abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199112927
Wat Bobby zegt deel ik wel heel erg. Wij hebben haar enkel laten huilen als het duidelijk was dat het zou helpen en ze niet hysterisch was. Meer wanneer ze het eigenlijk gewoon te gezellig vond en daarom tegen sputterde. En we hebben het geen 3 weken gedaan. We hebben 2,5 week wat aangekloot en toen dit geprobeerd. Er was een duidelijk stijgende lijn, dus dat versterkte het gevoel dat het voor deze keer de juiste keuze was.

NightDancer, klinkt griezelig! Hebben jullie nog een dokter gebeld?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 23:10:44 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199131350
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199131676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Sinds deze week wordt ons zoontje (bijna 1,5) hysterisch/ huilend wakker als hij ongeveer 3,5-4 uur geslapen heeft. Precies het moment dat wij net in bed liggen. Hij is dan ook moeilijk te troosten. Iemand van jullie ervaring mee en/of tips...? Is dit (weer) zo’n slaapregressie ding of nachtmerries misschien...?
Mijn zoon deed dit ook, rond dezelfde leeftijd. Dat duurde vier maanden. Nog altijd geen idee wat het was, maar bij zulke episodes liet ik wel altijd z’n oren checken op oorontsteking.

Hier was het plots over. Ik ging met mijn man een nachtje weg om bij te tanken, schoonouders pasten op. Toen sliep hij voor het eerst in maanden gewoon door en dat doet hij eigenlijk sindsdien (hij is nu bijna 7 :+ ) tenzij echt ziek o.i.d.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 08:29:40 #79
148247 taxibabe
pi_199133733
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:10 schreef automatic_ het volgende:
Thomas had hetzelfde. Na tips hier hebben we hem een tijdje elke avond als wij naar bed gingen even 'wakker' gemaakt. Even uit bed tillen, zodat hij even zijn ogen open deed en dan weer terugleggen. Hij sliep dan gewoon verder en werd hij niet meer hysterisch wakker. We hebben dit denk ik 4 weken ofzo gedaan. Na 2 weken hebben we in een weekend geprobeerd om hem niet wakker te maken, maar toen was het weer krijsen.
Het is dus wel uitproberen hoe lang je dit moet doen.
pi_199136004
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:30 #81
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199136758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:37 schreef Elleska het volgende:
De timing klinkt als nachtangst/nachtterror.
In het vorige topic ging het daar volgens mij ook over.
Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@Jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf zaterdag 24 april 2021 @ 14:09:05 #82
148247 taxibabe
pi_199136814
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:04 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja, nu al...? Dacht dat dat later zou komen. Moet dan eens het andere topic opnieuw lezen.

@:jentin; morgen gaat hij bij opa en oma logeren, dus ben benieuwd haha.

@:taxibabe; dat is dan misschien het proberen waard als het blijft. Ik ben dan misschien wel bang dat hij dan echt wakker wordt en niet meer verder slaapt haha.
Daar was ik ook bang voor, maar omdat je hem niet echt volledig wakker maakt, alleen ff de ogen open slaapt hij zo weer verder. Thomas wel iig, en dat was dan net genoeg om hem door te laten slapen zonder de nachtterror.
pi_199170949
Robin heeft het ook gehad en die slaapt gewoon op onze kamer. Ssssst ssst hielp dan niet. Ff knuffen en terug was een ramp. Op een gegeven moment heb ik gewoon pissig gezegd dat het wel genoeg was zo en dat ie moest gaan slapen.

Toen ging hij liggen en was het klaar :’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 april 2021 @ 00:40:45 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199173364
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
pi_199177513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:40 schreef Ceviche het volgende:
Koert slaat z'n middagslaapje nu over. Maar daar staat tegenover dat hij 's avonds zelf meteen gaat slapen, en dat scheelt echt enorm. Maar toch is het tegen een uur of 12 altijd gillen. Soms gaat hij dan weer slapen, soms niet. Geen idee wat werkt helaas.
Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
Ik kocht een zonnebril voor hem. Niet meer af te krijgen dat ding natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:05:38 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199178328
Omg Bas O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:24:15 #87
208890 June.
Seriously?
pi_199178549
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:17 schreef BobbyMcGee het volgende:
Koortsstuipen lijken mij ook zeer eng :{ snap dat je daar wel van schrikt.
[..]

Toch nog even een reactie hierop omdat aurum in haar eerste bericht schrijft dat ze haar kind wel heeft laten huilen en zij toen alleen maar meer overstuur raakte.
Het was ook maar een tip he, zo werkt(e) het voor ons. Aurum kan volgens mij prima zelf bedenken wat ze ermee wil ;)
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:19 #88
208890 June.
Seriously?
pi_199178587
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jeetje, geen middagslaapje meer :o. Bas is echt een slaapkop, slaapt momenteel smiddags nog 3 uur en snachts een uur of 12. Maar overdag lekker bezig de hele tijd, veel aan het kletsen inmiddels.

Verder gaat het hier met Bas lekker zijn gangetje. Het is te merken dat zijn 2e verjaardag in de buurt komt. Nee is het favoriete woord al weken inmiddels, hij is lekker ondeugend en grapjes aan het maken. We hebben lol om de meest stomme dingen O+ en hij is lief voor de buikbaby/mn spekjes.
[ afbeelding ]
Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:43:15 #89
346653 Ceviche
pi_199179500
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o dat is een hoop slaap! Maar wij leiden niet zo'n actief leven :+ en uitslapen. Denk dat hij 's nachts zo'n 14 uur slaapt.
Bij de gastouder slaapt hij nog wel zo'n 1,5 uur maar dan trekken we hem 's ochtends vroeg uit bed en er zijn bij haar ook een hoop indrukken en belevenissen.
We zijn erg blij dat hij 's avonds meteen gaat slapen. Maar dan is hij ook wel moe natuurlijk.
  dinsdag 27 april 2021 @ 14:49:00 #90
346653 Ceviche
pi_199179572
Praten komt hier trouwens heel langzaam om gang, denk dat hij een paar woordjes per week leert.
'ja' zegt hij echt al tijden maar sinds deze week zegt hij ook 'nee nee nee'. Wel in drievoud :D
En hij kan een hoop kleren zelf aan of aantrekken, hij draagt momenteel 2 broeken :')
pi_199179677
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:05 schreef pinquit het volgende:
Omg Bas O+
Ja het is er een hoor :D Hahaha.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:27 schreef June. het volgende:

[..]

Die bril O+ Hier mag niets op of aan zijn hoofd :')
Ik heb er dus een uitgekozen die er een beetje uitziet als die van manlief. "Kijk Bas, je bent nu net papa!' is al genoeg motivatie om hem op te houden en na de wandeling gisteren met veel zon lijkt hij te snappen dat het ook fijn is.
pi_199182676
Basje, stoere vent O+
pi_199184120
Hier ook regelmatig een zonnebril op. Kraamcadeautje van zijn toen 18-jarige neef O+ Wij dragen nooit een zonnebril maar wel beide een gewone bril dus dat scheelt.
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2021 @ 21:37:55 #94
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199185038
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
Chick on a mission
pi_199186378
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
  FOK!fossiel woensdag 28 april 2021 @ 04:38:21 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199188101
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik gok van de Wibra ofzo :D

Ik kom er nu voor het eerst achter dat kinderen ook een zonnebril nodig zouden hebben? Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Maar goed, ik doe wel meer zogenaamde risicovolle dingen met mijn kind om geld uit te sparen :+
Haha, wij hadden/hebben ook geen ventilerend matrasje. Ze had een tweedehands Maxi-cosi etc etc ;)
Chick on a mission
pi_199188739
Tip voor een dreumesproef zonnebril: bij de decathlon. Niet duur, met uv-bescherming voor de ogen en niet kapot te krijgen. 8-)
  woensdag 28 april 2021 @ 08:32:19 #98
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199188819
Kinderen gaan nooit vrijwillig met hun ogen in de zon zitten, dus zal allemaal wel meevallen hoor :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199189142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:37 schreef Keroppi het volgende:
Waar zijn jullie zonnebrillen van? Volgens de interwebz moet ik natuurlijk een goede kopen, omdat je anders meer kwaad dan goed doet. Maar 50 euro vind ik toch behoorlijk prijzig.

Ik wil best iets meer neertellen voor kwaliteit, maar 25 is dan echt wel de max.
H&M :P Deze heeft Bas op, heeft volgens de omschrijving ook uv bescherming. En gezien hoe hij met z'n zonnebril omgaat mag ik hopen dat deze de zomer overleeft.

https://www2.hm.com/nl_nl(...)F6_i6hxoCBgsQAvD_BwE

Ik kocht hem vooral omdat hij er telkens met mijn zonnebril vandoor gaat en ik denk dat mijn 500 euro op sterkte zijnde zonnebril meer kwaad doet met -6 en een cylinder afwijking, of met die van m'n man die ook op sterkte is. Als z'n ogen daar aan wennen hebben we wel een probleem :X
pi_199189281
Leuke foto D-E! Hij is er duidelijk erg blij mee O+

Ik heb vorig jaar eentje van de hema gekocht. Ik heb wel gekeken naar de specs maar die zou moeten voldoen. Ik vind hem nu helaas niet meer maar een nieuwe kopen is gelukkig geen financiėle aderlating :s)

Hier trouwens ook een week met slaapellende achter de rug. En hij is ook bijna 1.5. Vorige nacht mochten we nog eens slapen van 1 tot 7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')