinderen iets met religie te maken krijgen ergens.
Terwijl ze bijvoorbeeld wel naar Molukse begrafenissen/bruiloften/beleidenissen gaan soms. Maar ja dat is meer cultuur dan geloof. En vooral veel eten :9~
Inmiddels bidden zijn ouders niet eens meer voor het eten als ze er zijn want er doet niemand meer mee. Gossie.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198944645
Ik ben ook religieus opgevoed, wij waren lid van het Leger des Heils. Ik herinner het me als een heel fijn warm bad, van samen zingen kan ik nog steeds heel gelukkig worden. De gemeente waarin iedereen elkaar helpt en een oogje in het zeil houdt als er problemen zijn. Echt heel liefdevol. Maar ik kan niks met strikte leefregels, en de gedachte dat de één wel in de hemel komt en de ander niet.

Tijdens mijn studie heb ik me verdiept in de geschiedenis van het christendom, en ik denk dat veel religies een gezamenlijke oorsprong hebben. Verhalen die zowel in de Bijbel, Koran en Mesopotamische mythologie voorkomen, in iets gewijzigde vorm weliswaar, dat is volgens mij geen toeval. Ik vond het magisch om te ontdekken dat de plaats Ur gewoon echt heeft bestaan, dat daar opgravingen zijn gedaan en teksten zijn gevonden die stroken met informatie uit de Bijbel.

Ik geloof dat Jezus heeft bestaan, dat hij een andere invalshoek had voor het geloof naast de strenge Joodse leer van die tijd. Dat hij daar heel bevlogen over kon vertellen en zo volgelingen kreeg. Later kunnen de verhalen over hem een eigen leven zijn gaan leiden, mythischer gemaakt, dat zie je ook terug in bijvoorbeeld de biografieën van koningen en keizers. Maar goed, dat is mijn wetenschappelijke kijk, ik kan me voorstellen dat dit al heiligschennis is voor gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar zaterdag 10 april 2021 @ 13:42:03 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_198945684
Limburgs katholiek hier, dat wil zeggen dat er gedoopt, communie gedaan en gevormd is, dochter ook. Maar we zijn dan weer niet getrouwd.

Ik heb me een tijd wat verder verdiept in het katholieke geloof, heb ook een goede vriend die priester is. Maar ik geloof verder in de evolutietheorie en niet in het scheppingsverhaal.

Met vlagen ga ik naar de kerk, bij een begrafenis geeft het ook een extra moment van afscheid. Maar dat is eigenlijk meer gestoeld op traditie dan op geloof.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 10 april 2021 @ 14:27:55 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198946258
Oh en ik brand wel kaarsjes in de OLV of waar dan ook.
Gewoon voor de sfeer <3
Mijn moeder is dr zo een die thuis voor alles kaarsjes brandt. En ze is ook echt niet gelovig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198946267
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:13 schreef Phaidra het volgende:


Tijdens mijn studie heb ik me verdiept in de geschiedenis van het christendom, en ik denk dat veel religies een gezamenlijke oorsprong hebben. Verhalen die zowel in de Bijbel, Koran en Mesopotamische mythologie voorkomen, in iets gewijzigde vorm weliswaar, dat is volgens mij geen toeval. Ik vond het magisch om te ontdekken dat de plaats Ur gewoon echt heeft bestaan, dat daar opgravingen zijn gedaan en teksten zijn gevonden die stroken met informatie uit de Bijbel.

Ik geloof dat Jezus heeft bestaan, dat hij een andere invalshoek had voor het geloof naast de strenge Joodse leer van die tijd. Dat hij daar heel bevlogen over kon vertellen en zo volgelingen kreeg. Later kunnen de verhalen over hem een eigen leven zijn gaan leiden, mythischer gemaakt, dat zie je ook terug in bijvoorbeeld de biografieën van koningen en keizers. Maar goed, dat is mijn wetenschappelijke kijk, ik kan me voorstellen dat dit al heiligschennis is voor gelovigen die de Bijbel letterlijk nemen.
Dat is ook ongeveer mijn visie er op. Ik geloof ook dat keizer Augustus en Nero hebben bestaan, dus waarom Jezus niet. Maar het hele mystieke gebeuren, daar kan ik niets mee.

Ik vind het knap als mensen de bijbel letterlijk kunnen nemen. Ik denk dat er vele kernen van waarheid in zitten, aangedikt met wat fake news.

Heb menig (heftige) discussie gehad met strenge evangelisten. Ik had er moeite mee dat er door hen nergens kritische punten waren en dat er overal een (zeer creatief) antwoord op was (ref god heeft voor de lol wat dinobotjes in de geond gestopt). Dan is de geloofwaardigheid ( :') ) er bij mij wat van af :)

Maar wat zou ik graag weer door Rome banjeren, de vele kerken bezoeken, het forum, de kleine kerkjes op Trastevere, stuntelen in het Italiaans en dan schoenen uit om m’n zere voeten de luchten in de zon met een grote gelato. *zucht*
pi_198946618
Als je de originele oud-Hebreeuwse versie van de Bijbel leest, kan je ook verschillende schrijfstijlen zien, en zelfs een andere benaming van God. In de vertaling zie je dat terug als God of Heer. Daarmee zou je dus kunnen stellen dat de Bijbel niet in 1x door 1 persoon (of een God) is geschreven. Ik vind dat soort analyses dus heel interessant. Overigens niet met de intentie om het geloof te ontkrachten, wat mij betreft kan je de Bijbel prima als religieuze ‘handleiding’ gebruiken, of die nu door 1 persoon is geschreven of door meerdere.

Rome O+. Mijn favoriete kerk is de San Clemente, met een Mithras-heiligdom eronder (weer die mix hè). Kippenvel, elke keer als ik daar ben O+.

[ Bericht 24% gewijzigd door Phaidra op 10-04-2021 15:09:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198946712
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Phaidra het volgende:
Rome O+. Mijn favoriete kerk is de San Clemente, met een Mithras-heiligdom eronder (weer die mix hè). Kippenvel, elke keer als ik daar ben O+.
Oh, daar ben ik ook eens geweest, die is echt gaaf ja O+
  zaterdag 10 april 2021 @ 15:21:33 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198946815
Ik ben ‘God als misvatting’ aan het lezen, van Richard Dawkins. Heerlijk!
in de haak.
pi_198947433
Ik ben het helemaal eens met alles wat Phaidra schrijft :s)

En Rome O+ Elke keer dat ik er ben voelt als thuiskomen. We zouden er mei vorig jaar heen gaan, maar dat ging natuurlijk niet door :{ Hopelijk snel weer!
pi_198947612
Rome staat nog op de lijst te bezoeken plekken.

Ik ben naar een katholieke basisschool en christelijk VO geweest. Ben zelf niet gelovig.
A en T zijn naar een protestants christelijke basisschool geweest en T gaat naar het zelfde VO als waar ik geweest ben.

Ik vind het goed dat de iets meekrijgen, wat ze er mee doen moeten ze zelf weten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198947923
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:12 schreef Amsel het volgende:
Ik ben het helemaal eens met alles wat Phaidra schrijft :s)

En Rome O+ Elke keer dat ik er ben voelt als thuiskomen. We zouden er mei vorig jaar heen gaan, maar dat ging natuurlijk niet door :{ Hopelijk snel weer!
Dat heb ik nou ook! Rome heeft iets speciaals. Ik wil graag met mijn schoonmoeder, maar het is niet zeker of dat ook nog gaat lukken. Ze wordt er niet jonger / fitter op.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198948047
San Clemente is mooi ja. Ik vond de catacomen ook zo indrukwekkend. Prachtige schilderingen.

Maar het meest invloed maakte de Santa Maria del Monte in Florence. Ik kwam er binnen na een lnge wandeling en toen was er een groep monniken een chantus aan het zingen. Echt kippenvel.

Pff, ik zit echt in een dip. Voel me zo gevangen hier. Nu de zomer in NL op losse schroeven staat is heel mijn motivatie weg. Het constante nadenken over alles, op mijn werk steeds alles omgooien vanwege besmettingsrisico. Ik heb sinds maart vorig jaar niet gehuild maar mijn emmer stroomde daarnet zo over. Liep te snauwen tegen de kinderen :'( ben het zo godsgruwelijk zat.
pi_198948173
Room, :*
Hoe komt het dat de zomer in NL op losse schroeven staat? Ik heb nog goede hoop voor de zomermaanden. Ook met hoe het vorig jaar ging.

Ik was vandaag een keer naar de action. Wat kan je blij worden van zo’n uitje O+
pi_198948263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:04 schreef Omentielvo het volgende:
Room, :*
Hoe komt het dat de zomer in NL op losse schroeven staat? Ik heb nog goede hoop voor de zomermaanden. Ook met hoe het vorig jaar ging.

Ik was vandaag een keer naar de action. Wat kan je blij worden van zo’n uitje O+
Ik sta echt onderaan de priklijst, en als je Norowegen binnenkomt nu, moet je verplicht 10 dagen in een quarantainehotel. Met ons vieren gaat dat geen leuk einde van de vakantie zijn. Ze hebben hie rgezegd dat ze sterk afraden om vakanties te boeken en de pijlen op een vakantie in eigen land te zetten. Dus ik heb er een hard hoofd in.
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:14:33 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198948307
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:04 schreef Phaidra het volgende:
Als je de originele oud-Hebreeuwse versie van de Bijbel leest, kan je ook verschillende schrijfstijlen zien, en zelfs een andere benaming van God. In de vertaling zie je dat terug als God of Heer. Daarmee zou je dus kunnen stellen dat de Bijbel niet in 1x door 1 persoon (of een God) is geschreven. Ik vind dat soort analyses dus heel interessant. Overigens niet met de intentie om het geloof te ontkrachten, wat mij betreft kan je de Bijbel prima als religieuze ‘handleiding’ gebruiken, of die nu door 1 persoon is geschreven of door meerdere.

Rome O+. Mijn favoriete kerk is de San Clemente, met een Mithras-heiligdom eronder (weer die mix hè). Kippenvel, elke keer als ik daar ben O+.
Ik denk dat het van origine, net als de Torah en Koran vooral een soort van etiquetteboek was, over hoe goed en gezond te leven, heel veel voedselvoorschriften zijn ook puur gebaseerd op de situatie destijds (varkens eten alles en zijn daarmee veel gevoeliger voor het oplopen van ziektes en dus voor het verspreiden van ziektes als hun vlees gegeten wordt bijvoorbeeld), binnen 24 uur begraven is ook puur gebaseerd op wat men tig jaar geleden in een warme omgeving nodig had om geen ziektes te verspreiden.
Zelfs het besnijden is denk ik het gevolg van regelmatig niet kunnen wassen omdat er geen water beschikbaar is.
En dat dat allemaal in mooie verhalen gegoten is om het wat kracht bij te zetten.

Grappig genoeg is een van de eerste verhalen die we onze kinderen tegenwoordig voorlezen een verhaal van succesvol list en bedrog: De Gelaarsde Kat :D

Nu misschien niet meer maar toen mijn oudste klein was zat dat Gouden Boekje in de Prenatal BabyBox :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:16:36 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198948330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:54 schreef Roomsnoes het volgende:
San Clemente is mooi ja. Ik vond de catacomen ook zo indrukwekkend. Prachtige schilderingen.

Maar het meest invloed maakte de Santa Maria del Monte in Florence. Ik kwam er binnen na een lnge wandeling en toen was er een groep monniken een chantus aan het zingen. Echt kippenvel.

Pff, ik zit echt in een dip. Voel me zo gevangen hier. Nu de zomer in NL op losse schroeven staat is heel mijn motivatie weg. Het constante nadenken over alles, op mijn werk steeds alles omgooien vanwege besmettingsrisico. Ik heb sinds maart vorig jaar niet gehuild maar mijn emmer stroomde daarnet zo over. Liep te snauwen tegen de kinderen :'( ben het zo godsgruwelijk zat.
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198948368
Ik ben een stukje aan het lezen over het begin van de bio-industrie en mijn geloof in een hogere macht in welke vorm dan ook is nu op een dieptepunt. Ik snap echt niet wat het doel kan zijn om het ene levende wezen dit een ander levend wezen aan te laten doen.
pi_198948516
I
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 01:14 schreef Butterflower het volgende:
Hier een zevenjarige die best vaak liedjes zingt over Jezus en God.
Leert ze allemaal op school, thuis doen we niks met het geloof.


Dit is 1 van haar lievelings O+
Ook echt een die in je hoofd blijft zitten :D
Ik klikte er net op om te luisteren. Eline kent het liedje niet maar is nu al een paar minuten ‘is je deur nog op slot, is je deur nog op slot’ aan het zingen.
Het blijft dus inderdaad erg hangen.

Hier zelf qua geloof katholiek opgevoed en ook in het kinderkoor gezeten. De kinderen zijn ook gedoopt en de oudste heeft zijn communie gedaan. De jongste nog niet ivm Corona uitgesteld. Ik denk dat ze het vormsel niet meer zullen doen. Of ze moeten zelf graag willen. Maar dat verwacht ik niet.

Maar ook hier niet getrouwd voor de kerk, maar aan de andere kant ‘stoor’ ik me wel aan kerst hoe dat tegenwoordig gevierd wordt. Heeft niks meer met de geboorte van jezus te maken en als je daar niet in geloofd helemaal prima. Maar om dan de kerstman er bij te halen.. dat staat mij persoonlijk tegen. Het is tegenwoordig het feest van ‘vreten op aarde’ ipv vrede op aarde zeggen we hier thuis wel eens.
Maar goed dit is mijn gevoel er bij en mijn mening. Maar wel de reden dat wij thuis niet veel aandacht aan kerst besteden (en ik me ook vrijwillig aan biedt om te werken met kerst ;) )

Wil er verder niemand mee voor z’n voeten stoten, maar dit is hoe ik het voel..

@Roomsnoes wat balen dat je je zo voelt. Kan het zeker wel begrijpen dat het op een gegeven moment even genoeg is en dat je even uit barst :*

Hier vanmiddag een telefoontje gehad van de moeder van een vriendinnetje van de jongste. Zij zijn gisteren met het hele gezin getest en allemaal positief getest op Corona. Het zijn geen klasgenoten maar heel toevallig hadden ze afgelopen woensdag afgesproken samen.
Ze is erg verdrietig dat ze weer getest moet worden (tweede keer nu en eerste keer ging gewoon goed, dus zal nu met de ondiepe test ook zeker goed gaan).

Hopelijk valt het mee. Al hebben ze wel echt dicht op elkaar gezeten met samen spelen. Even afwachten nog..
pi_198948675
Och, kerst is zelfs in menig christelijke hoek (de echt heel strenge stromingen daargelaten) ook al behoorlijk heidens vormgegeven. De kerstboom met lichtjes is ook geen christelijk symbool.

Mijn man en ik zijn allebei katholiek opgevoed, maar allebei niet streng (mijn moeder heeft in de voorbereiding op mijn communie nog een pastor geshockeerd door te vertellen dat ze alle bijbelverhalen met een flinke korrel zout nam). We zijn inmiddels hardcore van ons geloof gevallen en geven de kinderen bijvoorbeeld meer de seizoensbetekenis van feesten mee (pasen = lente vieren, kerst = lichtjes in de duisternis van winter, etc). Maar op vakantie bezoeken we wel graag een mooie kerk.
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:13:37 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198949017
:* Roomsnoes :*
pi_198950041
Roomsnoes, het is ook kut met peren. Ik mis mijn familie ongelofelijk, ik heb ze sinds de zomer niet gezien. Sowieso, het feit dat de mogelijkheid er niet is is gewoon erg moeilijk.

Ik ben een overtuigd atheist, mijn man minder. Zoon gaat naar een katholieke school, en zijn lievelingsboek is de bijbel :o . Mijn man leest 's avonds (op verzoek van oudste) voor uit zijn eigen oude kinderbijbel.. Ik ben benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen!
pi_198950215
Roomsnoes, Jagar en andere posters hier met familie in het buitenland, een dikke knuffel voor jullie. Ik vind het zo verschrikkelijk dat jullie niet zomaar naar je familie kunnen. Ook al ga je niet vaak, alleen het feit dat het niet kán is al absurd eigenlijk ;(

Ik zie mijn schoonbroers gelukkig nog heel af en toe. Maar 1 keer in de afgelopen 3 maanden is voor ons al vreemd en ik mis ze ook echt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 10 april 2021 @ 20:15:50 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198950388
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:25 schreef Vicky het volgende:
Ik vind het goed dat de iets meekrijgen, wat ze er mee doen moeten ze zelf weten.
Ik ben wel benieuwd wat dat ‘iets’ dan is waarvan je graag wil dat ze het meekrijgen. Omdat je aangeeft zelf niet gelovig te zijn.
in de haak.
pi_198951040
Je kind globaal iets leren over de verschillende religies vind ik wel belangrijk als zijnde ‘algemene kennis’. Hoe diep je daar op in moet gaan, is uiteraard ieder voor zich.
Het heeft tenslotte ook een rol in de maatschappij.
Ik geef wel altijd mee dat er nu eenmaal zoveel religies als leefwijzen zijn. Belangrijker vind ik respect voor andermans leven en hoe zíj de dingen doen. Regels van het huis waar jij op bezoek bent. En vooral ook: leven en laten leven. Niet bemoeien of opdringen.
pi_198951175
Roomsnoes: :* Wat heftig toch. Ik vind het bewonderenswaardig dat je emmer nu ‘pas’ overloopt. :*

Ik ben katholiek opgevoed, gedoopt, communie, vormsel, regelmatig naar de kerk.
Maar ik heb me er compleet van gedistantieerd toen duidelijk werd hoe de kerk (in eerste instantie) omging met de verhalen rondom het seksueel misbruik binnen de kerk, zum Kotzen.
pi_198951397
Ik vind het vooral interessant hoe gelovigen hun eigen prestaties op God verschuiven.
Ze danken God voor de goede omstandigheden die ‘hen’ overkomt. Ze vergeten daarbij hun eigen inzet en indirect vertrouwen in zichzelf.
Als vasthouden aan God jou helpt om ergens doorheen te komen, is dat natuurlijk prima.
Maar ik denk dat mensen zichzelf daarmee tekort doen.
Beyoncé bijv. Zij dankt God voor het talent dat ze heeft. Maar zíj heeft zichzelf zover gebracht.
Whitney Houston had een stem van God gekregen en heeft zichzelf de vernieling in geholpen. Dat ben je toch ook zelf?

Het gekke is: ondanks dat ik niet echt geloof in ‘een God’, toen mijn vader darmkanker had, heb ik mijn diepgelovige schoonzus gevraagd voor hem te bidden. Just to be sure. :P

Diezelfde schoonzus: haar kinderwens werd niet vervult. Ondanks bidden, bidden, bidden.
Ze kon dit ook niet goed plaatsen. Waarom geeft God haar geen kinderen?
En toen werd ze ineens op haar 40e zwanger. Haar dochter is nu 4 maanden. Haar kind was geboren en “God is goed”.
Ja, wie weet?

Daarnaast: tijdens de Holocaust waren de gruwelen zo erg “dat God zich niet eens liet zien”.
De Joden, die zichzelf de uitverkorene vonden, zijn toen ook massaal ongelovig geworden.

Het blijft een moeilijke maar interessante discussie. :)
pi_198951929
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:58 schreef LeSage het volgende:
Roomsnoes, Jagar en andere posters hier met familie in het buitenland, een dikke knuffel voor jullie. Ik vind het zo verschrikkelijk dat jullie niet zomaar naar je familie kunnen. Ook al ga je niet vaak, alleen het feit dat het niet kán is al absurd eigenlijk ;(

Ik zie mijn schoonbroers gelukkig nog heel af en toe. Maar 1 keer in de afgelopen 3 maanden is voor ons al vreemd en ik mis ze ook echt.
Jagar :*

k ben niet vaak in Nederland, 2x per jaar ofzo, maar dat is denk ik net genoeg om het wonen in het buitenland te handelen zeg maar. En mn zus komt regelmatig hierheen. Maar laatste keer NL was in februari en mn zus was hier in juli. De zomervakantie is al sinds vorige zomer een grote motivatie om door de pandemie te komen, maar nu voel ik me echt gedeprimeerd. Als het over een week of twee niet beter gaat, ga ik maar even langs de huisarts denk ik. Blæhj.
pi_198953314
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:58 schreef LeSage het volgende:
Roomsnoes, Jagar en andere posters hier met familie in het buitenland, een dikke knuffel voor jullie. Ik vind het zo verschrikkelijk dat jullie niet zomaar naar je familie kunnen. Ook al ga je niet vaak, alleen het feit dat het niet kán is al absurd eigenlijk ;(
Dit ^^. Dikke knuffel :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198956990
Ik vind een uur rijden naar mijn familie al een drempel en lastig.

Pfff Room en Jagar, ik duim echt zo dat het snel beter wordt en jullie eindelijk weer jullie familie kunnen zien.
pi_198957325
Ik hoop het ook echt voor julllie!!

Mijn man was deze week voor het eerst sinds 2018 in nederland. Ben blij dat het kon! (Wel 250 euro ask pcr tests, dus dat loopt lekker op voor een gezin).
Met een meidenkwartet
pi_198957602
Als ik dit lees en gisteren bij even tot hier zag dat er zoveel depressieve jongeren zijn krijg ik soms het het gevoel dat we kwaad met kwaad bestrijden. :'(

Een dikke virtuele knuffel voor Jaguar en Room :*
pi_198957903
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:33 schreef Omentielvo het volgende:
Als ik dit lees en gisteren bij even tot hier zag dat er zoveel depressieve jongeren zijn krijg ik soms het het gevoel dat we kwaad met kwaad bestrijden. :'(

Een dikke virtuele knuffel voor Jaguar en Room :*
Dat is hier ook. Vind het zorgwekkend. Als ik merk wat dit nu al met mij doet... :{
  zondag 11 april 2021 @ 11:11:21 #295
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198957974
Gezien de gesprekken die ik dagelijks voer voor werk zie ik nog wel goed waarom we het allemaal doen maar het is gewoon niet niks hoor.
Ik verwarde net een pak ijskoffie voor melk en nu heb ik echt een heel vreemd cornflake ontbijt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198958449
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:11 schreef oh-oh het volgende:
Gezien de gesprekken die ik dagelijks voer voor werk zie ik nog wel goed waarom we het allemaal doen maar het is gewoon niet niks hoor.
Ik verwarde net een pak ijskoffie voor melk en nu heb ik echt een heel vreemd cornflake ontbijt.
Iew. :P
Ik heb weleens suiker over friet gedaan ipv zout.
Dat was in het buitenland en ik kon maar niet traceren waarom mijn friet zo vreemd smaakte. :')
  zondag 11 april 2021 @ 12:12:09 #297
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198958624
:D
Nou ja het was een dicht pak, en het lag plat in de koelkast, en het is blauw net als een melkpak en ik had haast.
Blugh :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198961363
Het is het grapje van een collega bij mijn baas. Als hij koffie heeft gezet en naar achteren loopt gooit ze er altijd iets in. Soms kaneel of siroop, soms peper of zout. En dan zijn reactie afwachten.
Heel kinderachtig, maar het blijft grappig :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 11 april 2021 @ 15:28:45 #299
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198962067
Haha heerlijk, ik hou er wel van!
Ik had ergens in februari een kadobon van Wehkamp gewonnen bij een pubquiz van werk. Die waren ze eerst helemaal vergeten te versturen. Kreeg ik hem eindelijk eind maart, wil ik hem net verzilveren, u raadt het al, niet geactiveerd dat ding. Man man _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198964435
Ik strooide de inhoud van een Zwitsal geurbuiltje in m'n nieuwe stofzuigerzak en dat was de beste beslissing ooit O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198964517
Voor de stats: gelovig opgevoed (PKN kerk), randje van de Biblebelt. Op een protestantse basisschool gezeten en als ik ze hoor kan ik veel van die liedjes terug mee zingen. Leuke herinneringen aan. Ik denk 50/50 van mijn klasgenootjes geen actieve christelijke ouders hadden.
We zijn thuis opgevoed in de zin van de Bijbelverhalen zijn verhalen die als kapstok dienen om je inzichten te geven in je eigen leven. Ik geloof wel in dat er iets van een hiernamaals is.

Ik woon hier in België 15 km van de NL grens, maar heb bepaalde familieleden op 1 januari 2020 voor het laatst gezien. Er zijn wel momenten geweest dat het mocht, maar ben zelf best terughouden geweest. Wil niet op mijn geweten hebben dat ik bepaalde familieleden in risicogroep aangestoken zou hebben.
Nu kan ik met een "smoes" op de verklaring op eer wel een dag heen en weer, maar toch weer dat geweten.

Knuffels voor het missen van familie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')