abonnement Unibet Coolblue
pi_198914601
quote:
83s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:35 schreef sp3c het volgende:
overigens snap ik de ophef wel hier, niet het woordje negers maar dat negers achter Nederlanders aan zitten vind ik wat ... mweh
Ja, misschien past het in de belevingswereld van die leerling, de tijden zijn veranderd, of was dit het enige mogelijke goede antwoord? Kon hij bijvoorbeeld ook 'beschaafd' invullen? Gediend? Geholpen? Cultureel verrijkt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 april 2021 @ 15:03:23 #102
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_198916116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard, maar gaat om de vergelijking.

Persoonlijk vind ik niks mis met het woord neger, eskimo, indiaan of chinees. En ik krijg jeuk van de alternatieven.
Vooral de uitdrukking 'mensen van kleur' slaat nergens op, want alle mensen zijn bruingetint, heel licht, roodbruin tot heel donker. Maar allemaal bruin, dus allemaal van kleur.

Ik sluit ook niemand uit op basis van kleur of afkomst. Maar ik heb ook geen zin om hier krampachtig over te doen met omslachtige termen.
Het gaat in deze dus ook niet om welke associatie jij met het woord neger hebt, maar om de foute zin op een basisschool. Ik zou de zin “Een groepje Chinezen scheldt een paar blanken uit” ook geen zin vinden die je onze kinderen moet leren.

Waarom op huidskleur focussen op zo’n jonge leeftijd? Iedereen is immers toch gelijk, dat is het hele uitgangspunt mag ik hopen.
AZ
ALKMAAR
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2021 @ 15:10:42 #103
842 Zorro
Z
pi_198916216
quote:
84s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Mensen van kleur :)
Ja daag, nou is het helemaal lekker.
Er moet zo nodig wiorden gesproken van "zwart" en "wit", wat per definitie geen kleuren zijn, en dat zijn dan mensen van kleur?

Zo ken ik er nog wel een paar
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 april 2021 @ 15:14:23 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198916273
quote:
6s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:10 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja daag, nou is het helemaal lekker.
Er moet zo nodig wiorden gesproken van "zwart" en "wit", wat per definitie geen kleuren zijn, en dat zijn dan mensen van kleur?

Zo ken ik er nog wel een paar
Nee. Je hebt mensen van kleur en witte mensen ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198916292
Triest
  FOK!fotograaf donderdag 8 april 2021 @ 15:17:24 #106
842 Zorro
Z
pi_198916328
quote:
84s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Nee. Je hebt mensen van kleur en witte mensen ;)
Aangezien echt zwarte of witte mensen niet bestaan is iedereen een mens van kleur. Daar heb je dus ook niks aan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_198916585
Mensen van kleur? De teletubbies?



de mens is 1. is er ook maar 1 ras.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 april 2021 @ 15:44:28 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198916810
quote:
10s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! vindt men dat er nik mis is met het gebruik van de term 'neger'. Maar als iemand het lef heeft om te reppen over een 'witte man of vrouw' dan is dit forum te klein en stromen de topics vol met verontwaardigde reacties.

Topshow, mensen.
Lijkt me meer dan logisch en eigenlijk raar dat het toegelicht moet worden. Het woord neger is nooit bedoeld geweest om te kwetsen. Is ook nooit zo ervaren totdat mensen zoals Gloria Wekker dat gingen verkondigen. Voor die tijd noemde een neger zichzelf gewoon neger. Met de term witte mens heeft men wel die intentie. Er is ook nooit een blanke geweest die zichzelf wit noemde of vroeg zo genoemd te worden.
(Het zal mij overigens persoonlijk een biet zijn als ik als wit aangeduid word)
pi_198916921
quote:
10s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! vindt men dat er nik mis is met het gebruik van de term 'neger'. Maar als iemand het lef heeft om te reppen over een 'witte man of vrouw' dan is dit forum te klein en stromen de topics vol met verontwaardigde reacties.
Ik heb je reactie gelezen. Wat is je punt precies?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198917005
Ik ruim al 10 jaar de rotzooi op van deze domme sukkel Giggens. Maar ik doe het intussen al 12 jaar met zijn vrouw! Kun je mij volgen, neger? Ze houd van een beetje chocolade.


En nou niet Scary Movie 3 gaan zitten annuleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-04-2021 16:19:27 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 april 2021 @ 16:35:00 #111
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198917547
quote:
10s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! vindt men dat er nik mis is met het gebruik van de term 'neger'. Maar als iemand het lef heeft om te reppen over een 'witte man of vrouw' dan is dit forum te klein en stromen de topics vol met verontwaardigde reacties.

Topshow, mensen.
Nee hoor, probeer mensen dan altijd duidelijk te maken dat ze hun emotionele toestand niet zo in handen moeten geven aan een of andere josti die het normaal vindt om mensen wit te noemen. Geldt voor andere negatief (bedoelde / opgevatte) termen net zo.

Als een woord of opmerking bewust bedoeld is om je op de kast te krijgen moet je dat vooral laten gebeuren ja :')

En dat volstromen valt ook zat mee. En ik heb er ook nog geen rellen of vernielingen om gezien.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_198917812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:51 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik heb je reactie gelezen. Wat is je punt precies?
Het is in mijn ogen best grappig om aan de ene kant te roepen dat niemand moet zaniken als de term 'neger' wordt gebruikt, om tegelijkertijd door het lint te gaan als er in de media wordt gerept over 'witte' mannen en vrouwen.

Maar dat ben ik. Mij zal het verder een rotzorg zijn of je iemand neger, blanke, zwarte, bruune of witte noemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198917830
als ik iemand witte man hoor zeggen dan denk ik maar aan 1 persoon

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198917832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:35 schreef Tyr80 het volgende:

En dat volstromen valt ook zat mee. En ik heb er ook nog geen rellen of vernielingen om gezien.
Hoe zouden volstromende topics op dit forum precies tot rellen en vernielingen moeten leiden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 april 2021 @ 17:01:39 #115
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198917880
quote:
10s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! vindt men dat er nik mis is met het gebruik van de term 'neger'. Maar als iemand het lef heeft om te reppen over een 'witte man of vrouw' dan is dit forum te klein en stromen de topics vol met verontwaardigde reacties.

Topshow, mensen.
Ben je aan het trollen, of is dit een serieus vraagstuk voor je?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 8 april 2021 @ 17:04:06 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198917921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is in mijn ogen best grappig om aan de ene kant te roepen dat niemand moet zaniken als de term 'neger' wordt gebruikt, om tegelijkertijd door het lint te gaan als er in de media wordt gerept over 'witte' mannen en vrouwen.

Maar dat ben ik. Mij zal het verder een rotzorg zijn of je iemand neger, blanke, zwarte, bruune of witte noemt.
Je gaat even aan het "feit" (losjes gebruikt ja) voorbij dat mensen opeens na eeuwen blank, wit noemen gewoon new speak is.

Maar ja, 1984 zal wel fictie zijn en hoef je niet serieus te nemen, toch?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 8 april 2021 @ 20:07:46 #117
3542 Gia
User under construction
pi_198920985
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:03 schreef Durmada het volgende:

Het gaat in deze dus ook niet om welke associatie jij met het woord neger hebt, maar om de foute zin op een basisschool. Ik zou de zin “Een groepje Chinezen scheldt een paar blanken uit” ook geen zin vinden die je onze kinderen moet leren.

Waarom op huidskleur focussen op zo’n jonge leeftijd? Iedereen is immers toch gelijk, dat is het hele uitgangspunt mag ik hopen.
Als het gaat om het geweldadige van de zin, heb je een punt. Als het gaat om de aanduiding van de daders, niet.

Mag een zin als:
"Een groep Chinezen heeft een lekker maaltje gekookt."?
En zo ja, vul voor Chinezen Negers in.
Mag het nog?
  donderdag 8 april 2021 @ 22:03:53 #118
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_198924200
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het gaat om het geweldadige van de zin, heb je een punt. Als het gaat om de aanduiding van de daders, niet.

Mag een zin als:
"Een groep Chinezen heeft een lekker maaltje gekookt."?
En zo ja, vul voor Chinezen Negers in.
Mag het nog?
Van mij mag het, maar ik zie het nut er niet van in om basisschoolkinderen in etniciteiten te laten denken.
AZ
ALKMAAR
  donderdag 8 april 2021 @ 23:38:56 #119
3542 Gia
User under construction
pi_198927231
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:03 schreef Durmada het volgende:

[..]

Van mij mag het, maar ik zie het nut er niet van in om basisschoolkinderen in etniciteiten te laten denken.
Dus kinderen hoeven woorden als indianen, chinezen, eskimo en neger gewoon niet te kennen. Want dan verdwijnt racisme of zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')