https://www.nu.nl/algemee(...)-vanaf-21-april.htmlquote:Het kabinet wil heropening van de terrassen toestaan en de avondklok afschaffen vanaf 21 april. Dat bevestigen Haagse bronnen woensdag na een bericht van RTL Nieuws.
Die versoepelingen van de coronamaatregelen worden nog wel eerst voorgelegd aan het Outbreak Management Team (OMT), en zijn ook afhankelijk van hoe de besmettingscijfers zich de komende week verder ontwikkelen.
Minister Ferd Grapperhaus sprak dinsdag weer met de burgemeesters van het Veiligheidsberaad. Na afloop zei hij al dat het kabinet werkt aan een openingsplan. "Per 20 april kunnen we stappen zetten", aldus de minister.
Het kabinet heeft een concept-openingsplan om in vijf of zes stappen toe te bewegen naar een zomer zonder coronamaatregelen of met alleen de basismaatregelen, zoals afstand houden, handen wassen en thuisblijven bij klachten, meldt RTL Nieuws.
Fysiek hoger onderwijs staat op de agenda
Naast het heropenen van de terrassen en het einde van de avondklok worden een aantal andere versoepelingen overwogen, waaronder het uitbreiden van het aantal bezoekers dat thuis mag worden ontvangen, van één naar twee, en het hervatten van fysiek voortgezet en middelbaar onderwijs.
Het kabinet wil daarnaast dat studenten in het hoger onderwijs weer fysiek naar college kunnen. Zij moeten dan vooraf getest worden en zich houden aan de coronaregels, zoals het houden van 1,5 meter afstand. Ook voor winkels wordt wellicht meer mogelijk, maar ingewijden twijfelen nog of die versoepeling de eindstreep haalt.
Volgende week dinsdag geven demissionair premier Mark Rutte en zorgminister Hugo de Jonge weer een persconferentie. Zij zullen dan een plan presenteren om stapsgewijs de samenleving te heropenen. Het volgende 'weegmoment' is twee weken later, dan wordt duidelijk wat er in de meivakantie mogelijk is. Het kabinet hoopt dat in de zomerperiode weinig tot geen beperkingen meer hoeven te gelden.
Nope lekker met je pannenkoek buiten zitten in de horizontale regen!quote:
Denk het wel, het gaat "te goed" met de cijfers om niks te doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
Onzin. Het is al lang aangetoond dat buiten vrijwel geen risico is op besmettingen, tenzij hutje mutje superspread events, maar is een terras niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:14 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou het ontzettend dom vinden om die twee maatregelen gelijktijdig af te schaffen. Ondanks dat de cijfers nog niet lekker gaan en het vaccineren nog steeds te traag verrwacht ik dat onder maatschappelijke druk de terrassen wel weer open gaan maar de avondklok zal wel een paar weken langer blijven.
achja 't is beter dan niksquote:Op woensdag 7 april 2021 15:48 schreef DX11 het volgende:
[..]
Nope lekker met je pannenkoek buiten zitten in de horizontale regen!
Wat vind je onzin?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Onzin. Het is al lang aangetoond dat buiten vrijwel geen risico is op besmettingen, tenzij hutje mutje superspread events, maar is een terras niet.
Nou, dan blijf JIJ toch lekker thuis? Niemand die je tegenhoudt hoor.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat vind je onzin?
Waar staat dat ik er op tegen ben de terrassen gesloten te houden? Wel denk ik dat met meer alcohol de afstand ook steeds korter zal worden. Het lijkt mij dat de uitbater daar verantwoordelijk voor gehouden moet worden.
Ook lijkt mij dat een terras voorzien van overkapping en windschermen niet als zodanig aangemerkt hoort te worden.
Wat mij betreft blijft die avondklok nog even van kracht.
En eh, buiten besmetten kan prima als je maar voldoende tweedehands adem krijgt.
Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dan blijf JIJ toch lekker thuis? Niemand die je tegenhoudt hoor.
Maar als ze straks vinden dat het allemaal weer kan dan is het toch prima? Als je dan bang bent voor besmetting in de buitenlucht ben je idd vrij om thuis te blijven.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.
En in Spanje is alles gewoon open, zitten de terrassen vol en is het normale leven weer op gang gekomen, en die zijn toch behoorlijk harder getroffen dan wij hier. En dan de VS, die het hardst van allemaal getroffen zijn, daar zat op de openingsdag van het nieuwe honkbalseizoen het stadion van de Texas Rangers tot de nok toe vol. deze maatregelen zijn niet meer te handhaven, overal komt het leven weer op gang en wij zitten hier nog met die achterlijke avondklok.quote:Op woensdag 7 april 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
Gaat niet gebeuren aangezien de moffen een lockdown van 3 weken krijgen en Rutte altijd in de anus van Merkel kruipt.
Dat is alleen logisch als je jouw aannames als feit bestempelt en jouw angst als leidraad neemt.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat moet ik al veel te vaak en veel te lang omdat een ander niet aan de regels houdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |