Mijn zoon deed dit ook, rond dezelfde leeftijd. Dat duurde vier maanden. Nog altijd geen idee wat het was, maar bij zulke episodes liet ik wel altijd z’n oren checken op oorontsteking.quote:Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Thomas had hetzelfde. Na tips hier hebben we hem een tijdje elke avond als wij naar bed gingen even 'wakker' gemaakt. Even uit bed tillen, zodat hij even zijn ogen open deed en dan weer terugleggen. Hij sliep dan gewoon verder en werd hij niet meer hysterisch wakker. We hebben dit denk ik 4 weken ofzo gedaan. Na 2 weken hebben we in een weekend geprobeerd om hem niet wakker te maken, maar toen was het weer krijsen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 12:37 schreef Elleska het volgende:
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
Daar was ik ook bang voor, maar omdat je hem niet echt volledig wakker maakt, alleen ff de ogen open slaapt hij zo weer verder. Thomas wel iig, en dat was dan net genoeg om hem door te laten slapen zonder de nachtterror.quote:Op zaterdag 24 april 2021 14:04 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.
@:jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.
@:taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
Jeetje, geen middagslaapje meerquote:Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef Ceviche het volgende:
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
Het was ook maar een tip he, zo werkt(e) het voor ons. Aurum kan volgens mij prima zelf bedenken wat ze ermee wilquote:Op donderdag 22 april 2021 09:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
Koortsstuipen lijken mij ook zeer engsnap dat je daar wel van schrikt.
[..]
Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Die brilquote:Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jeetje, geen middagslaapje meer. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.
Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingenen hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jeetje, geen middagslaapje meer. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.
Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingenen hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ja het is er een hoorquote:
Ik heb er dus een uitgekozen die er een beetje uitziet als die van manlief. "Kijk Bas, je bent nu net papa!' is al genoeg motivatie om hem op te houden en na de wandeling gisteren met veel zon lijkt hij te snappen dat het ook fijn is.quote:Op dinsdag 27 april 2021 13:27 schreef June. het volgende:
[..]
Die brilHier mag niets op of aan zijn hoofd
Haha, wij hadden/hebben ook geen ventilerend matrasje. Ze had een tweedehands Maxi-cosi etc etcquote:Op dinsdag 27 april 2021 22:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik gok van de Wibra ofzo![]()
Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen
H&Mquote:Op dinsdag 27 april 2021 21:37 schreef Keroppi het volgende:
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.
Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |