Het verleden van Markuszower maakt de voorkeur van de PVV voor een voorzitter met alleen een Nederlands paspoort nogal hypocriet.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens mij krijg je 33% meer dan je normale loon in de kamer wat ook al gauw 120k per jaar is. Het is wel saai lijkt me.
[..]
Waarom is dit relevant voor Bosma als kamervoorzitter?
Ze willen juist dat een bepaalde groep Nederlanders geen uitzonderingspositie meer heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Je mist mijn punt.
Er ontstond een discussie over de vraag of de PVV discrimineert. Dit doen ze volgens Markuszower niet. Ze vinden slechts dat een bepaalde groep Nederlanders minder rechten verdient. Oftewel toch discriminatie.
Inderdaad, bovendien heeft ze ook haar zwakke punten. Een andere voorzitter kan ervoor zorgen dat het debat niet scheefgroeit door die zwakheden te lang ongemoeid te laten.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
De positie van Arib is er ook een vanuit 'ze is het nou eenmaal'. Ze mag het wat mij betreft best blijven, ik vind dat ze het leuk doet, maar een Vera Bergkamp mag ook best het stokje overnemen.
Heb je liever Sylvana? :pquote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
Die houding van Eerdmans en Dassen, doen alsof ze er al jaren zitten - 'de heer Bosma heeft zich uitstekend bewezen als kvz', 'zwartgelakt is een begrip geworden hier' - moet dat nou?
Met dat laatste ben ik het eens.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:31 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ze willen juist dat een bepaalde groep Nederlanders geen uitzonderingspositie meer heeft.
Mijn vrouw is Japans. Zowel Japan als Nederland staan geen dubbele nationaliteit toe. Dus moet ze kiezen. Ze heeft gekozen voor Japan, dus mag hier niet stemmen. Terwijl ze hier wel werkt en belasting betaald. Turken en Marokkanen mogen dit wel omdat het land van afkomst het niet mogelijk maakt om hun nationaliteit op te geven.
Wie heeft er nu minder rechten?
Al zie ik meer heil in het geheel toestaan van dubbele nationaliteit.
Tussen die twee zit er nog wel een verschil. Eerdmans is een beroepspoliticus en heeft eerder in de kamer gezeten. Dassen is een beginneling die praat alsof hij al 12 jaar in de kamer zit inderdaad.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
Die houding van Eerdmans en Dassen, doen alsof ze er al jaren zitten - 'de heer Bosma heeft zich uitstekend bewezen als kvz', 'zwartgelakt is een begrip geworden hier' - moet dat nou?
Jaquote:
Ze mogen daar best iets van vinden maar de woordkeuze had passender gekund.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
Die parkeerplaatsen zijn er genoegquote:Op woensdag 7 april 2021 12:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gaat u als voorzitter nu eens eindelijk regelen dat er fatsoenlijke tractor parkeerplaatsen komen in het kamergebouw ?
quote:Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef spinazieruiker het volgende:
Als het kon had BBB Van Uhm voorgedragen als KVZ
Het kan maar zo de doorslaggevende stem zijnquote:Op woensdag 7 april 2021 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tering jantje, de boerenpartij heeft maar 1 stem te vergeven, let us move on.......
Zolang beide landen wetgeving maken die impact hebben op je dagelijkse leven, rechten en toekomst zou je ook in beide landen moeten kunnen stemmen.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:34 schreef spinazieruiker het volgende:
Met dat laatste ben ik het eens.
Al kan ik me bij zo'n vrijheid van het hebben van twee paspoorten wel voorstellen dat landen internationaal afspraken maken dat je maar in één land mag stemmen. Maar die keuze hoort aan de betreffende burger te zijn, niet aan een overheid of politieke partij. Mensen gaan zelf over hun loyaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |